Nie ma się zwracać. To ma znaczenie czysto strategiczne. To tak samo, jakbyś mówił, kiedy się zwróci budowa płotu na granicy z Białorusią. Polska może teraz wprowadzać nawet statki wojenne na Zalew Wiślany, a Ruskim nic do tego. Dodatkowo wzrośnie znaczenie Elbląga.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 września 2022 o 23:18
@Karbulot Nie uważasz że droga i płytka ta strategia? Statki wojenne, jakie? Chyba kanonierki(fakt napisałeś ''statki'', nie okręty). Na kiego grzyba flota wojenna, na tej kałuży?
EDIT: Sto lat za ten wałek, to za mało. Proponuję dwukrotne dożywocie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 września 2022 o 23:37
@Karbulot o czym ty bredzisz ? 2 mld zł wyrzucone w błoto - wiesz jak łatwo zniszczyć ten przekop i co wtedy wprowadzisz ? i po co ? by je łatwo stracić ? są jakieś priorytety a na pierwszym miejscu nie był ten kanał
@Karbulot znaczenie to ma czysto propagandowe. Pakowanie okrętu wojennego do zalewu wiślanego z jedną drogą wyjścia to jego całkowite uziemienie, nie mówiąc o braku infrastruktury do jego obsłużenia.
Elbląg otworzy się na żaglówki i małe stateczki.. ale nie udawajmy, że ten kanał służy do czegoś więcej. Głębokość toru wodnego to 4 metry (jeśli będzie utrzymywany) a jednostka musi mieć mniejsze zanurzenie. Niszczyciele min to max co może tamtędy przejść.
@Karbulot
Ostatnio wyrównano jedną łąkę w województwie podkarpackim ze względów strategicznych. Otóż okazało się, że na tak wyrównanej łące mogą lądować samoloty typu kukuruźnik!
@Karbulot Ty się walnij w ten pusty łeb. Zalew Wiślany w najgłębszym miejscu ma 5,2 m, i to po stronie rosyjskiej. Od przekopu do Kanału Elbląskiego głębokość waha się od 1,4 do 2,2 m. Co tam wpłynie? Nawet pogłębianie niewiele pomoże bo pływy wodne zamulają dno. Sprawdź sobie plany barymetryczne.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 września 2022 o 1:22
@Karbulot Tak, tak... Wszyscy dokoła robią interesy, bogacą się i rozwijają. Tylko nam, jak zwykle, ma wystarczyć Idea. Tą ideą się wyżywimy i ogrzejemy. Ta idea da nam wiarę w lepsze jutro i siłę do pracy. Nie potrzebujemy nic więcej. A że ktoś na tych ideach zwyczajnie nas okrada, to już nie ma znaczenia - przecież liczy się Idea!
Ależ wyrzyg płatnych trolli, dzisiaj chyba się im klawiatury paliły pod brudnymi łapkami. Wszędzie to samo. Bezmózgi które hejtują ten kanał nie rozumieją, że to nie jest inwestycja biznesowa. Czołgi też się nie zwrócą. Nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze, Kiedyś może to zrozumiecie.
@Drak82 jak pisałem wyżej są priorytety, a ten kanał to nie jest na początku listy , pisdusie wcale nie wieszczyli wojny z rosja co pokazują ostatnie paniczne zakupy broni, więc ten kanał to tylko pokazówka jak można na złość zrobić rosji za 2 mld zł
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 września 2022 o 10:41
Ja się tylko obawiam że opcja która przejmie władzę po PiS (a mam na to ogromną nadzieję że tak się stanie) po złości nie oleje ten przekop zamiast udowodnić że da się go wykorzystać nawet lepiej jak PiS planował. Skoro go zbudowali to czy nam się podoba czy nie trzeba z nim żyć i go używać.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 września 2022 o 11:01
@Jacek83218 Każda normalna firma kasuje chybione inwestycje by zminimalizować starty ale nas stać na utrzymywanie. Ale spoko bogaci "jestesmy" to możemy mieć takiego misia dla zabawy.
@rafal199
Czyli co? Nie zasypiemy bo to kolejne koszty. Czyli pozwalamy żeby sobie wesoło zarósł szuwarami a obok stawiamy pomnik chybionej inwestycji PiS, a w kapitanacie robimy "Kebab Nowy Świat"?
Nawet za 1000 lat się nie zwróci, a wręcz przeciwnie utrzymanie kanału i pogłębianie toru wodnego będzie generować takie koszta, że ten kanał nigdy się nie zwróci.
Skądinąd, jest to przede wszystkim inwestycja strategiczna. Nie można zaprzeczyć temu, że w jakimś stopniu uniezależnia nas to od "widzimisię" ruskich. Nikt tu nie mówi o wpływaniu wielkich kontenerowców, czy tankowców, bo nie ma takiej konieczności.
@Ashardon ale w jaki sposób jest ona strategiczna?
Militarnie? No nie, bo pakowanie jakiegokolwiek okrętu na zalew sensu nie ma, bo to jak wystawienie go na strzelnicę. Cały zalew jest w zasięg instalacji obronnych z Królewca.
To może odblokowuje ważny szlak wodny? No też niezbyt. Gdyby jeszcze śródlądowe tory wodne były spławne na tym podejściu to miałoby to sens jako część większej inwestycji. Ale nie są i nie ma planu by były. Zresztą przez coroczne susze w ogóle nie ma opcji by to zrobić obecnie.
To może uniezależnia nasz transport morski od Rosji, taka druga Gdynia? No też nie, bo Elbląg jak dobije do 1% krajowych przeładunków to będzie gigantyczny sukces. Co więcej w latach 2005-2015 Elbląg miał niezłe przeładunki, ale w 80% był to handel z Rosją (głównie import węgla).
No to gdzie tutaj jest jakikolwiek interes strategiczny?
Trochę jest turystycznego, też dla rybaków to spoko sprawa ale to tyle. Trochę drogo jak na tak mało znaczącą inwestycję. Lepiej tą kasę było władować w modernizację sieci energetycznej by zmniejszyć uzależnienie od rosyjskiego węgla. Ale nie, PiS wołał zwiększyć nasze uzależnienie od węgla z Rosji poprzez zaniedbanie kwestii energetyki, ale zamiast tego zbudować pomnik uniezależniania się od Rosji. Trochę jak z tymi komunistycznymi pomnikami upamiętniającymi wolność.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
4 razy.
Ostatnia modyfikacja:
20 września 2022 o 9:06
@Ashardon
Do Elbląga prowadzą dwa kanały łączące go z Wisłą. Wisła jest droga wodna. Kanały mają klasy 3 i 4. Wykonano na nich remonty śluz. Zostało odmulanie, które na takich kanałach robi się co 3-5lat.
Ba, muł z kanałów jest do wykorzystania na polach wokół niego.
Koszt ok 0.5mld za serwis obu.
Zamiast tego kosztem ok 3-4mld wybudowano przekop klasy piątej który łączy się z drogą wodną klasy drugiej.
Żeby wynlkonac i utrzymać tor wodny na zalewie, to odmulanie trzeba robić niemal non stop.
Oceniacie ekonomię tego kanału dokładnie w taki sposób, jakby oceniać przychód sklepu na podstawie przychodów z opłat parkingowych przed sklepem, a nie na podstawie obrotu towarem. Zresztą ten kanał dla Elbląga i regionu jest tym, czym dobry, duży parking dla klientów sklepu. Pamiętam, jakiego kopa gospodarczego dała w moim regionie autostrada i oby choć w części tak było z Elblągiem i okolicami dzięki przekopowi.
@Tom10 tylko, że ten tysiąc lat został wyliczony na podstawie optymalnego wzrostu przeładunków w Elblągu.
Założono tutaj scenariusz optymalny czyli wzrost przeładunków do 1mln ton co oznaczałoby zysk w okolicach 2mln rocznie.
A to przy założeniu, że koszt utrzymania kanału będzie optymalnie niski, przeładunki optymalnie wysokie i w dodatku handel będzie nie z Rosją bo te omijają przekop (do tej pory większość przeładunków w Elblągu to był handel z Rosją).
@Tom10 Masz rację. Nikt nie bierze pod uwagę tego że łodzie są tak samo popularne jak auta. Dlatego porównanie tego przekopu do autostrady jest logiczne ;)
PS. Wyjaśnij tylko jeszcze dlaczego te parkingi przy sklepach powstają w miejscach gęsto zaludnionych gdzie ziemia jest bardzo droga, a nie 100 km dalej gdzie nikogo nie ma.
Ile jeszcze razy będzie wracał ten kretyński pseudoargument kacapskiej opozycji? Nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze. Tak że dzieci bądźcie świadome, co czytacie, jest to walka polityczna na stronce ze "śmiesznymi" obrazkami.
A myślącym polecam choćby to: https://www.youtube.com/watch?v=kC3bmW27vsI&ab_channel=PolskieRadio
Tak się zastanawiam, czy istniałaby jeszcze Polska jakby PełO rządziło????
Czy byłoby jeszcze co do sprzedania????
Czy bylibyście szczęśliwi jakby wam Niemiec mowil co macie robić????
@Cichy820 Biorąc pod uwagę ile kradnie PiS to drugich takich specjalistów od kradnięcia nie ma. Zobacz sobie choćby na koszty kancelarii premiera.
A czy to dobrze czy źle że PO było proniemiecka. To myślę że za PO byśmy nie mieli KAR MILION EURO DZIENNIE. I co by nie mówić to za PO mieliśmy spotkania trójkąta weimarskiego i grupy wyszechradzkiej. Więc kwestia KAR ZA TURÓW od Czechów myślę że też by była załatwiona przy okazji jednego takiego spotkania. A nie że tak świetnie sie kłócilismy z czechami że nie dość że im zapłacilismy więcej to jeszcze dostalismy kary.
A co do antyniemieckości PISu to PiS PODPISUJE WSZYSTKO CO TYLKO EU DAJE. I to BEZ ŻADNYCH NEGOCJACJI.
Czyli jest DOKŁADNIE to samo co za PLATFORMY, z tą jedną róznicą że wtedy odbywało się to bez żadnych kar.
No licznik afer i marnotrafstw ciagle rośnie. Ale za PO to mielismy stopy na poziomie 6% przez co przez kryzys przeszliśmy jako zielona wyspa. A za PiSu mielismy zerowe stopy i zapytaj rodziców i dziadków jak mi sie będzie ocieplało domu zimą.
Za PO mieliśmy porady zmień pracę, weź kredyt. Za PiSu masz porady -zaciśnij zęby, zbieraj chrust, ociepl domy.
Albo porównując kupno szczepionek. Za PO poczekanie na skuteczność i podjęcie później decyzji że jednak nie kupujemy. Za PiSu. Kupienie 5 razy więcej niż potrzeba a potem rozdawanie za darmo innym krajom i zmarnowanie połowy tego co kupilismy.I ze 6 MILIARDÓW ZŁOTYCH pójdzie na zmarnowanie.
I podsumowując. Czy PO było dobrymi rządami? NIE. Rządzili kiepsko. W ogóle nie realizowali swojego programu. Chyba jedyne co mieli dobre to polityka zagraniczna. Ale było stabilnie. Nie było rewolucji podatkowych jak z PiSowskim nowym wałem. Nie było inflacji na poziomie 16%. A teraz nie dość że rzadzą c****wo to jeszcze bladego pojęcia nie masz co się stanie za 3 miesiące.
@Cichy820 a argumenty za tym kanałem to dostane kiedy?
Bo w kółko wszyscy PiSowcy piszą, że to racja stanu, ale nikt nie potrafi powiedzieć dlaczego.
Jaki w ogóle jest plan na wykorzystanie kanału?
Co ma być transportowane do Elbląga, jakie są plany na rozwój portu itd.
Cokolwiek co obroni jego użyteczność.
Zamiast się uniezależniać systematycznie od Rosji energetycznie to pakujemy masę kasy w pomnik głupoty, bez żadnego sensu, który ma niby świadczyć o tym, ze się od Rosji uniezależniamy. Zamiast realnych działań mamy propagandę.
Co do samych rządów:
PO - ujowo ale stabilnie, polityka zagraniczna oparta na kompromisie
PiS - z dnia na dzień coraz bardziej ujowo, tak, że aż tęsknie za poprzednimi miernotami, polityka zagraniczna oparta na dostawaniu pod dupie od wszystkich
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 września 2022 o 9:03
Nie ma się zwracać. To ma znaczenie czysto strategiczne. To tak samo, jakbyś mówił, kiedy się zwróci budowa płotu na granicy z Białorusią. Polska może teraz wprowadzać nawet statki wojenne na Zalew Wiślany, a Ruskim nic do tego. Dodatkowo wzrośnie znaczenie Elbląga.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 września 2022 o 23:18
@Karbulot Nie uważasz że droga i płytka ta strategia? Statki wojenne, jakie? Chyba kanonierki(fakt napisałeś ''statki'', nie okręty). Na kiego grzyba flota wojenna, na tej kałuży?
EDIT: Sto lat za ten wałek, to za mało. Proponuję dwukrotne dożywocie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 września 2022 o 23:37
@Karbulot o czym ty bredzisz ? 2 mld zł wyrzucone w błoto - wiesz jak łatwo zniszczyć ten przekop i co wtedy wprowadzisz ? i po co ? by je łatwo stracić ? są jakieś priorytety a na pierwszym miejscu nie był ten kanał
@Karbulot znaczenie to ma czysto propagandowe. Pakowanie okrętu wojennego do zalewu wiślanego z jedną drogą wyjścia to jego całkowite uziemienie, nie mówiąc o braku infrastruktury do jego obsłużenia.
Elbląg otworzy się na żaglówki i małe stateczki.. ale nie udawajmy, że ten kanał służy do czegoś więcej. Głębokość toru wodnego to 4 metry (jeśli będzie utrzymywany) a jednostka musi mieć mniejsze zanurzenie. Niszczyciele min to max co może tamtędy przejść.
@Karbulot
Ostatnio wyrównano jedną łąkę w województwie podkarpackim ze względów strategicznych. Otóż okazało się, że na tak wyrównanej łące mogą lądować samoloty typu kukuruźnik!
@Karbulot Ty się walnij w ten pusty łeb. Zalew Wiślany w najgłębszym miejscu ma 5,2 m, i to po stronie rosyjskiej. Od przekopu do Kanału Elbląskiego głębokość waha się od 1,4 do 2,2 m. Co tam wpłynie? Nawet pogłębianie niewiele pomoże bo pływy wodne zamulają dno. Sprawdź sobie plany barymetryczne.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 września 2022 o 1:22
@Karbulot tłumaczenie tego płatnym trollom mija się z celem. Zawsze będzie źle, chyba, że przekop zrobi ich pan, co im płaci 20 kopiejek za posta.
@Drak82 ludzie dzielą się na tych co cieszą się jak premier kładzie stępkę i na tych co po 5 latach spytają, gdzie prom.
Kanał pomoże co najwyżej w utrzymaniu się PiS u władzy, bo w rozwoju Elbląga pomagać zacznie jak inwestycja będzie skończona.
Głupota i brak przenikliwego spojrzenia jest tak samo groźna jak obce wpływy. A to, że głupota jest za darmo, niczego tu nie polepsza.
@Karbulot Tak, tak... Wszyscy dokoła robią interesy, bogacą się i rozwijają. Tylko nam, jak zwykle, ma wystarczyć Idea. Tą ideą się wyżywimy i ogrzejemy. Ta idea da nam wiarę w lepsze jutro i siłę do pracy. Nie potrzebujemy nic więcej. A że ktoś na tych ideach zwyczajnie nas okrada, to już nie ma znaczenia - przecież liczy się Idea!
Ależ wyrzyg płatnych trolli, dzisiaj chyba się im klawiatury paliły pod brudnymi łapkami. Wszędzie to samo. Bezmózgi które hejtują ten kanał nie rozumieją, że to nie jest inwestycja biznesowa. Czołgi też się nie zwrócą. Nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze, Kiedyś może to zrozumiecie.
Nie aż taki wyrzyg. Tylko dwóch was tu jest.
@Drak82 jak pisałem wyżej są priorytety, a ten kanał to nie jest na początku listy , pisdusie wcale nie wieszczyli wojny z rosja co pokazują ostatnie paniczne zakupy broni, więc ten kanał to tylko pokazówka jak można na złość zrobić rosji za 2 mld zł
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 września 2022 o 10:41
@Drak82 Ty jednak jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. Ale czegóż wymagać od nawiedzonego trolla pisowskiego.
Nie licząc kosztów corocznego pogłębiania toru wodnego....
@next_1 było, ale zawsze warto przypominać.
@Slayed hmmm - przynajmniej do wyborów - może to kogoś obudzi
Ja się tylko obawiam że opcja która przejmie władzę po PiS (a mam na to ogromną nadzieję że tak się stanie) po złości nie oleje ten przekop zamiast udowodnić że da się go wykorzystać nawet lepiej jak PiS planował. Skoro go zbudowali to czy nam się podoba czy nie trzeba z nim żyć i go używać.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 września 2022 o 11:01
@Jacek83218 Każda normalna firma kasuje chybione inwestycje by zminimalizować starty ale nas stać na utrzymywanie. Ale spoko bogaci "jestesmy" to możemy mieć takiego misia dla zabawy.
@rafal199
Czyli co? Nie zasypiemy bo to kolejne koszty. Czyli pozwalamy żeby sobie wesoło zarósł szuwarami a obok stawiamy pomnik chybionej inwestycji PiS, a w kapitanacie robimy "Kebab Nowy Świat"?
@Jacek83218 Na pomnik szkoda kasy. Można jedynie tablicę "Ostrołęka b(p)is"
Nawet za 1000 lat się nie zwróci, a wręcz przeciwnie utrzymanie kanału i pogłębianie toru wodnego będzie generować takie koszta, że ten kanał nigdy się nie zwróci.
Skądinąd, jest to przede wszystkim inwestycja strategiczna. Nie można zaprzeczyć temu, że w jakimś stopniu uniezależnia nas to od "widzimisię" ruskich. Nikt tu nie mówi o wpływaniu wielkich kontenerowców, czy tankowców, bo nie ma takiej konieczności.
@Ashardon ale w jaki sposób jest ona strategiczna?
Militarnie? No nie, bo pakowanie jakiegokolwiek okrętu na zalew sensu nie ma, bo to jak wystawienie go na strzelnicę. Cały zalew jest w zasięg instalacji obronnych z Królewca.
To może odblokowuje ważny szlak wodny? No też niezbyt. Gdyby jeszcze śródlądowe tory wodne były spławne na tym podejściu to miałoby to sens jako część większej inwestycji. Ale nie są i nie ma planu by były. Zresztą przez coroczne susze w ogóle nie ma opcji by to zrobić obecnie.
To może uniezależnia nasz transport morski od Rosji, taka druga Gdynia? No też nie, bo Elbląg jak dobije do 1% krajowych przeładunków to będzie gigantyczny sukces. Co więcej w latach 2005-2015 Elbląg miał niezłe przeładunki, ale w 80% był to handel z Rosją (głównie import węgla).
No to gdzie tutaj jest jakikolwiek interes strategiczny?
Trochę jest turystycznego, też dla rybaków to spoko sprawa ale to tyle. Trochę drogo jak na tak mało znaczącą inwestycję. Lepiej tą kasę było władować w modernizację sieci energetycznej by zmniejszyć uzależnienie od rosyjskiego węgla. Ale nie, PiS wołał zwiększyć nasze uzależnienie od węgla z Rosji poprzez zaniedbanie kwestii energetyki, ale zamiast tego zbudować pomnik uniezależniania się od Rosji. Trochę jak z tymi komunistycznymi pomnikami upamiętniającymi wolność.
Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 września 2022 o 9:06
@Ashardon Co w niej jest strategicznego? Widziałeś mapę Polski i linię brzegową?
@Ashardon
Do Elbląga prowadzą dwa kanały łączące go z Wisłą. Wisła jest droga wodna. Kanały mają klasy 3 i 4. Wykonano na nich remonty śluz. Zostało odmulanie, które na takich kanałach robi się co 3-5lat.
Ba, muł z kanałów jest do wykorzystania na polach wokół niego.
Koszt ok 0.5mld za serwis obu.
Zamiast tego kosztem ok 3-4mld wybudowano przekop klasy piątej który łączy się z drogą wodną klasy drugiej.
Żeby wynlkonac i utrzymać tor wodny na zalewie, to odmulanie trzeba robić niemal non stop.
Więc żadnej sensownej strategii w tym nie ma
Oceniacie ekonomię tego kanału dokładnie w taki sposób, jakby oceniać przychód sklepu na podstawie przychodów z opłat parkingowych przed sklepem, a nie na podstawie obrotu towarem. Zresztą ten kanał dla Elbląga i regionu jest tym, czym dobry, duży parking dla klientów sklepu. Pamiętam, jakiego kopa gospodarczego dała w moim regionie autostrada i oby choć w części tak było z Elblągiem i okolicami dzięki przekopowi.
@Tom10 tylko, że ten tysiąc lat został wyliczony na podstawie optymalnego wzrostu przeładunków w Elblągu.
Założono tutaj scenariusz optymalny czyli wzrost przeładunków do 1mln ton co oznaczałoby zysk w okolicach 2mln rocznie.
A to przy założeniu, że koszt utrzymania kanału będzie optymalnie niski, przeładunki optymalnie wysokie i w dodatku handel będzie nie z Rosją bo te omijają przekop (do tej pory większość przeładunków w Elblągu to był handel z Rosją).
@Tom10 Masz rację. Nikt nie bierze pod uwagę tego że łodzie są tak samo popularne jak auta. Dlatego porównanie tego przekopu do autostrady jest logiczne ;)
PS. Wyjaśnij tylko jeszcze dlaczego te parkingi przy sklepach powstają w miejscach gęsto zaludnionych gdzie ziemia jest bardzo droga, a nie 100 km dalej gdzie nikogo nie ma.
Ale się zwróci.
Za 1000 lat będziemy się śmiać z tego mema.
A za 2000 to już w ogóle.
A za 3000 zagra Maryla Rodowicz.
Ile jeszcze razy będzie wracał ten kretyński pseudoargument kacapskiej opozycji? Nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze. Tak że dzieci bądźcie świadome, co czytacie, jest to walka polityczna na stronce ze "śmiesznymi" obrazkami.
A myślącym polecam choćby to:
https://www.youtube.com/watch?v=kC3bmW27vsI&ab_channel=PolskieRadio
@Drak82 a argumentów za przekopem jak nie było tak nie ma.
Bareja wiecznie żywy, bronicie tego misia niczym Jarząbek, bo partia kazała.
Liczby wzięte z jelita grubego. Kiedy niby komunikacja miejska na siebie zarobi? Nigdy. Pozwala zarabiać innym. Dlatego się w nią inwestuje.
@Wandejczyk . Ale lokalizację przystanków, układ tras i rozkłady jazdy układa się według potrzeb i faktycznego wykorzystania.
Tak się zastanawiam, czy istniałaby jeszcze Polska jakby PełO rządziło????
Czy byłoby jeszcze co do sprzedania????
Czy bylibyście szczęśliwi jakby wam Niemiec mowil co macie robić????
Może mi ktos odpowiedzieć na to pytanie?
@Cichy820 Biorąc pod uwagę ile kradnie PiS to drugich takich specjalistów od kradnięcia nie ma. Zobacz sobie choćby na koszty kancelarii premiera.
A czy to dobrze czy źle że PO było proniemiecka. To myślę że za PO byśmy nie mieli KAR MILION EURO DZIENNIE. I co by nie mówić to za PO mieliśmy spotkania trójkąta weimarskiego i grupy wyszechradzkiej. Więc kwestia KAR ZA TURÓW od Czechów myślę że też by była załatwiona przy okazji jednego takiego spotkania. A nie że tak świetnie sie kłócilismy z czechami że nie dość że im zapłacilismy więcej to jeszcze dostalismy kary.
A co do antyniemieckości PISu to PiS PODPISUJE WSZYSTKO CO TYLKO EU DAJE. I to BEZ ŻADNYCH NEGOCJACJI.
Czyli jest DOKŁADNIE to samo co za PLATFORMY, z tą jedną róznicą że wtedy odbywało się to bez żadnych kar.
No licznik afer i marnotrafstw ciagle rośnie. Ale za PO to mielismy stopy na poziomie 6% przez co przez kryzys przeszliśmy jako zielona wyspa. A za PiSu mielismy zerowe stopy i zapytaj rodziców i dziadków jak mi sie będzie ocieplało domu zimą.
Za PO mieliśmy porady zmień pracę, weź kredyt. Za PiSu masz porady -zaciśnij zęby, zbieraj chrust, ociepl domy.
Albo porównując kupno szczepionek. Za PO poczekanie na skuteczność i podjęcie później decyzji że jednak nie kupujemy. Za PiSu. Kupienie 5 razy więcej niż potrzeba a potem rozdawanie za darmo innym krajom i zmarnowanie połowy tego co kupilismy.I ze 6 MILIARDÓW ZŁOTYCH pójdzie na zmarnowanie.
I podsumowując. Czy PO było dobrymi rządami? NIE. Rządzili kiepsko. W ogóle nie realizowali swojego programu. Chyba jedyne co mieli dobre to polityka zagraniczna. Ale było stabilnie. Nie było rewolucji podatkowych jak z PiSowskim nowym wałem. Nie było inflacji na poziomie 16%. A teraz nie dość że rzadzą c****wo to jeszcze bladego pojęcia nie masz co się stanie za 3 miesiące.
@Cichy820 a argumenty za tym kanałem to dostane kiedy?
Bo w kółko wszyscy PiSowcy piszą, że to racja stanu, ale nikt nie potrafi powiedzieć dlaczego.
Jaki w ogóle jest plan na wykorzystanie kanału?
Co ma być transportowane do Elbląga, jakie są plany na rozwój portu itd.
Cokolwiek co obroni jego użyteczność.
Zamiast się uniezależniać systematycznie od Rosji energetycznie to pakujemy masę kasy w pomnik głupoty, bez żadnego sensu, który ma niby świadczyć o tym, ze się od Rosji uniezależniamy. Zamiast realnych działań mamy propagandę.
Co do samych rządów:
PO - ujowo ale stabilnie, polityka zagraniczna oparta na kompromisie
PiS - z dnia na dzień coraz bardziej ujowo, tak, że aż tęsknie za poprzednimi miernotami, polityka zagraniczna oparta na dostawaniu pod dupie od wszystkich
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 września 2022 o 9:03
"Tu nie o to chodzi, by złapać króliczka
ale by gonić go":))))
Suteren zapłaci...