Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1983 2037
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
W wawrzynkor
+40 / 52

I to jest qurva demotywyjace

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+17 / 31

@wawrzynkor nie, demotywujace jest to, ze ludzie nic z tym nie robia i sa gotowi glosowac za przedluzeniem tego stanu rzeczy byleby tylko dostali 100euro na dziecko

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+10 / 14

@Xar a na kogo mamy głosować? Kto zlikwiduje socjal, dopłaty do nierentowych firm(np. górnictwo)?
Kto obniży podatki? Kto kasę z podatków będzie inwestował w naukę i rozwój? Która partia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-1 / 3

@Arek942 "Kto zlikwiduje socjal, dopłaty do nierentowych firm(np. górnictwo)?
Kto obniży podatki?" - Partia Libertarianska

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+2 / 6

@Arek942
W polsce od niepamiętnych czasów na wyborach glosuje się przeciw, a nie za. W nadchodzacych wybór bedzie o tyle prostszych, że nie ma na scenie politycznej nic gorszego niż pis.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U usiek1992
-5 / 11

@MG02 Ależ oczywiście, że jest - prorosyjska Konfederacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 2

@MG02 ja się polityką nie interesuję. Która partia w Polsce (z szansą na wejście do sejmu) jest libertarianiska? Ja słyszałem że jak PO/KO kiedyś nowoczesna mówią, że 500+ ok ale tylko dla najbiedniejszych. Więc jednak można być jeszcze bardziej socjalistyczną partią - gorszą od pis.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 2

@Arek942 zaglosowalbym na ta partie bo mi odpowiada, ale nie ma szans wejscia - pomyslalo kilka milionow wyborcow...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 2

@usiek1992
Jeśli mam porównać to głos oddany na konfederację mniej zaszkodzi Polsce niż głos oddany na pis. Tylko dlatego, że konfederacja jest marginesem ktory nigdy nie bedzie miał zbaczacego wpływu na scenie politycznej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
-1 / 1

@Arek942
Polityką nie trzeba się specjalnie interesować, żeby być śwadonym tego jak pis rujnuje Polskę i przyczynia się do zubożenia społeczeństwa. Wybór pis na następną kadencję oznacza dalszy rozrost marnotrawstwa, dalsze zwiekszanie socjalu, dalszy rozrost korupcji i nepotyzmu, dalszy spadek znaczenia Polski na arenie miedzynarodowej i dalszy spadek wartości PLN. Nie oszukujmy się, nie ma partii libertańskiej, która rozwiąze nagle wszytskie problemy.Sukcesem bedzie już zatrzymanie tego procesu na obecnym poziomie. Dlatego każdy głos oddany w przyszłych wyborach przeciw pis pozwoli zatrzymać to się dzieje odkąd kaczyński i spółka doszli do władzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 2

@Xar ilu w Polsce ludzi ma Libertarianskie poglądy?
może 2% ? A jak pisałem, PO ma bardziej 'socjalistycze' pomysły niż pis

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@MG02 zgoda ale
"Dlatego każdy głos oddany w przyszłych wyborach przeciw pis pozwoli zatrzymać to się dzieje odkąd kaczyński i spółka doszli do władzy"
PO itp partie mówią że 500+ tylko dla biednych. Więc wybór PO tylko pogorszy sytuację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
-1 / 1

@Arek942
Pis nie mówi już o 500+ tylko o 800+, bo ich wyborcy zaczeli rozumieć co to jest inflacja. Mogę się założyć, że przed wyborami podniosą to świadczenie o 300pln, żeby zaraz po wyborach okazało się, że drukarki nie wyrabiają się z dodrukiem pustego pieniądze i z winy tuska trzeba bedzie odebrać to świadczenie "burżujom" zarabiającym powyżej 4tyś pln brutto.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
+24 / 30

To dokładnie pokazuje jak marnowane są nasze pieniądze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+3 / 25

Owszem to wszystko prawda, ale chciałbym zwrócić uwagę na pewną rzecz. Otóż złotówka w 1990r przedstawiała dużo większą wartość (strzelam że dwukrotnie, może nawet trzykrotnie) niż dziś. Więc dla uczciwości trzeba by uwzględnić inflację względem wartości i to rok do roku od początku istnienia WOŚP. Wtedy zapewne by wyszło że na "dzisiejsze" pieniądze to by zebrali znacznie więcej niż 1,5mld zł.

Ogólnie WOŚP może nie jest bezinteresowne, nie oszukujemy się, ale z pewnością robi dobrą robotę. Robi to co do k***,y nędzy powinien robić NFZ. Może NFZ niech po prostu przeleje hajs na WOŚP haha, niech Owsiak funduje co trzeba bo bieglejszy jest...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
+10 / 20

@rafik54321
"Ogólnie WOŚP może nie jest bezinteresowne, nie oszukujemy się, ale z pewnością robi dobrą robotę. Nie może być. Po prostu to jest fizycznie niewykonalne. Dla organizatorów to jest praca na cały etat na cały rok. Nie da się pracować gdzie indziej te 40 godzin w tygodniu, a po godzinach zająć się organizacją 2 wielkich imprez.

Raz brałem udział w organizacji jednego małego koncertu, maks. kilkaset osób. Pamiętam, ile było załatwiania, sprawdzania wszystkich umów, szukania sponsorów. Nawet nie próbuję sobie wyobrażać, ile roboty jest z organizacją takich wielkich imprez, zwłaszcza że częścią jednej jest zbiórka pieniędzy.

Jeden znajomy zajmował się organizacją finału WOŚP w jednym mieście w Irlandii. Zabawa była niezła, ale na pewno przyszło maks kilkaset osób. Stawiałbym na to, że że góra kilkadziesiąt wzięło udział w aukcji. I ten znajomy powiedział, że trzeba było co najmniej 10 osób, żeby to ogarnąć.

Jestem pewien, że ci, co tak narzekają na Owsiaka, zrezygnowaliby po kilku dniach, gdyby zamienili się rolami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-4 / 16

@El_Polaco wiesz, wolontariaty są bezinteresowne :), z ich usług masowo korzysta WOŚP. Więc też tak nie do końca. Jednak trzeba przyznać że WOŚP kosztuje (tj jego funkcjonowanie kosztuje), ale przynajmniej jest wymierny efekt i to efekt stosunkowo "tani" względem tego co (nie)robi NFZ. Więc finalnie to wszystko jest mocno na plus.

Może to jeszcze wyraźniej podkreślę. Absolutnie nie jestem "antyOwsiakiem" czy coś podobnego. Absolutnie. On jest potrzebny i de facto szkoda że jest potrzebny, bo w dobrze funkcjonującym państwie nie powinien być. Bo WOŚP robi to co powinno robić państwo i TO jest demotywujące!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+2 / 6

@rafik54321 Mijasz się z prawdą. W 1990 $ był po 9 638,91 złotego a inflacja wynosiła 585%. Sprawdź zanim coś napiszesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 3

@PIStozwis tak, bo po dewaluacji to też tak stał...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 2

@rafik54321 Niekoniecznie. 2,46 w 1995.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
+1 / 7

@abaddon81
Nie chodzi o to, że WOŚP ma zastąpić NFZ, bo to nie ta skala. Chodzi o to, by rozwiązać problemy tam, gdzie NFZ z racji "molochowatości" problemów nie dostrzegł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CP666
-5 / 7

@abaddon81
Właśnie NFZ zbiera na pierdoły tj. pensję lekarzy, pielęgniarek + stałe materiały medyczne. Owsiak zbiera na sprzęt medyczny potrzebny w szpitalach czasem też przychodniach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KyloRen
+1 / 3

@CP666 Skoro uważasz pensję lekarzy za pierdołę to idź się uczyć przez 12 lat a potem pracuj po 300h w miesiącu za darmo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gemini1234
-5 / 5

@abaddon81 Dobrze byłoby gdybyś nie wypowiadał się na temat ochrony zdrowia, bo jesteś kompletnym ignorantem. 55 mld na leczenie szpitalne w 2020???? Skąd masz takie dane? Po za tym ponad 90% tych pieniędzy idzie na płace. Sprzęt medyczny zakupowany jest głównie z finansowania przez samorządy lub granty unijne, a nie z finansowania NFZ. Sprzęt od WOSP jest oczekiwany przez szpitale.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A abaddon81
+1 / 3

@gemini1234 Może kraje pomyliłeś. Mówimy o Polsce i danę za 2020 r są dostępne. Postarasz się to znajdziesz w internecie. To nie jest trudne. Ze tak cie sparafrazuje:
"@gemini1234 Dobrze byłoby gdybyś nie wypowiadał się na temat faktów, bo jesteś kompletnym ignorantem."
Edit.
Prosze dane skoro google cie przerasta:
https://www.nfz.gov.pl/bip/finanse-nfz/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 października 2022 o 20:31

T tomas12_1978
0 / 0

@abaddon81 zgadzam się z Tobą , ludzie nie chcą tego zrozumieć..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MEATLOAF
-1 / 1

@KyloRen uczą sie za darmo za nasze a potem większośc wyjedzie do innego kraju zarabiac w ojro.a powinni wtedy oddać kase

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KyloRen
-1 / 1

@MEATLOAF Ale każdy absolwent wyjeżdżający za granicę powinien oddawać kasę za studia czy tylko lekarze?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik3001
+16 / 20

A ile rydzykowi bakiewiczowi i h wi komu jeszcze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
+7 / 33

Roczny budżet w 2022 na leczenie szpitalne to 54,6 mld zł w tym maluszków ( " maluszków " żeby podkręcić emocjonalnie komentarz) To tyle ile zebralibyśmy na WOŚP przez ponad 1000 lat. ( zebraliśmy bo też wpłacam ) i nie popieram dotowania TVP. Chciałbym tylko uzmysłowić skalę wkładu naszych zbiórek na WOŚP w stosunku do wkładu jaki wnosimy w składkach i w podatkach na samo tylko leczenie szpitalne a traktowani jesteśmy delikatnie mówiąc średnio. Są też ludzie, którzy piszą często w komentarzach że skoro nie popierają WOŚP niech nie korzystają ze sprzętu. No cóż nie każdy musi popierać WOŚP a WOŚP nie jest znaczącym wkładem w Służbę Zdrowia ani jej filarem tylko my wszyscy płacący składki i podatki. WOŚP to przede wszystkim dobra zabawa w środku zimy, dzięki której czujemy się lepiej i dająca nam przekonanie że zrobiliśmy coś dobrego. I o ile podoba mi dię cała akcja to jednak Jurek Owsiak, świadomie czy nie, dzieli ludzi zamiast ich jednoczyć. Wcale nie gorzej niż TVP. Z której od kiedy pamiętam każda partia u władzy roni sobie szmatę propagandową i zaraz po objęciu władzy obsadza swoimi ludźmi. Jednak dotowanie partyjnej propagandy z budżetu nawet Goebbles nie wymyślił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 października 2022 o 13:45

avatar Xar
+5 / 13

@Kocioo o ile wiem to jednak z budzetu na leczenie szpitalne oplacane jest utrzymanie i personelu i budynkow(w tym rachunki za energie), natomiast WOSP zbiera typowo na sprzet i to specjalistyczny, a nie na strzykawki i igly

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
+3 / 9

@Xar Cały budżet na ochronę Zdrowia to 133 mld

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Azheal
-3 / 5

@Kocioo Wrzucanie całego budżetu NFZ jest błędne - proszę pokaż ile idzie czysto na sprzęt bo to kupuje wośp

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
0 / 6

@Azheal Cały budżet to 133 mld ja podałem tylko 54 mld na leczenie szpitalne .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomas12_1978
-1 / 1

@Azheal no to za chwilę stwierdzisz że cały sprzęt dla służby zdrowia zakupiła wośp?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gekon86
+3 / 13

Dziwne ze płacimy na ubezpieczenia zdrowotne i NFZ nie potrafi(nie chce?) zrobić tego co osoby zarządzające WOŚP. W sumie to NFZ dysponuje bez porównania większymi pieniędzmi a wiemy jak to funkcjonuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Slawa238
+11 / 15

@Gekon86 NFZ funkcjonuje gówniano to fakt. Ale by sprzęt od Wośp mógł funkcjonować to NFZ musi zapewnić budynek szpitala (remonty, wyposażenie dodatkowe, sprzątanie), personel do obsługi tego sprzętu, prąd na który działa, masę sprzętu dodatkowego (typu rękawiczki, strzykawki, wenflony oto, które może wydają się drobne, ale zużycie idzie w tysiące). Leczenie zazwyczaj nie kończy się na użyciu danego sprzętu, dalej jest kontynuowane na sprzęcie nie z WOŚP. Bez miliardów z NFZ na sprzed z WOŚP moglibyśmy tylko popatrzeć.


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A abaddon81
+3 / 7

@Gekon86 Znaczy co ma robić? Kupić parę fajnych łóżek ale bez obsługi(salowe), miejsca (szpitala) z obsługą, lekarzy, serwisu ogrzewania jedzenia dla pacjentów? Zakup sprzętu do dopiero początek wydatków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gekon86
+1 / 5

@abaddon81 jedzenie dla pacjentów? Kiedy ostatnio miałeś możliwość widzieć co dostają pacjenci w szpitalach?:) mi chodzi o to, że my jako społeczność zrzucamy się na coś co powinniśmy dostawać bez łaski choćby z tytułu wszelkich składek jakie opłacamy. Tymczasem zbieramy na sprzęt który w gruncie rzeczy obsługują ci sami lekarze którzy by obsługiwali go gdyby był zakupiony przez NFZ a nie jest. To prawda, że pieniądze z NFZ idą na pensje, utrzymanie szpitali, karetek itd, ale mogliby też doposażyć szpitale a nie czekać na narodowa zbiórkę. Tak to wygląda. Pieniądze z WOŚP to jakiś mizerny procent jak nie mniej budżetu NFZ a zapytaj kogoś czy zna szpital w którym nie ma sprzętu zakupionego z orkiestry. Skala zbiórki to kropla w morzu a efekty są widoczne jakby proporcje w budżetach były odwrócone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CP666
-4 / 4

@abaddon81
Nie łóżka a np nowoczesne inkubatory, tomografy itd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gekon86
0 / 0

@Slawa238 to może niech czesc z tych miliardów przeznacza na pensje dla specjalistów bo dwa dni temu spędziłem 4,5h na SOR (mama po operacji i po tygodniu zaczęły się problemy) i w końcu wróciliśmy do domu (ryzyko podjęła mama) bo był JEDEN! chirurg na cały szpital! W dodatku nasz brat Słowianin z Ukrainy. W dodatku o 22:30 poinformował że trafiły do niego osoby z wypadku i ma dwa stoły operacyjne do ogarnięcia i się nie wyrabia i potrzebuje minimum 2h. O 19 (po godzinie czekania mówił że już tylko chwilka). Jeżeli kłamał to pies mu mordę lizał, jeżeli nie to właśnie w takich realiach żyjemy. Niby NFZ ma te miliardy a ich nie widać. Zauważalny jest coraz większy brak lekarzy. Także problemem nie jest to, że nie ma gdzie wstawić sprzętu tylko to ze nawet nie ma kto go obsługiwać. Tak to wygląda. Na marginesie jak mama pojechała na 9 na zmianę opatrunku to rozmawiała z panią która kilka dni wcześniej siedziała na poczekalni o 14 bo miała na 7 opatrunek:/ lekarz przyjmował w ten dzień do 22 i się chyba nie spieszył. Wiesz, że lekarze rypią dyżury w takim zakresie godzinowym, że gdyby kierowca tira tyle jechał bez pauzy to by z mandatu się nie wygrzebał. W praktyce bardziej dba się o kierowcę i jego wypoczynek niż o lekarz który ma leczyć ludzi. Tragedia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slawekkier123
+2 / 22

Złoty Melon

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 10

@slawekkier123 poczytaj sobie politykierze jakie prawa ma fundacja charytatywna i dlaczego nie wszystko moze jako osobna prawna wykonywac sama

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slawekkier123
-2 / 14

@Xar Nie mam z tym problemu problem z tym dlaczego jest to obieg zamknięty tyle i tylko tyle a może aż tyle

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lingerer
+8 / 26

1) znam ludzi którzy uważają że w szpitalu to cały sprzęt zakupił owsiak bo personel w wośp-owym amoku obkleił wszystko co tylko się dało serduszkami z "akcji" i nie ma możliwości im powiedzieć że tak nie jest
2) owsiak tak naprawdę niczego nie dał tylko wośp wypożyczył sprzęt na bardzo rygorystycznych zasadach
3) ktoś wspomniał tu o "złotym melonie" dodam jeszcze Ćwierć Mrówki, następnie Mrówka Cała, Jasna Sprawa, i firma córki Feel Mint Production
4) podczas finału chwali się że zebrano tyle a tyle ale nie wspomina o kosztach poniesionych przez miasta organizujące "finałowe" koncerty i imprezy
ktoś to kiedyś podliczył i wyszło że koszt przewyższa zysk!
i gdyby te pieniądze naprawdę w większości trafiły na zakup tych sprzętów to biorąc pod uwagę że ludzie się fajnie bawili to było by OK .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-4 / 16

@lingerer chcialbym tylko uswiadomic, ze:
1.Fundacja jako osoba prawna nie wszystkie czynnosci prawne moze wykonywac
2. Gdyby zbiorki nie zostaly rozliczone w taki sposob, ze administracja je uznala to nie mozna byloby przeprowadzic kolejnej zbiorki
3. Gdyby nie rygorystyczne zasady powierzenia sprzetu to juz dawno zostalby albo zdemontowany albo rozkradziony na czesci zamienne
4. Ktos cos jest bardzo niemiarodajne - konkretne liczby i autor wyliczen. Poza tym, skoro panstwo moze ponosic koszty prywantej imprezy jaka jest Boze Cialo to moze i ponosic finalu WOSP. Albo wszyscy, albo nikt.
5. "i gdyby te pieniądze naprawdę w większości trafiły na zakup tych sprzętów" - odsylam do sprawozdan. Jesli dysponujesz dowodami, ze jest inaczej to zglos je do prokuratury(ukrywanie przestepstwa jest karalne), w przeciwnym wypadku przestan saczyc jad bo za takie insynuacja w USA juz bys placil milionowe odszkodowania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lingerer
+4 / 8

@Xar
nie bardzo widzę związek w pkt.1
w pkt 2 sugerujesz że sędzia orzeka w swojej sprawie i jest bardzo zadowolony z jej przebiegu
ad 3 rozumiem że używanie w celu prywatnych porad jest zabronione ale ograniczanie użycia w ramach NFZ w/g swojego widzimisię ?
ad 4 w zasadzie nie będę polemizował bo bym musiał szukać a i tak można by to zakwestionować bo faktur nie ma
ad5 ""i gdyby te pieniądze naprawdę w większości trafiły na zakup tych sprzętów" - odsylam do sprawozdan." no właśnie tylko te sprawozdania nie zostały upublicznione bo zrobienie ładnej infografiki to nie sprawozdanie ponadto poczytaj
https://bliskopolski.pl/wosp/powiazane-firmy/
https://bliskopolski.pl/wosp/kontrowersje/
tak że twoje sny o milionowych odszkodowaniach odłóż tam gdzie ich miejsce, na półkę z bajkami
ps. nawet w USA nie grozi mi nic, bo nie jest to "sączenie jadu" gdyż nawet sam owsiak podaje ile np. kosztował Woodstock finansowany z zebranych pieniędzy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-4 / 8

@lingerer punkt 2 - sprawozdanie musi byc przyjete przez organ panstwowy. Jakie to orzekanie we wlasnej sprawie? punkt 1- nie odpowiada Twojemu,po prostu sa wyszczegolnione. Punkt 3 - sprzet ma byc wykorzystywany w okreslony sposob i tyle, co w tym zlego? 4 - no to zes sie popisal, jak ktos prosi o zrodlo, to nagle nie ma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lingerer
+4 / 6

@Xar hmm czyli jak ktoś podejrzewa popełnienie przestępstwai tego nie zgłasza to w/g ciebie jest to ukrywanie?
odnośnie sprawozdań ok, a odnośnie księgowości już nie ok więc jak zweryfikować te "sprawozdana"
domagasz się źródeł pomimo że napisałem "biorąc pod uwagę że ludzie się fajnie bawili to było by OK ."więc tu masz ile miasta i "sponsorów" kosztowały imprezy
https://www.salon24.pl/u/maloobiektywny/687006,nawet-22-mln-zlotych-rocznie-kosztuje-nas-wosp-wyliczenia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CP666
-3 / 9

@lingerer
Salon24 to PISowska blogerska szczekaczka. Tam banują ludzi o innych poglądach bez podania powodu. Były nawet peany dla mordercy Jaroszewicza a ostatnio Adamowicza. Przypominam, że Igor Janke dostał dotację dla swojej firmy z funduszu sprawiedliwości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 października 2022 o 18:38

M madziula185
-2 / 2

@lingerer ile razy leżałam w różnych szpitalach i dziecięcych i teraz dla dorosłych. Nigdy nie widziałam sprzętu z serduszkiem owsiaka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 2

@lingerer " gdyż nawet sam owsiak podaje ile np. kosztował Woodstock finansowany z zebranych pieniędzy"

Podaj proszę jakiś odnośnik do tej wypowiedzi. Wszystko co znalazłem to oświadczenia, że Woodstock, a obecnie Poland Rock Festiwal finansowany jest przez sponsorów i ze zbiórek celowych a nie ze zbiórki na sprzęt, co starasz się sugerować.

https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/WOSP-2018.-Owsiak-zarzuca-klamstwo-panstwowej-agencji
Tu choćby stanowcze (już kolejne) dementi ze strony Owsiaka

"bo nie jest to "sączenie jadu" "
To zależy. Jeśli jesteś naiwny i wierzysz w pomówienia które wyczytujesz na podejrzanych stronach, to nazwałbym to głupotą. Jeśli znasz oświadczenia o których wspomniałem powyżej, to już świadome kłamstwo

Może zaskoczysz mnie jakimś materiałem który dowiedzie że WOŚP kasę ze zbiórki na sprzęt wydaje na organizację festiwalu.... kto wie. Ale jeśli nie, to podpowiedz, która z powyższych dwóch opcji lepiej do Ciebie pasuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lingerer
-1 / 1

@madziula185 być może tam nie pracował/a nawiedzony fanatyk WOŚPu
a z drugiej strony czy to znaczy że tam sprzętu od WOŚP nie było.
Osobiście byłem świadkiem podczas odwiedzin w szpitalu rozmowy "patrz tu wszystko kupił owsiak nawet ten telewizor" i nie było opcji żeby dotarło że to są serduszka które rozdawali wolontariusze, a obklejone było prawie wszystko (nawet kubek)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lingerer
0 / 0

@Goretex "Jeśli jesteś naiwny i wierzysz w pomówienia które wyczytujesz na podejrzanych stronach" na tak bo TY powiedziałeś że są podejrzane
chyba ty jesteś naiwny jeśli wierzysz w jego oświadczenie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-1 / 1

@lingerer piszesz wcześniej " gdyż nawet sam owsiak podaje ile np. kosztował Woodstock finansowany z zebranych pieniędzy"
a teraz "chyba ty jesteś naiwny jeśli wierzysz w jego oświadczenie"

widzę, że zmieniłeś ton... a gdzie podział się odnośnik o którym wspominałeś ? Wyparował ? Może jednak jesteś kumulacją przypadków, takie dwa w jednym ?

A po powyższym poście spokojnie widać, że "sączysz jad"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M madziula185
-1 / 1

@lingerer sprzęty są bardzo stare. Nie wiem ja tylko na kardiologiach leżalam. Piszę to co widzę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kapustin_
-1 / 13

A ile ten wredny PiS przekazuje rocznie na służbę zdrowia? Czyżby 133,6 mld zł w 2022 roku?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CP666
-1 / 7

@Kapustin_
Łaski nie robi na tle innych państw wypadamy i tak blado. Wredne PO także nie mało płaciło. Większość idzie na koszty stałe, jak prąd, remonty pensję lekarzy, stałe materiały jak bandaże, narzędzia lekarskie i już niewiele zostaje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 października 2022 o 18:40

K Kapustin_
-1 / 7

@CP666
Zgadza się - w 2015 PO/PSL wysupłało 'aż' 77,2 mld zł (4,5% PKB). Dla porównania wredne PiS płaci 5,75% PKB w 2022. W sumie fajnie, że WOŚP jakieś tam waciki finansuje, ale reszta wyżebranej na mrozie kasy idzie na koncert na polu minowym, i na Złotego Melona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 4

@Kapustin_ tylko 4 uwagi

1. Nie porównuj wydatków podbitych przez COVID do zwykłych wydatków budżetowych
2. Długość kolejek do specjalistów za rządów PiS wydłużyła się z 2,4 miesiąca (2015) do 3,8 miesiąca (2019). Ważna jest i ilość kasy i jej wydawanie z głową.
3. Pol'and'Rock Festival ma własnych sponsorów i nie jest finansowane z kasy WOŚP
4. Finanse WOŚP są jawne, PIS się ich nie czepia bo nie ma czego, a Ty próbujesz ? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grekzak
+8 / 18

NFZ przez 300 dni wydał 150,0 mld na ratowanie Polaków.
WOŚP jest mega spoko akcją społeczną, ale z finansowego punktu widzenia to zwykła strata czasu i energii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CP666
-4 / 8

@grekzak
Dobra zlikwidujmy WOŚP i karitas będzie spokój a serio iIle NFZ zakupiło nowoczesnego sprzętu nie licząc refundacji leków, pensji personelu medycznego energię, remonty materiały stałe, narzędzia medyczne itp. Jak myślisz czemu rządu nie stać na podwyżki dla lekarzy skoro to tak dużo. Pomyśl, zanim coś napiszesz. Na resztę już brakuje. Przypominam, iż przed WOŚP lekarze pracowali na postsowieckim sprzęcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 października 2022 o 18:44

P Pug_79
-3 / 13

Co by WOŚP nie osiągnął i tak znajdą się mali, sfrustrowani malkontenci, którzy będą podważać tego wartość. A potem pójdą, zagłosują na PIS, będą narzekać na UE i fundować Rydzykowi nowe samochody. Niestety średnia mentalność w Polsce miesza niezwykłych ludzi ze zwykłymi zerami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
-1 / 3

@Pug_79 Cudzy sukces boli, po prostu. Taki niewyględny jąkała, na bakier z konwenansami i elegancją został znaną osobą, a taki mega przystojny, zajebiście elokwentny Janusz z kanapy - nie. Tylko o to tu chodzi. Oczywiście, ma znaczenie to, że rząd i kościół dokładają do pieca, ale nie zasadnicze. Podstawa to pospolity ból dupy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gonzor73
+1 / 5

A ja lubię TVP, szczególnie wiadomości o 19.30 maja potencjał edukacyjny.
Siadam wtedy z synami i robimy sobie beke z tępoty i siermiężnej manipulacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arry
-1 / 3

@gonzor73
Mam znajomego, który wieczorem siada i ogląda ciągiem wiadomości TVP i fakty TVNu i ciągnie łacha z totalnych rozbieżności propagand :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rexmundus
0 / 14

1,5mld to 30% tak naprawdę trafia na rzeczy związane ze zbiórką a reszta kwoty pokrywa organizacje oraz kieszeń Pana w okularach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CP666
-2 / 8

@rexmundus
Bzura Owsiak się rozlicza z zebranych pieniędzy. Odsetki z kasy ewentualnie trafiają dla organizatorów konceru jeśli coś wezmą itp
Wszystko jest tutaj. https://www.wosp.org.pl/medycyna/sprzet/przekazany-sprzet
Co do przekazanego sprzętu. Pod linkiem masz możliwość wyboru miejscowości. Gdy wejdziesz na daną miejscowość to widać listę placówek medycznych i wartość pieniędzy, jaka poszła na wydany sprzęt w danej placówce. Później możesz kliknąć dowolną placówkę i masz spis i cenę konkretnego sprzętów nawet z numerem seryjnym.
Sprawozdania finansowe tu
https://www.wosp.org.pl/fundacja/wazne/rozliczenia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 października 2022 o 18:58

R rexmundus
0 / 10

@CP666 rozliczenia na ich stronie... tak....
a faktury przekazywania swoim podległym fundacja (w tym swojej zony) które potem się rozmywają gdzie znajdę na tej stronie wosp.org?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+2 / 2

@rexmundus koszty zakupionego sprzętu są przy każdym finale i nie jest to 30% a w okolicach 80%. Reszta idzie na programy które pozwalają sensownie ten sprzęt używać, a także na organizację, która zawsze jest osobną pozycją i oscyluje raczej w okolicach 5% a nie 70% co nieudolnie próbujesz sugerować. . .

Jak masz problem ze znalezieniem sprawozdań WOŚP (byli tu artyści którzy nie potrafili do nich dotrzeć) to polecam stronę https://sprawozdaniaopp.niw.gov.pl/

Wpisz sobie w nazwie organizacji "Orkiestra" i oglądaj sobie sprawozdania jakie chcesz.

Nie spodziewam się cudu, ale jak załapiesz jak poprawnie wyliczać procenty, to już będzie duży sukces (taki na miarę klasy 6-7). Trzymam kciuki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiunio1234
-1 / 1

@rexmundus Nie pisz takich rzeczy, bo cię owsiki zjedzą! Pełno ich nawet tutaj. Sam fakt porównania roboty, jaką robi orkiestra do NFZ jest już kompletnym nieporozumieniem. WOŚP już dawno nie jest potrzebna w uzupełnieniu polskiej służby zdrowia, bo sens największy miała w latach 90., a po wejściu Polski do UE w ogóle praktycznie uzupełnia tylko drobne luki. Nie zbierają nawet % rocznego budżetu NFZ i w ogóle ich istnienie nie miałoby sensu właśnie gdyby nie NFZ i jego działalność. To raz. Druga sprawa ile tak naprawdę kasy przewala jóróś na swoją rodzinę od dawna jest tajemnicą poliszynela. Np. mało kto się doszukał w sprawozdaniach za ile kasy miesięcznie jórek wynajmuje swoje mieszkanko na cele fundacji. Ile kasy kasuje jako jej prezes (oczywiście i tak są to niskie wg owsików kwoty, bo prezesi różnych spółek zarabiają zdecydowanie więcej), jakie ma z tego benefity (m.in. jakim pojazdem "fundacji" porusza się na co dzień) etc. No ale i tak to nieważne, bo bez WOŚP polska służba zdrowia by po prostu padła! XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@misiunio1234 kompletnym nieporozumieniem jest wypowiadanie się bez znajomości podstawowych faktów.

WOŚP zbiera na nowoczesny sprzęt, w jednym roku (chyba 2019) co piąty nowoczesny sprzęt zakupiony do leczenia był z WOŚP. To super akcja gdzie my wszyscy pomagamy tak właściwie sobie.. Nastawia pozytywnie wielu ludzi, no może poza tą grupka która co jakiś czas wypełza na fora wyładowując swoje frustracje.

Twoi "koledzy" prześwietlają WOŚP od lat i nie wykryli żadnych nieprawidłowości. Rozliczenia fundacji są ogólnie dostępne i każdy może sprawdzić ile idzie na sprzęt, ile na obsługę,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar auto1
-2 / 4

xdd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C konto usunięte
-1 / 7

WOŚP zbiera pieniądze na służbę zdrowia, która powinna być finansowana z budżetu. Z tego wynika, że budżetowe środki przeznaczone na służbę zdrowia są marnotrawione. Ale nie tylko pod rządami PiS, tylko pod rządami wszystkich kolejnych partii w ostatnich 30 latach, bo tyle czasu istnieje już WOŚP.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hek_sa
+1 / 7

Różnica między WOŚP a NFZ jest taka że WOŚP kupuje sprawdzony sprzęt w najlepszej cenie i od rzetelnych dostawców, a NFZ kupuje ( przykładowo!!) respiratory od znajomego handlarza bronią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar voot1
0 / 0

Szanuję to, że dzięki jego inicjatywie szpitale dostały sprzęt, każde jedno uratowane życie dzięki WOŚP to wartość której nie da się oszacować i przeliczyć na pieniądze, jednak takie porównanie to też manipulacja.

WOŚP to fajna inicjatywa, zachęca ludzi do pomagania, pokazuje problemy, ale ten demot sugeruje jakoby bez WOŚP szpitale miały upaść, a pieniądze zarobione przez WOŚP jakoś znacząco wpłynęły na poprawę systemu opieki zdrowotnej. Tymczasem fakty są takie, że pieniądze które zebrał WOŚP, może dla przeciętnego Polaka są ogromne i robią niesamowite wrażenie, jednak 30 lat zbiórek WOŚP to tyle co z NFZ idzie na opiekę zdrowotną w 5 dni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcin19930131
0 / 2

No tak ale wymuszanie szczepień to już nie przestępstwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Edicool1975
-1 / 3

I przez tyle lat ukrywa faktury i szczegółowe rozliczenie, polecam lekturę matki kurki dla zainteresowanych tym mega jak się wydaje przekrętem. A swoją drogą PO kradło na potęgę i o tym jakoś nie wspominacie, ciekawe dlaczego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik3001
+1 / 1

Zabrac rydzykiwi oddac owsiakowi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik3001
0 / 0

SORKI nie mam nic do Jurka i WOSP cos zawsze dawalem choc uwazam ze nie my powinnismy to robic ALE cos wemnie peklo mimo ze moglem sam to obliczyc .Owsiak i my przez ponad 30 lat zebralismy mniej niz pis w ciagu 2 lat dal np na tvp lub zabral chorym na raka lekka reka i to nasze pieniadze .to co zebralismy przez te lata to kropelka a i caly swiat widzi to inaczej niz my i mysli se ze ludzie musza utrzymywac szpita AAAA Zapomnialem o rydzyku bakiewiczach i czarnych w sukienkach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MEATLOAF
0 / 0

Plus wprowadzili podatek od zbiórek a to jest jeszcze wieksze Qrewstwo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem