Chyba raczej nie sprytny, a bardzo drogi. Lepiej mieć jeden samochód z podnośnikiem, czy montować taką (na pewno mocno podrażającą) funkcjonalność w każdej latarni w mieście, w którym jest ich tysiące?
A na dodatek jak się to popsuje w którejś latarni, to i tak musisz mieć samochód z podnośnikiem, żeby ją naprawić.
@wysockr takie kolumny instaluje sie na drogach szybkiego ruchu, gdzie zamknicie pasa to spora operacja, wiec tego typu kolumny kosztuja o wiele mniej w eksploatacji; a zawiasy nie psuja sie czesto
@sceptyk_kazio, mechaniczne zawias się nie zepsuje, ale zastanie. Aby utrzymać nieużywane części ruchome w sprawności, raz na jakiś czas należy je ruszyć. Przedstawione rozwiązanie musi mieć jakieś bardzo solidne uzasadnienie.
@szarikm Zdefiniuj "zastanie". W naszym klimacie "zastanie" oznacza zablokowanie połączenia ruchomego ze względu na wnikanie wilgoci prowadzące do korozji - metal korodując zwiększa objętość co powoduje "skasowanie" luzów i zablokowanie połączenia. W klimacie ciepłym, suchym (jak na filmiku) problem nie występuje.
Porównanie pod względem kosztów jest nieco trudne, gdyż nie wiemy jakie przepisy BHP obowiązują w kraju przedstawionym na nagraniu. W Polskich warunkach porównanie wygląda następująco:
- Koszt zwyżki (wynajem/zakup)
- Koszt transportu zwyżki (laweta + kierowca)
- Koszt pracy uprawnionego pracownika (uprawnienia elektryczne + uprawnienia na podesty ruchome przejezdne)
- W czas pracy musisz wliczyć rozładunek i ponowny załadunek zwyżki.
VS
- Koszt pracy uprawnionego pracownika (uprawnienia elektryczne + prawo jazdy)
- Koszt paliwa (na dojazd do miejsca usterki)
W przypadku mocno rozproszonej infrastruktury oświetleniowej którą obsługujesz, oraz losowego występowania usterek, zainwestowanie więcej pieniędzy w rozwiązania takie jak przedstawione na filmie może przynieść znaczące oszczędności w dłuższej perspektywie.
Chyba raczej nie sprytny, a bardzo drogi. Lepiej mieć jeden samochód z podnośnikiem, czy montować taką (na pewno mocno podrażającą) funkcjonalność w każdej latarni w mieście, w którym jest ich tysiące?
A na dodatek jak się to popsuje w którejś latarni, to i tak musisz mieć samochód z podnośnikiem, żeby ją naprawić.
@wysockr takie kolumny instaluje sie na drogach szybkiego ruchu, gdzie zamknicie pasa to spora operacja, wiec tego typu kolumny kosztuja o wiele mniej w eksploatacji; a zawiasy nie psuja sie czesto
@sceptyk_kazio, mechaniczne zawias się nie zepsuje, ale zastanie. Aby utrzymać nieużywane części ruchome w sprawności, raz na jakiś czas należy je ruszyć. Przedstawione rozwiązanie musi mieć jakieś bardzo solidne uzasadnienie.
@szarikm Jest jeszcze bardzo mocno wyginany kabel przy tym zawiasie.
@szarikm Zdefiniuj "zastanie". W naszym klimacie "zastanie" oznacza zablokowanie połączenia ruchomego ze względu na wnikanie wilgoci prowadzące do korozji - metal korodując zwiększa objętość co powoduje "skasowanie" luzów i zablokowanie połączenia. W klimacie ciepłym, suchym (jak na filmiku) problem nie występuje.
Porównanie pod względem kosztów jest nieco trudne, gdyż nie wiemy jakie przepisy BHP obowiązują w kraju przedstawionym na nagraniu. W Polskich warunkach porównanie wygląda następująco:
- Koszt zwyżki (wynajem/zakup)
- Koszt transportu zwyżki (laweta + kierowca)
- Koszt pracy uprawnionego pracownika (uprawnienia elektryczne + uprawnienia na podesty ruchome przejezdne)
- W czas pracy musisz wliczyć rozładunek i ponowny załadunek zwyżki.
VS
- Koszt pracy uprawnionego pracownika (uprawnienia elektryczne + prawo jazdy)
- Koszt paliwa (na dojazd do miejsca usterki)
W przypadku mocno rozproszonej infrastruktury oświetleniowej którą obsługujesz, oraz losowego występowania usterek, zainwestowanie więcej pieniędzy w rozwiązania takie jak przedstawione na filmie może przynieść znaczące oszczędności w dłuższej perspektywie.
I to pierdzielniecie w przejezdzajacy samochod gdy bedzie wial naprawde silny wiatr...
@Xar przy takim wietrze nikt nie bylby w stanie podejsc do tej kolumny
@Xar , przecież to pobocze
Idiotyczny, jedna zwyżka kosztuje dużo mniej niż tysiące latarni.