Nie. To było słabe rozwiązanie. Niestabilne, prowadzące do nadmiernego zmęczenia dachu nieprzystosowanego do takich obciążeń i niebezpieczne w razie wypadku.
@krzysztofeles Manewrowanie z zerową widocznością przed sobą jest proste i bezpieczne tylko na filmie poglądowym. Wyobraź sobie, że masz jechać do przodu jak masz przed samą szybą przyczepę.... Na polu kempingowym na przykład gdzie kręci się sporo ludzi nie wspominając o nieprzewidywalnych dzieciach...
Uderzenie w tył przyczepy, przy klasycznym rozwiązaniu mogące w ogóle nie naruszyć auta, w tym przypadku mogłoby spowodować wgniecenie dachu, niczym po upadku nań głazu. Marny los samochodu i pasażerów.
Wątpię, żeby dało się wzmocnić dach tak, aby zniwelować takie ryzyko.
@Tilgor1
Dziecko, odrobina zdrowego rozsadku i wyobrazni NIE BOLI. Klatka bezpieczenstwa wspawana w garbusa wazy 30-50kg. Rzeczywiscie, zaden samochod tego nie wytrzyma, a od kilku dekad nas tylk ooszukuja i wyludzaja pieniadze na nikomu niepotrzebna inzynierie. Politologiem jestes? Socjologiem?
Jak to u mnie na wydziale mawiano: "umysly dziela sie na scisle i scisniete"
@Ansset_ No i właśnie widać kto inżynierem nie jest :) Klatka bezpieczeństwa ogranicza widoczność z wnętrza samochodu. Do tego w samochodzie cywilnym nie bardzo jest na nią miejsce, a same słupki które są w samochodzie i tak nie raz zasłaniają za dużo. Nie mówiąc już o tym że cywilne auto z klatką w środku wygląda co najmniej dziwnie.
Jest też kwestia kosztów, przyczepę kempingową ma jakiś ułamek użytkowników samochodów, a wątpię żeby jakiś z nich chciał z tego powodu klatkę bezpieczeństwa montować w samochodzie. Żaden producent nie będzie specjalnie wzmacniał i obciążał konstrukcji pojazdu tylko po to bo ktoś takową przyczepę chciałby kupić. Hak jest uniwersalny, prostszy, tańszy i wygodniejszy zarówno dla producenta jak i użytkowników samochodów.
Ale skoro masz tyle rozsądku i wyobraźni to może założysz własną firmę produkującą takie samochody, życzę sukcesów :) Ale coś czuję że skończy się tylko na obrażaniu ludzi w Internecie ;)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
13 sierpnia 2022 o 17:57
Nie. To było słabe rozwiązanie. Niestabilne, prowadzące do nadmiernego zmęczenia dachu nieprzystosowanego do takich obciążeń i niebezpieczne w razie wypadku.
@aniechcemisie , tak masz rację ale do manewrów wspaniałe :)
@krzysztofeles Manewrowanie z zerową widocznością przed sobą jest proste i bezpieczne tylko na filmie poglądowym. Wyobraź sobie, że masz jechać do przodu jak masz przed samą szybą przyczepę.... Na polu kempingowym na przykład gdzie kręci się sporo ludzi nie wspominając o nieprzewidywalnych dzieciach...
Uderzenie w tył przyczepy, przy klasycznym rozwiązaniu mogące w ogóle nie naruszyć auta, w tym przypadku mogłoby spowodować wgniecenie dachu, niczym po upadku nań głazu. Marny los samochodu i pasażerów.
Wątpię, żeby dało się wzmocnić dach tak, aby zniwelować takie ryzyko.
odpowiednio wzmocniony dach rozwiazalby problem nadmiernego przeciazenia. widzialnosc to kwestia dyskusyjna.
@Ansset_ Wzmocniony dach więcej waży, więc zmienia się środek ciężkości samochodu i jego właściwości jezdne oraz odporność na dachowanie.
@Tilgor1
Dziecko, odrobina zdrowego rozsadku i wyobrazni NIE BOLI. Klatka bezpieczenstwa wspawana w garbusa wazy 30-50kg. Rzeczywiscie, zaden samochod tego nie wytrzyma, a od kilku dekad nas tylk ooszukuja i wyludzaja pieniadze na nikomu niepotrzebna inzynierie. Politologiem jestes? Socjologiem?
Jak to u mnie na wydziale mawiano: "umysly dziela sie na scisle i scisniete"
widoczność
@Ansset_ No i właśnie widać kto inżynierem nie jest :) Klatka bezpieczeństwa ogranicza widoczność z wnętrza samochodu. Do tego w samochodzie cywilnym nie bardzo jest na nią miejsce, a same słupki które są w samochodzie i tak nie raz zasłaniają za dużo. Nie mówiąc już o tym że cywilne auto z klatką w środku wygląda co najmniej dziwnie.
Jest też kwestia kosztów, przyczepę kempingową ma jakiś ułamek użytkowników samochodów, a wątpię żeby jakiś z nich chciał z tego powodu klatkę bezpieczeństwa montować w samochodzie. Żaden producent nie będzie specjalnie wzmacniał i obciążał konstrukcji pojazdu tylko po to bo ktoś takową przyczepę chciałby kupić. Hak jest uniwersalny, prostszy, tańszy i wygodniejszy zarówno dla producenta jak i użytkowników samochodów.
Ale skoro masz tyle rozsądku i wyobraźni to może założysz własną firmę produkującą takie samochody, życzę sukcesów :) Ale coś czuję że skończy się tylko na obrażaniu ludzi w Internecie ;)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2022 o 17:57