Zanim zleca sie debilisci mowiacy, ze Bydgoszczy rzadzi PO i to wina PO:
Szpital zostal przekazany pod zarzad UMK w Toruniu(W Toruniu rzadzi PiS).
Szpital ma zostac zlikwidowany decyzja UMK(w teorii polaczony z innym)
Bydgoszcz nie ma wlasnej uczelni medycznej, stad szpitalami uniwersyteckimi zarzadza uczelnia medyczna z Torunia.
Propagandowy efekt: dobry Torun rzadzony przez PiS jest cacy, zla Bydgoszcz rzadzona przez PO jest beee....
@Xar A kto rządzi w samym UMK (a nie w Toruniu)? Ja nie wiem i nie chce mi się dociekać.
Nie znam też szczegółow - o ile jestem przeciwny *bezmyślnemu* łączeniu pod państwowym nadzorem, to z tego co widzę, ten szpital ma właśnie być połączony z innym. Czy nie będzie tak, że zmieni się tylko szyld? I może jest za tym jakaś głębsza myśl?
Nie znam tematu, dlatego pytam.
Nie bronię PiS, ale lubię mieć do niego uzasadnione pretensje, podparte dowodami (a tych jest mnóstwo) a nie wzięte z ...tyłka.
@andrkac @Xar tyle wiadomo, że przed awanturą o TK rząd PO wybrał rządzącego UMK na jednego z sędziów, wiec jakieś związki muszą być, ale kogo to obchodzi?
Już pomijając fakt, że cały czas mowa o konsolidacji a nie likwidacji, co prawda nikt nie wie co to ma być w praktyce, ale najważniejszy jest przekaz...
@Xar Byłem na UMK jakiś czas temu, ten uniwersytet to stan umysłu jak i wiele innych... Naprawdę w polsce szkolnictwo wyższe to taka klika znajomościowa wśród wykładowców i innych elit że przez 5 lat był JEDEN młody wykładowca...
@Xar Akademie Medyczną w Bydgoszczy skasowano w 2004 i od tamtej pory jest pod zarządem UMK.
@andrkac Będzie połączony ze szpitalem "Jurasza". Rok temu ruszyła rozbudowa szpitala "Biziela", z tym że obecnie został on połączony wraz z "Juraszem".
Dlaczego kasują "Biziela"? Pomysł prezydenta Torunia aby kadrę z likwidowanego "Biziela" zatrudnić w rozbudowywanym aktualnie szpitalu w Toruniu, chyba wszystko wyjaśnia, nie? Tym bardziej że szpital w Toruniu ma problemy z kadrą jeszcze przed otwarciem dodatkowych oddziałów.
Pomimo że rektor wydaje się zdecydowanie pro-PO (chociaż kandydował do TK za PiS jak i za PO), to PiS ma wszelkie narzędzia aby na niego naciskać.
Tylko że "Bizielem" jak i "Juraszem" zarządza wojewoda i UMK ma tu niewiele do powiedzenia :)
Aha, jeszcze jedno. Szpital im. Biziela był jedynym w Bydgoszczy który dokonywał aborcji i zgodnie z prawem nadal to robi.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
6 razy.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2022 o 19:01
@mygyry87 Do TK kandydował też za PiS ale luz. No i PiS dzisiaj ma wszelkie narzędzia aby na niego naciskać.
No i mowa jest o likwidacji nie konsolidacji. Ten szpital ma być skasowany a kadra przeniesiona do szpitala w Toruniu, mówił to prezydent Torunia.
Zresztą rektor UMK ma niewiele tutaj do gadania, bo "Biziela" to szpital wojewódzki, więc za jego organizację odpowiada wojewoda :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2022 o 18:58
@Xar Akademie Medyczną w Bydgoszczy skasowano w 2004 i od tamtej pory jest pod zarządem UMK.
@andrkac Będzie połączony ze szpitalem "Jurasza". Rok temu ruszyła rozbudowa szpitala "Biziela", z tym że obecnie został on połączony wraz z "Juraszem".
Dlaczego kasują "Biziela"? Pomysł prezydenta Torunia aby kadrę z likwidowanego "Biziela" zatrudnić w rozbudowywanym aktualnie szpitalu w Toruniu, chyba wszystko wyjaśnia, nie? Tym bardziej że szpital w Toruniu ma problemy z kadrą jeszcze przed otwarciem dodatkowych oddziałów.
Pomimo że rektor wydaje się zdecydowanie pro-PO (chociaż kandydował do TK za PiS jak i za PO), to PiS ma wszelkie narzędzia aby na niego naciskać.
Tylko że "Bizielem" jak i "Juraszem" zarządza wojewoda i UMK ma tu niewiele do powiedzenia :)
Aha, jeszcze jedno. Szpital im. Biziela był jedynym w Bydgoszczy który dokonywał aborcji i zgodnie z prawem nadal to robi.
@Assasinsninja "Naprawdę w polsce szkolnictwo wyższe to taka klika znajomościowa wśród wykładowców i innych elit że przez 5 lat był JEDEN młody wykładowca..."
Szczerze? Pracowałem na jednej z uczelni jako adiunkt, odszedłem z powodu płac.
Wiesz dlaczego młodzi się tam nie pchają? Bo płace są śmiesznie niskie jak na wymagane kwalifikacje i ilość przepracowanych godzin. Starzy się trzymają bo za przepracowane lata nie dość że mają dodatki, to w dodatku gdy stamtąd odejdą to ich nigdzie nie zatrudnią.
Wykładowcy nie są jakoś cenieni w świecie naukowym, bo bardzo często przestają iść do przodu i zaczynają tkwić w miejscu, nie rozwijają się, mają często przestarzałą wiedzę, nie są kreatywni.
Młodzi zauważyłem że idą tam jako adiunkci, z prostej przyczyny, dostają możliwość prowadzenia badań i w dodatku im za to płacą. Po pewnym rozwoju się zwalniają bo wyrabiają swojemu nazwisku swego rodzaju "markę", dzięki czemu bez problemu znajdą dobrze płatną pracę gdzie będą mogli kontynuować badania jak i własny rozwój.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2022 o 19:11
@Xar
Tyle tylko, że szpital został przekazany UMK w 2008 roku. Wtedy w Polsce rządziło PO. Nie wiem, kto wtedy rządził Bydgoszczą i Toruniem. Wkurza Cię, że jedna strona obwinia o wszystko Tuska i PO? Bo mnie wkurza. Ale tak samo mnie wkurza, że druga strona o wszystko obwinia PiS. Jedni i drudzy mają swoje na sumieniu. Tam gdzie zrobili/robią źle, należy piętnować i nagłaśniać oraz w miarę możliwości wyciągać konsekwencje.
PiS straszył, że PO sprywatyzuje szpitale i pacjenci będą umierać na schodach tych szpitali. No to teraz pacjenci naprawdę będą umierali, ale będą sobie musieli poszukać innych schodów do umierania.
Największym problemem ochrony zdrowia nie są budynki czy nawet wyposażenie ale brak lekarzy i pielęgniarek. Widzę z bliska, że ci co są i tak pracują po 300 czasem 400 godzin w miesiącu. Od dziesięcioleci cały system jest tak zarządzany, że nie potrafi wyjść z zapaści. i to bez względu czy rządzi PiS, PO, PSL czy Lewica. Stworzono co prawda więcej miejsc na studiach medycznych ale żadnego sensownego wykorzystania obecnych zasobów, które są często marnotrawione. Pandemia jeszcze pogorszyła sytuację.
@koszmarek66
Niestety masz rację. Tak jak powiedział Czerepach w serialu "Ranczo", o reformie polityk powinien mówić i ją obiecywać, ale nigdy nie robić, bo na tym można się mocno pośliznąć. Od 30 lat czekamy na reformę sądownictwa, szkolnictwa, systemu emerytalnego, lecznictwa i ch#j wie jeszcze jakiego -twa. Nieśmiałe próby były robione, ale tak jak umarły ręką. Każda ekipa omija te tematy jak Rydzyk jawność informacji publicznej. Reformy w wykonaniu PiS (oświata, sądy, szpitale) to pato-reformy; po nich więcej trzeba będzie się napracować żeby ten temat ogarnąć, niż jakby nic w tej sprawie nie robili.
@perskieoko Tylko jaka to różnica ? Jedni mówili " niech jadą - za granicę " a drudzy " jak nie będą robić to co każe rząd to weźmiemy ich w kamasze " . Może czas wykreślić i jednych i drugich ...czy jeszcze za wcześnie? Za dobrze ;-) jest w Polsce.
@trusitr
No chłopie, miejże litość! Znowu banialuki o wykreśleniu, nie głosowaniu na obecne partie. To na kogo chcesz głosować? Na partię która powstała tydzień przed wyborami? Przecież to skok na głowę bez sprawdzania głębokości. Nigdy nie będzie idealnych partii. Zawsze to będzie kompromis między tym o czym marzymy a tym co jest dostępne. Uważam że należy głosować na partie które są już jakiś czas na scenie politycznej, aby uniknąć niespodzianek typu Kukiz. Z tych partii wybieramy tę która ma najbliższy nam profil. Ale trzeba jeszcze zwrócić uwagę na ludzi którzy w tej partii siedzą, bo najlepsze programy nie da rady wprowadzić w życie z paprakami.
@perskieoko Niezależnie od tego co teraz mówi się o Kukizie to miał jedną fundamentalną inicjatywę ( którą wszyscy dookoła zniszczyli ) to jedno mandatowe okręgi. Skończyło by się głosowanie na ludzi " przywiezionych " przez prezesa partii w teczce , wyznaczanie miejsc na listach wg. widzimisię aparatczyków...i oczywiście najważniejsze - Możliwość odwołania posła w trakcie kadencji. Wtedy mógł bym głosować na człowieka ...obojętnie z jakiej partii by się wywodził . ps. Taka forma demokracji działa np. w UK .
@trusitr
I co? Jest tam więcej partii? Częściej zmieniają się? Odpowiedź brzmi NIE. W UK jest stara, ukształtowana przez wieki demokracja. My nie przeskoczymy tego okresu rozwoju. Musimy przejść wszystkie fazy rozwoju demokracji, popełnić wiele błędów, żeby być odpornym na obiecywane gruszki na wierzbie. Chociaż patrząc na niektóre kraje zachodnie, to widać że ta odporność, cofa się u nich.
Lekarze jak kompletni idioci zaangażowali się w walce z aborcją, to teraz, jak likwidują szpital i ciepłe posadki, to też nikt płakać nie będzie. Podziękujcie klerowi i PiSowi.
@abigail_su No pewnie że uleczy! Wystarczy tylko pójść do lasu, odnaleźć buk, i... położyć na jego korze dłonie i naładować się energetycznie. Nie śmiej się z tego, ale taka prawda, drzewa mają dobrą energię, a buk już podobno najlepszą możliwą!!!
panie a za Tuska....
Zanim zleca sie debilisci mowiacy, ze Bydgoszczy rzadzi PO i to wina PO:
Szpital zostal przekazany pod zarzad UMK w Toruniu(W Toruniu rzadzi PiS).
Szpital ma zostac zlikwidowany decyzja UMK(w teorii polaczony z innym)
Bydgoszcz nie ma wlasnej uczelni medycznej, stad szpitalami uniwersyteckimi zarzadza uczelnia medyczna z Torunia.
Propagandowy efekt: dobry Torun rzadzony przez PiS jest cacy, zla Bydgoszcz rzadzona przez PO jest beee....
@Xar
Ciesze się, ze zdążyłeś to napisać, zanim się zleci stadko PISich trolli, których ostatnio tu trochę wysypało
@KatzenKratzen Ostatnio? Nie, dość dobrze się po prostu kamuflowali.
@Xar A kto rządzi w samym UMK (a nie w Toruniu)? Ja nie wiem i nie chce mi się dociekać.
Nie znam też szczegółow - o ile jestem przeciwny *bezmyślnemu* łączeniu pod państwowym nadzorem, to z tego co widzę, ten szpital ma właśnie być połączony z innym. Czy nie będzie tak, że zmieni się tylko szyld? I może jest za tym jakaś głębsza myśl?
Nie znam tematu, dlatego pytam.
Nie bronię PiS, ale lubię mieć do niego uzasadnione pretensje, podparte dowodami (a tych jest mnóstwo) a nie wzięte z ...tyłka.
@andrkac @Xar tyle wiadomo, że przed awanturą o TK rząd PO wybrał rządzącego UMK na jednego z sędziów, wiec jakieś związki muszą być, ale kogo to obchodzi?
Już pomijając fakt, że cały czas mowa o konsolidacji a nie likwidacji, co prawda nikt nie wie co to ma być w praktyce, ale najważniejszy jest przekaz...
@Xar Byłem na UMK jakiś czas temu, ten uniwersytet to stan umysłu jak i wiele innych... Naprawdę w polsce szkolnictwo wyższe to taka klika znajomościowa wśród wykładowców i innych elit że przez 5 lat był JEDEN młody wykładowca...
@Xar Akademie Medyczną w Bydgoszczy skasowano w 2004 i od tamtej pory jest pod zarządem UMK.
@andrkac Będzie połączony ze szpitalem "Jurasza". Rok temu ruszyła rozbudowa szpitala "Biziela", z tym że obecnie został on połączony wraz z "Juraszem".
Dlaczego kasują "Biziela"? Pomysł prezydenta Torunia aby kadrę z likwidowanego "Biziela" zatrudnić w rozbudowywanym aktualnie szpitalu w Toruniu, chyba wszystko wyjaśnia, nie? Tym bardziej że szpital w Toruniu ma problemy z kadrą jeszcze przed otwarciem dodatkowych oddziałów.
Pomimo że rektor wydaje się zdecydowanie pro-PO (chociaż kandydował do TK za PiS jak i za PO), to PiS ma wszelkie narzędzia aby na niego naciskać.
Tylko że "Bizielem" jak i "Juraszem" zarządza wojewoda i UMK ma tu niewiele do powiedzenia :)
Aha, jeszcze jedno. Szpital im. Biziela był jedynym w Bydgoszczy który dokonywał aborcji i zgodnie z prawem nadal to robi.
Zmodyfikowano 6 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2022 o 19:01
@mygyry87 Do TK kandydował też za PiS ale luz. No i PiS dzisiaj ma wszelkie narzędzia aby na niego naciskać.
No i mowa jest o likwidacji nie konsolidacji. Ten szpital ma być skasowany a kadra przeniesiona do szpitala w Toruniu, mówił to prezydent Torunia.
Zresztą rektor UMK ma niewiele tutaj do gadania, bo "Biziela" to szpital wojewódzki, więc za jego organizację odpowiada wojewoda :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2022 o 18:58
@Xar Akademie Medyczną w Bydgoszczy skasowano w 2004 i od tamtej pory jest pod zarządem UMK.
@andrkac Będzie połączony ze szpitalem "Jurasza". Rok temu ruszyła rozbudowa szpitala "Biziela", z tym że obecnie został on połączony wraz z "Juraszem".
Dlaczego kasują "Biziela"? Pomysł prezydenta Torunia aby kadrę z likwidowanego "Biziela" zatrudnić w rozbudowywanym aktualnie szpitalu w Toruniu, chyba wszystko wyjaśnia, nie? Tym bardziej że szpital w Toruniu ma problemy z kadrą jeszcze przed otwarciem dodatkowych oddziałów.
Pomimo że rektor wydaje się zdecydowanie pro-PO (chociaż kandydował do TK za PiS jak i za PO), to PiS ma wszelkie narzędzia aby na niego naciskać.
Tylko że "Bizielem" jak i "Juraszem" zarządza wojewoda i UMK ma tu niewiele do powiedzenia :)
Aha, jeszcze jedno. Szpital im. Biziela był jedynym w Bydgoszczy który dokonywał aborcji i zgodnie z prawem nadal to robi.
@Assasinsninja "Naprawdę w polsce szkolnictwo wyższe to taka klika znajomościowa wśród wykładowców i innych elit że przez 5 lat był JEDEN młody wykładowca..."
Szczerze? Pracowałem na jednej z uczelni jako adiunkt, odszedłem z powodu płac.
Wiesz dlaczego młodzi się tam nie pchają? Bo płace są śmiesznie niskie jak na wymagane kwalifikacje i ilość przepracowanych godzin. Starzy się trzymają bo za przepracowane lata nie dość że mają dodatki, to w dodatku gdy stamtąd odejdą to ich nigdzie nie zatrudnią.
Wykładowcy nie są jakoś cenieni w świecie naukowym, bo bardzo często przestają iść do przodu i zaczynają tkwić w miejscu, nie rozwijają się, mają często przestarzałą wiedzę, nie są kreatywni.
Młodzi zauważyłem że idą tam jako adiunkci, z prostej przyczyny, dostają możliwość prowadzenia badań i w dodatku im za to płacą. Po pewnym rozwoju się zwalniają bo wyrabiają swojemu nazwisku swego rodzaju "markę", dzięki czemu bez problemu znajdą dobrze płatną pracę gdzie będą mogli kontynuować badania jak i własny rozwój.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2022 o 19:11
@yankers https://bydgoszcz.naszemiasto.pl/polaczenie-szpitali-im-biziela-i-jurasza-w-bydgoszczy-posel/ar/c14-8880083
Pomysł połączenia tych szpitali jest pomysłem rektora UMK i ij broni tego pomysłu.
@Xar
Tyle tylko, że szpital został przekazany UMK w 2008 roku. Wtedy w Polsce rządziło PO. Nie wiem, kto wtedy rządził Bydgoszczą i Toruniem. Wkurza Cię, że jedna strona obwinia o wszystko Tuska i PO? Bo mnie wkurza. Ale tak samo mnie wkurza, że druga strona o wszystko obwinia PiS. Jedni i drudzy mają swoje na sumieniu. Tam gdzie zrobili/robią źle, należy piętnować i nagłaśniać oraz w miarę możliwości wyciągać konsekwencje.
Ale, dzięki bogu, znalazło się 100 mln na Instytut Rozwoju Języka Polskiego.
@perskieoko I również dzięki bogu, nie będziemy musieli ze szpitala korzystać, wystarczy w intencji zdrowia, jakąś okrągłą sumkę złożyć.
PiS straszył, że PO sprywatyzuje szpitale i pacjenci będą umierać na schodach tych szpitali. No to teraz pacjenci naprawdę będą umierali, ale będą sobie musieli poszukać innych schodów do umierania.
@Banasik
Schody pod kościołem się nadadzą. Tych braknąć nie powinno
Największym problemem ochrony zdrowia nie są budynki czy nawet wyposażenie ale brak lekarzy i pielęgniarek. Widzę z bliska, że ci co są i tak pracują po 300 czasem 400 godzin w miesiącu. Od dziesięcioleci cały system jest tak zarządzany, że nie potrafi wyjść z zapaści. i to bez względu czy rządzi PiS, PO, PSL czy Lewica. Stworzono co prawda więcej miejsc na studiach medycznych ale żadnego sensownego wykorzystania obecnych zasobów, które są często marnotrawione. Pandemia jeszcze pogorszyła sytuację.
@koszmarek66
Niestety masz rację. Tak jak powiedział Czerepach w serialu "Ranczo", o reformie polityk powinien mówić i ją obiecywać, ale nigdy nie robić, bo na tym można się mocno pośliznąć. Od 30 lat czekamy na reformę sądownictwa, szkolnictwa, systemu emerytalnego, lecznictwa i ch#j wie jeszcze jakiego -twa. Nieśmiałe próby były robione, ale tak jak umarły ręką. Każda ekipa omija te tematy jak Rydzyk jawność informacji publicznej. Reformy w wykonaniu PiS (oświata, sądy, szpitale) to pato-reformy; po nich więcej trzeba będzie się napracować żeby ten temat ogarnąć, niż jakby nic w tej sprawie nie robili.
@koszmarek66 Na Białorusi jest dwukrotnie więcej lekarzy na tysiąc mieszkańców niż w Polsce. Dlaczego nie jest tam więc dwukrotnie lepiej?
@perskieoko Tylko jaka to różnica ? Jedni mówili " niech jadą - za granicę " a drudzy " jak nie będą robić to co każe rząd to weźmiemy ich w kamasze " . Może czas wykreślić i jednych i drugich ...czy jeszcze za wcześnie? Za dobrze ;-) jest w Polsce.
@trusitr
No chłopie, miejże litość! Znowu banialuki o wykreśleniu, nie głosowaniu na obecne partie. To na kogo chcesz głosować? Na partię która powstała tydzień przed wyborami? Przecież to skok na głowę bez sprawdzania głębokości. Nigdy nie będzie idealnych partii. Zawsze to będzie kompromis między tym o czym marzymy a tym co jest dostępne. Uważam że należy głosować na partie które są już jakiś czas na scenie politycznej, aby uniknąć niespodzianek typu Kukiz. Z tych partii wybieramy tę która ma najbliższy nam profil. Ale trzeba jeszcze zwrócić uwagę na ludzi którzy w tej partii siedzą, bo najlepsze programy nie da rady wprowadzić w życie z paprakami.
@perskieoko Niezależnie od tego co teraz mówi się o Kukizie to miał jedną fundamentalną inicjatywę ( którą wszyscy dookoła zniszczyli ) to jedno mandatowe okręgi. Skończyło by się głosowanie na ludzi " przywiezionych " przez prezesa partii w teczce , wyznaczanie miejsc na listach wg. widzimisię aparatczyków...i oczywiście najważniejsze - Możliwość odwołania posła w trakcie kadencji. Wtedy mógł bym głosować na człowieka ...obojętnie z jakiej partii by się wywodził . ps. Taka forma demokracji działa np. w UK .
@trusitr
I co? Jest tam więcej partii? Częściej zmieniają się? Odpowiedź brzmi NIE. W UK jest stara, ukształtowana przez wieki demokracja. My nie przeskoczymy tego okresu rozwoju. Musimy przejść wszystkie fazy rozwoju demokracji, popełnić wiele błędów, żeby być odpornym na obiecywane gruszki na wierzbie. Chociaż patrząc na niektóre kraje zachodnie, to widać że ta odporność, cofa się u nich.
Lekarze jak kompletni idioci zaangażowali się w walce z aborcją, to teraz, jak likwidują szpital i ciepłe posadki, to też nikt płakać nie będzie. Podziękujcie klerowi i PiSowi.
Szpitale?! A na co to komu...
Szpitalami zarządza samorząd a nie rząd. Pieniądze samorząd otrzymuje z NFZ, ale to lokalne władze decydują o być albo nie być szpitala.
Najważniejsze żeby uzbierać 2mld na tvp
Lepiej likwidować parafie niż szpitale.
Za to buduje się pewnie z 10 kościołów
spokojnie buk uleczy.
@abigail_su No pewnie że uleczy! Wystarczy tylko pójść do lasu, odnaleźć buk, i... położyć na jego korze dłonie i naładować się energetycznie. Nie śmiej się z tego, ale taka prawda, drzewa mają dobrą energię, a buk już podobno najlepszą możliwą!!!
Nareszcie to Toruń coś zabierze Bydgoszczy a nie odwrotnie