Kolejny demot z zadaniem które ma uczyć dzieci myślenia i na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Takie zadania są umieszczane w książkach do matemadla młodszych klas celowo.
@Arnau, co demotywującego jest w tym zadaniu?
Ale o co chodzi? Skoro w skarbonce zmieściło się 20 zł, to 16 zł też się zmieści. Zakładamy, że ojciec to normalny człowiek i w jednogroszówkach dziecku pieniędzy nie daje.
I co Cię, autorze, przerosło intelektualnie w tym zadaniu? Ania miała w skarbonce 20 zł. Skoro miała, to znaczy, że skarbonka ma co najmniej taką wielkość, żeby pomieścić tyle monet, że dały razem kwotę 20 zł. Ania wydała 8 zł, dostała 4 zł, czyli obecna suma jest mniejsza niż poprzednia. A więc i te monety się zmieściły.
Jeśli zaś patrzeć na nominały, to 4 zł może być wypłacone najwyżej dwójkami, więc i one się zmieszczą. Zwłaszcza że Ania wydała 8 zł, czyli też maksymalnie dwójki wybierała (w zadaniu nie ma informacji, że otrzymała resztę, więc można założyć, że wyjęła dokładnie 8 zł). Zresztą każda faktyczna skarbonka (a nie jakiś pseudogadżet) ma otwór mieszczący monety każdego nominału.
Teoretycznie Ania mogła mieć w skarbonce banknot, ale znów nie ma informacji, żeby z transakcji była jakaś reszta, co sugeruje wyjęcie ośmiu złotych w bilonie.
Odpowiedź brzmi - tak, monety zmieszczą się w skarbonce.
@didja
Zbyt dużo założeń, które nie są poparte faktami.
W zadaniu jest też fragment o tym, że Ania wydała 8 zł, ale nie ma słowa o tym, że wyjęła je ze skarbonki.
To możemy założyć, że te 8 zł pochodziło z innego źródła finansowania???
@didja 4 zł = 2x2zł = 4x1zł = 8x 0,5zł = 20x0,2zł = 40x0,1zł są jeszcze monety 5, 2 i 1 gr. Możliwości jest dużo. Wobec braku precyzyjnych danych, trudno odpowiedzieć na tak zadane pytanie.
@sfzgkkp Nie ma też informacji na temat sposobu w jaki Ania wyjęła 8 złotych ze skarbonki. Może stłukła i już w ogóle nie ma skarbonki by cokolwiek zmieścić?
A może Ania postanowiła wydać i te 4 złote od razu, bez chowania do skarbonki?
Itd. itd.
Rozumiem, że robienie gównoburzy z byle czego to istota tego forum ale dla wiadomości autora mema....ten typ zadań jest stosowany celowo i dzieci mają wiedzę, że to zadanie ma jakiś "haczyk" i w tej formie jest nie do rozwiązania (symbol lisa lub w innych wydaniach węża) i należy poprawić jego treść w taki sposób aby było poprawne i logicze. ....Ale oczywiście autor woli udawać debila i robić zamieszanie z niczego.
Jaki minister edukacji, minister finansów i prezes NBP takie pytania - na ich poziomie, notabene na poziomie ludzi głosujących na pis
Kolejny demot z zadaniem które ma uczyć dzieci myślenia i na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Takie zadania są umieszczane w książkach do matemadla młodszych klas celowo.
@Arnau, co demotywującego jest w tym zadaniu?
Ale o co chodzi? Skoro w skarbonce zmieściło się 20 zł, to 16 zł też się zmieści. Zakładamy, że ojciec to normalny człowiek i w jednogroszówkach dziecku pieniędzy nie daje.
I co Cię, autorze, przerosło intelektualnie w tym zadaniu? Ania miała w skarbonce 20 zł. Skoro miała, to znaczy, że skarbonka ma co najmniej taką wielkość, żeby pomieścić tyle monet, że dały razem kwotę 20 zł. Ania wydała 8 zł, dostała 4 zł, czyli obecna suma jest mniejsza niż poprzednia. A więc i te monety się zmieściły.
Jeśli zaś patrzeć na nominały, to 4 zł może być wypłacone najwyżej dwójkami, więc i one się zmieszczą. Zwłaszcza że Ania wydała 8 zł, czyli też maksymalnie dwójki wybierała (w zadaniu nie ma informacji, że otrzymała resztę, więc można założyć, że wyjęła dokładnie 8 zł). Zresztą każda faktyczna skarbonka (a nie jakiś pseudogadżet) ma otwór mieszczący monety każdego nominału.
Teoretycznie Ania mogła mieć w skarbonce banknot, ale znów nie ma informacji, żeby z transakcji była jakaś reszta, co sugeruje wyjęcie ośmiu złotych w bilonie.
Odpowiedź brzmi - tak, monety zmieszczą się w skarbonce.
@didja
Zbyt dużo założeń, które nie są poparte faktami.
W zadaniu jest też fragment o tym, że Ania wydała 8 zł, ale nie ma słowa o tym, że wyjęła je ze skarbonki.
To możemy założyć, że te 8 zł pochodziło z innego źródła finansowania???
@didja
Jeśli Ania wydała 5+2+1=8, a tatuś dał Ani 4 złote w bilonie dwudziestogroszówek, których byłoby 16?
@didja 4 zł = 2x2zł = 4x1zł = 8x 0,5zł = 20x0,2zł = 40x0,1zł są jeszcze monety 5, 2 i 1 gr. Możliwości jest dużo. Wobec braku precyzyjnych danych, trudno odpowiedzieć na tak zadane pytanie.
@sfzgkkp Nie ma też informacji na temat sposobu w jaki Ania wyjęła 8 złotych ze skarbonki. Może stłukła i już w ogóle nie ma skarbonki by cokolwiek zmieścić?
A może Ania postanowiła wydać i te 4 złote od razu, bez chowania do skarbonki?
Itd. itd.
Bo to jest wyższa matematyka, tylko dla prawdziwych Jaszczompów...
Rozumiem, że robienie gównoburzy z byle czego to istota tego forum ale dla wiadomości autora mema....ten typ zadań jest stosowany celowo i dzieci mają wiedzę, że to zadanie ma jakiś "haczyk" i w tej formie jest nie do rozwiązania (symbol lisa lub w innych wydaniach węża) i należy poprawić jego treść w taki sposób aby było poprawne i logicze. ....Ale oczywiście autor woli udawać debila i robić zamieszanie z niczego.
@astrun większość użytkowników nie ma dzieci w wieku szkolnym, to i oszukać można :)