Brawo PE! Smutne jest to, że u nas rasizm, ksenofobia, antysemityzm i nienawiść do konkretnych krajów są w pełni legalne (są przepisy które niby zakazują, ale co z tego jak są to martwe przepisy).
Szkoda tylko, że nie ma jakiegoś trybunału przy PE, który mógłby im dać jakieś dodatkowe kary. A najlepiej to ich wsadzić do więzień po tym jak PE zabierze im immunitety.
@Cammax Dzięki naszemu rasizmowi i ksenofobii, możesz ty i twoja kobieta swobodnie chodzić po mieście, nie obawiając się że zaczepi was jakiś sandalarz z nożem, albo inny pastowany nie wjedzie w was ciężarówką, albo się wysadzi w przedszkolu, gdzie masz dzieci.
@Karbulot to co robi PIS, to nie jest żadne dbanie o bezpieczeństwo obywateli, a rasizm i nienawiść w najczystszej postaci.
Zgoda, źle robią kraje takie jak Francja, Szwecja, Niemcy, bo wpuszczają każdego jak leci. Bez weryfikacji i bez konsekwencji, jeśli nie pracuje lub popełni przestępstwo.
Źle też robią Polska i Węgry, bo odmawiają wjazdu tylko za pochodzenie.
Z jakiegoś powodu w wielu krajach to czarni są miłej widziani niż my. Zobacz np. co mówią w krajach skandynawskich. Jakbyś zobaczył ich komentarze, to byś wiedział. Jak coś, to większość stron ma teraz opcje tłumaczenia komentarzy. A jakbyś miał okazję zapytac osobiście kogoś stamtąd, co o tym sądzi, to gwarantuje, że każdy rodowity mieszkaniec krajow zachodnich i skandynawskich powie, że chce u siebie czarnych, a Polacy niech się wynoszą byle dalej i na zawsze.
Skoro tak bardzo popierasz odmawianie wjazdu tylko za pochodzenie, to tylko przypomnę, co robiły kraje skandynawskie w czasie II WŚ i PRLu. Każdemu Polakowi, który był tak naiwny, by tam próbować uciec odmawiały azylu i kazały wypieprzać. To w najlepszym wypadku. W gorszych wypadkach- wydawali Niemcom lub ZSRR (w zależności czy mówimy o II WŚ czy o PRLu). Teraz kraje te też by zakazały nam wjazdu. Ale nie mogą, bo jest UE i Schengen. I jak Ci się podoba takie podejście? Łatwo nam pochwalać, gdy my to komuś robimy. Zawsze jednak to my możemy być tymi uchodźcami, czy imigrantami, których ktoś nie wpuści tylko że względu na pochodzenie.
Teraz przykład dyskryminacji białych przez czarnych: na Haiti kiedyś był zakaz wjazdu i osiedlania się dla białych, bez wyjątków. I jak, pasuje taka opcja?
@Cammax Jeśli chodzi o kraje skandynawskie, kiepsko trafiłeś. Mieszkałem 30 lat w Danii i wierz mi, Duńczycy źle się wypowiadają o czarnych czy musyłmanach. Tak samo Szwedzi i Norwegowie (byłem wiele razy w tych krajach). Tylko nie sugeruj się, tym, że ogólnie się słyszy że Skandynawowie nie wypowiadają się źle. Owszem, nie wypowiadają się, bo u nich tego NIE WOLNO ROBIĆ. Nie raz miałem problemy, za swój niewyparzony język, kiedy w Kommune (taki Urząd Gminy), chlapnąłem cos niepochlebnego o nierobach z Afryki i Azji. Więc siedzą cicho. Ale jak poznasz jakiegoś Duńczyka, który Ci zaufa dowiesz się co sądzi o pastowanych chłopcach. Dania ma obecnie duży problem. Starsze pokolenie ma zaszczepioną pracę, poprzez pranie mózgów (żebyś wiedział, jak w przedszkolach i szkołach duńskich piorą dzieciom mózgi). Ale nowe pokolenie nie chce pracowac na zasiłki dla Arabów. także akurat o krajach skandynawskich (głównie Danii) mam bardzo szerokie pojęcie.
@Cammax Na to czy ktoś jest uchodźcą czy nie są odpowiednie przepisy weryfikacyjne. Dana osoba zgłasza się na przejściu granicznym i oświadcza że jest uchodźcą
i będzie się starała o ten status,następnie jest weryfikowana jej historia czy jej się to należy. Podstawą tutaj jest fakt dostania się do danej placówki straży granicznej legalnie,nielegalne przekroczenie dyskwalifikuje osobę do ubiegania się o status uchodźcy. Te same przepisy obowiązują w całej unii i strefie Schengen. To nie jest tak że ktoś o innym kolorze skóry będzie rozpatrywany inaczej, na tzw. widzimisię. Przepisy są klarowne w tym aspekcie.
@Karbulot nie mniej jednak Polaków tam raczej nie lubią. Nie jesteśmy tam zbyt mile widziani. No i nas tam mogą w majestacie prawa prześladować i dyskryminować, bo żadne przepisy nas tam nie chronią. Można co najwyżej probować z naszego kodeksu. W sensie że przestępstwo na szkodę polskiego obywatela. Ale tu wchodzi kwestia ekstradycji. A kraje skandynawskie nawet Polaków nam nie wydają (o ile są przeciwnikami rządu) a co dopiero swoich obywateli. Więc mamy 2 wyjścia:
1. Mieć honor i nie pchać się gdzieś, gdzie nas nie chcą. W końcu jest tyle krajów, gdzie nas lubią,
2. Zacisnąć zęby i znosić represje. Wielu ludzi za pieniądze zniesie wszystko, więc o to jest do zrobienia.
Szczerze wątpię, że ktoś w krajach skandynawskich chciałby się zadawać z Polakami, a co dopiero wchodzić z nimi w bliższa relację. Tam mają nas za patologię, złodziei, alkoholików i przestępców. No i oszustów i kombinatorów.
@Kliszo80 jeśli się kwalifikuje, to powinno się taka osobę wpuścić. A wywalić tylko wtedy, gdy po jakimś czasie nadal nie pracuje lub popełni przestępstwo i jest dla nas niebezpieczna. A u nas to tak nie do końca działa. Na ukraińskiej granicy niby wpuszczano każdego jak leci, bez weryfikacji. Ale o ile byli oni biali. Czarnych wypychano na koniec kolejki po to, by ostatecznie nie wpuścić. I nikogo nie obchodziło, czy mają ukraińskie obywatelstwo, czy może dopiero czekają na nadanie im go, czy też wzięli się na granicy niewiadomo skąd i tylko próbują wykorzystać sytuację.
Inne kraje znowu też robią i robiły źle, bo brały każdego jak leci.
@Cammax Niestety, ale wszystko jest na odwrót. Polacy są cenieni, bo są dobrymi i sumiennymi pracownikami. Przepisy jak najbardziej nas chronią, bo mamy takie same prawa. Mając pobyt stały jesteś traktowany jak Duńczyk. Mam kolegów Polaków, mieszkających w Szwajcarii, Holandii, Wielkiej Brytanii. Tam bywają zaciachy co do ich polskości. Ja podczas 30 lat mieszkania w Danii ani razu nie doznałem przykrości z powodu bycia Polakiem. I jak najbardziej miałem dużo znajomych Duńczyków. bardzo sympatyczny i miły naród. Także sorry, ale piszesz zupełne głupoty.
@Karbulot dla nich, podobnie jak i dla reszty Europy północnej jesteśmy tylko tanią siłą roboczą, a nie równoprawnymi obywatelami. Dlatego może nas doceniają. Bo Duńczyk/Norweg/Szwed/Islandczyk raczej nie pójdzie pracować fizycznie w polu, czy na budowie. Nie pójdzie też sprzątać innym domów, czyścić kibli lub na zmywak. A jak już, to na pewno nie będzie tego robił przez kilkanaście godzin dziennie za głodową stawkę. A Polak nie tylko z pocałowaniem ręki taką pracę przyjmie, ale też zgodzi się na pracę kilkanaście godzin dziennie i za głodową stawkę.
Często się słyszy, że ludzie musieli tam zmieniać nazwiska na mniej polskie z powodu dyskryminacji, że nikt nie chce wynajmować Polakom mieszkań (nawet nie zawsze chodzi o to, że właściciel ma problem z tym, że Polak chce wynająć, a często o to, że ludzie nie życzą sobie Polaków w swoim sąsiedztwie, no i po prostu nie chcą takiego mieszkania wynająć). Bardzo niewiele widziane jest też tam mówienie po polsku (nie mówię o kimś, kto nie zna języka i domaga się np. żeby w urzędzie go obsłużyli po polsku, a np. o rozmowie przez telefon z Polakiem, który nie zna innego języka). Tak samo jak mówienie z polskim akcentem.
Co do tego że Anglicy nas nie lubią, to niestety prawda. Tam to nawet zdarza się i przemoc fizyczna. Oczywiście w połączeniu z jawną dyskryminacją.
@Cammax Tu masz rację. Rzeczywiście, ale Polak w DK nie ma raczej perspektyw i wyboru. Albo praca w fabrykach (np mebli, głównie mężczyźni), albo sprzatanie po szkołach i biurach (kobiety). Jak jestes lekarzem, albo informatykiem, to jeszcze może coś załapiesz. A tak to słabe zawody.
Tylko wiesz, ja to widzę inaczej. Miszkałem w DK 30 lat. Wyjechałem zaraz po wojsku i wróciłem do PL niedawno. Znam doskonale język i mimo iż pracowałem w fabrykach, to awansowałem w nich, tak że byłem przełożonym pracowników. No Duńczykom nie bardzo to było w smak, ale szefostwo wolało na takim stanowisku wykwalifikowanego Polaka, niż Duńczyka po tekniskskole. Zresztą w DK nie wolno okazywac niechęci innym krajom. To takie trochę państwo policyjne. Dlatego Polacy nie odczuwają swojej niższości. Poza tym to nie są krewcy Angole. Skandynawowie to naród spokojny z zimną krwią. Tam nawe jak cię zwalniają z pracy, to czynią z uśmiechem. Szef się do ciebie szczerzy, a ty nie wiesz czy ci daje podwyżkę, awans, czy zwalnia z roboty.
@Karbulot jednak Duńczycy, Szwedzi, Norwegowie i Islandczycy (Finowie w trochę mniejszym stopniu) nami gardzą, mają nas za podludzi. Nie mamy tam takich samych praw jak oni. Np. nie mamy prawa do normalnych zawodów, a jedynie do tych, które dla nich są poniżające (jakaś budowa, służący, a nie przepraszam, "pomoc domowa", praca w polu, praca w fabryce). No i musimy tam pracować prawie 20 godzin za głodową stawkę. Nie mamy też prawa kandydować w tamtejszych wyborach. Choć inni mogą, bo widać tam i czarnych polityków. Ale Polaków nie ma.
Jednej rzeczy nie rozumiem: co takiego mają w sobie te kraje, że Polacy mimo że nie są tam mile widziani tam jadą? Wiem, pieniądze, ale dobre zarobki są też w Niemczech, Austrii itd. a tam nas jednak o wiele lepiej traktują. Wiadomo, idioci są wszędzie, ale tam przynajmniej mamy prawo do normalnych warunków pracy i godnej wypłaty. No i sytuacja, gdy ktoś odmawia wynajęcia mieszkania Polakowi to wyjątek, a nie reguła.
Szczerze- osobiście nie widzę sensu pchania się tam, gdzie nas nie chcą.
@Cammax Nie dlatego, że nami gardzą. Bo do lepszych prac w DK nie przyjmują także Niemców, Amerykanów, Francuzów, czy nawet Skandynawów z sąsiednich krajów (a tacy w DK mieszkają). Po prostu dobre prace i wysokie prace są dla Duńczyków i już. Przypuszczam, że też kiepsko byś się czuł, jakby twoim szefem w robocie został jakiś Ukrainiec. Poza tym wiele prac jest tylko dla Duńczyków jest z powodu, że obcokrajowcy za słabo mówią po duńsku, nie mają ukonczonych szkół duńskich, gdzie jest wykładana duńska ekonomia itd. Po to Duńczyk studiuje, aby mieć zagwarantowaną pracę, a nie przegrywać z jakimiś obcokrajowcami. Oczywiście są wyjątki (jak ja), którzy mają dobrą pracę. Ale ja mówię po Duńsku jak Duńczyk, wpasowałem się tam i było OK. Poza tym w Danii jest jeszcze awans pracowniczy. Nigdy nie dostaniesz dobrej roboty z ulicy. Nawet Duńczycy po wysokich wykształceniach zaczynają od niskiego stanowiska i pną się w górę, lub zmieniaja pracę za porozumieniem. Polak nie awansuje, bo po prostu brak mu dobrej znajomości języka i odpowiedniego wykształcenia uznawanego w DK. W każdym kraju tak jest. U nas jakoś Ukraińce pracują na budowach albo na kasach w sklepach. Wydaje mi się, że podobnie jest w innych krajach, ale głowy nie dam.
Ja mam takie pytanie. Ty byłes kiedyś w jakims kraju skandynawskim? To znaczy nie na jakiejś wycieczce, ale zyłeś i pracowałeś. Bo niestety, miło się dyskutuje, ale piszesz bzdury. Nie wiem jak jest gdzie indziej, ale ja jestem pół-Duńczyk, zaakceptowanym przez ich społeczeństwo. Wiem jak tam jest. U nich Polacy mają słabą pracę także dlatego, że 90% wyjeżdżających to zwykłe robole bez wykształcenia i perspektyw w Polsce. Jak ktoś ma dobrą prace i wykształcenie, nie musi migrować. Więc jak robole mają załapać dobro robotę?
Czy wie ktoś gdzie można obejrzeć ten "spot pis ostrzegający przed polityką imigracyjną PO" z wyborów samorządowych 2018, którego dotyczy sprawa? Bo chciałbym go obejrzeć i wyrobić sobie własne zdanie.
@Kocioo "Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa potwierdził, że akt oskarżenia ma podstawy prawne i zarejestrował sprawę. (...) – czytamy w poście na Facebooku Ośrodka Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych" - to cytat ze strony polityka.se.pl
Także wracając do Twojego pytania - wychodzi na to, że tak.
@haakim1 Nie są to moi ulubieńcy...ale chodzi mi o to że dlaczego ci konkretni ludzie? Poza tym treść klipu nie ma wydźwięku rasistowskiego a antyemigrancki. Jeżeli chodzi o PE to grube przegięcie. Mimo że tych ludzi nie widzę w roli reprezentantów Polski gdziekolwiek. To zmuszanie posłów PE do reprezentowania jedynie słusznych poglądów tu nie ma miejsca na demokrację to krok do totalitaryzmu.
@lokutus . Rasizm to w ich przypadku najmniejsza przewina, ale od czegoś trzeba zacząć.
A swoją drogą Ala Capone nie skazali za zbrodnie tylko za podatki, może i tu trzeba będzie podobnie.
@lokutus @Banasik jaki chory absurd, że łatwiej odebrać immunitet za rasizm, czy za jakąkolwiek gorszą rzecz.
Muszę jednak przyłączyć się do oburzenia, że rasizm to trochę za mało, żeby odebrać komuś immunitet. E ten sposób, można każdemu go zabrać pod byle pretekstem. ( teraz rasizm, kiedy indziej seksizm, albo za to, że krzywo spojrzał na muzułmanina)
To są leszcze,ziobro to drapieżnik.Ja proponuję dożywocie dla typka.Bez możliwości wcześniejszego zwolnienia za dobre zachowanie.No i Antoniego M.wrzuciłbym do jakiegoś psychiatryka.
@Tmaniek dlaczego dożywocie? pinokio coś tam ostatnio mówił, że popiera karę śmierci podobno. No to wypadałoby się stosować do zasad, które się głosi...
@haakim1 . Kara śmierci to akt miłosierdzia na jaki nie zasługuje. Zero i kaczor powinni dostać dożywocie i z celi obserwować jak po kolei są odwracane wszystkie ich deformy.
@Tmaniek z) 0 powinien zakosztować celi nawet bez fantazjowania normalnej celi i z przywilejami jakie tam poczynił. pięciu w 4 metrach i z paczką 5 kg na 3 miesiące. bez kaucji chorobowego i korony. tego mu życzę
Na wniosek Rafała Gawła, gościa którego ściga prokuratura i uciekł do Norwegii i poczuł się urażony filmem o imigracji.
Parlament europejski się co najmniej ośmiesza, ale jakoś trzeba przykryć brudy które ostatnio wyszły.
@mygyry87 Jeśli mówisz o "brudach", to wspomnij o postępowaniach wyjaśniających (po ludzku - śledztwach), które prowadzi PE przeciw Czarnieckiemu i Porębie (tak, to ten sam gagatek) w sprawie łapówek katarskich. Dodatkowo, Czarniecki (tak, ten sam) jest analizowany w sprawie wyłudzenia diet, czy kilometrówek.
Zgadzam się jednak z tym, że kwestie rasizmu, parytetu, lgbtqbpdtgwd zajmują aktualnie zbyt wysokie lokaty w dzisiejszym życiu publicznym.
@mygyry87 Na anglojęzycznej Wikipedii piszą, że Gaweł dostał w Norwegii azyl polityczny. Norwegia uznała, że Polska nie zapewniła i nie jest w stanie zapewnić uczciwego procesu i że Gaweł padł ofiarą prześladowań przez państwo polskie, w szczególnośvci przez upolitycznioną prokuraturę Zera i nie-niezawisłe sądownictwo (Izba Dyscyplinarna i inne przypadki). Poza tym jedna z fundacji, które miał jakoby zdefraudować Gaweł zaprzecza, że w ogóle zginęły jakieś środki.
@haakim1 ah tak Wikipedia i oskarżony to jest zdecydowanie najlepszy argument do oceny sytuacji.
A może zwykła chronologia?
Prokuratura zajęła się Gawłem w 2014r (to chyba nie PiS, prawda?)
Pierwszy wyrok 2016r (wtedy nikt nawet nie wspominał o problemach z sądami)
Obrona biednych obrońców mniejszości jest wybitnie modna, przecież oni są tacy fajni, tęczowi i liberalni, opresyjne państwo na pewno ich krzywdzi.
Podsumowując Gaweł to człowiek kryształ.
@mygyry87 artykuły na wiki przynajmniej podają źródła z których pochodza informacje i można sobie grzebąc głębiej i sprawdzać ich wiarygodność. Ale łatwiej jest przypiąć łatkę, odtrabić moralne zwycięstwo (bo przecież to przestempiec jest i bandyta... i pijak, bo każdy pijak to złodziej) i zakończyć dyskusję.
Norwegia nie przyznaje obywatelom UE azylów politycznych od tak z kapelusza, Gaweł jest pierwszym Polakiem który dostał azyl od czasów tzw. upadku komunizmu. Także to daje do myślenia. Jeśli ktoś lubi myśleć oczywiście.
@haakim1 tak przestępca, dokładnie tak orzekł polski sąd, w tym wyrokiem prawomocnym, oczywiście jakiś arbitralny osąd w oparciu o lewackie donosy jak to biednego prześladujoo są prawdą najświętszą.
Od razu na myśl przychodzi mi na myśl inny nie winny polak w innym skandynawskim kraju, taki jeden przyrodni brat znanego redaktora.
Albo mniej znany przykład bodaj z Irlandii jak z taką samą argumentacją odmówili ekstradycji dilera narkotyków, bo tak bardzo się przyłożyli nasi europosłowie do narracji jak to u nas w sądach biją ludzi, idąc twoimi porównaniami.
@mygyry87 to dość ciekawe, bo kto jak kto, ale Szwedzi podczas II WŚ i PRLu całkowicie zabraniali Polakom wjazdu do tego kraju. W najlepszym wypadku kazali ci tylko wypieprzać, bo azylu nie dadzą. W najgorszym wydali Niemcom lub ZSRR.
Holandia np. nigdy nie wydaje polskich azylantów PISowi. Podobnie robi każdy demokratyczny kraj.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 lutego 2023 o 23:40
@Cammax zapomniałem, dyktatura, zabawnie to świadczy o sędziach którzy nie utożsamiają się w żaden sposób z rządem, ale grzecznie spuszczają łeb w dół i siedzią cicho, żeby ich sprzeciw wobec takim traktowaniu ich przez władze innego kraju nie był równoznaczny z rzekomy poparciem pisu, ciekawe jak daleko można posunąć się w takim dewastującym absurdzie, żeby tylko nie mieć przypiętej łatki pisowca.
Niezmiernie bawi mnie ta ślepa zabawa, gdzie oprócz głupoty pisu dokładają swoją całkowicie niszcząc samemu własny autorytet.
Pewno w wielu krajach nawet nie wiedzą kto to Kaczyński a bardziej niż pewne, że tego wymówić nie umieją. Władza się zmieni i nawet tego nie zauważa, ale przez następne dekady będą powtarzać frazes o dyktaturze w Polsce i o tym, że Sędziowie w Polsce niczym się nie różnią od tych stalinowskich.
Wiele razy już pisałem, że o ile słuszna walka wewnątrz państwowa ma sens o tyle jej eskalacja na zewnątrz zrobi więcej szkód walczącym niż rządzącym. Spoko niech to trwa, lubię obserwować takie autodestrukcję i ślepe zachowania, co najbardziej ironiczne przez osoby które mają być kręgosłupem kraju.
@mygyry87 cóż, nie ma.u nas niezależnych sądów. Są przejęte przez PIS. Jakoś mimo PRLu i lat 2005-2007 aż do 2015 byliśmy uważani za demokratyczny kraj. Zgoda, może z wadliwą demokracją, ale nadal demokratyczny.
Nie bez powodu kraje skandynawskie zaczęły przyznawać nam azyle dopiero po nastaniu PIS. Dziś każdy kto jest przeciwnikiem PIS dostanie tam azyl od ręki. A jeszcze niedawno nawet nie mieliśmy do tych krajów wstępu. W zasadzie to dopiero od wejścia do strefy Schengen możemy tam wjeżdżać. Nawet w PRLu nie tylko nie mogliśmy, ale też nie mieliśmy prawa do azylu. A jak ktoś był na tyle głupi, by probować tam, a nie np. do USA, Niemiec (wtedy to właściwie RFN), Francji, Włoch itd., to Szwedzi nie tylko kazali wypieprzać, ale i wydali władzom ZSRR.
O Kaczyńskim to na pewno słyszeli. Myślę że to jego bardziej znają niz Dudę i Morawieckiego. Choć jedno jest pewne- tych dwóch ostatnich to przynajmniej potrafią wymówić. Kaczyńskiego raczej nie.
Szczerze też wolę, żebyśmy to wewnętrznie załatwili, bo będą mniejsze straty wizerunkowe. Ale czasem tak się nie da. Myślisz, że dałoby się wewnętrznej obalić Putina, Organa, czy Kima? Nie sądzę. W takim przypadku presją międzynarodowa ma sens, choć przynosi olbrzymie straty wizerunkowe na świecie. Ale to jest do indukowania. Zobacz jak dobrze kazdy (oprócz polskiego, węgierskiego rządu ich wyborców postrzega Niemców. A po II WŚ chyba każdy myślał, że oni już nie odbudują wizerunku).
@Cammax akurat jak widzimy dyktatorzy nie przeszkadzają dopóki mają wspólne interesy, co do Putina "róbmy interesy z Rosją taka jaka jest" co mogło pójść nie tak?
Niezależność sądów to takie naiwne napompowane hasło, które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, zresztą skoro się chcesz cofać do PRL to dobrze, bo wielu z nich nadal dzierży władze na najwyższych stanowiskach w sądach, to coś kulawy mają osąd te kraje skandynawskie a może chodzi o czystą politykę, prawda?
@mygyry87 wiesz, sporo zależy od tego, czy dany kraj jest silny i bogaty, czy może jednak nie. Oficjalnie Rosji i Korei Północnej prawie nikt nie popiera, ale też nikt im się nie sprzeciwi. Wiesz czemu? Bo oba kraje są silne, mają nowoczesne uzbrojenie, którego w razie potrzeby nie zawahają się użyć. No i Rosja też jest bogata.
A Polska i Węgry? Nie dość, że biedne, to jeszcze słabe militarnie. Dlatego z nami nikt się nie liczy, choć też nie jesteśmy demokratyczni.
A sądy nie będą nigdy całkowicie niezależne. Przynajmniej tak długo, jak politycy będą mieli jakkolwiek wpływ na wybór sędziów.
Nawet kraje skandynawskie mają o wiele lepsze relacje z Rosją niż z nami. Wynika to przede wszystkim z faktu, że Rosja jest silna i bogata, no i nie domaga się niczego w związku z Potopem (w sensie reparacji, odwetu, zwrotu dzieł itd.). Dlatego nam nikogo nie wydadzą. Chyba że zmieni się u nas rząd, to może siądą do rozmów... No i wszyscy w krajach skandynawskich też nas nienawidzą i nami gardzą. To też robi swoje. Za to Rosjan raczej tam lubią. Przynajmniej na pewno bardziej niż nas.
@Cammax zapomniałeś w tej liście dodać właśnie Niemcy, gdzie wielu sędziów jest wprost z Bundestagu na wysokich stanowiskach, nikt nie płacze o niezależności, po pierwsze jak słusznie zauważyłeś kasa, po drugie są po prostu z tej samej politycznej rodziny, która rządzi w UE.
To wszystko są w większości hasła ukute na potrzeby polityczne i o ile byłoby to w granicach naszej walki politycznej to luz, ale po ataku pisowców (kompletnie w kulawy sposób) na układy, ludzie których interes poczuł się zagrożony wynieśli to na zewnątrz i nadmuchali do granic absurdu, dyktatura, totalitaryzm, faszyzm, wszystko co się da byle mocno rezonowało za granicą.
Natomiast jest to lawina która nie stanie po zmianie władzy. Uważam, że za ślepą polityką pisu równie idiotyczne podążyła PO, bruksela założy teraz w wielu kwestiach chomonto, którego się już nie pozbędą, co zabawniej większość z tego podpisze PiS, żeby dostać zastrzyk kasy z KPO, ale jest to ślepa droga dla jednych i drugich.
Niestety mogę sobie tylko pomarzyć, żeby ani jedna ani druga partia nie wygrała wyborów...
@mygyry87 gdyby świat widział, że sami sobie poradzimy/jesteśmy bogatym krajem, to by się w to nie mieszał. Samo przecież jak najbardziej możemy PISowcow pozbawić immunitetów za rasizm. Ba, możemy nawet za to im cała partię zdelegalizować. Choć moim zdaniem łatwiejsza do udowodnienia byłaby nienawiść narodowościowa, a konkretnie do Niemiec.
Na próby ograniczania wolności obywateli lepiej reagować jak najszybciej, no potem będzie za późno. Np. na Węgrzech, W Rosji, czy w Korei Północnej praktycznie nic się już nie da zrobić. Ludzie tam nawet nie wiedzą, co się dzieje, bo nie ma wolnych mediów.
Zastanawia mnie jedno- skoro PISowcom aż tak ta UE nie pasuje, to po co cokolwiek podpisują, a potem mają pretensje do każdego, byle nie siebie? Czyżby nie czytali, na co się zgadzają?
Wstępując do UE też zaakceptowaliśmy pewne warunki. A z KPO nie dostaniemy ani grosza, póki PIS przy władzy.
@Cammax a kto delegalizuje chociażby partie afd w Niemcach, albo le pen we Francji?
Widzę, że wobec własnej subiektywnej oceny chętnie byś ułożył świat jednym torem, więc bliżej ci do dyktatury niż Kaczyńskiemu.
Od kiedy nie wolno krytykować czyjeś polityki decyzji czy tym podobnych? Jako członek chociażby UE możemy przecież krytykować te czy inne działania ba w każdym z krajów zachodnich się to odbywa, wygooglaj protesty rolników z ostatnich miesięcy jak wyglądały, nie spęd kilkunastu osób a masowe blokady z wysypywaniem obornika w Brukseli, ktoś odważył się nazwać ich antyunijnymi albo prorosyjskimi?
Fakt blokowania takich czy innych środków jako mechanizm do kierowania, lub wybierania władzy w suwerennyn kraju, powinna zastanowić każdą inteligentną osobę.
@mygyry87 no i właśnie. Te dwie partie też powinny być nielegalne. Przecież AFD dosłownie głosi kult III Rzeszy, nienawiść do Polski (ogólnie do innych "podludzi" w rozumieniu Hitlera, ale do Polski zwłaszcza) i uważa, że Śląsk się im należy. Zwłaszcza, że to Niemcy dziś są uważane za jeden z najbardziej tolerancyjnych krajów na świecie.
We Francji podobnie.
Myślę że tu chodzi też o to, że inne kraje nie są w jakimś poważniejszym sporze z UE. A jeśli już, to taki spór szybko udaje się wygasić, bo mają polityków z umiejętnościami dyplomatycznymi. A nasz rząd pod tym względem to katastrofa. Nawet jeśli np. Włochy nie zgadzają się w czymś z UE, czy z Niemcami, to kłócą się tylko o tą jedną kwestię. Nie o wszystko. I nikt im tego nie ma za złe. Czemu? Bo we Włoszech nie ma antyniemieckich partii. Takich jak PIS, które dosłownie głoszą nienawiść, domagają się reparacji itd.
Tak samo Szwecja. Bez wątpienia nie jest za Polską. Za Rosją też niezbyt. Ale gdyby musiała wybrać między tymi dwoma krajami, to wybierze bez wątpienia Rosję. Bo Rosja nic im nie wypomina. Choć PIS i Putin mają w wieku kwestiach podobne poglądy.
Kolejny przykład. USA. Gdyby jakiś rząd na bliskim wschodzie robił to, co robi PIS, to USA już "przywracałyby tam demokrację". Bo tamtejsze rządy są antyamerykańskie. U nas tego nie robią, bo rząd proamerykański.
@Cammax rząd to również opozycja, uważanie, że nie mogę nic w tek kwestii zrobić jest śmieszne, jak już mówiłem rozpędzili kulę śnieżna i sami również poniosą tego konsekwencje z tym, że obecnie najważniejsze jest dorwać się do władzy za wszelką cenę. (zresztą my za to zapłacimy)
Weź pod uwagę szerszy kontekst z czego wynika, że z tymi krajami nie toczy się w żaden sposób sporów.
Dziwnym trafem, jeżeli partia która akurat rządzi jest z ramienia partii która przewodzi w Brukseli to nie usłyszysz żadnych zastrzeżeń co do ich działania, bo ręka rękę myje. Akurat biorąc pod uwagę wydarzenia na Bliskim Wschodzie, Ameryce płd a nawet Meksyku to USA jest teraz kiepskim przykładem.
Ja jestem zdania, że każdy ma prawo do swoich poglądów a ja mam prawo każdy pogląd, ideologię, religie krytykować lub się z nią nie zgadzać, a niestety demokracja ze swoimi zaletami ma ten minus, że czasem u władzy ktoś robi i mówi nie to z czym się zgadzam, ale muszę uszanować wybór innych na ich kadencję, unia obecnie tego nie robi oczywiście pomijając różne powody którymi się kieruje, bo ilu pytanych tyle opinii, jednakże we wszystkim powinien być zachowany umiar a obecnie w moim odczuciu to środowiska lewicowe bardziej się radykalizują niż prawicowe.
@mygyry87 widzisz, w UE partie konserwatywne praktycznie nie istnieją. Wszędzie oprócz Polski, Węgier, Turcji i może jakichś krajów bałkańskich (kompletnie nie orientuje się w bałkańskiej polityce) rządzi lewica. Mniej lub bardziej skrajną, ale lewica. No i teraz do wcześniej wymienionych krajów doszły Włochy. Ale ich nikt nie krytykuje. Czyli Polska, Węgry, Włochy to jedyne kraje UE, w których nie rządzi lewica ani centrum.
Moim zdaniem każdy fanatyzm jest niebezpieczny i lepiej go zwalczać. Co do poglądów to niech każdy sobie głosi co chce, póki nie nawołuje do nienawiści, czy przemocy.
Przykładowo: jeśli powiesz, że przestępców należy deportować, to jest to normalny pogląd. Ale jeśli powiesz, że czarni to nie ludzie, to to już rasizm.
Inny przykład. Jeśli ktoś uważa, że homoseksualiści nie powinni być dyskryminowani, to to też jest normalne. Ale bieganie półnago po ulicy z tęczą już nie.
Można sobie nawet uważać, że np. monarchia jest lepszym ustrojem. Ale nawoływanie do jakiejś rewolucji, by tą monarchię przywrócić już legalne nie jest.
Według mnie oba środowiska tak samo się radykalizują, tylko skrajną prawica nie ma tak wielkich wpływów na świecie (zostały im dosłownie tylko kraje typu Polska i Węgry).
@Cammax w każdym kraju istnieją partie konserwatywne, kwestia tego jak je opiszemy i druga sprawa czy ich ruch ma jakąś sensowną liczbę zwolenników.
W każdym razie ujednolicenie a następne wykorzystywanie pozycji do tłamszenia innych poglądów nie jest w porządku ci zabawniejsze coraz częściej robią to co właśnie robiła konserwatywna strona, tak więcej mamy hipokryzję w rozkwicie, ale najgorsze w tym to co już wspominałem, radykalizm jaki coraz bardziej wyłania się z lewej strony.
@mygyry87 wiadome też że czym innym jest konserwatyzm dla nas, a czym innym np. dla Niemców. To co dla Niemców jest konserwatywne, dla nas byłoby jakąś umiarkowaną lewicą.
No i na zachodzie partie konserwatywne mają marginalne poparcie.
Nawet AFD. Nazistowska partia, dumna z Hitlera i nienawidząca Polski. Promuje bardzo niebezpieczne poglądy (zwłaszcza dla nas), ale nie ma szans na wygraną. Chyba że wciśnie się do koalicji z kimś.
@Cammax afd akurat w ostatnich wyborach zaliczyła całkiem niezły wynik, le pen była blisko wygrania wyborów, we Włoszech prawica, w Hiszpani o ile się nie mylę prawica wraz ze swoimi też dość skrajnymi odłamami też miała mocne poparcie.
Trendy się zmieniają i zawsze może dojść do zmiany władzy, jak myślisz co by było gdyby skrajna prawica zaczęła w Unii wykorzystywać swoją pozycję do regulowania władzy w krajach, gdzie lewica ma większość?
Jestem przeciwnikiem obecnej polityki, polityki która siłą i kasą chce zmuszać niepodległe kraje do polityki jakiej oni chcą nie oglądając się na wybory.
Dla mnie unia powinna być mozaiką różnych poglądów.
Za to co robi i mówi afd (ostatnio ich poseł w ruskim programie opowiadał swoje brednie), za ich marsze neonazistów, rosnący antysemityzm, "zgubienie" tysięcy imigrantów, w ogóle kryzys migracyjny jaki spowodowali, czy uzależnienie siebie i pośrednio całej Europy energetycznie od Rosji, t już dawno powinno być kilkanaście debat na temat praworządności w ich kraju.
Dlatego no nie poprę tego politycznego cyrku przeciw Polsce o "praworządności"
Zresztą wkrótce PiS przewali wybory, mogą się chwalić sondażami jak w wyborach w Warszawie.
Wtedy dokładnie tymi samymi sposobami PO będzie obsadzać swoich ludzi od tv po sądy i będzie przyklask zarówno UE jak i ich wyborców ba nawet prawa nie zmienią które pisowcy wprowadzili, bo będzie im na rękę.
@mygyry87 nie znam aż tak programu Le Len i hiszpańskiej prawicy. Włosi raczej w większości nas lubią, więc tamtejsza prawica nie jest dla nas większym zagrożeniem. Za to ta AFD... To dosłownie antypolska partia. Głosi też kult III Rzeszy. Za samo to już Niemcy powinni ich zdelegalizować, dopóki nie wygrali. A jak wygrają, to niech UE im daje jakieś sankcje. Bo to co oni prezentują, to dosłownie nazizm, a nie żaden konserwatyzm, czy inna prawica (bo te jeszcze z automatu nie zakładają nienawiści do nikogo).
Szczerze obawiam się, że gdyby skrajną prawica urosła w aż taką siłę i zaczęła wykorzystać swoją pozycję, to mielibyśmy powtórkę z II WŚ i Holocaustu. Gdyby zaś skrajna lewica miała aż taka siłę i zaczęła ją wykorzystywać, to znowu byłaby powtórka z jakichś rewolucji komunistycznych. Każda skrajność jest zła i niebezpieczna.
Wolność słowa i poglądów jest ważna. Byle tylko nie były to jakieś skrajne poglądy.
Co do AFD, to pełna zgoda. Sama partia powinna być dawno zdelegalizowana. Oni głoszą kult III Rzeszy, nienawiść do imigrantów (zwłaszcza Polaków), antysemityzm. No i chcą też powrotu zachodnich ziem do Niemiec. Wiadomo, Ślązacy pewnie woleliby być częścią Niemiec, ale jeżeli już, to to ich decyzja i żadna AFD nie ma tu nic do gadania.
Czasem potrzebna jest interwencja organizacji międzynarodowych. Ważne jest jednak by stosować te same standardy wobec wszystkich.
Oby przewalili. Bo sondaże nie dają na to nadziei.
@Cammax jeżeli partia takich czubków ma wysokie poparcie, to znaczy, że Ci którzy są u władzy doprowadzili do sytuacji, że znacząca część społeczeństwa ich popiera i się z nimi zgadza, poparcie dla takich wariatów nie bierze się z nikąd a właśnie z niezadowolenia tym co jest obecnie i władzy, więc prawdopodobnie siłowe rozwiązanie w postaci delegalizacji spowoduje odwrotny skutek. Uważam, że trzeba do takich ludzi dotrzeć swoim programem wyborczym i edukacją a akurat szwaby od lat dbają o to, żeby ich dzieci nic nie wiedziały na temat II Wojny światowej, nie dbają o polską mniejszość w Niemczech (nawet nie uznają i za mniejszość), nie są stanowczy w edukacji imigrantów i ich asymilacji, to wszystko powoduje, że takie właśnie partie jak afd rosną w siłę.
@mygyry87 cóż, my z tym tam nie możemy nic zrobić, bo nawet nie mamy przedstawicieli w niemieckim sejmie. A i nie wiem, czy choć mamy prawo tam wystawiać swoich kandydatów. Wątpię.
Teraz wystarczy, że zacznie się w Niemczech jakiś kryzys, AFD pójdzie strategia Hitlera i wmówi, że to wina mniejszości narodowych, zwłaszcza Polaków i kolejne dramaty gotowe. Choć dzisiejsi Niemcy nie daliby się aż do tego stopnia zmanipulować, by zabijać Polaków bez żadnych oporów. Takie programy to AFD musiałaby promować gdzieś, gdzie nas serio nienawidzą. Np. kraje skandynawskie (tu to by nawet wygrali idąc z obietnicą, że wywalą z krajów wszystkich Polaków) lub Izrael (tu by nie wygrali z prostego powodu. To partia nazistowska. Jakby tam zaczęli mówić o dumie z Hitlera, to w ten sam dzień by ich wyzamykali).
Nie tylko w Niemczech. Większość świata dziś uważa że za drugą wojnę wyłączną winę ponoszą "naziści, którzy spadli z kosmosu" lub Polacy. Nawet w Izraelu nie mówi się niemieckie/nazistowskie, a polskie obozy.
Fakt, sporo poparcia AFD nabija też zachowanie niektórych imigrantów. Bo nie wierzę, że i wśród naszych nie ma patologii. Takich to od razu powinno się albo zamknąć albo deportować. Bez względu na to, czy to Polacy, Austriacy, Turcy, Arabowie, Nigeryjczycy itd. nie umiesz się zachować, to wypad. Chociaż AFD i tak w pierwszej kolejności pozbyłaby się Polaków. W dalszej kolejności może innych ras. Ale to jedyna partia jawnie antypolska na całe Niemcy. Za to w krajach skandynawskich wszystkie partie głoszą nienawiść do nas. W Izraelu też większość.
@Cammax a teraz pytanie, dlaczego można bez problemu zaatakować polską mniejszość, która większości pracuje i ma promil Przestępczości względem swojej ilości?
No bo to przecież biali, hetero katolicy, według stereotypu więc najgorszy sort człowieka według skrajnej lewicy, gdybyśmy mieli przynajmniej beżową karnacje, albo muzułmańską wiarę to bylibyśmy nietykalni a tak to jesteśmy idealnym celem, którego żadne media nie odważą się bronić.
Wracając do poprzedniego wątku, dlaczego dziwne partie mają poparcie, przecież PiS w 2015 roku nie wygrał wyborów, bo zabłysnął jakimiś autorytetami, nawet mówienie, że dzięki obietnicom wyborczym również nie jest oprawione, bo kto w nie kiedyś wierzył? Wygrali, bo PO w swoich działaniach kompletnie olała nastroje społeczne i oczekiwania.
Teraz PiS przegra z tego samego powodu, ale problem jest inny, który jednak stworzyła opozycja, która po pierwsze nie umie w żaden sposób dogadać się między sobą, po drugie każdy problem wynosi na sztandary w zagranicznych mediach i Parlamencie Europejskim, po trzecie nawet nie próbuje przedstawić jakiegokolwiek konstruktywnego programu wyborczego.
Dlatego nie dość, że PiS zdewastuje suwerenność, żeby dostać KPO, to opozycja po przejęciu władzy będzie następne 4 lata skupiać się jedynie na cementowaniu swojej władzy przez czystki w sądach, TV, trybunale, spółek skarbu państwa i to wszystko przy aplauzie ślepych fanatyków, bo przecież pisowców usuwają nie zastanawiając się nad tym, że wymieniają "tamtych" na "swoich"
Jakikolwiek umiar został zatracony i postępuje zacietrzewienie, które przesłania jakikolwiek zdrowy osąd, masz do wyboru albo mówisz, że skoro PiS i robi wszystko źle, albo skoro jest z PO to wszystko robi dobrze. Wtedy od razu diagnoza pisior albo antypolak.
A najlepsze, że w ostatnich latach te dwie partie robią wszystko, żeby zniszczyć jakąkolwiek konkurencję i to jedyna rzecz jaka im wychodzi spójnie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 lutego 2023 o 21:54
@mygyry87 wiem jak to brzmi (nie chce usprawiedliwiać nikogo), ale to co Polacy przechodzą w Niemczech, to kropla w morzu w porównaniu do piekła, jakie mają w krajach skandynawskich. W Niemczech nienawidzi nas w zasadzie tylko AFD i jej wyborcy. Ewentualnie ktoś komu jakiś Polak zabrał pracę. Ale to że obcokrajowiec, który tyle co gdzieś przyjechał, ledwo co się dogaduje zabiera pracę, to świadczy tylko że ktoś wcale nie był tak dobrym pracownikiem. Inaczej w jego miejsce nikogo by nie zatrudnili. Podobnie u nas.
Za to w Skandynawii nienawidzą nas dosłownie wszyscy (może oprócz innych imigrantów) i też nas tam żadne przepisy nie chronią.
PIS wygrało głównie dzięki populistycznym obietnicom. Skopiowali najgłupsze pomysły skrajnych odłamów prawicy i lewicy i z tego zrobili program. Tu trochę się po promuje nienawiść do "wroga ludu", tam się trochę porozdaje pieniędzy podatników i wygrana gotowa. A kto po nas to naprawi, to już nie nasz problem.
Najlepiej to by było odkręcić wszystko to, co zrobiono z sądami, publicznymi mediami, instytucjami, państwowymi spółkami itd. tak żeby zasiadali tam faktycznie kompetentni, niezależni od polityków ludzie. Wiadomo, mogą mieć dowolne poglądy, o ile nie jest to jakiś nazizm, czy komunizm, ale nie powinni się z nimi ujawniać mając takie stanowiska. Bo mając rozprawę przeciwko komuś np. z PIS, PO, czy jakiejkolwiek partii trudno zaufać sędziemu, który ma powiązania z tą samą partią.
I tu mamy kolejny problem. PIS sobie zbudowało monopol na patriotyzm, katolicyzm i ogólnie, na polskość. Więc w oczach ich wyborców jak mówisz źle o PIS, to już jesteś zdrajca i opcja niemiecką/rosyjską.
@Cammax tylko właśnie, jedni zrobili monopol na polskość czy katolicyzm a drudzy na postępowość i tolerancje, więc albo jesteś, pisowcem, faszystą katolem albo pro niemcko-rosyjskim zdrajcą, lewakiem zapewne pedałem.
Z tej prostej przyczyny uważam, że za podział społeczeństwa odpowiada zarówno PiS jak i PO, co więcej im ten stan rzeczy nie przeszkadza, wszak mają łącznie 70% poparcia.
A co kilka lat jedni i drudzy wymieniają koryto dla swoich ludzi zarzucając poprzednikom, że sobie zawłaszczyli.
Co do Skandynawii to nie wiem jak tam wygląda podejście do Polaków. Bardziej kojarzę Holandię Anglie i Niemcy i tam nasza kochana eksportowa patologia sama wyrobiła sobie renomę.
Nie ma się co oszukiwać mniej więcej w latach 2010 gdzie na naszym rynku było kompletnie do dupy, radę dawali sobie głównie ludzie ogarnięci lub ze znajomościami więc największa patologia wyjechała na zachód (oczywiście wyjechało również sporo porządnych ludzi) i tam zrobili rewelacyjną opinie wszystkim Polakom będąc regularnie na czołówkach lokalnych gazet po pijackich burdach i złodziejstwie.
@mygyry87 no i na tym polega nasz problem. Do tego jeszcze dochodzi łatka weganina (a jak już serio jesteś, to z automatu jesteś takim fanatykiem w tej dziedzinie jak Spurek i wszystkim chcesz ten weganizm narzucić), jak popierasz równouprawnienie (w prawdziwym znaczeniu), to na pewno jesteś feminazistką pokroju Lempart lub jej męskim odpowiednikiem.
Dlatego potrzebujemy jakiejś centrowej partii, która będzie się jednak liczyła że zdaniem społeczeństwa. Zwłaszcza w bardziej kontrowersyjnych sprawach. Brakuje nam też kogoś, kto byłby wolnościowy zarówno gospodarczo, jak i światopoglądowo. No i kogoś, kto pokaże, że można być np. nowoczesnym patriotą.
Boje się tylko, że PISu nikt za to co teraz robi nie rozliczy. W takim przypadku ich następcy też powinni być rozliczeni przez kolejne rządy.
Cóż, do tych krajów faktycznie jeździ sporo patologii, która robi opinie całemu narodowi. Stąd nadal żyje stereotyp Polaka pijaka i złodzieja. Szkoda normalnych ludzi, którzy wyjechali. Większość bardziej rozgarniętych została w Polsce, bo stwierdzili, że skoro są rozgarnięci to sobie wszędzie poradzą. W wielu krajach do dziś funkcjonują powiedzenia "pijany jak Polak", "głupi jak Polak".
Podobny problem mają imigranci z krajów trzeciego świata. Na pewno w tych krajach są też normalni ludzie, którzy serio chcieliby po prostu normalnie i legalnie przyjechać, potem pracować, spokojnie żyć i mieć w miarę dobre relacje z miejscową ludnością. Ale wyjeżdżają głównie pasożyty i niebezpieczni przestępcy. No i też robią opinię całym narodom (W ich przypadku to nawet całej rasie lub całej religii). Tyle że tam zazwyczaj tych normalnych ludzi nie stać na wyjazd do Europy.
Co ciekawe, to właśnie ta patologia najgłośniej krzyczy "Polska dla Polaków".
@Cammax ogólnie w ostatnich kilku latach były próby zmiany trendu polityki i takie partie jak nowoczesna zaliczyła świetny wynik, bo reklamowali się jako partia ekonomiczna nie wchodząca w ideologię, następny był Kukiz który chciał zmian systemowych, też nie wchodząc w światopogląd, Hołownia też miał taki przebłysk, ale szybko poszedł za ideologiczny trendem, w zasadzie każda ta partia zaprzepaściła swoje poparcie wyborców tonąc w objęciach PiS'u i PO i skupiając się na ideologi, którą każdy już rzyga.
Zresztą jak patrzę na demoty jakie są na głównej i idiotyczne komentarze, to wiele się po przyszłości nie spodziewam.
@mygyry87 bo ludzi nie interesuje ekonomia. Jak myślisz, ile procent zdobędziesz, jeśli wyjdziesz na mównicę i powiesz, że jak wygrasz, to zabierzesz zasiłki, ale za to np.obniżysz podatki, pieniądze nie będą już szły na KK, media, jakieś lewicowe lub prawicowe organizacje itd.? Pewnie niewiele. Stąd politycy idą w jak największe skrajności. Bo zazwyczaj większe zainteresowanie wzbudzą politycy, którzy wyskoczą z czymś typu "precz z wszystkimi homo"/"aborcja jest jak usunięcie zęba" niż politycy z programem typu "nie mam nic do normalnych homoseksualistów, ale tych półnagich aktywistów to nie popieram, bo oni bardziej szkodzą niż pomagają swojej społeczności"/"są w życiu różne sytuacje i dla matki, a czasem i ojca na pewno nie zawsze jest to łatwy wybór". Najgorsze jest to, że ci ostatni zostaną uznani za tchórzy, którzy boją się wypowiedzieć i są "mało wyraziści". A i u nas coraz więcej skrajności. Choć i tak jeszcze gorzej jest w USA, gdzie wybór jest dosłownie tylko między skrajną lewicą, a skrajną prawicą.
Polska dla Polaków UE dla .... lewaków ? Może wyślijmy naszych najlepszych dyplomatów Szydło i Duda będzie na Angielski tłumaczył to może ich nie skarzą. brońmy się tu o naszą godność idzie.
Brawo PE! Smutne jest to, że u nas rasizm, ksenofobia, antysemityzm i nienawiść do konkretnych krajów są w pełni legalne (są przepisy które niby zakazują, ale co z tego jak są to martwe przepisy).
Szkoda tylko, że nie ma jakiegoś trybunału przy PE, który mógłby im dać jakieś dodatkowe kary. A najlepiej to ich wsadzić do więzień po tym jak PE zabierze im immunitety.
@Cammax Dzięki naszemu rasizmowi i ksenofobii, możesz ty i twoja kobieta swobodnie chodzić po mieście, nie obawiając się że zaczepi was jakiś sandalarz z nożem, albo inny pastowany nie wjedzie w was ciężarówką, albo się wysadzi w przedszkolu, gdzie masz dzieci.
@Karbulot to co robi PIS, to nie jest żadne dbanie o bezpieczeństwo obywateli, a rasizm i nienawiść w najczystszej postaci.
Zgoda, źle robią kraje takie jak Francja, Szwecja, Niemcy, bo wpuszczają każdego jak leci. Bez weryfikacji i bez konsekwencji, jeśli nie pracuje lub popełni przestępstwo.
Źle też robią Polska i Węgry, bo odmawiają wjazdu tylko za pochodzenie.
Z jakiegoś powodu w wielu krajach to czarni są miłej widziani niż my. Zobacz np. co mówią w krajach skandynawskich. Jakbyś zobaczył ich komentarze, to byś wiedział. Jak coś, to większość stron ma teraz opcje tłumaczenia komentarzy. A jakbyś miał okazję zapytac osobiście kogoś stamtąd, co o tym sądzi, to gwarantuje, że każdy rodowity mieszkaniec krajow zachodnich i skandynawskich powie, że chce u siebie czarnych, a Polacy niech się wynoszą byle dalej i na zawsze.
Skoro tak bardzo popierasz odmawianie wjazdu tylko za pochodzenie, to tylko przypomnę, co robiły kraje skandynawskie w czasie II WŚ i PRLu. Każdemu Polakowi, który był tak naiwny, by tam próbować uciec odmawiały azylu i kazały wypieprzać. To w najlepszym wypadku. W gorszych wypadkach- wydawali Niemcom lub ZSRR (w zależności czy mówimy o II WŚ czy o PRLu). Teraz kraje te też by zakazały nam wjazdu. Ale nie mogą, bo jest UE i Schengen. I jak Ci się podoba takie podejście? Łatwo nam pochwalać, gdy my to komuś robimy. Zawsze jednak to my możemy być tymi uchodźcami, czy imigrantami, których ktoś nie wpuści tylko że względu na pochodzenie.
Teraz przykład dyskryminacji białych przez czarnych: na Haiti kiedyś był zakaz wjazdu i osiedlania się dla białych, bez wyjątków. I jak, pasuje taka opcja?
@Cammax Jeśli chodzi o kraje skandynawskie, kiepsko trafiłeś. Mieszkałem 30 lat w Danii i wierz mi, Duńczycy źle się wypowiadają o czarnych czy musyłmanach. Tak samo Szwedzi i Norwegowie (byłem wiele razy w tych krajach). Tylko nie sugeruj się, tym, że ogólnie się słyszy że Skandynawowie nie wypowiadają się źle. Owszem, nie wypowiadają się, bo u nich tego NIE WOLNO ROBIĆ. Nie raz miałem problemy, za swój niewyparzony język, kiedy w Kommune (taki Urząd Gminy), chlapnąłem cos niepochlebnego o nierobach z Afryki i Azji. Więc siedzą cicho. Ale jak poznasz jakiegoś Duńczyka, który Ci zaufa dowiesz się co sądzi o pastowanych chłopcach. Dania ma obecnie duży problem. Starsze pokolenie ma zaszczepioną pracę, poprzez pranie mózgów (żebyś wiedział, jak w przedszkolach i szkołach duńskich piorą dzieciom mózgi). Ale nowe pokolenie nie chce pracowac na zasiłki dla Arabów. także akurat o krajach skandynawskich (głównie Danii) mam bardzo szerokie pojęcie.
@Cammax Na to czy ktoś jest uchodźcą czy nie są odpowiednie przepisy weryfikacyjne. Dana osoba zgłasza się na przejściu granicznym i oświadcza że jest uchodźcą
i będzie się starała o ten status,następnie jest weryfikowana jej historia czy jej się to należy. Podstawą tutaj jest fakt dostania się do danej placówki straży granicznej legalnie,nielegalne przekroczenie dyskwalifikuje osobę do ubiegania się o status uchodźcy. Te same przepisy obowiązują w całej unii i strefie Schengen. To nie jest tak że ktoś o innym kolorze skóry będzie rozpatrywany inaczej, na tzw. widzimisię. Przepisy są klarowne w tym aspekcie.
@Karbulot nie mniej jednak Polaków tam raczej nie lubią. Nie jesteśmy tam zbyt mile widziani. No i nas tam mogą w majestacie prawa prześladować i dyskryminować, bo żadne przepisy nas tam nie chronią. Można co najwyżej probować z naszego kodeksu. W sensie że przestępstwo na szkodę polskiego obywatela. Ale tu wchodzi kwestia ekstradycji. A kraje skandynawskie nawet Polaków nam nie wydają (o ile są przeciwnikami rządu) a co dopiero swoich obywateli. Więc mamy 2 wyjścia:
1. Mieć honor i nie pchać się gdzieś, gdzie nas nie chcą. W końcu jest tyle krajów, gdzie nas lubią,
2. Zacisnąć zęby i znosić represje. Wielu ludzi za pieniądze zniesie wszystko, więc o to jest do zrobienia.
Szczerze wątpię, że ktoś w krajach skandynawskich chciałby się zadawać z Polakami, a co dopiero wchodzić z nimi w bliższa relację. Tam mają nas za patologię, złodziei, alkoholików i przestępców. No i oszustów i kombinatorów.
@Kliszo80 jeśli się kwalifikuje, to powinno się taka osobę wpuścić. A wywalić tylko wtedy, gdy po jakimś czasie nadal nie pracuje lub popełni przestępstwo i jest dla nas niebezpieczna. A u nas to tak nie do końca działa. Na ukraińskiej granicy niby wpuszczano każdego jak leci, bez weryfikacji. Ale o ile byli oni biali. Czarnych wypychano na koniec kolejki po to, by ostatecznie nie wpuścić. I nikogo nie obchodziło, czy mają ukraińskie obywatelstwo, czy może dopiero czekają na nadanie im go, czy też wzięli się na granicy niewiadomo skąd i tylko próbują wykorzystać sytuację.
Inne kraje znowu też robią i robiły źle, bo brały każdego jak leci.
@Cammax Niestety, ale wszystko jest na odwrót. Polacy są cenieni, bo są dobrymi i sumiennymi pracownikami. Przepisy jak najbardziej nas chronią, bo mamy takie same prawa. Mając pobyt stały jesteś traktowany jak Duńczyk. Mam kolegów Polaków, mieszkających w Szwajcarii, Holandii, Wielkiej Brytanii. Tam bywają zaciachy co do ich polskości. Ja podczas 30 lat mieszkania w Danii ani razu nie doznałem przykrości z powodu bycia Polakiem. I jak najbardziej miałem dużo znajomych Duńczyków. bardzo sympatyczny i miły naród. Także sorry, ale piszesz zupełne głupoty.
@Karbulot dla nich, podobnie jak i dla reszty Europy północnej jesteśmy tylko tanią siłą roboczą, a nie równoprawnymi obywatelami. Dlatego może nas doceniają. Bo Duńczyk/Norweg/Szwed/Islandczyk raczej nie pójdzie pracować fizycznie w polu, czy na budowie. Nie pójdzie też sprzątać innym domów, czyścić kibli lub na zmywak. A jak już, to na pewno nie będzie tego robił przez kilkanaście godzin dziennie za głodową stawkę. A Polak nie tylko z pocałowaniem ręki taką pracę przyjmie, ale też zgodzi się na pracę kilkanaście godzin dziennie i za głodową stawkę.
Często się słyszy, że ludzie musieli tam zmieniać nazwiska na mniej polskie z powodu dyskryminacji, że nikt nie chce wynajmować Polakom mieszkań (nawet nie zawsze chodzi o to, że właściciel ma problem z tym, że Polak chce wynająć, a często o to, że ludzie nie życzą sobie Polaków w swoim sąsiedztwie, no i po prostu nie chcą takiego mieszkania wynająć). Bardzo niewiele widziane jest też tam mówienie po polsku (nie mówię o kimś, kto nie zna języka i domaga się np. żeby w urzędzie go obsłużyli po polsku, a np. o rozmowie przez telefon z Polakiem, który nie zna innego języka). Tak samo jak mówienie z polskim akcentem.
Co do tego że Anglicy nas nie lubią, to niestety prawda. Tam to nawet zdarza się i przemoc fizyczna. Oczywiście w połączeniu z jawną dyskryminacją.
@Cammax Tu masz rację. Rzeczywiście, ale Polak w DK nie ma raczej perspektyw i wyboru. Albo praca w fabrykach (np mebli, głównie mężczyźni), albo sprzatanie po szkołach i biurach (kobiety). Jak jestes lekarzem, albo informatykiem, to jeszcze może coś załapiesz. A tak to słabe zawody.
Tylko wiesz, ja to widzę inaczej. Miszkałem w DK 30 lat. Wyjechałem zaraz po wojsku i wróciłem do PL niedawno. Znam doskonale język i mimo iż pracowałem w fabrykach, to awansowałem w nich, tak że byłem przełożonym pracowników. No Duńczykom nie bardzo to było w smak, ale szefostwo wolało na takim stanowisku wykwalifikowanego Polaka, niż Duńczyka po tekniskskole. Zresztą w DK nie wolno okazywac niechęci innym krajom. To takie trochę państwo policyjne. Dlatego Polacy nie odczuwają swojej niższości. Poza tym to nie są krewcy Angole. Skandynawowie to naród spokojny z zimną krwią. Tam nawe jak cię zwalniają z pracy, to czynią z uśmiechem. Szef się do ciebie szczerzy, a ty nie wiesz czy ci daje podwyżkę, awans, czy zwalnia z roboty.
@Karbulot jednak Duńczycy, Szwedzi, Norwegowie i Islandczycy (Finowie w trochę mniejszym stopniu) nami gardzą, mają nas za podludzi. Nie mamy tam takich samych praw jak oni. Np. nie mamy prawa do normalnych zawodów, a jedynie do tych, które dla nich są poniżające (jakaś budowa, służący, a nie przepraszam, "pomoc domowa", praca w polu, praca w fabryce). No i musimy tam pracować prawie 20 godzin za głodową stawkę. Nie mamy też prawa kandydować w tamtejszych wyborach. Choć inni mogą, bo widać tam i czarnych polityków. Ale Polaków nie ma.
Jednej rzeczy nie rozumiem: co takiego mają w sobie te kraje, że Polacy mimo że nie są tam mile widziani tam jadą? Wiem, pieniądze, ale dobre zarobki są też w Niemczech, Austrii itd. a tam nas jednak o wiele lepiej traktują. Wiadomo, idioci są wszędzie, ale tam przynajmniej mamy prawo do normalnych warunków pracy i godnej wypłaty. No i sytuacja, gdy ktoś odmawia wynajęcia mieszkania Polakowi to wyjątek, a nie reguła.
Szczerze- osobiście nie widzę sensu pchania się tam, gdzie nas nie chcą.
@Cammax Nie dlatego, że nami gardzą. Bo do lepszych prac w DK nie przyjmują także Niemców, Amerykanów, Francuzów, czy nawet Skandynawów z sąsiednich krajów (a tacy w DK mieszkają). Po prostu dobre prace i wysokie prace są dla Duńczyków i już. Przypuszczam, że też kiepsko byś się czuł, jakby twoim szefem w robocie został jakiś Ukrainiec. Poza tym wiele prac jest tylko dla Duńczyków jest z powodu, że obcokrajowcy za słabo mówią po duńsku, nie mają ukonczonych szkół duńskich, gdzie jest wykładana duńska ekonomia itd. Po to Duńczyk studiuje, aby mieć zagwarantowaną pracę, a nie przegrywać z jakimiś obcokrajowcami. Oczywiście są wyjątki (jak ja), którzy mają dobrą pracę. Ale ja mówię po Duńsku jak Duńczyk, wpasowałem się tam i było OK. Poza tym w Danii jest jeszcze awans pracowniczy. Nigdy nie dostaniesz dobrej roboty z ulicy. Nawet Duńczycy po wysokich wykształceniach zaczynają od niskiego stanowiska i pną się w górę, lub zmieniaja pracę za porozumieniem. Polak nie awansuje, bo po prostu brak mu dobrej znajomości języka i odpowiedniego wykształcenia uznawanego w DK. W każdym kraju tak jest. U nas jakoś Ukraińce pracują na budowach albo na kasach w sklepach. Wydaje mi się, że podobnie jest w innych krajach, ale głowy nie dam.
Ja mam takie pytanie. Ty byłes kiedyś w jakims kraju skandynawskim? To znaczy nie na jakiejś wycieczce, ale zyłeś i pracowałeś. Bo niestety, miło się dyskutuje, ale piszesz bzdury. Nie wiem jak jest gdzie indziej, ale ja jestem pół-Duńczyk, zaakceptowanym przez ich społeczeństwo. Wiem jak tam jest. U nich Polacy mają słabą pracę także dlatego, że 90% wyjeżdżających to zwykłe robole bez wykształcenia i perspektyw w Polsce. Jak ktoś ma dobrą prace i wykształcenie, nie musi migrować. Więc jak robole mają załapać dobro robotę?
Czy wie ktoś gdzie można obejrzeć ten "spot pis ostrzegający przed polityką imigracyjną PO" z wyborów samorządowych 2018, którego dotyczy sprawa? Bo chciałbym go obejrzeć i wyrobić sobie własne zdanie.
@haakim1
Edit: znalazłem. Chociaż w wynikach google go nie było...
https://twitter.com/pisorgpl/status/1052530980190334977/mediaViewer
A tu jest analiza krytyczna tego klipu:
https://oko.press/twitter-uznal-ze-ksenofobiczny-spot-pis-lamie-jego-zasady-ale-spot-ciagle-wisi
A swoją drogą ten klip kosztował 122 tys. zł z czego 50 tys scenariusz... ja prdl...
O rasizm, w sensie ? Na czym polegał ten rasizm...?
@Kocioo obejrzyj sam i wyrób sobie własne zdanie. Wkleiłem link powyżej
@haakim1 Chodzi o ten klip o emigrantach ? I to ma być podstawa do oskarżenia tych konkretnych ludzi o rasizm?
@Kocioo "Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa potwierdził, że akt oskarżenia ma podstawy prawne i zarejestrował sprawę. (...) – czytamy w poście na Facebooku Ośrodka Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych" - to cytat ze strony polityka.se.pl
Także wracając do Twojego pytania - wychodzi na to, że tak.
@haakim1 Nie są to moi ulubieńcy...ale chodzi mi o to że dlaczego ci konkretni ludzie? Poza tym treść klipu nie ma wydźwięku rasistowskiego a antyemigrancki. Jeżeli chodzi o PE to grube przegięcie. Mimo że tych ludzi nie widzę w roli reprezentantów Polski gdziekolwiek. To zmuszanie posłów PE do reprezentowania jedynie słusznych poglądów tu nie ma miejsca na demokrację to krok do totalitaryzmu.
Tylko za rasizm to jakis żart
@lokutus . Rasizm to w ich przypadku najmniejsza przewina, ale od czegoś trzeba zacząć.
A swoją drogą Ala Capone nie skazali za zbrodnie tylko za podatki, może i tu trzeba będzie podobnie.
@lokutus @Banasik jaki chory absurd, że łatwiej odebrać immunitet za rasizm, czy za jakąkolwiek gorszą rzecz.
Muszę jednak przyłączyć się do oburzenia, że rasizm to trochę za mało, żeby odebrać komuś immunitet. E ten sposób, można każdemu go zabrać pod byle pretekstem. ( teraz rasizm, kiedy indziej seksizm, albo za to, że krzywo spojrzał na muzułmanina)
Jak im się mówi prawdę to bardzo boli,wszyscy mają tylko przytakiwać i będzie dobrze.
@norrbi
Bo to przeciez RASA PANÓW :/
To są leszcze,ziobro to drapieżnik.Ja proponuję dożywocie dla typka.Bez możliwości wcześniejszego zwolnienia za dobre zachowanie.No i Antoniego M.wrzuciłbym do jakiegoś psychiatryka.
@Tmaniek dlaczego dożywocie? pinokio coś tam ostatnio mówił, że popiera karę śmierci podobno. No to wypadałoby się stosować do zasad, które się głosi...
@haakim1 . Kara śmierci to akt miłosierdzia na jaki nie zasługuje. Zero i kaczor powinni dostać dożywocie i z celi obserwować jak po kolei są odwracane wszystkie ich deformy.
@haakim1 Więzienie,ale takie wiesz,z ciężką pracą np.kilofem w kamieniołomie.Komora gazowa odpada:)
@Tmaniek z) 0 powinien zakosztować celi nawet bez fantazjowania normalnej celi i z przywilejami jakie tam poczynił. pięciu w 4 metrach i z paczką 5 kg na 3 miesiące. bez kaucji chorobowego i korony. tego mu życzę
Na wniosek Rafała Gawła, gościa którego ściga prokuratura i uciekł do Norwegii i poczuł się urażony filmem o imigracji.
Parlament europejski się co najmniej ośmiesza, ale jakoś trzeba przykryć brudy które ostatnio wyszły.
@mygyry87 Kulturalny, merytoryczny komentarz, ale same minusy. Nic tak nie boli lewaka jak prawda. Mój + :)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 lutego 2023 o 12:31
@mygyry87 Jeśli mówisz o "brudach", to wspomnij o postępowaniach wyjaśniających (po ludzku - śledztwach), które prowadzi PE przeciw Czarnieckiemu i Porębie (tak, to ten sam gagatek) w sprawie łapówek katarskich. Dodatkowo, Czarniecki (tak, ten sam) jest analizowany w sprawie wyłudzenia diet, czy kilometrówek.
Zgadzam się jednak z tym, że kwestie rasizmu, parytetu, lgbtqbpdtgwd zajmują aktualnie zbyt wysokie lokaty w dzisiejszym życiu publicznym.
@bromba_2k a wiesz, że to okazał się fejk? Przecież było na demotach więc to musi być prawda, co nie?
@mygyry87 Na anglojęzycznej Wikipedii piszą, że Gaweł dostał w Norwegii azyl polityczny. Norwegia uznała, że Polska nie zapewniła i nie jest w stanie zapewnić uczciwego procesu i że Gaweł padł ofiarą prześladowań przez państwo polskie, w szczególnośvci przez upolitycznioną prokuraturę Zera i nie-niezawisłe sądownictwo (Izba Dyscyplinarna i inne przypadki). Poza tym jedna z fundacji, które miał jakoby zdefraudować Gaweł zaprzecza, że w ogóle zginęły jakieś środki.
@haakim1 ah tak Wikipedia i oskarżony to jest zdecydowanie najlepszy argument do oceny sytuacji.
A może zwykła chronologia?
Prokuratura zajęła się Gawłem w 2014r (to chyba nie PiS, prawda?)
Pierwszy wyrok 2016r (wtedy nikt nawet nie wspominał o problemach z sądami)
Obrona biednych obrońców mniejszości jest wybitnie modna, przecież oni są tacy fajni, tęczowi i liberalni, opresyjne państwo na pewno ich krzywdzi.
Podsumowując Gaweł to człowiek kryształ.
@mygyry87 artykuły na wiki przynajmniej podają źródła z których pochodza informacje i można sobie grzebąc głębiej i sprawdzać ich wiarygodność. Ale łatwiej jest przypiąć łatkę, odtrabić moralne zwycięstwo (bo przecież to przestempiec jest i bandyta... i pijak, bo każdy pijak to złodziej) i zakończyć dyskusję.
Norwegia nie przyznaje obywatelom UE azylów politycznych od tak z kapelusza, Gaweł jest pierwszym Polakiem który dostał azyl od czasów tzw. upadku komunizmu. Także to daje do myślenia. Jeśli ktoś lubi myśleć oczywiście.
@haakim1 tak przestępca, dokładnie tak orzekł polski sąd, w tym wyrokiem prawomocnym, oczywiście jakiś arbitralny osąd w oparciu o lewackie donosy jak to biednego prześladujoo są prawdą najświętszą.
Od razu na myśl przychodzi mi na myśl inny nie winny polak w innym skandynawskim kraju, taki jeden przyrodni brat znanego redaktora.
Albo mniej znany przykład bodaj z Irlandii jak z taką samą argumentacją odmówili ekstradycji dilera narkotyków, bo tak bardzo się przyłożyli nasi europosłowie do narracji jak to u nas w sądach biją ludzi, idąc twoimi porównaniami.
@mygyry87 Pewnie tak, ja to czytałem w moskiewskiej "Prawdzie".
@mygyry87 to dość ciekawe, bo kto jak kto, ale Szwedzi podczas II WŚ i PRLu całkowicie zabraniali Polakom wjazdu do tego kraju. W najlepszym wypadku kazali ci tylko wypieprzać, bo azylu nie dadzą. W najgorszym wydali Niemcom lub ZSRR.
Holandia np. nigdy nie wydaje polskich azylantów PISowi. Podobnie robi każdy demokratyczny kraj.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lutego 2023 o 23:40
@Cammax zapomniałem, dyktatura, zabawnie to świadczy o sędziach którzy nie utożsamiają się w żaden sposób z rządem, ale grzecznie spuszczają łeb w dół i siedzią cicho, żeby ich sprzeciw wobec takim traktowaniu ich przez władze innego kraju nie był równoznaczny z rzekomy poparciem pisu, ciekawe jak daleko można posunąć się w takim dewastującym absurdzie, żeby tylko nie mieć przypiętej łatki pisowca.
Niezmiernie bawi mnie ta ślepa zabawa, gdzie oprócz głupoty pisu dokładają swoją całkowicie niszcząc samemu własny autorytet.
Pewno w wielu krajach nawet nie wiedzą kto to Kaczyński a bardziej niż pewne, że tego wymówić nie umieją. Władza się zmieni i nawet tego nie zauważa, ale przez następne dekady będą powtarzać frazes o dyktaturze w Polsce i o tym, że Sędziowie w Polsce niczym się nie różnią od tych stalinowskich.
Wiele razy już pisałem, że o ile słuszna walka wewnątrz państwowa ma sens o tyle jej eskalacja na zewnątrz zrobi więcej szkód walczącym niż rządzącym. Spoko niech to trwa, lubię obserwować takie autodestrukcję i ślepe zachowania, co najbardziej ironiczne przez osoby które mają być kręgosłupem kraju.
@bromba_2k twoja sprawa, gdzie czytałeś, jak widać nic nie przeszkadza Ci powielać fejki przed próbą sprawdzenia ile w tym prawdy.
@mygyry87 cóż, nie ma.u nas niezależnych sądów. Są przejęte przez PIS. Jakoś mimo PRLu i lat 2005-2007 aż do 2015 byliśmy uważani za demokratyczny kraj. Zgoda, może z wadliwą demokracją, ale nadal demokratyczny.
Nie bez powodu kraje skandynawskie zaczęły przyznawać nam azyle dopiero po nastaniu PIS. Dziś każdy kto jest przeciwnikiem PIS dostanie tam azyl od ręki. A jeszcze niedawno nawet nie mieliśmy do tych krajów wstępu. W zasadzie to dopiero od wejścia do strefy Schengen możemy tam wjeżdżać. Nawet w PRLu nie tylko nie mogliśmy, ale też nie mieliśmy prawa do azylu. A jak ktoś był na tyle głupi, by probować tam, a nie np. do USA, Niemiec (wtedy to właściwie RFN), Francji, Włoch itd., to Szwedzi nie tylko kazali wypieprzać, ale i wydali władzom ZSRR.
O Kaczyńskim to na pewno słyszeli. Myślę że to jego bardziej znają niz Dudę i Morawieckiego. Choć jedno jest pewne- tych dwóch ostatnich to przynajmniej potrafią wymówić. Kaczyńskiego raczej nie.
Szczerze też wolę, żebyśmy to wewnętrznie załatwili, bo będą mniejsze straty wizerunkowe. Ale czasem tak się nie da. Myślisz, że dałoby się wewnętrznej obalić Putina, Organa, czy Kima? Nie sądzę. W takim przypadku presją międzynarodowa ma sens, choć przynosi olbrzymie straty wizerunkowe na świecie. Ale to jest do indukowania. Zobacz jak dobrze kazdy (oprócz polskiego, węgierskiego rządu ich wyborców postrzega Niemców. A po II WŚ chyba każdy myślał, że oni już nie odbudują wizerunku).
@Cammax akurat jak widzimy dyktatorzy nie przeszkadzają dopóki mają wspólne interesy, co do Putina "róbmy interesy z Rosją taka jaka jest" co mogło pójść nie tak?
Niezależność sądów to takie naiwne napompowane hasło, które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, zresztą skoro się chcesz cofać do PRL to dobrze, bo wielu z nich nadal dzierży władze na najwyższych stanowiskach w sądach, to coś kulawy mają osąd te kraje skandynawskie a może chodzi o czystą politykę, prawda?
@mygyry87 wiesz, sporo zależy od tego, czy dany kraj jest silny i bogaty, czy może jednak nie. Oficjalnie Rosji i Korei Północnej prawie nikt nie popiera, ale też nikt im się nie sprzeciwi. Wiesz czemu? Bo oba kraje są silne, mają nowoczesne uzbrojenie, którego w razie potrzeby nie zawahają się użyć. No i Rosja też jest bogata.
A Polska i Węgry? Nie dość, że biedne, to jeszcze słabe militarnie. Dlatego z nami nikt się nie liczy, choć też nie jesteśmy demokratyczni.
A sądy nie będą nigdy całkowicie niezależne. Przynajmniej tak długo, jak politycy będą mieli jakkolwiek wpływ na wybór sędziów.
Nawet kraje skandynawskie mają o wiele lepsze relacje z Rosją niż z nami. Wynika to przede wszystkim z faktu, że Rosja jest silna i bogata, no i nie domaga się niczego w związku z Potopem (w sensie reparacji, odwetu, zwrotu dzieł itd.). Dlatego nam nikogo nie wydadzą. Chyba że zmieni się u nas rząd, to może siądą do rozmów... No i wszyscy w krajach skandynawskich też nas nienawidzą i nami gardzą. To też robi swoje. Za to Rosjan raczej tam lubią. Przynajmniej na pewno bardziej niż nas.
@Cammax zapomniałeś w tej liście dodać właśnie Niemcy, gdzie wielu sędziów jest wprost z Bundestagu na wysokich stanowiskach, nikt nie płacze o niezależności, po pierwsze jak słusznie zauważyłeś kasa, po drugie są po prostu z tej samej politycznej rodziny, która rządzi w UE.
To wszystko są w większości hasła ukute na potrzeby polityczne i o ile byłoby to w granicach naszej walki politycznej to luz, ale po ataku pisowców (kompletnie w kulawy sposób) na układy, ludzie których interes poczuł się zagrożony wynieśli to na zewnątrz i nadmuchali do granic absurdu, dyktatura, totalitaryzm, faszyzm, wszystko co się da byle mocno rezonowało za granicą.
Natomiast jest to lawina która nie stanie po zmianie władzy. Uważam, że za ślepą polityką pisu równie idiotyczne podążyła PO, bruksela założy teraz w wielu kwestiach chomonto, którego się już nie pozbędą, co zabawniej większość z tego podpisze PiS, żeby dostać zastrzyk kasy z KPO, ale jest to ślepa droga dla jednych i drugich.
Niestety mogę sobie tylko pomarzyć, żeby ani jedna ani druga partia nie wygrała wyborów...
@mygyry87 gdyby świat widział, że sami sobie poradzimy/jesteśmy bogatym krajem, to by się w to nie mieszał. Samo przecież jak najbardziej możemy PISowcow pozbawić immunitetów za rasizm. Ba, możemy nawet za to im cała partię zdelegalizować. Choć moim zdaniem łatwiejsza do udowodnienia byłaby nienawiść narodowościowa, a konkretnie do Niemiec.
Na próby ograniczania wolności obywateli lepiej reagować jak najszybciej, no potem będzie za późno. Np. na Węgrzech, W Rosji, czy w Korei Północnej praktycznie nic się już nie da zrobić. Ludzie tam nawet nie wiedzą, co się dzieje, bo nie ma wolnych mediów.
Zastanawia mnie jedno- skoro PISowcom aż tak ta UE nie pasuje, to po co cokolwiek podpisują, a potem mają pretensje do każdego, byle nie siebie? Czyżby nie czytali, na co się zgadzają?
Wstępując do UE też zaakceptowaliśmy pewne warunki. A z KPO nie dostaniemy ani grosza, póki PIS przy władzy.
@Cammax a kto delegalizuje chociażby partie afd w Niemcach, albo le pen we Francji?
Widzę, że wobec własnej subiektywnej oceny chętnie byś ułożył świat jednym torem, więc bliżej ci do dyktatury niż Kaczyńskiemu.
Od kiedy nie wolno krytykować czyjeś polityki decyzji czy tym podobnych? Jako członek chociażby UE możemy przecież krytykować te czy inne działania ba w każdym z krajów zachodnich się to odbywa, wygooglaj protesty rolników z ostatnich miesięcy jak wyglądały, nie spęd kilkunastu osób a masowe blokady z wysypywaniem obornika w Brukseli, ktoś odważył się nazwać ich antyunijnymi albo prorosyjskimi?
Fakt blokowania takich czy innych środków jako mechanizm do kierowania, lub wybierania władzy w suwerennyn kraju, powinna zastanowić każdą inteligentną osobę.
@mygyry87 no i właśnie. Te dwie partie też powinny być nielegalne. Przecież AFD dosłownie głosi kult III Rzeszy, nienawiść do Polski (ogólnie do innych "podludzi" w rozumieniu Hitlera, ale do Polski zwłaszcza) i uważa, że Śląsk się im należy. Zwłaszcza, że to Niemcy dziś są uważane za jeden z najbardziej tolerancyjnych krajów na świecie.
We Francji podobnie.
Myślę że tu chodzi też o to, że inne kraje nie są w jakimś poważniejszym sporze z UE. A jeśli już, to taki spór szybko udaje się wygasić, bo mają polityków z umiejętnościami dyplomatycznymi. A nasz rząd pod tym względem to katastrofa. Nawet jeśli np. Włochy nie zgadzają się w czymś z UE, czy z Niemcami, to kłócą się tylko o tą jedną kwestię. Nie o wszystko. I nikt im tego nie ma za złe. Czemu? Bo we Włoszech nie ma antyniemieckich partii. Takich jak PIS, które dosłownie głoszą nienawiść, domagają się reparacji itd.
Tak samo Szwecja. Bez wątpienia nie jest za Polską. Za Rosją też niezbyt. Ale gdyby musiała wybrać między tymi dwoma krajami, to wybierze bez wątpienia Rosję. Bo Rosja nic im nie wypomina. Choć PIS i Putin mają w wieku kwestiach podobne poglądy.
Kolejny przykład. USA. Gdyby jakiś rząd na bliskim wschodzie robił to, co robi PIS, to USA już "przywracałyby tam demokrację". Bo tamtejsze rządy są antyamerykańskie. U nas tego nie robią, bo rząd proamerykański.
@Cammax rząd to również opozycja, uważanie, że nie mogę nic w tek kwestii zrobić jest śmieszne, jak już mówiłem rozpędzili kulę śnieżna i sami również poniosą tego konsekwencje z tym, że obecnie najważniejsze jest dorwać się do władzy za wszelką cenę. (zresztą my za to zapłacimy)
Weź pod uwagę szerszy kontekst z czego wynika, że z tymi krajami nie toczy się w żaden sposób sporów.
Dziwnym trafem, jeżeli partia która akurat rządzi jest z ramienia partii która przewodzi w Brukseli to nie usłyszysz żadnych zastrzeżeń co do ich działania, bo ręka rękę myje. Akurat biorąc pod uwagę wydarzenia na Bliskim Wschodzie, Ameryce płd a nawet Meksyku to USA jest teraz kiepskim przykładem.
Ja jestem zdania, że każdy ma prawo do swoich poglądów a ja mam prawo każdy pogląd, ideologię, religie krytykować lub się z nią nie zgadzać, a niestety demokracja ze swoimi zaletami ma ten minus, że czasem u władzy ktoś robi i mówi nie to z czym się zgadzam, ale muszę uszanować wybór innych na ich kadencję, unia obecnie tego nie robi oczywiście pomijając różne powody którymi się kieruje, bo ilu pytanych tyle opinii, jednakże we wszystkim powinien być zachowany umiar a obecnie w moim odczuciu to środowiska lewicowe bardziej się radykalizują niż prawicowe.
@mygyry87 widzisz, w UE partie konserwatywne praktycznie nie istnieją. Wszędzie oprócz Polski, Węgier, Turcji i może jakichś krajów bałkańskich (kompletnie nie orientuje się w bałkańskiej polityce) rządzi lewica. Mniej lub bardziej skrajną, ale lewica. No i teraz do wcześniej wymienionych krajów doszły Włochy. Ale ich nikt nie krytykuje. Czyli Polska, Węgry, Włochy to jedyne kraje UE, w których nie rządzi lewica ani centrum.
Moim zdaniem każdy fanatyzm jest niebezpieczny i lepiej go zwalczać. Co do poglądów to niech każdy sobie głosi co chce, póki nie nawołuje do nienawiści, czy przemocy.
Przykładowo: jeśli powiesz, że przestępców należy deportować, to jest to normalny pogląd. Ale jeśli powiesz, że czarni to nie ludzie, to to już rasizm.
Inny przykład. Jeśli ktoś uważa, że homoseksualiści nie powinni być dyskryminowani, to to też jest normalne. Ale bieganie półnago po ulicy z tęczą już nie.
Można sobie nawet uważać, że np. monarchia jest lepszym ustrojem. Ale nawoływanie do jakiejś rewolucji, by tą monarchię przywrócić już legalne nie jest.
Według mnie oba środowiska tak samo się radykalizują, tylko skrajną prawica nie ma tak wielkich wpływów na świecie (zostały im dosłownie tylko kraje typu Polska i Węgry).
@Cammax w każdym kraju istnieją partie konserwatywne, kwestia tego jak je opiszemy i druga sprawa czy ich ruch ma jakąś sensowną liczbę zwolenników.
W każdym razie ujednolicenie a następne wykorzystywanie pozycji do tłamszenia innych poglądów nie jest w porządku ci zabawniejsze coraz częściej robią to co właśnie robiła konserwatywna strona, tak więcej mamy hipokryzję w rozkwicie, ale najgorsze w tym to co już wspominałem, radykalizm jaki coraz bardziej wyłania się z lewej strony.
@mygyry87 wiadome też że czym innym jest konserwatyzm dla nas, a czym innym np. dla Niemców. To co dla Niemców jest konserwatywne, dla nas byłoby jakąś umiarkowaną lewicą.
No i na zachodzie partie konserwatywne mają marginalne poparcie.
Nawet AFD. Nazistowska partia, dumna z Hitlera i nienawidząca Polski. Promuje bardzo niebezpieczne poglądy (zwłaszcza dla nas), ale nie ma szans na wygraną. Chyba że wciśnie się do koalicji z kimś.
@Cammax afd akurat w ostatnich wyborach zaliczyła całkiem niezły wynik, le pen była blisko wygrania wyborów, we Włoszech prawica, w Hiszpani o ile się nie mylę prawica wraz ze swoimi też dość skrajnymi odłamami też miała mocne poparcie.
Trendy się zmieniają i zawsze może dojść do zmiany władzy, jak myślisz co by było gdyby skrajna prawica zaczęła w Unii wykorzystywać swoją pozycję do regulowania władzy w krajach, gdzie lewica ma większość?
Jestem przeciwnikiem obecnej polityki, polityki która siłą i kasą chce zmuszać niepodległe kraje do polityki jakiej oni chcą nie oglądając się na wybory.
Dla mnie unia powinna być mozaiką różnych poglądów.
Za to co robi i mówi afd (ostatnio ich poseł w ruskim programie opowiadał swoje brednie), za ich marsze neonazistów, rosnący antysemityzm, "zgubienie" tysięcy imigrantów, w ogóle kryzys migracyjny jaki spowodowali, czy uzależnienie siebie i pośrednio całej Europy energetycznie od Rosji, t już dawno powinno być kilkanaście debat na temat praworządności w ich kraju.
Dlatego no nie poprę tego politycznego cyrku przeciw Polsce o "praworządności"
Zresztą wkrótce PiS przewali wybory, mogą się chwalić sondażami jak w wyborach w Warszawie.
Wtedy dokładnie tymi samymi sposobami PO będzie obsadzać swoich ludzi od tv po sądy i będzie przyklask zarówno UE jak i ich wyborców ba nawet prawa nie zmienią które pisowcy wprowadzili, bo będzie im na rękę.
@mygyry87 nie znam aż tak programu Le Len i hiszpańskiej prawicy. Włosi raczej w większości nas lubią, więc tamtejsza prawica nie jest dla nas większym zagrożeniem. Za to ta AFD... To dosłownie antypolska partia. Głosi też kult III Rzeszy. Za samo to już Niemcy powinni ich zdelegalizować, dopóki nie wygrali. A jak wygrają, to niech UE im daje jakieś sankcje. Bo to co oni prezentują, to dosłownie nazizm, a nie żaden konserwatyzm, czy inna prawica (bo te jeszcze z automatu nie zakładają nienawiści do nikogo).
Szczerze obawiam się, że gdyby skrajną prawica urosła w aż taką siłę i zaczęła wykorzystać swoją pozycję, to mielibyśmy powtórkę z II WŚ i Holocaustu. Gdyby zaś skrajna lewica miała aż taka siłę i zaczęła ją wykorzystywać, to znowu byłaby powtórka z jakichś rewolucji komunistycznych. Każda skrajność jest zła i niebezpieczna.
Wolność słowa i poglądów jest ważna. Byle tylko nie były to jakieś skrajne poglądy.
Co do AFD, to pełna zgoda. Sama partia powinna być dawno zdelegalizowana. Oni głoszą kult III Rzeszy, nienawiść do imigrantów (zwłaszcza Polaków), antysemityzm. No i chcą też powrotu zachodnich ziem do Niemiec. Wiadomo, Ślązacy pewnie woleliby być częścią Niemiec, ale jeżeli już, to to ich decyzja i żadna AFD nie ma tu nic do gadania.
Czasem potrzebna jest interwencja organizacji międzynarodowych. Ważne jest jednak by stosować te same standardy wobec wszystkich.
Oby przewalili. Bo sondaże nie dają na to nadziei.
@Cammax jeżeli partia takich czubków ma wysokie poparcie, to znaczy, że Ci którzy są u władzy doprowadzili do sytuacji, że znacząca część społeczeństwa ich popiera i się z nimi zgadza, poparcie dla takich wariatów nie bierze się z nikąd a właśnie z niezadowolenia tym co jest obecnie i władzy, więc prawdopodobnie siłowe rozwiązanie w postaci delegalizacji spowoduje odwrotny skutek. Uważam, że trzeba do takich ludzi dotrzeć swoim programem wyborczym i edukacją a akurat szwaby od lat dbają o to, żeby ich dzieci nic nie wiedziały na temat II Wojny światowej, nie dbają o polską mniejszość w Niemczech (nawet nie uznają i za mniejszość), nie są stanowczy w edukacji imigrantów i ich asymilacji, to wszystko powoduje, że takie właśnie partie jak afd rosną w siłę.
@mygyry87 cóż, my z tym tam nie możemy nic zrobić, bo nawet nie mamy przedstawicieli w niemieckim sejmie. A i nie wiem, czy choć mamy prawo tam wystawiać swoich kandydatów. Wątpię.
Teraz wystarczy, że zacznie się w Niemczech jakiś kryzys, AFD pójdzie strategia Hitlera i wmówi, że to wina mniejszości narodowych, zwłaszcza Polaków i kolejne dramaty gotowe. Choć dzisiejsi Niemcy nie daliby się aż do tego stopnia zmanipulować, by zabijać Polaków bez żadnych oporów. Takie programy to AFD musiałaby promować gdzieś, gdzie nas serio nienawidzą. Np. kraje skandynawskie (tu to by nawet wygrali idąc z obietnicą, że wywalą z krajów wszystkich Polaków) lub Izrael (tu by nie wygrali z prostego powodu. To partia nazistowska. Jakby tam zaczęli mówić o dumie z Hitlera, to w ten sam dzień by ich wyzamykali).
Nie tylko w Niemczech. Większość świata dziś uważa że za drugą wojnę wyłączną winę ponoszą "naziści, którzy spadli z kosmosu" lub Polacy. Nawet w Izraelu nie mówi się niemieckie/nazistowskie, a polskie obozy.
Fakt, sporo poparcia AFD nabija też zachowanie niektórych imigrantów. Bo nie wierzę, że i wśród naszych nie ma patologii. Takich to od razu powinno się albo zamknąć albo deportować. Bez względu na to, czy to Polacy, Austriacy, Turcy, Arabowie, Nigeryjczycy itd. nie umiesz się zachować, to wypad. Chociaż AFD i tak w pierwszej kolejności pozbyłaby się Polaków. W dalszej kolejności może innych ras. Ale to jedyna partia jawnie antypolska na całe Niemcy. Za to w krajach skandynawskich wszystkie partie głoszą nienawiść do nas. W Izraelu też większość.
@Cammax a teraz pytanie, dlaczego można bez problemu zaatakować polską mniejszość, która większości pracuje i ma promil Przestępczości względem swojej ilości?
No bo to przecież biali, hetero katolicy, według stereotypu więc najgorszy sort człowieka według skrajnej lewicy, gdybyśmy mieli przynajmniej beżową karnacje, albo muzułmańską wiarę to bylibyśmy nietykalni a tak to jesteśmy idealnym celem, którego żadne media nie odważą się bronić.
Wracając do poprzedniego wątku, dlaczego dziwne partie mają poparcie, przecież PiS w 2015 roku nie wygrał wyborów, bo zabłysnął jakimiś autorytetami, nawet mówienie, że dzięki obietnicom wyborczym również nie jest oprawione, bo kto w nie kiedyś wierzył? Wygrali, bo PO w swoich działaniach kompletnie olała nastroje społeczne i oczekiwania.
Teraz PiS przegra z tego samego powodu, ale problem jest inny, który jednak stworzyła opozycja, która po pierwsze nie umie w żaden sposób dogadać się między sobą, po drugie każdy problem wynosi na sztandary w zagranicznych mediach i Parlamencie Europejskim, po trzecie nawet nie próbuje przedstawić jakiegokolwiek konstruktywnego programu wyborczego.
Dlatego nie dość, że PiS zdewastuje suwerenność, żeby dostać KPO, to opozycja po przejęciu władzy będzie następne 4 lata skupiać się jedynie na cementowaniu swojej władzy przez czystki w sądach, TV, trybunale, spółek skarbu państwa i to wszystko przy aplauzie ślepych fanatyków, bo przecież pisowców usuwają nie zastanawiając się nad tym, że wymieniają "tamtych" na "swoich"
Jakikolwiek umiar został zatracony i postępuje zacietrzewienie, które przesłania jakikolwiek zdrowy osąd, masz do wyboru albo mówisz, że skoro PiS i robi wszystko źle, albo skoro jest z PO to wszystko robi dobrze. Wtedy od razu diagnoza pisior albo antypolak.
A najlepsze, że w ostatnich latach te dwie partie robią wszystko, żeby zniszczyć jakąkolwiek konkurencję i to jedyna rzecz jaka im wychodzi spójnie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lutego 2023 o 21:54
@mygyry87 wiem jak to brzmi (nie chce usprawiedliwiać nikogo), ale to co Polacy przechodzą w Niemczech, to kropla w morzu w porównaniu do piekła, jakie mają w krajach skandynawskich. W Niemczech nienawidzi nas w zasadzie tylko AFD i jej wyborcy. Ewentualnie ktoś komu jakiś Polak zabrał pracę. Ale to że obcokrajowiec, który tyle co gdzieś przyjechał, ledwo co się dogaduje zabiera pracę, to świadczy tylko że ktoś wcale nie był tak dobrym pracownikiem. Inaczej w jego miejsce nikogo by nie zatrudnili. Podobnie u nas.
Za to w Skandynawii nienawidzą nas dosłownie wszyscy (może oprócz innych imigrantów) i też nas tam żadne przepisy nie chronią.
PIS wygrało głównie dzięki populistycznym obietnicom. Skopiowali najgłupsze pomysły skrajnych odłamów prawicy i lewicy i z tego zrobili program. Tu trochę się po promuje nienawiść do "wroga ludu", tam się trochę porozdaje pieniędzy podatników i wygrana gotowa. A kto po nas to naprawi, to już nie nasz problem.
Najlepiej to by było odkręcić wszystko to, co zrobiono z sądami, publicznymi mediami, instytucjami, państwowymi spółkami itd. tak żeby zasiadali tam faktycznie kompetentni, niezależni od polityków ludzie. Wiadomo, mogą mieć dowolne poglądy, o ile nie jest to jakiś nazizm, czy komunizm, ale nie powinni się z nimi ujawniać mając takie stanowiska. Bo mając rozprawę przeciwko komuś np. z PIS, PO, czy jakiejkolwiek partii trudno zaufać sędziemu, który ma powiązania z tą samą partią.
I tu mamy kolejny problem. PIS sobie zbudowało monopol na patriotyzm, katolicyzm i ogólnie, na polskość. Więc w oczach ich wyborców jak mówisz źle o PIS, to już jesteś zdrajca i opcja niemiecką/rosyjską.
@Cammax tylko właśnie, jedni zrobili monopol na polskość czy katolicyzm a drudzy na postępowość i tolerancje, więc albo jesteś, pisowcem, faszystą katolem albo pro niemcko-rosyjskim zdrajcą, lewakiem zapewne pedałem.
Z tej prostej przyczyny uważam, że za podział społeczeństwa odpowiada zarówno PiS jak i PO, co więcej im ten stan rzeczy nie przeszkadza, wszak mają łącznie 70% poparcia.
A co kilka lat jedni i drudzy wymieniają koryto dla swoich ludzi zarzucając poprzednikom, że sobie zawłaszczyli.
Co do Skandynawii to nie wiem jak tam wygląda podejście do Polaków. Bardziej kojarzę Holandię Anglie i Niemcy i tam nasza kochana eksportowa patologia sama wyrobiła sobie renomę.
Nie ma się co oszukiwać mniej więcej w latach 2010 gdzie na naszym rynku było kompletnie do dupy, radę dawali sobie głównie ludzie ogarnięci lub ze znajomościami więc największa patologia wyjechała na zachód (oczywiście wyjechało również sporo porządnych ludzi) i tam zrobili rewelacyjną opinie wszystkim Polakom będąc regularnie na czołówkach lokalnych gazet po pijackich burdach i złodziejstwie.
@mygyry87 no i na tym polega nasz problem. Do tego jeszcze dochodzi łatka weganina (a jak już serio jesteś, to z automatu jesteś takim fanatykiem w tej dziedzinie jak Spurek i wszystkim chcesz ten weganizm narzucić), jak popierasz równouprawnienie (w prawdziwym znaczeniu), to na pewno jesteś feminazistką pokroju Lempart lub jej męskim odpowiednikiem.
Dlatego potrzebujemy jakiejś centrowej partii, która będzie się jednak liczyła że zdaniem społeczeństwa. Zwłaszcza w bardziej kontrowersyjnych sprawach. Brakuje nam też kogoś, kto byłby wolnościowy zarówno gospodarczo, jak i światopoglądowo. No i kogoś, kto pokaże, że można być np. nowoczesnym patriotą.
Boje się tylko, że PISu nikt za to co teraz robi nie rozliczy. W takim przypadku ich następcy też powinni być rozliczeni przez kolejne rządy.
Cóż, do tych krajów faktycznie jeździ sporo patologii, która robi opinie całemu narodowi. Stąd nadal żyje stereotyp Polaka pijaka i złodzieja. Szkoda normalnych ludzi, którzy wyjechali. Większość bardziej rozgarniętych została w Polsce, bo stwierdzili, że skoro są rozgarnięci to sobie wszędzie poradzą. W wielu krajach do dziś funkcjonują powiedzenia "pijany jak Polak", "głupi jak Polak".
Podobny problem mają imigranci z krajów trzeciego świata. Na pewno w tych krajach są też normalni ludzie, którzy serio chcieliby po prostu normalnie i legalnie przyjechać, potem pracować, spokojnie żyć i mieć w miarę dobre relacje z miejscową ludnością. Ale wyjeżdżają głównie pasożyty i niebezpieczni przestępcy. No i też robią opinię całym narodom (W ich przypadku to nawet całej rasie lub całej religii). Tyle że tam zazwyczaj tych normalnych ludzi nie stać na wyjazd do Europy.
Co ciekawe, to właśnie ta patologia najgłośniej krzyczy "Polska dla Polaków".
@Cammax ogólnie w ostatnich kilku latach były próby zmiany trendu polityki i takie partie jak nowoczesna zaliczyła świetny wynik, bo reklamowali się jako partia ekonomiczna nie wchodząca w ideologię, następny był Kukiz który chciał zmian systemowych, też nie wchodząc w światopogląd, Hołownia też miał taki przebłysk, ale szybko poszedł za ideologiczny trendem, w zasadzie każda ta partia zaprzepaściła swoje poparcie wyborców tonąc w objęciach PiS'u i PO i skupiając się na ideologi, którą każdy już rzyga.
Zresztą jak patrzę na demoty jakie są na głównej i idiotyczne komentarze, to wiele się po przyszłości nie spodziewam.
@mygyry87 bo ludzi nie interesuje ekonomia. Jak myślisz, ile procent zdobędziesz, jeśli wyjdziesz na mównicę i powiesz, że jak wygrasz, to zabierzesz zasiłki, ale za to np.obniżysz podatki, pieniądze nie będą już szły na KK, media, jakieś lewicowe lub prawicowe organizacje itd.? Pewnie niewiele. Stąd politycy idą w jak największe skrajności. Bo zazwyczaj większe zainteresowanie wzbudzą politycy, którzy wyskoczą z czymś typu "precz z wszystkimi homo"/"aborcja jest jak usunięcie zęba" niż politycy z programem typu "nie mam nic do normalnych homoseksualistów, ale tych półnagich aktywistów to nie popieram, bo oni bardziej szkodzą niż pomagają swojej społeczności"/"są w życiu różne sytuacje i dla matki, a czasem i ojca na pewno nie zawsze jest to łatwy wybór". Najgorsze jest to, że ci ostatni zostaną uznani za tchórzy, którzy boją się wypowiedzieć i są "mało wyraziści". A i u nas coraz więcej skrajności. Choć i tak jeszcze gorzej jest w USA, gdzie wybór jest dosłownie tylko między skrajną lewicą, a skrajną prawicą.
Popieram,
Qurva :D
dlaczego pracownicy publiczni mają zasłonięte częściowo gęby? :)
Polska dla Polaków UE dla .... lewaków ? Może wyślijmy naszych najlepszych dyplomatów Szydło i Duda będzie na Angielski tłumaczył to może ich nie skarzą. brońmy się tu o naszą godność idzie.
Ich się powinno wy.ebać z tego europarlamentu oni tam pasują jak Zenek do opery.
Ćwiczyć tych bydlaków batem, aż zdechną.