Uczymy dzieci myśleć samodzielnie, a jak to robią - karzemy je za to. Uczymy dzieci przeciwstawiać się złu i karzemy je, jeśli to robią publicznie. Edukacja po polsku!
@Kasia_81 Nie uczymy myślenia, obojętnie jakiego. Lekcje matematyki polegają u nas na wkuciu wzorów i ich bezmyślnym wykonywaniu na bezsensownie dużych liczbach, a lekcje logiki w ogóle nie istnieją.
Nawet w średniowiecznym Tybecie były lekcje logiki. Czytałem tłumaczenie fragmentów podręcznika jakiego używali. Przykłady były poprawne, a trudniejsze niż to co się w tej chwili wykłada na studiach... Przy czym podręcznik był przeznaczony dla dzieci w wieku ok 11 lat.
17latke w kajdanki... i za co? Za podstawowe prawo obywatela do wyrazania opinii i swojego stanowiska na ogólnie znane fakty, normalnie ręce opadają. "Stróże prawa" dopadli groźnego przestępce... w tym kraju naprwdę potrzebna jest rewolucja jak w Iranie inaczej wrócimy do średniowiecza
@MaYma Publiczne oskarzanie o ciezkie przestepstwo to nie jest wyrazanie opinii a przestepstwo. Fakt, internety maja swoje zasady, ale normalnie jest domniemanie niewinnosci do czasu prawomocnego wyroku.
@Agitana Nie jest przestępstwem jeśli zapadł wcześniej wyrok skazujący.
Ponadto nie doszło tu do oskarżenia kogokolwiek.
Napisanie ksiądz Piotr to pedofil czy też nawet ksiądz Piotr D., nie tyczy się nikogo konkretnego. Nie jesteś w stanie dopasować tego do konkretnej osoby, chyba że jest on faktycznie pedofilem, no ale to wtedy nie jest oskarżenie a wyrażenie opinii.
Ponadto nie jest to ścigane z urzędu, tylko na wniosek :)
EDIT:// Jeszcze jedno, nigdzie nie napisała ani nie powiedziała że to przestępcy, po prostu wypisywała na chodniku imiona. A to że są to imiona i inicjały skazanych pedofilów, to już swoją drogą :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
27 września 2022 o 20:30
@yankers serio?
czyli jak napiszę Yankers D to pedofil przed twoją firmą, to wszystko ok, bo przecież Yankersów D jest dużo wcale nie wiadomo o kogo chodzi?
A że nikt się nie będzie raczej zastanawiał czy to prawda czy nie i czy rzeczywiście chodzi o całkiem innego Yankersa D to już w sumie nie mój problem
@Agitana czytaj ze zrozumieniem, napisała imiona księży pedofilów jakie tu masz domniemanie?? a po drugie zakuwać za to dziewczyne w kajdanki i pakować do radiowozu jak jakiegoś przestępce?? a ty jeszcze ich bronisz weź wyjdź i nie wracaj
@drakon1 mój dom nie jest miejscem publicznym,u siebie organizuj takie spotkania i bazgraj sobie po ścianach, co do dziewczyny pisała kredą po chodniku przed organizacją przestępczą która tuszuje przypadki pedofilii jakby byli uczciwi to nikt by im po chodniku nie pisał, tyle w temacie
@MaYma Masz rację.. będziemy pisać na chodniku przed Twoim domem. W końcu jak coś niszczyć to mienie publiczne (takie januszostwo, za które na koniec i tak zapłacą wszyscy podatnicy).
A dlaczego nie chcesz na swoich ścianach? Przecież widać że publiczne wyrażanie opinii w tej sprawie jest dla Ciebie bardzo ważne.
Masz dowody na to że mieści się tam organizacja przestępcza? Przekaż je policji. Pomożesz tej 17-letniej dziewczynie! Jak nie to twoja prywatna opinia podchodzi pod Art 212 kodeksu karnego.
@drakon1 pisanie kreda po asfalcie czy betonie to niszczenie mienia... 2 tak wyrazanie opinii jest wazne w miejscu publicznym nie w prywatnej przestrzeni jak ktos nie wyraza na to zgody, co do organizacji przestepczej nie tylko jest to opinia, toczy sie mnostwo spraw przeciwko instytucjom koscielnym przeczytaj troche wiecej niz tylko kodeks karny bo jak dla mnie to
Masz problemy ze zrozumieniem otaczajacego swiata i problemów, nie bede dalej rozwijal bo nie ma sensu potrafisz tylko zaslaniac sie paragrafami a zeby samemu pomyslec to masz problem
@MaYma Mam problem ze zrozumieniem tego co piszesz. Brak interpunkcji i wrzucanie kilku tematów w jedno zdanie tego nie ułatwia.
Popierasz działania 17 latki (cytując twój komentarz: "17latke w kajdanki... i za co? Za podstawowe prawo obywatela do wyrażania opinii i swojego stanowiska na ogólnie znane fakty, normalnie ręce opadają."), a chwilę później piszesz że "pisanie kreda po asfalcie czy betonie to niszczenie mienia". Popierasz działania niezgodne z prawem (niszczenie mienia).
Starałem Ci sie to wytłumaczyć stawiając Ciebie jako ofiarę dewastacji.. ale widać nie dotarło.
Chyba sam masz problem ze zrozumieniem otaczającego cie świata i tego co piszesz.
Demotywatory nie są miejscem prywatnym. Nie trzeba zakładać konta aby przeczytać twój post.
@drakon1 ty serio masz problem z czytaniem, pisanie kredą po asfalcie uwazasz za niszczenie mienia, cos czego nawet nie chce mi sie komentowac i nie komentowalem tylko wstawiłem 3 kropki, powiedz jak można kreda zniszczyc asfalt, no jak??? Ty rozumiesz jakie bzdury piszesz?oprocz tego kosciół i chodnik nie jest miejscem prywatnym tylko publicznym jak i instytucją dotarło??? Reasumujac kosciół nie jest ofiarą, ma w szeregach przestępcow ktorzy wszelkimi sposobami unikając odpowiedzialnosci a kosciół to ukrywa, instytucja ktora z założenia powinna byc wolna od takich ptzestępstw jak pedofilia ich ukrywa, powinni ponieść tego konsekwencje i w takim przypadku popieram dziewczyne i jej działanie, skumales? Czy dalej masz z tym problem?
@MaYma Skoro pisanie kredą pod twoim domem Ci nie przeszkadza... No to podaj ten adres...
A to czy kościół jest ofiarą czy nie mnie nie obchodzi... już dawno ktoś powinien tam zrobić porządek, ale nie takimi dziecinnymi metodami.
najlepsze przy takich akcjach to policjanci zakrywający twarz kominiarką. Teraz nie wiem czy się wstydzą tego co robią i dlatego zakrywają czy o co chodzi?
Popieram to ci zrobiła młoda dziewczyna, ale przepisy są jakie są... Chodnik po którym rysowała zapewne należał do kościoła, więc proboszcz/wikary zadzwonił zgłaszając wandalizm. Policja przyjechała na miejsce i jak to zawsze ma w zwyczaju, w pierwszej kolejności idzie do zgłaszającego by ustalić szczegóły zajścia i określić czy jest powód do interwencji. Niestety na jej nieszczęście jest nieletnia, więc musieli ją zatrzymać i wyjaśnić sprawę na komendzie. Tak jak mówiłem, pobudki ideologiczne szanuje i popieram, ale cała reszta to zwyczajne egzekwowanie przepisów i procedur... ale brawa dla młodej, za odwagę i za samo podjęcie działania...
Ok. Nie znam się. Może masz rację. Ale czy chodnik na ulicy może być czyjąś prywatną własnością? Na posesji za ogrodzeniem jak najbardziej, ale na ulicy?
@adi011290 Nie sądzę że ktokolwiek o zdrowych zmysłach traktuje rysowanie kredą po ulicy jako wandalizm. Przecież to schodzi po pierwszym deszczu. Gdyby chociaż sikała te chodniki niezmywalnym sprayem, ok, to bym jeszcze kumała. Chora sprawa i tyle.
@El_Polaco spróbuj nie odśnieżyć w zimie "publicznego" chodnika przed swoją posesją i niech się ktoś na nim poślizgnie to sam zobaczysz, czyją własnością jest ;)
Oczywiście, gdybyś sobie chciał na nim stoisko z marchewką zrobić, to nie możesz, bo aż tak bardzo twój to on nie jest
@El_Polaco @mazona Zgadzam się, że to jest śmieszne, ale prawo jest jakie jest. Jako pocieszenie dla wszystkich tu zgromadzonych dodam, że skoro proboszcz zadzwonił z czymś takim na Policję.... to znaczy, że działanie Malwiny trafiło w czuły punkt i zabolało :)
@El_Polaco @Madman07 Odpowiadając na pytanie ElPolaco i stwierdzenie Madman07 :) Wszystko zależy o jakim chodniku mówimy, bo jeśli mowa o chodniku przed blokiem to zapewne jest on własnością spółdzielni mieszkaniowej i wtedy ktoś od nich musiałby zgłosić akt wandalizmu, jednak mówimy tutaj o kościele, a doskonale wiemy, że kościół to nie tylko budynek i mury, ale także często grunty wkoło, podejrzewam, że w tym przypadku mamy do czynienia z rysowaniem kredą na chodniku, który znajduje się na terenie "posesji" kościoła... w innym przypadku Policja nie mogłaby podjąć interwencji, gdyż tak jak pisałem wcześniej "wandalizm" to nie jest rzecz ścigana z urzędu, tylko na wniosek poszkodowanego.
@adi011290
Właśnie przeczytałem o tym artykuł. Akcja miała miejsce na rynku staromiejskim w Toruniu. Tak. Na rynku. O ile nie miało to miejsca za bramą Kościoła, to nie ma opcji, żeby to była własność prywatna. To jest miejsce publiczne. Tym samym policja i cały aparat państwa wystawia świadectwo o sobie.
@adi011290 wandalizm ? Kredą? Przyjdzie deszcz i zmyje. Gdyby to robiła spreyem to może. Ciekawe czy gdyby dziecko narysowałby też Kredą w tym miejscu np. Słoneczko to też by zgłaszali jako wandalizm.
@kooment Ja wiem, że to jest śmieszne, ale niestety tak to wygląda. HIPOTETYCZNIE: Wyobraź sobie, że na podjeździe do Twojego garażu, ktoś przychodzi i wypisuje kredą, że jesteś złodziejem, konfidentem i gwałcicielem... i widzisz tą osobę, a ona nic sobie z tego nie robi, tylko kontynuuje swoje działanie. Nie chcesz mi powiedzieć, żeby Cię to nie wkurzyło. Uderzyć nie możesz, bo to w sumie dziewczyna i to w dodatku młodociana, więc w razie czego, to Tobie by jeszcze mogli jakiś wyrok wysmażyć. Czy tekst na podjeździe jest prawdziwy ? Oczywiście w Twoim przypadku zakładam , że nie, ale jeśli by był, to tym bardziej taka sytuacja by bolała. Co więc robisz ? Bo raczej nie wracasz do domu, by dopić spokojnie kawusie :) Dzwonisz na Policję, bo ktoś mimo wszystko w danym momencie dokonuje wandalizmu, a to że przyjdzie deszcz i zmyje ? Ano zmyje, ale nie zmienia to faktu, że nie ma prawa, które pozwala komuś na czyjejś posesji mazać czymkolwiek. Cała ta sytuacja jest absurdalna... doskonale sobie z tego zdaje sprawę, ale nie szukałabym tutaj jakiejś złośliwości że strony Policji, ot dostali zgłoszenie to zareagowali w myśl procedur i tyle :/
Niech się niektórzy zdecydują - czy chcą demokracji a to oznacza że przestrzegamy prawa; a prawo zabrania wandalizmu (czytaj tutaj mazania czegoś na chodniku) czy anarchii i dyktatury świętych krów, którym wolno coś bo ich racja jest lepsza...
Albo jedno - albo drugie.
A serio nudzą mnie już ci nasi bojownicy co to idą i robią coś co jest złamaniem prawa - którego przecież nie wymyślił PiS, bo te przepisy są często od wieków takie same, czy dobre jest w tym wypadku mniej istotne - a potem szlochają gdzieś w mediach że ponoszą za to konsekwencje.. no to może niech ci nasi "bojownicy" popatrzą sobie na profesjonalistów - antifa, kibole - ci chodzą zamaskowani i potrafią szybko biegać, więc no nie są łapani. A jak nie zostaną złapani na miejscu to zamaskowanego gościa naprawdę nie jest łatwo zidentyfikować.
Ale nie... sorry jak jesteś p#$za i nawet aktu wandalizmu nie potrafisz dobrze wykonać, to może nie płacz tylko następnym razem rób to w nocy i się jakoś kwa zamaskuj...
@WhiteD trochę cię poniosło z tymi wiekami, ale w sumie masz rację, dzisiejsi "wspaniali" (i dzielni) obrońcy uciśnionych w 95 na 100 przypadkach robią co robią dla (chwilowej) internetowej sławy
@WhiteD Zgadzam się tą wypowiedzią. Jeśli ci "bojownicy" chcą pokazać jakimi to są kozakami, to polecam zrobić inną rzecz. A Policja zrobiła to co powinna zrobić - złapała osobę odpowiedzialną za wandalizm i odpowiednio ukarała (wszystko zgodnie z obowiązującym od wieeeeelu lat prawem).
Poza tym nawet jeśli byłoby tam napisane cokolwiek, to i tak jest to wandalizm.
@TheSnorlax dobrze, ze mnie uswiadomiles, bo od lat dopuszczam sie aktu wandalizmu z moimi dziecmi na naszym osiedlu, pod domami innych ludzi tez... rysujemy, co nam sie podoba, a przecież kogos moze urazic latajacy ptaszek, zielona trawa czy inne fakty... taka kreda moze sie utrzymać na chodniku az do następnego deszczu...
@WhiteD
Akurat na tym zdjęciu to jeden policjant jest zamaskowany. Poza tym ciekawe, czy zgłosiliby jako akt wandalizmu, gdyby ktoś w tym samym miejscu pisał stop LGBT i wszystkie te hasła sugerujące, że homoseksualiści to pedofile. Najlepiej gdyby te skrajnie różne hasła pisano w tym samym miejscu i czasie. Ciekawe, czy obu sprawców policja by aresztowała za wandalizm.
@Dabronik A w czym tutaj widzisz problem jeśli chodzi o tą sprawę? Ksiądz też człowiek i ma prawo wezwać policję kiedy własność kościoła jest naruszana.
Wejdę sobie do twojej posiadłości i zacznę po twoim chodniku pisać imiona wszystkich zbrodniarzy wojennych. Ciekawe czy spodobała by ci się moja "dekoracja" czy też wezwałbyś policję jakbym nie chciał ustąpić.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 września 2022 o 1:40
Jeśli są winni na 100% lub był tam jakiś wyrok skazujący, to co jest złego w stwierdzaniu faktów? Choć z takim pisaniem trzeba być pewnym, bo nie wyobrażam sobie co by niewinna osoba musiała czuć po czymś takim. Jeśli oskarżają Cie o pedofilie a jesteś niewinny, to i tak masz przechlapane i zepsutą renome.
A tej sytuacji nie znam, więc się nie wypowiadam, ale jeśli są winni to: "patrz punkt 1".
Tylko że w takim razie, kościół to nie ich miejsce gdzie powinni przebywać.
Skoro wystarczy wygrać wybory żeby mieć pełnię władzy to tak jest. Ten cały podział na ustawodawczą wykonawczą i sadownicza jest spoko. Tylko głupio że wygrany dostaje re facto ustawodawczą i wykonawczą w bonusie a do tego decydujący głos w wyborze sędziów do sądowniczej.
@sliko Zobacz ilu tu jest zwolenników pedofilii, albo i samych pedofili. Wszyscy, którzy dali minusy pod Twoim demotem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 września 2022 o 18:43
@PIStozwis Myślisz że oni to przeczytali? Wystarczył im nick.
@bartoszewiczkrzysztof albo przeczytali artykuł
Ktoś kto pomaga przestępcy powinien chyba być oskarżony o współudział. A władza nie utrzymuje się przy sterze tylko przy korycie.
To po prostu wladza PiSowska w ktorej juz nawet dykte rozszabrowali i boja sie ze ludzie sie dowiedza, ze te wielkie pisie inwestycje wygladaja tak:
https://i.wpimg.pl/1200x/filerepo.grupawp.pl/api/v1/display/embed/77377d92-3387-4d4f-99be-3c18a7b4e0eb
Uczymy dzieci myśleć samodzielnie, a jak to robią - karzemy je za to. Uczymy dzieci przeciwstawiać się złu i karzemy je, jeśli to robią publicznie. Edukacja po polsku!
@Kasia_81 Nie uczymy myślenia, obojętnie jakiego. Lekcje matematyki polegają u nas na wkuciu wzorów i ich bezmyślnym wykonywaniu na bezsensownie dużych liczbach, a lekcje logiki w ogóle nie istnieją.
Nawet w średniowiecznym Tybecie były lekcje logiki. Czytałem tłumaczenie fragmentów podręcznika jakiego używali. Przykłady były poprawne, a trudniejsze niż to co się w tej chwili wykłada na studiach... Przy czym podręcznik był przeznaczony dla dzieci w wieku ok 11 lat.
Polska to patologiczne państewko o ruskiej mentalności.
17latke w kajdanki... i za co? Za podstawowe prawo obywatela do wyrazania opinii i swojego stanowiska na ogólnie znane fakty, normalnie ręce opadają. "Stróże prawa" dopadli groźnego przestępce... w tym kraju naprwdę potrzebna jest rewolucja jak w Iranie inaczej wrócimy do średniowiecza
@MaYma Publiczne oskarzanie o ciezkie przestepstwo to nie jest wyrazanie opinii a przestepstwo. Fakt, internety maja swoje zasady, ale normalnie jest domniemanie niewinnosci do czasu prawomocnego wyroku.
@MaYma podaj swój adres. Wszyscy przeciwnicy pedofilii przyjadą i wspólnie na twoich ścianach zrobimy ogromną listę! Wspólnie "wyrazimy opinie"!
@Agitana Nie jest przestępstwem jeśli zapadł wcześniej wyrok skazujący.
Ponadto nie doszło tu do oskarżenia kogokolwiek.
Napisanie ksiądz Piotr to pedofil czy też nawet ksiądz Piotr D., nie tyczy się nikogo konkretnego. Nie jesteś w stanie dopasować tego do konkretnej osoby, chyba że jest on faktycznie pedofilem, no ale to wtedy nie jest oskarżenie a wyrażenie opinii.
Ponadto nie jest to ścigane z urzędu, tylko na wniosek :)
EDIT:// Jeszcze jedno, nigdzie nie napisała ani nie powiedziała że to przestępcy, po prostu wypisywała na chodniku imiona. A to że są to imiona i inicjały skazanych pedofilów, to już swoją drogą :)
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 września 2022 o 20:30
@yankers serio?
czyli jak napiszę Yankers D to pedofil przed twoją firmą, to wszystko ok, bo przecież Yankersów D jest dużo wcale nie wiadomo o kogo chodzi?
A że nikt się nie będzie raczej zastanawiał czy to prawda czy nie i czy rzeczywiście chodzi o całkiem innego Yankersa D to już w sumie nie mój problem
@Agitana czytaj ze zrozumieniem, napisała imiona księży pedofilów jakie tu masz domniemanie?? a po drugie zakuwać za to dziewczyne w kajdanki i pakować do radiowozu jak jakiegoś przestępce?? a ty jeszcze ich bronisz weź wyjdź i nie wracaj
@drakon1 mój dom nie jest miejscem publicznym,u siebie organizuj takie spotkania i bazgraj sobie po ścianach, co do dziewczyny pisała kredą po chodniku przed organizacją przestępczą która tuszuje przypadki pedofilii jakby byli uczciwi to nikt by im po chodniku nie pisał, tyle w temacie
@MaYma Masz rację.. będziemy pisać na chodniku przed Twoim domem. W końcu jak coś niszczyć to mienie publiczne (takie januszostwo, za które na koniec i tak zapłacą wszyscy podatnicy).
A dlaczego nie chcesz na swoich ścianach? Przecież widać że publiczne wyrażanie opinii w tej sprawie jest dla Ciebie bardzo ważne.
Masz dowody na to że mieści się tam organizacja przestępcza? Przekaż je policji. Pomożesz tej 17-letniej dziewczynie! Jak nie to twoja prywatna opinia podchodzi pod Art 212 kodeksu karnego.
@drakon1 pisanie kreda po asfalcie czy betonie to niszczenie mienia... 2 tak wyrazanie opinii jest wazne w miejscu publicznym nie w prywatnej przestrzeni jak ktos nie wyraza na to zgody, co do organizacji przestepczej nie tylko jest to opinia, toczy sie mnostwo spraw przeciwko instytucjom koscielnym przeczytaj troche wiecej niz tylko kodeks karny bo jak dla mnie to
Masz problemy ze zrozumieniem otaczajacego swiata i problemów, nie bede dalej rozwijal bo nie ma sensu potrafisz tylko zaslaniac sie paragrafami a zeby samemu pomyslec to masz problem
@MaYma Mam problem ze zrozumieniem tego co piszesz. Brak interpunkcji i wrzucanie kilku tematów w jedno zdanie tego nie ułatwia.
Popierasz działania 17 latki (cytując twój komentarz: "17latke w kajdanki... i za co? Za podstawowe prawo obywatela do wyrażania opinii i swojego stanowiska na ogólnie znane fakty, normalnie ręce opadają."), a chwilę później piszesz że "pisanie kreda po asfalcie czy betonie to niszczenie mienia". Popierasz działania niezgodne z prawem (niszczenie mienia).
Starałem Ci sie to wytłumaczyć stawiając Ciebie jako ofiarę dewastacji.. ale widać nie dotarło.
Chyba sam masz problem ze zrozumieniem otaczającego cie świata i tego co piszesz.
Demotywatory nie są miejscem prywatnym. Nie trzeba zakładać konta aby przeczytać twój post.
@drakon1 ty serio masz problem z czytaniem, pisanie kredą po asfalcie uwazasz za niszczenie mienia, cos czego nawet nie chce mi sie komentowac i nie komentowalem tylko wstawiłem 3 kropki, powiedz jak można kreda zniszczyc asfalt, no jak??? Ty rozumiesz jakie bzdury piszesz?oprocz tego kosciół i chodnik nie jest miejscem prywatnym tylko publicznym jak i instytucją dotarło??? Reasumujac kosciół nie jest ofiarą, ma w szeregach przestępcow ktorzy wszelkimi sposobami unikając odpowiedzialnosci a kosciół to ukrywa, instytucja ktora z założenia powinna byc wolna od takich ptzestępstw jak pedofilia ich ukrywa, powinni ponieść tego konsekwencje i w takim przypadku popieram dziewczyne i jej działanie, skumales? Czy dalej masz z tym problem?
@MaYma Skoro pisanie kredą pod twoim domem Ci nie przeszkadza... No to podaj ten adres...
A to czy kościół jest ofiarą czy nie mnie nie obchodzi... już dawno ktoś powinien tam zrobić porządek, ale nie takimi dziecinnymi metodami.
Plus ode mnie. Też uważam, że to po prostu skandal.
najlepsze przy takich akcjach to policjanci zakrywający twarz kominiarką. Teraz nie wiem czy się wstydzą tego co robią i dlatego zakrywają czy o co chodzi?
@konotori Dokładnie tak, skoro robią wszystko tak praworządnie to powinni świecić twarzą i przykładem.
Dawać te imiona i nazwiska tutaj, byśmy nie zapomnieli.
Popieram to ci zrobiła młoda dziewczyna, ale przepisy są jakie są... Chodnik po którym rysowała zapewne należał do kościoła, więc proboszcz/wikary zadzwonił zgłaszając wandalizm. Policja przyjechała na miejsce i jak to zawsze ma w zwyczaju, w pierwszej kolejności idzie do zgłaszającego by ustalić szczegóły zajścia i określić czy jest powód do interwencji. Niestety na jej nieszczęście jest nieletnia, więc musieli ją zatrzymać i wyjaśnić sprawę na komendzie. Tak jak mówiłem, pobudki ideologiczne szanuje i popieram, ale cała reszta to zwyczajne egzekwowanie przepisów i procedur... ale brawa dla młodej, za odwagę i za samo podjęcie działania...
@adi011290
Ok. Nie znam się. Może masz rację. Ale czy chodnik na ulicy może być czyjąś prywatną własnością? Na posesji za ogrodzeniem jak najbardziej, ale na ulicy?
@adi011290 Ja jutro idę zgłosić 10 letnie dziewczynki rysujące kwadraty pod moim oknem na chodniku, bo ja wierzę tylko w koło :D
@adi011290 Nie sądzę że ktokolwiek o zdrowych zmysłach traktuje rysowanie kredą po ulicy jako wandalizm. Przecież to schodzi po pierwszym deszczu. Gdyby chociaż sikała te chodniki niezmywalnym sprayem, ok, to bym jeszcze kumała. Chora sprawa i tyle.
@El_Polaco spróbuj nie odśnieżyć w zimie "publicznego" chodnika przed swoją posesją i niech się ktoś na nim poślizgnie to sam zobaczysz, czyją własnością jest ;)
Oczywiście, gdybyś sobie chciał na nim stoisko z marchewką zrobić, to nie możesz, bo aż tak bardzo twój to on nie jest
@El_Polaco @mazona Zgadzam się, że to jest śmieszne, ale prawo jest jakie jest. Jako pocieszenie dla wszystkich tu zgromadzonych dodam, że skoro proboszcz zadzwonił z czymś takim na Policję.... to znaczy, że działanie Malwiny trafiło w czuły punkt i zabolało :)
@El_Polaco @Madman07 Odpowiadając na pytanie ElPolaco i stwierdzenie Madman07 :) Wszystko zależy o jakim chodniku mówimy, bo jeśli mowa o chodniku przed blokiem to zapewne jest on własnością spółdzielni mieszkaniowej i wtedy ktoś od nich musiałby zgłosić akt wandalizmu, jednak mówimy tutaj o kościele, a doskonale wiemy, że kościół to nie tylko budynek i mury, ale także często grunty wkoło, podejrzewam, że w tym przypadku mamy do czynienia z rysowaniem kredą na chodniku, który znajduje się na terenie "posesji" kościoła... w innym przypadku Policja nie mogłaby podjąć interwencji, gdyż tak jak pisałem wcześniej "wandalizm" to nie jest rzecz ścigana z urzędu, tylko na wniosek poszkodowanego.
@adi011290
Właśnie przeczytałem o tym artykuł. Akcja miała miejsce na rynku staromiejskim w Toruniu. Tak. Na rynku. O ile nie miało to miejsca za bramą Kościoła, to nie ma opcji, żeby to była własność prywatna. To jest miejsce publiczne. Tym samym policja i cały aparat państwa wystawia świadectwo o sobie.
@El_Polaco No nie bardzo. W Krakowie do "kościoła Mariackiego" należy jakieś 7-8 m chodnika od budynku wraz z przyległymi budynkami i frontem.
@adi011290 wandalizm ? Kredą? Przyjdzie deszcz i zmyje. Gdyby to robiła spreyem to może. Ciekawe czy gdyby dziecko narysowałby też Kredą w tym miejscu np. Słoneczko to też by zgłaszali jako wandalizm.
@kooment Ja wiem, że to jest śmieszne, ale niestety tak to wygląda. HIPOTETYCZNIE: Wyobraź sobie, że na podjeździe do Twojego garażu, ktoś przychodzi i wypisuje kredą, że jesteś złodziejem, konfidentem i gwałcicielem... i widzisz tą osobę, a ona nic sobie z tego nie robi, tylko kontynuuje swoje działanie. Nie chcesz mi powiedzieć, żeby Cię to nie wkurzyło. Uderzyć nie możesz, bo to w sumie dziewczyna i to w dodatku młodociana, więc w razie czego, to Tobie by jeszcze mogli jakiś wyrok wysmażyć. Czy tekst na podjeździe jest prawdziwy ? Oczywiście w Twoim przypadku zakładam , że nie, ale jeśli by był, to tym bardziej taka sytuacja by bolała. Co więc robisz ? Bo raczej nie wracasz do domu, by dopić spokojnie kawusie :) Dzwonisz na Policję, bo ktoś mimo wszystko w danym momencie dokonuje wandalizmu, a to że przyjdzie deszcz i zmyje ? Ano zmyje, ale nie zmienia to faktu, że nie ma prawa, które pozwala komuś na czyjejś posesji mazać czymkolwiek. Cała ta sytuacja jest absurdalna... doskonale sobie z tego zdaje sprawę, ale nie szukałabym tutaj jakiejś złośliwości że strony Policji, ot dostali zgłoszenie to zareagowali w myśl procedur i tyle :/
@Madman07 może chodziło też o ochronę danych osobowych? Kwadrat to nie Imię i Nazwisko.
kTOŚ podpisał taką decyzje i niedługo może ponieść konsekwencje.nie teraz
@staryy i kto niby go za to rozliczy, PO ?
Tak jak PIS rozliczył PO tak i PO będzie rozliczać pis
Niech się niektórzy zdecydują - czy chcą demokracji a to oznacza że przestrzegamy prawa; a prawo zabrania wandalizmu (czytaj tutaj mazania czegoś na chodniku) czy anarchii i dyktatury świętych krów, którym wolno coś bo ich racja jest lepsza...
Albo jedno - albo drugie.
A serio nudzą mnie już ci nasi bojownicy co to idą i robią coś co jest złamaniem prawa - którego przecież nie wymyślił PiS, bo te przepisy są często od wieków takie same, czy dobre jest w tym wypadku mniej istotne - a potem szlochają gdzieś w mediach że ponoszą za to konsekwencje.. no to może niech ci nasi "bojownicy" popatrzą sobie na profesjonalistów - antifa, kibole - ci chodzą zamaskowani i potrafią szybko biegać, więc no nie są łapani. A jak nie zostaną złapani na miejscu to zamaskowanego gościa naprawdę nie jest łatwo zidentyfikować.
Ale nie... sorry jak jesteś p#$za i nawet aktu wandalizmu nie potrafisz dobrze wykonać, to może nie płacz tylko następnym razem rób to w nocy i się jakoś kwa zamaskuj...
@WhiteD trochę cię poniosło z tymi wiekami, ale w sumie masz rację, dzisiejsi "wspaniali" (i dzielni) obrońcy uciśnionych w 95 na 100 przypadkach robią co robią dla (chwilowej) internetowej sławy
@WhiteD Zgadzam się tą wypowiedzią. Jeśli ci "bojownicy" chcą pokazać jakimi to są kozakami, to polecam zrobić inną rzecz. A Policja zrobiła to co powinna zrobić - złapała osobę odpowiedzialną za wandalizm i odpowiednio ukarała (wszystko zgodnie z obowiązującym od wieeeeelu lat prawem).
Poza tym nawet jeśli byłoby tam napisane cokolwiek, to i tak jest to wandalizm.
@TheSnorlax dobrze, ze mnie uswiadomiles, bo od lat dopuszczam sie aktu wandalizmu z moimi dziecmi na naszym osiedlu, pod domami innych ludzi tez... rysujemy, co nam sie podoba, a przecież kogos moze urazic latajacy ptaszek, zielona trawa czy inne fakty... taka kreda moze sie utrzymać na chodniku az do następnego deszczu...
@WhiteD
Akurat na tym zdjęciu to jeden policjant jest zamaskowany. Poza tym ciekawe, czy zgłosiliby jako akt wandalizmu, gdyby ktoś w tym samym miejscu pisał stop LGBT i wszystkie te hasła sugerujące, że homoseksualiści to pedofile. Najlepiej gdyby te skrajnie różne hasła pisano w tym samym miejscu i czasie. Ciekawe, czy obu sprawców policja by aresztowała za wandalizm.
Fejk. A źródło prowadzi do jakichś ekstremistów: Polska Organizacja Antyreligijna "Grupa Henocha".
No cóż jak będzie pis rządził to czarna mafia nie będzie miała się u nas czego bać.
@Dabronik A w czym tutaj widzisz problem jeśli chodzi o tą sprawę? Ksiądz też człowiek i ma prawo wezwać policję kiedy własność kościoła jest naruszana.
Wejdę sobie do twojej posiadłości i zacznę po twoim chodniku pisać imiona wszystkich zbrodniarzy wojennych. Ciekawe czy spodobała by ci się moja "dekoracja" czy też wezwałbyś policję jakbym nie chciał ustąpić.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 września 2022 o 1:40
Żarty sobie z nas robią. A my im pozwalamy.
Jeśli są winni na 100% lub był tam jakiś wyrok skazujący, to co jest złego w stwierdzaniu faktów? Choć z takim pisaniem trzeba być pewnym, bo nie wyobrażam sobie co by niewinna osoba musiała czuć po czymś takim. Jeśli oskarżają Cie o pedofilie a jesteś niewinny, to i tak masz przechlapane i zepsutą renome.
A tej sytuacji nie znam, więc się nie wypowiadam, ale jeśli są winni to: "patrz punkt 1".
Tylko że w takim razie, kościół to nie ich miejsce gdzie powinni przebywać.
Być może naruszyła RODO? Z RODO w dzisiejszych czasach nie ma żartów.
Wiemy po której stronie zawsze stoi ZOMO.
Nooo i gazem po oczach, pałą po plecach i był by komplecik. Masakra, co za chory system!
***** ***
***** ***
***** ***
***** ***
Ciekawe, gdyby na chodniku przed wejściem do komendy napisała: JP.
Skoro wystarczy wygrać wybory żeby mieć pełnię władzy to tak jest. Ten cały podział na ustawodawczą wykonawczą i sadownicza jest spoko. Tylko głupio że wygrany dostaje re facto ustawodawczą i wykonawczą w bonusie a do tego decydujący głos w wyborze sędziów do sądowniczej.