@Ashardon Może i stare ale prawdziwe w swojej wymowie. Małe dzieci nie są jeszcze skażone sposobem sztampowego myślenia i dzięki temu potrafią dostrzec cechy, na które nie zwrócą uwagi osoby starsze, wytresowane odpowiednio przez otoczenie i chociażby wadliwy system edukacji.
@Banasik Chyba nie do końca się rozumiemy. To o czym piszesz wynika między innymi z braku wiedzy i doświadczenia. Mnie chodzi natomiast o to, że nie ograniczony sztywnymi regułami sposób myślenia, pozwala na podejście do rozwiązywania różnych problemów z zupełnie innej perspektywy. Dzięki temu można uzyskać rozwiązania na które dotąd nikt nie wpadł. Czyż nie tak działa to w przypadku tak zwanych wizjonerów ?
@Ricochet69 . W przypadku wizjonerów, ale i w przypadku chorych psychicznie szaleńców.
"Nie ograniczony sztywnymi regułami sposób myślenia, pozwala na" ... skok z dachu wieżowca z rozłożoną parasolką (na przykład).
@1989kuba Nie tylko w szkole ale także w przedszkolu. Moja córka właśnie w przedszkolu bawiła się nieco inaczej niż większość dzieci i na przykład układała puzzle niezadrukowaną stroną do góry ponieważ standardowy sposób układania był dla niej zbyt łatwy i nudny. Lubiła także różne inne zabawy wymagające nieco więcej myślenia. Jedna z opiekunek zauważyła to i poleciła wizytę u psychologa. Po rozmowie z psychologiem i wykonaniu testów okazało się, że córka ma ponadprzeciętny iloraz inteligencji i "zwykłe" zabawy po prostu ją nudzą. Inna opiekunka przedszkolna miała do mnie i żony wręcz pretensje o to, że córka w wieku przedszkolnym znała już alfabet, potrafiła czytać i coraz lepiej posługiwała się pismem. Opiekunka skomentowała to słowami: "a co te dziecko będzie robić potem w szkole? "
Kółko. Bo tylko ono jest rodzaju nijakiego.
Stare, jak świat...
@Ashardon Może i stare ale prawdziwe w swojej wymowie. Małe dzieci nie są jeszcze skażone sposobem sztampowego myślenia i dzięki temu potrafią dostrzec cechy, na które nie zwrócą uwagi osoby starsze, wytresowane odpowiednio przez otoczenie i chociażby wadliwy system edukacji.
@Ricochet69 . I dzięki temu niewiele rozumieją ze świata w którym żyją. I dlatego mają ograniczone prawa.
@Banasik Chyba nie do końca się rozumiemy. To o czym piszesz wynika między innymi z braku wiedzy i doświadczenia. Mnie chodzi natomiast o to, że nie ograniczony sztywnymi regułami sposób myślenia, pozwala na podejście do rozwiązywania różnych problemów z zupełnie innej perspektywy. Dzięki temu można uzyskać rozwiązania na które dotąd nikt nie wpadł. Czyż nie tak działa to w przypadku tak zwanych wizjonerów ?
@Ricochet69 . W przypadku wizjonerów, ale i w przypadku chorych psychicznie szaleńców.
"Nie ograniczony sztywnymi regułami sposób myślenia, pozwala na" ... skok z dachu wieżowca z rozłożoną parasolką (na przykład).
@Banasik Chyba patrzysz na to zbyt wybiórczo i za bardzo skupiasz się na negatywnych stronach tego tematu :)
Oj bedzie mialo dziecko pod gorke w polskiej szkole...
@1989kuba Nie tylko w szkole ale także w przedszkolu. Moja córka właśnie w przedszkolu bawiła się nieco inaczej niż większość dzieci i na przykład układała puzzle niezadrukowaną stroną do góry ponieważ standardowy sposób układania był dla niej zbyt łatwy i nudny. Lubiła także różne inne zabawy wymagające nieco więcej myślenia. Jedna z opiekunek zauważyła to i poleciła wizytę u psychologa. Po rozmowie z psychologiem i wykonaniu testów okazało się, że córka ma ponadprzeciętny iloraz inteligencji i "zwykłe" zabawy po prostu ją nudzą. Inna opiekunka przedszkolna miała do mnie i żony wręcz pretensje o to, że córka w wieku przedszkolnym znała już alfabet, potrafiła czytać i coraz lepiej posługiwała się pismem. Opiekunka skomentowała to słowami: "a co te dziecko będzie robić potem w szkole? "