Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Obyczajowy
+12 / 20

Za stan polskiego sektora weglowego odpowiedzialna jest nie jedna sprzedajna menda

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+18 / 32

@Obyczajowy
Tak. Od 2015 roku za stan całej polskiej gospodarki jest odpowiedzialne wiele sprzedajnych pisowskich mend i ich rodziny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+4 / 8

@WojtekCh77
A w 1655 roku był potop szwdzki. Szwedów też mam obwiniać za niepowodzenia PiS? Czy może jednak 7 lat rządów "dobrej zmiany" to był wystarczajacy czas żeby sytuacja w Polsce zaczeła się zmieniać na lepsze a nie szła dalej po równi pochyłej w dół.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Obyczajowy
-3 / 7

@MG02 masz racje, jednak przed 2015 nie bylo lepiej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+4 / 8

@Obyczajowy
Z tym się nie zgodzę. Gdzieś od około 2017 jest tylko gorzej, przynajmniej dla tych którzy pracują i składają się na te wszytskie pisowskie machloje i wyborcze obietnice.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Obyczajowy
-1 / 1

@MG02 jeb. a . c pi s
Pytanie co i kiedy po nich? Bo te gnoje smierdzace znowu to szarpna.. niestety

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 2

@WojtekCh77
"Menda Wałęsa, Balcerowicz i cała żydowska hołota."
a co oni maja do tego ze polskie gornictwo to prlowski skansen?

"W 1989 nie było PiS-u, tylko takie ścierwa żydowskie z okrągłostołowej mafii."
ale wiesz ze wsrod osob bioracych udzial w tych obradach, byli zalozyciele pisu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+2 / 2

@mieteknapletek Cii, to niedobra tak wspominać że oboje Kaczyńscy wtedy brali aktywny udział w tym a Jarek zasiadał nawet w zespole ds. reform politycznych. Oprócz tego byli też tam takie osobistości jak Pawłowicz czy Kamiński :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 1 czerwca 2022 o 2:31

M Majka2000
-4 / 4

@MG02 No proszę Cię, bo przecież przed Pisiorami było lepiej!? To nie Polski rząd sobie wymyślił opłaty klimatyczne i zieloną politykę klimatyczną UE. Odejście od węgla jest nie uniknione a koszta tej transformacji są widoczne dzisiaj w naszych rachunkach. Brawo UE, jeszcze kilka lat a to my będziemy tanie koszulki Chińczykom produkować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

@Majka2000 jest roznica podnosic koszta w czasie prosperity,a co innego na sile reformy kosztowne a nie przynoszace zysku robic w czasie kryzysu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@Majka2000
ale wiesz ze w przeciwienstwie do polski, chiny spelniaja unijny wymog dotyczacy odsetka energii pochodzacego z odnawialnych zrodel

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@yankers
biorac pod uwage ze w tamtym okresie, kaczynscy to byli przydupasy walesy, to malo kto ich pamieta z tamtego okresu
a teraz jaroslaw sprytnie zagospodarowal elektorat ktory byl niezadowolony przemianami, i chcialby powrotu komuny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Majka2000
-2 / 2

@mieteknapletek Chiny są potęgą światową a Polska jakimś krajem w Europie. Nie ma co porównywać. Tam przecież obywatel ma g... do gadania i jak władza każe informatykowi iść do fabryki aby zapierniczał za miskę ryżu produkując panele fotowoltaiczne dla miasta to musi to zrobić. Chińczycy najpierw rozwinęli gospodarkę a później zaczęli się zastanawiać jak wydać pieniądze. Unia chce aby Polska się rozwijała i tym samym czasie wydawała a tak się nie da.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@Majka2000
To powiedz mi proszę na co PiS przenaczył te opłaty klimatyczne nazywane prawem do emisji CO2? To nie są pryecież pieniądze dla Unii Europejskiej tylko środki przeznaczone na transformcję energetyczną trafiające bezpośrednio do budżetu państwa Polskiego. To, że PiS wydaje to na programy socjalne, a nie na odejście od węgla jest właśnie powodem dla którego, ceny energii z roku na rok u nas rosną i czemu, cytując Ciebie "za kilka lat będziemy produkować tanie koszulki Chińczykom"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@Majka2000
"Chińczycy najpierw rozwinęli gospodarkę a później zaczęli się zastanawiać jak wydać pieniądze."
tak, jak najbardziej, chinczycy najpierw rozwineli gospodarke, po czym zaczeli wydawac pieniadze. ale zanim zaczeli rozwijac gospodarke, zadbali o to zeby miec samoodnawialne zrodla energii. budowa najwiekszej na swiecie elektrowni wodnej zaczela sie dekade przed tym jak pkb chin zaczelo drastycznie rosnac
unia od dluzszego czasu sugeruje ze nalezy odejsc od wegla, do tego wiekszosc kopalni juz dawno by zbankrutowalo gdyby mialo dzialac na zasadach wolnorynkowych. wiec wychodzi na to ze zla unia chce zebysmy sie pozbyli nierentownych kopaln i zwiekszyli ilosc energii produkowanej z odnawialnych zrodel nie wymagajacych importowanych surowcow z rosji. podczas kiedy dobry polski rzad, uwaza ze utrzymanie nierentownych kopaln oraz uzaleznienie nas od surowcow z rosji jest jak jak najbardziej porzadane

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Majka2000
-2 / 2

@mieteknapletek Czyli mówisz, że lepiej kupować od Chińczyków turbiny wiatrowe, bo sześć na dziesięć największych firm na świecie pochodzi z Chin a pozostałe produkują lub kupują tam komponenty? Od węgla należy odejść ale "z głową" ale przede wszystkim powinno się liczyć siły na zamiary, bo inaczej może wyjść zupełnie na odwrót. To część nagłówka z 2021 roku: "China is planning to build 43 new coal-fired power plants and 18 new blast furnaces — equivalent to adding about 1.5% to its current annual emissions — according to a new report. The new projects were announced in the first half of this year despite the world’s largest polluter pledging to bring its emissions to a peak before 2030, and to make the country carbon neutral by 2060." Co z tego, że Chińczycy wybudowali sobie elektrownię wodną jak nadal sporo inwestują w węgiel?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@Majka2000
"Czyli mówisz, że lepiej kupować od Chińczyków turbiny wiatrowe, bo sześć na dziesięć największych firm na świecie pochodzi z Chin a pozostałe produkują lub kupują tam komponenty"
bez sprawdzania dokladnie danych i wyliczen, powiem ze "TAK"
bo w pierwszej wersji placimy za budowe elektrowni jak i za jej paliwo, w drugiej placimy tylko za budowe a paliwo mamy za darmo:)
natomiast nie bede tutaj wchodzil w wyliczenia jest masa roznych zrodel energii odnawialnej a i w zaleznosci od regionu beda miec rozna skutecznosc

"Od węgla należy odejść ale "z głową""
tak jak najbardziej, ale zeby odejsc z glowa, trzeba miec plan i zaczac go wykonywac. obecnie za kazdym razem jak ktos zaznie mowic o odejsciu od wegla srodowiska prawicowe zaczna taka osobe natychmiast wyzywac od lewakow i ruskich pozytecznych idiotow (co jest dosc smieszne, biorac pod uwage ze rosja bedac jednym z najwiekszych eksporterow paliw kopalnianych, to ich gospodarka najbardziej by na tym ucierpiala)

"Co z tego, że Chińczycy wybudowali sobie elektrownię wodną jak nadal sporo inwestują w węgiel"
nie powiedzialem ze chinczycy odchodza od wegla, powiedzialem tylko ze w przeciwienstwie do polski, spelniaja europejskie normy. a fakt kiedy ta elektrownia wodna powstala, pokazuje ze nie bylo tak jak mowisz, ze najpierw sie dorobili, a pozniej zaczeli inwestowac w zielona energie, bo fakty pokazuja ze bylo odwrotnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+2 / 6

@xar tu w tym przypadku zdaje się nie jest to tak jednoznaczne, zdaje się, że nie byłeś przeciwnikiem zamykania kopalń jako takich w ogóle (podobnie jak i ja), a nie pozostawienia ich zmieniając zarządzanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
0 / 4

@Czarny_motyl Które kapitalistyczne mechanizmy do tego doprowadziły?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 4

@Czarny_motyl i efekt byl taki, ze wszystko chodzilo na sline i tamse klejaca, jak kupowaly to zagraniczne firmy to sie okazywalo, ze jest taki burdel, ze nie oplaca sie tego w ogole modernizowac tylko trzeba sprzedac ten zlom. Bo bylo spoleczne przyzwolenie na nicnierobienie w pracy(czy sie stoi czy sie lezy) i powszechne kradzieze(jak panstwowe to wspolne wiec moge wziac)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Czarny_motyl
-1 / 1

@skromny A to nie ma znaczenia. Moim zdaniem "kapitalizm" oznacza rządy kapitału, a kapitału nie ma. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
-1 / 1

@Czarny_motyl Skoro nie potrafisz wskazać, to po co taki głupi komentarz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Czarny_motyl
-1 / 1

@skromny Przeczytaj jeszcze raz, może zrozumiesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
-1 / 1

@Czarny_motyl No właśnie widzę, że Ty nie zrozumiałaś ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Czarny_motyl
-1 / 1

@skromny Jaki obecnie jest polski kapitał? Polski kapitalizm polega na polskim kapitale według mnie. Jeśli nieprawda, obal. Nie odbiegaj od tematu zadając pytania mnie. I obrażając, że "piszę głupoty".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
-1 / 1

@Czarny_motyl To Ty odbiegasz od tematu nie wskazując, o które mechanizmy Ci chodzi jeszcze pultając się jak ktoś Ci wytknie błąd. No i jeszcze sobie sama tworzysz pojęcia, a potem bohatersko bijesz stworzonego przez siebie chochoła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Czarny_motyl
-1 / 1

@skromny "W epoce kapitalizmu ile mamy polskiego KAPITAŁU?". Proste pytanie. Zamiast odpowiedzi atak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
-1 / 1

@Czarny_motyl To ja sparafrazuję twoje pytanie: 'O jakim kapitaliźmie mówisz w Polsce, gdzie Ty go widzisz, skoro nie widzisz kapitału?'. Jeśli olejesz również i to pytanie, to będzie znaczyło, że nie wiesz o czym piszesz i nawet nie chcesz zrozumieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stach1947
+11 / 19

Moje pokolenie już to przerabiało, a wasze koniecznie chce tego zaznać, więc siedźcie na dupach w dniu wyborów, babcie i dziadki wam wybiorą właściwą kataolicko-socjalistyczną władzę i będzie git:

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stach1947
+5 / 9

@Obyczajowy - nie podpowiadam, decyzję każdy musi podjąć sam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Obyczajowy
+1 / 7

@stach1947 no to ludzie wlasnie podejmuja decyzje sami i jest jak jest.. brak jakiegokolwiek sensownego wariantu by cokolwiek zmienic.
W skrocie.. to samo gowno tylko w inna strone mieszane..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nighthawk7
+1 / 1

@stach1947
Owszem, wybiorą. Ich jest zwyczajnie więcej niż młodych, którzy realnie chcą coś zmienić. To czy pójdziemy na wybory czy nie wiele nie zmienia, bo i tak główną siłę w sejmie stanowi rząd wybrany przez emerytów i ludzi z uczuleniem na pracę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Assasinsninja
+2 / 2

@stach1947 Babcie i dziadki zostaną w końcu sami w tym kraju bo wszyscy inni stąd uciekną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
-1 / 1

@stach1947 Ale to wasze pokolenie wybiera te miernoty do rządu przekupione 30stą emeryturą dając przyzwolenie na okradanie pracownika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 maja 2022 o 14:35

S stach1947
+1 / 1

@Nighthawk7 - wiem jedno, mylisz się, bo właśnie takie myślenie spowodowało ich zwycięstwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nighthawk7
+1 / 1

@stach1947
Powiem na swoim przykładzie. Podczas ostatnich wyborów czy to do sejmu/senatu czy też na prezydenta miałem jeszcze jeden komplet babci i dziadka. Jestem jedynakiem. Co z tego, że ja poszedłem na wybory skoro moi dziadkowie też poszli, oczywiście zagłosować na PiS?
W czasach gdy rodziło się pokolenie obecnych emerytów w wielu domach było wiele dzieci. 3-4-5 dzieci nie było czymś nadzwyczajnym. Jedno dziecko jak ktoś miał to już było święto. Jak ja chodziłem do szkoły to więcej niż trójka dzieci to już rzadko w którym domu była. Teraz 1-2 to standard, rzadko kto ma więcej.

Poza tym mamy jeszcze ten chory system wyborczy gdzie 40% to większość. Zatem JAK mamy to wygrać skoro emeryci głównie głosują na PiS, a młodzi mimo wszystko na kilka różnych partii i żadna nie jest w stanie zdobyć więcej głosów niż te od emerytów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+2 / 2

@Obyczajowy Każda partia oprócz partii razem jest lepsza od PiS. Obie te partie to skrajna komuna. Pamiętaj że po wojnie da się odbudować gospodarkę w 10 lat jak np. RFN, a po socjalizmie potrzeba ponad 40 lat jak w przypadku krajów bloku wschodniego. Przekleństwo PiSu pozostanie na nas na dwa pokolenia a licząc zadłużenie to na 10 pokoleń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Obyczajowy
-1 / 1

@kikurenty RFN to sie odbudowalo bo poszedl plan Marshalla i wiele wiele innych pomocnych dloni.. a powinno sie ich wyniszczyc totalnie do cna jak chcial Stalin.. ale to juz inna opowiesc. NRD jakos nie stoi na rowni ze swoimi szkopskimi bracmi z zachodniej manki.. jest ogromna roznica miedzy pieniedzmi na wschodzie a zachodzie Niemiec.
Jak dla mnie zadna partia, zaden polityk ani zadna banda nie nadaja sie w Polsce by rzadzic czymkolwiek a o sprawowaniu wladzy nad ludzmi juz nie wspomne. Wszystkie te patozlodziejskie ekipy ktore sie tam jakos nazywaly byly takie same tylko zwieksza sie rozmach i zuchwalstwo a i czasy sa inne bo swiat leci do przodu na ryj to i hajs jest wiekszy przy tym wszystkim.
Kiedys milion zlotych to byla niewyobrazalna fortuna a potem kazdy byl milionerem i znowu milion byl dobrym dostatkiem a zaraz Ci braknie miliona zeby dom kupic :)
Dla nas nie ma byc ratunku.. nikt na gorze go nie chce.. dla zwyklych ludzi.. dla nich jest spoko tak jak jest.
My tu a oni tam ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

@Obyczajowy jest cos takiego jak partia libertarianska(nie mylic z socjalistami od bielana)
@Nighthawk7 to akurat wina metody rozliczania glosow, ordynacji wyborczej. Wiec trzeba przeglosowac tych nierobow
@Assasinsninja przy tym jak sa traktowani ludzie zaradni i pracujacy po raz pierwszy serio mysle o wyjezdzie z tego kraju. I nawet powaznie na ten temat z dziewczyna rozmawialismy i oboje nie odrzucamy tej mozliwosci. A kto bedzie robil na te socjale, gdy specjalisci z wyzszym wyksztalceniem wyjada z tego kraju? https://img28.dmty.pl//uploads/202205/1652582110_mvgrrv_600.jpg

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stach1947
0 / 2

@skromny - nie uogólniaj, bo zaraz mi napiszesz, że te wszystkie armie Jezusa, żołnierze Maryi, obrońcy Wiary, czy inni przedstawiciele od Bąkiewicza, to też są z mojego pokolenia. Oszołomów znajdziesz wszędzie, Nie zwalaj na starych tylko w dniu wyborów rusz dupę i zagłosuj na inną opcję niż tę obecnie przy władzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
0 / 0

@stach1947 A jak mam na nich nie zwalać, skoro gro ich wyborców to właśnie tacy? Ruszanie dupy nic nie zmieni, bo dwóch takich jak Ty jest w stanie mnie zakrzyczeć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stach1947
-1 / 1

@skromny - nie będę krzyczeć, ani nawoływać, bo to jak rzucanie grochem o ścianę, lub wołanie na puszczy. Trwaj przy swoim, nie głosuj, ale i potem nie miej pretensji i monopolu na wiedzę jak trzeba było to zrobić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 czerwca 2022 o 14:46

S skromny
0 / 0

@stach1947 Jak widzę, nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. No cóż.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Majka2000
-1 / 3

@Xar Musiałbyś wyjechać ale nie do kraju europejskiego tylko azjatyckiego. Tam nie ma socjali, emerytur czy darmowego leczenia, więc ile zarobisz i odłożysz tyle będziesz miał. Wyjedź do Irlandii to będziesz pracował na samotne matki (bardzo modny ostatnio system dorabiania się kosztem innych) oraz całej masy innych socjali. Pracujesz więc leczenie jest dla ciebie płatne ale jak już zachorujesz to nagle się okazuje, że nie ma dla ciebie miejsc u lekarza bo bezrobotni czy emeryci mają za darmo, więc biegają tam z byle pierdołą. W UK jest jak w Polsce, czyli lekarz za darmo ale i tak musisz iść prywatnie. Tam zawsze również będziesz tylko "polakiem" od zapierdzielania. Musiałbyś się poważnie zastanowić i wziąć pod uwagę różne niedogodności związane ze stałym zamieszkaniem za granicą. Jednak w Polsce jesteś u siebie i nikt nie będzie cię traktował jak człowieka drugiej kategorii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stach1947
0 / 0

@skromny - a ty powinieneś, zanim co skrobniesz, zrozumieć co pisałem, a nie pouczać. I możesz nie odpisywać, bo na każdy twój wpis odpowiem POMIDOR.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
0 / 0

@stach1947 Dokładnie to chciałem napisać Tobie.A ja odpowiem ZIEMNIAK

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stach1947
0 / 0

@skromny - i z kim ja tu piszę? Z młodym smykiem, co nawet gry w pomidora nie zna, ale chcąc mieć ostatnie zdanie musiał wymyślić Ziemniaka. No to dawaj, poczekam co teraz po naradzie rodzinnej mi odpowiesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
0 / 0

@stach1947 O, a jednak odpisałeś, a Tym razem postanowiłeś się zabawić w wróżbiarza. Nie jesteś pierwszy i nie ostatni. Słaba opowiastka, takie 2/10, na zachętę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stach1947
0 / 0

@skromny - P O M I D O R

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
+6 / 20

Jak podano w mediach, cena zakupu węgla w "kopalni" wynosi około 1 tys. PLN, natomiast u dystrybutorów od 2.5 tys. do 3 tys. PLN.
Więc teraz kupują po tysiącu, aby trzepać hajs na jesieni z 200% przebitką.
A wy tu o socjalizmie, gospodarce, pisowskich mendach itp. bzdety...
No bo komu na wiosnę węgiel potrzebny?
Komuś, kto będzie z was zdzierał forsę za kilka miesięcy.
Oj dzieci, dzieci...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 maja 2022 o 10:09

A aj87
+2 / 8

@gittarra
No tak , nasz bogaty rząd wprowadził embargo na rosyjski węgiel, ma w du.ie 4 miliony Polaków.
Węgiel już jest po 3000 +, jesieniom będzie po 5000 tona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TomekOKM
+2 / 6

@gittarra
Skoro sam mówisz, że będą zdzierali kasę za kilka miesięcy to chyba logiczne, żeby kupić teraz, jak jeszcze nie jesteś pod ścianą. Jaki będziesz miał wybór jesienią? Albo kupujesz po tyle po ile jest albo nie kupujesz i marzniesz. A po co komu węgiel teraz? Ano wyobraź sobie, że ludzie wykorzystują go np. do podgrzania ciepłej wody. Ale skąd możesz wiedzieć. Oj dziecko, dziecko…

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pergamin
0 / 2

@gittarra ciekawa informacja. Kupowałeś już tak węgiel? Bo okazuje się, że przez internet się nie da. Przy próbie finalizacji transakcji i zapłaty wywala.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

@gittarra a wiesz ze np. calkiem spora grupa przemyslowa potrzebuje wegla, od elektrowni, przez cieplownie(ciepla woda nie bierze sie z jeziora) i inne zaklady konczac na cukrowniach i gorzelniach....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jjac
0 / 0

@Xar akurat węgiel na potrzeby odbiorców przemysłowych produkowany jest w wystarczającej ilości przez polskie kopalnie.

Problemem jest węgiel do ogrzewania dla indywidualnych odbiorców, po wielkiej akcji "zlikwiduj kopciucha" - ekogroszek. Ten praktycznie w całości był importowany z Rosji.

Elektrociepłownie, cukrownie czy gorzelnie nie mają obecnie tego problemu, mają inne systemy spalania węgla.

Przypomnę, że są różne rodzaje węgla do różnych zastosowań. Nie w każdym piecu można spalać każdy rodzaj. Nie w każdej kopalni wydobywa się wszystkie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
+3 / 5

Pytanie do mieszkańców regionów górniczych - czy pojawiły się już "biedaszyby". Pamiętam z lat '90, jak ludzie nielegalnie kopali kiepskiej jakości węgiel i nawet się zbytnio nie ukrywali na targowiskach. Czy już obserwujecie powrót tego zjawiska?
Pytanie kieruję zwłaszcza do kolegi @kostek_slask Jest onochyba zgodne zarówno z Twoimi zainteresowaniami ekonomią, jak i z obszarem na którym mieszkasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mygyry87
0 / 12

Przecież chcieliście ekologii? W czym problem? Teraz zauważyliście, że to będzie kosztować? Gdzie lewica która regularnie mówi, że wszystkie kopalnie należy natychmiast zamknąć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J justnoonee
+1 / 1

@mygyry87 gdybyśmy mieli uczciwie ocieplonw budynki, to do ich ogrzania konieczne byłoby o wiele mniwj energii. Gdybyśmy mieli więcej nowoczesnych bloków węglowych o sprawności rzędu 45% netto (zaniast 30%), to byśmy tego węgla dla energetyki potrzebowali 30-40 % mniej. W końcu, gdybyśmy zbudowali tę chędożoną jądrówkę, mieli pompy ciepła i inne wynalazki- zapotrzebowanie na węgiel ograniczyłoby się do przemysłu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawel24pl
+1 / 1

@justnoonee Gdybyśmy nie szli za ekologicznymi przepisami unii, to nadal wiele gospodarstw domowych miało by piece z tzw rusztem awaryjnym, gdzie można palić np. drewnem. Głównie to było w przypadku jak prądu nie było i podajnik nie działał, ale jak by nie było węgla w kraju, to idealnie by się sprawdziło.
A tak jest przepis już od wielu lat, że się nie kupi pieca z tym rusztem awaryjnym i jak braknie węgla dla gospodarstw domowych, to się nie będzie czym grzać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J justnoonee
0 / 0

@pawel24pl szczerze, to o ruszcie awaryjnym "pierwsze słyszę". Kotły zasypowe dolnego spalania istnieją, chociaż jeżeli chodzi o "papiery" - to tylko jeden ma certyfikat na spełnianie norm bez względu na użyte paliwo. Większym problemem jest to, że ludzie po prostu nie robią już instalacji grawitacyjnych - w razie zaniku zasilania może się w kotłowni zrobić naprawdę gorąco. Ale nadal - dobrze wykonana izolacja termiczna ścian, okna o niskich współczynnikach przenikania ciepła, prawidłowa izolacja fundamentów (lub chociaż odwierty osuszające istniejące ściany) - to wszystko pozwala na oszczędności. Teściowie grzeją prądem i ponoszą z tego tytułu koszty niższe, niż węglarze w budynku obok.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
-4 / 6

Dzień 36723672: prawicowi memiarze wciąż nie odróżniają komunizmu od socjalizmu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 maja 2022 o 13:38

avatar Xar
+2 / 4

@DexterHollandRulez wskaz ktora czesc informacji jest nieprawdziwa? Meritum jest takie - pod rzadami PiS w Polsce ktora sie tak cieszyla, ze weglem stoi, problem jest kupic wegiel. Zatem pytanie - kto i gdzie go sprzedaje po jakiej cenie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Adamowitch94
+1 / 3

@DexterHollandRulez Albo ja decyduję o swoim życiu albo rząd. Jeśli decyduje ja, to mamy indywidualizm. Jeśli rząd, to mamy kolektywizm.

Wszystkie inne nazwy to niepotrzebne dzielenie włosa na czworo. Osobiście nie interesuje mnie to, czy mamy komunizm czy socjalizm - tak i tak jestem niewolnikiem władzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zimnylech
+4 / 6

A gdzie są teraz te cwaniaczki co pod każdym memem o górnictwie pisali że pozamykać i sprowadzać. No to zamykamy i sprowadzamy??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
-2 / 6

Tak. Gdyby już 15 lat temu rozwiązac problem nierentownego górnictwa, to mielibyśmy zorgianizowany łańcuch dostaw już od dekady. Nie wspominając już o tym, że gdyby nie debilne rządy, to OZE znacząco zredukowałoby zapotrzebowanie na węgiel ogromnej liczbie gospodarstw domowych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jjac
+2 / 2

@dump78 przecież mieliśmy zorganizowany łańcuch dostaw. Węgiel kupowaliśmy z Rosji (często był to węgiel wydobywany w zagłębiu donieckim zresztą)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
0 / 0

@jjac Z jednego miejsca? I nikt nie przewidział, że może pójść coś nie tak? Nikt nie przewidział ZANIM się machało szabelką 'ROSIJA JEST ZUA', aby zorganizować alternatywne źródło dostaw?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jjac
0 / 0

@skromny no jak widać nie przemyśleli. Takich mamy rządzących.

Z jednego kraju. Polskie kopalnie nie produkowały ekogroszku, bo miały znacznie lepszy węgiel energetyczny i pewne zasoby węgla koksującego (to taki potrzebny hutom). Nie było potrzeby, bo import szedł z Rosji.

Importowaliśmy również węgiel z Australii, ale to się skończyło, bo Chiny podkupują.

Tak czy inaczej kolejki na Śląsku to nie wina kopalń, tylko zmiany polityki naszego rządu, w dodatku wykonanej z dnia na dzień (inne kraje te same ograniczenia wprowadzają zdaje się dopiero od sierpnia, gdy zrobią wcześniej zapasy na zimę).

Cóż, niczyje zdrowie, życie ani majątek nie są bezpieczne, gdy obraduje parlament. A już w ogóle, gdy prezes z kotem i Pinokiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NowyXxX
0 / 0

Jeśli ktoś woli cały dzień palić w piecach i płacić 20 tysięcy za sezon.. to jego wybór.

Chyba lepiej kilka tysi za prąd płacić.. dla portfela i zdrowia lepiej.

gdzie te polskie elektrownie atomowe.. ;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jjac
+2 / 2

Akurat ekogroszek sprowadzano z Rosji.
Cena ekogroszku skoczyła z kilkuset pln do trzech tysięcy.
Aby ogrzać kilkudziesięciometrowy wiejski dom w starej technologii potrzeba 5-8 ton ekogroszku na zimę.

Cóż Jak mawiał poeta:. Chcieliśta PiSu, no to go macie, skumbrie w tomacie, śledź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Albijon
+2 / 2

Nic nie poradzi jeśli Pisowskie gnidy nasz węgiel przeznaczają na eksport a ruskiego gowna już nie mogą sprowadzać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant_
0 / 0

Z tym piaskiem to nie do końca trafiona metafora, bo tak się składa, że kraje pustynne naprawdę importują piasek. Dzieje się tak dlatego, że piasek pustynny nie nadaje się do celów budowalnych i taka na przykład Arabia Saudyjska w związku z boomem budowalnym importuje piasek na potęgę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K korn82
-4 / 4

Nie socjalizm, tylko premier Jerzy Buzek. Obecnie chyba europoseł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem