@grzechotek Dokładnie, jest to "Speed Tape", czyli taśma która jest faktycznie rolką aluminium z mocnym klejem który w zależności od zastosowania ma różne właściwości. Choć istnieją też wersję miedzi oraz tytanu.
Używana do napraw mikro pęknięć na elementach które nie podlegają większym obciążeniom jak np. pylony czy skrzydła.
Choć często stosują ją dla pewności zaraz po naprawie i nitowaniu danego elementu. Dlatego najczęściej właśnie oklejane są nity obudowy silnika.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 sierpnia 2022 o 10:23
Szara taśma da radę :P
Okleja do malowania. PIĆ WODĘ W SZCZAWNICY a SZCZAC KOMUŚ W PIWNICY to nie to samo
Ta taśma nazywa się chyba Speed Tape, droga i to bardzo. Tej samej używają w F1.
@grzechotek Dokładnie, jest to "Speed Tape", czyli taśma która jest faktycznie rolką aluminium z mocnym klejem który w zależności od zastosowania ma różne właściwości. Choć istnieją też wersję miedzi oraz tytanu.
Używana do napraw mikro pęknięć na elementach które nie podlegają większym obciążeniom jak np. pylony czy skrzydła.
Choć często stosują ją dla pewności zaraz po naprawie i nitowaniu danego elementu. Dlatego najczęściej właśnie oklejane są nity obudowy silnika.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2022 o 10:23
Właśnie to chciałbym zobaczyć!
Jak sklejone na szarą taśmę, to na pewno nie odpadnie.
Taka taśma to podstawowe wyposażenie astronautów NASA i zapewne 80% sprzętu lata w kosmosie posklejane nią XD więc o co chodzi?
Zwłaszcza, że cały samolot jest "zmontowany" na zasadzie taśmy klejącej. Tzw. "plaster miodu" jest dużo bardziej wytrzymały niż nitowanie czy śrubki.
Ta taśma bardziej na areodynamikę. Z oszczędności z jednego przelotu starczyło by na karton taśmy i tygodniówkę dla tego faceta... Tak zgaduje... ;)