Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
594 609
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Duergh
+45 / 59

Do kupowania głosów od patologi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+6 / 8

@matkapolka35 nierob na zasilku
rodzina majaca wiecej dzieci niz ich stac zyjaca z cudzej pracy
Odchylenie w relacjach takie jak np. maltretowanie czlonkow rodziny
I polaczenie wielu z nich

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Duergh
+1 / 1

@Wandejczyk Nie oni tylko im dają nasze pieniądze, a patologią nazywają ich wszyscy inni

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
+2 / 4

@Wandejczyk oni i tak nie zagłosują na nikogo innego niż PiS, w najlepszym wypadku wcale nie pójdą. Jedyna droga to przekonać do glosowania tych niegłosujących.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+4 / 4

@Wandejczyk czyli co, złodzieja nie wyzywać od złodzieja bo jeszcze więcej będzie kradł? ciekawa logika...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wandejczyk
-1 / 1

@piter1984

Jeśli chcesz wygrać wybory, właź do okrężnicy potencjalnego wyborcy. Jak go wyzywasz zemści się okrutnie - zagłosuje na Twojego wroga. Wszystkie łopaty świata zastosowałem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wandejczyk
-1 / 1

@Duergh

Czasem myślę, że pośród kodowców są zamaskowani PiSowcy, bo jak wytłumaczyć to jak bardzo wspierają PiS swoim fatalnym pijarem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+21 / 33

Do skurvvienia elektoratu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
+27 / 35

Służy do wygrywania wyborów i sprawdza się w tym znakomicie. Banda debili i przestępców mająca na czele faceta ulepionego z samych wad wygrała dwa razy pod rząd i mimo katastrofalnych efektów ich rządów nadal ma stabilne poparcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G georgefsh26
+11 / 19

Program bardzo dobrze się sprawdzą i służy do zbierania głosów niewyksztalconego elektoratu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 3

@georgefsh26 pisał o niewykształconym elektoracie. Nic nie wspominał o wykształceniu członków danej partii.
BTW Jaki jest procent członków PO z wyższym wykształceniem i jaki PIS, @stanbo?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G georgefsh26
+2 / 4

@RomekC Masz rację, stanbo pisze zupełnie nie w temacie, a po innych jego postach widzę, że facet niczego nie czai. Dlatego mu nie odpowiadam. Aż strach pomyśleć, że tacy ludzie mogą wybierać nam rządzących.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 2

Rzuciłem okiem na jego komentarze i jestem przerażoney, @georgefsh26.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JohnLilly
+12 / 16

Każdy wie do czego służy, PiS jednak tym ruchem zapędził się w kozi róg. Już byłem świadkiem narzekań na to, że pomimo inflacji nie ma waloryzacji tego świadczenia, a chyba nawet tam w PiSie muszą zdawać sobie sprawę, że waloryzacja niczego by nie rozwiązała.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+11 / 15

@JohnLilly
Tak, nawet te przygłupy wiedzą że waloryzacja to paliwo dla inflacji. Tylko że w obliczu możliwości przegrania wyborów, ci desperaci gotowi są rzucić każdą sumę (ograniczoną tylko wydajnością drukarni) na rynek, aby tylko utrzymać się przy władzy. Obawiam się że to nie tylko potencjalna możliwość, ale scenariusz zatwierdzony już przez prezesa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 2

@perskieoko Obawiam się, że KO i Lewica też się nie zawaha rzucić więcej byle wygrać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grifith500
+14 / 22

@ponurymarcin 500+ powinno być tylko dla pracujących.
Pierwszeństwo w przyjęciu dzieci do przedszkola dla pracujących.
A w Polsce najlepiej ma samotna matka,konkubina sebiksa co siedzi w więzieniu i państwo płaci za niego alimenty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Anonim_Gall
+23 / 27

@ponurymarcin Tylko co nas to interesuje? Zmajstrowales dzieciaka - kombinuj jak go utrzymać. Za tę samą pracę należy się to samo wynagrodzenie, bez względu na to czy ktos ma dzieci czy nie.

P. S. Argument o emeryturze sobie daruj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misianka_
+18 / 22

@ponurymarcin - jak ktoś się decydje na dzieci (bo zakładam optymistycznie, ze była to decyzja, a nie zaskoczenie), to powinien wziąć pod uwagę koszty wychowania, a nie przerzucać ich część na innych.
Porównywanie się z Niemcami czy Anglią jest bez sensu, biorąc pid uwagę zamożność i rozwój tych krajów i naszego. No i tam też miało i ma wpływ na przyrost problemów z patolą.
I nie - pomysł nie jest dobry, bo wcale nie miał wspierać ciężko pracujacych tylko kupić patolę. I pod tym względem był mistrzowski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
0 / 10

@ponurymarcin
Może dlatego że w tamtych krajach nie wspiera się bogatych dodatkami socjalnymi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+12 / 16

@ponurymarcin chyba jednak nie rozumiesz idei tego programu. 500 + to nie jest program socjalny tak jak te w Anglii czy Niemczech, bo w Polsce taki program jak w Anglii czy Niemczech funkcjonuje i nazywa się zasiłek rodzinny (nie wypłacają go "firmy" tylko państwo ) Wystarczyło podnieść jego kwotę i znieść limity zarobków, zamiast budować biurokracje 500 +, która również pożera środki na ten program Ale pisowi była potrzebna kiełbasa wyborcza, dlatego wymyślili, jak się chwalili, pierwszy tego typu : program DEMOGRAFICZNY. Krótko mówiąc ludzie za te 500 zł mieli im sypać dzieci jak z rękawa. I tu pytanie do Ciebie : na ile dzieci zdecydowałes się ze względu na ten program ? Niech zgadnę ? żadne ? Nie martw się, tak zachowali się racjonalnie myślący ( PRACUJACY) rodzice, którzy moim zdaniem zostali oszukani. Bo jak to się dzieje, ze w czasach kiedy jest światowa koniunktura, kiedy brakuje rak do pracy, ludzie muszą żyć z zasiłków ? Ano tak, ze jeśli chce się rozdawać kiełbasę wyborcza, to trzeba dodrukować pieniędzy, których nie ma i nie będzie( cytując klasyka :) )Wtedy okazuje się, ze Ci, którzy żyją z zasiłków maja się lepiej niż pracujący, którzy muszą wydać pieniądze na nianie, prywatne przedszkole( bo w państwowych nie ma miejsc) na dojazdy do pracy itp. No to trzeba sztucznie podnieść im zarobki. W ten sposób można chwalić się większymi wpływami do budżetu, bo przecież podatek i składki są liczone procentowo od zarobków. Ale przecież przedsiębiorca ( firma :) ) zmuszony do większych wydatków, musi koszta pracy wrzucić w cenę produktu czy usług. Państwo znów zyskuje, bo vat tez jest odprowadzany procentowo, w wielu przypadkach to prawie 1/4 ceny. Wtedy rządzącym 'po prostu należą się nagrody" ... ale jest tez druga strona medalu - TY, który pomimo, ze zapłaciłeś więcej podatku ( kwotowo) , składki zdrowotnej itp to teraz musisz zaplacic drożej za każdy produkt czy usługę. Dlatego wydaje Ci się, ze to 500 + to dla Ciebie rekompensata, za to, ze nota bene sam zdecydowałeś się na dzieci. " Singel", który na Twoja decyzje przecież nie miał żadnego wpływu a póki co dzieci nie chce, traci jeszcze więcej bo tez musi się z Tobą podzielić tym co zarobił. A wystarczyłaby ulga podatkowa i zwykły zasiłek rodzinny, jak na zachodzie. Po prostu Twoje ciężko zarobione pieniądze zostałyby Ci w kieszeni, bez całej rzeszy pośredników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rhanai
+16 / 18

@ponurymarcin czej, bo chyba nie rozumiem. Zdecydowałeś się na dzieci, a teraz masz pretensję, że ja wykonując tą samą pracę, nie spłacam konsekwencji Twoich własnych decyzji?! Trzeba było dzieci nie robić, skoro Cię na nie nie stać, proste.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ricochet69
+14 / 16

@grifith500 Tu gdzie mieszkam, jako jedno z podstawowych kryteriów w przyznawaniu mieszkań komunalnych burmistrz przyjął stałe dochody co najmniej jednego z członków rodziny, aby możliwe było opłacenie przez lokatorów co najmniej czynszu za mieszkanie. Uważam, że jest to dosyć rozsądne rozwiązanie.
Co do generowania zachowań patologicznych z wykorzystaniem świadczeń typu 500+, znam osobiście osoby które zrezygnowały z pracy tylko dlatego, że po otrzymaniu wszelkiego rodzaju zasiłków po prostu nie opłacało im się pracować. Była to zimna kalkulacja z ich strony, a nie życiowa konieczność.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grifith500
+12 / 16

@Ricochet69 i to jest rozdawanie pieniędzy i zniechęcanie ludzi do pracy. Trzeba wspierać ludzi którzy pracują, płacą podatki i nie żerują na innych. Lepiej dofinansować pracującej osobie opiekę nad dziećmi i niech on pracuje niż rozdawać kasę za darmo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Anonim_Gall
+12 / 12

@ponurymarcin No widzisz, słusznie uprzedziłem fakty, bo jednak napisałeś o emeryturze. Ale to naprawdę łatwo przewidzieć w przypadku kogoś kto zaczyna wypowiedź od "widać, że nie macie dzieci" :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rhanai
+6 / 6

@ponurymarcin emeryci ani niepełnosprawni sobie tego losu nie wybrali. Posiadacze dzieci tak, albo są kretynami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Anonim_Gall
+4 / 4

@ponurymarcin Nie wiem, czy nie zrozumiałeś moich wypowiedzi, czy tylko udajesz, w każdym razie dalszej dyskusji nie podejmuję, bo widzę że nie ma sensu. To jakby rozmawiać z katarynką.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+6 / 6

@ponurymarcin nikt Ci tych 500 + nie zabierze, bo za chwile ono będzie nic niewarte. Za jakis czas, przy takiej inflacji będziesz zarabiał w milionach i wydawał w milionach. Jak było w przeszłości. Tak się kończy socjalizm. Patologia jest Twoje myślenie typu : hulaj dusza piekła nie ma, nikt nie wie co dzieje się z finansami, to narobie sobie dzieciaków a inni niech się martwią za co ich wychowam.
ps nie odpowiedziałeś na moje pytanie : ile urodziło Ci się dzieci z powodu programu 500+ ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2022 o 8:46

M mikv
+7 / 7

@ponurymarcin chwila ..."To jak o kredytach frankowych wypowiadają się ci co ich nie mają, Jak o przepisach ruchu drogowego ktoś kto nie ma prawa jazdy." - krótko mówiąc taki Kaczyński nie powinien wypowiadać się w żadnym temacie, bo nie ma dzieci, prawa jazdy ani kredytu frankowego ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ponurymarcin
-4 / 6

@mikv Dokładnie - ale niestety my Polacy znamy się na wszystkim to mamy to co mamy. Rządzą nami pomocnicy piekarza, historycy itp.
Co do dzieci to wcześniej pisałem - jedno ponad 20 a drugie nastolatek - czyli przed 500+.
A u Ciebie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2022 o 10:04

I irulax
+10 / 12

@ponurymarcin Jeżeli nie bierzesz "darmowej kasy" to przegrywasz konkurencję z tymi co biorą, tak jest np. w rolnictwie. Moim zdaniem, jest to masowa patologia.
Czyli co, mam płacić ciagły haracz żeby mi chałupy nie obrobili? To niby jest sprawiedliwe?
G*wno tam a nie niechęć do pracy. Jeżeli tyrasz i widzisz, że nic z tego nie masz to chce się pracować? Jeżeli np. podliczę sobie koszty związane z dojazdem do pracy, szkolenia za własną kasę itp. Wstaję o czwartej rano żeby dojechać do roboty i w domu jestem o dziewiętnastej czasami dwudziestej... A mógłbym byczyć się w domu, czasami odwalić jakąś chałturkę i zostawałoby mi praktycznie tyle samo co teraz. To nie jest demoralizujące?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CzlowiekZkamienia
+11 / 13

@ponurymarcin Tu nawet nie chodzi o jakieś względy ideologiczno-etyczne. Po prostu 500+ kosztuje Polskę gigantyczne pieniądze, których zwyczajnie nie mamy i stąd ta inflacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2022 o 11:23

I irulax
+10 / 12

@ponurymarcin A nie lepiej po prostu wprowadzić niższe i prostsze podatki? Żeby było mniej biurokracji, żebyś nie musiał czapkować Panu Władzy, że jak ma zły humor to świadczenia odbierze? Albo np. 1000 zł miesięcznie możesz zarobić bez podatku dochodowego, bez całej administracyjnej makulatury - abyś tylko wyszedł z domu i zaczął pracować.
Co znaczy: pomaga? Następny który myśli, że różne pińcsetplusy wyczarowała Wróżka Zębuszka. 500 zł na początku wypłacania to jest 300 zł teraz. Ciekawe skąd taki spadek wartości pieniądza? Pewnie to złe Żymianie, Tfuski i putiny. wszystko ukradły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+6 / 8

@ponurymarcin nie ma znaczenia czy jesteś piekarzem czy historykiem. Wielu ludziom wydaje się, ze rządzić tzn pokazać komuś palcem co ma robić. Błąd... rządzenie to odpowiedzialność za innych ludzi i to nie tylko tu i teraz, bo nie mam dzieci, więc po mnie to nawet i potop. To strategiczne działanie dla przyszłych pokoleń.
Ja wychowałam dzieci bez 500+. Tak cale życie gospodarowałam pieniędzmi, ze moje dzieci zwykle miały wszystko to co, czego inne dzieci im zazdrościły, choć zarabiałam zupełnie podobnie do rodziców tych dzieci. Różniliśmy się w zasadzie tylko tym, ze jestem przeciwnikiem nałogów. Ale miałam w rodzinie takie biedne dziecko ( ojciec większość przepijał, a matka do dziś daje na to przyzwolenie). Co roku szkoda mi go było, więc sponsorowalam mu wakacje, na które wyjeżdżałam ze swoimi dziećmi. Kiedyś mój syn z pół roku wcześniej zapytał, czy może z nami na wczasy jechać jego kolega, który za siebie zapłaci. Zgodziłam się, kuzyn miał już 16 lat, uważałam, ze i tak bardzo mu pomagałam do tej pory. Jakie było nasze zdziwienie, kiedy o 4 rano, kiedy zaczęliśmy się pakować do samochodu, zobaczyliśmy kuzyna z plecakiem, czekającego przy samochodzie. Okazało się, ze od kogoś się dowiedział, o której jedziemy i po prostu uznał ze mu się te wakacje należą, bo zawsze go braliśmy. Nie mieliśmy ani miejsca w samochodzie a wykupionego dla niego miejsca w pensjonacie :) Więc po powrocie, jego mama i babcia zrobiły mi awanturę, ze tu cytat : mu serce pękło, jak zobaczył, ze zamiast niego jedzie kolega mojego syna, więc jestem za mało wrażliwa. Tak się kończy rozdawnictwo.
ps czyli 500+ pobierasz na nastolatka, ale dodatkowego dziecka ( przyszłego płatnika na Twoja emeryturę) państwu nie dałeś. Czyli z punktu widzenia państwa, wyrzucili pieniądze w błoto. Pieniądze, które miały wspierać demografie zostały przez Ciebie przeżarte. Z punktu widzenia państwa lepiej było je zainwestować w in vitro.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2022 o 11:08

M mikv
+5 / 7

@ponurymarcin "uważasz, że zbierasz sobie na swoją emeryturę na indywidualnym koncie i po 65 roku życia to sobie wypłacisz." - prawdę mówiąc współczuję Twoim dzieciom a w zasadzie wnukom, bo Ty pewnie myślisz, ze oni się złożą na Twoja emeryturę. A co jeśli w zadłużonej Polsce nie będą mieli perspektyw i wyjada za granice ? Zrezygnujesz z emerytury ? Czy zabierzesz im paszporty jak za PRLu ? Bo ja nie bardzo rozumiem te Twoja logikę. Przecież ludzie, którzy teraz pobieraja 500 + tez będą emerytami, tez ktoś będzie musiał finansować ich emeryturę, ale rządzący zamiast na inwestycje wola wydać kasę na socjale, więc nie jest powiedziane, ze te dzieci będą pracować w Polsce. Być może będzie bezrobocie, bo nie będziemy konkurencyjni na rynku. Inne kraje inwestują różnego rodzaju plany odbudowy z europejskich środków a my wolimy mieć sędziów przychylnych władzy. Jak sam napisałeś nikt nie panuje nad finansami, więc może skończyć się bankructwem, jak w Wenezueli, gdzie kasa leży na ulicy. To o jakiej emeryturze piszesz ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misianka_
+4 / 6

@ponurymarcin Nie, nie stworzył. Umocnił w stosunku do pracy i rozszerzył.zasięg. Tylko i aż.
Oczywiście ze się porównujemy, gówniana płaca nie powinna być wyrównywana "dodatkami" ze wspólnej kasy.
A patola to nie tylko przestępcy, to także pokoleniowo uzależnieni od pomcy socjalnej, ludzie z tzw. wyuczoną bezradnością. To dużo powazniejszy paradoksalnie problem niż złodziejaszki.
Jeśli chciałoby pomóc się dzieciom (wyrównanie szans np.) i ich matkom/reszcie rodziny to tę kasę należałoby zainwestować w darmowe złobki i przeszkola, ale tylko dla pracujacych (jak nie pracujesz, bo cię stać i chcesz opiekę dla dzieci to płać), szkołę (stołówki z prawdziwego zdarzenia, darmowe posiłki dla wszystkich dzieci, zajęcia dodatkowe, naukę jezyków i podstaw ekonomii, świetlicę z wykwalifkowanym personelem czyne do wieczora i inne rzeczy pewnie też), opiekę zdrowotną na wysokm poziomie (takze w szkole - tak kiedyś w szkołach były panie higienistki i stomatolodzy).
Długoby wymieniać. Chyba m i się juz nie chce

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+5 / 7

@ponurymarcin Qr..a następny wyciera sobie gębę Niemcami i Anglią choć w życiu nigdy nie wyszedł z trójkąta MOPS-monopolowy-barłog. Mieszkam w DE i jakoś nie widzę entuzjazmu wśród Niemców z kinder geld nawet wśród tych co mają dzieci. Ani to nie poprawiło demografii ani nie spowodowało zmniejszenia biedy. Spowodowało to ze Niemcy i inni pracujący w DE muszą harować na turków, i innych ciapanych z 10 dziećmi które i tak nigdy nie zasilą niemiecką gospodarkę, przez co obciążony podatkami i pracą niemiec moze sobie ;ozwolić na max 1-2 dzieci. Nigdy i nigdzie socjalizm nie przyczynił się do czegoś innego jak biedya i inflacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G georgefsh26
+2 / 2

@stanbo "Bezrobocie spadło po wprowadzeniu zasiłku 500". Weź przeczytaj na spokojnie to co napisałeś i na spokojnie to przemyśl. Tak ciężki na umyśle to nawet mój pies nie jest. A on nie ma prawa wyborczego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+4 / 4

Postanowiłem odnieść się do niektórych Twoich wypowiedzi @ponurymarcin.

"Jeszcze nie spotkałem kogoś kto by nie brał 500+ czy to z tej patoli czy też dobrze zarabiających - czyli ci co go biorą uważają, że jest dobry."
Bardzo błędne rozumowanie - dają to bierz, takie powiedzenie.

"Patologia była przed 500+ i ten program jej nie stworzył. To bardziej nasza narodowa niechęć do pracy i nasze prawo stworzyło nierobów..."
Program jej nie stworzy jednak pozwala korzystać z tych pieniędzy, a co za tym idzie utrwala ją.

"Chyba nie sądzisz, że gdyby nie było 500+ to oni wszyscy bardzo chętnie by poszli do uczciwej pracy?..."
Wszyscy nie. Jednak brak "darmowej kasy" jest czynnikiem skłaniającym do pracy.

"...Bardziej prawdopodobne, że częściej by dom ci okradali, zawijali rower czy kradli radio z samochodu."
Czyli płacimy haracz patologii aby nas nie okradała. Dobrze zrozumiałem Twój wpis?

"Czy by było to 500+ czy nie to i tak te pieniądze nie zostałyby w mojej kieszeni..."
Po pierwsze, podatki wzrosły, a więc część pieniędzy zostałoby w Twojej kieszeni. Zrobiłeś o tym nawet demota - https://demotywatory.pl/5082704/Ach-to-byly-czasy-384-za-litr-benzynki.
Po drugie, rząd mógłby lepiej wykorzystać te pieniądze.

"A czy widząc osobę niepełnosprawną też masz jej to za złe, że to ty płacisz za jej wypadek przy pracy?"
Osoba niepełnosprawna ma płacone z części wypadkowej ZUS-u.

"A emeryci też są winni temu, że teraz musisz płacić na ich emeryturę?"
Oni płacili część emerytalną.

"To jak o kredytach frankowych wypowiadają się ci co ich nie mają, Jak o przepisach ruchu drogowego ktoś kto nie ma prawa jazdy. Zapomniałem - polak nie wybaczy innemu polakowi, że może coś dodatkowo dostać..."
Wypowiadają się ci co składają się na 500+. Mają chyba do tego prawo, prawda?

"Dzieci tak jak emeryci i niepełnosprawni to jest taka sama naturalna kolej rzeczy."
Nie ta sama. Jak już pisałem, społeczeństwo płaci składki ZUS-owskie z których idzie, teoretycznie, na emerytury, renty, chorobowe i wypadkowe.

"Chodzi o to, że te 500+ bardziej pomaga normalnym rodziną a ta patologia co z tego korzysta to tak naprawdę margines."
Jasne, że większość i to duża to normalne rodziny a nie margines. Pytanie w democie jednak było, do czego służy 500+?

I podpisuję się pod tym co napisała @misianka_.
"Jeśli chciałoby pomóc się dzieciom (wyrównanie szans np.) i ich matkom/reszcie rodziny to tę kasę należałoby zainwestować w darmowe złobki i przeszkola, ale tylko dla pracujących..."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hek_sa
+6 / 10

Służy do wzrostu "słupków poparcia" dla pisu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MIKKOP
+3 / 7

Utrzymaniu władzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sfzgkkp
-1 / 1

@CzlowiekZkamienia - Po 7 latach nadal nie rozumiesz? To rozum masz też z kamienia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ashera01
+5 / 5

Do wygrywania wyborów. Tak samo 13 i 14 dla emerytów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Ochrety
+7 / 9

Nie, to tak nie działa. Co, którzy mają dzieci, pracują i pobierają 500+, tylko odbierają w ten sposób CZĘŚĆ ogromnych podatków, które płacą. Sama nie mam dzieci, ale popieram tych, którzy pobierają ten dodatek, pod warunkiem, że nie powołali do życia dziecka tylko dlatego, że liczą, że państwo je utrzyma, wychowa i wykształci, ale w gotowości na związane z jego wychowaniem koszty czasowe i materialne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+1 / 5

@ponurymarcin ja to bym wolała, żeby na temat dzieci zwłaszcza księża się wypowiadali ( idąc Twoim tokiem myślenia) ... podobnie na temat edukacji seksualnej, aborcji itp .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ponurymarcin
-4 / 10

@mikv nie rozumiem - na temat tego czy te 500 zł pomaga w domowym budżecie powinni wypowiedzieć się ci co to otrzymują a nie ci co tego nie dostają bo skąd mają wiedzieć jak to jest? - to chyba normalne. A zmiana tematu na "księży" to chyba brak argumentów.
Podstawowe pytanie - masz dzieci? Od twego zacznij odpowiedź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+6 / 6

@ponurymarcin Na Twoje podstawowe pytanie odpowiedziałam wyżej. Mam nadzieje, ze jesteś usatysfakcjonowany.
Na temat tego czy 500 zł pomaga w domowym budżecie mogą wypowiedzieć się wszyscy, bo to żadna wiedza tajemna. Wiadomo, ze lepiej mieć więcej 500 zł niż go nie mieć. Ale fakt, ze ktoś chce mieć więcej 500zl nie upoważnia go, żeby wyjął te 500 zł z kieszeni sąsiada. Dlatego tak samo na temat czy: cel programu demograficznego, na który wydano pieniądze podatników, został osiągnięty ? może rozmawiać każdy.

To nie jest zmiana tematu. Podniosles kwestie, ze ludzie, którzy nie maja dzieci nie powinni się wypowiadać na tematy, które ich nie dotyczą, pomimo, ze te ' tematy' finansowane są z ich podatków. Dałam Ci przykłady innych tematów, na które wypowiadają się ludzie, których te tematy nie dotyczą. Ba co gorsza, tych drugich władza słucha i a pierwszych nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jablon1000
+4 / 6

@ponurymarcin Zrob narodowi przysluge. Idz na jakis wysoki most czy cos takiego, skocz z niego "na deske" i sprawdz czy woda jest twarda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
+8 / 10

@ponurymarcin No popatrz, a wystarczyłoby zamiast dawać rodzicom 500+ nie zabierać im tyle z podatków i marż. Chcesz za 500+ nauczyć dzieci nowych smaków np. owoców morza? popatrz, gdyby nie 500+ byłyby sporo tańsze(22%) i stać by Cię było bez 500+. dzięki 500+ Twoje dzieci mogą jeść gofry i pić sok pomarańczowy? gdyby nie 500+ i inne socjale mogłoby to mieć i bez 500+.
Chciałbyś wysłać dzieci na wakacje? Mógłbyś zrobić to bez 500+ gdyby nie podwójne opodatkowaniem, przez co ceny wielu miejsc zdrożały.

Serio 500+ jest dobre tylko dla osób niepracujących i patologi chcącej to wydać na alkohol. Gdyby nie 500+ i reszta socjali normalne rodziny i tak było by na to stać. Poza tym ludzie racjonalnie myślący mogli by sie zdecydować na dzieci, bo byłoby ich stać na nie, a nie musieli liczyć i modlić sie do boga 500+.

A tak przede wszystkim- rodzice powinni utrzymywać dzieci. Jeśli rodziców nie stać na wakacje nad morzem- zapewnić im inaczej czas np. bawiąc z nimi. Jeśli nie stać na wypad do muzeum- znaleźć czas na wypad gdy jest darmowe.
Socjal powinien być ostatecznością, a nie normą. I powinien starczać tylko na tyle, by dzieci jak dorosną, chciały czegoś więcej, a nie myślały, zer państwo im da tyle, ze sobie na wakacje pojadą... Po wini nie umrzeć z głodu i tyle z socjalu.
Z doświadczenia powiem, ze dziecko by się rozwinąć nie potrzebuje wakacji nad morzem czy smartfona za kilka tysięcy. A jak rodzica nie stać na lekcje muzyki, cóż dziecko ma problem. Czemu by ono poszło na warsztaty z plastyki, ja mam nie móc na nie isć, bo zabiorą z podatków?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2022 o 13:55

M mikv
+5 / 5

@ponurymarcin Trafiłeś jak kula w płot, bo nigdy nie piłam ani nie paliłam, nawet cukru nie jem, żeby się nie uzależnić :) ale tak jak wyżej napisałam, na własne oczy widziałam do czego doprowadziło rozdawnictwo, bo historia mojego kuzyna tu się nie kończy. Ostatnio opowiadał mi, ze siostra jego zony zasponsorowała im bilety do Włoch, gdzie mieszka. Wikt i opierunek blisko plaży, w cudownym miejscu. Tyle, ze wykupiła tylko bagaż podręczny a oni chcieli lecieć z dodatkowa walizka, bo trzeba było pochwalić się markowymi ciuchami, których na ten wyjazd nakupowali. Kuzyn się oburzył i kazał zonie powiedzieć, ze jak oni maja za te walizkę dopłacić to nie lecą.... Mnie nigdy ani państwo ani rodzina wakacji nie sponsorowała, a mimo to jeździliśmy co roku. Ludzie co z Wami jest nie tak, ze w czasie, kiedy jest koniunktura i brakuje rak do pracy musicie żyć z socjali, chociaż częściowo ?????? Ktoś musi Wam wysłać dzieci na wakacje, albo zasponsorowac "ciekawe zajęcia"????? To przerażające !
Widziałam tu Twój tekst o niepełnosprawnych, dlatego przypominam Ci jak zostali potraktowani w sejmie. Jak jednemu z nich wypominano, ze był z rodzicami na wakacjach za granica, jak wysyłano ich do pracy. Weźcie popukajcie się w głowę. Ja rozumiem pomoc POTRZEBUJACYM, komus, kto nie może pracować ( niekoniecznie chorego, również ludzi, którzy np stracili prace z powodu wysokiego bezrobocia, czy covidu) ale nie rozumiem promowania nieudolności zdrowych ludzi, którzy samodzielnie podjęli decyzje o wychowywaniu potomstwa. Pandemia pokazała, ze pomimo 500+ wiele dzieci nie miało nawet komputera do pracy zdalnej, więc nie mów mi, ze to jest ok, bo są w mniejszości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+7 / 7

@ponurymarcin 500+ nie pobieram. Moge zatem odzyskac ceny z roku 2015 i podatki rowniez z tego okresu?
Tak dla porownania roznica tylko po roku od prowadzenia 500+

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2022 o 22:16

avatar RomekC
+4 / 4

@ponurymarcin

"Rozumiem, że wszyscy piszący tutaj komentarze , że to zły program a mający dzieci i mieszkający w Polsce nie pobierają 500+..."
Uważam, że do zły program. 500+ pobieram na jedno dziecko (drugie ma już 20 lat). Pobieram bo rząd zabiera mi kasę w podatkach i akcyzach. Wolałbym mieć więcej kasy w portfelu i nie dostawać 500+.

"Podstawowe pytanie - masz dzieci?..."
Skoro płaci podatki, a zatem finansuje pośrednio 500+ to ma prawo się wypowiadać na temat tego świadczenia. Uważasz inaczej?

"Dzięki tej kwocie ludzie mogą zainwestować w swoje dzieci..."
W zeszłym roku jedna córka zdawała maturę, druga kończyła podstawówkę. Pierwsza, korepetycje z chemii 480 PLN (60 x 2 godz. tygodniowo) + angielski 320 (80 x 1 godz. tygodniowo). Druga, angielski 280 (70 x 1 godz. tygodniowo).
Pokaż, proszę, jak inwestują ci najbiedniejsi w swojej dzieci.
* 500+ pobierałem tylko na jedno dziecko.

"A te pieniądze wracają do gospodarki. Powstaja firmy świadczące usługi z których wcześniej nikt by nie korzystał."
Zapomniałeś o jednej bardzo ważnej rzeczy. Gdyby ludzie mieli te pieniądze w kieszeni lub państwo wydało je w inny sposób to powstałyby firmy świadczące inne usługi - pieniądze także wróciłyby do gospodarki, tylko więcej tych pieniędzy wydawaliby pracujący lub państwo finansując żłobki, przedszkola, szkoły, różne zajęcia dzięki którym rodzice mieliby ułatwione świadczenie usługi zwanej praca ;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2022 o 23:46

avatar ponurymarcin
0 / 0

@RomekC Gdyby nie było 500+ to i tak więcej byś nie miał pieniędzy, bo nie ma takich pieniędzy, jakich rząd nie umiałby wydać.
Co do tego nieszczęsnego 500+ to nie wiem czy zauważyłeś - nasze państwo uwielbie różne świadczenia za nasze pieniądze - bo czym innym jak takim świadczeniem nie jest WOPR, GOPR TOPR i inne formacje ratujące?
Czy ktoś płaci za ich akcje? A szkolnictwo? też za darmo a większość ludzi po liceach, technikach czy zawodówkach już nie wspominając studentów - nie pracuje w swoim zawodzie. To taka sama strata kasy jak 500+. Ja kończyłem szkołę wojskową i fakt - była darmowa ale jeżeli nie przepracuję 12 lat w wojsku to będę musiał oddać za szkołę - proporcjonalnie do przepracowanych lat. Sprawiedliwie?
Pytałem o dzieci - dlaczego? Bo ten co musi płacić za coś z czego nie ma korzyści ten w większości przypadków będzie przeciwny. Ja też jestem przeciwny finansowaniu wymiany pieców węglowych w Krakowie przez gminę. A dlaczego? Bo ja tem nie mieszkam i sam nie posiadam takiego pieca więc czemu z moich podatków ktoś ma sobie taki wymienić?
Jak biedni inwestuję w swoje dzieci? Choćby tak, że nie przychodzą głodne do szkoły. (nie mówię o patologii - bo każdy do tego 500+ sprowadza a ani ja ani Ty patolami nie jesteśmy) Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ponurymarcin
0 / 0

@jablon1000 Rozumiem, że ty tak robisz i co? Twarda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

"Gdyby nie było 500+ to i tak więcej byś nie miał pieniędzy, bo nie ma takich pieniędzy, jakich rząd nie umiałby wydać."
Ale ten rząd sporo zwiększył podatki i akcyzy oraz drukuje pieniądze wywołując inflację. Np. ile kosztuje teraz paliwo? 10 lat temu baryłka ropy na giełdzie światowej kosztowała mniej więcej tyle samo dolarów.

"nasze państwo uwielbie różne świadczenia za nasze pieniądze - bo czym innym jak takim świadczeniem nie jest WOPR, GOPR TOPR i inne formacje ratujące?"
I co w związku z tym? To że coś jest złego usprawiedliwia wprowadzanie kolejnych złych świadczeń?

"A szkolnictwo?"
Jestem przeciwny bezpłatny studiom wyższym. A jeżeli chodzi o podstawówkę i średnią to przynajmniej w 100% kasa idzie na dzieci.

"większość ludzi po liceach, technikach czy zawodówkach już nie wspominając studentów - nie pracuje w swoim zawodzie."
Cel jest szczytny. Wykonanie kiepskie, albo bardzo kiepskie.

"Pytałem o dzieci - dlaczego? Bo ten co musi płacić za coś z czego nie ma korzyści ten w większości przypadków będzie przeciwny..."
To jest jasne. Ale nie upoważnia do zabierania głosu tym osobom w tej sprawie, prawda?

"Jak biedni inwestuję w swoje dzieci? Choćby tak, że nie przychodzą głodne do szkoły."
To nie jest inwestowanie tylko konsumowanie. Oczywiście jest to słuszne. Równie dobrze można by dawać dzieciom darmowe obiady. Na to samo by wyszło a patologia, która jest marginesem, nie zabrałaby tego dzieciom.

Również pozdrawiam @ponurymarcin.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 lipca 2022 o 0:01

P konto usunięte
+2 / 2

Do korupcji durnych decydentów by pis dalej mógł kręcić waly

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jojo87
+3 / 3

Do zwabiania elektoratu do urn aby głosowali na PIS bo "państwo daje"... Tylko, że z drugiej kieszenie wyciąga aby była kasa na to "dawanie"...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 2

Do doprowadzenia do ruiny Polske?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kapustin_
-2 / 2

Ponoć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+3 / 3

@CzlowiekZkamienia skąd wziąłeś "do zwalczenia biedy wśród dzieci wystarczyłoby 12 razy mniej"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CzlowiekZkamienia
-2 / 2

@RomekC Powiedział mi tak magister ekonomii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

Można się z tym zapoznać, mam na myśli jakieś wyliczenia, ekspertyzy?
Rozumiesz @CzlowiekZkamienia, znam kilku magistrów ekonomii, nawet moja mama jest po Akademii Ekonomicznej. I jeden powie 12 razy mniej, drugi 2 razy mniej, kolejny poda inną liczbę... i właściwie nic z tego nie wynika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2022 o 22:24

G Gorgonek
0 / 0

@RomekC zapewne wziął pod uwagę liczbę dzieci żyjących w rodzinach biednych (pewnie brane pod uwagę były jakieś kryteria średniego dochodu na członka rodziny lub statystyki inne) i to jakie są potrzebne środki na realną pomoc takiemu dziecku. Żeby potem nie było sytuacji jak pomimo 500+ nie starczyło rodzicom na zakup sprzętu potrzebnego do nauki zdalnej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

Zapewen @Gorgonek. Dlatego napisałem, że chciałbym zapoznać się z tymi wyliczeniami, ekspertyzami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
+1 / 1

@RomekC to pewnie znajomy znajomego na oko pomnożył pi razy drzwi, ale pewnie jest to mniej niż 40 mld. O ile mniej? Trudno powiedzieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

Zapewne tak @Gorgonek. Może znajomy magister ekonomii @CzlowiekZkamienia pisał pracę licencjacką lub magisterską na ten temat :-? Byłaby ona ciekawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
+1 / 1

@RomekC za dużo zmiennych i za dużo czynników, by jednoznacznie określić. Można tylko szacować i może zapuścić jakąś symulację opartą o przyjęty model. Sprawa z punktu widzenia jednostki i tak inaczej by wyglądała niż z punktu widzenia strategii finansowej. Myślę że śmiało można podjąć się doktoratu interdyscyplinarnego opartego o tę tematykę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

"za dużo zmiennych i za dużo czynników, by jednoznacznie określić"
Aż na to nie liczę, @Gorgonek.

"można podjąć się doktoratu interdyscyplinarnego opartego o tę tematykę"
Zapewne. Może znajomy magister ekonomii @CzlowiekZkamienia podejmie się :-?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
+4 / 6

Po to samo po co jest 13 i 14 emerytura, po to samo po co jest teraz rozdawane 3 000 zł na wungiel

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wandejczyk
-2 / 4

Ponoć według kogo i co ten ktoś niby proponuje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

Już o to pytałem @Wandejczyk. Masz odpowiedź "Powiedział mi tak magister ekonomii."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wandejczyk
-1 / 1

@RomekC

Magister, który ma nazwisko? Czy ma powody by się wstydzić swoich tez?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@Wandejczyk To drugie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wandejczyk
-1 / 1

@RomekC

Czyli go zmyśliłeś. A jeśli się mylę, nazwisko dawaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

Czytaj ze zrozumieniem @Wandejczyk, proszę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wandejczyk
-1 / 1

@RomekC

Gdzie jest nazwisko?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
-1 / 1

@Wandejczyk, pytaj @CzlowiekZkamienia nie mnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem