@coldfish zwróciłeś uwagę, że jest coś zadziwiającego w tym jak lewica lub prawica przypisują zamiennie wielką siłę sprawczą roli prezydenta (każdego prezydenta nie tylko obecnego), by przy innej okazji twierdzić wręcz, że właściwie to może nic?
W istocie obecny teraz może wiele, bo nie musi już ubiegać się o poparcie w reelekcji, kwestią jest tylko to jak to wykorzysta/wykorzystuje.
@ludek_z_lasu niby jak mieli by to zrobić? Problem w tym, że cała zachodnia część chyba zaczęła już dawno, a zwłaszcza teraz po napaści na Ukrainę, uważać, że cała wschodnia Europa jest dla niej obciążeniem w kontaktach z Rosją.
@Tibr A co może prezydent w RP? Zawetować ustawę. złożyć jakiś swoją ustawę i złożyć ją do sejmu by sejm się temu przyjrzał i zagłosował... siły sprawczej jako takiej nie ma... oczywiście reprezentacyjnie może gadać co mu się żywnie podoba... może działać i rozmawiać z przywódcami innych państw, może wygłaszać mowy w PE... ale jego słowa to tylko słowa bo nie może za wiele zrobić....
@Pasqdnik82 taki nie, właściwie to potwierdziłeś tezę, która napisałem. Incjatywa ustawodawcza nie jest czymś mało ważnym, prawo weta również... z teraźniejszości dorzucił bym to, że nasz i krajów bałtyckich jazgot w sprawie Ukrainy, jest dla Europejskich polityków jak wrzód na tyłku, który ich uwiera. Gdyby nie to z dużą dozą prawdopodobieństwa, a wręcz pewności jestem w stanie stwierdzić, że świat wykazałby zaniepokojenie i czekał na rozwój sytuacji w Ukrainie.
Ta pomoc, może poza USA, została wymuszona na politykach europejskich. Stąd też uwypukliło też to co twierdzę o Europie, że "stare" kraje żałują rozszerzenia Europy o blok wschodni, a stąd też już nie są entuzjastycznie nastawieni na rozszerzenie UE.
Widzieli w nas (blok wschodni) duży rynek zbytu i taniej siły roboczej w tym taniej wykwalifikowanej, ale od jakiś 10 lat dostrzegli jak to komplikuje relacje z Rosją, jak i to, że uważali, że z wdzięczności za przyjęcie nowe kraje będą uległe, a tu zonk. O ile zgodzę się, że parcie na permanentny konflikt w stylu Ziobry jest dla nas w konsekwencji dramatem, tak uległość również (np. To co zrobiła Kopacz u Merkel w sprawie uchodźców, gdy cała grupa Wyszehradzka miała ustalonego coś innego, dziwić się, że Czechy czy inni potem mieli do nas urazę?).
Ad rem nie twierdzę, że prezydent ma jakieś niesamowite możliwości, ale nie jest pozbawiony narzędzi i możliwości wpływu na politykę bieżącą. Ma też prerogatywy odnośnie obronności i td.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 maja 2022 o 16:32
@Tibr Owszem jakiś możliwości ma prezydent i ten nasz też ma.... w sumie to ma teraz większe,... bo już kolejnej kandydatury nie będzie.... i jeszcze może swoją twardszą postawą i niby niezależnością, ugra coś dla pisu) Co do Ziobry, ja wiem, że za dotknięcie byle śmiecia z immunitetem jest kryminał, ale jakbym go na swojej drodze kiedyś spotkał to bym mu ryj obił solidnie i ch...j z konsekwencjami.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 maja 2022 o 23:58
@slagen Coś tu mi się nie zgadza w tym wykresie, bo wynika z niego, że nie pomagamy Ukrainie humanitarnie, a przecież ludzie od nas tam jeżdżą i pomagają na różne sposoby Ukraińcom. Ok w trakcie pisania doczytałem, że nie wyliczają pomocy od osób prywatnych.
Nie sądzę wszyscy się solidaryzują z Ukrainą, jednak po wojnie będzie to zniszczona i wyludniona pustynia bez realnej wartości dla wspólnoty. Warto też zdawać sobie sprawę że unia właśnie takiego buforu między swoimi granicami, a Rosją potrzebuje, więc zarówno Ukraina jak i wszystkie państwa byłego układu warszawskiego bezpośrednio z nią graniczące najprawdopodobniej nigdy nie wejdą w pełne członkowstwo. Prezydent obiecując takie rzeczy pokaże tylko jak niewielką siłę sprawczą mamy w Europie
@Albandur Ukraina nie jest buforem. Jest jeszcze Kaliningrad, a Białoruś to taka średnia zapora.
PiS tylko robi dym żeby odwrócić uwagę od lokalnych problemów, skutków swojej nieudolności.
Zresztą Rosja nie jest supermocarstwem, to nie ZSRR. Ma tylko/aż rakiety atomowe i głośno wrzeszczy że jest silna. Taki Sebiks.
Żaden bufor nie jest potrzebny.
Ukraina długo nie wejdzie ale i tak by nie weszła z innych względów.
W ogóle ta wojna jest bez sensu.
Pomóc Ukrainie stać się członkiem Unii Europejskiej i dać januszexom kilka milionów imigrantów zarobkowych. Pracujący na etacie, za najniższą krajową, w wynajętych kawalerkach, bez perspektyw na ułożenie sobie życia, założenie rodziny - lubią to!
@Jur4578 Przecież to naczelny hipokryta naszego kraju. Jego słowa nijak się mają do tego co robi w rzeczywistości. Tu jest tego przykład: https://www.youtube.com/watch?v=OJuNzqt-FfY
Żałosne. Sam nienawidzi UE, a teraz chce wymóc na UE przyjęcie Ukrainy? Poza tym zabiera nam zasługi. Ukrainie pomagają wyborcy, politycy i samorządy opozycji. Wśród PISowców to może 1 na 1000 pomaga, jeśli np. miał przodków na Ukrainie.
Poza tym jeszcze jedna kadencja PIS, to nas wywalą z UE, NATO i ONZ.
Niech ten hipokryta zerwie maskę i idzie razem z Morawieckim zablokować wstąpienie do NATO przez Finlandię i Szwecję, bo nie mam żadnej wątpliwości, że to nie Turcja, a Polska i Węgry będą przeciw.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 maja 2022 o 22:15
Jeżeli Ukraina wejdzie do UE z takimi granicami jak przed wojną, to za 20-30lat gospodarczo nas położy na łopatki. Kto zna temat, ten wie, że tak będzie.
szkoda tylko że nic nie może :(
@coldfish zwróciłeś uwagę, że jest coś zadziwiającego w tym jak lewica lub prawica przypisują zamiennie wielką siłę sprawczą roli prezydenta (każdego prezydenta nie tylko obecnego), by przy innej okazji twierdzić wręcz, że właściwie to może nic?
W istocie obecny teraz może wiele, bo nie musi już ubiegać się o poparcie w reelekcji, kwestią jest tylko to jak to wykorzysta/wykorzystuje.
@ludek_z_lasu niby jak mieli by to zrobić? Problem w tym, że cała zachodnia część chyba zaczęła już dawno, a zwłaszcza teraz po napaści na Ukrainę, uważać, że cała wschodnia Europa jest dla niej obciążeniem w kontaktach z Rosją.
@coldfish dokładnie. Jeszcze trochę podziałają to nas w UE nie będzie i nic pan rezydent nie będzie mógł zrobić by pomóc wstąpić do UE Ukrainie.
@Tibr A co może prezydent w RP? Zawetować ustawę. złożyć jakiś swoją ustawę i złożyć ją do sejmu by sejm się temu przyjrzał i zagłosował... siły sprawczej jako takiej nie ma... oczywiście reprezentacyjnie może gadać co mu się żywnie podoba... może działać i rozmawiać z przywódcami innych państw, może wygłaszać mowy w PE... ale jego słowa to tylko słowa bo nie może za wiele zrobić....
@Pasqdnik82 taki nie, właściwie to potwierdziłeś tezę, która napisałem. Incjatywa ustawodawcza nie jest czymś mało ważnym, prawo weta również... z teraźniejszości dorzucił bym to, że nasz i krajów bałtyckich jazgot w sprawie Ukrainy, jest dla Europejskich polityków jak wrzód na tyłku, który ich uwiera. Gdyby nie to z dużą dozą prawdopodobieństwa, a wręcz pewności jestem w stanie stwierdzić, że świat wykazałby zaniepokojenie i czekał na rozwój sytuacji w Ukrainie.
Ta pomoc, może poza USA, została wymuszona na politykach europejskich. Stąd też uwypukliło też to co twierdzę o Europie, że "stare" kraje żałują rozszerzenia Europy o blok wschodni, a stąd też już nie są entuzjastycznie nastawieni na rozszerzenie UE.
Widzieli w nas (blok wschodni) duży rynek zbytu i taniej siły roboczej w tym taniej wykwalifikowanej, ale od jakiś 10 lat dostrzegli jak to komplikuje relacje z Rosją, jak i to, że uważali, że z wdzięczności za przyjęcie nowe kraje będą uległe, a tu zonk. O ile zgodzę się, że parcie na permanentny konflikt w stylu Ziobry jest dla nas w konsekwencji dramatem, tak uległość również (np. To co zrobiła Kopacz u Merkel w sprawie uchodźców, gdy cała grupa Wyszehradzka miała ustalonego coś innego, dziwić się, że Czechy czy inni potem mieli do nas urazę?).
Ad rem nie twierdzę, że prezydent ma jakieś niesamowite możliwości, ale nie jest pozbawiony narzędzi i możliwości wpływu na politykę bieżącą. Ma też prerogatywy odnośnie obronności i td.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2022 o 16:32
@Tibr Owszem jakiś możliwości ma prezydent i ten nasz też ma.... w sumie to ma teraz większe,... bo już kolejnej kandydatury nie będzie.... i jeszcze może swoją twardszą postawą i niby niezależnością, ugra coś dla pisu) Co do Ziobry, ja wiem, że za dotknięcie byle śmiecia z immunitetem jest kryminał, ale jakbym go na swojej drodze kiedyś spotkał to bym mu ryj obił solidnie i ch...j z konsekwencjami.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2022 o 23:58
@coldfish i nic z gadania i obietnic nie wyniknie.znowu machamy szabelka na czolgi
Kto jest w Kijowie?
@PIStozwis Prezydent Andrzej Duda. Przecież jest napisane.
@CBGB Kto? To my mamy jakiegoś prezydenta? Pierwsze słyszę.
A sam robi co może aby nas z Unii wyj**ali w "krótkich abcugach".
@ludek_z_lasu najpierw zrobi wszystko, żeby pomóc wejść, a później przekaże know-how jak zostać wyje8anym.
Zabawne. Usiłuje stworzyć pozory pomocy gość, dzięki któremu (oraz jego kamratom) z tej Unii nas wypieprzą. Z hukiem.
I po co ten lans? Nie ma trzeciej kadencji. Wiocha i tyle.
Oczywiście do tego dochodzi wsparcie dla uchodźców
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2022 o 15:21
@slagen Coś tu mi się nie zgadza w tym wykresie, bo wynika z niego, że nie pomagamy Ukrainie humanitarnie, a przecież ludzie od nas tam jeżdżą i pomagają na różne sposoby Ukraińcom. Ok w trakcie pisania doczytałem, że nie wyliczają pomocy od osób prywatnych.
@JohnLilly
Ukraińcy przyjeżdżają, ale to nie rząd im pomaga a obywatele i samorządy stąd ten wynik...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2022 o 17:57
@Pawel_Kot Mimo wszystko są to dość popularne określenia np. na Kaszubach lub Śląsku.
Ale przecież wg niego i jego kolegów Unia to zło...
@marcinn_ ale jak się robi groźnie na wschodzie, to nagle zachód już nie taki zły, nie? ;)
@marcinn_ - to długofalowa strategia - chcą w ten sposób pogrążyć Ukrainę w odmętach brukselskiej biurokracji XD
@marcinn_ i kolezanek od salatek i od palca do okularow
Nie sądzę wszyscy się solidaryzują z Ukrainą, jednak po wojnie będzie to zniszczona i wyludniona pustynia bez realnej wartości dla wspólnoty. Warto też zdawać sobie sprawę że unia właśnie takiego buforu między swoimi granicami, a Rosją potrzebuje, więc zarówno Ukraina jak i wszystkie państwa byłego układu warszawskiego bezpośrednio z nią graniczące najprawdopodobniej nigdy nie wejdą w pełne członkowstwo. Prezydent obiecując takie rzeczy pokaże tylko jak niewielką siłę sprawczą mamy w Europie
@Albandur Ukraina nie jest buforem. Jest jeszcze Kaliningrad, a Białoruś to taka średnia zapora.
PiS tylko robi dym żeby odwrócić uwagę od lokalnych problemów, skutków swojej nieudolności.
Zresztą Rosja nie jest supermocarstwem, to nie ZSRR. Ma tylko/aż rakiety atomowe i głośno wrzeszczy że jest silna. Taki Sebiks.
Żaden bufor nie jest potrzebny.
Ukraina długo nie wejdzie ale i tak by nie weszła z innych względów.
W ogóle ta wojna jest bez sensu.
Może ktoś mi wyjaśnić, jakim cudem, to jest na głównej??? 42/61
do tej wyimaginowanej wspólnoty..?
Pomóc Ukrainie stać się członkiem Unii Europejskiej i dać januszexom kilka milionów imigrantów zarobkowych. Pracujący na etacie, za najniższą krajową, w wynajętych kawalerkach, bez perspektyw na ułożenie sobie życia, założenie rodziny - lubią to!
Duda nazywał UE "wyimaginowaną wspólnotą, z której niewiele wynika", a teraz "zrobi wszystko" dla Ukrainy w UE ??? Chorągiewka, nie prezydent...
@Jur4578 Przecież to naczelny hipokryta naszego kraju. Jego słowa nijak się mają do tego co robi w rzeczywistości. Tu jest tego przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=OJuNzqt-FfY
Ja rozumiem trudna historia, Wołyń itd. ale żeby tak źle Ukrainie życzyć?
A morawiecki szuka nowych wrogow i szczeka
Są na tym świecie ludzie którzy ze względu na wygląd i wyraz twarzy nie powinni piastować
poważnych funkcji państwowych bo to ośmiesza cały Naród.
Żałosne. Sam nienawidzi UE, a teraz chce wymóc na UE przyjęcie Ukrainy? Poza tym zabiera nam zasługi. Ukrainie pomagają wyborcy, politycy i samorządy opozycji. Wśród PISowców to może 1 na 1000 pomaga, jeśli np. miał przodków na Ukrainie.
Poza tym jeszcze jedna kadencja PIS, to nas wywalą z UE, NATO i ONZ.
Niech ten hipokryta zerwie maskę i idzie razem z Morawieckim zablokować wstąpienie do NATO przez Finlandię i Szwecję, bo nie mam żadnej wątpliwości, że to nie Turcja, a Polska i Węgry będą przeciw.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 maja 2022 o 22:15
Jeżeli Ukraina wejdzie do UE z takimi granicami jak przed wojną, to za 20-30lat gospodarczo nas położy na łopatki. Kto zna temat, ten wie, że tak będzie.
I powinien tam zostac, razem innymi pisuardesami
Niech sie zaie swoim krajem. A nie na odwrót