Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
110 123
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
L Laufer
+5 / 7

Generowanie korków to celowy i zamierzony krok pośredni. Celem jest, by ludzie zamiast stać w korkach swymi samochodami, spojrzeli czy nie dotrą do celu szybciej autobusem. Wielu zrezygnuje z samochodów na rzecz komunikacji zbiorowej i jeśli przy tej decyzji zostaną, zmniejszą się korki.
Póki korki nie oddziałowują na użytkowników buspasów, to się sprawdza.

Budowanie coraz to nowych pasów się po prostu nie sprawdziło. Każdy, kto miał nieco pieniędzy kupował choćby złomka do jazdy i liczba samochodów rosła, korki i tak powstawały, a koszta utrzymania dróg tylko rosły. O ekologii nie mówiąc. Dlatego powstał alternatywny plan - zniechęcić do kupowania samochodów i zachęcać do komunikacji zbiorowej. Czasami nawet w pełni utrzymywanej przez samorząd, albo chociaż dotowanej.
Logika w tym jest, choć dla niektórych operowanie na tak wysokim jej poziomie jest nie do pojęcia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 stycznia 2023 o 10:10

L life_efil
+1 / 3

@Laufer To może by zadziałało, ale razem wyłączaniem pasów z ruchu, zwężaniem ulic i skrzyżowań idzie zmniejszenie przepustowości transportu miejskiego: vide tramwaje w Poznaniu.
Efekt mamy taki: korki + tłok w środkach komunikacji.
Nie zapominajmy też że "w covidzie" zachęcano do używania własnych środków transportu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
0 / 0

@Elathir "średnia prędkość transportu indywidualnego jest determinowana przez średnią prędkość od drzwi do drzwi odpowiadającej jej podróży transportem zbiorowym"
Pod warunkiem, że masz oba przystanki blisko celu swojej podróży, pasują Ci godziny i nie musisz niczego zabierać...

A cała ta teoria jest naciągana w wielu miejscach i bazuje na różnych założeniach, które nie zawsze muszą być spełnione.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
0 / 0

@kondon tylko, że działa. Jest to wykazane przez kilka niezależnych badań.

A odległość od przystanku wpływa właśnie na czas drzwi do drzwi. Dodatkowo 80% indywidualnego ruchu drogowego odbywa się bez bagażu większego niż plecak czy torba.

Pamiętajmy, że za 90% ruchu w miastach odpowiadają tak zwane daily commutes, czyli dojazdy do szkół, pracy itd. W dobrze zaprojektowanych miastach z działającym transportem publicznym nie potrzeba do nich samochodu. Ba często na zachodzie ludzie posiadają auto na wypady za miasto, do nagłych wypadków czy większe zakupy ale nie korzystają z niego na co dzień bo to bez sensowne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
-2 / 2

@Elathir Działa tam, gdzie akurat jest analizowane, ale zapewne pomija wiele aspektów całego systemu.
Przykładowo:
"kierowcy używający dotychczas dróg alternatywnych zaczynają korzystać z rozbudowanej autostrady"
Czyli na drogach alternatywnych jest mniejszy ruch, a to coś dobrego.

"Pamiętajmy, że za 90% ruchu w miastach..."
No i w miastach komunikacja zbiorowa może mieć dużo sensu, ale też nie w każdej dzielnicy i nie z każdej do każdej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
0 / 0

Dla chętnych do poczytania do https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand lub https://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_Downsa-Thomsona

W skrócie, liczba psów ruchu dostępnych dla indywidualnego transportu samochodowego nie wpływa na korki. Jest to nie intuicyjne, ale udowodnione ponad wszelką wątpliwość. To co determinuje korki to jest wydajność transportu publicznego\pieszego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 stycznia 2023 o 11:52

T Thevipervip
+1 / 3

Już to kiedyś opisałem ale zrobię to jeszcze raz. Nigdy więcej nie pojadę autobusem, przez lata szkoły podstawowej, technikum i studiów marnowałem ponad 2h dziennie na przejazdy autobusem odległości w sumie mniejszej niż 30km. Trasa autobusu była tak ułożona ze dojazd w jedną stronę 15km trwał ponad godzinę. Zmarnowałem przez to bardzo dużo czasu a same pojazdy były fatalne. Komunikacja zbiorowa ma sens ale nie w Polsce, tutaj nigdy się nie sprawdzi bo rząd robi wszystko by ludzie to znienawidzili i kupowali paliwo od obsrajtka i w sumie im się to udaje. Ebać autobusy i pis.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem