Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
C coldfish
+26 / 34

@pawel24pl ale nie lubią tego banki które na każdej transakcji kartą zarabiają pewien procent.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J justnoonee
+15 / 25

@coldfish na operacjach gotówkowych też zarabiają. Prowizja od wpłat i wypłat zaczęła powracać. Większą gotówkę mogą transportować jedynie konwojenci, a to też koszty transakcji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+28 / 38

@pawel24pl Prawie codziennie człowiek czyta jakieś wiadomości o kradzieży kasy z konta, więc to żaden argument. Za to gotówka świetnie utrudnia inwigilację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+24 / 28

@pawel24pl Ci, co obracają brudnymi pieniędzmi świetnie sobie poradzą nawet bez gotówki. Od czego są spółki na słupa i konta na Kajmanach?

Natomiast ja zdecydowanie nie popieram ciągłej inwigilacji w imię złudnego bezpieczeństwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+8 / 14

@Tescior Od tego są sejfy, alarmy i monitoring. Oraz ubezpieczenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 stycznia 2023 o 14:03

R rademenes_82
+11 / 17

@pawel24pl Żaden kieszonkowiec nie jest tak groźny dla naszych pieniędzy jak bank, czy rząd mający dostęp do tego banku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Eade
+3 / 5

@coldfish zarabia nie bank a wydawca karty Visa/MasterCard, opłata tą ponosi operator systemu płatniczego a wiec właściciel terminala.

Jak masz zapłacić 5zl to zapłacisz 5zl.
Fajnie się korzysta z DARMOWEGO konta a później wymądrza w internecie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+1 / 1

@saz06 ale że sejfy w domu? No ok, ale to chyba dla tych co dużo zarabiają... a nie mieszkają w blokowisku i mają zarobki na poziomie jakimś tam by sobie żyć... i odłożyć 50-200zł miesięcznie a potem to wydać (bo np lodówka/pralka czy cokolwiek nawali)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawel24pl
-3 / 7

@rademenes_82 Jeśli rząd coś odwali, to gotówka też nic nie będzie warta, więc co za różnica?
Mój bank jakoś mi nie grozi zabraniem pieniędzy. Co masz dokładniej na myśli twierdząc, że bank grozi moim pieniądzom?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+1 / 3

@Tescior Nie od przenoszenia. Od włamania i kradzieży.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tescior
-3 / 5

@saz06 super, to możesz mieś woje pieniądze w domu, albo zakopane w lesie, ale kupić sobie za nie nic nie kupisz, gratulacje jesteś bezpieczny.
czapki nie zapomnij

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 2

@pawel24pl
chodzi mu o to ze jak zaczniesz byc podejrzewany przez bank o nielegalny dochod, to bank ci moze zablokowac dostep do tych pieniedzy, a zeby je odzyskac bedziesz musial udowodnic ze te pieniadze sa legalne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawel24pl
0 / 0

@mieteknapletek A co to za problem? Są bilingi, to i wiadomo kiedy co i ile wpłynęło. No i przy okazji z jakiego konta. Więc w jakiej sytuacji bank miałby uznać mój dochód za nielegalny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rademenes_82
0 / 0

@pawel24pl
Gotówkę zawsze mogę zabrać ze sobą, bank po prostu zamknie drzwi i tyle zobaczysz swoje pieniądze. Uważasz, że przesadzam lub mam paranoję? Poczytaj sobie o najnowszym wałku w banku w Polsce, czyli o Getin Noble Banku. Jeden z największych banków w Polsce, był i z dnia na dzień zniknął razem z pieniędzmi swoich klientów. One również wczoraj były, a dziś już ich nie ma. Tak po prostu. Że tak pozwolę sobie sparafrazować fragment tekstu z "Misia": nie mamy pańskich pieniędzy i co Pan nam zrobi?;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawel24pl
-2 / 2

@rademenes_82 No dziwne, że o tym nie słyszałem. Poczytam.
Tyle że z gotówką jak Ci się włamią do domu, to też jej nie będziesz miał. I nawet nie będzie do kogo iść.

A z tego co czytam, to jest pewna różnica między obligacjami banku, a kontem w banku. A wtedy umorzono akcje i obligacje.
Pozwolę sobie zacytować co się tyczyło zwykłych klientów:
"Nie dopuszczono do sytuacji, w której klienci tego banku zostaliby na przykład bez dostępu do swoich pieniędzy. Cała operacja została przeprowadzona w sposób sprawny i w zasadzie bez większego angażowania klientów, którym teraz nierzadko trzeba w ogóle uświadomić, co się stało i dlaczego dostają korespondencję z logiem Velo Banku."
(https://bezprawnik.pl/co-sie-stalo-z-getin-bankiem/)

Tak, na akcjach i obligacjach można zarobić więcej, niż na lokatach, ale można też stracić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@pawel24pl
"Więc w jakiej sytuacji bank miałby uznać mój dochód za nielegalny?"
zazwyczaj podejrzane beda wysokie wplaty gotowkowe, innym przykladem moga byc dziwne przelewy. nie spowoduja one oczywiscie dostepu do wszystkich twoich pieniedzy, ale do tych ktore dostales tym przelewem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@sandalarz
ale sytuacja ktora artykul opisuje jak najbardziej podchodzi pod kategorie - dziwne przelewy
podobny mechanizm stosuja przestepcy ktorzy chca ukryc pochodzenie pieniedzy.
co nie zmienia faktu ze ktos za te bledy powinien odpowiedziec

z drugiej strony, w systemie opartym w 100% o gotowke, te pieniadze byly by zablokowane w momencie w ktorym gosc dostalby przelew od firmy albo para miala by wjazd na chate w wykonaniu naszej dzielnej milicji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dabronik
+29 / 47

Ludzie jednak wolą wygodę kosztem wolności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dbgoku
+21 / 27

@Dabronik likwidacja gotówki to najgłupszy pomysł jaki słyszałem ostatnio. Warto przypomnieć, że Lewica i Hołownia są za likwidacją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 stycznia 2023 o 11:57

D Dabronik
+10 / 12

@dbgoku Ja to wiem, ale co zrobisz, po likwidacji gotówki będzie płacz i zgrzytanie zębami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
+5 / 7

@Dabronik "Ktoś kto kosztem wolności wybiera bezpieczeństwo, nie będzie mieć ani jednego ani drugiego".
Teraz się niektórzy budzą dopiero, ale jak się mówiło i tłumaczyło- to co ty za teorie opowiadasz. I jeszcze dalej popierajmy wprowadzenie euro.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dabronik
+3 / 5

@Dragoo No tak było, ale jak zwykle teorie spiskowe są w większości prawdą, tylko za zwyczaj jest już za późno.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dbgoku
+4 / 4

@Albiorix gotówka to niezależność. Jeżeli będzie tylko i wyłącznie cyfrowo, to w każdej chwili mogą Cię "wyłączyć".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rademenes_82
+2 / 2

@daclaw
Za to tych z kartą nikt nie napada, karta poza opcją płatności ma również (jak powszechnie wiadomo) wbudowany emiter pola siłowego, który chroni właściciela przed napadem ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dbgoku
0 / 0

@Albiorix myślenie jak dziecko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar samodzielny68
-1 / 17

@Jur4578 To pewna przesada. Proponuję płacić jęczmieniem, jak Sumerowie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+23 / 31

@Dobrutro Ale kasę na koncie można łatwiej zablokować konkretnym osobom (np. tym niewygodnym dla rządu). Z gotówką się tak nie da.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Barelik
+12 / 16

@Dobrutro napisałeś, że da się całą gotówkę zablokować. Nie da się jej konkretnym osobom zablokować. Mając gotówkę nie jesteś narażony, że pójdziesz na jakiś protest, kamera Cię zobaczy i masz zablokowany dostęp do wszystkich swoich pieniędzy i nawet do toalety płatnej nie możesz pójść.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rentier
+10 / 16

@Dobrutro
Inflacja dotyczy i pieniądza papierowego i elektronicznego. Wymiana gotówki starej na nową to dosyć skomplikowana operacja. Pieniądz elektroniczny można zablokować jednym kliknięciem. Kolejnym krokiem będzie pieniądz z datą ważności. Albo go wydasz albo tracisz. Nic nie odłożysz = w nic nie zainwestujesz = będziesz niewolnikiem.

Dodam jeszcze, że już teraz większość pieniądza to pieniądz elektroniczny. Więc jeśli jacyś politycy dążą do usunięcie tej niewielkiej ilości gotówki to raczej nie dla twojego dobra :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 stycznia 2023 o 10:52

avatar agronomista
+3 / 5

@Dobrutro ale ta na konch też traci na wartości i też można ją zdenominować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dobrutro
+2 / 6

@Barelik A jak robią to przestępcy i handlarze bronią? Większość operacji to barter, narkotyki, diamenty, złoto za broń i na odwrót. Jak masz dużo gotówki teraz i trzymasz ją w bankotach w materacu to je i tak kisisz. Kasę się trzyma w inwestycjach, miliarderzy nie mają gotówki na którą są wyceniani.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Barelik
+10 / 12

@Dobrutro no tak, ale jestem pewien, że większość z miliarderów ma sejf i jakiś mały zapas gotówki tam siedzi. Nie chodzi w końcu nikomu o likwidację systemu bankowego czy płatności bezgotówkowych. Chodzi o to, żeby gotówka była nadal jednym z akceptowalnych sposobów płatności.
Jeśli przestępcy i handlarze bronią stosują barter (w co wątpię, ale nie mam wiedzy, więc nie chcę rozszerzać tematu) to nie można stosować argumentu 'blokada gotówki zlikwiduje przestępców i handlarzy broni'

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dobrutro
+2 / 6

@Barelik Tutaj się zgodzę. Argumentacja, że pieniądz elektroniczny pozbawi przestępców środków jest chybiony przez pomysłodawców. Przestępca nawet jak ma gotówkę to nie może nią swobodnie dysponować. Stąd pranie brudnych pieniędzy, a jak nagle Abdul z Pcimia kupi Porsche to trafi szybciej do skarbówki niż nim wyjedzie z salonu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rademenes_82
+4 / 6

@Dobrutro Za to wirtualna waluta na koncie/karcie jest w pełni wartościowa i ma 100% pokrycia w złotym ekwiwalencie czekającym na Ciebie w banku ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B boomfloom
+4 / 4

@justnoonee co ty opowiadasz? Z królem Karolem banknotów jeszcze nie ma, ale nawet jak będą to te stare nadal będą ważne. Wypuścili podobno monety 50p z nowym rewersem, ale jeszcze ich nie widziałam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
-2 / 2

@saz06 ciężko też alimenty, żeby chłop płacił, jak ma nieudokumentowany dochód. Gotówka i płacenie pod stołem sprawia nie dość, że ktoś nie ma składek emerytalnych, ubezpiecznie placonego a take że rodzina nie mogę się doczekać alimentów, bo niby zasadzone a oficjalnego dochodu nie ma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+2 / 2

@fefefka Dla mnie to dalej nie jest argument za państwową kontrolą wszelkich płatności. Inwigilacji już i tak mamy za dużo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mafouta
0 / 0

@Dobrutro Nie odróżniasz waluty od pieniędzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
+1 / 1

@saz06 fakt, w polsce państwo inwigiluję. Mam inny mindset bo tam nie mieszkam ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
+3 / 3

@Mellion Ty chyba czegoś nie rozumiesz, jeżeli zniknie gotówka a zostanie tylko pieniądz wirtualny, bank, władza za jednym przyciskiem może cię odciąć od wszystkiego - ale dopóki możesz sobie kupić chlebuś, i serek w biedronce to masz na to wywalone jajca, ale gdy bank - państwo przejmie pełną kontrolę nad TWOIMI pieniędzmi to będziesz w czarnej rzyci! Będziesz nieposłuszny, nie popierasz władzy - jedno kliknięcie i pozamiatane. No ale przecież to dla naszego dobra.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mygyry87
+18 / 22

Taka prawda, że bez gotówki zapłacicie podatek za transakcje nawet gdy będziecie chcieli tylko dać kieszonkowe swoim dzieciom, do tego dojdzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ricochet69
+3 / 5

@mygyry87 Niemcy już idą w tym kierunku i nawet drobne transakcje internetowe będą mogły być prześwietlane przez ich urząd skarbowy:
https://www.youtube.com/shorts/KFaZ3FWms3o
Oczywiście możliwe to będzie dzięki rozliczeniom bezgotówkowym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mygyry87
+7 / 7

@Ricochet69 jak w Grecji zaczął się kryzys to co zrobili najpierw? Zablokowali ludziom konta, zrobili limity a tym co mieli za dużo doj3bali podatek i ściągnęli ile chcieli.
Kanada, protestującym zablokowali konta a jak ludzie im zaczęli pomagać to im też zablokowali.
Co będzie później? Nie zagłosowałeś na pis/po to blokada?
Niech spie*dalają z takimi pomysłami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinm1
+10 / 14

Dlaczego banki chcą likwidacji gotówki?
Odpowiedź to system rezerwy cząstkowej, w którym większość elektronicznego pienądza nie jest tworzona przez NBP, tylko przez prywatne banki. Co daje im korzyści, ale czyni system bankowy "chwiejnym" bo jak zbyt dużo ludzi zechce wypłacić pieniądze z banku to system się zawali.
Ponieważ dla prezesów banków liczy się zysk tu i teraz coraz bardziej jadą po krawędzi (patrz USA 2008 rok), czyniąc system bankowy coraz bardziej chwiejnym.
Dla nich rozwiązaniem problemu byłaby likwidacja gotówki, bo wtedy mogli by jechać jeszcze bardziej po bandzie, ale system nie mógłby się wywalić.
Dla mnie rozwiązaniem jest likwidacja systemu rezerwy cząstkowej i powrót prawa generacji pieniądza wyłącznie do NBP.
Wtedy zapis na końcie bankowym był by wart tyle samo co gotówka w portfelu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pereplut
+11 / 19

Kolejka do kasy w niedużym sklepie. Pani kasjerka oświadczyła, że ma awarię terminala i nie ma możliwości zapłaty kartą. Połowa osób z kolejki zostawiła zakupy i wyszła. Super wygodne te karty...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lisior78
-4 / 10

@Pereplut Myślę, że dużo rzadsza sytuacja niż "Czy mogę być winna grosik?", albo "Nie mam jak wydać reszty."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pereplut
+5 / 9

@lisior78 Nie wiem. Nie jestem w stanie tego zweryfikować. Ciągle o tym słyszę a sam nigdy nie miałem problemów z otrzymaniem reszty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pafcio80
+3 / 9

zgadzam sie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 000gd000
+15 / 19

Dokładnie, wystarczy poczytać co wyprawiano z protestującymi w Kanadzie w ubiegłym roku, blokowano im dostęp do konta, tylko dlatego że ktoś pojawił się na proteście! Jeśli wycofa się gotówkę, wówczas to samo będzie u nas

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+7 / 13

@look108 Więc może podatki od tych drobnych działalności są po prostu o wiele za wysokie? To niemoralne, że człowiek z owoców swojej pracy dostaje mniej niż połowę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Losysiok
+9 / 9

@look108 To ja ci odpowiem. Jestem przedsiębiorcą muszę przyjmować płatności przelewem lub jeśli chce gotówkę muszę mieć kasę fiskalną podłączoną to internetu ( koszty są po mojej stronie).
Mam wyższe wykształcenie, pracuje w branży budowlanej.
Ponad 15lat.
Na co dzień używam gotówki, ponieważ jest bezpieczna.
Miałem wiele razy blokowane karty ponieważ ktoś chciał włamać się na moje konto. Niestety dowiadywałem się o ty w momencie gdy chciałem zapłacić. Nie w momencie zablokowania które miało miejsce czasem nawet dwa dni wcześniej.
I wyobraź sobie jesteś w drodze, tankujesz auto i masz zablokowane konto, stacja nie daje na zeszyt . Do banku masz kilkadziesiąt kilometrów.
Taksówkarz cię nie zawiezie bo nie masz kasy.
Miłego spaceru.
Oby to nie był weekend bo dwa dni noclegu na stacji o głodzie.
Gotówka to nie tylko wolność ale przywilej który nam się należy.
Jeśli ktoś podaje argument że w ten sposób zwalczy przestępczość nich poda czas w jakim to nastąpi i się z nami rozliczy .
Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L look108
+1 / 1

@Losysiok Bardzo trafne argumenty które do mnie przemawiają, dlatego z resztą napisałem, że nie chcę całkowitej likwidacji gotówki. Chwała takim przedsiębiorcom jak Ty.
Swoją wypowiedź opieram na swoich doświadczeniach, gdzie z mojej pensji muszę płacić prawie 50% podatków, a znam przynajmniej kilku specjalistów na jednoosobowej działalności gospodarczej, którzy chętnie szpanują nowym BMW ale kiedy przychodzi do rozliczenia mówią "panie, tylko gotówką bo nie mam zamiaru podatku płacić". Oczywiście podatek powinno się płacić dopiero od sensownych zarobków a nie dojeżdzać najmniejszych przedsiębiorców, ale chciałbym widzieć jakąś sensowną sprawiedliwość w płaceniu podatków ludzi na etacie i specjalistów na 1-os działalności. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polkong
-5 / 5

Na szczęście Niemcy bronią za nas. Więc w najgorszym razie zawsze możemy używać Euro w gotówce - w przypadku gdyby fizyczna złotówka zniknęła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D davidovic
+8 / 8

Wydaje mi się że te dwa światy pieniądza tradycyjnego i dobrze rozwiniętej bankowości internetowej mogą razem współistnieć bez szkody dla rozwoju ludzkości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A avalerin
+5 / 11

Mogą se chcieć.. A kto ochroni klientów przy awariach banku czy terminala.. Taka opcja wprowadza możliwość poprostu kradzieży wam kasy.. Ale nie ja chce tylko kartę.. Ku.. Ty deb.. Co chcesz.. Ciekawe co zrobisz z zakupami jak nie będzie jak zapłacić bo awaria.. Albo bank zbankrutuje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Radek83
+3 / 11

Wszędzie gdzie się da to płacę gotówką. Są sytuację gdzie muszę zapłacić kartą, ale w 95% jest to gotówka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A activefun
-2 / 8

@Radek83 To ja na odwrót, bo jest to zdecydowanie wygodniejsze. Jedyna gotówka której używam, to myjnia samochodowa (chociaż kartą też pewnie idzie) i składki urodzinowe itp. w pracy. Reszta kartą, bo sto razy wygodniej, kasy samoobsługowe w marketach itd. Po pierwsze, nie wiedząc co ile ma kosztować, skąd mam wiedzieć ile mam nosić ze sobą gotówki? Przecież nie będę wybierał 3 tyś i chodził z tym cały miesiąc, albo latał co chwile do bankomatu po 2 stówy. Bez sensu zupełnie. No i nigdy nie wiem ile mi tej gotówki zostało, i gdzie ją przypadkiem włożyłem. A tak wchodzę na konto, i mam czarno na białym ile i na co wydąłem. Zdecydowanie łatwiej kontrolować wydatki. W domu w skarpecie też przecież nie będę trzymał kilku tysięcy złotych, bo i po co.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 stycznia 2023 o 22:49

P pan_grajek92
+2 / 4

brak gotówki to brak wolności :) a tępaki tego nigdy nie zrozumieją bo cieszą się jak łatwo płaci się kartą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fiksusik
+4 / 4

Przecież obecny system jest optymalny. Zadowala zarówno zwolenników gotówki, jak i fanów płatności elektronicznych. Jestem przekonany, że większość używa obu sposobów płatności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Alarma
+7 / 7

@fiksusik Dokładnie tak, nie zadowala jedynie zwolenników inwigilacji i ludzi chcących utrzymać władzę za wszelką cenę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+5 / 5

@fiksusik No i obecny system dla większości jest spoko i mało kto ma do niego problem.
Problemem za to jest fakt, że cały czas obracanie gotówką jest utrudniane i dąży się do jej likwidacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Edward74ty
-4 / 4

Postępowi nie ma co dawać kontry.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Alarma
+5 / 9

Jeśli zostanie zlikwidowana gotówka to należy wyjść na ulicę, jeśli powstanie CBDC to będzie moment, w którym już nie będziemy mogli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rapper3d
+4 / 6

Moze jestem jakis dziwny ale gotowizne trzymam w sejfie w różnych walutach najczesciej dolary i franki oraz w monetach bulionowych. Ale to ja i moje spiedolone podejscie do tego swiata.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+3 / 5

@Pug_79 Bzdura. To twoja własna teza bez żadnych dowodów. Prawo do anonimowości jest podstawą, żebyśmy się pewnego dnia nie obudzili w kraju totalitarnym. Zbyt duża władza demoralizuje i kusi, by jej nadużywać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 stycznia 2023 o 14:30

P Pug_79
0 / 2

@saz06
zabezpieczeniem przed totalitaryzmem jest decentralizacja władzy, surowe kary za niezgodne z prawem kontakty i relacje pomiędzy mediami, sądownictwem i rządem, rozwinięte samorządy i społeczeństwo obywatelskie. Obrona demokracji nie polega na zapewnieniu anonimowości oszustom i przestępcom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aluette1
+2 / 2

brawo!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
+5 / 7

Elitom nie podoba się to, że zwykły szary człowiek, coraz śmielej może sobie pozwolić na nowe mieszkanie, samochód, telefon, wycieczkę itp. więc stopniowo próbują to zniszczyć, pomału do celu - jak to ktoś kiedyś mądry powiedział: "Całej książki nie przeciśniesz pod drzwiami! Ale kartka po kartce już tak!" Niestety świat staje na głowie i nic już nie da się z tym zrobić! To już zaszło za daleko! Ogłupianie społeczeństwa, wmawianie krzywych ideologii trwa nieprzerwanie już od kilkunastu lat, wystarczy sobie przeczytać bądź pooglądać wywiad z Yuri Bezmenovem ( dywersja ideologiczna ) - dokładnie to się właśnie dzieje na naszych oczach TU I TERAZ!!! Ale nikt tego nie dostrzega bo w telewizji, radiu, gazecie, internecie nic innego nie usłyszysz niż COVID, wojna na Ukrainie, rząd to, rząd tamto itp. tematy zastępcze!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Chung
+1 / 1

@LowcaStulejarzy "Ogłupianie społeczeństwa, wmawianie krzywych ideologii trwa nieprzerwanie już od kilkunastu lat" - a nie przypadkiem od... 6500 lat?
1. Egipt, wmawianie, że Faraon to Bóg, Sobki, Ra...
2. Grecja - wszyscy "bogowie", Zeusy, Olimpy itp...
3. Rzym - prawie to samo: Jupiter, Mars itp...
4. Średniowiecze: krucjaty krzyżowe, płaska ziemia, czarownice palone na stosie, ascezy...
5. (... dużo więcej...)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pedzacy_Jelen
-4 / 4

Bitcoin jest formą "cyfrowej gotówki". Może warto się nim zainteresować. Lighting network daje możliwość płacenia nawet za bułki w sklepie, a prowizje są nieodczuwalne. Entuzjastów przybywa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
-2 / 2

Gotówka, czyli kawałek papieru? Wiele różni się od plastiku?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Chung
0 / 0

Trzeba wiedzieć kiedy użyć jakiego narzędzia. To wszystko.
1.Gotówka jest dobra i przydatna, jak płacimy za coś mniejsze kwoty. Idąc do pubu albo na imprezę nie chce mieć przy sobie karty (security) a wolę zdecydowanie gotówkę.
2.Karta jest trochę reliktem przeszłości, transakcje są drogie, można przyłożyć terminal jak karta jest w portfelu, podejrzeć PIN... słabo.
3. Przy "wiekszych" kwotach (kupno auta, wpłata pensji, kupno mieszkania) lepiej robić przelew - ten nie ma "minusów karty".
4. Przy mniejszych kwotach mamy nowsze rozwiązania, jak np: BLIK. Najlepsze rozwiązanie jak chcesz znajomemu oddać hajs za coś. (nie trzeba przelewu)
5. Karty i systemy prepaidowe: Revolut, Paypal... te są sensowniejsze, przy zakupach przez internet.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dak_Zibbon
0 / 0

Gotówka jest ważnym elementem płatności, niemniej w obecnej sytuacji trzeba rozważyć likwidację jej części. Konkretnie monet 1, 2 i 5 groszowych, ponieważ ich wartość płatnicza obecnie jest minimalna i, jakby nie patrzeć, przynosi straty NBP

Odpowiedz Komentuj obrazkiem