Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar bartoszewiczkrzysztof
+2 / 2

Kilka generacji Leopardów i Abramsów, kilka rodzajów armatohaubic. Serwis leży i klepie matę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grekzak
0 / 0

@bartoszewiczkrzysztof Samoloty Su-22, MiG-29, F-16 + F-35, FA-50 :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grekzak
+3 / 3

@bartoszewiczkrzysztof Samoloty Su-22, MiG-29, F-16 + F-35, FA-50 :D
Śmigłowce Mi-2, Mi-8, Mi-17, Mi-24, W-3 + Si-70, AW101, AW169 :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dakonto
0 / 4

Wszystkie elementy Kraba są budowane w oparciu o licencję, żaden element nie jest oparty na inżynierii polskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
0 / 2

@dakonto tak, wywalają znowu pieniądze by tworzyć nową aramatohaubicę, dlaej, mają gotowego "borsuka" też go zniszczą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
-2 / 2

@YszamanY A wiesz, że "stara" armatohaubica jest w połowie też "nową"?
Opiera się na tym samym podwoziu - koreańskim K9, a wieże ma brytyjską - AS90. Tak więc nie wiem o jakiej nowej hybrydzie piszesz...
To zastąpienie będzie miało miejsce dopiero za kilka lat i te "nowe" prawdopodobnie też będzie produkowała HSW. Prawdopodobnie też będzie w jakimś stopniu spolonizowana, a pierwsze partie będę wyprodukowane w Korei. Nie mamy takich mocy produkcyjnych, aby cały nam potrzebny sprzęt tworzyć w kraju, niestety.
BWP mamy do wymiany rzędu tysiąca, a biorąc pod uwagę nowe dywizje (które są wątpliwe swoją drogą), to potrzebujemy ich zdecydowanie więcej.
Zorientuj się w temacie, bo piszesz bzdury. Na prawdę PiS da się krytykować na podstawie danych i jest mnóstwo do tego powodów. Nie ma konieczności robienia szumu z bzdur.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-1 / 3

@kondon borsuk jest całkowicie Polską produkcją, i jest to prototyp, dobrze rokujący, ale pisdusie wpadli w panikę i będa kupować wszystko na kredytk za granicą, kupią nowe BWP i utopią "borsuka" mamy armatohaubicę , którą trzeba zmodyfikować by np. miała ładowanie automatyczne, a że w pisie jest panika kupią nowe za grube pieniądze od Korei, a potem będa tworzyć nowego Kraba wywalając pieniądze w błoto , jak napisano wyżej, a serwis będzie leżał i kwiczał - doucz się , kupią koreańskie czołgi i samoloty - to nie są zakupy, to jest bezmyślna panika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2022 o 16:17

avatar kondon
0 / 2

@YszamanY Z bezmyślną paniką mogę się zgodzić, tylko nie wszystkie Twoje argumenty są słuszne.

"borsuk jest całkowicie Polską produkcją"
Kompletna bzdura, która jasno pokazuje, że nie masz żadnego pojęcia o czym piszesz.
Armata Bushmaster jest amerykańska, Spike izraelski. Silnik MTU niemiecki. To tylko najważniejsze przykłady...

"mamy armatohaubicę , którą trzeba zmodyfikować by np. miała ładowanie automatyczne, a że w pisie jest panika kupią nowe za grube pieniądze od Korei, a potem będa tworzyć nowego Kraba wywalając pieniądze w błoto"
Rozumiem obawy, ale nie wiemy jak to się skończy. Na chwilę obecną kadłub i tak jest koreański i to ten sam. Zmieni się wieżą - z brytyjskiej na koreańską. Pewna ilość będzie zapewne "z półki" - potrzebujemy dostaw nawet nie na już, tylko na lata wcześniej. Efekty pomocy Ukrainie i 30 lat zaniedbań...

"doucz się"
No właśnie! Nie masz pojęcia o czym piszesz...

"kupią koreańskie czołgi i samoloty"
Z czołgami mamy spory problem, bo dużo naszych oddaliśmy Ukrainie (i nie wiadomo ile jeszcze oddamy). Nie da się dostać potrzebnej nam ilości w rozsądnym terminie z żadnego źródła. Tutaj co byśmy nie zrobili, to będzie źle. Efekty olewania wojska przez ostatnie 30 lat...
Samoloty podobna sytuacja jak z czołgami. Do F16 i F35 są straszne kolejki. Tylko tutaj problem jest większy, bo o ile K2 to po prostu czołg, tak FA-50 jest samolotem szkolno - bojowym i różnice względem "prawdziwego" są już dużo większe.
Ten zakup można uznać za kontrowersyjny.
Jak najbardziej można krytykować bezmyślne zakupy PiS (nie wszystkie), tylko do tego potrzeba minimum wiedzy, której Ci brakuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-1 / 3

@kondon ile razy mam ci powtarzać- doucz się, są lepsi znawcy od ciebie , to nie są zakupy, to jest bezmyślna panika, nie z 30 lat wstecz, tylko kompletny brak rozwoju wojska pod rządami pis-u. Wszystkie pieniądze pis utopił w socjalu , teraz będzie kupowałwszystko i wszędzie na dodatek na kredyt

"Dziennikarz magazynu "Wojsko i Technika" Bartłomiej Kucharski mówi w rozmowie z o2.pl krótko: to, co się dzieje z Krabem, to gorzej niż zbrodnia - to błąd. Niepokoi go również słaba komunikacja między MON a HSW, która owocuje tym, że prezes zakładu dowiaduje się o ważnych decyzjach z wpisów rzecznika Agencji Uzbrojenia."
borsuk- dobrze nie wchodzę w szczegóły, jest Polską konstrukcją, olewaną przez pis, ocenianą że jest dobrym bwp-em, przez pisowską panikę zostanie zatopiony

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2022 o 20:26

avatar kondon
-1 / 1

@YszamanY Przez 30 lat w wojsku działo się bardzo mało. Nie opowiadaj głupot, że takie opóźnienia powstały w 6 lat! Wszystkie rządy od 30 lat są winne tej sytuacji.
Jest w tym dużo paniki, jest na kredyt, ale na chwilę obecną widzę też miejscami sens.

Co z tego cytatu wynika, poza tym, że komunikacja leży, z czym się zgadzam?
Wiesz, że Krab prawdopodobnie będzie produkowany przynajmniej do 2026, a później będziemy produkować spolonizowane K9A2? Wiesz, że potrzebujemy naprawdę ogromne ilości armatohaubic? Wiesz, że część z nich pójdzie na Ukrainę i nie wiadomo ile w sumie?

Napisz mi konkretnie do czego masz zastrzeżenia, a być może się z nimi zgodzę. Na razie to tylko marudzisz, a nawet nie wiem na co...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar raviK
+1 / 1

@kondon Co się dziwisz? Tak to jest jak raban robią ludzie, którzy za grosz nie wiedzą co i jak jest robione (krab) w tej chwili, co tak naprawdę zawiera nowy kontrakt (K2PL) itp (widać wyraźnie z ich postów że wuja wiedzą). Ważne byle robić szum nie tam gdzie potrzeba, tylko tam gdzie się chce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-2 / 2

@raviK co ty mi tu dajesz ? pisowskiego urzędnika, on, nie powi ci prawdy
@kondon i tak już jesteśmy umoczeni, pis kupuje przez panikę, będziemy mieć kilka rodzajów sprzętu i kilka serwisów do nich, potem staną bo nie będzie czym ich naprawiać
zamiast rozwijać "kraba" zaczną od nowa tworzyć armato haubicę, to strata czasu i pieniędzy, tylko dlatego że pisdusie robią pod siebie
borsuk był tworzony ale MON-wi się nie śpieszyło, teraz na gwałt potrzebują BWP - kupią w świecei, zapewne kilka rodzajów a kasę zrobią inni, nie u nas w kraju.
jesteśmy montownią ,nie producentem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lipca 2022 o 17:57

avatar raviK
+1 / 1

@YszamanY poczytaj/posłuchaj ludzi którzy się tym (ogólnie rozumianym uzbrojeniem) zajmują a nie gadaj głupoty. Jest i krytyka decyzji MON są pełne analizy tak zdolności produkcyjnych jak i kwestii technicznych i bojowych. To tylko punkt zaczepienia w temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-1 / 1

@raviK dobrze, ja rozumiem, krytykuję tylko panikarskie zakupy wszystkiego i wszędzie na kredyt

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
0 / 0

@YszamanY Ten urzędnik przedstawił jak plany rządu. Co wyjdzie, to wiadomo, że nie wiadomo ;] Same plany nie są dobre, ale nie są też tragiczna i jakaś logika w nich jest.
PiSowska panika jest spowodowana zaniedbaniami ostatnich 30 lat, nie 6.

Krab to nie jest nasza armatohaubica! Podwozie jest właśnie z koreańskiej i zmieni się tylko wieża (z brytyjskiej). Do tego docelowo ma być automat ładowania, który w koreańskiej wieży jest już na ukończeniu.
Nie mamy mocy produkcyjnych, aby wszystko zrobić sami, nie dociera to do Ciebie? Do tego część naszych Krabów jedzie prosto na Ukrainę...
"borsuk był tworzony ale MON-wi się nie śpieszyło"
A powiedz mi od ilu lat trwa ten program? Ile lat budujemy Kraba? Ile rządów po kolei olewało te programy?

"jesteśmy montownią ,nie producentem"
No pewnie. Tylko za PO co sami produkowaliśmy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nielubiepisu
-1 / 1

@kondon Borsuka uwalił pis, nie 30 lat zacofania -"Program BWP Borsuka został uruchomiony blisko osiem lat temu, 24 października 2014 r. " "Wojna w Ukrainie sprawiła, że w kręgach władzy pojawiły się głosy, aby część polskich wojsk zmechanizowanych wyposażyć w inny, zagraniczny model bojowego wozu piechoty. Wymieniane są m.in. amerykański M2 Bradley czy południowokoreański K21 i jego "ciężka" wersja rozwojowa, AS21." "To groźna dla Borsuka, a zarazem kontrowersyjna propozycja. Groźna – bo zmniejszenie zamówienia spowoduje wzrost ceny polskich pojazdów i może spowolnić ich rozwój. Kontrowersje wynikają natomiast z faktu, że zamówienie części bewupów za granicą (czy nawet produkcja licencyjna) wymaga czasu, który może okazać się porównywalny z latami, potrzebnymi na wyprodukowanie potrzebnych Borsuków. Do tego zagraniczna konstrukcja będzie prawdopodobnie pod wieloma względami ustępować polskiej maszynie." "Problemu można było uniknąć, dofinansowując kilka lat temu program rozwoju Borsuka. Niestety, przez długi czas badania i testy prowadzono – z powodu ograniczeń finansowych – z wykorzystaniem jednego prototypu. Aneks na budowę czterech kolejnych podpisano dopiero w kwietniu 2022 roku. Zdecydowanie za późno."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2022 o 11:28

N nielubiepisu
-1 / 1

@kondon pisowska panika, wyrzucanie pieniędzy w błoto "MON kupuje samoloty, których prawie nikt nie chce. A to tylko jeden z problemów
Ministerstwo Obrony Narodowej kupuje w Korei Południowej samoloty FA-50. Na podobny ruch zdecydowało się bardzo niewiele państwa. Większość potencjalnych klientów woli dołożyć i kupić coś lepszego."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2022 o 11:31

N nielubiepisu
-1 / 1

@kondon koreańskie "K9" zakupy w pisowskiej panice ?
"Pytanie: kto, kiedy i za jakie pieniądze zrealizuje infrastrukturę techniczną (hangary, zaplecze warsztatowo-diagnostyczne z niezbędnym wyposażeniem itp.) zdolne do codziennej obsługi superkosztownego i skomplikowanego sprzętu? Kto i gdzie – w kraju o rzekomo nieomal zerowym bezrobociu – pozyska i wyszkoli odpowiednią liczbę artylerzystów – nie tylko załogi Krabów (każdy wóz to 5 żołnierzy), czyli dowódców, działonowych, kierowców i amunicyjnych, ale też operatorów wozów dowodzenia i dowódczo-sztabowych, wozów rozpoznania, operatorów dronów rozpoznawczych itp.? Czym, jakimi korzyściami materialnymi, tysiące młodych ludzi zostanie przekonanych, aby pójść do wojska, aby w niełatwej i potencjalnie niebezpiecznej, a jednocześnie wymagającej odpowiednich predyspozycji służbie w artylerii zarabiać wielokrotnie mniej niż można zarobić pracując np. przez pięć dni w tygodniu jako kurier w niemieckiej firmie spedycyjnej, gdzie potrzebne jest tylko prawo jazdy, podstawowa znajomość języka i wolny czas? Rotacja kadr w wojsku, także w artylerii, jest problemem dużego kalibru, ale – chętnie przez decydentów przemilczanym. A ona ma swoje podłoże, bez rozpracowania którego szkoda sobie zawracać głowę udzielaniem odpowiedzi na pytanie o środki zaradcze... Czy wyposażane w DMO Regina kolejne jednostki, pułki lub samodzielne dywizjony artylerii będą w każdym przypadku mieć zapewnione odpowiednie zaplecze szkoleniowe w postaci ośrodków szkolenie poligonowego, tak do prowadzenia szkolenia podstawowego oraz treningu z użyciem amunicji ślepej (gdzie ona jest?), ćwiczebnej i szkolnej, jak i „ostrego" szkolenia ogniowego z użyciem amunicji bojowej?"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
0 / 0

@kondon myślę że mogę podpisać się pod tym co napisał @nielubiepisu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
0 / 0

@nielubiepisu Jak już mówiłem - doucz się. Następny, który musi to zrobić...
Program nowego BWP trwa kilkanaście lat i w 2010 był prototyp. PiS raczej go nie uwaliło...
To są opóźnienia wynikające z całych ostatnich 30 lat i nie masz szans zwalić całej winy za PIS. Zgadzam się z tym, że jest jej dużo, ale tak samo winne są pozostałe rządy, w tym Twoje ukochane PO, które w pierwszej kadencji całkowicie olało wojsko i dopiero w drugiej coś się działo, ale bez żadnego szału...

Co do Samolotów to zgoda, nie jest to najlepszy pomysł. Tylko znowu to są efekty ostatnich 30 lat, gdzie poza F16 nie kupiono nic. Su22 I MiG29 dawno powinny być w muzeum.

Zamiast rzucać kolejnych cytatów, mógłbyś sam coś powiedzieć. Nie widzę sensu dyskutować z kimś innym.
K9A będzie z automatem ładowania, więc nie trzeba będzie 5 osób do jego obsługi, jak w przypadku Kraba. Gdybyś to samo chciał u nas zrobić, to kolejne 10 lat badań i testów.
Ogólnie zgadzam się, że będzie ogromny problem z ludźmi i bez przywrócenia obowiązkowej służby wojskowej po prostu ich nie będzie. Pamiętaj też, że problem z ludźmi w wojsku też nie jest nowy i za poprzednich rządów również istniało mnóstwo papierowych struktur.

O ile w przypadku gospodarki da się wiele zepsuć w kilka lat, tak w przypadku wojska ani się wszystkiego nie naprawi, ani nie zepsuje w tak krótkim czasie. Tak więc jeśli krytykujesz brak nowoczesnego sprzętu i opóźnienia w programach, to krytykujesz nie tylko obecny rząd, ale i poprzednie.

@YszamanY A kiedyś się z nim nie zgadzałeś?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
0 / 0

@kondon ty dziwny jesteś, nie moje kochane PO ...... jednak twój kochany pis " "Program BWP Borsuka został uruchomiony blisko osiem lat temu, 24 października 2014 r." " Pierwszy prototyp Kraba ukazał się w 2001 r., a 11 lat później testowano pierwsze egzemplarze." czyli jakoś za rządów Millera ? w wojsku nie da się zepsuć ? z wojska odeszło najwięcej wysokich oficerów za rządów pis-u, nie PO - doucz się
nielubiepisu- ???? nie wiem, dzisiaj dokładnie przeczytałem co napisał ,działa tak samo jak ja, chce odsunąć od władzy pis ,nie liczy na marzenia, używa rozumu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2022 o 21:04

avatar kondon
0 / 0

@YszamanY Skąd taki idiotyczny wniosek, że kocham PiS? Nigdy do głosowania na nich nie namawiałem, za to dla Ciebie PO to jedyna partia, która może nas uratować i głos na inne to głos stracony.

Ja pisałem o BWP, nie Borsuku. Gdybyś się douczył, to byś wiedział, że to nie pierwszy projekt...

"11 lat później testowano pierwsze egzemplarze"
Czy to nie było za PO? Co z nich zostało do obecnej wersji? Jak się tamta udała?

" w wojsku nie da się zepsuć ?"
"w przypadku wojska ani się WSZYSTKIEGO nie naprawi, ani nie zepsuje w tak krótkim czasie"
Bądź tak uprzejmy i czytaj uważniej.
Z tego wynika, że większość naszych problemów z wojskiem to efekt zaniedbań ostatnich 30 lat. Jeśli twierdzisz, że to tylko ostatnie 6, to po prostu nie mamy o czym rozmawiać, bo żaden za mnie ekspert, ale to jest podstawa podstaw.

"z wojska odeszło najwięcej wysokich oficerów za rządów pis-u, nie PO - doucz się"
Ja to wiem i zgadzam się z Tobą.

Ja rozumiem, że na danym temacie się nie znasz, tylko dlaczego robisz o tym demoty, skoro brak Ci największych podstaw?
Dopiero teraz szukasz sobie źródeł i rzucasz mi jakimiś cytatami, które nawet nie wiesz do czego się odnoszą...
Najpierw poczytaj, a później ewentualnie rób demoty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2022 o 23:03