Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
275 276
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K krysztofik
+3 / 5

Państwo polskie twój największy wróg,dajmy pisowi 3 kadencję bo problemem jest dawne PO. Polska to stan umysłu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jakisgoscanonim
+17 / 17

Nie można, bo nie będzie i tyle. Jest już za duża podwyżka, ty serio myślisz, że teraz zrezygnują z tego eldorado kiedy mają gaz do kupienia za śmieszny pieniądz, co tylko przynosi im gigantyczne, wręcz kosmiczne zyski? Obniżyć cenę gazu w zimę? Te gnoje o tym nie pomyślą, nawet nie ma mowy, żeby w ogóle zechcieli obniżyć cenę. Wolą kosić i wyzyskiwać ile tylko się da. A co może jednak przyczynić się do obniżki? Podpowiadam: potężny strajk, wszędzie w kraju, każdy w kraju! Tylko tak się da. A nawet siłą, bo jak inaczej można przekonać takie coś do obniżki ceny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krysztofik
-1 / 3

@jakisgoscanonim bla bla-nic takiego nie będzie,to kasa która służy Polsce jak ktoś tłumaczył w tvpis. Przestańcie bredzić o PO i odsuńcie pis od władzy.To nie PO jest problemem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+7 / 7

@jakisgoscanonim
Mam świadomość sytuacji o której piszesz i wiem z czego wynikają kosmiczne ceny dla klienta końcowego.
Moje pytanie w democie było wręcz retoryczne, ale może warto, aby ludzie wiedzieli, ile faktycznie kosztuje gaz.
Zapytaj kogokolwiek z przypadkowych znajomych - praktycznie większość odpowie Ci, że gaz cięgle drożeje, że jest najdroższy w historii, ponieważ jest wojna na Ukrainie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jakisgoscanonim
+3 / 3

@krysztofik Gdzie ja pisałem cokolwiek o PO??????

@elefun No w sumie tak, niestety, ale manipulacja to potężna broń każdego rządu, a polityk dość często i bezwzględnie manipuluje. No niestety, ale w takich przypadkach czegoś trzeba więcej niż siedzenie na 4 literach. To jest praktycznie sytuacja rodem z tej lektury, którego tytułu to nie wiem z którego to było, albo chłopi albo wesele. Chodzi o sytuację, w której chłopi w gotowości do powstania tańczą i zapadają w marazm czy jakoś tak, bo chłopiec, który miał przynieść złoty róg, który symbolizował powstanie, zgubił go. Niesamowite, uczymy się czegoś, by poprawić sobie życie i nie popełniać jakichś błędów z przeszłości, ale okazuje się, że z tego nic nie wychodzi i dalej to powtarzamy. Przykre, zwłaszcza, że nie zapowiada się, by to miało się zmienić :/.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
+2 / 2

@krysztofik
skoro uważasz tak jak ten przygłup z TVP, że ta kasa służy Polsce to proponuję zlecić ci na koncie stałe polecenie przelewu i dzień po wypłacie niech twoja kasa w całości wędruje do skarbonki skarbu państwa. no przecież te pieniądze posłużą Polsce. poza tym wy macie jakiegoś jobla na puncie PO, wszędzie ich widzicie nawet gdy nikt o nich nie napisze to i tak czytacie o PO i Tusku :) :) to się da leczyć. psychiatrzy określają to jako manię prześladowczą :) :) :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
0 / 0

@jakisgoscanonim
Pełna zgoda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+7 / 7

Przecież tu nie chodzi o zwalczanie inflacji.
Chłopie, pislandowi zostało z 8 miesięcy rządów. Oni doskonale sobie z tego zdają sprawę. Kolejnych wyborów nie wygrają, zwłaszcza samodzielnie. Redukcja do poziomu opozycji to maks na co mogą liczyć. O ile wgl przekroczą próg wyborczy.
Więc co robią? Kradną ile wlezie, doją ile się da. A potem sruuu dzida na San Escobar, bo wiedzą że serio jest za co ich posadzić. Ich wałki są zbyt ewidentne. Każdy rząd miał jakieś afery, ale pisland wyznaczył nowy "standard".

Z drugiej strony, nie sądzę aby obniżenie cen gazu czy paliw, drastycznie obniżyło ceny w sklepach.
Przedsiębiorcy są "głodni" bo pisland dał im nieźle popalić. Więc jakby spadły im drastycznie koszta, to wcale by nie oznaczało spadku cen. Wgl nie spodziewam się większych spadków cen w tym roku, jeśli utrzymają się takie jakie są to już będzie lepiej niż tragicznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+3 / 3

@rafik54321
Oczywiście, że inflacja od razu nie spadnie, ale jeszcze mamy wolny rynek i w kwestii kilku miesięcy będzie spadać, ceny polecą w dół.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+3 / 3

@elefun Myślę że ceny właśnie niekoniecznie by mogły zacząć spadać, a raczej same płace by zaczęły rosnąć. Raczej w tę stronę by poszedł rozwój wypadków.
Bo teraz mamy w zasadzie taką dziwną sytuację że zarabiając najniższą krajową jesteś wg pislandu już prawie w klasie średniej XD.
A przecież najniższa krajowa to powinna być za zamiatanie ulic, za pracę którą by wykonała tresowana małpa XD, a dwukrotność najniższej krajowej za pracę na kasie w biedrze. Klasa średnia to tak z 10krotność najniższej krajowej :P .
Klasa wyższa to tak od 100tys miesięcznie w górę. No i ewentualnie ultra klasa wyższa, gdzie już całymi milionami obracają, ale to troszkę wykracza poza moją wyobraźnię szacunkową XD.

Poza tym, chrzanić to jakie ceny mamy na półkach. Dla mnie jeden pies czy chleb będzie po 1zł, czy po 100zł. Interesuje mnie ile chleba mogę kupić za swoją wypłatę. Im więcej, tym lepiej.
Wolę zarabiać 100zł miesięcznie, jeśli np paliwo będzie po 2gr/l, niż np 4tys zł, przy paliwie po 8zł/l.
Tak samo wolę płacić za paliwo po 20zł/l, jeśli bym zarabiał po 80tys zł XD.

Pracodawca aby wyłaczić najniższą krajową brutto (3490zł) musi zapłacić 4210zł i tak naprawdę to te 4210zł to płaca brutto.
Z czego do ręki pracownik dostaje tylko 2710zł, czyli 64%. Ponad 1/3 wypłaty.
Teraz weźmy płacę brutto na 10tys zł, pracodawca wydaje 12tys zł, z czego pracownik dostaje 7147zł, czyli 60%. A dla kogoś kto zarabia 50tys zł, to pracodawca musi wydać aż ponad 60tys zł, a płaca netto to raptem 34tys zł, czyli 57%. To patologia.
Podatki od pracy, wszystkie, nie powinny przekraczać 25%. Zwłaszcza do poziomu 3krotności najniższej krajowej.
Obliczenia robiłem na podstawie tego kalkulatora
https://zarobki.pracuj.pl/kalkulator-wynagrodzen/50000-brutto

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 stycznia 2023 o 21:34

T Tralala
-2 / 6

@rafik54321 to się zdziwisz jak będziesz się męczyć z nimi jeszcze kolejne 4 lata.
Świadomość obywateli, nawet tych z tytułami profesorów i doktorów jest znikoma. PIS ma wygrane wybory i nic tego nie zmieni.

Zmieniłaby nowa siła ale takiej nie ma. Ludzie zagłosują na pis nawet jak im dupa zmarznie tylko dlatego, żeby nie głosować na rudego.
Nikomu nie zależy na dobrobycie tego kraju. Gdyby było inaczej to taka siła by się pojawiła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Tralala nawet wg szacunków pislandu mają z 34% poparcia. To stanowczo za mało aby rządzić, zwłaszcza samodzielnie. Realne poparcie dla pislandu oszacowałbym w granicach 20%. Zwłaszcza że teraz ci co rozsądniejsi obywatele są na prawdę wku****i. I serio myślę że frekwencja na wyborach będzie rekordowa. Być może nawet w granicach 90%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tralala
-3 / 3

@rafik54321 że kto jest wku....wiony? Byłeś w sklepie? Ludzie nadal tyle kupują ile kupowali, nadal jeżdżą tyle ile jeździli, itd.
Wszystkie sondaże to wróżenie z fusów. I jak wierzysz w te cyferki to współczuję.
Frekwencja będzie wg średniej z ostatnich dziesięcioleci. Za duże nadzieje pokładasz w narodzie, który daje się ruchać przez piśdzielców.
Rozliczam się rocznie za gaz. W zeszłym roku miałem faktury zaliczkowe po 200 zł, w tym 450 zł. Myślisz, że tylko ja takie dostałem? I co się stało? Wszyscy dalej sobie żyją i po kątach narzekają. Ot, nieduża zmiana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+1 / 1

@Tralala Są wku****i. To że dalej kupują, tylko mniej. Serio kupują mniej. To że próbują żyć tak jak żyli to nie znaczy że wściekłości na pisland nie ma. Zauważ jak bardzo spada poparcie dla kleru. Z roku na rok coraz bardziej. A przecież pisland mocno się kocha z klerem.

Wiadomo że pisland mocno sobie zawyża sondaże, jak większość partii rządzących, ale jeśli nawet wg ich zawyżonych sondaży jest tak źle, to realnie jest jeszcze gorzej.

A co mają zrobić? Strajki i protesty nic nie dały. Były KOD, były strajki kobiet... Ludzie wyszli, protestowali i krzyczeli. Dało to coś? Pisland spuścił pislicję, pałą, pałą po przez łeb - w końcu pislicja zarabia na chleb.
Po co teraz, tuż przed wyborami mają wyborcy iść i protestować?
I właśnie przy wyborach te "narzekania po kątach" mają szansę się ujawniać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tralala
-3 / 5

@rafik54321 Wiesz co, chyba młodym człowiekiem jesteś i wierzysz w jakiś wyimaginowany świat.
Masz rację, ludzie kupują tak samo bo chcą żyć tak jak do tej pory. Ale czy ludzie chcą to zmienić?
Przeprowadź ankietę w miejscu pracy, szkole czy co tam robisz. Wszyscy powiedzą pisowi, stanowcze NIE. Na ulicy podobnie. Więc skąd to poparcie?

Ano stąd, że ludzie nie używają mózgu i są jak chorągiewki na wietrze. tvp łże, polsat łże, ile osób ogląda tvn? Ludzie tez mają dość kodów i innych dziwnych grup. W chwili obecnej nie mają na kogo głosować. Od lat widzę te same mordy. Ktoś na nich głosuje, prawda?
U mnie w mieście jest podobnie: prezeydent nie robi kompletnie nic, miasto tylko zaorać i posadzić buraki. I co? I wybrali go na następną kadencję Także się zdziwisz jak karakan na jesieni będzie znów mlaskał w tv jak to on dobrze będzie rządzić kolejne lata. Oni wygraną mają w kieszeni bo jesteśmy idiotami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
0 / 0

@rafik54321
jesteś tego tak pewny? myślisz że przegrają wybory?? ja mam poważne wątpliwości patrząc na to co wyprawia opozycja. cała opozycyjna "koalicja" robi wszystko aby przyszłe wybory przerżnąć z kretesem :( :(
a co do cen to niestety masz rację. one już raczej nie spadną. o benzynie z 5pln możecie zapomnieć tak samo jak o rachunkach za gaz na poziomie tych z 2020 roku :( :( to niestety celowe działanie wszystkich rządów, nie tylko w Polsce. jestem daleki od tzw. teorii spiskowych ale jak widać w każdej takiej jest ziarno prawdy. komuś bardzo zależy aby pozbyć się tzw. klasy średniej i to nie tylko u nas ale globalnie :( :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Tralala A co mają kupować skoro kieszeń się uszczupliła? TO ludzie widzą. Kitu Orlenu nie da się ukryć.

"Wszyscy powiedzą pisowi, stanowcze NIE. Na ulicy podobnie. Więc skąd to poparcie?" - a dlaczego uważasz że jakiekolwiek poparcie pisland ma?
Są badania naukowe które dowodzą, że jeśli ludziom wmawiasz, że dany pogląd jest popierany, to pomimo że nigdy popierany nie był, sam fakt głoszenia poparcia będzie generować poparcie.
To właśnie robi pisland, kłamie że poparcie ma, by mieć jakiekolwiek. Najbardziej podatni na to są emeryci.

"U mnie w mieście jest podobnie: prezeydent nie robi kompletnie nic, miasto tylko zaorać i posadzić buraki." - a u mnie w Toruniu od lat rządzi Zaleski i ciężko nie zauważyć zmian.

"Oni wygraną mają w kieszeni bo jesteśmy idiotami." - no super narracja. Czyli wg ciebie nie robić nic XD. Sugerowałeś protesty - ale one nie podziałały.
Ja teraz sugeruję po prostu wybory i miazgę z pislandu. Jeśli to nie podziała to zostaje po prostu zbrojna rewolucja.

@adamIM Myślę że pisland przegra właśnie dlatego, że ludzie są skłonni zagłosować na szatana byle nie na pisland XD.

"komuś bardzo zależy aby pozbyć się tzw. klasy średniej i to nie tylko u nas ale globalnie :( :(" - tylko za rogiem czają się "nowi niewolnicy" w postaci humanoidalnych robotów. Więc klasa "niższa" tym bardziej będzie zbędna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
-1 / 1

@rafik54321
do ery zastępowania ludzi przez humanoidalne roboty to nam jeszcze dużo brakuje. za dużo się naoglądałeś filmów SF :)
skoro uważasz że ludzie są skłonni zagłosować na diabła to skąd PiS ma nadal poparcie oscylujące w granicach 30%? (no chyba że tym diabłem jest własnie PiS? :) ) przy obecnej metodzie liczenia głosów będą mieli większość w sejmie. wystarczy 1 mandat więcej i cała opozycja może robić sobie wakacje bo kolejne 4 lata będzie grillowana :( :( :(
niech dalej się żrą PO z Hołownią, PSL z SLD, etc. a obudzisz się kolejny raz w kraju rządzonym przez intelektualne miernoty z pod szyldu zjednoczonej prawicy :( :(
a tak na dokładkę, jak czasami słucham co bredzi Kosiniak-Kamysz to mi ręce opadają. to jest dopiero dzban. on jest nawet w stanie wejść w koalicję z PiS byle dorwać się do stołków. zresztą nie od dziś wiadomo że PSL to taka sejmowa pani lekkich obyczajów (dosadniej nie napisze bo mnie zbanują :) )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 stycznia 2023 o 10:48

avatar rafik54321
-1 / 1

@adamIM czyżby? Za 5 lat do sprzedaży ma wejść pierwszy humanoidalny robot. Liczmy nawet poślizgi - 10 lat. Tylko że takie roboty da się klepać masowo w liczbie po np 1mln rocznie.
A ich produkcja by przyśpieszała. Bo taki robot ma kosztować 100tys dolarów. Tylko taki robot wygryza z pracy 3 pracowników najniższego szczebla.
Aktualnie najniższa płaca minimalna to 3,5tys zł miesięcznie * 3 pracowników (bo robot może robić na 3 zmiany non stop, człowiek nie) = 10,5tys zł. Nawet nie 10 miesięcy i robot się zwraca. To błyskawiczny zysk dla korporacji.

"skoro uważasz że ludzie są skłonni zagłosować na diabła to skąd PiS ma nadal poparcie oscylujące w granicach 30%?" - dlaczego uważasz że ma poparcie 30%? Bo w TvPis tak mówili? XD. Dlaczego wierzycie w te oficjalne sondaże? Wg oficjalnej narracji to Polska jest mocarstwem a zachód nam zazdrości haha.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
0 / 0

@rafik54321
te dane (30%) podają praktycznie każdy sondaże, nie tylko te zlecane prze PiS (tych akurat nawet nie otwieram bo pewnie tam jest 101% :) ) więc nie jest tak dobrze jakby ci się zdawało :( :(

"Za 5 lat do sprzedaży ma wejść pierwszy humanoidalny robot. Liczmy nawet poślizgi - 10 lat."
w te zapowiedzi wierze tak samo mocno jak w prawdy głoszone przez TVP :) :) :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@adamIM tylko które sondaże w Polsce są niezależne?

"w te zapowiedzi wierze tak samo mocno jak w prawdy głoszone przez TVP" - a akurat niesłusznie, bo już jakiś robocik rozwoził pizzę po mieście (czy inne jedzenie).
W fabrykach procesy produkcji są z grubsza już od dawna zautomatyzowane.

Jakoś na początku lutego, w USA ma zadebiutować pierwszy robot-prawnik (a raczej SI-prawnik). Te 5-10 lat jest bardzo realne, choć takie grubsze upowszechnienie się będzie pewnie za jakieś 20 lat. A to wcale nie tak odległa przyszłość. Warto przytoczyć że XXI wiek już mamy ponad 20 lat :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tobimadara
-1 / 1

@rafik54321 "Redukcja do poziomu opozycji to maks na co mogą liczyć. O ile wgl przekroczą próg wyborczy."

Chyba trochę odleciałeś, bo wszystkie sondaże dają im ~30% poparcia, a ten tzw. "żelazny elektorat" emerytów i tradycyjnych katolików uważa, że nie ma alternatywy, więc nie spodziewałbym się, żeby to znacznie spadło. Chociaż nie spodziewam się też, żeby to poparcie wzrosło.

"Poza tym, chrzanić to jakie ceny mamy na półkach. Dla mnie jeden pies czy chleb będzie po 1zł, czy po 100zł. Interesuje mnie ile chleba mogę kupić za swoją wypłatę."

Dla mnie ma znaczenie jeśli mam jakieś oszczędności. To, co kilka lat temu miałbyś odłożone na mieszkanie, teraz może starczyłoby na wkład własny.

Tak czy inaczej, mam nadzieję, że to będzie ostatnia kadencja PiSu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
0 / 0

@rafik54321
to że pizzę rozwozi jakiś automat lub paczki dostarcza dron nie oznacza jeszcze że masowo zastępują ludzi abstrahując od tego że ten robot nie jest humanoidalny :) :)
trochę panikujesz jak w XVIII wiecznej Anglii gdy wprowadzano do powszechnego użytku maszyny parowe. jakoś nie zastąpiły one całkowicie człowieka tak jak to zapowiadano ówcześnie, ba nawet okazało się że ludzi nadal potrzeba i to wcale nie mniej tyle że nagle o innych specjalnościach :) :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 stycznia 2023 o 11:45

avatar rafik54321
-1 / 1

@adamIM Tylko różnica z maszynami parowymi była taka, że maszyny parowe wymagały operatora. Humanoidalny robot go nie wymaga. Bo za niego robi komputer. Po drugie, do tej pory maszyny parowe były ograniczone. Mogły robić tylko jedną bardzo konkretną pracę. Humanoidalny robot będzie bardzo wszechstronny.

Do tego nie każdy robot musi być humanoidalny. Często poruszanie się może być wydajniejsze na kołach niż na krokach/nogach. Po co ci humanoidalny wózek widłowy? To zbędne. Autonomiczny wózek widłowy ma więcej sensu.

Do tego pomijasz ewentualne kwestie odpowiedzialności pracodawcy. Jak np maszyna się popsuje i wkręci robota, to nie ma sensu tego nigdzie nawet zgłaszać. Trzeba to po prostu posprzątać i wyciągnąć nowego "Joe" z magazynu XD. Jakby w taką maszynę się wkręcił człowiek to dramat, odszkodowania, sprawy, dochodzenia...

Do tego maszyny parowe stworzyły inne miejsca pracy, do wytwarzania elementów tych maszyn, ich montażu itd. Tu tego nie mamy. Bo te maszyny będą produkować inne maszyny. Zauważ że nawet w lotnictwie powoli postępuje wycofywanie ludzi z maszyn. Bezzałogowe drony to już powszechność. Póki co w większości wciąż są ręcznie pilotowane, ale mogą lecieć do celu na autopilocie i odpowiadać ogniem na ogień bez udziału operatora.

Wszystko prościutko zmierza ku właśnie takiemu obrotowi spraw. To czy będzie to szybko, czy później nie ma tak na prawdę znaczenia. Niech to będzie i za 50 lat. To wciąż za naszego życia.
Auto z lat 70tych, taki maluch, to jest cep, przy współczesnych autach które same parkują :/ . Możliwe że za 20 lat prowadzenie pojazdów przez ludzi będzie nielegalne :/ .

Do tego te roboty wygryzą pracowników niewykwalifikowanych w pierwszej kolejności. Sądzę że szybciej uda się adaptować te roboty do coraz trudniejszych zadań, niż niewykwalifikowani pracownicy zdążą nabrać kwalifikacji wyższych. Do tego na tych wyższych stanowiskach, płace będą drastycznie spadać, bo ci "niżsi" pracownicy którzy jednak zdążą się przekwalifikować staną się konkurencją dla tych co już tam pracują, będzie nadmiar pracowników.

Do tego zauważ że wtedy, używano maszyn by produkować więcej i taniej. Bo rynek zbytu nie był zaspokojony w pełni. Teraz mamy coś odwrotnego. Nie ma "miejsca" na poszerzanie rynków zbytu. Cały świat jest praktycznie zapchany towarami. Więc zostanie tylko jeden cel - taniość. Fabryki nie będą specjalnie rosły by produkować więcej, a to sama redukcja etatów postąpi by produkować po prostu taniej.

Gdzie przeniesiesz niewykwalifikowanych pracowników, którzy maks co potrafią to zamiatanie ulic? Pamiętaj że ich praca nie może być wymagająca...
No i te roboty będą uderzać do wszystkich stanowisk jednocześnie na danym poziomie kompetencji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
0 / 0

@rafik54321

zapomniałeś o jednym ale to bardzo ważnym fakcie. niestety o tym samym zapomnieli decydenci 20-30 lat temu, przenosząc gro produkcji do tanich lokalizacji. :(
jeśli wszystkich zastąpisz, to kto będzie kupował te tanie produkty, skoro wszyscy będą bezrobotni na garnuszku państwa? myślisz że dla bezrobotnego na zasiłku priorytetem będzie kupno nowego "taniego" Ipfone'a? czy równie taniej Tesli ?? :) :) bogatym będzie to zwisać ale przecież nie wykupią całej produkcji zresztą za co? przecież oni pieniądze będą mieli tylko wtedy gdy gawiedź kupi produkty wytwarzane w ich fabrykach. a skoro ludzie będą walczyć o chleb to raczej właściciel firmy produkującej TV nie będzie miał zbytu na swój tani odbiornik 46K z superrealistyczną matrycą odwzorowujący rzeczywistość w 110% :) :). no chyba że TV zaczną oglądać humanoidalane roboty ale nie zaraz, przecież one będą robiły za free więc tez nic nie kupią :) :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 stycznia 2023 o 12:32

avatar bartoszewiczkrzysztof
+5 / 5

@ elefun Przecież jakby obniżyli ceny gazu, to Niemcy zaraz z kanistrami, by do nas przyjechali ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+4 / 6

@swosek umiesz ty czytac wykres? Skala jest co 20, wiec ostatni wynik to darzy do 60...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S swosek
-5 / 5

@Xar Myślę, że skala wykresu jest skażona (jest takie pojęcie w skalowaniu)... nie masz racji... pozdr

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 4

@swosek poczytaj sobie z prawej strony - kazda linia zaznacza wartosc, ktora jest o 20 mniejsza niz wartosc u gory

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S swosek
-3 / 3

@Xar Dobra, żeby skrócić... zwykle wykresy startują od "0" i w górę lub w dół, może być , że odcięta nie znajduje się na wartości 0 na osi pionowej. Na załączonym wykresie nie są opisane współrzędne pkt skrzyżowania osi. A biorąc jeszcze pod uwagę, że "20" mają w górę coraz mniejsze odległości - skażenie skali, nie można określić współrzędnych przecięcia osi. Ja przyjąłem, że górna krawędź listwy z nazwami miesięcy ma wartość 0 na osi pionowej. I tyle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+11 / 13

To wszystko nieprawda! PiS dba o ludzi i ich portfele! To Tusk nakrad i z Putinem zrobili taką inflację. Morawiecki musi wyrzucić w końcu tego Tuska z rządu bo wszystko niszczy. Benzyna nie podrożała pomimo VATu bo rzond dał ze swoich zabranych złodziejom właśnie z VAT.
PiS kocha Polaków i wszystko robi dobrze i sie dzielo!
Jarosław 3x Amen

Informacja dla poważniaków - to był żart.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I imilek1
+9 / 9

Orlen - zysk za CAŁY 2021r - 8mld zł. Zysk za 3 kwartały 2022 - 20mld zł..
Zródło - sprawozdania finansowe.
Zarobili tyle na hot-dogach i kawie :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamIM
+2 / 2

@imilek1
to po ile oni mają te hot-dogi i kawę ?? :) :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Skar2k19
+1 / 1

ceny spadną jak wybory kolejne przyjdą i znowu będzie: PIS wam obiecał to wam dał, nie to co złe PO

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzychad
+2 / 2

inflacja służy tylko rządzącym, pyzatym tak uszczelnili cit/vat/podatki że nie ma ich w budżecie - dziwne - bo chwali się PiS przez wszystkie im sprzyjające media jak to teraz jest dużo w budżecie i ile to nie dają. chce powiedzieć że nie dają tylko Doją #$%$#
Niech wnuczek/ syn wytłumaczy babci/mamie żę emerytura im nie rośnie tak szybko jak inflacja - że faktycznie nie mają lepiej tylko gorzej nawet na tle minimalnej gdzie wzrost jest o 120% a emeryci tylko 20% + 13/14 (a to jest tylko 200 zł miesięcznie)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem