Już widzę te odkorkowane niemieckie miasta, wszyscy jeżdżą tylko autobusami i pociągami, nikt nigdzie się nie spóźnia, po pracy od razu wszyscy wsiadają do autobusu i jadą do domu. Autobusy będą oczywiście elektryczne, bo to jest jeszcze bardziej ekologiczne, albo w ogóle będą jeździć na wodę, albo może powietrze... I to wszystko za 9 € miesięcznie, dla każdego... Ciekawe tylko kto pokryje koszty tego wszystkiego? :)
@JestemRolnik
Ale rozumiesz, że pełny autobus emituje mniej wiecej tyle CO2 co jeden samochód osobowy, w którym jest tylko kierowca. Zdajesz sobie też z tego sprawę, że pociągi i metro są na prąd a nie na benzynę?
Poza tym bilet za 9euro nie został w niemczech wprowadzony żeby przeciwdziałać zmianom klimatycznym, tylko w ramach walki z inflacją. A zapłacą za to niemcy ze swojej nadwyżki budżetowej. Nie roztrwonili rezerwy finansowej jak zrobił to PIS, wiec ich najzwyczajniej to stać na to, żeby pomoc tym, którzy codziennie muszą dojeżdżać do pracy.
@MG02 Zdajesz sobie sprawę, że co2 mnie bardzo mało interesuje? Nie popieram zwolenników Glocia, więc ten argument do mnie nie trafia... Za ten durny pomysł z biletami po 9 euro nie zapłacą Niemcy, a obywatele Niemiec, w tym ja. Zastanów się co te bilety będą wprowadzały i czy faktycznie wyjdzie taniej. Ludzie zaczną jeździć na okrągło i wszędzie, bo prawie za darmo, codziennie, czy tego potrzebują czy też nie, bo po co marnować bilet. Bezrobotni będą wstawać, wsiadać w autobus, bus, metro, pociąg tylko dlatego, że im się nudzi i że nie oni muszą za to płacić. Ruch wzrośnie drastycznie, rzeczywiście będzie ekologicznie... Trzeba robić wszystko w imię ekologii, bo ocieplenie klimatu. Ciekawi mnie czy jak klimat zacznie się oziębiać to czy wtedy każą jeździć samochodami na okrągło...
@MG02 autobus spala pusty/pełny około 22/28 litra diesla na 100km ,a ty piszesz mniej więcej tyle co osobowy. Znaczy że autobus magicznie zamienia co2 w o2
@MG02 te nowoczesne niby autobusy eko.palą więcej na 100 km niż stare Autosany. Taka to ekologia Ale Ty nadal.twierdzisz że emitują mniej co2 niż auto.osobowe. szkoda że nie podałeś modelu autobusu który emituje tak mało co2. Po prostu piepszysz głupoty
@JestemRolnik Jesteś obywatelem Niemiec? Znaczy portale Ci się pomyliły. Ja tu pracuję i mieszkam (jeszcze 7 miesięcy, ale to prywatna sprawa), ale za obywatela tego państwa się nie uważam.
@next_1 To poproszę o jakieś dane jak te nowe autobusy palą więcej niż stare autosany.. bo podałeś taką tezę, a teraz poproszę o jakieś źródło... np porównanie ile spala stary auto san a ile nowszy autobus :)
@Pasqdnik82 poszukaj sobie sam - cokolwiek nie podam i tak będziesz się dalej mądrować. Zobaczysz jak trudno jest znaleźć informacje ile palą "cudowne" nowoczesne autobusy - informacja ta jest bardzo ukrywana
@Pasqdnik82 aa kto porównuje autobus mały do wielkiego? Nowoczesny autobus klasy h9 pali ok 35 l/100. To połowa więcej niż aitosany h9. Dodatkowo jest 2x droższy od.nowego zwykłego.autobusu. tyle w temacie
@PIStozwis Nie do końca inne. Ja ostatnio jak miałam jechać autobusem na miasto to do tego że 4.80 w jedna strone to jeszcze na pierwszy autobus musiałam iść dwa przystanki, po wyjściu kolejne trzy bo bilet ważny na jeden kurs lub 20 minut skoczył się bo autobus jechał prawie 20 minut. Wiec przyszło mi kupić kolejny bilet lub iść pieszo. To nie ukrywam że wole jechać autem.
@PIStozwis Zgadzam sie powód jest zupełnie inny jak dla mnie genialny marketing i zajebiscie na tym zarobią ;] bo każdy "janusz biznesu" wie ze jak placisz 9 euro za bilet na cały kraj i to na cały miesiąc masz więcej kas aby korzystać z atrakcji turystycznej :D To sie nazywa moi dordzy inwestycja długofalowa
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 czerwca 2022 o 21:39
@Elfina Nie wiem jak teraz.. ale kiedyś bilet (w mieście wojewódzkim Lublin był 30 minutowy i obowiązywał nie 30 minut ale od danego przystanku... do pewnego... i bez różnicy było czy z powodu korków/robót/wypadku... dojechanie tam trwało np 50 minut... bilet 30 minutowy był ważny do konkretnego przystanku a nie do czasu spędzonego w trasie)... obecnie nie wiem jak to jest .. .może w innych miastach było inaczej.. może i w Lublinie się zmieniło... (informacje do którego przystanku można pojechać na danym bilecie były na przystankach pod rozkładem jazdy)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 czerwca 2022 o 18:17
Demot nie do końca trafiony, bo nie wszędzie w Polsce podnoszą ceny bitetów. W Szczecinie jakiś czas temu obnizyli ceny miesięcznych ze 100 na 80 złotych…
te bilety dadzą więcej dobrego niż kosztuje "strata" brakującej ceny biletu. ludzie będą jeździć, kupią obiad w knajpce, nocleg w hotelu, bilet do jakiegoś parku, bibelot z bazarku na pamiątkę itd.
@izka8520 Mi wystarczy połączenie do Frankfurtu nad Odrą. Znalazłem jedno z jedną przesiadką, przetestuję. Bez noclegów, obiadów czy innych pierdołek. Plecak na grzbiet i jazda.
Gratuluje geniuszom ktorzy mysla, ze w Polsce to cos pomoze:
Czas dojazdu komunikacja miejska z 2 przesiadkami z jednej strony miasta na druga - przecietnie 1,5h-2h. Samochodem 30minut.
Czas dojazdu do parkingu poza miastem - okolo 1,25h + czas na wyjechanie z niego gdyby wszyscy sie rzucili do wyjazdow(powiedzmy ze naraz przyjedzie 50 osob, ile zajmie wyjechanie wszystkim)?
Kto mysli, ze taki zbior kom do hubu na przedmiesciach to dobry pomysl ten nigdy chyba nie byl wlasnym pojazdem na imprezie masowej...
@Xar spróbuj samochodem przejechać z np wschodniej części Berlina do zachodniej części.. (ze skrajnej dzielnicy do skrajnej) w 30 minut :D powodzenia... wtedy lepiej zdecydowanie metro... bo przejazd własnym samochodem czy komunikacją miejską (a więc np autobusem i to z przesiadkami) to zwyczajna głupota. Gdy mieszkałem w Warszawie pół roku to dla mnie był najlepszy sposób komunikacji... w znaczeniu dom-praca... bo samochodem to około 45minut a bywało godzinę (autobusami podobnie) Dojście do stacji metra.. przejazd i dojście ze stacji do pracy .. 20 minut.
Coś wam napisze bo to nie jest odnośnie ekologii tylko to jest marketing, inwestycja długofalowa jak wiecie jest sezon wakacyjny! wiec jak dla mnie za 9 euro jeździć przez miesiąc po kraju i zwiedzać nie patrząc na paliwo i nie martwiąc się z 2ga połówka czy gdzieś dojadę no zajebista sprawa wsiadasz do pociągu byle jakiego i jazda przed siebie. zacznijcie myśleć Ekonomicznie a nie ekologicznie Niemiec jak coś robi za pół darmo lub za darmo nie traci na tym a zyskuje.
I 9 euro miesięcznie pokryje koszta utrzymania taboru maszynowego + wypłaty pracownicze?
To dlaczego wcześniej bilety były droższe skoro teraz wystarczy 9 euro miesięcznie i po problemie?
Ta super sprawa… ja mieszkam w Berlinie już ponad 13lat i takiego Chaosu na stacjach metra czy pociągach ( w kierunku morze ) to nie widziałem . Czy to jest dobre rozwiązanie rosnących cen paliw itp? Wątpię …
Ja mieszkam w Berlinie i jedyne co mogę stwierdzić o tej akcji …bilet za 9€ to że chaos ku.. się zrobił na stacjach metra itp, nie tylko Berlin całe Niemcy
Już widzę te odkorkowane niemieckie miasta, wszyscy jeżdżą tylko autobusami i pociągami, nikt nigdzie się nie spóźnia, po pracy od razu wszyscy wsiadają do autobusu i jadą do domu. Autobusy będą oczywiście elektryczne, bo to jest jeszcze bardziej ekologiczne, albo w ogóle będą jeździć na wodę, albo może powietrze... I to wszystko za 9 € miesięcznie, dla każdego... Ciekawe tylko kto pokryje koszty tego wszystkiego? :)
@JestemRolnik
Ale rozumiesz, że pełny autobus emituje mniej wiecej tyle CO2 co jeden samochód osobowy, w którym jest tylko kierowca. Zdajesz sobie też z tego sprawę, że pociągi i metro są na prąd a nie na benzynę?
Poza tym bilet za 9euro nie został w niemczech wprowadzony żeby przeciwdziałać zmianom klimatycznym, tylko w ramach walki z inflacją. A zapłacą za to niemcy ze swojej nadwyżki budżetowej. Nie roztrwonili rezerwy finansowej jak zrobił to PIS, wiec ich najzwyczajniej to stać na to, żeby pomoc tym, którzy codziennie muszą dojeżdżać do pracy.
@MG02 Zdajesz sobie sprawę, że co2 mnie bardzo mało interesuje? Nie popieram zwolenników Glocia, więc ten argument do mnie nie trafia... Za ten durny pomysł z biletami po 9 euro nie zapłacą Niemcy, a obywatele Niemiec, w tym ja. Zastanów się co te bilety będą wprowadzały i czy faktycznie wyjdzie taniej. Ludzie zaczną jeździć na okrągło i wszędzie, bo prawie za darmo, codziennie, czy tego potrzebują czy też nie, bo po co marnować bilet. Bezrobotni będą wstawać, wsiadać w autobus, bus, metro, pociąg tylko dlatego, że im się nudzi i że nie oni muszą za to płacić. Ruch wzrośnie drastycznie, rzeczywiście będzie ekologicznie... Trzeba robić wszystko w imię ekologii, bo ocieplenie klimatu. Ciekawi mnie czy jak klimat zacznie się oziębiać to czy wtedy każą jeździć samochodami na okrągło...
@MG02 autobus spala pusty/pełny około 22/28 litra diesla na 100km ,a ty piszesz mniej więcej tyle co osobowy. Znaczy że autobus magicznie zamienia co2 w o2
@MG02 te nowoczesne niby autobusy eko.palą więcej na 100 km niż stare Autosany. Taka to ekologia Ale Ty nadal.twierdzisz że emitują mniej co2 niż auto.osobowe. szkoda że nie podałeś modelu autobusu który emituje tak mało co2. Po prostu piepszysz głupoty
@JestemRolnik Jesteś obywatelem Niemiec? Znaczy portale Ci się pomyliły. Ja tu pracuję i mieszkam (jeszcze 7 miesięcy, ale to prywatna sprawa), ale za obywatela tego państwa się nie uważam.
@next_1 To poproszę o jakieś dane jak te nowe autobusy palą więcej niż stare autosany.. bo podałeś taką tezę, a teraz poproszę o jakieś źródło... np porównanie ile spala stary auto san a ile nowszy autobus :)
@Pasqdnik82 poszukaj sobie sam - cokolwiek nie podam i tak będziesz się dalej mądrować. Zobaczysz jak trudno jest znaleźć informacje ile palą "cudowne" nowoczesne autobusy - informacja ta jest bardzo ukrywana
Oto link z rzetelnym podsumowaniem:
https://www.youtube.com/watch?v=Q-8cB-5eke0
i Autosan - ok 20-22 l/100 km
https://pl.wikipedia.org/wiki/Autosan_H9
@next_1 Autosan h9 36+2 miejsc siedzących, 10 stojących, a pierwszy z filmiku solaris może wziąć 104 pasażerów..
@Pasqdnik82 aa kto porównuje autobus mały do wielkiego? Nowoczesny autobus klasy h9 pali ok 35 l/100. To połowa więcej niż aitosany h9. Dodatkowo jest 2x droższy od.nowego zwykłego.autobusu. tyle w temacie
Powód jest zupełnie inny. Przestań siać propagandę.
@PIStozwis Nie do końca inne. Ja ostatnio jak miałam jechać autobusem na miasto to do tego że 4.80 w jedna strone to jeszcze na pierwszy autobus musiałam iść dwa przystanki, po wyjściu kolejne trzy bo bilet ważny na jeden kurs lub 20 minut skoczył się bo autobus jechał prawie 20 minut. Wiec przyszło mi kupić kolejny bilet lub iść pieszo. To nie ukrywam że wole jechać autem.
@PIStozwis Zgadzam sie powód jest zupełnie inny jak dla mnie genialny marketing i zajebiscie na tym zarobią ;] bo każdy "janusz biznesu" wie ze jak placisz 9 euro za bilet na cały kraj i to na cały miesiąc masz więcej kas aby korzystać z atrakcji turystycznej :D To sie nazywa moi dordzy inwestycja długofalowa
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 czerwca 2022 o 21:39
@Elfina W moim mieście bilet za 4.40 to 75 minut.
@PIStozwis zazdroszczę. W Krakowie 4 zł za 20minutowy, godzinny 6 zł, 70minut chyba 7zł.
@Elfina relatywnie taniej jest kupić dłuższy czasowo bilet, możesz się przesiadać. Ale tak, jest drogo
@Elfina Nie wiem jak teraz.. ale kiedyś bilet (w mieście wojewódzkim Lublin był 30 minutowy i obowiązywał nie 30 minut ale od danego przystanku... do pewnego... i bez różnicy było czy z powodu korków/robót/wypadku... dojechanie tam trwało np 50 minut... bilet 30 minutowy był ważny do konkretnego przystanku a nie do czasu spędzonego w trasie)... obecnie nie wiem jak to jest .. .może w innych miastach było inaczej.. może i w Lublinie się zmieniło... (informacje do którego przystanku można pojechać na danym bilecie były na przystankach pod rozkładem jazdy)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 czerwca 2022 o 18:17
Walczy się globalnie a nie lokalnie.
Powiem krótko kupiłam i chu..to się nadaje
Demot nie do końca trafiony, bo nie wszędzie w Polsce podnoszą ceny bitetów. W Szczecinie jakiś czas temu obnizyli ceny miesięcznych ze 100 na 80 złotych…
@DAREKJP jedna jaskółka wiosny nie czyni. Brawo dla Szczecina. Miesięczny w Krakowie na wszystkie linie148 zł. W I strefie.
Z tego co słyszałem to ta promocja wynika ze wzrostu kosztów życia i ma pozwolić co niektórym nieco zaoszczędzić (standardowa cena to chyba 120€)
i tylko przez 3 miesiące, więc bez presady..
te bilety dadzą więcej dobrego niż kosztuje "strata" brakującej ceny biletu. ludzie będą jeździć, kupią obiad w knajpce, nocleg w hotelu, bilet do jakiegoś parku, bibelot z bazarku na pamiątkę itd.
@izka8520 Mi wystarczy połączenie do Frankfurtu nad Odrą. Znalazłem jedno z jedną przesiadką, przetestuję. Bez noclegów, obiadów czy innych pierdołek. Plecak na grzbiet i jazda.
Polsza jest biednym Państwem w porównaniu do zachodu.
@TrinityKiller Nie wiem, może masz rację, nigdy tam nie byłem. Wolę mieszkać w Polsce.
zawsze chodzi o kase a nie klimat
Już pojechali
Gratuluje geniuszom ktorzy mysla, ze w Polsce to cos pomoze:
Czas dojazdu komunikacja miejska z 2 przesiadkami z jednej strony miasta na druga - przecietnie 1,5h-2h. Samochodem 30minut.
Czas dojazdu do parkingu poza miastem - okolo 1,25h + czas na wyjechanie z niego gdyby wszyscy sie rzucili do wyjazdow(powiedzmy ze naraz przyjedzie 50 osob, ile zajmie wyjechanie wszystkim)?
Kto mysli, ze taki zbior kom do hubu na przedmiesciach to dobry pomysl ten nigdy chyba nie byl wlasnym pojazdem na imprezie masowej...
@Xar spróbuj samochodem przejechać z np wschodniej części Berlina do zachodniej części.. (ze skrajnej dzielnicy do skrajnej) w 30 minut :D powodzenia... wtedy lepiej zdecydowanie metro... bo przejazd własnym samochodem czy komunikacją miejską (a więc np autobusem i to z przesiadkami) to zwyczajna głupota. Gdy mieszkałem w Warszawie pół roku to dla mnie był najlepszy sposób komunikacji... w znaczeniu dom-praca... bo samochodem to około 45minut a bywało godzinę (autobusami podobnie) Dojście do stacji metra.. przejazd i dojście ze stacji do pracy .. 20 minut.
Nasi też dbają o środowisko. Dlatego zrobili benzynę po 8 zeta. Ludzie przerzucą się na rowery :)
Coś wam napisze bo to nie jest odnośnie ekologii tylko to jest marketing, inwestycja długofalowa jak wiecie jest sezon wakacyjny! wiec jak dla mnie za 9 euro jeździć przez miesiąc po kraju i zwiedzać nie patrząc na paliwo i nie martwiąc się z 2ga połówka czy gdzieś dojadę no zajebista sprawa wsiadasz do pociągu byle jakiego i jazda przed siebie. zacznijcie myśleć Ekonomicznie a nie ekologicznie Niemiec jak coś robi za pół darmo lub za darmo nie traci na tym a zyskuje.
I 9 euro miesięcznie pokryje koszta utrzymania taboru maszynowego + wypłaty pracownicze?
To dlaczego wcześniej bilety były droższe skoro teraz wystarczy 9 euro miesięcznie i po problemie?
"Socjalu ci u nas odstatek, ale i ten przyjmiemy, jako zapowiedź przyszłego zwycięstwa"
Jarosław I
Ta super sprawa… ja mieszkam w Berlinie już ponad 13lat i takiego Chaosu na stacjach metra czy pociągach ( w kierunku morze ) to nie widziałem . Czy to jest dobre rozwiązanie rosnących cen paliw itp? Wątpię …
Ja mieszkam w Berlinie i jedyne co mogę stwierdzić o tej akcji …bilet za 9€ to że chaos ku.. się zrobił na stacjach metra itp, nie tylko Berlin całe Niemcy
Próbowałem wczoraj znaleźć wolne miejsce w Berlinie… tragedia ;)