@PIStozwis To taki uniwersalny i praktyczny kolor, że mamy nie tylko szare samochody, ale i szare budynki, szare ubrania i nasze szare życia żyjemy w szarym świecie.
@ubooot No bo producenci tną koszty i wymuszają niejako takie bieda kolory. Ot co.
Szarobury w standardzie, a za kolor płacisz przysłowiową połowę wartości auta.
Fabryka powinna polakierować furę na dowolny kolor minimalnym nakładem kosztów, bo lakieruje budę bez niczego na etapie produkcji. Koszt jest znacząco niższy, niż przemalowanie później złożonego już auta.
Więc tak naprawdę lakierowanie kosztuje producenta psi ch..j, a w salonie krzyczą grube tysiące, że zamiast szarego chcesz czerwony.
@Iasafaer Obecnie podstawowym kolorem jest kolor biały a za inne trzeba dopłacać. I nie jest to połowa wartości auta tylko np 2-3 tysiące zł.
Z kolorami na produkcji nie jest tak lekko bo aby jakąś serie puścić w jednym kolorze muszą zebrać x zamówień z całego świata czy obszaru obsługiwanego przez daną fabrykę. Łatwiej to robić gdy oferujesz tylko kilka kolorów.
Najgorszy jest ten aktualnie tak modny odcień szarości "depresyjnie-samobójcza beznadziejność gdy każdy dzień to listopadowy poniedziałek". Kto to kupuje i DLACZEGO?
@kurnutus fakt, to brzydki odcień, jeszcze jakby to był taki srebrnoszary to ok. Jakoś by to wyglądało a tak, lipa po całości. Kolor maszyny przemysłowej haha. Śmietniki by można na taki kolor malować.
@kurnutus ten kolor jest fatalny, wielu powie że biały jest beznadziejnym kolorem. Ja gdy zamawiałem nowe auto, spodobał mi się biały. Planowałem go okleić w czarne dodatki, grafiki. W małym stopniu to zrobiłem. Biały i ten szary jest obecnie na topie.
@seybr czy biały jest fatalny, biały jest niepraktyczny to fakt ale czy brzydki? Ponadczasowy, jak czarny. Srebrny też jest uniwersalny ale ten szary niczym ołówek jest beznadziejny.
Wiesz, wtedy się brało co było, a malowali kolorami które były pod ręką XD.
A zauważ że w sumie modeli to tam jest kilka na krzyż.
Dziś też jest całkiem szeroki wybór kolorów. Taki Civic jest dostępny w 5ciu kolorach. Białym, czarnym, czerwonym, niebieskim i szarym.
Fiat 500 jest dostępny w 6ciu kolorach: granatowym, czarnym, białym, różowym, perłowym i szarym.
Passat ma w sumie 8 kolorów: czerwony, biały, 3 odcienie szarości, 2 czerni i niebieski.
To ludzie po prostu kupują szary, biały lub czarny bo są to kolory najbardziej uniwersalne i po prostu najwięcej ludzi gustu nie ma, więc kupują w kółko to samo. Bo taka "moda".
@rafik54321 To zależy... Jeżeli jakiś model miał duże wzięcie i duże kolejki to tak. W przeciwnym razie zamawiano co chciano.
Brano co było w krajach KDL... Ciekawe jest to, że wysrywy socjalistycznej pato-motoryzacji mogły mieć w ofercie równocześnie nawet 40 kolorów, i na Zachodzie było ich jeszcze więcej, bo były lakiery metaliczne i malowania wielokolorowe, które np. w Polsce były dostępne ale za dolary, i były to wozy zdefektowane.
Ze Daewoo FSO przerżnęło mocno, bo Polonez Plus miał aż 8 odcieni czerwonego, z czego 6 wygląda niemal identycznie.
Porsche też ma sporo kolorów do wyboru - chociażby taki macan, który ma biel, czerń, czerń matowa, coś pod morski, papaja, zieleń... Chociaż to ostatnie dość rzadko się spotyka. Nawet jest chyba granat jeśli dobrze pamiętam, bo pracowałam przez krótki okres przy oklejaniu tzw. sideblades do nich.
@Kar4 fabrycznie jest mniej kolorów. Jakiś czas temu spoglądałem na kilka starych modeli różnych marek. Jeden z modeli miał do wyboru około 20 kolorów nadwozia. Teraz średnia jest 6 kolorów na krzyż. W tym 4 metaliczne i dwa zwykłe. Folia to inna para kaloszy.
nadal mają kolory tylko ciemny lud kupuje same szaro bure.
wiem, dostanę same minusy ale niestety taka prawda, ja mam ładny czerowny.
@ubooot Bo szary to taki uniwersalny kolor na którym najmniej widać brud.
@PIStozwis To taki uniwersalny i praktyczny kolor, że mamy nie tylko szare samochody, ale i szare budynki, szare ubrania i nasze szare życia żyjemy w szarym świecie.
@ubooot No bo producenci tną koszty i wymuszają niejako takie bieda kolory. Ot co.
Szarobury w standardzie, a za kolor płacisz przysłowiową połowę wartości auta.
Fabryka powinna polakierować furę na dowolny kolor minimalnym nakładem kosztów, bo lakieruje budę bez niczego na etapie produkcji. Koszt jest znacząco niższy, niż przemalowanie później złożonego już auta.
Więc tak naprawdę lakierowanie kosztuje producenta psi ch..j, a w salonie krzyczą grube tysiące, że zamiast szarego chcesz czerwony.
@Iasafaer Obecnie podstawowym kolorem jest kolor biały a za inne trzeba dopłacać. I nie jest to połowa wartości auta tylko np 2-3 tysiące zł.
Z kolorami na produkcji nie jest tak lekko bo aby jakąś serie puścić w jednym kolorze muszą zebrać x zamówień z całego świata czy obszaru obsługiwanego przez daną fabrykę. Łatwiej to robić gdy oferujesz tylko kilka kolorów.
To są tak zwane czarno - białe czasy szarzyzny.
Najgorszy jest ten aktualnie tak modny odcień szarości "depresyjnie-samobójcza beznadziejność gdy każdy dzień to listopadowy poniedziałek". Kto to kupuje i DLACZEGO?
@kurnutus powiem ci, że dla mnie wozy w takim kolorze
https://dailydriver.pl/wp-content/uploads/2015/09/Ford-Focus-ST-Diesel-2015_12.jpg
Wyglądają jakby je ktoś tylko szarym podkładem strzelił, bazy koloru zabrakło to je****ł od razu klarem na sztukę XD...
Może to nawet ten wózek był haha
https://mklr.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201402/1392486179_by_Yankees_500.jpg
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 grudnia 2022 o 16:24
@rafik54321 dokładnie ten najbardziej beznadziejny z odcieni szarości, trafiłeś! Może to się z Fifty Shades of Grey wzięło.
@kurnutus fakt, to brzydki odcień, jeszcze jakby to był taki srebrnoszary to ok. Jakoś by to wyglądało a tak, lipa po całości. Kolor maszyny przemysłowej haha. Śmietniki by można na taki kolor malować.
@rafik54321 Nie obrażaj maszyn przemysłowych. U mnie wszystkie prasy, nożyce, frezarki itp. mają wesołe biało-niebieskie barwy ;)
@kurnutus Też mnie to zastanawia. Ta szarość wygląda dosłownie jak podkład.
@kurnutus ten kolor jest fatalny, wielu powie że biały jest beznadziejnym kolorem. Ja gdy zamawiałem nowe auto, spodobał mi się biały. Planowałem go okleić w czarne dodatki, grafiki. W małym stopniu to zrobiłem. Biały i ten szary jest obecnie na topie.
@seybr biały zdecydowanie nie powoduje przypływu niepojętego smutku, jak nań spojrzysz :-)
@seybr czy biały jest fatalny, biały jest niepraktyczny to fakt ale czy brzydki? Ponadczasowy, jak czarny. Srebrny też jest uniwersalny ale ten szary niczym ołówek jest beznadziejny.
Wiesz, wtedy się brało co było, a malowali kolorami które były pod ręką XD.
A zauważ że w sumie modeli to tam jest kilka na krzyż.
Dziś też jest całkiem szeroki wybór kolorów. Taki Civic jest dostępny w 5ciu kolorach. Białym, czarnym, czerwonym, niebieskim i szarym.
Fiat 500 jest dostępny w 6ciu kolorach: granatowym, czarnym, białym, różowym, perłowym i szarym.
Passat ma w sumie 8 kolorów: czerwony, biały, 3 odcienie szarości, 2 czerni i niebieski.
To ludzie po prostu kupują szary, biały lub czarny bo są to kolory najbardziej uniwersalne i po prostu najwięcej ludzi gustu nie ma, więc kupują w kółko to samo. Bo taka "moda".
@rafik54321 Obecny zestaw kolorów biały - szary - czarny wynika w dużej mierze z tego, że znaczna część aut to pojazdy flotowe i poflotowe.
@rafik54321 To zależy... Jeżeli jakiś model miał duże wzięcie i duże kolejki to tak. W przeciwnym razie zamawiano co chciano.
Brano co było w krajach KDL... Ciekawe jest to, że wysrywy socjalistycznej pato-motoryzacji mogły mieć w ofercie równocześnie nawet 40 kolorów, i na Zachodzie było ich jeszcze więcej, bo były lakiery metaliczne i malowania wielokolorowe, które np. w Polsce były dostępne ale za dolary, i były to wozy zdefektowane.
Ze Daewoo FSO przerżnęło mocno, bo Polonez Plus miał aż 8 odcieni czerwonego, z czego 6 wygląda niemal identycznie.
Porsche też ma sporo kolorów do wyboru - chociażby taki macan, który ma biel, czerń, czerń matowa, coś pod morski, papaja, zieleń... Chociaż to ostatnie dość rzadko się spotyka. Nawet jest chyba granat jeśli dobrze pamiętam, bo pracowałam przez krótki okres przy oklejaniu tzw. sideblades do nich.
Teraz każdy zainteresowany ma dużo większa paletę kolorów do wyboru, jak nie fabrycznie to folia.
@Kar4 fabrycznie jest mniej kolorów. Jakiś czas temu spoglądałem na kilka starych modeli różnych marek. Jeden z modeli miał do wyboru około 20 kolorów nadwozia. Teraz średnia jest 6 kolorów na krzyż. W tym 4 metaliczne i dwa zwykłe. Folia to inna para kaloszy.
Dziwny ten parking lub zdj.auta sie powt.i prawie te same marki
@lokutus Kiedyś prawie te same marki, różne kolory, teraz różne marki, prawie te same kolory.
Kształty też w sumie podobne.
@lokutus bo to Niemcy. W Polsce było bardziej różnorodniej. Więcej syren, warszaw i małych fiatów.
@lokutus Kiedyś w każdym kraju dominowały marki lokalne.
Uwielbiam kolory z palety ''Mazdy'', najbardziej ''Soul Red Crystal (46V)''
Samochody miały kolory, ale życie było szare.