Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
81 86
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
W WhiteD
-3 / 5

Hmm:
Hyundai Kona 1.6 hybryda
VW T-Cross 1.0
Peugeot 208
Toyota Rav4 SUV
Opel Crossland X 1.2

W sumie każdy z tych samochodów będzie lepszy od tej parodii pick upa od Fiata :D
Z używanych (w tym momencie kupowanie nowego auta i tak jest jak gra w rosyjską ruletkę, bo nie wiesz na czym producent musiał przyoszczędzić :D)
Ford F150 z 2019

Pickupów to się i tak nie kupuje dla wersji wyposażenia, tylko w celach użytkowych :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dawletiarow
-3 / 3

@WhiteD
https://www.youtube.com/watch?v=FvAO3hYLE5k&ab_channel=AosLimites

Uważaj bo ten T-cross, 208 czy Crossland przejadą w podobnych warunkach :D

A RAV4 najtańsza z 4x4 wychodzi mi 160tyś i to jest hybryda więc nie wiem czy ma chociaż blokadę na przodzie, a tył na pewno tylko na elektryku.

Co do wersji wyposażenia to mówi coś Ranger Raptor, Brontoc Bronto czy Ram 1500 Rebel?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 maja 2022 o 0:59

Y yankers
0 / 2

@WhiteD Zdajesz sobie sprawę że Fiata Stradę projektował tak naprawdę Dodge (W Ameryce sprzedają jako RAM 700), w dodatku całe zawieszenie ma oparte na poprzedniku Strady, czyli Fiacie Fullback? Jedyną bolączką tych aut są niektóre silniki.

Z tych co wymieniłeś, który to pick-up? W dodatku porównałeś tu auta całkowicie innej klasy, choć w democie nie było mowy o innych autach, tylko sugerowane są właśnie pick-upy. No i jak sam zauważyłeś, pick-upa kupuje się w celach użytkowych a nie dla wyposażenia a podajesz Forda F150 który jest samochodem segmentu F? Często gęsto z bardzo bogatym wyposażeniem?
Zresztą, w tej cenie albo kupisz trupa albo z gównianym silnikiem V8 5.0 Ti-VCT na remont którego wydasz drugie tyle co na auto, bo silnik ten jest badziewiem który sypie się na potęgę, stąd V8 5.0 są często tańsze od V6 3,0 EcoBoost :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 maja 2022 o 2:11

K Kar4
0 / 0

@Dawletiarow Chcesz nową terenówkę, która to przejedzie, to za 100 tys. zł masz Suzuki Jimny, będzie zapewne lepsze w terenie. Upierasz się na pickup'a, to za niewiele więcej (ale nie będzie lichego 1,3 jak w tym Fiacie), bo za 120 tys. zł był UAZ Pickup Classic. UAZ'a HUNTER'a, czy pakowniejszego UAZ'a Classic Farmer taniej można było kupić. Wszystkie powinny być wytrzymalsze od plastikowego Fiacika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 maja 2022 o 2:26

W WhiteD
+1 / 1

@Dawletiarow ten Fiacik to ma silnik 1.3 - co w przypadku pickupa brzmi jak jakiś nieśmieszny żart.
Przecież to jest zabawka, możesz tym pojechać na zakupy czy poszpanować w pracy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W WhiteD
0 / 0

@yankers ktokolwiek go projektował - to ma silnik 1.3l. Sorry ale jeśli chcesz mieć pickupa, który jest de facto ciężarówką to albo wkładasz do niego porządny silnik albo masz zabawke do jeżdzenia na zakupy.

I tak Ram 700 to też jest zabawka, taki pickup dla ubogich...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dawletiarow
-1 / 1

@yankers weź się ogarnij...Fullback nie był ani poprzednikiem ani następcą Strady. Strada jest modelem produkowanym od 20lat.

Bardziej mi chodziło o kwestię, wyboru którego u nas nie ma.

A większe modele wymieniłem tylko dlatego, ze ktoś pisał, że nie liczy się wersja.
Ot liczy bo z reguły te wyższe wersje wyposażenia są podwyższone i "uterenowione".

I ja po prostu wolałbym taką Stradę czy odpowiednik VW bo też mają tam inną ofertę niż np. cenowo zbliżonego Dustera.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dawletiarow
-1 / 1

@WhiteD to jest mały pickup i ten Diesel się sprawdza w nim od ponad 15lat i osobiście mi by wystarczył. Sorry na karmienie potwora 5.7l mało kogo stać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dawletiarow
-1 / 1

@Kar4 nie upieram tylko jestem za wolnym wyborem i dostępem. Wolałbym taką Stradę niż Dustera. Co do 1.3 Diesel sprawdza się od 15lat, a Strada jest lekka i mała w stosunku do klasycznych pickupów. No i mnie np. nie byłoby stać na wykarmienie 5.7l więc takie 1.3 skoro daje radę to wystarczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
0 / 0

@Dawletiarow Wybór jest, jak się ktoś uprze że na naszym rynku czegoś nie ma, to pasjonata ściąga to w kontenerze za oceanu. Każdy ma swój gust, ja bym wolał Jimny - też z małym silnikiem 1.5 - w teren, niż tego Fiata.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
-1 / 5

No fajnie, tylko średnie płaca w Polsce (netto) to zdaje się 4,5 tys. zł, a w Brazylii (w przeliczeniu) niecałe 2 tys. zł.

Więc REALNIE gdzie jest drożej?…

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T testoviron257
+3 / 5

@13Puchatek średnio to auto i skuter mają po 3 koła XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+1 / 1

@testoviron257 Ty jesz mięso, ja jem kapustę.. średnio jemy bigos :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
-2 / 4

@Pasqdnik82
@testoviron257

Z całym szacunkiem - troszkę te wasze odpowiedzi są bez sensu.

Autor demota pisze, że w Brazylii "110 tys. zł za samochód ze zdjęcia". Czyli że w Brazyli za ~110 tys. zł. można kupić fajnego pickupa - a w Polsce nie.

Tyle, że takie porównanie ma tyle samo sensu, co bredzenia naszych rządzących, że "w Polsce jest najtańsza benzyna w UE". No nie jest, bo trzeba jej cenę odnieść do wysokości zarobków - i wtedy się okazuje, że mamy jedną z najdroższych w UE (proste przeliczenie: ile litrów benzyny można kupić za średnią pensję).

Tu jest podobnie. Może nam się wydawać, ze 110 tys. za fajnego pickupa 4X4 to stosunkowo mało - ale skoro przeciętny Brazylijczyk zarabia ponad dwa razy mniej niż przeciętny Polak, to realnie (w stosunku do zarobków) w Brazylii ten pickup nie kosztuje 110 tys. zł., tylko jakieś 240 tys. zł.

Przeczytajcie sobie, co to jets parytet siły nabywczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 maja 2022 o 18:54

W WhiteD
0 / 0

@13Puchatek ciężką nazwać plastikową zabawkę z silniczkiem 1.3l "fajnym pickupem". To jest zabawka - pojedziesz tym do pracy i na zakupy. Ale nie na pole, bo zabawka ma silniczek jak do autka miejskiego i się zakopie w błocie i bedzie ją trzeba wyciągać...

Porządne pickupy to tam pewnie też kosztują jednak "nieco" wiecej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
0 / 0

@13Puchatek Ale ja właśnie ziałem z tego powodu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ruskm
+1 / 1

Fiat Strada jest oparty na Sienie czyli to klasa B. U nas poprostu nikt nie kupuje pickupów w tej klasie. Drugim tematem jest to czy Brazylia wymusza tak wysokie wymogi bezpieczeństwa, ekologiczne i wyposażenia jak mają nowe auta w UE.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
0 / 0

@ruskm
Nie sądzę. Byłem trochę czasu w Ameryce Południowej. Na ulicach dominują auta azjatyckie i amerykańskie. Ludzie boją się kupować europejskie auta montowane w Brazylii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ruskm
0 / 0

@El_Polaco Nie sądzisz co? Że nie oparty na Sienie, że to nie klasa B, czy że nie normy bezpieczeństwa, ekologiczne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
0 / 0

@ruskm
Normy bezpieczeństwa. Ogólnie przynajmniej Chilijczycy wolą azjatyckie albo amerykańskie auta, bo są lepszej jakości. Wolą unikać brazylijskich montowni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ruskm
0 / 0

@El_Polaco jak się mają europejskie auta na rynek brazylijski do tych samych modeli na rynek europejski? Zupełnie inne standardy. Zarobki też jednak inne. Strade można porównać do Fabii kombi. Chyba nam jednak takie auto łatwiej kupić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
0 / 0

@ruskm
Masz rację, że tam po prostu muszą produkować tańsze modele, żeby znaleźć więcej chętnych. Zarobki tam są dużo niższe. Dlatego też znacznie mniejszy odsetek ludzi ma auta w porównaniu z Europą i muszą bardziej polegać na transporcie publicznym.

Dla porównania mogę powiedzieć, że w Irlandii przy kampusie uniwersyteckim jest wielki parking i i tak często brakuje miejsca. W Chile przy jednym uniwersytecie widziałem miejsce na maksymalnie kilka aut. A Chile jest najbogatszym i najbardziej zorganizowanym krajem Ameryki Południowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem