Ale to raczej nie wszyscy Rosjanie rozpętali wojnę. Można ich nie lubić za to, że są debilami, ale wojnę wywołał putin i jego sztab lizidupców. Ci co popierali i nadal popierają putina to mega wariaci i tych bym rzucił na pierwszy ogień, ale pewnie nie wszyscy są za nim i nie wszyscy popierają ten konflikt. Nawet się sprzeciwiają narażając się na więzienie.
My jako naród tez nie jesteśmy najmądrzejsi, wystarczy wspomnieć wygraną pis, ale nie wszyscy są odpowiedzialni za jego złodziejską politykę.
@profix3 Klasyka wojny rozpętują politycy, a potem albo uciekają lub nie, ale zawsze na wojnie giną zwykli ludzie z przymusu. Zauważ że od 1945 roku USA wywołała 65 wojenek w ramach "obrony demokracji i amerykańskiego stylu życia" a naprawdę w celu grabieży innych krajów. Jest taka zasada - zwyciężców nikt nie sądzi.
@Pasqdnik82 Nie powiedziałem że wszystkie wygrali, ale te i jeszcze parę pomniejszych rozpętali. Podejrzewam e 99% konfliktów na świecie to ich robota. Że za Wietnam ich nikt nie sądził to też mocno podejrzane, ale za inne też nie. Ostatni konflikt który porzucili to Afganistan, no ale onie nie przegrali, tylko cichcem czmychnęli. No ale usa to "policjant" świata :) Za takich się uważają.
@Maverick98 heh moze dlatego wlasnie czasmi musza jak to policjant przywalić pałą po dupie innym niepokornym zeby byl spokoj. Za to sa nienawidzeni przez pewne osoby co krzycza je**ć psy/ USA ale jak tylko dzieje sie wieksza draka to wiekszosc dzowni wlasnie do nich.
@Gregiv Jasne, ale to oni się za takich uważają. Najpierw CIA wywoluje wojenkę, potem amerykanie wkraczają wprowadzać demokrację. Jak wyjadą to nie ma demokracji ani wielu zasobów naturalnych. Bardzo ciekawa strategia. Demokracja pełną gębą.
@Maverick98 Maja do tego pelne prawo, bo ktory kraj wskazalbys na taki, ktory bardziej lub porownywalnie jest odpowiedzialny za bezpieczenstwo innych krajow jak USA? Ktory kraj jest rownie w tym skuteczny? Moze Rosja? Usa jak i policja swiete nie sa, maja swoje patologie, ale perspektywy na nie tylko rownie dobra ale i lepsza opcje obecnie nie ma. Natomiast szkoda wierzyc w to ze USA napada na inne kraje wydajac grube miliardy i tracac zaawansowany drogi sprzet dla surowców na drugim koncu swiata, ktore z reguly sa dosc tanie a dodatkowo nie da sie ich ot tak po prostu wyssac i zabrac, lecze trzbea zostac na lata i zbudowac odpowiednia infrastukture. Powody sa inne, czesc znanych, aczkolwiek z perpsektywy zwyklego czlowieka niedocenianych, jak proby obalania ladu bezpieczenstwa USA oraz dominacji dolara w handlu. Czesc natomiast jest tajna wiec prawidziwych powodow pewnych dzialan nigdy sie nie dowiemy.
@Gregiv Na wojnie nigdy się nie traci. Jedyni my szaraczki tracimy, zdrowie,dobytek, rodziny. Dla rządów to znakomity biznes. Z jednej strony produkują sprzęt za pieniądze uzyskane ze sprzedaży starego sprzętu na "lewo" drugiej stronie konfliktu. Co do surowców naturalnych to nie chodzi mi o tzw. wyssanie. Ale zawsze można zagarnąć to co jest wydobyte,oraz coś wyssać przy pomocy istniejącej infrastruktury. Wszyscy najwięksi dorobili się na wojnach na różne sposoby. Więc wojna to biznes, ale gdyby konflikty miały się toczyć na terytorium usa to ciekawe jak szybko ameryka zrezygnowała by z tego biznesu ?? Jak myślisz ?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 września 2022 o 13:01
@Maverick98 ciezko mi sobie wyobrazic walke na terytorium USA, nie zabardzo wiem kto mialby sie tam znalezc, wiec i ciezko okreslic determinacje w obronie przed takim wrogiem, choc wydaje mi sie, ze jesli wrog bylby rownie okrutny i bezwzgledny co Rosjanie na Ukrainie to mysle ze Amerykanie tez tak latwo by sie nie poddali. Ciezko tez dalej mi sobie wyobrazic korzysci z planowania skomplikowanych operacji na drugim koncu swiata, angazyjace ogormna ilosc sprzetu zolnierzy materialow i pieniedzy po ty by przez chwile pozbierac tam jakies surowce. Po prostu wojna, sczegolnie wspolczesnie, pozera ogromne ilosci pieniedzy, jednen pocisk moze kosztowac miliony dolarow, stad tez nie widze mozliwosci by obecnie oplacalne byly wojny o surowce, ktore nawet wydobywajac samemu beda troche kosztowac a w obecnie zglobalizowanym swiecie mozna sobie je kupic gdziekolwiek i czasami nawet taniej. Inaczej sytuacja wyglada gdy niezbedne surowce sa nam blokowane, ale taka sytuacja nie miala miejsca. Biznes jest tylko wtedy kiedy sprzedajesz bron walczacym strona a nie wtedy kiedy to ty walczysz i ty przepalasz gory pieniedzy na bron. Dlatego, zeby obecnie prowadzic wojny, to musi miec ona cos innego na celu. Popatrz na Rosje i pomysl czemu napadla na Ukraine, bo na pewno patrzac na to jakie koszty ponosi nie po to by zarobic i to samo tyczylo sie USA. Jedyne co jest faktem to to, ze najwieksza cene za jakakolwiek wojne ponosza cywile, zwykli obywatele.
@Gregiv Bardzo mało wiesz na ten temat. Podejrzewam że liznąłeś temat i nawet go nie przemyślałeś. Poczytaj o I wś i czym był traktat wersalski, dlaczego II wś tak szybko się zaczęła i kto był sponsorem Hitlera. Może wtedy będziesz miał jakieś wyobrażenie o wojnie. Potem już poleci po co ameryce status policjnta świata i kto na tym zarabia. Sam się domyślisz.
@profix3 No niestety ale bardzo duża część Rosjan ma zryte berety i uważa, że Rossija ma przyrodzone prawo do rządzenia co najmniej wszystkimi Słowianami plus kraje bałtyckie i ogólnie całe dawne RWPG. W ich rozumieniu Rosja nie prowadzi z Ukrainą wojny, ona tłumi bunt tej nieposłusznej prowincji.
@Moher_przez_samo_h Masz rację, mieli ryte berety od 20 lat, przez bandziora putina. Co się dziwić. Ale oni marzą tak na prawdę o flaszce na wieczór i słoninie do przegryzienia. Nadają się do władzy i wojny że hoho. Widać to po ich działaniach na Ukrainie, debile i dzicz bez mózgu. A jak ktoś nie ma nic w głowie to nic nie zdziała na dłuższą metę.
@profix3 Berety ryte dużo, dużo wcześniej. Tragedia polega na tym, że Rosja nie ma naturalnych granic, ile nachapią, tyle ich - potem przychodzi smuta i się okazuje, że chapnęli więcej, niż potrafią strawić, imperium się sypie, zostawiając kaca jak u Niemców po Traktacie Wersalskim... i da capo, od początku ta sama katarynka. Może tym razem wreszcie się tak roz... teguje, że zostanie księstewko moskiewsko-petersburskie wielkości półtorej Polski, a o wielkiej Rassiji już tylko w domu starców będą snuć marzenia siwiejący weterani przy wódeczce, próbując sobie przypomnieć, ktory w 2022 dostał kulą między łopatki, a który odwrotnie.
@Moher_przez_samo_h Ostatnio wciągnąłem kilka książek o Rosji. Również pewnego podróżnika francuskiego, który był tam w XIX wieku*. I generalnie nic tam się nie zmieniło. Głupota rządzących, przekłada się na głupotę narodu. Tak samo jest z agresją, przekupstwem, niezdolnością do samodzielnego myślenia, nałogami itp itd.
* Astolphe de Custine – Listy z Rosji
Ferdynand Antoni Ossendowski . kilka napisał.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 października 2022 o 23:49
Kur.. czaczek. Szanuję, że nie chcą iść ginąć, ani zabijać, ale gdzie byli cały czas, kiedy niezależne media trąbiły, ze są masakry, tortury i gwałty na Ukrainie??? Niech nie chrzanią, że "nie wiedzieli". Filmiki na YT potrafią wrzucać cały czas, więc wiedzą co się dzieje!
Jeszcze tydzień temu chlali wódę przed TV, w bluzkach z ich "Z"-fastyką!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
26 września 2022 o 22:20
@KateWlodarska Zapewne nie wszyscy.... bo bywały i protesty... no ale tych władza rękoma policji czy tam milicji (nie wiem co tam w Rosji obecnie jest) szybko spałowała lub osadziła w aresztach czy co tam jeszcze robili z nimi.
@KateWlodarska Łatwo się ocenia siedzą kilkaset kilometrów dalej w cywilizowanym kraju... a prawda jest taka, że w Rosji i na Ukrainie każdego dnia rozgrywają się dramaty zwykłych ludzi, bo to zwykle szaraki umierają na wojnie po obu stronach barykady... a generały i politycy przesuwają te pionki bez refleksji, że ich decyzje to życie realnych ludzi, a nie pionki w chińczyku.
@adi011290 Masz rację, tylko jedno ale...
Jakoś nie zauważyłam, aby Rosjanie w Niemczech, organizujący protest poparcia dla wojny, przyjmowali się umierającymi rodakami. Teraz też w Gruzji, dobrze się bawią, niektórzy pracują zdalnie, nadal dla Rosji, obrażające Gruźinów i nie przeszkadza im, że tam gdzieś umierają ludzie, bo ich państwo wywołało wojnę. Więc dlaczego teraz nam ma być ich szkoda?
@KateWlodarska To samo robilibysmy my, gdyby to Polska napadła jakis kraj a w TV siano by propagande jakoby to dla naszego dobra. To samo działo sie ze szczepieniami na covid i noszeniem maseczek. Wiekszosc potulnie jak baranki nie tylko dostosowala sie ale jeszcze szkalowala tych, ktorzy mieli swoje zdanie. Ludzie to proste istoty i nie zbuntuja sie dopoki nie dotknie ich personalnie jakas decyzja rzadu.
@onlywoman Widzisz problem polega na tym, że wrzucasz wszystkich do jednego worka. Ja nie neguje, że są tam idioci, którzy powinni zostać wysłani na wojnę i to najlepiej do rozminowywania bez sprzętu... ale nigdy nie patrz na całość grupy przez pryzmat jednostek, bo z reguły te które są w mniejszości są najgłośniejsze, bo jakoś muszą na siebie zwrócić uwagę... Wiadomo, że bardziej jest mi szkoda Ukraińców, bo to Oni zostali zaatakowani, ale w niektórych rosyjskich domach też odbywają się dramaty i to niekoniecznie ludzi popierających Putina, tym bardziej jeśli tamtejszy aparat władzy działa tak dobrze jak go przedstawiają, to właśnie teraz w kamasze brani są przede wszystkim przeciwnicy Putina i mniejszości etniczne, które posiadają rosyjski paszport. Inaczej mówiąc... wsparcie frontu przy jednoczesnym zrobieniu lekkiej czystki w kraju.
@Moher_przez_samo_h wspomnialem o propagandzie. Zastanow sie czy oni wogole o tym wiedza. Starsi i biedni napewno nie bo nie maja internetu. Czerpia wiedze z TV. Myslisz ze jak tam jest ta wojna przedstawiana? Myslisz ze putin sie chwali gwaltami w swojej telewizji? Oni maja sprane glowy od telewizora tak jak nasz elektorat POPiS. Gowno bys zrobil jak by Polska kogos napadla. Siedzialbys na demotach i pisal farmazony
@mosowski Niemcem? Urodził się w Niemczech. Akurat do Einsteina klika krajów się przyznaje dzisiaj. Niemcy, Szwajcaria, USA, Izrael. Z pochodzenia był Żydem, urodził się w Niemczech, pracował w Szwajcarii i USA, Czechach. Raczej nie "spieprzał" bo wyjechał do Szwajcarii przed I WŚ a do USA jeszcze przed nasileniem się w Niemczech tendencji przed którymi mógłby "spieprzać". Faktycznie po dojściu Hitlera do władzy oświadczył, że do Niemiec nie wróci co jak najlepiej świadczy o jego przenikliwości. Za kogo się uważał, nie wiem. Pewnie za Żyda. Problem podobny jak z Kopernikiem, Chopinem czy Skłodowską - Curie. Niemniej o tych "naszych" wiemy dość jednoznacznie, że sami siebie uważali za Polaków a to jest decydujące w cywilizowanych krajach (W odróżnieniu od krajów barbarzyńskich jak III Rzesza gdzie można było zostać Żydem tylko dlatego, że babcia była Żydówką albo ZSRR gdzie można było zginąć jako Polak mimo, że w Polsce się nigdy nie było i do polskości nie przyznawało)
@rhkkkk on był najbardziej jaskrawym przypadkiem co nie zmienia faktu, że dużo niemców także uciekało z niemiec przed wojną. To jest normalne. Tak samo było w PL jak wprowadzili stan wojenny i piętnowanie tych ludzi jest po prostu bez sensu.
Dobra odwróćmy sytuację.
Np. Polska ma cel odzyskać Kaliningrad, kto byłby za? Kto by się cieszył, że łupnia spuścimy ruskim?
Część Polaków na pewno.
A kto by chciał walczyć, żebyśmy go odzyskali?
Sami sobie szczerze na te pytania odpowiedzcie.
Nie chce ich bronić, ale kocham obiektywizm.
uciekają bo nie chcą być mięsem armatnim na Ukrainie.
A CO NIBY (sensownego) MOGA ZROBIĆ?
Protestować? Grozić, że nie zagłosują na Putina? -- władza ma to w doopie bo protesty olewa gdyż od lat wszelkie wybory to ustawka. A na protestantów czeka więzienie i/lub karta powołania
Przez lata cały świat pompował kasę putinowi i robił intratne interesy - a teraz to wina Rosjan że on jest carem?
Mnie tam cieszy taki a nie inny rozwój sytuacji, im więcej młodych mężczyzn ucieknie z Rosji, tym gorsza będzie sytuacja gospodarcza tego kraju, sytuacja demograficzna i zdolność do idiotycznego wojowania. Już teraz widać, że Rosja to kolos na glinianych nogach i żadnej wojny z NATO nie wywoła. Bo jest zbyt słaba propagandowo na to. Do takiej wojny potrzebowaliby kilka razy tyle mięsa armatniego. A mało jest dzisiaj chętnych do bycia mięsem armatnim.
Brnąc dalej w konflikt z Ukrainą, Rosja coraz bardziej się pogrąża... I o ile Europie się dostanie rykoszetem, o tyle, jak Rosja nie zdobędzie, a straci tereny należące do Ukrainy, co jest całkiem możliwe przy dzisiejszym podejściu. To będzie to dla niej ogromna katastrofa pod wieloma względami. Nawet z tymi terenami, będzie to katastrofa.
Dla takich ludzi nie powinno być w przyszłości powrotu do kraju. Albo się jest patriotą i jest się ze swoim krajem na dobrze i złe, albo się jest zdrajcą. Nie oceniam tutaj, która strona konfliktu ma racje i czyje działanie jest dobre lub złe - chodzi o sam fakt. Kto nie pomaga, gdy kraj jest potrzebie nie jest patriotą.
Rozumiem tych co od poczatku nie chcieli tej wojny i teraz nie chca w niej walczyc i ginac za idee jakiegos psychopaty ale ci co popierali niech zostaja i ida walczyc, no co jest?
Ale to raczej nie wszyscy Rosjanie rozpętali wojnę. Można ich nie lubić za to, że są debilami, ale wojnę wywołał putin i jego sztab lizidupców. Ci co popierali i nadal popierają putina to mega wariaci i tych bym rzucił na pierwszy ogień, ale pewnie nie wszyscy są za nim i nie wszyscy popierają ten konflikt. Nawet się sprzeciwiają narażając się na więzienie.
My jako naród tez nie jesteśmy najmądrzejsi, wystarczy wspomnieć wygraną pis, ale nie wszyscy są odpowiedzialni za jego złodziejską politykę.
@profix3 Klasyka wojny rozpętują politycy, a potem albo uciekają lub nie, ale zawsze na wojnie giną zwykli ludzie z przymusu. Zauważ że od 1945 roku USA wywołała 65 wojenek w ramach "obrony demokracji i amerykańskiego stylu życia" a naprawdę w celu grabieży innych krajów. Jest taka zasada - zwyciężców nikt nie sądzi.
@Maverick98 nie każdą wygrali i też ich nikt nie sądził (Wietnam)
@Pasqdnik82 Irak
@Pasqdnik82 Nie powiedziałem że wszystkie wygrali, ale te i jeszcze parę pomniejszych rozpętali. Podejrzewam e 99% konfliktów na świecie to ich robota. Że za Wietnam ich nikt nie sądził to też mocno podejrzane, ale za inne też nie. Ostatni konflikt który porzucili to Afganistan, no ale onie nie przegrali, tylko cichcem czmychnęli. No ale usa to "policjant" świata :) Za takich się uważają.
@Maverick98 heh moze dlatego wlasnie czasmi musza jak to policjant przywalić pałą po dupie innym niepokornym zeby byl spokoj. Za to sa nienawidzeni przez pewne osoby co krzycza je**ć psy/ USA ale jak tylko dzieje sie wieksza draka to wiekszosc dzowni wlasnie do nich.
@Gregiv Jasne, ale to oni się za takich uważają. Najpierw CIA wywoluje wojenkę, potem amerykanie wkraczają wprowadzać demokrację. Jak wyjadą to nie ma demokracji ani wielu zasobów naturalnych. Bardzo ciekawa strategia. Demokracja pełną gębą.
@Maverick98 Maja do tego pelne prawo, bo ktory kraj wskazalbys na taki, ktory bardziej lub porownywalnie jest odpowiedzialny za bezpieczenstwo innych krajow jak USA? Ktory kraj jest rownie w tym skuteczny? Moze Rosja? Usa jak i policja swiete nie sa, maja swoje patologie, ale perspektywy na nie tylko rownie dobra ale i lepsza opcje obecnie nie ma. Natomiast szkoda wierzyc w to ze USA napada na inne kraje wydajac grube miliardy i tracac zaawansowany drogi sprzet dla surowców na drugim koncu swiata, ktore z reguly sa dosc tanie a dodatkowo nie da sie ich ot tak po prostu wyssac i zabrac, lecze trzbea zostac na lata i zbudowac odpowiednia infrastukture. Powody sa inne, czesc znanych, aczkolwiek z perpsektywy zwyklego czlowieka niedocenianych, jak proby obalania ladu bezpieczenstwa USA oraz dominacji dolara w handlu. Czesc natomiast jest tajna wiec prawidziwych powodow pewnych dzialan nigdy sie nie dowiemy.
@Gregiv Na wojnie nigdy się nie traci. Jedyni my szaraczki tracimy, zdrowie,dobytek, rodziny. Dla rządów to znakomity biznes. Z jednej strony produkują sprzęt za pieniądze uzyskane ze sprzedaży starego sprzętu na "lewo" drugiej stronie konfliktu. Co do surowców naturalnych to nie chodzi mi o tzw. wyssanie. Ale zawsze można zagarnąć to co jest wydobyte,oraz coś wyssać przy pomocy istniejącej infrastruktury. Wszyscy najwięksi dorobili się na wojnach na różne sposoby. Więc wojna to biznes, ale gdyby konflikty miały się toczyć na terytorium usa to ciekawe jak szybko ameryka zrezygnowała by z tego biznesu ?? Jak myślisz ?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 września 2022 o 13:01
@Maverick98 ciezko mi sobie wyobrazic walke na terytorium USA, nie zabardzo wiem kto mialby sie tam znalezc, wiec i ciezko okreslic determinacje w obronie przed takim wrogiem, choc wydaje mi sie, ze jesli wrog bylby rownie okrutny i bezwzgledny co Rosjanie na Ukrainie to mysle ze Amerykanie tez tak latwo by sie nie poddali. Ciezko tez dalej mi sobie wyobrazic korzysci z planowania skomplikowanych operacji na drugim koncu swiata, angazyjace ogormna ilosc sprzetu zolnierzy materialow i pieniedzy po ty by przez chwile pozbierac tam jakies surowce. Po prostu wojna, sczegolnie wspolczesnie, pozera ogromne ilosci pieniedzy, jednen pocisk moze kosztowac miliony dolarow, stad tez nie widze mozliwosci by obecnie oplacalne byly wojny o surowce, ktore nawet wydobywajac samemu beda troche kosztowac a w obecnie zglobalizowanym swiecie mozna sobie je kupic gdziekolwiek i czasami nawet taniej. Inaczej sytuacja wyglada gdy niezbedne surowce sa nam blokowane, ale taka sytuacja nie miala miejsca. Biznes jest tylko wtedy kiedy sprzedajesz bron walczacym strona a nie wtedy kiedy to ty walczysz i ty przepalasz gory pieniedzy na bron. Dlatego, zeby obecnie prowadzic wojny, to musi miec ona cos innego na celu. Popatrz na Rosje i pomysl czemu napadla na Ukraine, bo na pewno patrzac na to jakie koszty ponosi nie po to by zarobic i to samo tyczylo sie USA. Jedyne co jest faktem to to, ze najwieksza cene za jakakolwiek wojne ponosza cywile, zwykli obywatele.
@Maverick98 100 % racji...
@Gregiv Bardzo mało wiesz na ten temat. Podejrzewam że liznąłeś temat i nawet go nie przemyślałeś. Poczytaj o I wś i czym był traktat wersalski, dlaczego II wś tak szybko się zaczęła i kto był sponsorem Hitlera. Może wtedy będziesz miał jakieś wyobrażenie o wojnie. Potem już poleci po co ameryce status policjnta świata i kto na tym zarabia. Sam się domyślisz.
@profix3 No niestety ale bardzo duża część Rosjan ma zryte berety i uważa, że Rossija ma przyrodzone prawo do rządzenia co najmniej wszystkimi Słowianami plus kraje bałtyckie i ogólnie całe dawne RWPG. W ich rozumieniu Rosja nie prowadzi z Ukrainą wojny, ona tłumi bunt tej nieposłusznej prowincji.
@Moher_przez_samo_h Masz rację, mieli ryte berety od 20 lat, przez bandziora putina. Co się dziwić. Ale oni marzą tak na prawdę o flaszce na wieczór i słoninie do przegryzienia. Nadają się do władzy i wojny że hoho. Widać to po ich działaniach na Ukrainie, debile i dzicz bez mózgu. A jak ktoś nie ma nic w głowie to nic nie zdziała na dłuższą metę.
@profix3 Berety ryte dużo, dużo wcześniej. Tragedia polega na tym, że Rosja nie ma naturalnych granic, ile nachapią, tyle ich - potem przychodzi smuta i się okazuje, że chapnęli więcej, niż potrafią strawić, imperium się sypie, zostawiając kaca jak u Niemców po Traktacie Wersalskim... i da capo, od początku ta sama katarynka. Może tym razem wreszcie się tak roz... teguje, że zostanie księstewko moskiewsko-petersburskie wielkości półtorej Polski, a o wielkiej Rassiji już tylko w domu starców będą snuć marzenia siwiejący weterani przy wódeczce, próbując sobie przypomnieć, ktory w 2022 dostał kulą między łopatki, a który odwrotnie.
@Moher_przez_samo_h Ostatnio wciągnąłem kilka książek o Rosji. Również pewnego podróżnika francuskiego, który był tam w XIX wieku*. I generalnie nic tam się nie zmieniło. Głupota rządzących, przekłada się na głupotę narodu. Tak samo jest z agresją, przekupstwem, niezdolnością do samodzielnego myślenia, nałogami itp itd.
* Astolphe de Custine – Listy z Rosji
Ferdynand Antoni Ossendowski . kilka napisał.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 października 2022 o 23:49
Kur.. czaczek. Szanuję, że nie chcą iść ginąć, ani zabijać, ale gdzie byli cały czas, kiedy niezależne media trąbiły, ze są masakry, tortury i gwałty na Ukrainie??? Niech nie chrzanią, że "nie wiedzieli". Filmiki na YT potrafią wrzucać cały czas, więc wiedzą co się dzieje!
Jeszcze tydzień temu chlali wódę przed TV, w bluzkach z ich "Z"-fastyką!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 września 2022 o 22:20
@KateWlodarska Dokładnie tak jak napisałaś. Popieram.
@KateWlodarska Zapewne nie wszyscy.... bo bywały i protesty... no ale tych władza rękoma policji czy tam milicji (nie wiem co tam w Rosji obecnie jest) szybko spałowała lub osadziła w aresztach czy co tam jeszcze robili z nimi.
@KateWlodarska Łatwo się ocenia siedzą kilkaset kilometrów dalej w cywilizowanym kraju... a prawda jest taka, że w Rosji i na Ukrainie każdego dnia rozgrywają się dramaty zwykłych ludzi, bo to zwykle szaraki umierają na wojnie po obu stronach barykady... a generały i politycy przesuwają te pionki bez refleksji, że ich decyzje to życie realnych ludzi, a nie pionki w chińczyku.
@adi011290 Masz rację, tylko jedno ale...
Jakoś nie zauważyłam, aby Rosjanie w Niemczech, organizujący protest poparcia dla wojny, przyjmowali się umierającymi rodakami. Teraz też w Gruzji, dobrze się bawią, niektórzy pracują zdalnie, nadal dla Rosji, obrażające Gruźinów i nie przeszkadza im, że tam gdzieś umierają ludzie, bo ich państwo wywołało wojnę. Więc dlaczego teraz nam ma być ich szkoda?
@KateWlodarska To samo robilibysmy my, gdyby to Polska napadła jakis kraj a w TV siano by propagande jakoby to dla naszego dobra. To samo działo sie ze szczepieniami na covid i noszeniem maseczek. Wiekszosc potulnie jak baranki nie tylko dostosowala sie ale jeszcze szkalowala tych, ktorzy mieli swoje zdanie. Ludzie to proste istoty i nie zbuntuja sie dopoki nie dotknie ich personalnie jakas decyzja rzadu.
@onlywoman Widzisz problem polega na tym, że wrzucasz wszystkich do jednego worka. Ja nie neguje, że są tam idioci, którzy powinni zostać wysłani na wojnę i to najlepiej do rozminowywania bez sprzętu... ale nigdy nie patrz na całość grupy przez pryzmat jednostek, bo z reguły te które są w mniejszości są najgłośniejsze, bo jakoś muszą na siebie zwrócić uwagę... Wiadomo, że bardziej jest mi szkoda Ukraińców, bo to Oni zostali zaatakowani, ale w niektórych rosyjskich domach też odbywają się dramaty i to niekoniecznie ludzi popierających Putina, tym bardziej jeśli tamtejszy aparat władzy działa tak dobrze jak go przedstawiają, to właśnie teraz w kamasze brani są przede wszystkim przeciwnicy Putina i mniejszości etniczne, które posiadają rosyjski paszport. Inaczej mówiąc... wsparcie frontu przy jednoczesnym zrobieniu lekkiej czystki w kraju.
@KateWlodarska a gdzie są Polacy jak pis rozpieprza kraj? Widzę tutaj pewne podobieństwo....
@xgaijinx Człowieku pogięło cię? Do jednego worka wrzucasz "potulne" noszenie maseczek i bombardowanie miast, gwałcenie kobiet, porywanie setek dzieci?
@Moher_przez_samo_h wspomnialem o propagandzie. Zastanow sie czy oni wogole o tym wiedza. Starsi i biedni napewno nie bo nie maja internetu. Czerpia wiedze z TV. Myslisz ze jak tam jest ta wojna przedstawiana? Myslisz ze putin sie chwali gwaltami w swojej telewizji? Oni maja sprane glowy od telewizora tak jak nasz elektorat POPiS. Gowno bys zrobil jak by Polska kogos napadla. Siedzialbys na demotach i pisal farmazony
@xgaijinx A co to ma do mojego pytania?
@Moher_przez_samo_h jak nie umiesz czytac ze zrozumieniem to nie zabieraj glosu bo obnizasz poziom dyskusji.
Oni wszyscy w tej kolejce do niedawna na kanapie ja popierali a TERAZ PŁACZ to teraz są dezerterzy i tyle
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 września 2022 o 0:33
Niemcy też spierniczali na zachód, gdy się do nich front wschodni przybliżał.
Panie, a za Tuska...
@agronomista nawet wcześniej. Einstein był chyba niemcem i spieprzał...
@mosowski Niemcem? Urodził się w Niemczech. Akurat do Einsteina klika krajów się przyznaje dzisiaj. Niemcy, Szwajcaria, USA, Izrael. Z pochodzenia był Żydem, urodził się w Niemczech, pracował w Szwajcarii i USA, Czechach. Raczej nie "spieprzał" bo wyjechał do Szwajcarii przed I WŚ a do USA jeszcze przed nasileniem się w Niemczech tendencji przed którymi mógłby "spieprzać". Faktycznie po dojściu Hitlera do władzy oświadczył, że do Niemiec nie wróci co jak najlepiej świadczy o jego przenikliwości. Za kogo się uważał, nie wiem. Pewnie za Żyda. Problem podobny jak z Kopernikiem, Chopinem czy Skłodowską - Curie. Niemniej o tych "naszych" wiemy dość jednoznacznie, że sami siebie uważali za Polaków a to jest decydujące w cywilizowanych krajach (W odróżnieniu od krajów barbarzyńskich jak III Rzesza gdzie można było zostać Żydem tylko dlatego, że babcia była Żydówką albo ZSRR gdzie można było zginąć jako Polak mimo, że w Polsce się nigdy nie było i do polskości nie przyznawało)
@mosowski Żydem
@agronomista Niemcy uciekali - ale nie w 1939 roku.
@rhkkkk on był najbardziej jaskrawym przypadkiem co nie zmienia faktu, że dużo niemców także uciekało z niemiec przed wojną. To jest normalne. Tak samo było w PL jak wprowadzili stan wojenny i piętnowanie tych ludzi jest po prostu bez sensu.
Dobra odwróćmy sytuację.
Np. Polska ma cel odzyskać Kaliningrad, kto byłby za? Kto by się cieszył, że łupnia spuścimy ruskim?
Część Polaków na pewno.
A kto by chciał walczyć, żebyśmy go odzyskali?
Sami sobie szczerze na te pytania odpowiedzcie.
Nie chce ich bronić, ale kocham obiektywizm.
@mala1989 odzyskać? A niby kiedy należał do Polski?
z niemiec też w czasie wojny którą zaczęli spieprzało wielu niemców więc nie do końca prawda....
uciekają bo nie chcą być mięsem armatnim na Ukrainie.
A CO NIBY (sensownego) MOGA ZROBIĆ?
Protestować? Grozić, że nie zagłosują na Putina? -- władza ma to w doopie bo protesty olewa gdyż od lat wszelkie wybory to ustawka. A na protestantów czeka więzienie i/lub karta powołania
Przez lata cały świat pompował kasę putinowi i robił intratne interesy - a teraz to wina Rosjan że on jest carem?
Mnie tam cieszy taki a nie inny rozwój sytuacji, im więcej młodych mężczyzn ucieknie z Rosji, tym gorsza będzie sytuacja gospodarcza tego kraju, sytuacja demograficzna i zdolność do idiotycznego wojowania. Już teraz widać, że Rosja to kolos na glinianych nogach i żadnej wojny z NATO nie wywoła. Bo jest zbyt słaba propagandowo na to. Do takiej wojny potrzebowaliby kilka razy tyle mięsa armatniego. A mało jest dzisiaj chętnych do bycia mięsem armatnim.
Brnąc dalej w konflikt z Ukrainą, Rosja coraz bardziej się pogrąża... I o ile Europie się dostanie rykoszetem, o tyle, jak Rosja nie zdobędzie, a straci tereny należące do Ukrainy, co jest całkiem możliwe przy dzisiejszym podejściu. To będzie to dla niej ogromna katastrofa pod wieloma względami. Nawet z tymi terenami, będzie to katastrofa.
Chichot historii.
Dla takich ludzi nie powinno być w przyszłości powrotu do kraju. Albo się jest patriotą i jest się ze swoim krajem na dobrze i złe, albo się jest zdrajcą. Nie oceniam tutaj, która strona konfliktu ma racje i czyje działanie jest dobre lub złe - chodzi o sam fakt. Kto nie pomaga, gdy kraj jest potrzebie nie jest patriotą.
@Docent_Deptula co ty w ogóle pierdzielisz. W jakiej potrzebie znalazła się rosja?
Rozumiem tych co od poczatku nie chcieli tej wojny i teraz nie chca w niej walczyc i ginac za idee jakiegos psychopaty ale ci co popierali niech zostaja i ida walczyc, no co jest?
Rozpoczęli wojnę ci którzy dziś uciekają przed wcieleniem???????
Jakiż to proces logiczny doprowadził do takich wniosków?