Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar belzeq
0 / 40

Jakby to delikatnie ująć...
"A może już byście wzięli staruchy przykład z papieża Benedykta?"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+6 / 14

@belzeq Moim zdaniem nie musi być tak drastycznie. Ale albo niech nie idą na wybory albo ku radości dzieci i wnuków niech głosują tak jak oni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+5 / 5

@belzeq wiec trzeba poczekać az sie zestarzejemy i wtedy będzie dobrobyt i raj na ziemi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
+6 / 22

@belzeq
Jakby to delikatnie ująć...
Czy wy młodzi nie moglibyście w końcu sami coś ogarnąć zamiast czekać aż wam staruszkowie pomogą?
Przecież jest was kilka razy więcej niż "staruchów" gdybyście zachowywali się rozsądnie i odpowiedzialnie to PiS dawno byłby historią. Ale wy albo macie w d wybory, albo co gorsza latacie w kółko jak kurczaki z odciętymi główkami pomiędzy kilkoma partiami wykrzykującymi co bardziej populistyczne hasełka, a jedyny postulat polityczny co do którego jesteście w miarę zgodni to "teraz dajcie NAM".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Assasinsninja
0 / 16

@mwa Nie, jest obecnie niz demograficzny i to staruchow jest wiecej. Zreszta niech staruchy tutaj gnija i zdychaja z glodu my sobie wyjedziemy a ich zostawimy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8
+3 / 3

@mwa No właśnie w tym problem, że młodzi stanowią w demografii Polski dziś mniejszość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudamudamuda
-3 / 3

@Ella111111 żeby się liczyć w wyborach trzeba wydac miliony złotych na kampanię wyborczą per kandydat. Teraz sfinansuj to z typowego budżetu młodych ludzi, czyli minimalna minus wynajem. Do tego pozostaje problem: młode kobiety jedyne czego chcą to puszczać sie z obcymi(w myśl idei "wszystko byle nie Polak") i uciekać od konsekwencji swojej rozwiązłości seksualnej poprzez aborcję. Młodzi mężczyźni za to mają to gdzieś, ponieważ wiedzą że ich głos i tak nie ma znaczenia w ogólnym rozrachunku ze względu na liczebność, a ich rzeczywistość najlepiej opisuje blackpill. Jak do tego dodasz, że co piąta kobieta w Polsce jest tzw. samotną matką(GUS, 2019) i żeruje na socjalu więc na jakiekolwiek ugrupowanie prawicowe nie zagłosuje, to nie ma żadnej możliwości żeby w tym lewackim kukoldystanie nastąpiła jakakolwiek zmiana dopóki ulice nie spłyną krwią byłych PZPRowców stanowiących obecnie 95% sceny politycznej mimo, że zgodnie z ówczesnym kodeksem karnym, powinni zostać wyłapani i powieszeni za zdradę narodu najdalej w 1992.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+15 / 39

No to młodzi, na wybory idziemy tłumnie, a rodzicom i dziadkom chowamy dowody osobiste haha

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
+10 / 12

@rafik54321 Taa to nie takie proste jakby się wydawało, bo osoby które wciąż są za PIS-em nic im nie przetłumaczysz, choćbyś im pokazał czarno na białym że są dymani w tyłek to i tak ci NIE uwierzą, dla takich osób PIS to BÓG i nie nie robię sobie jaj bo znam kilku takich fanatyków osobiście, mają tak zryte banie że nic ale to NIC do nich nie trafia, typowe wyprane odmóżdżone zombie, weź tylko coś powiedz na kaczora to już by cie chcieli rozszarpać jak sfora dzikich psów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 stycznia 2023 o 10:43

avatar rafik54321
-2 / 16

@Gorilla998 dlatego właśnie kitramy dowody osobiste XD. Bez nich nie zagłosują i taki efekt jest lepszy niż jakby mieli iść głosować na pisland ;) .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
-3 / 9

@rafik54321 To nieetyczne. Czy nie lepiej powiedzieć: Tato, Babciu. Przed tobą jeszcze10 lat życia w tym kraju, a może pół roku, przede mną 40, 70 lat. Rzeczywiście chcesz mnie skazać na życie wg twoich zasad choć jestem już dojrzały i samodzielny?

Taka dysproporcja, jak obecnie, może doprowadzić do powstania siły politycznej skierowanej tylko do młodych. Moje podatki, moje składki, moja emerytura. Gdzie starzy zostaną wyeliminowani ze spijania śmietanki dochodów państwa. Dzisiejsze emerytury nie są wypłacane z wcześniejszych składek emerytów lecz pobierane z podatków młodych i młodzi mogą w końcu powiedzieć dość. Ze Konstytucja nie pozwala? :) PiS już pokazał, że można podeptać wszystko. Skoro starzy działają przeciw młodym to młodzi nie będą mieli skrupułów przed wyautowaniem "pasożytów".
Żeby była jasność sam całkiem młody już nie jestem ale za parę lat przed wyborami będę się pytał dzieci na kogo chcą głosować i dlaczego. I prędzej nie pójdę na wybory niż bym miał głosować wbrew swoim dzieciom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+3 / 9

@koszmarek66 być może, ale skuteczne. Pamiętaj, że ludzie skłonni głosować na pisland mają tak wyprane mózgi, że są święcie przekonani że pisland jest "światełkiem w tunelu dla młodych co jeszcze nic o świecie nie wiedzą". Ludzie na starość błędnie są przeświadczeni o swojej nieomylności.

"Rzeczywiście chcesz mnie skazać na życie wg twoich zasad choć jestem już dojrzały i samodzielny?" - wiesz jaką odpowiedź usłyszysz? "Młody jesteś, będziesz stary to zrozumiesz".
A w praktyce to młodzi lepiej rozumieją starych, niż starzy młodych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+1 / 5

@rafik54321 Święta racja. Ale młodzi nie będą mieli kiedyś aż tak wielkich wyrzutów sumienia kiedy będą musieli podejmować bolesne decyzje.
Słabe strony internetu rzeczy, który za kilka lat zdominuje wszystko co nas otacza, wyeliminują skutecznie z życia starszych ludzi. Już dziś mają problem, żeby dokonywać opłat, założyć lokatę. Jutro nie włączą sami pralki, lodówki, kuchenki, telewizora, nie otworzą drzwi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+3 / 7

@koszmarek66 a dopuszczając ich do głosu gotując własnym "młodym" czyli dzieciom los z pislandem to by mieli nie mieć wyrzutów sumienia? W jednym ręku masz los i uszanowanie błędnej decyzji starych, w drugiej los i przyszłość dzieci. Co jest ważniejsze? Przychodzi taki czas w życiu że trzeba "odwiesić rękawice".

Czasy się zmieniły, kiedyś starzy swoją mądrością mogli młodym dobrze doradzić, dziś ta wiedza szkodzą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
-1 / 1

@rafik54321 Zostaje tylko jeden niuans. Prawie każdy młody zostanie kiedyś starym. Nie mówimy więc o dwóch różnych grupach ludzi.
A w miarę upływu czasu starzy ludzie będą coraz wcześniej wykluczani z życia zastępowanego nowoczesnymi technologiami. Osobiście obawiam się, że za kilkadziesiąt lat wszyscy ludzie zostaną wykluczeni przez technologię. Bronimy się już dziś poprzez próby nawiązania komunikacji człowieka z otoczeniem. Mam tu na myśli UX. Ale kto dziś już wie na czym to polega...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+2 / 4

@koszmarek66 jednocześnie zauważ że ludzie w wieku pracującym mają rozsądek aby o potrzebujących zadbać. Wystarczy popatrzeć na zryw ludzi względem Ukraińców. Nikt rozsądny swoich matek, ojców, dziadków, babć nie zostawi głodujących. Znowu z drugiej strony - przykład idzie z góry, jak "starzy" wychowali, tak młodzi zrobili ;) .

Co do zastępowania ludzi technologią to już tu wkraczamy w zupełnie inny aspekt i to nie dotykający de facto emerytów, a ludzi jako takich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kliszo80
+2 / 2

@koszmarek66 nie wszyscy starsi ludzie to potrafią ale dla niektórych jest to po prostu niepotrzebne,ostatnio kilka razy miałem okazję zobaczyć młodzież przy próbie rozpalenia ogniska niestety nie było na to aplikacji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8
+1 / 1

@koszmarek66 Nie wiem, moja mama ma 72 lata i właśnie dzięki technologii mimo niepełnosprawności może normalnie funkcjonować. Korzysta bez problemu ze smartfona, smartwatcha, pełnej automatyzacji domu, w którym byłaby znacznie ograniczona gdyby nie technologia. Wiem że to rzadkość, ale to właśnie dlatego że starsze osoby obawiają się technologii i z niej nie korzystają choć by mogli. Obsługa nowoczesnych urządzeń jest znacznie prostsza niż tych z czasów ich młodości, większość rzeczy obsługuje się dziś głosowo lub za pomocą prostych gestów. Nieuzasadniony lęk przed technologią wyklucza osoby starsze, a nie sama technologia. Z moich obserwacji wynika że jedynym skomplikowanym urządzeniem współczesnego domu jest zmywarka i to bez względu na wiek użytkownika - ludzie a-techniczni ładują ją tak że blokuje to dysze i nic się nie umyje - żadne tłumaczenia nie pomogą. Kiedyś żeby wstawić pranie trzeba było za każdym razem sięgać po instrukcję by rozszyfrować numerki na pokrętle programatora, dziś aplikacja w smartfonie nas pyta o kolor i stopień zabrudzenia czy rodzaj materiału, pralka sama waży, dobiera program, ilość detergentów i wody - to serio łatwiejsze jak się porzuci lęk przed nowoczesnością. Niestety starsze osoby zupełnie bez powodu zakładają że to nie dla nich i nawet nie próbują, a to wielka strata.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
0 / 0

@koszmarek66 Przypominam, że nie wszyscy starzy głosują na pis.Tych głosujących przeciwko jest ok 30%. To całkiem sporo. Może zamiast antagonizować należałoby postawić na współpracę bez względu na wiek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudamudamuda
-2 / 2

" jednocześnie zauważ że ludzie w wieku pracującym mają rozsądek aby o potrzebujących zadbać"... @rafik54321 łatwo sie rozdaje nieswoje pieniądze i osadza nachodźców w nieswoim domu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@mudamudamuda a gdzie napisałem o rozdawaniu nie swoich pieniędzy? Wręcz przeciwnie.
Sugeruję właśnie aby to osobom które nie wnoszą wkładu do gospodarki państwa ograniczyć prawa wyborcze.
Zauważ że powyższe zdanie nie uderza tylko w emerytów, ale również bezrobotnych. Więc cała patologia 500+ idzie się je****ć. To przeciwieństwo rozdawania nieswoich pieniędzy.

Zwróciłem uwagę że masa Polaków, z własnej nieprzymuszonej woli przyjmowali i/lub pomagali uchodźcom. To też "łatwo sie rozdaje nieswoje pieniądze i osadza nachodźców w nieswoim domu."? Czy wręcz przeciwnie? Ludzie rozdawali SWOJE pieniądze i osadzali ich w SWOICH domach. Nie musieli, ale chcieli i mogli, więc to robili.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
+11 / 33

to mnie nie martwi i nie dziwi, przecież mamy niż demograficzny. martwi za to fakt że ci 60+ mimo tylu lat życia nie nabrali tzw. mądrości życiowej. może jednak prawda jest że na starość się głupieje :( :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C coldfish
-4 / 22

@adamIM z całym szacunkiem dla tejże mądrości życiowej osób starszych wydaje mi się, że może dobrym pomysłem byłoby gdyby prawa wyborcze (zarówno bierne jak i czynne) wygasały po osiągnięciu pewnego wieku.
Nie oszukujmy się - świat się zmienia w tej chwili tak szybko, że starsze osoby po prostu nie są w stanie zrozumieć tych zmian i ich znaczenia dla życia przyszłych pokoleń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
+17 / 29

@coldfish
podaj wiek od którego ma to obowiązywać? sorry ale znam wiele osób 60+, które nie mają sieczki między uszami a w wielu sprawach tzw. teraźniejszości biją na głowę małolatów. bardziej sensowne byłoby odebrania prawa do głosowania Polonii. w większości przypadków ludzie ci od lat nie mieszkają w Polsce, nie ogarniają jej rzeczywistości ba, nie płacą nawet tu podatków ale wybierają nam sejm, senat i prezydenta. to jest dopiero idiotyzm gdy gość, który po polsku nie potrafi sklecić zdania ponieważ nigdy tu nie był, no może raz na wakacjach i starych wujków, wybiera ci władzę :( :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C coldfish
+3 / 5

@adamIM no dobra, może z tym wiekiem to trudna była by sprawa.
Masz rację że ciężko byłoby ustalić sensownie te granice.
A drugiej strony w wieku 18 lat też jest arbitralnie ustawiona granica czego wolno a czego nie.
A tak samo znalazłoby się wielu młodszych ogarniętych i pewnie podobna ilość starszych głupszych "niż ustawa przewiduje"

A co do Polonii to całkowita zgoda. Zostawiłbym im ewentualnie udział w wyborze prezydenta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
+10 / 14

@adamIM . Jakąś granicę trzeba przyjąć, tak jak w przypadku pełnoletniości, biernego prawa wyborczego i innych. Pilot, który odpowiada za życie zaledwie kilkuset osób przechodzi na emeryturę w wieku 65 lat, nawet jeśli jest w idealnej kondycji. A Polską i milionami Polaków rządzi dziad, który ma 74 lat i nie potrafi samodzielnie zasznurować butów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
0 / 6

@coldfish
a po jakie licho? niech sobie wybierają jak chcą takiego na uchodźstwie.
niestety mimo tego że prezydent to taka trochę funkcja dekoracyjna to niestety ma pewne prawa. niestety gdy opozycja wygra wybory (jeśli wygra) wielu się może zdziwić jak może nabruździć w polityce ten mieszkaniec pałacu namiestnikowskiego :( :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+1 / 3

@adamIM dokładnie prawo głosu jeżeli już miałoby być od czegoś uzależnione poza osiągnięciem pełnoletności, zdrowiu psychicznym i obywatelstwie, to od tego czy ktoś jest płatnikiem podatków w pl i to tych dochodowych (nie że ktoś z zasiłków kupuje flaszkę i płaci akcyzę+VAT).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
0 / 6

@Tibr @adamIM @Banasik @coldfish A może starsi Polacy wybieraliby Senat a młodsi Sejm. Np 55 lat (to gdzieś połowa) byłby wiekiem granicznym. Tak jak teraz Sejm miałby do gadania więcej ale poprawki Senatu Sejm mógłby odrzucić dopiero przy poparciu 2/3 posłów. Moim zdaniem byłoby uczciwie. Starsi ludzie mieliby wpływ na kształt prawa ale ewidentnie szkodliwe pomysły miałyby szansę być odrzucane.
Oczywiście konieczne byłyby zmiany w Konstytucji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
+6 / 6

@koszmarek66 @Tibr@adamIM@Banasik@coldfish Najbardziej chorym pomysłem jest danie prawa wyborczego ludziom którzy nie żyją (mieszkają) w danym państwie, nie płacą podatków itd. Ale z drugiej strony przy dobrej propagandzie ma to sens.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konotori
+2 / 2

@adamIM Twoja opinia odnośnie Polonii to już któraś z rzędu jaką ostatnio czytam i tak sobie myślę, przecież tej Polonii nie ma tyle żeby miało to wpływ, ale sprawdziłem na gov.pl i Polonii jest nawet 21 mln na całym świecie. Niech nawet 10-15% z nich tylko głosuje, to robi różnice. Masz rację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+2 / 2

@coldfish Z wiekiem sprawa byłaby prosta - przechodzisz na emeryturę (w dowolnym wieku), tracisz czynne i bierne prawo wyborcze. Proste i logiczne.
Ja bym zresztą (na dobry początek) odebrał też prawa wyborcze utrzymankom państwa z własnego wyboru.
Natomiast docelowo powinni być obywatele mający prawa wyborcze i plebs ich pozbawiony, który i tak w większości nie chodzi na wybory, bo "nie interesuje się polityką"...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 1

@adamIM "podaj wiek od którego ma to obowiązywać?" - wiek emerytalny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Assasinsninja
0 / 2

@adamIM A ja wrecz przeciwnie, wiekszosc osob starszych ktore znam nie maja pojecia o tym co i jak dziala i glosuja na PIS. Nie wiedza co to inflacja ale wiedza ze to wina Tuska.

Od lat twierdze ze powinien byc egzamin na wyborach i tylko ci co go przejda powinni miec liczone glosy, inaczej nastanie idiokracja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
+1 / 1

@Xar
no jak mam oddać prawo wyborcze w ręce tiktokerów, fejsbukowców, tweeterowców i instagramowców to ja dziękuję, postoję. chyba wystąpię o azyl na Białorusi. jak widzę tych 20-to latków i to co oni mają między uszami to w wielu przypadkach wolałbym się poddać eutanazji niż żyć w kraju, który oni mieliby mi urządzać :( :( :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8
+1 / 1

@adamIM Para wyborcze są równe dla każdego obywatela i gwarantowane konstytucją. Nie kumam tylko czemu trzeba zdawać egzaminy na prawo jazdy, a na prawo wyborcze już nie. Jak ktoś jest słabym kierowcą to w najgorszym wypadku zabije kilka osób, jak ktoś jest słabym wyborcą może swoim głupio oddanym głosem pozbawić życia tysiące i jego decyzje mają wpływ na miliony. Ja bym zlikwidował w ogóle ograniczenia wiekowe i zastąpił egzaminami na prawo wyborcze - a najlepiej prosty 5-minutowy test przed każdymi wyborami przy okazji głosowania wypełniany razem z kartą wyborczą, najlepiej o ile to możliwe on-line na blockchainie jak się głosuje na przykład w Estonii, co pozwala każdemu głosować z domu czy każdego zakątka świata bez konieczności nawet zakładania butów, uniemożliwia jakiekolwiek fałszerstwa wyborcze i daje pewny wynik w sekundę po zakończeniu głosowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+1 / 1

@koszmarek66 mam dystans do takich pomysłów ograniczenia prawa wyborczego (stąd "jeżeli już") bo z tył głowy zawsze mam to, że to gdzieś doprowadzi do oligarchii, bo zawsze ktoś będzie bardziej równy i chęci stworzenia jakiś parafeudalizm korporacyjny.
Dlatego zamiast komplikować, lepiej upraszczać, prawo głosu dla każdego, a zlikwidować socjal dla tych co im się nie chce pracować, socjal powinien być dla tych co rzeczywiście są poszkodowanych przez los np. mieli wypadek ciężką chorobę itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PanPikus007
-1 / 3

@adamIM czyli decydować mają nastolatkowie żyjący ćpaniem, jaraniem i ruchaniem ?? Powodzenia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+2 / 2

@Dipol oczywiście tu zgoda prawo powinni mieć obywatele lub rezydenci (ktoś kto mieszka pracuje i płaci podatki). Natomiast jak już gdzieś wspominałem zamiast odbierać prawo komuś i komponować to uprościć, a zabrać socjal tym którzy mogą pracować, a nie chcą. Socjal powinien dostawać tylko ktoś komu naprawdę życie wywróciło się: po wypadku, chorobie gdzie ktoś naprawdę nie jest w stanie pracować, a reszta szlachty do łopaty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
0 / 0

@PanPikus007
chyba mnie z kimś pomyliłeś ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W WitekPK
0 / 0

@adamIM po prostu dali się kupić za 30 srebrników jak Judasz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
0 / 2

@Tibr Już kiedyś pisałem, wsparcie (socjal) tylko dla tych którzy pracują, chcą pracować, nabywać nowe umiejętności itd. Dla tych którzy płacą podatki. Dostosowują się do prawa. W danym państwie. W tym momencie kolor skóry, wyznanie nie gra roli. A prawo wyborcze tylko dla obywateli, rezdentów płacących podatki. Tylko tyle i aż tyle. A reszta...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
0 / 0

@adamIM jestem 60+, ale mnie odgarnijcie na inną kupkę ;)

***** ***

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 stycznia 2023 o 22:23

J jakisgoscanonim
-1 / 1

@adamIM Mądrości nie nabrali, bo jełopie był komunizm i wiesz co komunizm robi z takimi ludżmi? No właśnie robi im taką wodę z mózgu, że rzadko kiedy potem normalnieją, a często nawet dziczeją i robią się coraz głupsi. Takim przypadkiem byli moi starzy, co za głupoty wyczyniali, to szokowało jak nic. Szczerze to ja wolałbym, żeby takich osobników odsunąć od społeczeństwa i ustawić ich w tryb oczekiwania śmierci. Normalnieć nie znormalnieją, prędzej zgłupieją i będą zaszkodzić tak jak moi rodzice mocno mnie zaszkodzili i to wielokrotnie. Już lepiej im pozwolić zdychać z starości i wtedy nastąpi względna normalność.

Niż demograficzny? Proszę bardzo, tylko, że wyż demograficzny też nie jest dobry. Większy poziom rodzenia jest zwykle niepożądany, właśnie dlatego, że mimo że pozornie likwiduje niż, to jednak stanowi bezpośrednią przyczynę kolejnego niżu i będzie kolejne duże pokolenie starców, których trzeba utrzymać. System już nie nadąża, to lepiej im pozwolić umrzeć biednie, niż gdyby znowu sytuacja się zapętliła. Właśnie dlatego jeśli mamy niż, to powinno się raczej to utrzymać przez jakiś czas aż do czasu kiedy stare pokolenie wymrze, a potem dobrze by było mieć względnie stały poziom rodzenia dokładnie 2 dzieci na każdą rodzinę i tylko to pozwoli uzyskać stabilność, nie za dużo i nie za mało. Wyższy poziom rodzenia jest przydatny tylko do korekcji i poprawienia liczby ludzi, dość krótkoterminowe rozwiązanie, które sprawdza się tylko w przypadku naprawdę małej liczby ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
0 / 0

@jakisgoscanonim
"bo jełopie"
kiedy przeszliśmy na ty ?? :):):)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
+1 / 1

@sliko
jakisgoscanonim już cię na nią wpisał. lista ma tytuł "do utylizacji". ciekawa czy da ci wybór sposobu tejże ? :) :) :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dejmien86
-5 / 17

Kto by nie głosował to i tak PiS wygra, bo to on będzie liczył głosy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
-1 / 5

@Dejmien86 No przecież będzie liczył sprawiedliwie:
tobie
mnie
siebie
ja
sobie
tobie
mnie itd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+1 / 5

@koszmarek66 Teraz będzie jeszcze "sprawiedliwiej", bo w parafialnych komisjach wyborczych głosy ma liczyć sam proboszcz. A te źle oddane poprawi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
-1 / 1

@belzeq Wola Boża...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koniku
+4 / 4

mam 60 lat i mam też PIS w du...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
0 / 0

@koniku
no to ci zaraz załatwią zakaz wybierania :) :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A AndPaw
+12 / 14

Nie popieram PIS, ale równie dobrze możnaby to odwrócić i napisać, że młodzi mające inne zdanie zadecyją o życiu swoich babć i dziadków wbrew nim. Na tym polegają wybory jedna grupa wygrywa i decyduje o losie drugiej wbrew nim. Oczywiście nie powinno być tak drastycznie jak to brzmi, o ile dzieje się to w cywilizowanym kraju ( a nie wiem czy do takiego należymy) i pewne kwestie są wyważone, a nie wywracane z jednej na drugą stronę jak to u nas często ma miejsce po wyborach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 stycznia 2023 o 10:29

M mwa
+2 / 2

Ok, to kogo popierają młodzi 18-29? Chcą w ogóle pójść na wybory?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudamudamuda
-2 / 2

@mwa PZPR albo Kondeferację, podział jest mniej więcej po linii płci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jacek4465
-3 / 11

To niech młodzi ruszą dupę i idą na wybory .Będziemy wtedy mieli w rządzie kabareciarzy ,piosenkarzy ,aktorów. Wrócą zryte Tuskowe ustawy i dziadki do roboty do końca życia a młodzi na bezrobocie.Ale nie martwcie się będzie dobrze tylko tak na wszelki wypadek mieszkający na wschód od Wisły niech się solidnie uczą rosyjskiego a na zachód niemieckiego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H humman
+3 / 3

@jacek4465 "Będziemy wtedy mieli w rządzie kabareciarzy ,piosenkarzy ,aktorów."
A kto teraz niby rządzi, fachowcy może? xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel1481
+1 / 1

@jacek4465
Ale zdajesz sobie sprawę, że w planach PISu po wyborach jest zwiększenie wieku emerytalnego, likwidacja szkół i sporo innych rzeczy oszczędnościowych? Bo nie mogą dłużej utrzymać tak rosnącej inflacji. Bo to by groziło w dalszej perspektywie hiperinflacją. Inflacja zeżre długi, których narobili, by odłożyć wydłużenie wieku emerytalnego na te kilka lat...
PIS mami swoich głupich wyborców tym, że daje 13/14stki i kto wie co jeszcze... Tylko wysokość wzrostu rocznej emerytury (łącznie z 14stkami), jest taka sama jak za czasów Tuska... Tylko Tusk nie "dawał", tylko "waloryzował". Za czasów Tuska nie było w dodatku takiej inflacji... Więc ta emerytura realnie wzrastała... Teraz będą wczesne emerytury, ale głodowe...

Wypłaty minimalne w ciągu ostatnich 7dmiu lat rządów wzrosły praktycznie 2krotnie. Emerytury nie, nawet po doliczeniu 14stek... Czy jak inaczej nazywają tą swoją kiełbasę wyborcza dla starych imbecyli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 stycznia 2023 o 3:16

J jasiek_m
+3 / 3

Jedna istotna rzecz jest taka, że większość ludzi w przedziale wiekowym 18-29 lat obecnie to w czasach gdy w Polsce "rządził" kto inny nie PiIS to te osoby chodziły w większości do podstawówki a ok. 80% miała poniżej 18 lat i bądźmy szczerzy raczej mieli politykę głęboko w ... nosie.
Ja jestem bliżej 40-ki i nigdy nie głosowałem na polityka z PiS jednak jest to tylko moja subiektywna ocena sytuacji:
Jak można zabraniać komuś prawa głosu (taka dyskusja się tu wywiązała) jeżeli samemu nie pamięta się nic innego niż to co jest obecnie ?
Prowadzę swoją działalność od kilku lat i płacę w ...uj podatków i mnie denerwuje mnie rozdawnictwo wszelakie, jednak są też programy dla ludzi "młodych: np. brak podatków do 26 roku życia i kilka innych.
Następnie taki człowiek nie ma pojęcia o wielu sprawach jednak krzyczy jak to jest źle i okropnie.
Wierzcie mi, że większość tych młodych jest odpowiednio manipulowanych bo łatwiej jest pokazywać i negować coś istniejącego niż to czego nie ma - a chodzi mi o "opozycję u władzy".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
-1 / 1

@jasiek_m Sam byłem jedną z takich osób, która rozważała pomysł ograniczenia praw wyborczych dla starszych. Od wczoraj jestem zwolennikiem Sejmu wybieranego przez młodych i Senatu przez starszych.
Ale wracając do wątku nadal uważam, że udział 18-latka w wyborach uważam za ważniejszy niż 80-latka. Jakaś 1/3 emerytów głosująca w 2015 r. na PiS już nie żyje a zdecydowali o losach takich ludzi jak Ty. Płacisz wysokie podatki bo z nich opłacane są puste programy socjalne. Żona jest JDG i wiem, że trudno nawet wybrać w jaki sposób się rozliczyć żeby nie stracić aż tak dużo a i tak nie wiadomo czy się znowu coś nie namiesza. Nawet będąc na ryczałcie i mając 30 faktur do rozliczenia rocznie lepiej mieć księgowego, żeby gdzieś nie wtopić. Dla mnie to kompromitacja dla systemu podatkowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudamudamuda
-2 / 2

@jasiek_m "Jak można zabraniać komuś prawa głosu"? proste. Na początku lat 90. Kodeks Karny nakazywał wyłapanie i zabicie każdego PZPRowca i każdego SBka. Nie zostało to zrobione przez pokolenie obecnych staruchów, więc należy ich za to ukarać z całą surowością. A skoro zdrajcy komunistyczni nie chca po dobroci odejść, to należy dodać do Konstytucji zapis o odebraniu jakichkolwiek praw wyborczych każdemu urodzonemu przez 1972-01-01.

"jeżeli samemu nie pamięta się nic innego niż to co jest obecnie ?"... dziwne, żeby osoby młodsze niż 50 lat mogły pamiętać cokolwiek innego, skoro CAŁY CZAS JEST TO SAMO. PiS, PO, i PZPR vel SLD vel "Lewica" to nadal te same komunistyczne ścierwa które za PRL zdradziły naród współpracując z okupantem radzieckim, i nie zostali za to wyłapani i zabici z należnym okrucieństwem. TO JEST TA SAMA zorganizowana grupa przestępcza zawarta w Magdalence w 1989 między zdrajcami zorganizowanymi wokół Kiszczaka i Jaruzelskiego(PZPR -> SLD -> obecnie "Lewica"), byłymi SBkami zorganizowanymi wokół TW Balbiny(PC -> PiS), oraz byłymy SBkami i naturalizowanymi żydami zorganizowanymi wokół TW Bolka(AWS -> PO). Nikt nie pamięta niczego innego niż obecnie, ponieważ od dziesięcioleci NIE BYŁO niczego innego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Elandiel1
+4 / 4

Bez znaczenia kto wygra - to zawsze będą kukły. Nawet jak uczciwy trafi do polityki to po pół roku tak go zmielą, że będzie jeść swym panom z ręki. Jesteśmy obrazem tego rządu - my, podzieleni na pół Polacy. Jedni za PiS a drudzy za PO. Jak Batman i Joker - jedno bez drugiego nie może istnieć. Zawsze wychodzimy na swoje dopiero po zjednoczeniu się a tak to robią z nami co chcą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 stycznia 2023 o 11:32

T TomekOKM
-1 / 5

Dlaczego, skoro jest dolna granica wieku wyborczego, nie wprowadzić górnej? Przecież osoby w podeszłym wieku bardziej są narażone na manipulację niż dzieci (może o to właśnie chodzi politykom??). Albo ograniczyć prawo wyborcze dla osób pracujących i uczących się. Nie może tak być, że ktoś, kto tylko pobiera pieniądze ma wpływ na to, na co idą pieniądze osób, które są aktywne na rynku pracy i wypracowywują kapitał bądź niedługo będą go wypracowywać. A też nikt rozsądny pracujący nie będzie głosował przeciwko emerytom, bo sam nim kiedyś będzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tescior
-1 / 7

@TomekOKM najlepiej niech głosować mogą tylko ci co zarabiają minimum 300k rocznie, nazwiemy ich jakoś może no nie wiem, "szlachetni", o "szlachta" po prostu! krócej będzie.
tak to ma sens

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+3 / 7

@Tescior A może niech głosują ci, którzy przysparzają krajowi jakiegokolwiek pożytku (pracują i płacą podatki, opiekują się dziećmi lub niepełnosprawnymi taniej niż instytucje państwowe) lub nie mogą nie ze swojej winy (choroba, kalectwo etc.). Nazwijmy ich może, no nie wiem... "patrioci"?
W odróżnieniu od pasożytów różnej maści...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TomekOKM
0 / 0

@Tescior
Miało by to więcej sensu niż obecnie. Ludzi jest bardzo łatwo zmanipulować i w większości. ,niestety, są głupi. Nie mówię, że ja jestem z tych mądrych i że mój głos powinien być tak samo ważny jak innych. Wystarczy zrobić prosty test intelignecji na karcie do głosowania i uzależnić od niego wagę głosu. A tak mamy system, w którym ludzie omamieni różnymi mediami podejmuję decyzję w sposób impulsywny o przyszłości całego kraju. Zapytaj przeciętnego wyborcę dlaczego głosuje tak a nie inaczej. Powie Ci slogany usłyszane w jednej albo drugiej telewizji, bez żadnych własnych przemyśleń. Ludzie nawet nie znają programu partii na które głosują. Na kogo głosowałeś w ostatnich wyborach i dlaczego? Jaki program ma partia którą popierasz? Jakie ma pomysły na godpodarkę a jakie na edukację? Jakie ma podejście do światopoglądu? Jakie ma ustosunkowanie do podatkow i prawa pracy? Takie czynniki powinny decydować na kogo oddajemy głos a nie usłyszane w TVN czy TVP nic niewarte hasła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tescior
-2 / 2

@belzeq no a co ja napisałem niby?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudamudamuda
-1 / 1

@Tescior wystarczy prosta matematyka. Zapłacony podatek dochodowy w ostatnich trzech latach minus suma pobranego socjalu w tym samym okresie. Jeżeli wychodzi na plus, masz prawa wyborcze. Prosty i logiczny system eliminujący prawo do decydowania dla pasożytów, którzy takiego prawa mieć nie powinni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tescior
-1 / 1

@mudamudamuda A CO JA NAPISAŁEM NIBY?!

czy jest tu ktoś kto umie czytać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GPQ
-1 / 1

@belzeq "A może niech głosują ci, którzy przysparzają krajowi jakiegokolwiek pożytku (pracują i płacą podatki), " No i pięknie skasowałeś prawa wyborcze młodym poniżej 26 roku zwolnionym z podatku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arry
0 / 0

@GPQ Właśnie to miałem napisać.
Ludzie którzy mają ulgi podatkowe bo np. jest coś takiego jak odliczenie od podatku za leki.
Ludzie którzy zarabiali w poprzednim roku minimalną pensję albo młodzi do 26 roku życia.
Ludzie rozliczający się z współmałżonkiem gdzie jedna osoba ma małe dochody.

Jest naprawdę spora grupa ludzi, którzy dokładają się do budżetu w sposób naprawdę duży (ZUS, akcyzy, VAT) ale akurat nie płacą dochodowego...
Nic nie biorą, żadnych pieniędzy nie trwonią ani nie dostają, ale korzystają z przewidzianych ulg.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H humman
-1 / 1

To może powtórka akcji Zabierz babci dowód, teraz by była dużo skuteczniejsza i ma też moralne uzasadnienie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudamudamuda
-3 / 3

@humman nie ma sensu, skoro i tak wygrałaby inna frakcja mafii magdalenkowskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kamilkamil30
-3 / 3

A może skoro jest minimalny wiek do głosowania to powinien być także maksymalny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawcio1212
0 / 0

A potem się dziwią czemu młodzi nie rodzą dzieci jak planowano. Jak młody nie czuje się pewnie to nie porywa się na dziecko i nie ważne ile zarabia. Dla młodych potrzebna stabilność i ewentualnie poprawa z czasem. A nie że młodzi czują że za pare lat może być gorzej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel1481
0 / 0

@pawcio1212
Z rodzeniem dzieci "jak planowano" jest ten problem. Że oni rodzą jak "planowano", ale rodzą Niemców, Anglików, Francuzów.
Spora część regionów, w których jest katastrofa demograficzna, to rejony, w których zostaje 10-20% dorosłych w wieku rozrodczym... Cała reszta ucieka i to najczęściej za granicę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PanPikus007
-1 / 3

Według moich statystyk, 100% sympatyków obecnej opozycji żywi się kłamstwem, oszczerstwem, nienawiścią... Mocny sondaż

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mosowski
0 / 0

w końcu + a plus do plusa ....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gawel21050
-1 / 1

No i zajebiście. Jeszcze niech młodzi wyrzekną się je*****ych peowców i może zapanuje jakiś porządek w tym wymęczonym kraju

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
0 / 0

Co za kultura wypowiedzi wobec ludzi starszych !?
Ej cwaniaczki też będziecie kiedyś starzy !
Kiedy ja miałem 20 lat rodzice wychowali mnie , żeby szanować ludzi starszych, nauczycieli, mieć jakieś pozytywne wzorce.
A wy co ... przeczytajcie komentarze, kto lepiej dop..doli i kto jest cool, co jest obecnie modne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arry
0 / 0

@jahub Wiesz, mnie wychowano żeby szanować... ludzi. Po prostu ludzi. Młodszych, starszych, niepełnosprawnych, innej narodowości...
Z moich subiektywnych obserwacji wynika jednak, że najbardziej niewychowaną grupą są... osoby starsze.
Tak że ten...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
0 / 0

@Arry
Tak sądziłem, że bedzie taka odpowiedź ! Tylko tyle i aż tyle !
Czytam poniższe komentarze, jednak leniwe intelektualnych nadal sporo !
Nie wyciagacie wniosków i zawsze bedziecie w czarnej doopie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2023 o 22:19

M marcinn_
0 / 0

Zmalało poparcie wśród wszystkich grup wiekowych poza najstarszą. Niestety te najmodsze roczniki praktycznie nie chodzą na wybory...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Eveningar
+2 / 2

Z cyklu "lubimy demokrację gdy nam sprzyja". Demokracja to nie rządy prawa, tylko rządy większości, więc PiS gra pod większość. Za kilka lat te proporcje się zmienią, lewica przejmie władzę i zamiast na PiS i starych będziecie narzekać na PO i młodzież. Nad Wisłą bez zmian.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P paki88
0 / 0

młodzi przestali głosować na pis bo teraz w modzie jest konfederusja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MalaZlaCzarownica
+1 / 1

To niech dzieci i wnuki wreszcie ruszą dupska na wybory i zrobią frekwencję 100% a nie 25%. A nie szukają wymówek albo leczą posobotniego kaca zamiast głosować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pan_grajek92
-1 / 1

Wapniakom z zakutymi łbami pozostaje życzyć większych opłat i droższego węgla. Może zmądrzeją , choć marne szanse :) gdybym miał takiego starca w rodzinie to za nic bym nie pomagał, jak chciał tak ma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KENJI512
0 / 0

Mnie to martwi, że wszystkie słupki poza ostatnim nie są na tej wysokości co pierwszy od młodzieży.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A AerynSun
0 / 0

Tylko, żeby jeszcze Ci młodzi szli głosować to by było super. Podczas ostatnich wyborów zapytałam koleżanki czy jej córki poszły głosować. Nie, pojechały na plażę. Cóź, każdy ma swoje priorytety.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudamudamuda
-2 / 2

@AerynSun skoro jedyne, co dają wybory, to zmiana frakcji mafii magdalenkowskiej u koryta, to sie nie dziwie. "A dlaczego nie pójdziesz i nie założysz nowej partii", zapytasz? A dlatego, że dopóki komuchy żyja nie ma żadnych szans na jakąkolwiek zmianę, a ja nie planuje tak drastycznej obniżki zarobków jaka wystąpiłaby, gdybym zmienił zawód z przedsiębiorca na prezydent(a co dopiero poseł czy senator)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N neomagnet
+1 / 1

Nie wierzę że w grupie 30-39 jest aż tylu umysłowo niedoyebanych, którzy nadal popierają pisiorstwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rozsadny
0 / 0

Należy pilnie wznowić akcję "SCHOWAJ BABCI DOWÓD " :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C camper52
0 / 0

A tak w ogóle to czemu głosujemy na partie a nie na ustawy? Pieniądze z bankomatu można pobrać a wyboromatu zrobić się nie da? A no tak. Nie dało by się robić wałów na szeroką skalę. Sorry że pytałem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem