Poza tym, że komunikacja służy wszystkim to także pośrednio przyczynia do się do rozwoju kraju. Na pewno pośrednio się zwraca i zarabia na siebie w postaci zwiększonego PKB.
@Arek942 dokładnie. Po prostu brak komunikacji generuje większe koszty / brak zysków.
@Wandejczyk, pomyśl jak nieopłacalne jest oświetlanie ulic. Więcej, sama budowa ulic i chodników.
A teraz wyobraź sobie życie bez komunikacji w mieście >100 tys. mieszkańców.
A teraz wyobraź sobie życie bez Przekopu Mierzei.
TVP już nawet przestała mówić że mieszkańcy Elbląga i cała Polska domagają się przewozu tamtędy towarów a jedynie mamy korzyść dla rynku turystycznego co jest ewidentne. To, że PiS 5 lat temu kiedy startował z projektem nie wziął się jednocześnie za modernizację portu przeładunkowego w Elblągu jest dla mnie dostatecznym dowodem, że cała inwestycja ma głównie charakter polityczny.
Komunikacja miejska to zysk. Budowa i utrzymanie dróg gdyby należałoby wszystkich pasażerów komunikacji miejskiej przerzucić do samochodów osobowych, pochłonęłaby więcej. W przypadku przekopu- 2 mld wydane na już istniejące porty, do których nie trzeba się przekopywać, dało by spore zyski i bardziej zwiększyłoby moce przeładunkowe.
@Wandejczyk Dalej nie trzeba budować przekopu. Nie jest bezpieczniej z dala od Rosji? W przypadku wojny przekop nic nam nie da. Parę jachtów nie popłynie do Elbląga? Trudno. Wydanie 2 mld to marnotrawstwo kasy. Można znacznie lepiej je wydać jeżeli chcesz zwiększyć bezpieczeństwo Polski.
Racja. Gdyby przekopu nie było to życie 38 milionów Polaków było by mniej przyjemne. Nie mieli by świadomości że taki miś może powstać.
Patologia.
Poza tym, że komunikacja służy wszystkim to także pośrednio przyczynia do się do rozwoju kraju. Na pewno pośrednio się zwraca i zarabia na siebie w postaci zwiększonego PKB.
@Arek942 dokładnie. Po prostu brak komunikacji generuje większe koszty / brak zysków.
@Wandejczyk, pomyśl jak nieopłacalne jest oświetlanie ulic. Więcej, sama budowa ulic i chodników.
A teraz wyobraź sobie życie bez komunikacji w mieście >100 tys. mieszkańców.
A teraz wyobraź sobie życie bez Przekopu Mierzei.
TVP już nawet przestała mówić że mieszkańcy Elbląga i cała Polska domagają się przewozu tamtędy towarów a jedynie mamy korzyść dla rynku turystycznego co jest ewidentne. To, że PiS 5 lat temu kiedy startował z projektem nie wziął się jednocześnie za modernizację portu przeładunkowego w Elblągu jest dla mnie dostatecznym dowodem, że cała inwestycja ma głównie charakter polityczny.
Piermandolisz.
Zbyt niska ocena, tak? Minęło pół godziny od publikacji. Ta kodowska tuba po prostu nie może sobie pozwolić na PRAWDĘ!
Komunikacja miejska to zysk. Budowa i utrzymanie dróg gdyby należałoby wszystkich pasażerów komunikacji miejskiej przerzucić do samochodów osobowych, pochłonęłaby więcej. W przypadku przekopu- 2 mld wydane na już istniejące porty, do których nie trzeba się przekopywać, dało by spore zyski i bardziej zwiększyłoby moce przeładunkowe.
@5g3g
Nie trzeba byłoby, gdyby nie ruska zaraza w Kaliningradzie. Tyle, że odbicie tej ziemi to szaleństwo.
@Wandejczyk Dalej nie trzeba budować przekopu. Nie jest bezpieczniej z dala od Rosji? W przypadku wojny przekop nic nam nie da. Parę jachtów nie popłynie do Elbląga? Trudno. Wydanie 2 mld to marnotrawstwo kasy. Można znacznie lepiej je wydać jeżeli chcesz zwiększyć bezpieczeństwo Polski.