Mam uwierzyć że osobówka, z napędem tylko na przednią oś czy nawet z napędem na 4 buty miała mieć na śniegu na tyle dobrą trakcję oraz na tyle duży moment obrotowy aby targnąć tira, a tir sam siebie nie dał rady targnąć XD. Dobre...
Ten tir jakby włączył wsteczny, to by tę osobówkę przeciągnął do tyłu i nawet nie poczuł oporu haha.
Nawet gdyby w tej osobówce miał moc 2000KM to i tak nie pociągnie tira na śniegu. Bo właśnie nie ma trakcji. Tutaj to jest kluczowe.
Terenówka na baaardzo agresywnym bieżniku - może.
@rafik54321 nie do końca. Czasem wystarczy lekko szturchnąć i już pojedzie. Na takich filmikach to właśnie takiego kuksańca dają osobówki, a TIR jak już ruszy to sam się ciągnie.
Taki przykład masz na ziemi coś ciężkiego 1 osoba nie jest w stanie przesunąć, 2 dadzą radę. Ale jak już jest w ruchu to i jedna da radę pchać dalej.
Z TIRem podobnie. Ba dlaczego jak osobówka się zakopie czasami wystarcza by jedna osoba lekko ją pchnęła? Proporcja osobwy-człowiek to jak osobowy-TIR.
@rafik54321 to nie fejk, widziałem na własne oczy jak podobne Audi ciągło tira. To jest Audi RS3 z Quatro, chyba 400KM ma. Napęd Quatro to jest piękna sprawa, szeroka opona, dobry bieżnik i po śniegu idzie jak ja Golfem po suchym.
@Dawletiarow Tylko że do takiego "lekko szturchnąć" to sam TIR by dał radę. Poza tym łatwiej by było podkopać koła TIRa, dać mu się nawet lekko stoczyć i idzie.
"Taki przykład masz na ziemi coś ciężkiego 1 osoba nie jest w stanie przesunąć, 2 dadzą radę. Ale jak już jest w ruchu to i jedna da radę pchać dalej." - trzeba by tu dobrać baaaardzo konkretne warunki i ty mówisz o różnicy w tarciu statycznym i dynamicznym. Jednak tu mamy zupełnie inny problem. TIR ma jak najbardziej dość pary aby jechać samodzielnie, on nie potrzebuje "szarpnięcia" by ruszyć. Jemu brakuje trakcji i dlatego nie może ruszyć. Bo po prostu koła na osi napędowej mogą boksować.
W takiej sytuacji i to ma większy sens, używa się rozciągliwej liny holowniczej. Przypinasz TIRa do np terenówki i pełna rura. Terenówka się ostro napędza, lina się rozciąga, w pewnym momencie dochodzimy do maksa jej rozciągnięcia i ta terenówka działa trochę jak kotwica dla naprężonej liny, która faktycznie może szarpnąć taki pojazd jak TIR. I wtedy jak go targnie, to faktycznie TIR ma szansę jechać dalej o własnych siłach.
"Ba dlaczego jak osobówka się zakopie czasami wystarcza by jedna osoba lekko ją pchnęła?" - bo człowiek może się zaprzeć o grunt. Ma "trakcję". Pchałeś kiedyś samochód na lodzie? Przeje*****e. Solo nie dasz rady, trzeba we 3 chłopa aby wgl samochód drgnął, bo bardziej sam się ślizgasz.
"Proporcja osobwy-człowiek to jak osobowy-TIR." - bynajmniej. Człowiek waży około 80kg. Osobówka 1200kg. Znaczy to że osobówka jest cięższa 15krotnie, więc 1,2t *15 = 18t. Cały zestaw ciągnika, z naczepą i ładunkiem lekko przekracza 20t, a często dobija do 40t. Więc to tak, jakby tę osobówkę miał pchać dzieciak, albo bardzo drobna kobieta. No byłoby ciężko XD.
Na trakcji to tego TIRa by mógł wyciągnąć ciągnik rolniczy. Ciągnik waży około 8t, gruby agresywny bieżnik, to miałby szansę ubić śnieg pod kołami na tyle, aby serio po prostu ruszyć i wyjechać.
@grzechotek to jest fejk. Bo możesz mieć i 1000KM, nic po tym jeśli ci koła boksują. A tu boksują. Nie ma trakcji - nie ma holowania. Rodzaj napędu, moc, moment - to wszystko nie ma znaczenia, jeśli koła nie są w stanie przełożyć mocy na asfalt. A nie są. Bo jest po prostu ślisko. Tu trzeba by duuuużo docisku aby jednak tę trakcję złapać.
Quatro jest mocno przereklamowane ;) . Prowadzenie to coś zupełnie innego.
No i skoro ten quatro ma być taki super - eee tam, wypie****y ciągnik siodłowy i zapinaj o audi XD, pojedzie. Haha. No nie. Tak to nie działa. Widać że sam ciągnik NIE boksuje, tylko jedzie. Ładna pokazówka, po prostu ciągnik stanął, miał trakcję na easy, audica się szarpała, szarpała, a ciągnik po prostu ruszył :P .
Materiał nr 1, TIRa który już jedzie XD, a po chwili stanął, jak TIR zaczął boksować XD.
Materiał 2. Nie widać w zasadzie nic.
Niech TIR będzie zakopany tak po cały zderzak i wtedy go wyszarpnij audi, to bym uwierzył, a tu i TIRem by mógł palić lacza aż by się dopalił do asfaltu i też by ruszył XD...
@rafik54321 , nie bierzesz pod uwagę tego, co najważniejsze. Audi dodając te swoje może nawet tylko kilka % mocy, w tym akurat przypadku uzupełnia je w ilości wystarczającej do poruszenia tira, który robi główną robotę.
Piszesz tak, jakby Audi dawało tu 100% potrzebnej mocy. Tak by było, i wtedy miałbyś rację, gdyby tir miał wyłączony silnik. Poza tym ma letnie opony, co na zachodzie Europy w zimie jest normalne.
Kilka razy wyciągałem z opresji różna auta. Czasem nawet sporo cięższe. To nic nadzwyczajnego. Pod warunkiem, że dokładają swoją część. Rok temu Foresterem wytargałem z błota Range Rovera. Obaj się zdziwiliśmy ale fakt jest faktem.
@adamis62 to się zdecyduj. Skoro wystarczy z 2% mocy audi to równie dobrze można by go pchnąć haha. By szarpnąć tira trzeba z lekko 50Km.
Forester a range rover to dużo mniejsza różnica. Moja osobówkę kiedyś wyciągało audi. Nie dawało rady, dopiero jak 2 chłopa usiadło na masce to dopiero ledwo dało radę.
@rafik54321 , człowieku, to tylko były przykłady. Widzę, że jesteś specjalistą od wymyślania problemów. Masz dużą wiedzę, która często tu na demotach się przydaje. Masz jednak pewna wadę, jak już coś napiszesz nie ma siły, żebyś się z tego wycofał, choćby wszyscy ci udowadniali błąd.
Jeżdżę autami że stałym napędem 4x4 od ok. 30 lat i wiem co takie auto i w jakich warunkach może dokonać. Takie sytuacje jak ta na democie wcale nie są rzadkością.
@adamis62 po prostu wiem w czym ten błąd w nagraniu polega. Wiem bo widziałem co to znaczy szarpnąć załadowanego busa i jakie to jest wyzwanie dla zwykłego auta, a gdzie tu podjazd pod 40t zestawu.
Napęd 4x4 nic nie zmienia w przypadku kiedy nie ma trakcji a tu nie ma. Może sobie mielić i mielić. Jak nie ruszy od razu, nie ruszy wcale. https://youtu.be/7GwYtcYvpDw?t=566
Tu masz ciągnik, 8t wagi, momentu w pytę, napęd na 4 buty, sprzętu który ora pola w ciężkim terenie i nie dał rady z błota wyszarpnąć terenówki, a ty dalej twierdzisz że quatro wyciągnie TIRa XD. Bądźmy poważni. Koniec tematu.
@rafik54321 , widzę, że nigdy nie jeździłeś w terenie autem 4x4. Otóż zapewniam cię, że mielenie w miejscu 4 kołami nie raz pozwoliło w końcu ruszyć z miejsca. Ale co ja tam wiem...
@adamis62 "widzę, że nigdy nie jeździłeś w terenie autem 4x4. Otóż zapewniam cię, że mielenie w miejscu 4 kołami nie raz pozwoliło w końcu ruszyć z miejsca." - no pewnie, przecież po co terenówkom wyciągarki? W końcu nigdy się nie zakopują XD...
@adamis62 Nie wysilaj się, on tego i tak nie zrozumie. Nie jest w stanie pojąć, że temu ciągnikowi siodłowemu brakowało niewiele do tego żeby ruszyć i to niewiele dało mu Audi z masą własną ok 1,5t, mocą ponad 300 KM i napędem na cztery zimowe opony. To niewiele to w tym przypadku obowiązuje w porównaniu do masy i mocy (a raczej momentu obrotowego) ciężarówki, ale za to wiele w porównaniu do mocy kilku pchających osób, którym ten Audi mógłby zrobić niezły kulig na tyłkach gdyby chcieli się z nim siłować.
@rafik54321 jeździłeś kiedyś ciężarówką? ciągnikowi wystarczy,że się zatrzyma na zaśnieżonej drodze i juz może nie ruszyć. wystarczy odrobina lodu pod ciepłymi od jazdy oponami, wytopi rynienkę w lodzie i koniec jazdy. miałem tak na bazie, zatrzymałem sie na bramie żeby ją otworzyć i już nie ruszyłem. szarpałem się do przodu i do tyłu i nic a jak podpieliśmy ursusa c330 to poradził sobie bez problemu. pomógł tylko wyskoczyć z dołka.
można można. kiedyś robiłem taką akcję na starej DK3, która jest namiętnie używana przez TIR w celu ominięcia opłat na S3. tajemnica w tym, że znając realia najbliższej okolicy i odśnieżanie tych dróg kilka dni po opadach, sram na polskie przepisy i na zimę zakładam opony z kolcami. zwykły phaeton4x4 nie miał problemu pociągnąć dużego zestawu. oponki ładnie zdzierały lód do asfaltu i szło.
Niemcy mają tak zajebistych inżynierów, że są w stanie opracować silniki i urządzenia, które sypią się zaraz po skończeniu gwarancji lub gwarantowanego przebiegu...
Niezły fejk ;) ...
Mam uwierzyć że osobówka, z napędem tylko na przednią oś czy nawet z napędem na 4 buty miała mieć na śniegu na tyle dobrą trakcję oraz na tyle duży moment obrotowy aby targnąć tira, a tir sam siebie nie dał rady targnąć XD. Dobre...
Ten tir jakby włączył wsteczny, to by tę osobówkę przeciągnął do tyłu i nawet nie poczuł oporu haha.
Nawet gdyby w tej osobówce miał moc 2000KM to i tak nie pociągnie tira na śniegu. Bo właśnie nie ma trakcji. Tutaj to jest kluczowe.
Terenówka na baaardzo agresywnym bieżniku - może.
@rafik54321 nie do końca. Czasem wystarczy lekko szturchnąć i już pojedzie. Na takich filmikach to właśnie takiego kuksańca dają osobówki, a TIR jak już ruszy to sam się ciągnie.
Taki przykład masz na ziemi coś ciężkiego 1 osoba nie jest w stanie przesunąć, 2 dadzą radę. Ale jak już jest w ruchu to i jedna da radę pchać dalej.
Z TIRem podobnie. Ba dlaczego jak osobówka się zakopie czasami wystarcza by jedna osoba lekko ją pchnęła? Proporcja osobwy-człowiek to jak osobowy-TIR.
@rafik54321 to nie fejk, widziałem na własne oczy jak podobne Audi ciągło tira. To jest Audi RS3 z Quatro, chyba 400KM ma. Napęd Quatro to jest piękna sprawa, szeroka opona, dobry bieżnik i po śniegu idzie jak ja Golfem po suchym.
@Dawletiarow Tylko że do takiego "lekko szturchnąć" to sam TIR by dał radę. Poza tym łatwiej by było podkopać koła TIRa, dać mu się nawet lekko stoczyć i idzie.
"Taki przykład masz na ziemi coś ciężkiego 1 osoba nie jest w stanie przesunąć, 2 dadzą radę. Ale jak już jest w ruchu to i jedna da radę pchać dalej." - trzeba by tu dobrać baaaardzo konkretne warunki i ty mówisz o różnicy w tarciu statycznym i dynamicznym. Jednak tu mamy zupełnie inny problem. TIR ma jak najbardziej dość pary aby jechać samodzielnie, on nie potrzebuje "szarpnięcia" by ruszyć. Jemu brakuje trakcji i dlatego nie może ruszyć. Bo po prostu koła na osi napędowej mogą boksować.
W takiej sytuacji i to ma większy sens, używa się rozciągliwej liny holowniczej. Przypinasz TIRa do np terenówki i pełna rura. Terenówka się ostro napędza, lina się rozciąga, w pewnym momencie dochodzimy do maksa jej rozciągnięcia i ta terenówka działa trochę jak kotwica dla naprężonej liny, która faktycznie może szarpnąć taki pojazd jak TIR. I wtedy jak go targnie, to faktycznie TIR ma szansę jechać dalej o własnych siłach.
"Ba dlaczego jak osobówka się zakopie czasami wystarcza by jedna osoba lekko ją pchnęła?" - bo człowiek może się zaprzeć o grunt. Ma "trakcję". Pchałeś kiedyś samochód na lodzie? Przeje*****e. Solo nie dasz rady, trzeba we 3 chłopa aby wgl samochód drgnął, bo bardziej sam się ślizgasz.
"Proporcja osobwy-człowiek to jak osobowy-TIR." - bynajmniej. Człowiek waży około 80kg. Osobówka 1200kg. Znaczy to że osobówka jest cięższa 15krotnie, więc 1,2t *15 = 18t. Cały zestaw ciągnika, z naczepą i ładunkiem lekko przekracza 20t, a często dobija do 40t. Więc to tak, jakby tę osobówkę miał pchać dzieciak, albo bardzo drobna kobieta. No byłoby ciężko XD.
Na trakcji to tego TIRa by mógł wyciągnąć ciągnik rolniczy. Ciągnik waży około 8t, gruby agresywny bieżnik, to miałby szansę ubić śnieg pod kołami na tyle, aby serio po prostu ruszyć i wyjechać.
@grzechotek to jest fejk. Bo możesz mieć i 1000KM, nic po tym jeśli ci koła boksują. A tu boksują. Nie ma trakcji - nie ma holowania. Rodzaj napędu, moc, moment - to wszystko nie ma znaczenia, jeśli koła nie są w stanie przełożyć mocy na asfalt. A nie są. Bo jest po prostu ślisko. Tu trzeba by duuuużo docisku aby jednak tę trakcję złapać.
Quatro jest mocno przereklamowane ;) . Prowadzenie to coś zupełnie innego.
No i skoro ten quatro ma być taki super - eee tam, wypie****y ciągnik siodłowy i zapinaj o audi XD, pojedzie. Haha. No nie. Tak to nie działa. Widać że sam ciągnik NIE boksuje, tylko jedzie. Ładna pokazówka, po prostu ciągnik stanął, miał trakcję na easy, audica się szarpała, szarpała, a ciągnik po prostu ruszył :P .
@rafik54321 Taki problem poszukać w necie, zamiast bzdury pisać?
https://www.youtube.com/watch?v=LMhHCmgbsok
https://www.youtube.com/watch?v=HOAZ4n0HqKc
Materiał nr 1, TIRa który już jedzie XD, a po chwili stanął, jak TIR zaczął boksować XD.
Materiał 2. Nie widać w zasadzie nic.
Niech TIR będzie zakopany tak po cały zderzak i wtedy go wyszarpnij audi, to bym uwierzył, a tu i TIRem by mógł palić lacza aż by się dopalił do asfaltu i też by ruszył XD...
@rafik54321 , nie bierzesz pod uwagę tego, co najważniejsze. Audi dodając te swoje może nawet tylko kilka % mocy, w tym akurat przypadku uzupełnia je w ilości wystarczającej do poruszenia tira, który robi główną robotę.
Piszesz tak, jakby Audi dawało tu 100% potrzebnej mocy. Tak by było, i wtedy miałbyś rację, gdyby tir miał wyłączony silnik. Poza tym ma letnie opony, co na zachodzie Europy w zimie jest normalne.
Kilka razy wyciągałem z opresji różna auta. Czasem nawet sporo cięższe. To nic nadzwyczajnego. Pod warunkiem, że dokładają swoją część. Rok temu Foresterem wytargałem z błota Range Rovera. Obaj się zdziwiliśmy ale fakt jest faktem.
@rafik54321 , bUksować!
@adamis62 to się zdecyduj. Skoro wystarczy z 2% mocy audi to równie dobrze można by go pchnąć haha. By szarpnąć tira trzeba z lekko 50Km.
Forester a range rover to dużo mniejsza różnica. Moja osobówkę kiedyś wyciągało audi. Nie dawało rady, dopiero jak 2 chłopa usiadło na masce to dopiero ledwo dało radę.
@rafik54321 , człowieku, to tylko były przykłady. Widzę, że jesteś specjalistą od wymyślania problemów. Masz dużą wiedzę, która często tu na demotach się przydaje. Masz jednak pewna wadę, jak już coś napiszesz nie ma siły, żebyś się z tego wycofał, choćby wszyscy ci udowadniali błąd.
Jeżdżę autami że stałym napędem 4x4 od ok. 30 lat i wiem co takie auto i w jakich warunkach może dokonać. Takie sytuacje jak ta na democie wcale nie są rzadkością.
@adamis62 po prostu wiem w czym ten błąd w nagraniu polega. Wiem bo widziałem co to znaczy szarpnąć załadowanego busa i jakie to jest wyzwanie dla zwykłego auta, a gdzie tu podjazd pod 40t zestawu.
Napęd 4x4 nic nie zmienia w przypadku kiedy nie ma trakcji a tu nie ma. Może sobie mielić i mielić. Jak nie ruszy od razu, nie ruszy wcale.
https://youtu.be/7GwYtcYvpDw?t=566
Tu masz ciągnik, 8t wagi, momentu w pytę, napęd na 4 buty, sprzętu który ora pola w ciężkim terenie i nie dał rady z błota wyszarpnąć terenówki, a ty dalej twierdzisz że quatro wyciągnie TIRa XD. Bądźmy poważni. Koniec tematu.
@rafik54321 , widzę, że nigdy nie jeździłeś w terenie autem 4x4. Otóż zapewniam cię, że mielenie w miejscu 4 kołami nie raz pozwoliło w końcu ruszyć z miejsca. Ale co ja tam wiem...
@adamis62 "widzę, że nigdy nie jeździłeś w terenie autem 4x4. Otóż zapewniam cię, że mielenie w miejscu 4 kołami nie raz pozwoliło w końcu ruszyć z miejsca." - no pewnie, przecież po co terenówkom wyciągarki? W końcu nigdy się nie zakopują XD...
@rafik54321 , ręce opadają... Ty i o tym też zapewne wiesz wszystko. Ekspert teoretyk.
@rafik54321 Widzę że znów ktoś fizykę bierze na chłopski rozum. Czasem to jednak nie wystarcza żeby zrozumieć co się stało na filmie.
@adamis62 Nie wysilaj się, on tego i tak nie zrozumie. Nie jest w stanie pojąć, że temu ciągnikowi siodłowemu brakowało niewiele do tego żeby ruszyć i to niewiele dało mu Audi z masą własną ok 1,5t, mocą ponad 300 KM i napędem na cztery zimowe opony. To niewiele to w tym przypadku obowiązuje w porównaniu do masy i mocy (a raczej momentu obrotowego) ciężarówki, ale za to wiele w porównaniu do mocy kilku pchających osób, którym ten Audi mógłby zrobić niezły kulig na tyłkach gdyby chcieli się z nim siłować.
@rafik54321 jeździłeś kiedyś ciężarówką? ciągnikowi wystarczy,że się zatrzyma na zaśnieżonej drodze i juz może nie ruszyć. wystarczy odrobina lodu pod ciepłymi od jazdy oponami, wytopi rynienkę w lodzie i koniec jazdy. miałem tak na bazie, zatrzymałem sie na bramie żeby ją otworzyć i już nie ruszyłem. szarpałem się do przodu i do tyłu i nic a jak podpieliśmy ursusa c330 to poradził sobie bez problemu. pomógł tylko wyskoczyć z dołka.
można można. kiedyś robiłem taką akcję na starej DK3, która jest namiętnie używana przez TIR w celu ominięcia opłat na S3. tajemnica w tym, że znając realia najbliższej okolicy i odśnieżanie tych dróg kilka dni po opadach, sram na polskie przepisy i na zimę zakładam opony z kolcami. zwykły phaeton4x4 nie miał problemu pociągnąć dużego zestawu. oponki ładnie zdzierały lód do asfaltu i szło.
@beeveer a pozniej latem zdziwienie ze czemu drogi dziurawe po zimie, nie?
Niemal jak ten z kawału (Jak mnie wyciągniesz, to zrobię Ci loda), tyle że tam matiz był XD
Pudzian dał radę, to i Audi sobie poradzi:p.
Niemcy mają tak zajebistych inżynierów, że są w stanie opracować silniki i urządzenia, które sypią się zaraz po skończeniu gwarancji lub gwarantowanego przebiegu...