Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
68 74
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
J jarobart
+6 / 10

@Assasinsninja
To oświeć mnie geniuszu bo jestem tak głupi że nie rozumiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
+13 / 15

Chodzi zapewne o to, że na trzech zegarach jest godzina "po" (kwadrans PO piątej, pięć PO dziewiątej, dwadzieścia pięć PO jedenastej) a na jednym jest godzina "za" (ZA kwadrans jedenasta).

Co nie zmienia faktu, że zadanie jest kompletnie bez sensu…

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NIG0L
+13 / 13

@13Puchatek
A może pierwszy? Jako jedyny ma wskazówkę godzinową po prawej stronie tarczy, a reszta po lewej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Puchatek
+7 / 9

@NIG0L

No w sumie… Tak samo bez sensu :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 5

@13Puchatek Tylko że tu też jest kwestia że jedną godzinę można odczytać jako "za pięć w pół do jedenastej" XD.

Zadanie jest idiotyczne i jeśli już, to dla mnie nie pasuje godzina 10:45, bo jako jedyna ma pełną godzinę parzystą. Pozostałe: 5:15, 9;05, 11;25 mają pełną godzinę nieparzystą :/ . I chyba taka interpretacja ma więcej sensu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
-1 / 5

Za piętnaście 11 . to jedyna godzina która nie jest po.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gemini1234
+5 / 9

@Kocioo Nie bardzo. Można odczytać, że jest 45min po dziesiątej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
-2 / 10

@gemini1234 Odczytujesz tak godzinę na zegarze? 1:57 to dla Ciebie "57 po pierwszej", a nie "za trzy druga"?

Co do zadania - generalnie opiera się na założeniu, że raczej większość ludzi odczytuje godzinę w ten sam sposób, czyli do 30 minut jest po jakiejś godzinie, a po 30 minutach jest za jakaś godzina. Fakt - ktoś może sobie odczytać 10:45 jako "za pięć za dziesięć jedenasta". Jeśli ktoś jest tak kreatywny, to jednak będzie w mniejszości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gemini1234
0 / 0

@Eaunanisme Hmmm, jednak poziom inteligencji chełbi modrej nie jest tak niski jak się powszechnie uważa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
-4 / 4

@gemini1234 Jeśli jest to zadanie na poziomie ósmej klasy, to zgadzam się z Tobą. Przedszkolaki powinny już umieć poprawnie odczytywać godziny, a więc również one powinny umieć podać prawidłową odpowiedź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
-2 / 4

@Gundula W szkole uczymy się pisać litery w konkretny sposób, a później nikt tego nie sprawdza, czy będziesz pisać małe "s" tak, czy inaczej. Ale o co chodzi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
0 / 0

@Gundula
to chyba jednak jest różnica między powiedzeniem "pierwsza pięćdziesiąt siedem" a "pięćdziesiąt siedem minut po dwunastej" :) :) :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 1

@Eaunanisme "Odczytujesz tak godzinę na zegarze? 1:57 to dla Ciebie "57 po pierwszej", a nie "za trzy druga"?" - tylko że wszystkie te sposoby odczytu są jak najbardziej poprawne.

Jak dla mnie, nieprawidłową godziną jest tutaj faktycznie 10;45, ale nie dlatego że jest to "za ileś tam jakaś godzina", ale dlatego że wszystkie pozostałe godziny są nieparzyste.
Bo mamy 5;15, 9;05 i 11;25. To są godziny nieparzyste (pomijając totalnie wpływ minut). A 10;45 jako jedyna jest tu godziną parzystą :P . I to konkretnie jest faktyczna różnica, faktyczna niezgodność która nie podlega subiektywnej interpretacji po przez różne sposoby wymawiania danego stanu godziny.

Bo ten argument że "za ileś tam jakaś godzina", to taki mooocno naciągany argument. Moja interpretacja zadania natomiast jest przejrzysta i logiczna :) . Jeśli nie o to chodziło, to serio nie mam pojęcia o co.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
0 / 0

@rafik54321 Ja nie twierdzę nigdzie, że jest jeden prawidłowy sposób odczytywania godziny, a reszta to herezje. Zwracam jedynie cały czas uwagę, że generalnie od czegoś trzeba zacząć. Tak samo jak z pisaniem literek - każdy uczy się wg jednego wzorca, a potem jego biznes, czy pisze, jak uczono go w pierwszej klasie, czy swoim stylem. Z odczytywaniem godzin jest dokładnie tak samo - generalnie (tak mnie przynajmniej uczono) do 30 minut jest po, a po 30 minutach jest za. Czy ktoś będzie tak odczytywać godziny i czy w ogóle będzie umiał je odczytać z zegara analogowego (podobno w dobie wszechobecnych zegarów cyfrowych ta umiejętność zanika) w praktyce nie ma znaczenia. Ale jednak warto wiedzieć, że są różne opcje. Dzięki temu można przynajmniej zrobić dobrze zadanie w szkole.

Można też uznać, że to głupie i wyjść z założenia, że nie pasuje zegar nr 4, bo suma kwadratów nie jest podzielna przez 4! i potem się dziwić, że się dostanie 0 punktów. Za to wyjść zwycięsko moralnie z walki z opresyjnym systemem, który dusi indywidualność i inteligencję. Co kto lubi :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Eaunanisme Znowu przykład z pisaniem.
Tu szkoła daje 4 litery. Bo zamiast uczyć przede wszystkim pisać jak najprościej, aby to było jak najbardziej czytelne to uczą dokładnie odwrotnie. Uczą różnych zawijasów, które nie są ani czytelne, ani użyteczne. Łapiesz takie nawyki i potem ciężko się tego oduczyć. Dlatego np mój charakter pisma jest tragiczny XD. Dlatego teraz zwykle piszę drukowanymi literami (w np formularzach). Sam pracowałem kiedyś w biurze i serio jak dostawałem kwity wypisane literami "drukowanymi" to było cacy. To potem, np w drugiej klasie podstawówki, powinni uczyć pisma pisanego. Tak żeby to pisanie było po prostu szybsze.

Najbardziej optymalną, uniwersalną i sensowną jest właśnie powiedzenie np "dziesiąta dwanaście". Jest to jeden szablon, bez żadnych akrobacji który zawsze i każdy zrozumie. Nie wymaga myślenia. Masz po prostu 2 liczby 10 i 12, 10;12. Koniec. Proste, sensowne, eleganckie, zrozumiałe.

Odrębną kwestią jest to czy z zegarka analogowego ktoś potrafi odczytać godzinę, bo z cyfrowego też można odczytać w sposób "za ileś tam, ileś po którejś".

I gdyby to było zadanie w stylu "który zegar nie pasuje? Uzasadnij dlaczego" to spoko. Zadanie typowo na kreatywność, zauważ coś co ci nie pasuje i uargumentuj to. Fajne zadanie by było, ale znając nasz porąbany MEN na pewno nie o to chodzi :/ .

Tylko że znów jeśli uznawać to za zadanie w stylu "za ileś tam". To znaczy że nie jest to zadanie z matematyki. Bo to kwestia językowa.
Obojętnie czy ten ułamek 0,25 odczytasz jako "25 setnych" czy jako "zero przecinek dwadzieścia pięć" to matematycznie oba sposoby wymowy są poprawne. Drugi jest po prostu potoczny. To językowo (czyli raczej w ramach języka polskiego) jest różnica. A nie kojarzę zadań z zegarami z zakresu języka polskiego XD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
0 / 0

@rafik54321 Zadanie nie wygląda, jakby miało testować kreatywność. Bardziej jak by miało być pod klucz. Jest inną kwestią, czy tego typu rzeczy mają jakikolwiek sens. Moim zdaniem nie. Aczkolwiek widzę w nich, podobnie jak w tym zadaniu powyżej, jeden plus, a mianowicie uczą pewnych schematów myślenia, co pozwala zaoszczędzić czas. Inaczej każdy problem trzeba by rozbijać na czynniki pierwsze i analizować ze wszystkich stron w celu znalezienia prawdopodobnego i sensownego rozwiązania. A tak - schemat, szybka odpowiedź. Może mało kreatywne, ale czy o to chodzi w zadaniu z odczytaniem godziny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Eaunanisme tylko ciężko odgadnąć klucz jeśli podajemy tyle informacji które mogą być totalnie różnie interpretowane.
Raczej powinno wtedy zadanie brzmięc "odczytaj godziny wg klucza" i podane to jak ma być odczytywane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
0 / 0

@rafik54321 Zadanie wyrwane z kontekstu, więc cholera wie, czy dosłownie chwilę wcześniej nauczyciel omówił różne sposoby odczytywania godziny z zegarów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sevivo
0 / 0

@Eaunanisme

Ktoś może. i dużo tak robi, godzinę 10:45 jak i wszystkie inne odczytać jako "dziesiąta czterdzieści pięć" bez żadnych "po", do "do" i "za".

A są tacy co w tym zadaniu odczytają ostatni zegar jako: "za 5 w pół do 12" - i co źle? Jakoś nienaturalnie? Nie, bo tak się robi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 października 2022 o 20:13

avatar BOFH
-2 / 2

Raczej nie z klasy ósmej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
5 5g3g
-1 / 1

@BOFH masz rację max 3 klasa podstawówki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gemini1234
+5 / 9

Tu nie chodzi o to która godzina nie pasuje do pozostałych, tylko który zegar nie pasuje do pozostałych. Zatem wskazana godzina nie ma nic wspólnego z zegarami. Wg mnie nie pasuje ostatni zegar. Po co komu 4 zegar, jeśłi ma już 3 takie same?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
-3 / 3

@gemini1234 W zadaniu chodzi przede wszystkim o odczytanie godziny. Zatem rozumowanie, że nie o godzinę chodzi jest błędne.

Wszystko zależy od kontekstu. Jeśli w temacie liczb pierwszych w zadaniu "Która z liczb nie pasuje - 7,17,27 czy 37" zaznaczysz 7, bo "to jest cyfra, a w pytaniu chodziło o liczby", to mam złą wiadomość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
-1 / 1

1. 2.4. ileś PO którejś
3. ZA ileś któraś

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sevivo
-1 / 1

10:45

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jur4578
+2 / 6

17:15 - u nas w kościele o tej godzinie nie trwa żadna msza

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
5 5g3g
-2 / 2

To zadanie jest proste. Serio pytacie? O ile minut różnią się wskazania zegrów? To nie jest zadanie z 8 klasy, a o ile pamiętam z 2 lub 3 podstawowej.
Nie pasuje 1 zegar.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 września 2022 o 16:33

J jeszczeNieZajety
-3 / 3

Żaden nie pasuje do pozostałych. Normalnie zegary pokazuja tę samą godzinę jeśli są w tej samej strefie czasowej. WSZYSTKIE zegary na całym świecie musza pokazywac tę samą liczbę minut niezależnie od strefy czasowej jeśli chodzą dobrze. Zatem co najmniej trzy zegary chodzą źle. A może i wszystkie cztery. Co za głupie zadanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@jeszczeNieZajety no nie do końca. Strefy czasowe są kompromisem. Arbitralnym uproszczeniem dla wygody, który poświęca wierność stanu faktycznego.

Bo tak na prawdę, to należałoby korygować czas względem stref czasowych co ułamki sekund.
Cała Polska leży w jednej strefie czasowej, ale to nie znaczy że np wschód słońca, nad całą Polską występuje w tym samym czasie. Różnica pomiędzy wschodem Polski, a zachodem Polski to aż 40min. Całkiem sporo. Więc jeśli by oprzeć strefy czasowe o właściwą i zgodną z prawdą polityką stref czasowych to takie strefy czasowe byś musiał rozgraniczać co sekundę (dla zegarów z dokładnością do 1s). A to by oznaczało przeskok co kilka metrów :P .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
0 / 0

Na ostatnim jest podany czas zimowy, na pozostałych letni. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L little_oone
-3 / 3

3 są przed południem, a 1 po południu. Lub 3 są przed północą, a 1 po północy;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ryho1000
+1 / 1

Każda odpowiedź jest dobra. Trzeba ją tylko właściwie uzasadnić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Eylen12
0 / 0

Są godziny 5, 9,10 i 11. Trzy są po kolei, tylko 5 wypada z rzędu. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale zarówno o 5 jak i o 17 uczniowie nie są w szkole. Inne godziny za to można by zobaczyć na zegarze podczas zajęć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
5 5g3g
0 / 0

ZWskazania 3 ostatnich zegarów różnią się o100minut. Nie pasuje pierwszy zegar Zadanie z matematyki szkoła podstawowa klasa druga pierwszy semestr.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem