Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
142 159
-

Komentarze ⬇⬇

Zobacz także:


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
T Tibr
+4 / 10

Na jedno zdjęcie nałóżmy ciemny filtr aby wyglądało smutno, pochmurnie, ma drugie zdjęcie nałóżmy jasny filtr aby wyglądało jasno - słonecznie, a więc radośnie i mamy gotowy zestaw z przesłaniem podprogowym co jest dobre dla Ciebie i mnie, tak na wszelki wypadek gdyby ktoś miał wątpliwości co jest lepsze xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Geoffrey
+4 / 4

@Tibr Kiedyś automatyka aparatu dbała, aby zdjęcie nie było prześwietlone, i "ściemniła" obraz do jakiejś uśrednionej wartości. Teraz aparat sam wybiera profil "słoneczny dzień" i dopuszcza prześwietlenie zdjęcia. To tak od strony technicznej. Ale wydźwięk propagandowy jest taki, jak mówisz. Efekt:"od razu weselej, bo nie ma spalin w powietrzu".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Geoffrey
+4 / 4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
+3 / 13

I co jest fajne w tym że ulice za które płacą zmotoryzowani zamieniono w pedałostrady?!?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M milamber84
+1 / 5

@kudlata111 za ulice miejskie płacą wszyscy w podatku PIT i CIT, bo utrzymywane są przez samorządy. Podatek paliwowy (niepłacony przez kierowców samochodów eletrycznych) idzie do GDDKiA, które zajmuję sie drogami typu A i S oraz niektórymi drogami krajowymi. Więc nie pleć bzdur.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
-2 / 6

@milamber84 Bardzo słuszna uwaga - wszyscy za to płacą. Dlaczego pewna grupa jest wykluczona z użytkowania tej drogi? btw. Podatek drogowy - mówi ci to coś? Ani piesi ani rowerzyści go nie płaca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 lipca 2022 o 13:42

avatar Cascabel
+2 / 4

@kudlata111 bo rue de Rivoli to ulica tuż przy Luwrze, mająca od groma zabytków, centrum handlowe i pieszych chodzących jak święte krowy, a na dodatek - miałbyś tam koszmarne korki spowodowane taksówkami bo turystom nie chce się iść tych pięciu minut od metra. Tak to wynika z mojej wczorajszej obserwacji. Auta by tylko stały i blokowały miasto.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Laviol
+1 / 1

@kudlata111, ależ płacą tyle, że pośrednio. Koszty paliwa, a tym samym podatek, są zawarte w cenie produktów/usług.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 lipca 2022 o 19:27

M milamber84
+1 / 5

@kudlata111 Jeśli wydaje ci się, ze podatek drogowy jest czymś w rodzaju pozwolenia kierowcom wjechać wszedzie, gdzie tylko chcą, bo płacą podatek drogowy coś ci się poprzestawiało w łepetynce... Tak jak się buduje ulice i drogi, tak również zarządy miast mają prawo likwidować lub przekształcać drogi miejskie zgodnie z projektem planu przestrzennego. Po przekształceniu ulicy w deptak przestaje być ona utrzymywania z funduszu przeznaczonego do remontów dróg. Takie to skomplikowane?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
-3 / 5

@milamber84 Rozumiem że w to wierzysz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 7

Szkoda, że na obu zdjęciach są skrajności. Czy naprawdę nie można zaprojektować przestrzeni w jakiś rozsądny, pośredni sposób?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Laviol
+3 / 3

@karolina1128, a co tu niby jest skrajnego? Jest miejsce na ruch pieszy, rowerowy i samochodowy.
https://www.google.pl/maps/place/Boutique+ORANGE+-+PARIS+01/@48.8573488,2.3520559,3a,90y,127.88h,88.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6rMEVU3w1yHLguBp7xKNQg!2e0!7i16384!8i8192!4m5!3m4!1s0x47e66e02803b0edb:0xb003d4541e240895!8m2!3d48.8585754!4d2.3476717
Ta przestrzeń została zaprojektowana już setki lat temu. Teraz można ją co najwyżej nieco przeprojektować. Za wiele już z niej nie wyciśniesz. Jedyne co to brak tu zieleni, ale za dużo nie wciśniesz. W zasadzie do XIXw. nie myślano o zieleni miejskiej. Zieleń prawie, że ograniczała się do prywatnych ogrodów przy rezydencjach. Biedotą nikt się nie przejmował, a bogatym jak było latem za gorąco w mieście, to wyjeżdżali do wiejskich posiadłości. Dopiero z XIXw. zaczęto tworzyć parki publiczne dostępne dla wszystkich, np. Central Park czy parki powstające w miejsce burzonych murów obronnych jak krakowskie Planty. Duża cześć znanego nam Paryża powstała dzięki Wielkiej Przebudowie https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielka_przebudowa_Pary%C5%BCa_w_latach_1852%E2%80%931870, powstały parki i zadrzewione bulwary, ale nadal nie projektowano zieleni przyulicznej znanej nam dziś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Geoffrey
+1 / 1

@Laviol Na zdjęciu jest wyeksponowany ruch rowerowy i nie widać samochodów. Zdjęcie wygląda "skrajnie", choć tak nie jest. Zmniejszono liczę dostępnych pasów z 4 do 2. I w zasadzie nie mamy dostatecznych informacji, żeby wyrobić sobie zdanie, czy to dobrze, czy źle. Owszem, parki publiczne są jednym z elementów, które poprawiają jakość życia w mieście. Ale sprawny transport też nim jest. Jeśli za ograniczeniem ruchu samochodowego nie idą inwestycje w infrastrukturę i transport publiczny, miasto zmienia się w śmierdzącą i stale zakorkowaną przestrzeń, w której nikt nie chce mieszkać. I parki tu nie pomogą. Jak jest w Paryżu - szczerze mówię, że nie wiem. Ale znam parę polskich miast, w których ograniczono ruch, a nie dano niczego w zamian.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 lipca 2022 o 13:48

avatar Cascabel
+2 / 2

@Geoffrey w paryżu w centum bez problemu poruszasz się metrem, jazda autem to bardziej stanie, zwłaszcza przy Sekwanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Laviol
+1 / 1

@Geoffrey, na pierwszym planie zdjęcia widać, ze rowerzyści jadą w obu kierunkach, zatem logicznym jest, że asfalt na drugim planie jest dla aut. No, bo dla kogo? Żeby lepiej wyrobić sobie zdanie korzystałam z dobrodziejstwa sieci, a konkretnie Google maps, jak widać po lince.
Nie mogę powiedzieć, że znam Paryż, ale byłam. Sieć metra jest dobrze rozbudowana i można nim spokojnie po całym mieście się poruszać. Przy Rue de Rivoli masz 5 stacji metra.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
0 / 2

Kolejna typowa manipulacja. Pracownikom tvp chyba się nudzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+1 / 5

Marzenie m in. Trzaskowskiego. A w praktyce centrum po prostu wymrze, bo ludzie wybiorą miejsca gdzie da się dojechać i zaparkować. Rower w naszym klimacie to jest dobrą opcją przez pół roku. I to i tak przy założeniu że ktoś nie jedzie np. do pracy, gdzie musi być w marynarce i koszuli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 lipca 2022 o 16:24

P paul123
-1 / 5

@saz06 dokładnie... Trzaskowski jest na otwartej wojnie z samochodami i kierowcami bo wraz ze swoimi doradcami z grup eko-terrorystycznych ubzdurali sobie, że samochód to zło a źródłem ilości samochodów są szerokie drogi. A tymczasem rocznie wydają deweloperom tysiące pozwoleń na budowy w tym także w centrum, a setki takich inwestycji to wszystko minimum po 2 miejsca parkingowe na mieszkanie. To jest prawdziwe źródło zwiększania się ilości samochodów w mieście.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem