Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
362 372
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar belzeq
+8 / 14

@gabaryna99 Zepsuł się dziewczynce internet, czy abonament za gugla nie opłacony?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+8 / 8

@konto usunięte https://www.zw.com.pl/artykul/672894.html?print=tak

"Trybunał narodowy, bo za taki należy uznać Sąd Najwyższy Kryminalny, nie wahał się skazać na śmierć wysokich rangą przedstawicieli duchowieństwa. Nie zapomniano, jak targowiccy księża i biskupi odprawili uroczystą mszę świętą w Grodnie dla uczczenia II rozbioru Polski. Nie zapomniano, jak biskup Kossakowski przyjął od Rosjan 4 tys. dukatów w złocie za przekupienie 60 posłów, a biskup wileński Ignacy Jakub Massalski podpisał traktat zrzeczenia się przez Rzeczpospolitą ziem zagarniętych przez Rosję i Prusy w czasie II rozbioru.

Nie zapomniano też, że 3 maja 1791 r. nuncjusz papieski Saluzzo pisał do Rzymu, że nowo uchwalona ustawa zasadnicza jest zamachem stanu dokonanym przez „motłoch", a niespełna rok później papież Pius VI wysłał „breve dziękczynne" do carycy Katarzyny II za rozbiór Polski."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
+5 / 5

@belzeq Ciekawe pod jakim nickiem będzie teraz występować gabaryna99. Szybki się spaliła durna Gabrysia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polski_niewolnik
0 / 0

@konto usunięte Masz rozdwojenie jaźni? Dlaczego piszesz o sobie w liczbie mnogiej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Demencja_
+8 / 8

Cóż, zrozumiałe że w Polsce nie jest lubiana, ale to nie zmienia faktu że była bardzo sprawnym i szanowanym w Europie władcą, mimo że pochodziła z innego kraju. Rosja wiele jej zawdzięcza, podobnie jak Polska np. Jagielle, który przez Rusinów też pewnie nie był specjalnie lubiany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N next_1
+1 / 1

albo ubolewają i apelują albo jak tutaj wycjhwalają pod niebiosa - tak już mają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
+8 / 12

No cóż za wygraną nad krzyżakami większość eruopy chciała nas najechać, a papież Grzegorz XII rzucił klątwę na króla i polaków. Klątwa ta nigdy nie została zdjęta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aqq300
+5 / 5

Przypadkowo również Grzegorz lecz XVI po Powstaniu Listopadowym popełnił encyklikę „Cum primum" potępiajaca wszelkie ruchy wyzwoleńcze; dowodził, że każda władza pochodzi od Boga a dążenie do wolności jest grzechem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+2 / 2

@Maverick98 Na wszystkich Polaków? A JPII jako objęty klątwą mógł zostać papieżem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M milosza
+1 / 1

@saz06 klątwa się przeterminowała

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 1

@saz06 Tak na wszystkich, poczytaj. A co do jpii to pewnie ci co poszli na księdza sie nie liczą. Albo nie wiem, wiesz że instytucja kościoła rządzi sie zmiennymi prawami w zależności co im pasuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+3 / 5

@Rogger77 Przecież z jednego jarzma poszliśmy pod drugie takie samo, tylko rosyjskie. Co Ty piszesz? Tak, to prawda, że chłop to był człowiek zniewolony, ale w tym okresie wszędzie tak było. Dopiero wraz z rozwojem technologicznym ludzie powoli zaczęli się budzić ze snu poddaństwa, aktualnie klękamy przed korporacjami, bo historia świata się nie zmienia, zmienia się wyłacznie narracja, a tak wszystko jest zapętlone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 6

@Wiedzma No właśnie nie było tak samo. ta dawna Polska była jedynym w Europie krajem praktycznie niewolniczym, w każdej wsi stałą szubienica i pręgierz, chłop był niewolnikiem zmuszanym do pracy dla pana. Ktokolwiek przyjechał z zagranicy to był przerażony tym jak szlachta upodliła i zniewoliła swoich poddanych. Nigdzie tak nie było, nawet w Rosji, gdzie car trzymał bojarów krótko, a w końcu zniósł pańszczyznę. O Europie zachodniej nie ma co nawet mówić, tam od XVI wieku chłop był obywatelem, miał swoje prawa i tylko płacił daninę państwu. Prawda jest taka że na zabory narzekały tylko szlacheckie elity, większość ludności się cieszyła, dla chłopów to było wybawienie, dlatego nie chcieli brać udziału w żadnych powstaniach i nie utożsamiali się z interesami szlachty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+3 / 5

@Rogger77 :) Było tak samo, za co Francuzi mordowali szlachtę, chyba ciut Ci się daty pomyliły, bo rewolucja francuska była w XVIII wieku, i nie zrobiono jej za darmo. W Wielkiej Brytanii chłop również należał do pana, tak samo było w Niemczech. Co było później? 14 godzinny dzień pracy, dzieci pracowały za jedzenie w domach dziecka dla właścicieli ziemskich lub właścicieli fabryk, dzieci pracowały w kopalni, ludzie ze wsi byli zwabiani do miast pod pretekstem lepszego życia i mieszkania za darmo - owszem, dostawali mieszkania od właścicieli fabryk, tyle, że później pracowali niewolniczo bez dni wolnych. Pisałam kilka miesięcy temu spore wypracowanie na ten temat. Nie wiem skąd masz te informacje, ale są bzdurne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
0 / 2

@Rogger77 Natomiast w Rosji chłop mógł być sprzedany, Kaśka ponad 800 000 chłopów oddała jako własność prywatną, chłop pańszczyźniany nie mógł się żenić bez zgody swojego właściciela. (źródło: Brytanika). Dopiero z czasem sytuacja zaczęła się zmieniać, kiedy chłopi zaczęli się częściej ubiegać o swoje, na Zachodzie chłop był chłopem nadal, nie miał praw większych od psa, natomiast zamiast odrabiać pańszczyznę musiał płacić właścicielowi ziemi za dzierżawę. Rzeczywiście się pozmieniało hoho :D Musisz zweryfikować swoje dane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lutego 2023 o 12:39

R konto usunięte
-1 / 1

@Wiedzma Bzdura, na Zachodzie chłopi należeli do stanu trzeciego i byli ludźmi wolnymi i obywatelami, mieli prawa i przywileje. We Francji rewolucja wybuchła właśnie dlatego, że bogacący się stan trzeci widział w ubożejącej ale ciągle uprzywilejowanej szlachcie konkurencję i przeszkodę w rozwoju handlu i przemysłu. W Rosji faktycznie też była pańszczyzna i sytuacja chłopów do XIX wieku była gorsza niż na Zachodzie, ale nie tak zła jak w szlacheckiej Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
+3 / 5

@Rogger77 No ciekawe, ile odrabiał chłop pańszczyzny ? A ile oddajesz teraz w podatkach ? Policz sobie, teraz mamy pańszczyznę dopiero.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
-1 / 3

@Maverick98 Nie powielaj mitów. W XVII wieku chłop musiał odrabiać 16 dniówek pańszczyzny w tygodniu, do tego musiał ciągle naprawiać drogi, świadczyć usługi we dworze, był przywiązany do ziemi, żył w szałasie ze zwierzętami, nie miał butów i głodował.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
0 / 2

@Rogger77 "W obawie przed tymi ucieczkami junkrzy zaczęli mocniej przywiązywać
chłopów do siebie. Feudalna zależność osobista, gruntowa i sądowa na wschód
od Łaby nasilała się coraz bardziej, za czym szedł wzrost robocizn w postaci
m.in. pańszczyzny. Junkrzy straty materialne próbowali sobie powetować nie
tylko nowym osadnictwem, ale i nierozsądnym wzrostem świadczeń feudal-
nych i pańszczyzny, tak samo jak w Rzeczypospolitej. To ta przesada wywołała
w Prusach XVIII w. politykę „ochrony chłopa”. W Polsce jej efektem była dra-
matyczna sytuacja chłopów poddanych i jednocześnie lukratywna kolonizacja
niemiecka na prawach czynszowych i z długimi wolniznami. Narastało też w XVIII w. rozdrobnienie własności chłopskiej Wszędzie
rosła liczba biednego i też bezrolnego chłopstwa (Kleinbauern, Kätner, Tage-
löhner). Na Pomorzu Zachodnim od XVI w. do 1717/1719 r. liczba chłopów
i półchłopów spadła z 8826 do 5928, czyli o 1⁄3, podczas gdy biedniejszych
zagrodników wzrosła. Na Śląsku w 1767 r. było tylko 24,2% chłopów większych
gospodarzy (Bäuern), natomiast aż 47,8% ogrodników i 28% budników, domino-
wało więc biedne chłopstwo i było to regułą. W księstwie świdnicko-jaworskim
na początku XVIII w. najuboższa wiejska ludność komornicza i chałupnicza
stanowiła 50–70%. W dobrach pszczyńskich wyraźnie widoczny był stopniowy
wzrost liczby zagrodników: w 1740 – 14,5%, w 1764 – 19,6%, w 1781 – 23,1%,
w 1800 – 35,7%. Podobnie było poza Prusami – w Saksonii, w pruskiej Westfalii"

:) A możesz podać źródła tego, co piszesz? Bo ja podaję.

Dalej: "Od 1765 roku Andrzej Zamoyski zniósł pańszczyznę w dobrach bieżuńskich, ks. Paweł Brzostowski w dobrach Merecz na Wileńszczyźnie, nieco później Stanisław Poniatowski w dobrach korsuńskich."

Tak, masz rację, sytuacja chłopa była tragiczna - byli to niewolnicy, ale nie masz racji pisząc, że na Zachodzie było super, a u nas nie. Było tak samo dramatycznie, dopiero z czasem na Zachodzie było lepiej, bo przecież w Polsce były zabory, a wiadomo, że o naszych chłopów obcy dbał nie będzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
-1 / 1

@Maverick98 Ogólnie było to kilka dni, ale oczywiście kościoły katolickie w Polsce (nie wiem jak w innych krajach, bo nie weryfikowałam) nakazywały pracę 10 dni na 7 dni w tygodniu (czyli albo 10 osób przez jeden dzień, albo jedna osoba 10 razy miała być etc.).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
-1 / 1

@Rogger77 Tak, na całym świecie - chłop był niewolnikiem i miał bardzo trudne życie, dlatego zaczęto się buntować, a kiedy władca ogarnął, że szczęśliwy chłop to dużo pieniędzy, to zaczęto powoli tę sytuację zmieniać przy jednoczesnym baniu się, żeby rewolucja francuska się nie powtórzyła. Tuż przed nią, francuska szlachta nakazała chłopstwu uciszać żaby w stawie, aby te nie hałasowały rano.

Niestety ale nie masz racji i powielasz stereotypy. Przypominam, że Polska na ponad 100 lat zniknęła z map i żaden zaborca nie postarał się, aby zmienić życie chłopa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

@Rogger77 tak, tak. No i dostaliśmy tyranię niemiecką/pruską, rosyjską o austriacką. Takie były czasy. Chłopi byli wtedy jak kobiety. Mieli gówno do gadania. U nas nawet i szlachta była biedna na tle szlachty z krajów zachodnich.
No i za to zaborcy zniewolili wszystkie stany.

Może jeszcze Szela i cała jego banda to bohaterowie, bo z inspiracji Austrii wybili cała szlachtę w regionie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 0

@Rogger77 Nie powielam mitów, jak policzysz to w podatkach oddajesz państwu około 80 procent zarobków, do tego świadczenie na NFZ której w zasadzie nie otrzymujesz bo idż na wizytę prywatną. Podatek od samochodu,kota,psa od gruntów, od nieruchomości, opłata za śmieci, wodę, itp.To jak ci to wychodzi ? A szałasy i brak butów już niedługo bo na dom "ekologiczny" nie będzie cię stać, a jak policzą ci "ślad węglowy" to i jeść nie będziesz miał co. Do tego 3 ubrania na rok ,buty liczą się za dwa. Idopiero wtedy za pańszczyzną zatęsknisz, a kośiół przegnać do watykanu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
-1 / 1

@Cammax Nie chcę być złośliwy, serio, ale bredzisz jak potłuczony, przykro mi, nawet nie ma czego komentować. Do książek, do nauki historii, wtedy możemy dyskutować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
-1 / 1

@Maverick98 Pracowałeś już kiedyś czy chodzisz jeszcze do szkoły, a o pracy i płaceniu podatków wiesz tylko z internetu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ashera01
-2 / 2

@Wiedzma akurat to właśnie zaborcy znieśli pańszczyznę i poddaństwo chłopów. Na podkarpaciu jeszcze za komuny żyły stare dziadki, co z rozrzewnieniem wspominały, że "nie było jak za cysorza". Słynna rabacja galicyjska, to została wywołana przez Austriaków, żeby pozbyć się polskiej szlachty, która podobno szykowali powstanie. A samą pańszczyznę polskim chłopom zafundował Kościół katolicki, bo księża potrzebowali robotników w swoich dobrach. Dużo na temat jest w książce "Pańszczyzna. Prawdziwa historia polskiego niewolnictwa"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 0

@Rogger77 No cóz. Zgadnij. Sklep prowadzę od 17 lat, wcześniej pracowałem w us, umiem liczyć masz jeszce jakieś pytania ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
-1 / 1

@Rogger77 Taaak :) tylko to ja cytuję i podaję źródła, Ty nie podałeś ani jednego, tylko twierdzisz, że tak było. No to kto tu ma wiedzę, a kto jej nie ma?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
-1 / 1

@Ashera01 Nie do końca... "Od 1765 roku Andrzej Zamoyski zniósł pańszczyznę w dobrach bieżuńskich, ks. Paweł Brzostowski w dobrach Merecz na Wileńszczyźnie, nieco później Stanisław Poniatowski w dobrach korsuńskich." To, że zrobili to zaborcy, nie znaczy, że Polacy by tego nie robiliby także. Odnosisz się waść do czasów, w których Polski nie było, trudno powiedzieć co by było, gdyby była.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ashera01
0 / 0

@Wiedzma na portalu Wielka historia od kilku miesięcy ukazała się całą seria artykułów o chłopach pańszczynianych. Polecam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 0

@Wiedzma Ale co z tych źródeł wynika, że w Prusach chłopi byli biedni i wykorzystywani? Ich sytuacja i tak była o niebo lepsza niż w Polsce, gdzie nawet nie byli ludźmi tylko bydłem roboczym i niewolnikami. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu żyli ludzie którzy opowiadali legendy o tym jak wspaniale się żyło w czasach "kajzerów" i że najlepiej było za "cysorza Franciszka" i "kajzera Wilhelma". Jeśli chcesz zrozumieć dlaczego Ukraińcy tak nienawidzili tej całej "Rzeczpospolitej" i Polaków i dlaczego tak z nimi walczyli - dlatego że widzieli co ta zbrodnicza szlachta robi z ludźmi, nie chcieli stać się niewolnikami. To samo było przed II wojną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lutego 2023 o 10:43

R konto usunięte
-1 / 1

@Maverick98 No to widocznie kiepsko sobie radzisz z tym biznesem skoro masz gorzej niż chłop pańszczyźniany, chodzisz bez butów i mieszkasz w ziemiance z kurami :D Może lepiej weź się za coś innego zamiast narzekać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 2

@Rogger77 No właśnie się wziąłem bo praca w us, nie mylić z usa już mnie wkurzała.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
+4 / 4

Nasi purpuraci grzmią, jak to Kościół ratował Polskę i Polaków przez tysiąc lat wspólnej historii. Prawda wygląda zupełnie inaczej. Przez większość tych wieków KRK działał na szkodę państwowości i tożsamości polskiej. Jakby powybierać "dobre" okresy (np. za komuny), to może dostaniemy ze 100-200 lat pożytku. Reszta to nieszczęście.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lutego 2023 o 12:22

W konto usunięte
+1 / 3

@bromba_2k Dokładnie tak, przy czym kościół fałszował dokumenty tak, aby np. móc mianować króli czy cesarzy, tak samo robiono z ziemiami. Wszystko było dobrze i nagle "cyk" i watykan wyjmuje dokumenty, że dane ziemie należą do nich od x lat, bo oni właśnie znaleźli odpowiedni dokument. Nie wiem jak można wierzyć w to, że kościół zrobił cokolwiek dobrego dla kultury Słowian (albo jakiejś innej).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lutego 2023 o 13:12

J JurnyHeniek
0 / 0

Mało takich papieży było! Papież Juliusz II zakładał burdele. Podobna sytuacja była z Janem XII który dopuścił się gwałtu. Ponadto Papież Jan XII zmarł podczas upojnej nocy z pewną młodą mężatką. Sykstus IV założył dom publiczny i pobierał haracze od prostytutek... Nie wierzycie to poczytajcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lutego 2023 o 13:57