Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1640 1681
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K kequa
-4 / 6

I CANT BREATHE

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Donald_T
0 / 6

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tyswidziol
+10 / 16

@Borgman na foto jest ssak elektryczny. Odsysa się drogi oddechowe chorych zaintubowanych np. na respiratorze, oraz oczyszcza się pole operacyjne.
Oznaczenia na lewym boku i na górze, fundacja nakleja na zakupiony sprzęt.
Serduszko obok zegara jest naklejką od wolontariuszy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tescior
-3 / 25

ile konkretnie z 1300 respiratorów w Polsce kupił wośp? 100? 200?

jakaś babcia krzyczy, że owsiak kradnie i już afera bo BLOKUJO!

spokojnie, jakoś sobie dadzą radę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Slawa238
0 / 0

@Tescior Wg informacji że strony Wośp 50.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PitBull9010
+6 / 16

nie bój żaby, oni już dawno temu skorzystali z jakiegokolwiek sprzętu kiedykolwiek ufundowanego przez zbiórki WOŚP...

problem leży gdzieś indziej...
...łatwo krytykować, rzucać obelgami, znieważać, oczerniać kogoś, z kim MOŻna mieć realnie styczność, niż obwiniać za całostan rzeczy ze służbą zdrowia nasz NIErząd, który usilnie robi wszystko, żeby było jeszcze gorzej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
-5 / 21

@PitBull9010 raczej nigdy, bo w szpitalu nie bylam jako dziecko a dla doroslych nie funduja. Poza tym nie oni funduja, tylko ci co wkladaja do skryznek po tym jak jakies 50% pochlona "koszty fundacji"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+8 / 12

@pochichrana spało się chyba na matematyce, prawda ? Nie umie się liczyć procentów, ale umie się pisać bzdury w internecie..

Powiedz, jak można wypisywać takie kłamstwa o 50% kosztów fundacji, skoro rozliczenia fundacji są ogólnodostępne i każdy może je zweryfikować ?

https://www.wosp.org.pl/fundacja/wazne/rozliczenia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rapper3d
+4 / 8

@pochichrana dziwne co mówisz. Leżałem na oddziale kardiologicznym szpitala powiatowego nie powiem gdzie bo to nie ma nic do rzeczy. Łóżka byly duże jak dla dorosłych i byly nowoczesne - regulowane pilotem z pozycji leżącego. Z duzym napisem ufundowane przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. No ale do takiego łóżka można położyć zarówno dorosłego jak i dziecko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PitBull9010
-1 / 7

@rapper3d Orkiestra "funduje" nie tylko dzieciom, no ale części społeczeństwa nie przegadasz...


...co do rozliczeń:
-nie jest tak, że pożerają aż 50%, no ale propaganda niemiłościwie Nam panującej i jedynej (razem z kośiółkiem) słusnej władzy robi swoje, co nie??
-nie ma nic za darmo, a ludzie też tam pracują, mienie trzeba opłacać, podatki odprowadzać, no, ale są tacy, co nie rozumieją ekonomii, nie wiedzą, jak działą gospodarka...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Slawa238
+1 / 1

@rapper3d Do takiego łóżka można położyć tylko tego, kogo wskaże WOŚP. Dobrych kilka lat temu była sytuacja, że WOŚP zabrał szpitalowi łóżka, bo przekazał je na geriatrię a szpital majac ogromne obłożenie na kardiologii a niskie na geriatrii przesunął je na kardiologię. WOŚP stwierdził, że jak dał na geriatrię to mają stać na geriatrię, że zostali oszukani i łóżka zabrał. Więc lepiej nie pisz co to za szpital był.

https://tvn24.pl/katowice/pszczyna-lozka-wrocily-na-geriatrie-wosp-chce-je-zabrac-czujemy-sie-oszukani-ra371083-3452150

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@Slawa238 "Do takiego łóżka można położyć tylko tego, kogo wskaże WOŚP"
Uznajmy, że napisałeś tą głupotę z niewiedzy.

Łóżka przeznaczone na geriatrię są droższe niż normalnie, bo są sterowane elektronicznie, posiadają funkcje przydatne przy hospitalizacji pacjentów na oddziałach geriatrycznych właśnie. I tam miały być używane. Skoro szpital nie używał ich tak jak zadeklarował, to do kogo masz tu pretensje ? Do szpitala, który kombinował, czy do WOŚP ?

https://www.rynekzdrowia.pl/Po-godzinach/Pszczyna-WOSP-zabierze-podarowane-szpitalowi-lozka-geriatryczne,135618,10.html

Materiał sprzed 10 lat.. ale dobrze pokazuje, że WOŚP dba o każdy wydany grosz i o to, by sprzęt był używany zgodnie z przeznaczeniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Slawa238
0 / 0

@Goretex "Szpital, który kombinował"... Czyli lepiej by łózko stało puste niż by przesunąć je tam gdzie jest potrzebne u gdzie też leczą się starsi ludzie i mają potrzeby identyczne jak te na geriatrii?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@Slawa238 Jeśli się na coś umawasz, podpisujesz zobowiązanie, to je wypełniasz. A jak nie są Ci potrzebne specjalizowane łóżka na geriatrię, to chętnie skorzysta z nich inny szpital którego na nie nie stać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tralalalala02
+7 / 17

To nie WOŚP jest krytykowany tylko Jerzy Owsiak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Djzordon
+2 / 22

Wiecie jaki procent budżetu NFZ to pieniądze zebrane przez WOŚP? Może 1%. A ludzie zachowują się jakby bez Jurka szpitale by upadły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
+9 / 15

@Djzordon
To świadczy o skuteczności organizacji. Mając dużo niższy budżet jednak kupują dużo sprzętu. Wydaje na pomoc 92% zebranej kasy.

Gdyby ministerstwo zdrowia podobnie wydawało pieniądze, być może WOŚP wcale nie byłby potrzebny. Oczywiście nie chodzi mi tylko o zakup sprzętu przez ministerstwo, ale też utrzymanie szpitali, pensje i ogólnie to, co oficjalnie jest ich celem, czyli finansowanie i skuteczne nadzorowanie tego, co służy do leczenia ludzi.


WOŚP przeznacza na cele administracyjne 8%. Wątpię, żeby Ministerstwo Zdrowia robiło to samo. Przerost biurokracji jest prawdziwą bolączką w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Djzordon
-5 / 13

@El_Polaco Ciekawi mnie tylko skąd Owsiak ma taki majątek. Oprócz WOŚP nie ma żadnego dochodu. Wpłaty na WOŚP są dobrowolne, jeśli ktoś chce to niech to robi, mi krzywdy nie robi. Natomiast jestem ciekawy czy jest jawnie to powiedziane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PitBull9010
+1 / 7

@Djzordon owsiak ma jescze Pol'And"Rock, więc wiesz, zarzut o wyciąganie kasy z WOŚP jest z dvpy wzięty...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T thomassonss
-1 / 9

@El_Polaco WOŚP zawsze będzie potrzebny.. dla Owsiaka. A tak serio, to uważasz że 8% to mało (o ile jest tak faktycznie, bo napisac na stronie wszystko można)? Przypominam że nie mówimy juz o 1 tylko 100 paru mln zł. Nie wiem jaką "sprawność" ma NFZ, pewnie słabą i masz rację że to lipa. Ale jednak WOŚP to FUNDACJA - czy takie twory nie powinny być non-profit? No i jaka pewność że towaru nie kupują od "zaprzyjaźnionych" (niekoniecznie najtańszych) dostawców? Kupić parę łóżek na pokaz każdy może, a płacić rachunki, etaty i jednorazowe cewniki też trzeba, ale to nie jest tak medialne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
+1 / 9

@Djzordon po raz setny: rozliczenia zbiorek WOSPu sa publiczne dostepne od zawsze i skupulatnie sprawdzane przez wrogow Jurka, co roku. Gdyby Owsiak choc zlotowke przytulil, to wyobraz sobie jaki bylby jazgot i wycie prawicy i kleru, ktorzy nie moga przezyc ze ten chlop za free zrobil wiecej dobrego niz ci pierwsi wszyscy razem wzieci, wielokrotnie. Szczegolnie ze nie kryje sie z tym ze jest ateista i z prawica mu nie po drodze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Donald_T
-2 / 4

@Djzordon 1,6 promila a nie 1 %

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
0 / 4

@thomassonss
Zajmij się organizacją jakiejś lokalnej akcji charytatywnej czy koncertu. Jak zobaczysz, ile jest z tym roboty, to zmienisz zdanie. A Owsiak i jego ekipa organizują taką akcję na skalę ogólnokrajową. Do tego wielki festiwal muzyczny, zakup i dystrybucja sprzętu. To jest praca na więcej niż pełny etat, więc po prostu nie ma możliwości, żeby zarabiał na czymś innym, a po godzinach pracy bawił się w WOŚP. Ja akurat nie za bardzo się nadaję do organizowania czegokolwiek, więc nawet na 1 dzień bym się s nim nie zamienił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T thomassonss
0 / 2

@El_Polaco zajmowałem się nie raz. Zawsze charytatywnie co najwyżej jak jedzenie zostawało to się brało do lodówki :) kaliber impreza oczywiście mniejszy ale zasada ta sama - chcesz pomagać to rób to w wolnym czasie. Parę etatów oczywiście jest potrzebnych ale nie za miliony tylko za normalną pensję urzędniczą. Jeśli ktoś jest wolontariuszem to jest wolontariuszem a nie drobkiewiczem. Już nie mówię o budowaniu budynków fundacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T thomassonss
-1 / 3

@tomkosz za free? Czy ty jesteś naprawdę tak głupi czy naiwny? Właśnie to mnie najbardziej denerwuje że przez takich naiwniaków gość jest uważany za mesjasza, a wystarczy wybudować sobie chatę za 1 000 000 zł i udawać że to centrum operacyjne. Zresztą nie on jeden każda fundacja tak działa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
0 / 0

@tomkosz i o ile pamietam pare lat temu byla rozprawa o nierzetelne rozliczanie i Jurek ja przegral.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
0 / 0

@pochichrana przeszukalem neta i nie znalazlem tej informacji. poprosze o linka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 2

@thomassonss i po co ta zawiść i bezsensowne oskarżenia ? Jak komuś zazdrościsz kasy nawet nie wiedząc skąd jest, to po prostu nad sobą popracuj, zastąp zawiść czymś pozytywnym. Powyżej wkleiłem info o tym, że akurat na samej zbiórce WOŚP Owsiak nie zarabia.

Przy obecnym nastawieniu prokuratury, sądów czy urzędów skarbowych zakładam że jakikolwiek błąd w tej fundacji byłby już dawno tematem dekady w TVP.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
0 / 0

@pochichrana a jakies wiarygodne zrodlo? wlasciciel tego portalu od dawna prowadzi krucjate wobec Jurka i nie moze byc w jego sprawach brany powaznie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
+1 / 1

@tomkosz powiem tak. Owsiak jest dla mnie zbyt maloznaczaca osoba, bym zbierala zrodla i zapisywala sobie. Kiedys bylo opublikowane jakies rozliczenie i faktycznie bylo to metne i ogolnikowe. Ale rzucily sie w oczy budynki w posadaniu fundacji.
Dla mnie sposob dzialania i zxarzadzania Wospu jest nieakcpetowalny wiec nie popieram. Poza tym nie wspieram tez ze wzgledu na zakres ich dzilania. Doceniam ze czasem os na geriatrie sie trafi, ale nie to jest ich glowym celem dzialalnosci. Jako, ze z ich celami jest mi totalnie nie po drodze to normalne ze wspierac nie bede. Dla jednych to że Owsiak i jego rodzina zarabiaja na Wosp jest ok, dla mnie nie. I nie chodzi o sam fakt uzyskania dochodów, ale o ich skale. I owszem moze nie robia tego bezposrednio z tej zbiorki, ale firmy corki zarzdzane przez rodzine Owsiaka budza watpliwosci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
-1 / 1

@pochichrana jak dla mnie to uprawiasz czarny pijar i nie masz zadnych konkretnych zarzutow do WOSPu. nie ma co ciagnac tej rozmowy, bo uzywasz jej wylacznie jako pretekstu do szkalowania Jurka. Pa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
+1 / 1

@tomkosz no takbo mozna tylko zachwalac ? A jak jest cos co sie nie podoba to juz nie ma co dyskutowac ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@pochichrana ależ trzeba dyskutować, najlepiej w oparciu o jakieś fakty

Gdybyś nie pamiętała, to poniżej lista bzdur bez pokrycia, które wpisałaś w tym wątku. wszystko to cytaty z Twoich wypowiedzi
"dla doroslych nie funduja"
"50% pochlona "koszty fundacji"
"(sprzęt) jest wypozyczany "
"byla rozprawa o nierzetelne rozliczanie i Jurek ja przegral"

Polecam poniższą lekturę
https://demagog.org.pl/fake_news/owsiak-zarabia-na-wosp-ponad-100-tys-miesiecznie-falsz/
https://demagog.org.pl/fake_news/dom-owsiaka-ufundowany-ze-zbiorek-wosp-fake-news/
https://demagog.org.pl/fake_news/pieniadze-z-finalow-wosp-trafiaja-do-owsiaka-nie-ma-na-to-dowodow/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
+1 / 1

@Goretex akurat wypozyczanie sprzetu nie jest klamstwem. Sprzet ne jest darowany. Natomiast rozumiem tlumaczenie powodów dlaczego tak robia i ma to sens. Chociaz fakt jest takki ze jesli kiedys owsiak lub jego spadkobiercy zechca zakonczyc dzialanie fundacji to ma sprzet do spieniezenia/

Poza tym zarabianie na Wosp nie koniecznie oznacza zarabianie bezposrednio na zbiorce. Pamietaj o Zlotym Melonie i Mroce Calej i to jqakie firmy z nim wspolpracuja. Zarzadzane przez ziecia i Corke. I na jakis zasadach szpitale maja naprawiac podarowany sprzet.
Sprawna ksiegowa wszystko dobrze jest wstaniewpisac by ladnie wygladalo.

A to ze nie funduja dla doroslych, chociaz istotnie geriatrie tez obdarowali. To nie jest przytyk. Celem fundacji od lat jest neoatologia. A ten cel jest mi totalnie nie po drodze, bo osobiscie uwazam, ze szkoda marnowac pieniadze na leczenie smiertelnie chorych dzieci. Dzieci maja niska wartosc odtworzeniowa, po prostu. Wiec sila rzeczy nie wspieram tego typu zbiorek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Donald_T
-3 / 3

@Djzordon Dochód ma jako prezes różnych spółek powiązanych z WOŚP. I to jest legalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 stycznia 2023 o 22:21

D Donald_T
-3 / 3

@pochichrana Najlepsze w tym procesie było to, że Owsiak, który jako prezes Złotego Melona sam ze sobą podpisywał umowy i wyznaczał sobie pensję, przyłapany na kłamstwie oświadczył, że... nie pamięta czy jest prezesem "Złotego Melona".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@pochichrana "akurat wypozyczanie sprzetu nie jest klamstwem"
To wyjaśniliśmy sobie poniżej, sprzęt jest darowany a nie wypożyczany. Nie twierdzę że kłamałaś.. przyjmijmy, że wypowiadałaś się o rzeczach, o których nie miałaś pojęcia.

"Chociaz fakt jest takki ze jesli kiedys owsiak lub jego spadkobiercy zechca zakonczyc dzialanie fundacji to ma sprzet do spieniezenia"
Piękna teoria spiskowa, trochę dziurawa, bo przecież sprzęt jest darowany.. ale przyjrzyjmy się jej bliżej. Majątek fundacji po jej likwidacji nie jest dzielony pomiędzy fundatorów. Może być przekazany tylko na inny podmiot realizujący podobne działania, więcej informacji można znaleźć w statucie fundacji i w ustawie o fundacjach

"50% pochlona "koszty fundacji"
Nadal nie wiem skąd taki % i na czym się opierałaś.

Co do reszty, wyjaśnienie czemu dwie spółki jest na stronie i WOŚP i na Złotym Melonie i w odnośnikach które podałem. WOŚP jako fundacja nie może zarabiać, a Złoty Melon może, prowadzi szkolenia i sprzedaje wizerunek Owsiaka, zyski z działalności przekazuje na WOŚP.

A skoro powielasz bzdury MatkiKurki, to z pewnością zainteresuje Cię ten artykuł
https://24legnica.pl/bzdurki-spod-kurki-demaskuje-blagi-blogera/

Możesz nie lubić WOŚP, ale gdybyś choć nie pisała na jej temat bzdur, to byłoby bardzo pomocne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@Donald_T skoro dysponujesz "jednym źródłem prawdy", skazanym już wcześniej za pomówienia, to lepiej samodzielnie przeczytaj te wyroki. Okaże się, że różnią się od bzdur które ten gość wypisuje na ich temat

No i polecam
https://24legnica.pl/bzdurki-spod-kurki-demaskuje-blagi-blogera/

I powtórzę raz jeszcze.. Skoro cały aparat PiS nie wykrył niczego konkretnego, co można by zarzucić WOŚP, to jedyne co mu zostało, to wspieranie trolli piszących w internecie (nie mówię tu ani o Tobie, ani o @pochichrana, a właśnie o takich Matkach_Kurkach). W końcu rzucenie oskarżenia nic nie kosztuje, a nuż coś się przylepi.

Jeśli coś z tą fundacją jest nie tak, jeśli zawyżano koszty, robiono jakieś przewały, to oczekiwałbym, że organy kontrolujące wykażą takie nieprawidłowości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T thomassonss
0 / 2

@Goretex nie zazdroszczę uczciwym ludziom. Nie cierpię Owsika jako zaangażowanego politycznie biznesmena, który udaje matke Teresę a dorobił się milionów. Czym się różni od Rydzyka? Tylko grono zwolenników inne, no i WOŚP faktycznie część środków przeznaczy na jakieś cele statutowe. Skoro ludzi drażni radio Maryja i Rydzyk a jednoczesnie modlą się do Owsiaka to dla mnie jakieś wypranie mózgów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@thomassonss jakich właściwie strasznych milionów dorobił się Owsiak ? Pytam, bo może coś mi umknęło.

Gość jest w show biznesie od lat, jest także producentem programów muzycznych i radiowych, dziennikarzem.. występuje z jakimiś szkoleniami.. ma sporo źródeł dochodów

Czym się różni od Rydzyka ? A w czymś jest do niego podobny ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2023 o 9:59

M misiunio1234
-3 / 3

@El_Polaco Nie pieprz. Gros budżetu NFZ idzie na pensje lekarzy czy pielęgniarek, na ogrzanie szpitali, na pracujący tam personel niemedyczny, na obsługę informatyczną czy choćby na zwykłe rachunki za prąd. To są olbrzymie pieniądze z których chyba sobie sprawy nie zdajesz. Mnóstwo sprzętu też jest kupowane i sukcesywnie jest on wymieniany. Często spotykam się z tym, że na sprzęcie ufundowanym z budżetu NFZ pojawiają się serduszka jakoby były one ufundowane przez fundację. Gdyby tylko 8% szło na cele administracyjne, to w szpitalach hulałby wiatr, bo medycy dawno leczyliby w niemczech, austrii czy też na wyspach brytyjskich. WOŚP robi jedynie tą bardzo medialną część i tak naprawdę gdyby nie sam NFZ to by w zasadzie nic nie znaczyło. Ale jasne - Jórka na prezydenta, albo choć na ministra zdrowia!
@tomkosz Problem w tym, żę mnóstwo takich "wyznawców" po prostu wchodzi na stronę WOŚP i przegląda sobie z dupy wyjętą infografikę ile to fundacja nie wydała na dane cele. Nie zapoznają się z dokumentami księgowymi, zaś wiele spraw (zwłaszcza tych interesujących) nie jest wspomniane na tej stronie, a zawarte w sprawozdaniach finansowych zawierających setki stron. Tam można ciekawe rzeczy wyczytać, m.in. że oprócz pensji prezesa fundacji Jórek wynajmuje fundacji swoje własne mieszkanko, że jeździ także w czasie prywatnym leasingowanym na fundację pojazdem, który swoim przeznaczeniem w ogóle do niej nie pasuje, mnóstwo jest przepływów finansowych pomiędzy spółkami należącymi do bliskich Jórka i być może są one nawet księgowo uzasadnione. Podatki odprowadzone, a w zasadzie rozliczone tak, by ich za wiele nie płacić (i tu nie mam pretensji, bo każdy biznesman tak robi)... Etycznie jednak wątpliwe. Ktoś pisał o kościółku, że WOŚP krytykuje i przeszkadza. To co robią wolontariusze pod "kościółkami"? Niech sobie zbierają na rynku czy pod Żabką. Kościół samego WOŚP nie krytykuje, a osobę i poglądy prezesa fundacji. Można wybrać wiele innych fundacji, które robią dużo dobrego i wokół siebie aż tak skrajnych emocji nie wywołują. Ale może dlatego są tak mało medialne (jak np. Fundacja Anny Dymnej). Problem w tym, że wielu krytykę poczynań prezesa miesza z krytyką samej inicjatywy i widząc po ilości minusów w podobnych do tego komentarzach, nawet tu to dotarło.
@El_polaco No popatrz, a lata temu dawał z tym radę i jeszcze pracował na etacie w TVP i nie miał do pomocy ćwierci mrówek czy innych złotych melonów
@Goretex To skąd info o tym, że jest prezesem fundacji i swego czasu za to kasował skromne (jak na skalę przedsięwzięcia) 10 koła miesięcznie? A te pieniądze to niby orkiestra skąd ma, skoro jej jedynym źródłem finansowania są puszki i darowizny od sponsorów? To w końcu pieniądze fundacji, które także są przeznaczane na pensje Jórka i całej rzeszy jego pracowników i współpracowników. Nawet, gdy fundacja organizuje szkolenia czy coś w tym stylu, to tak naprawdę każda wpływająca z pobocznej działalności kasa powinna iść na cele statutowe. Rozgraniczenie "pensji prezesa" od tego, czy wpływa z tych szkoleń czy z "puchy" jest po prostu śmieszne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-1 / 1

@misiunio1234 "na sprzęcie ufundowanym z budżetu NFZ"

Podaj proszę jakiś odnośnik do informacji ile to NFZ wydaje na sprzęt dla szpitali. Chętnie się zapoznam.

"przegląda sobie z dupy wyjętą infografikę ile to fundacja nie wydała na dane cele. Nie zapoznają się z dokumentami księgowymi"

Tak nisko oceniasz przeciwników WOŚP ? Że nie potrafią dowieść, że WOŚP "kłamie" w ikonografikach. No to widzę dwa proste wyjaśnienia.. albo jednak nie kłamie, albo ci przeciwnicy nie ogarniają podstaw księgowości i nie potrafią wykazać, że sprawozdania WOŚP (ogólnodostępne) są sprzeczne z ikonografiką.

"To skąd info o tym, że jest prezesem fundacji"
Od samego Owsiaka, który przecież podał gdzie zarabia. W firmie "Złoty Melon" powiązanej z WOŚP. Zysk z tej firmy idzie na cele statutowe WOŚP, po opłaceniu wszystkich kosztów, w tym pensji Owsiaka. Nie oczekujesz chyba, że będzie tam pracował za darmo ?

"Rozgraniczenie "pensji prezesa" od tego, czy wpływa z tych szkoleń czy z "puchy" jest po prostu śmieszne"
Śmieszne jest to, że nie rozumiesz nawet jak finansowane jest WOŚP, które oprócz corocznej zbiórki na bieżąco pozyskuje sponsorów dla innych celów. A "Melon" to firma która prowadzi normalną działalność handlową i jest opłacana z tego co zarobi, a nie ze składek na WOŚP.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2023 o 13:18

T tomkosz
-1 / 1

@misiunio1234 gdybys nawet mial racje (a nie wierze ze masz, bo juz dawno by go za to zapluli jadem), to i tak niczego nie zmienia. Jurek jest jedna z niewielu jednoznacznie pozytywnych postaci w Polsce. Organizacje charytatywne w Wielkiej Brytanii przekazuja od 25-87% zebranych pieniedzy na dobroczynnosc, a ich prezesi zarabiaja dobrze ponad 100 000 funtow rocznie. Gdyby Jurek zarobil 0.01% zebranych pieniedzy, oficjalnie, zdecydowana wiekszosc darczyncow by temu przyklasnela. A tak przy okazji: dajesz datki na WOSP regularnie? Bo jesli nie, to troche nie wypada ci krytykowac kogos kto umozlwil uratowanie tysiecy polskich dzieci i pomogl wyzdrowiec setkom tysiecy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiunio1234
0 / 2

@Goretex Multum firm owsiaków istnieje dzięki inicjatywie WOŚP. W oczach tak zaślepionych finałem gości jak ty nie ma to żadnego znaczenia. Tak jakbym powiedział, że moja nic nieznacząca firma jest przecież odrębnym bytem od zlecającej mi intratne usługi wielkiej firmy np. PKP, w której mam tatusia dyrektora. Przecież to nie ma związku, że bez rzeczonego PKP bym zdechł raz-dwa. A jakim prawem miałbym pensji nie pobierać? W polityce od razu darlibyście japę o nepotyźmie, ale tutaj - przecież jest ok, bo to w końcu prywatna działalność i do tego "pomagają niemal w 100%". Ta "dobroczynność" przesłania wielu z was oczy na sprawy, które dzieją się pod powierzchnią. Ale spoko - upieracie się nadal, że bez Jórka nie byłoby setek tysięcy uratowanych dzieci (dane z dupy, tzn. z szacunków samej fundacji). Powiem krótko - bez lekarzy i szpitali ten sprzęt nie miałby sensu. I to jest cały filar. Demonizowana jest rola i udział samej orkiestry w służbie zdrowia. Przez lata był to % wydatków samego NFZ, obecnie więcej, bo niestety, ale wzrosły znacząco koszty utrzymania obsługi szpitalnej (pisałem o cenach prądu, ogrzewania, samych pensjach personelu medycznego) i stąd udział % sprzętu kupionego przez WOŚP w stosunku do NFZ obecnie wzrasta. Dane bez problemu znajdziesz w necie. Zgodzę się, że jest to inicjatywa, która zebrała wokół siebie szlachetne idee i wzbudziła w Polakach empatię, ale nic więcej. Obecnie nie widzę w niej sensu - niemałe składki zdrowotne opłacam co miesiąc i czemu miałbym jeszcze dawać się pożywiać komuś, że będzie z moich pieniędzy dodatkowo wyręczał państwo z jego obowiązków?
@tomkosz Właśnie chodzi o to, że nie jest to aż tak jednoznacznie pozytywna postać. Może stanąłbyś na chwilę z boku i spojrzał na to wszystko bardziej krytycznym okiem, to byś to dostrzegł. Jest to postać mega kontrowersyjna i całe życie taka była. Na tym zbudował sukces w pierwszych latach działalności, potem dostrzegł, że dzieląc społeczeństwo na "nas" i :tamtych" wyciągnie z tego jeszcze więcej. Nie widzisz tego, że w oczach prezesa WOŚP każdy krytykant jest "wrogiem szlachetnej idei". Nie wspieram WOŚP od lat właśnie przez osobę Jórka, choć na początku też się dałem porwać "szlachetnym ideałom" które towarzyszyły fundacji na samym początku (a byłem z nimi zdaje się od 2. lub 3. finału). Ostatnie zdanie jest kompletnie z dupy: wobec tego niewierzącym nie wolno powiedzieć żadnego słowa nt. kościoła, księży, Boga, Jezusa czy papieża. Antyszczepionkowcom nie wolno podważać sensu i skuteczności szczepionek. Niepopierającym PIS nie wolno krytykować rządu itd. Dostrzegasz paradoks, czy też jeszcze tego na polskim nie przerabialiście?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 stycznia 2023 o 10:07

G Goretex
0 / 0

@misiunio1234 Niezły słowotok, niestety mało treści.

Nie wiem o jakim multum firm piszesz.. "Złoty Melon" nie jest Owsiaka tylko WOŚP. Wyrażaj się może konkretniej, bo takie oskarżanie "na masę" wygląda co najmniej niepoważnie.

NFZ nie kupuje sprzętu dla szpitali. Prosiłem Cię o jakiś odnośnik który jednak by potwierdzał Twoje wyobrażenie, że jest inaczej. Odnośnika brak.

Nie rozumiem tych zarzutów do firmy "Złoty Melon". Skoro zarabia na sprzedaży gadgetów i organizacji szkoleń.. to niby czemu nie miałaby wypłacać pensji osobom które tam pracują. Owsiak jest wolontariuszem na zbiórce WOŚP, daje swój wolny czas te kilka dni w roku, a Ty masz jakiś żal, że nie robi tego na co dzień ? Nie wystarczy CI informacja, że z WOŚP i ze zbiórki nie pobiera wynagrodzenia ? Że jego rozpoznawalność przyczynia się do popularności WOŚP ?

Bez pomocy WOŚP (czyli wszystkich darczyńców) nie byłoby setek tysięcy przebadanych dzieci, dzieci które miały lepszą szansę na szybką pomoc, sporo szpitali nie miałoby naprawdę dobrego sprzętu do opieki nad noworodkami.

Jeśli komuś coś zarzucasz, wypadałoby mieć dowody. Takie pomawianie, że ktoś może coś zarobić albo oszukać, bo Ty byś tak zrobił mając taką pozycję, jest cokolwiek słabe. I niezbyt dobrze o Tobie świadczy.

Nadal przypominam, że możesz nie wpłacać na WOŚP. I oczywiście możesz sobie krytykować, tylko niech to ma jakiś sens.. bo to, że coś Ci się "nie podoba", to jeszcze nie powód żeby zamykać całą inicjatywę.

No i polecam
https://24legnica.pl/bzdurki-spod-kurki-demaskuje-blagi-blogera/
sekcja "Kłamstwo nr 1".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 stycznia 2023 o 13:47

T tomkosz
0 / 0

@misiunio1234 e tam. piszesz jak polanalfabeta, obrazasz i nie dajesz zadnych dowodow na to ze Jurek i jego WOSP nie jest wiarygodny. kolejny agent od czarnego pijaru.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
0 / 0

@misiunio1234

Przeczytaj ze zrozumieniem, zanim zabierzesz głos. Przecież wyraźnie napisałem, że nie chodzi mi o sam sprzęt, tylko o wszystko, co służy leczeniu ludzi, czyli też utrzymanie budynków, koniecznej administracji, pensje dla personelu itp. Ale oczywiście spora część kasy idzie gdzie indziej. Wcale bym się nie zdziwił, jakby tworzono sztuczne stanowiska, żeby móc wsadzić tam swoich i płacić im grubą kasę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pereplut
+1 / 5

Państwo oszczędza na służbie zdrowia, żeby oszczędzić na emeryturach. Nie wiem jak można tego nie zauważyć...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik3001
+5 / 9

SORKI nie mam nic do Jurka i WOSP cos zawsze dawalem choc uwazam ze nie my powinnismy to robic ALE cos wemnie peklo mimo ze moglem sam to obliczyc .Owsiak i my przez ponad 30 lat zebralismy mniej niz pis w ciagu 2 lat dal np na tvp lub zabral chorym na raka lekka reka i to nasze pieniadze .to co zebralismy przez te lata to kropelka a i caly swiat widzi to inaczej niz my i mysli se ze ludzie musza utrzymywac szpitale

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
-1 / 5

@rafik3001 to zabawne ze ta kropelka uratowala zycie tysiecy i zdrowie setek tysiecy ludzi. tym bardziej powinno nas bolec to w jakiej skali jestesmy okradani przez politykow i kler i jak wiele pieniadzy zostaje zmarnotrawione przez sluzbe zdrowia, bo za to wszystko mozna by zrobic i niebo wiecej dobrego niz za kase z WOSPu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik3001
0 / 2

@tomkosz zapomnialem o rydzyku i Qrvvach w sukienkach ciekawe jakie H..cie minusuja starych tertykow tu chyba niema pozdro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
0 / 0

@rafik3001 jest tu paru emerytow, ale to raczej zaczadzeni propaganda kosciolkowi prawicowcy. co mnie cieszy, bo skrajna lewica tez mnie minusuje. to idealny scenariusz dla centrowca

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel1032
+3 / 5

Chciałby ale ze 100 dostarczonych żaden nie działa resztę 150 zagniło
p.s ostanią w lublinie była wyprzedaż kilku z tego badziewia po 10 tys można było sobie kupić. Przypomnę tylko ze Szumowski kupowali po 100 tys za szt. Jak widać król Albani dobry interes zrobił
p.p.s Jak ta sprawa teraz ucichła i nawet opozycja nie próbuje wyjaśnić jak go można było skremować w kraju którym jest zakaz kremacji :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2023 o 22:23

M mam2koty
+1 / 7

Wara od WOŚP. Ilekroć jestem w szpitalu to widzę sprzęty z serduszkiem - one po prostu są. Wszędzie, co krok. Strach pomyśleć, że mogłoby ich nie być.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgredek8
-4 / 6

@mam2koty
A wiesz, że sprzęt z serduszkiem to nie sprzęt od WOŚP?
Na sprzęcie od WOŚP jest napis "Ufundowane przez ..."
A serduszka pojawiają się automatycznie na każdym sprzęcie który jest w szpitalu w momencie przekazania jakiegokolwiek urządzenia.
A wiesz czemu nie widzisz za często napisu "Ufundowane przez WOŚP"?
Bo zazwyczaj jest to sprzęt drogi w obsłudze, drogie są zamienniki i oprzyrządowanie dla niego, dlatego szpitalom nie opłaca się z nich korzystać, w większości przypadków ten sprzęt po wykorzystaniu zużywającego się oprzyrządowania ląduje w magazynach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Donald_T
-3 / 3

@mam2koty Ilekroć jestem w szpitalu to widzę księży - oni po prostu są. Każdego dnia. Strach pomyśleć, że mogłoby ich nie być.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar marcinms24
-1 / 13

Krytykuję WOŚP za niepublikowanie dowodów (czyli FAKTUR z wydatkami fundacji) i nie udostępniają ich organom państwa. To właśnie zarzucał im minister Ziobro.
A ponieważ pan Owsiak nie wytoczył mu procesu o zniesławienie, to pośrednio potwierdził owe zarzuty.

Są przynajmniej trzy możliwości na jakie p. Owsiak mógłby nieetycznie wykorzystywać całą sytuację:
1. Mógłby po prostu część pieniędzy ukraść.
2. Kupić sprzęt lub usługę po zawyżonej cenie, by dostać od pod stołem przysłowiową kopertę.
3. Najbardziej prawdopodobny sposób - robić olbrzymi show kosztem pieniędzy z fundacji, żeby wyrobić sobie wizerunek, by następnie sprzedawać go w reklamach.

NIE ROZSTRZYGAM, czy Jurek Owsiak wykorzystuje ww. możliwości. Potępiam niepublikowanie faktur z wydatków organizacji niezależnie od przyczyn takiego postępowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+1 / 7

@marcinms24 organy państwa kontrolują fundację zgodnie z wymogami ustawy

https://www.wosp.org.pl/fundacja/wazne/rozliczenia

Minister Ziobro, to ten od FUnduszu Sprawiedliwości ? Tego któremu NIK zarzuca, że cechował się "niegospodarnym i niecelowym wydatkowaniem środków publicznych, a także sprzyjały powstawaniu mechanizmów korupcjogennych" ?

https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/realizacja-zadan-funduszu-sprawiedliwosci.html

Tym bardziej masz gwarancję, że jak takie rządy nie znalazły nic na WOŚP, to znaczy, że nie ma nawet cienia podejrzeń, że WOŚP robi coś niezgodnie z prawem.

Fajnie że jesteś dociekliwy.. szkoda, że nie tam gdzie odchodzą faktyczne przewały.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Donald_T
-1 / 11

Dziwny tok rozumowania. Nie wolno mi krytykować bo jak nie to muszę albo iść do Rydzyka, albo korzystać z respiratorów Szumowskiego albo wypełnić deklarację. Będę krytykował kogo chce - to wolny kraj (teoretycznie). Ty i ten twój wódz WOŚP zacznijcie to robić za darmo to może ja i reszta społeczeństwa przekona się co do słuszności waszej akcji. To co teraz ro bicie to nic innego tylko zarabianie na życie pod przykrywką wzniosłych haseł... Kiedyś był taki facet co pomagał ludziom i nie brał za to kasy, nazywał się Marek Kotański. Szok - no nie? Pomagał i nie brał za to kasy!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+1 / 3

@Donald_T Jasne, że wolno krytykować, tylko warto najpierw sprawdzić co się krytykuje. Owsiak zarabia na innych biznesach a nie na zbiórce WOŚP.

"to może ja i reszta społeczeństwa przekona się co do słuszności waszej akcji"

A nie przekonuje Cię to, że to co WOŚP wydaje na sprzęt dla szpitali, to już 22% tego, co wydaje państwo ? (z wyłączeniem samorządów i dotacji UE)
https://businessinsider.com.pl/finanse/wosp-ile-wielka-orkiestra-jurka-owsiaka-wydaje-na-sprzet-medyczny-w-szpitalach/pvedrmf

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/VxIk9kpTURBXy8wYjI2ZGM5NzNlMzk2OTA3NTQ0MThmZmQwNzU5YmM2Zi5qcGeRkwLNA5gA3gACoTAFoTEB

Jest zbiórka, jest sprzęt, jest super robota wykonana przez wszystkich uczestników WOŚP.
Spokojnie może być i krytyka.. byle z sensem i pod właściwym adresem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Donald_T
-3 / 3

@Goretex Zestawienia są tendencyjne bo służba zdrowia to nie tylko sprzęt. WOŚP zbiera ledwie 1.6‰ (promila) budżetu Narodowego Funduszu Zdrowia. Inne biznesy są ściśle powiązane z WOŚP ale nie przeszkadza mi to bo jeśli ktoś chce płacić to ok. ale denerwują mnie ludzie, którzy wrzucą do puszki 10zł i muszą napisać 10 postów na grupach o tym albo "pokąsać" tych co nie płacą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@Donald_T porównanie jak porównanie. W zestawieniu wyraźnie zaznaczono, że uwzględniono tylko to co daje rząd, bez samorządów i pomocy z UE, więc nie możesz powiedzieć, by nie było pełnej informacji o tym, co jest porównywane.

Myślę, że nawiedzeni są wszędzie, także w temacie WOŚP i to po obu stronach barykady. Ja jedynie reaguję alergicznie na wszelkie nieścisłości i "miejskie legendy" które ludzie produkują w tym temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R redandrun
0 / 6

A może by tak autor tego demota pomyślał samodzielnie nad tym kto jest odpowiedzialny za to że sprzęt medyczny nie jest kupowany przez nfz ? bo tu leży największy problem....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mietek888
-2 / 2

@redandrun Nie czytam w myślach ludzi z rządu, ale przypuszczam, że takie myślenie jest dość prawdopodobne: "kupmy mniej sprzętu, przecież Owsiak co roku dorzuca trochę. Będzie więcej kasy na socjal".
Jeśli tak jest to de facto pośrednio wspieramy rząd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@mietek888 Idąc tym tokiem rozumowania powinieneś mieć pretensje do każdej organizacji która w jakikolwiek sposób pomaga ludziom. Bo przecież "wyręczają państwo".

Różnica jest tylko taka, że te organizacje pomagają tu i teraz. Gdyby ich nie było, to w wielu miejscach zostałoby Ci tylko narzekanie. Co i tak jak widzę, wiele osób z namaszczeniem uskutecznia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mietek888
-1 / 1

@Goretex " Idąc tym tokiem rozumowania powinieneś mieć pretensje do każdej organizacji która w jakikolwiek sposób pomaga ludziom." - błąd, organizacja organizacji nie równa, cel celowi nie równy.
Co innego organizacja, która robi zrzutkę na państwową instytucję i wyręcza państwo w jego obowiązkach (na które to obowiązki płacimy w podatkach). A co innego gdy zrzucamy się na to, co do obowiązków państwa nie należy np na wakacje dla biednych dzieci.
(Inna kwestia, że państwo wpycha się tam gdzie nie trzeba i sfer działania państwa powinno być mniej. Ale tak już jest w pół-socjalistycznym kraju).
WOŚP miał by duuuużo większy sens gdyby nie było państwowej służby zdrowia i zrzucalibyśmy się np na prywatną operację dla tych, których nie stać.

Idąc Twoim tokiem moglibyśmy robić zrzutkę na wszystko gdzie państwo nie domaga. Może jeszcze regularnie kupujmy sprzęt dla policji, wojska...? Co od zasady tak nie powinno być. Jak napisał powyżej @redandrun pomyślmy "kto jest odpowiedzialny za to że sprzęt medyczny nie jest kupowany przez nfz" zamiast robić to za nich.

Oczywiście są wyjątki, są pile sprawy i sam daję na różne "sie pomaga", gdzie wiadomo że sfinansowanie operacji w usa za kilka milionów przez nfz jest kosmicznie odległe, a czekanie oznacza śmierć.
Ale co innego wyjątek, a co innego zasada - regularne finansowanie i wyręczanie państwowych instytucji. Wtedy łatwo Vateuszowi odliczyć pieniądze przekazane przez WOŚP np na propagandę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mietek888
-1 / 1

@Goretex Uprzedzę nieco dalszą dyskusję bo już trochę znam Twój styl. Prawdopodobnie teraz znajdziesz jakiś wyjątek, nieprecyzyjne wyrażenie się, niedokładne porównanie... i będziesz to wyciągał. Albo podważał cokolwiek żeby tylko podważyć. Taka sztuczka, "patrzcie w jego rozumowaniu jest jakiś błąd, nie ważne czy to istotne, czy słusznie podważam, ale jest wątpliwość... więc cała wypowiedź jest wątpliwa" - tak to na ludzi działa. Często tak robią politycy, więc może kandyduj :)
Np w komentarzu pod tym demotem wniknąłeś w umysł pani od tortów i ujawniłeś jej prawdziwe motywacje... bo robi ciasta na halloween :) https://demotywatory.pl/5163606/No-i-dobrze

Dlatego mało prawdopodobne że Ci odpiszę, jedna odpowiedź wystarczy. Szkoda mi czasu na dzielenie włosa na czworo, łapanie za słówka itp. przepychanki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@mietek888 Większość organizacji charytatywnych uzupełnia luki w opiece jaką, według Ciebie, powinno zapewnić państwo. I nie są to tylko, jak piszesz "zbiórki na wakacje", ale zaspokojenie całkowicie elementarnych potrzeb. Jeśli zlikwidujemy Caritas to państwo zajmie się tym obszarem ? Jak znikną zbiórki na leczenie to państwo za to zapłaci ?

Jaki jest sens narzekania na takie inicjatywy ? Jak ich zabraknie, to dopiero zaczniesz narzekać na państwo ? Ciut późno.


W przykładzie z tortem chodziło o pewną niekonsekwencję. Pani nie chciała zrobić tortu jakiejś parze powołując się na swoją wiarę, a jednocześnie kosiła kasę robiąc torty na helloween, które przecież jej wiara nie pochwala. Ot, taki przykład niekonsekwencji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C casperkb
-4 / 8

Czy WOŚP przekazuje czy wypożycza sprzęt szpitalom?
Jeśli przekazuje, to już nie jest to WOŚPu, ale szpitala.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+1 / 1

@casperkb warunki przekazania sprzętu są dostępne na stronie WOŚP. Sprzęt jest darowany i o ile jest używany zgodnie z przeznaczeniem, to szpital ma go na zawsze.

https://www.wosp.org.pl/medycyna/sprzet

przedmiot darowizny nie może być używany do celów komercyjnych
przedmiot darowizny musi być wykorzystywany w sposób ciągły w leczeniu osób, dla których został przeznaczony
przedmiot darowizny musi być wykorzystywany wyłącznie w leczeniu osób, dla których został przeznaczony
przedmiot darowizny powinien pozostawać na oddziale, dla którego został przekazany i nie może bez zgody Fundacji zmieniać miejsca swego pierwotnego przeznaczenia,
bez zgody Fundacji, przedmiot darowizny nie może zostać przekazany w jakiejkolwiek formie osobie trzeciej (np. innemu szpitalowi)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
0 / 0

@casperkb jest wypozyczany ale ma to nawet logiczne wyjasnienie:
a) w przypadku bankrctwa szpitala, sprzet owsiaka nie zostanie zajety przez syndyka
b) szpital nie musi placic podatku od darowizny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 0

@pochichrana możesz podać źródło swoich informacji ?

Na oficjalnej stronie mowa jest o darowiźnie obwarowanej pewnymi warunkami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
0 / 0

@Goretex ok masz racje, moze w kwestii darowizny - czy dzierzawy moje dane nie byly poprawne. Niemniej jednak ten punkt nigdy nie był wiodacy jesli chodzi o to dlaczego jestem przeciw. Wrecz przeciwnie rozumialabym powody, dla ktorych moglby byc tylko wypozyczany

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
+1 / 1

Jak co rooku zaczyna się ta szopka (nie mam na myśli zbierania kasy).
Chcesz to daj, nie chcesz to nie dawaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Donald_T
-2 / 4

@Puolalainen Dokładnie, ja do Jurka nawet nic nie mam bo prowadzi uczciwy biznes ale denerwują mnie ludzie, którzy wrzucą do puszki 10zł i muszą napisać 10 postów na grupach o tym albo "pokąsać" tych co nie płacą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
0 / 0

@Donald_T

któtko mówiąc > żyj i daj zyć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem