Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
111 125
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
A adamis62
-3 / 11

Mem zrobiony przez prawdziwego Polaka. Bez manipulacji i zafałszowania rzeczywistości się nie da?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Skar2k19
+2 / 4

sprawdzają dla ekologii wilgotność drewna opałowego a podnoszą ceny transportu elektrycznego ... ekologia rządu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bebzonik
-1 / 5

Czyli kto tak naprawę w Niemczech finansuje te bilety?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bilbao99
+3 / 3

@Bebzonik a kierowców? Np w takiej Polsce koszty utrzymania infrastruktury drogowej i leczenia ofiar wypadków, przekraczają wpływy z akcyzy i podatków w paliwie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tobimadara
+4 / 6

Znajomi z Niemiec dziwią się, że u nas rodziny po dwa auta mają. Oni jak kiedyś mieli po dwa samochody, to jeden już dawno sprzedali, a ten drugi też rzadko jest używany. Tylko weź u nas dojedź do pracy z jakiegoś zadupia nie tracąc na tym kilku godzin dziennie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bilbao99
+2 / 2

@tobimadara Niemcy lepiej planują miasta. Nie są tak rozlane jak w Polsce. Wsie też z reguły są skupione wokół jednego placu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M meeshoo
0 / 2

@tobimadara

W cywilizowanych krajach jest po prostu mniejszy popyt na mieszkania na zadupiu. Bo ludzie doskonale wiedzą, że nie dożyją odzadupienia tego zadupia, stąd nisko wyceniają atrakcyjność lokalizacji...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I konto usunięte
0 / 6

Autor demota zestawił koszt pociągu najwyższej klasy w Polsce z:

A) Biletem niemieckim obowiązującym na tamtejsze pociągi najniższej klasy
B) Zdjęciem starej lokomotywy, których już prawie nie ma

Tak w uproszczeniu. Ale niektórym wydaje się, że pojadą bezpośrednio ze Słubic do Sary.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T konto usunięte
-2 / 4

A czy to nie jest przypadkiem 33% realnej ceny biletu, a resztę dopłacą samorządy krajów związkowych i rząd federalny? Takie 500+ na niemiecką kolej. Ale wdrożone w Niemczech, więc rozwiązanie musi być idealne. U nas to samo ci sami ludzie krytykowaliby do upadłego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
+1 / 3

@Tom10 Takie 500+ generalnie mamy w Polsce na niezliczoną ilość usług publicznych. Wystarczy zobaczyć, ile realnie powinny kosztować np. bilety na komunikację miejską, żeby pokryć jej koszty. W takiej Warszawie zysk z biletów pokrywa ok. 40% kosztów komunikacji miejskiej. Reszta jest z budżetu miasta.

Tak że nie patrzyłbym na powyższego demota przez pryzmat "hurr durr w Niemczech dobrze, a u nas by tylko krytykowali", tylko raczej jako na przykład tego, że publiczną kasą można dotować różne rzeczy w różny sposób. Setek miliardów na autostrady i eskpresówki nikt nie kwestionuje, mimo że mają z koleją taki sam cel.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 stycznia 2023 o 15:34

T konto usunięte
-3 / 3

@Eaunanisme Jasne, że usługi publiczne w naszej rzeczywistości społeczno-gospodarczej powinny być dotowane. Nie czepiam się też miliardów na ścieżki rowerowe, z których regularnie korzysta ok. 1% społeczeństwa, a kasa tam idzie spora i wpływ na przepisy także jest spory. Chodzi mi o relatywizm oceny. Rozwiązania o takim samym praktycznym efekcie końcowym przez tych samych ludzi wdrożone w Niemczech są chwalone, w Polsce krytykowane. Śledzę ten efekt od wielu lat. Dla tych samych "ekspertów" (piszących choćby dla WP) nasze 500+ jest bardzo złe, a niemiecki kindergeld bardzo dobry, u nas dofinansowanie firm jako tarcza antykryzysowa w wysokości 80 mld złotych bardzo złe, w Niemczech 300 mld euro bardzo dobre, u nas stopy procentowe 6.75% przy inflacji 17% bardzo złe (za niskie, chcieliby 17%), w Niemczech 2% przy inflacji 10% bardzo dobre. Gdyby u nas PKP wprowadziło podobny bilet za 49 zł, od razu znalazłoby się pole do krytyki wykonanej przez tych samych ludzi, którzy chwalą niemieckie 49 euro.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
0 / 2

@Tom10 Masz sporo racji w tym, co piszesz. Pytanie, na ile ta krytyka u nas bierze się z niechęci do samej idei danego rozwiązania, a na ile z zastrzeżeń wobec towarzyszącej temu otoczki i ogólnym technikaliom - szczegółom, które np. tworzą z czegoś zagadnienie czysto polityczne wykorzystywane w plemiennych rozgrywkach do naparzania w oponenta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem