Równo 40 lat temu na ekrany wkroczył ''Knight Rider'', w Polsce znany jako ''Nieustraszony''
W rolę amerykańskiego Bonda, wcielił się David Hasselhoff, który osobiście wykonał wiele scen kaskaderskich, w tym większość manewrów J, i nawrotów z użyciem hamulca ręcznego.
Jednak główną gwiazdą serialu był inteligentny i samoświadomy samochód
''Knight Industries Two Thousand'' z charakterystycznym czerwonym 'okiem'. Bardzo szybki, wypakowany gadżetami, przebijający ściany, przeskakujący przeszkody, potrafiący sobie poradzić nawet z atakiem czołgów, lotnictwa czy artylerii.
W tej roli wystąpił Pontiac Firebird Trans Am trzeciej generacji, który ze współczynnikiem oporu powietrza
Cx 0.29 jest jednym z bardzo niewielu samochodów zdolnych do przekroczenia prędkości 400km/h z napędem normalnego silnika tłokowego, i jest sprawniejszy aerodynamicznie od prawie każdego samochodu produkowanego obecnie.
W Polsce serial emitowano od 1995 roku, a o samochodzie takim jak K.I.T.T., marzyły wówczas chyba wszystkie dzieci.
Maksymalna prędkość tego modelu to 246 km/h. Możesz sobie dywagować gdyby miał inny silnik. Ale w takich dywagacjach musiałbyś wziąć pod uwagę czy jest wystarczająco dużo miejsca pod maską. I czy taka przeróbka nie wymagała np. dołożenie spojlera by zwiększyć nacisk na osi. By takie auto zachowywałoby się w miarę stabilnie na zakrętach. A to zepsułoby ten współczynnik.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
25 lipca 2022 o 1:24
@misteriusz Dlatego napisałem o 'normalnym silniku tłokowym', a nie o silniku seryjnym.
Polly Trans Am z ogromnym spoilerem i bez kół aerodynamicznych przekroczył 400km/h przy mocy 1500KM.
Trans Am 3 generacji z 'pełnymi' kołami ma dużo lepszy współczynnik oporu powietrza niż Bugatti Veyron, przy podobnej powierzchni czołowej, więc 800, góra 900KM powinno mu wystarczyć.do wyrównania prędkości 400km/h. Bugatti miało 1000 przy dużo gorszym współczynniku.
Pod maską tego samochodu mieszczą się silniki o pojemności do około 8 litrów. Zakładając ostrożnie, że silnik można wzmocnić do 200KM z litra ( są seryjne silniki osiągające więcej), to ten samochód po przeróbkach może osiągnąć co najmniej 1600 koni mechanicznych.
W dragu rekordy osiągają 1000KM z litra, więc licząc optymistycznie, Pontiac może mieć nawet silnik o mocy 8 000 koni mechanicznych ;)
@Vonhenryrejluka Oczywiście, aerodynamicznie była świetna.
Pontiac może osiągnąć większą prędkość, mimo w sumie większego oporu (do oporu trzeba też doliczyć powierzchnię czołową, nie tylko współczynnik), bo po prostu zmieści się w nim cholernie duży motor.
Do Calibry można upakować góra V6.
Polski Beskid też miał 0.29
Maksymalna prędkość tego modelu to 246 km/h. Możesz sobie dywagować gdyby miał inny silnik. Ale w takich dywagacjach musiałbyś wziąć pod uwagę czy jest wystarczająco dużo miejsca pod maską. I czy taka przeróbka nie wymagała np. dołożenie spojlera by zwiększyć nacisk na osi. By takie auto zachowywałoby się w miarę stabilnie na zakrętach. A to zepsułoby ten współczynnik.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lipca 2022 o 1:24
@misteriusz Dlatego napisałem o 'normalnym silniku tłokowym', a nie o silniku seryjnym.
Polly Trans Am z ogromnym spoilerem i bez kół aerodynamicznych przekroczył 400km/h przy mocy 1500KM.
Trans Am 3 generacji z 'pełnymi' kołami ma dużo lepszy współczynnik oporu powietrza niż Bugatti Veyron, przy podobnej powierzchni czołowej, więc 800, góra 900KM powinno mu wystarczyć.do wyrównania prędkości 400km/h. Bugatti miało 1000 przy dużo gorszym współczynniku.
Pod maską tego samochodu mieszczą się silniki o pojemności do około 8 litrów. Zakładając ostrożnie, że silnik można wzmocnić do 200KM z litra ( są seryjne silniki osiągające więcej), to ten samochód po przeróbkach może osiągnąć co najmniej 1600 koni mechanicznych.
W dragu rekordy osiągają 1000KM z litra, więc licząc optymistycznie, Pontiac może mieć nawet silnik o mocy 8 000 koni mechanicznych ;)
Cx 0,29?
Calibra- potrzymaj mi piwo
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lipca 2022 o 12:02
@Vonhenryrejluka Przeciętny SUV ma dzisiaj powyżej 0.35, czyli gorzej niż Polonez pierwszej generacji.
@Prally Wiem tylko że Calibra pod tym względem rządziła, oczywiście wśród samochodów seryjnych.
@Vonhenryrejluka Oczywiście, aerodynamicznie była świetna.
Pontiac może osiągnąć większą prędkość, mimo w sumie większego oporu (do oporu trzeba też doliczyć powierzchnię czołową, nie tylko współczynnik), bo po prostu zmieści się w nim cholernie duży motor.
Do Calibry można upakować góra V6.
@Prally 2.0 turbo , zresztą chłopaki z fmic pokazali co można zrobić z Calibrą.