Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
od ~bilypily_59509
+
498 505
-

Komentarze ⬇⬇

Zobacz także:


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
J Jury1974
+6 / 20

Tu nie chodzi o budowę czy rozwój tylko o kolejną okazje do "przytulenia" pieniędzy z kieszeni podatników! Złodzejski PIS na swoim!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+5 / 13

Tu nie chkdzi o usprawnienie czegoś, a o to by rodziny PISowskich nieudaczników miały fuchę w CPK. No i żeby pokazać, że odcinamy się od Niemiec, a inni chcą żeby nie było u nas nic, bo jest w Niemczech. Ciemny lud to kupi.

Mam nadzieję, że nowy rząd wycofa się z tej kretyńskiej inwestycji, bo nie jest ona nikomu potrzebna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kicunio1
+3 / 5

@zgredek8 A co ma cywilne lotnisko do tego? Niech sobie zbudują gdzieś wojskowe. Mało mamy pustych lotnisk? Z tego Radomia coś w ogóle lata?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
+7 / 19

Ogólny pomysł z CPK jest taki, że największe lotnisko -WAW (Chopina)- ledwo zipie i nie da się go rozbudować, więc nie da rady obsłużyć prognozowanego ruchu za 20, 30 lat . CPK ma je zastąpić.
Jak to jest realizowane to inna sprawa. Natomiast innego sprytnego rozwiązania dla przepełnionego Chopina nie ma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pietrok
+1 / 5

@IwanBardzoGrozny Można zawsze doinwestować Modlin, bo Chopin podąża ścieżką lotniska Tempelhof niezależnie od obciążenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gondzio
+3 / 7

@IwanBardzoGrozny
A budowa lotniska wielkości Chopina gdzieś blisko pod Warszawą, wykorzystując już istniejącą infrastrukturę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Nagano
-2 / 4

@Pietrok Modlin jest błędem inwestycyjnym, lotnisko z racji na bliskość rzeki i innych warunków środowiskowych jest częściej niż każde inne lotnisko w Polsce spowite mgłą + jest tam kiepski dojazd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KamilSzymanczak
+1 / 5

@IwanBardzoGrozny

A czemu ludzi wprowadzasz w błąd, Okęcie można rozbudować, może mieć drugi długi równoległy pas do wykonywania operacji niezależnych i jest na to miejsce, Okęcie może spokojnie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

Twierdzenie prze ciebie że ledwie zipie, BOSSZZZEEEE. W 2019 roku Okęcie obsłużyło około 19 mln pasażerów i nie padło tylko mogło obsłużyć więcej. Obecnie połowa roku 2022 ledwie przekroczyło 4mln pasażerów, jak do końca roku obsłuży 9mln pasażerów to będzie wielki CUT nad CUTY. A ty twierdzisz że ledwie zipie? Człowieku lecz się bo powtarzanie propagandy destrukcyjnie wpływa na zdolności intelektualne.

Rada na przyszłość, zamiast siać tępą propagandę spróbuj sprawdzić dane.

PS. Modlin np. w tym roku bije wszystkie rekordy od momentu powstania, choć PiSowscy dygnitarze z CPK wciskali że będzie odwrotnie że Modlin nie odzyska pasażerów, tak im pasowało do narracji o CPK, ale tacy z nich specjaliści, merytoryści czy eksperci jak z grabi szpadel, tyle że wiadomo że gawiedź to kupi bo to działa i będzie powtarzać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
-1 / 3

@IwanBardzoGrozny "więc nie da rady obsłużyć prognozowanego ruchu za 20, 30 lat "
Przypominam, że unijne regulacje spowodują ogromny wzrost cen (m.in.) biletów lotniczych, więc te śmieszne wróżenie z kuli chyba ich nie wzięło pod uwagę. Nie wiemy co będzie za 2 lata, a co dopiero za 20...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pietrok
0 / 0

@Nagano Przy dobrej infrastrukturze mgła nie jest obecnie wielkim problemem Odmośnie dojazdu, to E77 prowadzi niemal pod sam terminal, a oprócz tego masz już niezłe połączenie kolejowo-autobusowe. Po dobudowaniu 1,5 km nitki możnaby podciągnąć tory na samo lotnisko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pietrok
0 / 0

@KamilSzymanczak Problem z Okęciem polega głównie na tym, że jest otczone zabudową mieszkaniową, więc z czasem będzie rosła presja na jego likwidację

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
-1 / 1

@KamilSzymanczak

Teoretycznie wszystko można , natomiast Okęcie jest nieperspektywiczne gdyż teraz jest już praktycznie jest w środku miasta. Normy hałasu powodują, że nie można lądować nocą. Po prostu przy założeniu przepustowości na poziomie 30-40 mln lotnisko nie daje rady. Można kombinować duopol z Modlinem - tylko najczęściej się to biznesowo nie spina - ludzie nie lubią przesiadek tego typu. CPK jako idea nie jest głupie. Odzyska się też olbrzymie tereny w Warszawie - bardzo dobrze skomunikowane. Istotne jest pilnowanie wykonania gdyz przy wielkich inwestycjach można zrobić wielkie przewały.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Flaviush
-1 / 13

No po co lotnisko, przecież jest w Berlinie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
+3 / 5

@Flaviush Brzmi jak żart tylko dla tych, którzy nie mają wyboru pt. osiem godzin do Warszawy, albo dwie i pół do Berlina. Choć nawet znajomy z Warszawy ma tak, że czasem szybciej mu polecieć gdzieś z Berlina, bo lepsze połączenia lotnicze...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Flaviush
-2 / 2

@Cascabel Najwyższy czas, by w końcu były odpowiednie połączenia z Polski, bo po to chyba jest zamysł CPK.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
0 / 0

@Flaviush co nie rozwiąże problemu połączeń do Warszawy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
+2 / 8

Rząd nie może tak sobie po prostu "przyciągnąć linii lotniczych". Albo są pasażerowie albo nie ma. Żadna ilość "przyciągania" nie zmienia faktu, że gdzieś mało kto chce latać i mało kogo stać na podróże. Linie lotnicze w ogóle są w kryzysie i rozsypce, super tanie loty właściwie zniknęły po pandemii, już widzę jak otworzą nowe połączenie na jakieś zadupie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
-2 / 2

@Albiorix Chyba ciut na odwrót.
Ludzie latają na takim poziomie jak sprzed pandemii, czego nie przewidziały lotniska. Stąd problemy w Europie, limity wprowadzone na lotnisku w Londynie, liczne strajki linii lotniczych i odwoływane loty. Lot ze Szczecina do Warszawy jest z reguły nie dość że szybszy niż pociąg, to tańszy.
Nieco zmniejszył się tylko ruch pt. "biorę laptopa i lecę z Berlina do Monachium do pracy 2-3 razy w tygodniu, a wracam wieczorem", I nie przejdzie już numer, że taniej studentowi studiującymi w Londynie wynająć bursę w Gdańsku i latać na zajęcia.
Problemem Polski natomiast są dwie rzeczy: po pierwsze, zbyt duży problem ze strajkami lotniczymi (więc niepewność...), po drugie - z restrykcjami covidowymi i statystykami w czasie pandemii. Przez to linie lotnicze straciły do polski "zaufanie", okazała się krajem o zbyt dużym ryzyku by utrzymanie połączeń w tej samej ilości było opłacalne.
Problemem jest to, że utrzymanie ruchu lotniczego do miejsc o małym znaczeniu turystycznym, czy biznesowym - jest nieopłacalne.
Poza tym obowiązuje tu zasada pociągów: ludzie wybiorą pociąg, nie samochód, jeżeli mają szansę i polecieć i wrócić w dogodnym dla nich terminie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2022 o 13:15

Z Zeneken
+2 / 4

to jest inwestycją do dojenia kasy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
+2 / 8

A może by tak obciążyć kosztami utrzymania wszystkie osoby, które uczestniczą w programie budowy CPK. Z własnych majątków osobistych, a jeśli nie wystarczy to obciążyć ich obowiązkowym kredytem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L logray
-4 / 4

CPK to też pociągi. Na chwilę obecną mamy niecałe dwie lnie pozwalające jechać trochę szybciej. Niecałe bo trasy Warszawa-Gdynia do tej pory nie ukończono i dokończenie nie jest obecnie planowane (ostatnie kilometry to masa niepotrzebnych zakrętów).
IMHO pociągi są wygodniejsze od samolotów, byle zaczęły w końcu jechać chociaż te 320-360km/h i mieć trasy wytyczone pod 640km/h (czy ile tam jadą w Chinach). A nie za każdym razem nie da się bo zakrętów za dużo, ale nie wyprostujemy trasy bo nie i się jedzie tyle, że wstyd. Najdłuższa trasa Szczecin-Przemyśl to powinna być trasa na kilka godzin pociągiem poprzez Poznań, Łódź/Warszawę lub Wrocław, a nie całodniowa wyprawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tescior
-2 / 6


@Albiorix tak, dziś wszystko jest w rozsypce, tylko jakimś cudem wszyscy notują historycznie wysokie zyski.

Na lotniskach ledwo palec można wcisnąć bo po dwóch latach posuchy każdy chce gdzieś lecieć.


@IwanBardzoGrozny wykonanie jak zawsze u nas leży i kwiczy, ale można zrobić projekt na 50% i mieć lotnisko, albo nie zrobić nic i przespać kolejną dekadę niestety



Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinm1
-1 / 3

A może po prostu lotniska nie powinny być państwowe?
Niech prywatny przedsiębiorca odpowiada za to jak działa, jakie ma efekty.
A jeśli na jakimś lotnisku nie ma chętnych pasażerów to może ono jest po prostu niepotrzebne?
Na początek zaczął bym od prywatyzacji terminali, płyt postojowych, hangarów, parkingów. Wokół płyty lotniska trzeba wydzielić grunty pod budowę terminali prywatnych, które będą mogły konkurować między sobą, a państwo zarządzało by tylko pasem startowym, kontrolą lotów i bezpieczeństwem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
0 / 0

@marcinm1 Czyli rozumiem, że państwo miałoby za zadanie do takich lotnisk stworzyć: pas startowy, kontrolę lotów i zapewnić bezpieczeństwo, w zamian za możliwość korzystania z lotniska?
Nie lepiej, by miało ewentualny zysk z wynajmu terminali, za to nie ponosiło kosztów ich wynajmu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinm1
0 / 0

@Cascabel Z lotniska korzystają linię lotnicze i za korzystanie z lotniska linie lotnicze płacą, następnie koszt wliczają w ceny biletów, tak jest teraz i tutaj się nic nie zmienia.
Państwo nic od nikogo wynajmować nie będzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
0 / 0

@marcinm1 na rzecz rządowych, czy wojskowych samolotów nie będzie korzystało z lotniska? Bo jeżeli lotnisko jest prywatnego inwestora, to państwo też jest klientem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinm1
0 / 0

@Cascabel Tak, masz rację, będzie, ale jaka to jest skala w porównaniu z całym ruchem lotniska? Nie kupujesz browaru po to żeby się piwa napić. Wojskowe samolotu prawie zawsze korzystają z wojskowych lotnisk.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
0 / 0

@marcinm1 Większa, niż ci się wydaje, zwłaszcza że rzekomych "vipów" w naszym kraju się izoluje od innych pasażerów.
Poza tym jest kwestia transportu niektórych rzeczy państwowymi (albo i nie...) samolotami (coś, co dało się zaobserwować w bardzo dużej ilości w czasie covidu). Dotyczy to też tych "niekluczowych" i "nierentownych" lotnisk.
Poza tym: prywatny przedsiębiorca może odmówić np. możliwości lądowania rządowych samolotów pod dowolną wymówką. Ma prawo nim zarządzać. Transport międzynarodowy jest jednak zbyt kluczowy pod kontem bezpieczeństwa, czy dyplomacji, by oddać go w prywatne ręce - tak jak nie oddaje się odpraw granicznych, czy portów.
No, bo tak czysto teoretycznie: kto zakaże wybudowania sobie lotniska w Polsce firmie, która będzie należała do Rosjan, Amerykanów, czy Chińczyków?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 sierpnia 2022 o 13:27

J Jury1974
+1 / 5

...podobną, słuszną inwestycją miał być przekop mierzei wiślanej! A popłyną tylko rowery wodne albo kajaki. Komentować bzdur nie ma sensu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ansset_
+2 / 2

5 lotnisk nie obsluzy tylu znajomych krolika. Za malo bezuzytecznych stanowisk, zeby pisiory mogly sie wykazac.
Z drugiej jednak strony, te smieciaki potrafia powolac 3 pissuardessy, 2 manadzerow zmiany, kierownika i jeszcze rade nadzorcza do obslugi kibla.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar n0p
0 / 0

te 5 to (zgaduję) Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław i Szczecin?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KamilSzymanczak
+2 / 2

Jak czytam tutaj komentarze odnośnie CPK to się zastanawiam, czy w Polsce w powietrzu nie za mało tlenu mamy aby prawidłowe procesy w korze mózgowej przebiegały u większości.

1. Okęcie już ledwo zipie!!!
Poważnie?
W 2019 roku obsłużyło około 19 mln pasażerów i mogło spokojnie więcej obsłużyć, teraz mamy połowę 2022 i wynik jest trochę ponad 4 mln pasażerów, będzie CUT nad CUTY jak do końca roku obsłużą 9 mln pasażerów czyli nawet nie 50% z przed C19.
ALE LEDWIE ZIPI I TRZEBA NOWE BUDOWAĆ JAK NAJSZYBCIEJ.
Oczywiście że NIE, Okęcie da się rozbudować, dodatkowy trzeci pas do niezależnych operacji lotniczych spokojnie się zmieści, tak samo jak i terminal i rozbudowana płyta postojowa. Tylko trzeba by wyprowadzić ruch CARGO np. do Radomia, skoro już i tak utopiono tam nasze pieniądze z podatków. Do tego trzeba by wyprowadzić część wojskową lotniska do Mińska Mazowieckiego, ale wtedy politycy musieli by dupę mieć wiezioną nie 9km w czasie 20 min. Tylko 50 km przez 40 minut. a to by urągało randze pOsła czy pRezydenta.

2. Modlin według PiS i zamawianych przez CPK analiz na zlecenie, analizy wykazywały że w tym roku Okęcie przekroczy ilość pasażerów z 2019 roku, jak jest czytaj powyżej. Modlin w tym samym czasie gdzie w analizach PiS miał już chylić się do upadku, od początki 2022 roku bije wszystkie rekordy od początku istnienia portu lotniczego.
Jak widać opłacani stronniczy tak zwani eksperci czy raporty w których na 7 stronie za spisem treści jest napisane że opracowujący raport nie ponosi odpowiedzialności bo dane do raportu dostarczał zlecający i zabronił je analizować odnośnie realności i sprawdzalności danych. Takie raporty nie zmienią rzeczywistości. Prawdziwi eksperci którzy mówili że w Polsce potrzeba ruchu lotniczego nisko kosztowego mieli rację co pokazują wszystkie dane, Ci sami eksperci twierdzą że CPK nie jest przez najbliższe dziesięciolecia potrzebne i być może nigdy nie będzie potrzebne ze względu na demografię, restrykcje w lataniu, zasobność materialną Polaków, analizy ekonomiczne społeczeństwa polskiego.

3. Można prosić kogoś o oryginalny tekst tej mitycznej wypowiedzi, tego mitycznego generała w języku angielskim?
No właśnie wiele osób powtarza głupoty, które nie mają nic wspólnego z realną wypowiedzią.

4. W Polsce mamy 68 lotnisk na których mogą lądować C5 i C17 czyli największe transportowce wojskowe na świecie, Polska używa samolotów transportowych dla wojska C130, znacznie mniejszych, te mogą lądować na ponad 300 obiektach w Polsce w tym improwizowanych i trawiastych lotniskach. Ciężkiego sprzętu nie transportuje się lotniczo, co najwyżej piechotę i broń ręczną. KDP czyli Koleje Dużej Prędkości też nie są zdatne do transportu haubic, czołgów, wozów opancerzonych itp. Co jest wart na dzisiejszym polu walki żołnierz bez tego sprzętu, czasy hussarii i pikienierów się już dawno skończyły, nikt w zachodniej szkole wojennej nie wysyła mięsa armatniego na front, no chyba że robimy POLEXIT i przyłączamy się do Putina to słuszny kierunek mają z tym portem solidarności baranów CPK.
Wątek militarny jest jeszcze bardziej rozbudowany ale nie będę się nad nim znęcał, zresztą jak nad resztą wątków. Jeszcze tylko jedno, kumulując w jednym miejscu, defacto w jednym obiekcie, obronę militarną, cały węzeł transportowy kraju, tak lotniczy, jak szynowy i drogowy to nie można liczyć iż przeciwnik jakim jest Rosja nie zaatakuje i nie wyłączy takiego miejsca w pierwszych dniach. Dzięki temu że będzie ono wyłączone to reszta kraju pójdzie w 3 dni.

5. Koleje - koleje, koleje dużych prędkości
Jak projektujemy KDP na odcinkach gdzie zwykłymi kolejami dobowo podróżuje ledwie 1000 osób dziennie, dublujemy linie kolejowe i zakładamy że będzie tam jeździło 20 par pociągów dużej prędkości (czyli ile będzie pasażerów średnio dziennie w takim pociągu 10-15 osób? Pamiętajcie że koszt biletu na Pedolino w stosunku do takiego pociągu to będzie PIKUŚ) a po torach zaraz obok będą jeździły nadal pociągi zwykłe podmiejskie?
Jeżeli między

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2022 o 21:58

P patrycjaoo
-1 / 1

Na miejscu poko powini popierać projekt cpk. Kiedyś jak wygrają wybory to będę mogli go sprzedać podobnie jak rudy próbował sprzedać lot tylko nie zdążył.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiunio1234
0 / 0

A rentowne jest tylko Okęcie. Balice i Gdańsk zbliżały się do progów opłacalności, reszta jest dotowana z pieniędzy podatników. Czy to znaczy, że nie są opłacalne? Ruch w danym obszarze generuje także inne dochody, których by nie było gdyby nie port lotniczy.
Linie lotnicze latają stamtąd, skąd się im opłaca. Bilety lotnicze są zbyt drogie na kieszeń przeciętnego Polaka, stąd taka a nie inna siatka połączeń z tych lotnisk. Polska to za mały kraj na więcej niż 2 międzynarodowe lotniska. Warto przypomnieć choćby starania Radomia o pozyskanie regularnego przewoźnika, któremu miasto sporo dopłacało aby w ogóle tam puste samoloty lądowały

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cichooddycham
-1 / 1

JEDEN SAMOLOT DZIENNIE???/Cała wieś wychodzi i bije brawo.Są rzeczy co nie da kupić sie za piniondze....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem