Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
324 327
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
A adamis62
+5 / 13

Uprzedzając ewentualny wpis, który zwykle pojawia się przy tematach o przedwojennych kolejach - według pociągów wcale nie regulowało się zegarków, bo te jeździły mocno nie punktualnie. To mit wielokrotnie powtarzany i dlatego mocno utrwalony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gicio
+5 / 7

@adamis62 Ale jaki piękny .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Erecer
+1 / 1

@adamis62
Regulowano zegarki ale do czasu lokalnego. By podróżni mogli wsiadać o zgrozo pkp, punktualnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Owi3c
+4 / 4

Niepobity? PKP regularnie bije ten rekord - czasem opóźnienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+1 / 1

W regularnym ruchu, czy rekord bito?
To dwie zupełnie różne sytuacje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mario391978
+1 / 5

Luxtorpeda - fajna nazwa. Tak samo jak za czasów komuny na trampki - cichostępy oraz na krawat - męski zwis ozdobny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rademenes_82
+1 / 1

Jakie rekordy prędkości? Obecnie punktualny przyjazd pociągu to jest sukces, który należałoby gdzieś złotymi literami zapisać. Te 2 godziny 18 minut obecna PKP zapewne już pobiła, albo pobije niebawem, ale w długości spóźnienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Slayed
0 / 0

@rademenes_82 Pobiła rekord spóźnienia niejednokrotnie :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MIKKOP
0 / 0

Ciekawa jestem jak wtedy było z ilością skrzyżowań z drugami samochodowymi. Samochodów przed wojną było znacznie mniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B boomfloom
+1 / 1

@MIKKOP no ale to nie ma znaczenia, bo przecież pociągi nie stoją na czerwonym

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MIKKOP
0 / 0

@boomfloom Wiem, nie to miałam na myśli. Raczej jako ciekawość tamtych czasów. Czytałam ostatnio książkę, akcja w o latach 1930-1939, bohaterowie mieszkali koło linii kolejowej Kraków - Zakopane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Trooyan
0 / 0

@MIKKOP A co za roznica skoro pociag sie nie zatrzymuje tylko samochody?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J joseluisdiez
+1 / 1

Linie kolejowe pomiędzy Krakowem, a Zakopanym są w złym stanie technicznym, zresztą cała linia jest jednotorowa, kręta, występują spore nachylenia, a jej przebieg wymusza kilkukrotną zmianę kierunku jazdy pociągu.
Jakoś pomimo popularności Zakopanego, czy to przed wojną, czy za komuny, czy obecnie, PKP, czy władze kraju nie były specjalnie zainteresowane zbudowaniem porządnej infrastruktury kolejowej w tym regionie. Dopiero niedawno rozpoczęto prace nad linią 622, skracającą podróż między Krakowem, a Zakopanym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem