Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
651 655
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M MG02
+7 / 27

Są też droższe, bardziej awaryjne, zajmują wiecej miejsca, oferują mniej funkcji i nie wygladają na nowoczesne. Poz tym w 100% się zgadama. Samochod to nie jest smartfon albo telewizor.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+21 / 25

@MG02 z tą awaryjnoscia to bym się nie rozpędzał. Bo dotykowe ekrany też szwankują. W autach co po 20 lat guziki działają. A dotyk? W telefonie po 5ciu latach nawala.

Przynajmniej najważniejsze przyciski powinny być fizyczne. Jak od klimy, głośności radia przełączania utworów itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iasafaer
+13 / 13

@MG02 Bardziej awaryjne? No prośba. Nie pamiętam, żeby którykolwiek przycisk w jakimkolwiek aucie, z którego korzystałem się zepsuł.
Natomiast pamiętam toporne ekrany dotykowe z początków tych technologii. Dziadostwo, którego czas reakcji na dotyk liczyło się w sekundach, a to tylko jak się miało farta i ekran w ogóle "zanotował" dotyk.
Mam też świadomość, że procesory w takich urządzeniach są najniższych lotów i po prostu niemiłosiernie długo "mielą" informacje. Gorzej jest już chyba tylko w nawigacjach. Tempo z jakim przetwarza dane mój TomTom za 2500zł zasługuje na "uznanie". Tablet za 300zł działa szybciej, niż nawigacja za 2,5k.

Urządzenia te mają fatalny hardware przez co ich "responsywność" pozostawia niemiłosiernie wiele do życzenia. Najtańsze smartfony mają szybszy czas reakcji na dotyk, niż komputery pokładowe nawet w markach premium, a przecież większość z nas ma do czynienia z autami znacznie tańszymi.
Ta responsywność to kluczowy problem, bo nie dość, że ekran dotykowy zabiera nam możliwość fizycznego odnalezienia funkcji w aucie to jeszcze opóźnienie sprawia, że próby uruchomienia danej funkcji mogą wywołać frustrację, odciągnąć przede wszystkim uwagę na dłuższy czas.

Powiem tak. Niech zaczną pakować do tych urządzeń porządny hardware. Niech tam siedzi najnowszy Ryzen, czy Intel, albo niech dogadają się z Samsungiem, czy innym producentem smartfonów. Niech to działa na miarę XXI wieku. Jak to zacznie działać jak mój S20, albo domowy PC to będę na tak.
Inaczej niech sobie wsadzą w dupę tą nowoczesność. Pierdylion funkcji, wszędzie ekrany, a prędkościomierz nie nadąża za sygnałem ze skrzyni, a funkcje komputera pokładowego reagują z najmniej sekundowym opóźnieniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A acotam43
-1 / 1

@rafik54321 oprócz klimy resztę masz na kierownicy, plus odbieranie połączenia, speed limit czy autopilot...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+5 / 5

@INSTRYBUTOR do tego pierdyliard asystentów, a głupiego wideorejestratora nie wstawią bo po co? Albo uchwytu na telefon.

W wozach typowo "do pracy" jak np busy, mają problem ogarnąć jakąś sensowną półkę na dokumenty i długopis. No ale asystentów w pytę, takie, srakie. Po co to komu?

Swoją drogą, jeśli wg co po niektórych ekrany dotykowe są lepsze niż fizyczne przyciski, to życzę powodzenia we włączaniu kierunkowskazów na ekranach dotykowych XD. Albo spryskiwacze. Byłaby niezła beka.

Do tego i tak żadna pokładowa nawigacja się nie sprawdza dobrze. O wiele lepiej jakby ten komputer pokładowy, jak już musi być, to żeby był po prostu "monitorem smartfona". Na telefonie masz apkę np targeo i już masz elegancką nawigację.
Tak samo od razu z marszu masz to co ci może być potrzebne.

Fizyczne przyciski w aucie zwykle jak się rozwalą, to albo ze starości bo już mają po 30 lat, albo ktoś po prostu pie***ł w panel pięścią XD. Ale po takiej akcji ekran dotykowy to już wgl by był roztrzaskany na amen.

@5g3g to sobie zamontuj dotykowy włącznik kierunkowskazów ;) . Powodzenia. Już to widzę jak na skrzyżowaniu zaczniesz "obmacywać" ekran i ta choinka za tobą, to awaryjne, to lewy kierunek, to prawy XD. Od razu by cię policja zwinęła, że pijany niby jedziesz XD...
Ekran dotykowy ma tylko jedną zaletę. Taką, że można upchnąć w pytę guzików w różnych menu. I pół biedy, kiedy to by dotyczyło ustawień, których nie przestawia się często. Jak np pakiety komfortu, system startu, programowanie stacji radiowych i inne pierdoły.

@acotam43 zależy od auta. Nie zawsze masz kierownicę multimedialną. W niektórych modelach to opcja. Jednak coraz więcej aut ma wszystko upchane w tym przekichanym dotyku :/ . Ani to ładne, ani to funkcjonalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 1

@MG02 i moga byc przypadkowo aktywowane przez np. poruszajacy sie kabel od ladowania telefonu lub kamerki(gdy jest podlaczona do gniazdka zapalniczki lub USB)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
+3 / 3

@MG02 Żeby uruchomić coś przyciskiem, możesz po prostu go wymacać. Z ekranem dotykowym to niemożliwe. Dawno temu potrafiłem pisać esemesy na telefonie, idąc sobie ulicą i nawet nie patrząc na ekran. Po wprowadzeniu smartfonów z dotykowym ekranem nie da się już pisać bezwzrokowo.

Poza tym nawet jeśli jeden z dziesięciu przycisków mechanicznych się zepsuje, możesz korzystać z pozostałych dziewięciu. Awaria jednego ekranu to awaria całego samochodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A acotam43
0 / 0

@rafik54321 no auta z ekranem zawsze mają multimedialne kierownice, to już standard

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 0

@MG02 Jak patrzę na tego demota, to nie powiedziałabym, że dotykowe zajmują mniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B beeveer
+11 / 11

Problem jest taki, że fizyczne przyciski są dużo droższe. Też mnie szlag trafia gdy słuchając radia chcę zmienić nawiew i muszę wali kilka razy w ten durny ekran, zeby dojść do funkcji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@beeveer Ja w moim aucie nie mam z tym problemów, mogę 90% funkcji ekranu dotykowego obsłużyć z kierownicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 sierpnia 2022 o 12:32

avatar PMY
+1 / 1

@PIStozwis A jakie to auto?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
+3 / 3

@PIStozwis To po jasną cholere ci ekran skoro masz guziki?!?!?!?!?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
-3 / 7

@kudlata111 Baba nie zrozumie. Trochę techniki i się gubisz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bse
+2 / 2

@kudlata111 pewnie po to, żeby pasażer nie musiał łapać mi za kierownice kiedy chce sobie zmienić stacje radiową, albo dać nawiew na giry

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 1

@PMY Dwuletnie Audi Q7

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
+1 / 3

@Bse Połamała bym łapy gdyby pasażer chciał zmieniać ustawienia w moim samochodzie. Kierowca ma władzę absolutną, ja osobiście nigdy nie dotykam w cudzym samochodzie ustawień.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
+1 / 1

@PIStozwis Minusa ci nie dam ale ciężko zdziwiony będziesz gdyby doszło do konfrontacji. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bse
0 / 2

@kudlata111 To, że ty grzecznie siedzisz i marzniesz zamiast włączyć ogrzewanie, nie znaczy, że każdy ma tak robić. Pasażer w samochodzie powinien czuć się tak samo komfortowo jak kierowca, to się nazywa koegzystencja

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
0 / 0

@Bse No sorka, ale tym razem musiałam dać Tobie minusa. Nie ty prowadzisz nie ty ustalasz warunki.
Wsiadasz powiedzmy do taxi/ubera i stwierdzasz ale zimno! i dłubiesz w klawiszach?!?!
No nie! stary tak się nie robi. To coś jak wchodzisz do cioci domieszkania i z marszu idziesz i otwierasz okno robiąc przeciąg bo stwierdziłeś ze jest zaduch.Tak robisz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bse
0 / 0

@kudlata111 w uberze zazwyczaj siedze z tyłu, ale jak mi zimno/gorąco to prosze zeby włączył klime/ogrzewanie, jeszcze nie spotkałem się z odmową

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BartS24
-2 / 10

sąsiad lat 60+ kupił nowy samochód z ekranem dotykowym i zakrył go kartką a4 bo świeciło po oczach, przez to nie może regulować temperatury klimatyzacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TomorrowNeverKnows
+2 / 2

@BartS24 A wystarczy przyciemnić. Jest taka opcja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@BartS24 A wystarczy ustawić automatyczną jasność ekranu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+5 / 5

@PIStozwis Jeździłem ostatnio Dacią Duster 2022. Nawet najciemniejszy ekran przeszkadzał nocą - gdy komputer był "wyłączony" to wyświetlał jasną tapetę i nawet przy minimalnej jasności był problemem. Byłem zaskoczony takim rozwiązaniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 sierpnia 2022 o 7:20

avatar PIStozwis
-4 / 6

@mudia To podejrzewam, że musisz iść do okulisty. Od półtora roku jeżdżę z dużym ekranem mi to nie przeszkadza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 sierpnia 2022 o 21:05

F Fahrmass
+10 / 12

Powód jest bardzo prosty: ekrany dotykowe pozwalają na podwyższenie ceny samochodu, zaś dla producenta są tańsze. Zwłaszcza, że pozwalają na zmianę konfiguracji samochodu jedynie przez (zdalną) zmianę oprogramowania, a nie kosztowne przygotowanie wielu wersji form wtryskowych do paneli z przyciskami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Thevipervip
+5 / 5

Peugeot w modelu 308 chyba 3 generacji wprowadził pełną obsługę na ekranie (nie tak pełna jak tesla), już generacja 4 ma więcej przycisków fizycznych podobnie model 3008. Okazało się że ludzie wolą bezpiecznie jechać i nie odrywać wzroku od drogi. Prowadzący program "miłośnicy czterech kółek" opowiada o swoich problemach z ekranem w nowym luksusowym samochodzie. Niby kiedyś mówili że telefony z dotykowym ekranem się nie przyjmą, ale się przyjęły w przypadku samochodów prawdopodobnie UE w którymś momencie określi co musi być manualnie obsługiwane a co może być regulowane poprzez ekran dotykowy. Bo żeby kierunkowskazy były włączane na ekranie to już przesada.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+1 / 7

Dotykowe są tańsze i łatwo dodać funkcję, poprzez zwykłe przeprogramowanie, nawet zdalnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamis62
-3 / 3

@elefun , auto bez radia też jest tańsze. Po co komu radio?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
+1 / 1

A teraz wyobraź sobie te ekrany dotykowe do zamawiania jedzenia w macu. Tysiące ludzi maca brudnymi łapami, ty potem zbierasz te zarazki a potem gołymi łapami trzymasz burgera i wcinasz frytki.
To tak jak byś lizał podłogę w publicznym kiblu na dworcu. Choć podejrzewam że tam częściej zmywają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D draqe
0 / 0

@kudlata111 albo nie kumam, albo dawno nie było cię w mcdonalds, ludzie głównie korzystają z ekranów do zamawiania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
+1 / 1

@draqe Już śpieszę z odpowiedzią. Z maca nie korzystam wcale, nic a nic. Ale wiem że te ekrany tam są i dlatego o nich wspominam. A teraz zastanów się nad stanem czystości tych ekranów. No z higieną to nic wspólnego nie ma. Macasz rękami te same miejsca co tysiące ludzi przed tobą a potem w tych rękach trzymasz burgera i pakujesz frytki do ust. No chyba że w macu jadasz sztućcami?!?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D draqe
0 / 0

@kudlata111 wiesz że w każdym macu są łazienki? Można tam umyć ręce przed jedzeniem. Idąc do restauracji, masz w rękach menu, nie wiesz, kto wcześniej miał je w rękach i co wcześniej robił.
Wniosek jest prosty, trzeba myć ręce przed jedzeniem, niezależnie od tego, gdzie się je.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
0 / 0

@draqe Jak słusznie zauważyłeś - MOŻNA UMYĆ więc jest to opcjonalne i mało popularne. Poświęć troszkę czasu, usiądź w macu/kfc/burgerkinu i obserwuj. Możesz nawet na karteczce liczyć, ilu ludzi było w łazience a ilu wyglądało JAKBY mieli umyte ręce.
Ale są też takie jak np.Galeria Wileński na Pradze w Warszawie gdzie łazienka jest ale nie przypisana i sporej odległości. Niestety, większośc kupujących/macających ekrany podchodzi tak prosto z marszu. Ja osobiście NAWET gdybym poszła do maca to nie zamawiam z ekranu. Ale każdy robi jak lubi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D draqe
0 / 0

@kudlata111 wszystko właśnie zależy od człowieka, jeden myje kilka razy dziennie, inny prawnie nigdy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlata111
0 / 0

@draqe Ja należę do tych przewrażliwionych. Ręce myje tak często jak tylko mogę. Nawet jak w biurze wchodząc po schodach dotknę poręczy to muszę umyć ręce. Akurat tu jestem usprawiedliwiona, poprostu czuć spocone łapy i klejąca jest poręcz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+1 / 1

Podstawowe funkcje powinny być sterowane fizycznymi przyciskami. Komputer z ekranem dotykowym pozwala jednak upchnąć znacznie więcej opcji i elastycznie dodawać nowe jeśli zajdzie potrzeba (mniejsze koszty dla nowego modelu).
Podsumowanie: Liczy się ergonomia, rozwiązanie hybrydowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

Ale pozwalaja na wiele funkcji robionych zdalnie, sa samochody ktore pozwalaja siedzac sobie w biurze odpalic klimatyzacje z telefonu zanim do niego wsiadziesz. Albo pozwalaja odpalic silnik zima gdy chcesz rozgrzac wnetrze zanim do niego wejdziesz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 1

@Xar ale czy jedno wyklucza drugie?
Mam starą wieżę stereo i w niej pokrętło od głośności, możesz sobie dowolnie kręcić czy to w lewo, czy to w prawo. Nie ma "blokady" kiedy osiągniesz maksimum. Po prostu dalej nie podkręca głośności. Bo wieża jest sterowana również pilotem.
Dlaczego tu nie ma być podobnie? Wciskasz guzik od klimy, włącza się klima, ale przycisk odskakuje jakby już wciśnięty nie był. Tak samo przecież działa przycisk od włączenia komputera. I gitara. Użytkownikowi zwisa czy do sterowania klimą, radiem i masą innych rzeczy będą osobne moduły, czy jeden moduł-kombajn.
Mam wrażenie że na komputerze raspberry pi można by w pytę lepszy komputer pokładowy postawić i to z fizycznymi przyciskami XD. A ile raspberry pi kosztuje? Z 100zł?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
+1 / 1

Najlepszy jest kompromis, tak mam u siebie.

Fizyczne przyciski do wszystkich opcji używanych w trakcie jazdy jak klima, tempomat, zamki, okna, stacje radiowe czy nawet obsługa systemu głośnomówiącego czy telefonu itd.

Ekran dotykowy do opcji używanych w trakcie postoju jak ustawienia automatycznych świateł, wycieraczek, konfiguracja stacji radiowych, złożone ustawienia systemu głośnomówiącego, ustawienia blokady drzwi i bagażnika (nie ich blokada tylko ustawienia kiedy maja się blokować automatycznie), ustawienia podświetlenia deski rozdzielczej, systemów wspomagania jazdy (ECSy ESG itd.) bo i tak nie mogę ich zmienić w takcie jazdy (nie mam ferrari by mieć takie bajery). Guziki od tego wszystkiego zaśmieciłyby kokpit a są to opcje, z których korzysta się raz na kilka miesięcy często.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 sierpnia 2022 o 8:48

V Votan
+1 / 1

Pierwsze ekrany dotykowe były w 1986r. w buicku, później zrobiła to jeszcze raz honda wyglądało to dużo bardziej cywilizowanie niż w buicku ale się nie przyjęło bo kierowcy twierdzili że obsługa panelu odrywa ich od sytuacji na drodze i jest to niebezpieczne. Społeczeństwo nam głupieje. Kiedyś był demot o historii hulajnogi elektrycznej bo były takie już ok. 100lat temu. i historia była podobna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem