@wawrzynkor wiesz jak dla mnie problem polega na jednym detalu, nie ma znaczenia, która partia będzie wrzucać do siebie takie postulaty, ale która to zrobi. W ten sposób, jedyne w co potrafię uwierzyć, to kwestia aborcji.
@Duergh 500+ nie trzeba likwidować, wystarczy jedna zasadnicza zmiana - 500+ płacone jest w podatków rodziców. Pracujesz, płacisz podatki - dostajesz 500+. Nie chce ci się pracować, no cóż...
@ubooot No 500+ jako ulga od podatku mogło by przejść, przestało by to promować patologiczne zachowania a rzeczywiście pomogło rodzinom z wydatkami na dzieci i znacznie obniżyło koszty operacyjne tego programu jako że każdy samemu rozliczając sobie pit by to robił.
ja proponuję, aby z naszych podatków np. 10% było przekazywane naszym rodzicom - miej dzieci, spraw, żeby mieli dobrze płatną pracę, a będziesz mieć prifity
@Duergh Ja bym wprowadził program 500 minus. Masz dziecko to płać państwu co miesiąc dodatkowe 500 złotych celem refundacji opieki pediatrycznej, szkolnictwa itd. Pracujesz - ulga w podatku na dziecko miesięcznie 500 zł od pracującego rodzica. Program 500 minus jest do wykorzystania - zachęcam gorąco wszystkie partie.
@ubooot i to jest absolutna racja i pod tym się podpiszę obydwiema rencami. Dodatkowo partia, która mało że "letko" rozgraniczy kościół od państwa, to zabierze się za banksterski dziki zachód, zwłaszcza lichwiarskie kredyty hipoteczne ze zmiennym oprocentowaniem, które na zachodzie nie mają prawa bytu, oraz ukróci patodeweloperkę, bo mamy warunki mieszkaniowe jak w Chinach, a zaludnienie jak... no nie wiem jak gdzie, ale bardzo bardzo słabe.
@SteveFoKS Też o tym myślałem. Moim pomysłem jest wprowadzenie centralnej bazy gdzie wszystkie, jakiekolwiek datki się sumują. Dostanie z jednego, z drugiego koryta cokolwiek, to może na trzecie będzie już za dobrze zarabiający. Proste i eliminuje patologię, gdzie niepracujące mamuśki i wieczni menele zgarniają więcej niż ludzie na etacie.
@ubooot No i co to zmieni? Dalej będziesz miał rozdawnictwo pieniędzy. Jak sam napisałeś/aś, pieniądze na 500+ idą z podatków, aby dostać 500 zł musisz zapłacić 700 zł w podatkach, normalnie interes życia na tym robisz.
@hermeusz Konkordat grozi ci śmiercją, czy może lekcje religii w szkole? Aborcja do 3 miesiąca? Może lepiej do 12'tego. Taka późna aborcja ma pewne zalety - możesz przekonać się czy bycie rodzicem ci naprawdę pasuje, a i przeprowadzić taką aborcję można trochę bardziej humanitarnie niż tą konwencjonalną.
@Arek942 Pewien facet mieszkał w małym domku. Na środku pokoju gościnnego leżało gówno. Facet tego nie sprzątał bo czy od tego jego dom się powiększy? Nie,niech więc gówno lezy dalej. .
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 marca 2023 o 17:59
@sancho Argument z równi pochyłej, czyli pozamerytoryczny sposób argumentacji. Spróbuj uzasadnić dlaczego sądzisz, że taki będzie efekt końcowy. Ew. możesz pokazać przykład kraju w którym zrobienie tego pierwszego kroku doprowadziło do skutków takich jak w twoim postulacie.
@MG02 To w Czechach można przeprowadzać aborcję na życzenie do 12 miesiąca? Bo jak ostatnio sprawdzałem to do trzeciego. Można też do szóstego ale to już nie na życzenie tylko ze względów zdrowotnych. Nie słyszałem o żadnym kraju który pozwalałby na to powyżej szóstego miesiące niezależnie od przyczyn. Mylę się?
@Rocannon2
Ja to tak bardzoej o zerwaniu konkordatu niż o aborcji. Ale jeśli chodzi o aborcję, to jestem zdania, że po 12 misiącach ciąży powinna być nawet obowiązkowa. Baaa... jeśli kobieta jest w ciąży dłuzej niż 9-9,5 miesiąca to nawet bez skierowania i jakiego kolwiek pytania. Wtedy to się chyba jednak nazywa poród a nie aborcja.
@MG02 Naprawdę Szerloku? To mnie zaskoczyłeś. Wiedzę, że mam do czynienia z intelektualistą naprawdę najwyższej rangi, więc tłumaczę i objaśniam. "Aborcja" do 12 miesiąca oznacza, że możesz zabić dziecko jeszcze przez 3 miesiące po urodzeniu. Dlatego napisałem, że ma to swoje zalety - masz całe 3 miesiące, żeby się przekonać, czy faktycznie pasuje ci bycie rodzicem czy nie, no i humanitarnie bardziej można to "załatwić", bo się odpowiednią kompozycję środków farmakologicznych poda i będzie to absolutnie bezbolesne. Zadanie domowe dla Ciebie: zapoznać się z pojęciami "sarkazm", "ironia", "hiperbola".
@sancho
Woooww dzięki za wyjaśnienie. W życiu bym się nie domyślił, albowiem twe hiperbole zwiłe i skompliwoane takowóż są, że człowiek nie wie czy należy się niedostateczny z bologii czy może celujący z polskiego. Ps
posługiwania się sarkazmem nie zwalnia z umiejtości jego rozpozwnawania.
@MG02 Są dwie możliwości. Albo jednak nie zrozumiałeś i wyjaśnienie było konieczne, albo zrozumiałeś i twoje odpowiedzi były po prostu głupie. W obu przypadkach może i siliłeś się na sarkazm, ale nie wyszło.
@sancho
Dziękuję i z wzajemnością. Róznież nie jestem pewnien, czy Twoje wyjaśnienie nie jest wymówką wymyśloną przez Ciebie dla ukrycia, że nie wiedziałeś o tym, że ciąza u człowieka trwa 9 a nie 12misięcy...... ps. To był sarkazm :)
Nie ma i nie będzie w najbliższym czasie.
Popatrz na lewicę i ich "przedstawicieli": Sylwia Spurek; Magdalena Ogórek (tak wiem, teraz jest prawicowa). A prawica jest: umoczona albo w ruskich albo w obrońców pedofili, lub tak religijna, że nigdy na coś takiego nie pójdzie.
Ale jeśli taka znajdziesz daj znać - poczytam program i się zapiszę.
@Zyzol była nowoczesna, teraz są w KO, ale dalej możesz głosować na kogoś konkretnie z Nowoczesnej na liście KO i się jakoś potem podzielą tymi mandatami
Obie są partiami libertariańskimi o nieco innym profilu. Jedna jest bardziej skierowana do przejmowania elektoratu bardziej lewicowego, druga bardziej stonowana dla elektoratu prawicowego, ale ogólnie obie mają kierunek libertariański i przede wszystkim różnią się formą narracji. Koncept sam w sobie świetny według mnie, bo łatwiej będzie stworzyć dwie partie libertariańskie skupiające się na wciąganiu elektoratu z dwóch różnych stron niż stworzyć jedną i przekonywać ludzi z obu stron, że mogą to robić razem.
Czym różni się narracja? Jednym powiemy, że o ile aborcja do końca ciąży by była najwyższą formą wolności, to możliwość bezwarunkowej aborcji do końca pierwszego trymestru jest najmniej szkodliwa dla zdrowia i jednocześnie daje każdemu pełne prawo do przerwania ciąży, więc z takim ograniczeniem nie tracimy żadnej wolności, a zmniejszamy ryzyko nadużyć. Drugim powiemy, że całkowity zakaz aborcji jest szkodliwy z wielu powodów i uzasadnimy, że chociaż ten pierwszy trymestr powinniśmy pozostawić do dyspozycji człowieka niezależnie od przyczyny ciąży i powodu jej przerwania. Człowiek najlepiej wie, czy będzie w stanie dziecku zapewnić godny byt i jeśli według niego nie jest w stanie, to powinien mieć możliwość nie mieć dziecka nawet, jeśli antykoncepcja zawiodła.
Masa ludzi nie jest skrajnie prawicowa i lewicowa, uciekają w skrajności tylko w strachu przed drugą skrajnościa, a odpowiednia narracja pozwala masę tych średnio przekonanych sprowadzić do punktu, który zadowoli wszystkich w podobny sposób.
To przypomina przeciąganie liny. Jeśli chciałbym, aby lina pozostała na środku i jedna strona ciągnie za bardzo w jedną stronę, to będę ciągnął w przeciwną. Stąd takie przeskakiwanie z jednej na drugą. Danie jednym i drugim możliwości czegoś skierowanego w inną stronę może wiele zmienić, ale inaczej trzeba rozmawiać z osobami o poglądach bardziej prawicowych i bardziej lewicowych. Co jednak najważniejsze, gdyby obie partie udało się wcisnąć do władzy, to z pewnością by ze sobą mogły współpracować, bo ich programy w większości się pokrywają.
Polecam Partie Libertarianska bo dodatkowo to znaczna likwidacja socjali i znaczne zmniejszenie opodatkowania - dostajesz obywatelu swoje zycie w swoje rece!
@Xar chciałabym im zasugerować zlikwidowanie przywilejów dla fikcyjnych "rolników", którzy za sam fakt posiadania hektara nieużytków mają zapewnioną emeryturę i nawet wczasy w specjalnym sanatorium. Proponowałbym wręcz specjalny podatek od nieużytków, tzn od gruntów rolnych (nie budowlanych), z którego zwolnieni będą wyłącznie ci właściciele, którzy albo swoją ziemię uprawiają, albo dzierżawią pod uprawę, albo chociaż o nią dbają i wykorzystują w inny sposób. Zarośnięte nieużytki to większe ryzyko pożarów, siedlisko szkodników, miejsca meliny dla marginesów społecznych, często blokada rozwoju całej okolicy bo np właściciel nieuchwytny, nie da się poprowadzić tamtędy mediów itp a taki "rolnik" jeszcze dostaje z tego profity na koszt reszty podatników.
@Xar Robiłeś porównanie między Libertarianie i Możemy?
@ByleBadyle Powtórzę się jak stara płyta, ale co tam. LVT - Land Value Tax. Podatek nakładany adekwatnie do wartości i przeznaczenia gruntów. Jeśli nikt nie chce tego gruntu uprawiać, to wartość rynkowa jest nikła i nie ma podatku. Jeśli trzymasz nieużytki, a inni by chętnie je kupili i uprawiali, to wartość idzie w górę i płacisz większe podatki. To samo dotyczy wszelkich gruntów. Trzymasz działkę na przedmieściach bez mediów i drogi, wartość jest nikła, bo nikt tam i tak nie zamieszka. Powstały drogi, dociągnęli media pod granicę, teraz ludzie chętnie by tam zamieszkali i wartość wystrzeliła w górę. Za trzymanie nieużytków będziesz płacić dużo więcej, bo jest duży popyt i mała podaż. To zachęca do inwestowania w grunty o małej wartości i trzymanie ich jako inwestycje, a jednocześnie zachęca do sprzedawania tych, na które jest duży popyt i już mają dużą wartość. Korzystają na tym wszystkie sektory, zarówno rolnictwo, przemysł jak i mieszkaniówka. Popyt określa rzeczywistą wartość lokalizacji, sam określasz wartość dla siebie. Czy mowa o dochodzie z prowadzenia działalności w tym miejscu, czy mowa o wartości mieszkania w tym miejscu. Jeśli uważasz, że twoje wykorzystanie jest mniej wartościowe od rzeczywistego potencjału (a więc wartości gruntów), to zawsze możesz go sprzedać komuś, komu się to opłaci.
Oczywiście ludzie są temu często przeciwni, bo to jawnie nakłada karę za kitranie gruntów jako inwestycji w miejscach, gdzie mają one dużą wartość. Przy takim prawie trzymanie nieużytków rolnych z dobrymi gruntami będzie przynosić straty. Inni by to kupili, uprawiali, więc pomimo podatku będą sporo na plusie, a ty nic z tym nie robisz i dalej płacisz podatek. Im lepiej wykorzystasz to pod produkcję, tym więcej zarabiasz w stosunku do podatku. To samo z mieszkalnymi. Masz sypiący się dom kilkurodzinny z blaszanym garażem w miejscu, gdzie jest ogromny popyt. Grunt ma klasyfikację pod budownictwo wielorodzinne, mógłby tam powstać blok, więc wartość jest wysoka. Stąd płacisz spory podatek, bo dla kilku rodzin zajmujesz miejsce, gdzie by mogło i chce mieszkać kilkadziesiąt. Płacisz za ten przywilej bycia w takiej lokalizacji. Jeśli jest ona dla ciebie tyle warta, spoko. Jeśli uważasz, że jest zbyt drogo, bo ta szkoła nie ma znaczenia skoro nie masz dzieci, bo pracujesz z domu, bo nie masz samochodu i ta autostrada niedaleko nie robi różnicy, to możesz się zastanowić, czy płacenie tyle za tą lokalizację ma sens. Może lepiej się przenieść tam, gdzie nadal masz wszystko potrzebne, a jest dużo taniej, bo dużo mniej ludzi by chciało mieszkać bez szkoły i dobrego dojazdu do miejsca pracy.
Oczywiście LVT służy do zastąpienia dużej części podatków dochodowych. Dzięki LVT wielki zakład przemysłowy w centrum miasta będzie płacić znacznie więcej, niż taki sam pod miastem. Wielkie biurowce w centrum będą płacić dużo więcej niż w mniejszych miejscowościach czy gdzieś pod miastami koło autostrad. To zachęca wszystkich do ewaluacji faktycznej wartości zajmowania tego miejsca. To, że zapłacisz 10 milionów za działkę w centrum Krakowa, to jedno. Mieć budynek w drogiej lokalizacji to dobra reklama, lepszy dostęp pieszo, ale pracownicy muszą albo dojeżdżać, albo cisnąć się w drogim mieście aby być blisko. Ich problem. Jak jednak policzysz, że i pracownicy żyjący w mieście muszą płacić wyższe podatki za mieszkania (a więc chcą więcej kasy lub częściej dojeżdżają do centrum) i sam musisz miesięcznie bulić za to, że masz firmę w tak popularnym miejscu, to może to już się nie opłacać, może lepiej biurowiec machnąć gdzieś pod miastem, mieć ładny dojazd dla ludzi z okolicznych miasteczek, mieć blisko do pociągów podmiejskich czy linii tramwajowej zamiast konkurować z innymi o skrawek gruntu w samym centrum dla prestiżu.
@ZONTAR nie piszemy o tym samym kolego.
Piszę o nieużytkach, który trzymane są tylko jako fikcyjna "rola", żeby należeć do krusu. Żeby nieużytek stał się wartościowy nie wystarczy że gdzieś w pobliżu będą media, trzeba teren jeszcze "odrolni'" i przede wszystkim w planie miejscowym musi się przeznaczenie takich gruntów zmienić.
Poza tym zwracam uwagę na problem nakładania przywilejów na fikcyjnych rolników, ty natomiast piszesz o inwestycjach w ziemię....
@ByleBadyle To działki rolne nie są nic warte? Nikt nie chce uprawiać roli, nie ma popytu na takie tereny? Jeśli nie, to jaki problem w tym, że to nieużytki? KRUS to inna para kaloszy, to już dawno powinno zdechnąć. Ogólnie system podziału społeczeństwa powinien zniknąć. To jest chore, że jedni mogą sobie kupić tani grunt rolny i zbudować willę, bo są z rodziny rolniczej i w życiu na roli nie pracowali, a innym nie wolno, bo nie. Prawo powinno być jednolite.
Jeśli jest popyt na grunty rolne, to podatki powinny być adekwatne do popytu aby najbardziej efektywni z tych gruntów korzystali. Naturalnie nieużytki będą największym obciążeniem. Jeśli grunty są niezbyt dobre i popytu na taki grunt nie ma, to zmienić przeznaczenie tych gruntów na coś, co jest bardziej potrzebne i znowu wartość pójdzie w górę, a trzymanie tego jako nieużytek nie będzie opłacalne. Opłaci się kitrać tylko to, czego i tak nikt w sumie do niczego nie chce, a więc klasyczne grunty inwestycyjne w miejscach, które jeszcze nie nadają się do budowy czegokolwiek ani jakiegokolwiek użytku.
@ZONTAR problem nie w tym, czy to użytki czy nie, tylko że ich właściciele udają rolników chociaż niczego nie uprawiają i maja dzięki temu przywileje z KRUS na koszt reszty podatników.
A nieużytki bywają całkiem dużymi problemami wbrew temu co ci się może wydawać ale to już inna para kaloszy, nie o tym tu piszę
@MalaZlaCzarownica
PZPR miała się dobrze z kościołem. Nie za te postulaty była potępiona a za brak demokracji. Nie była to Polska partia a z nadania RoSSji. No i za państwowy kapitalizm state capitalism mylnie nazywany socjalizmem.
@snycesz89 najwyższa pora! Tylko trzeba być realistami. Przy obecnym układzie nowa partia bez struktur nie ma szans się przebić i utrzymać na szczeblu krajowym. Trzeba zacząć regionalnie i cierpliwie budować struktury. Najlepiej byłoby zacząć od dużego miasta wojewódzkiego i ostro powalczyć o dobry wynik. Sęk w tym, że to jest robota na cały etat dla kilkunastu rozsądnych osób, a kasy z tego nie będzie.
@adam1111 i pojawia się drugi problem, w tych miastach wojewódzkich często rządzą od lat ci sami. I trudno się przebić. Tak jest chociażby w Trójmieście.
Ale racja, pierw należałoby znaleźć ludzi chcacy coś zmienić realnie i się temu poświęcić. Szkoda, że ci młodzi wolą jednak wyjechać z kraju za pracą niż walczyć o to by móc normalnie funkcjonować w Polsce. Tak, aby żadne pomoce typu 500+ nie były potrzebne nikomu, bo ludzie mieli szansę sami godne pieniądze zarabiać. A państwo w tym nie przeszkadzało. Tylko to wystarczy. Najlepsza pomoc to nie przeszkadzać ;)
@snycesz89 Jeśli chcecie zaczynać coś nowego, to szczerze życzę Wam powodzenia. Muszę Was tylko przed czymś ostrzec: Potrzebujecie naszykować się na potężne okropności. Jak tylko zyskacie na sile spotka Was taka seria upokorzeń, jaka nigdy nie miała miejsca w Waszym życiu. To może Was bardzo poważnie przytłoczyć, odebrać sens działania, dotknie też Waszego życia osobistego. Władza będzie chciała pokazać Was jako absolutnie zdemoralizowanych morderców, gwałcicieli i niedorajdów. Ludzie będą to łykać i wyzywać Was na ulicach. To nie jest dla wszystkich.
@solarize @snycesz89 @adam1111 @janosik2000 Mniej gadania, więcej robienia. Zamiast myśleć o założeniu partii, najpierw rozeznajcie się w tym, co faktycznie jest. Nijak nie zyskamy na tym, że powstanie 2137 malutkich ugrupowań, które nie potrafią się zorganizować. Jeśli podzielacie takie poglądy i nie jest wam po drodze ani z lewicą, ani z prawicą, ani z komuchami, to sprawdźcie sobie dwie partie libertariańskie, które powstały w ostatnich latach (są już zarejestrowane). Jak wam się podoba idea, to zamiast robić wszystko od zera, zobaczcie co możecie zrobić z nimi, może się przyłączyć, może ich wesprzeć, może zacząć działalność polityczną razem z nimi. Największy problem to nie założyć partię, a zbudować jej całe struktury i znaleźć wystarczająco ludzi aby odnieść sukces. Gdybym mieszkał i planował żyć w Polsce, to z pewnością bym zaczął współpracę z jedną z nich aby spróbować coś zmienić. Nie robię tego, bo mogę co najwyżej zagłosować z list polonii (o ile partia jest w okręgu w Warszawie, bo tylko ten trafia na wybory dla polonii). Mogę za to trochę uświadamiać ludzi w tym, że istnieją alternatywy i warto o nich mówić. Nie stoją za nimi wielkie media czy miliarderzy, nie mają Korwinów czy Wiplerów, którzy budzą kontrowersję i tak wybijają się w publice. Potrzebują jakiejś medialnej pomocy. https://www.libertarianie.org/program https://partiamozemy.pl/tag/program/
Mało kto pójdzie na wypowiedzenie konkordatu. Jak mi się wydaje ubocznym skutkiem byłoby znów robienie 2 ślubów (a nadal spora osób chce mieć ten kościelny), a to wkurzy ludzi bo raz dodatkowe koszty a dwa zacznie im to przypominać czasy ich rodziców i dziadków czyli PRL.
Chyba najłatwiej pójdzie z liberalizacją aborcji.
@hermeusz
62% to nadal dużo. i starsi członkowie rodziny długo się nie skończą. Może zajdzie zmiana jak nasze post PRLowskie pokolenie doczeka się ślubu własnych dzieci.
@krys89 dlatego o libertarianach trzeba mowic, zeby ludzie wiedzieli ze jest inna alternatywa niz ograniczanie wolnosci gospodarczej+wolnosc osobista lub ograniczanie wolnosci osobistej+wolnosc gospodarcza. Warto wiedziec, ze jest jeszcze opcja wolnosc osobista+wolnosc gospodarcza, wraz z odpowiedzialnoscia ktora sie wtedy za siebie bierze
@Xar W zarodku najpierw bije serce, 10 tygodniowy wygląda jak malutki człowieczek , tak z 5 cm. Ma głowę. tułów,ręce,nogi i resztę. Można sprawdzić w necie.
@Grur mam wrazenie, ze sie nie wczytales. To, ze sie pojawia zalazek nie oznacza, ze to funkcjonujacy organ. Tak samo, jak sie uczysz alfabetu innego niz lacinski i jego pochodne, nie oznacza ze czytasz ze zrozumieniem tekst np. po koreansku
@stanbo to,ze wyglada jak,nie oznacza, ze nim jest.
@Xar mimo to z definicji życia, połączone 2 komórki z nowym dna to już jest człowiek. A od 10 tygodnia ten człowiek ma puls, ma ręce, nogi i nimi rusza.
Jak niewiele potrzeba idiokracji, idealnie obrazują te 4 postulaty. Nic o gospodarce, za to 3 religijne i jeden dotyczący aborcji. Po prostu kwintesencja setek lat zaborów, dwóch wojen światowych, 45 lat komuny i rządów bękartów tych poprzednich po 89. Elita została wycięta w pień, została sama popelina umysłowa.
@stanbo Tymczasem liczba bezrobotnych za PiS zmniejszała się w identycznym tempie jak przybywało emerytów (którzy już jako bezrobotni się nie rejestrują). Statystyki również trzeba czytać ze zrozumieniem kontekstu.
...jest zbyt skrajna w swoich niezbyt trafionych ideologicznie i gospodarczo programach, a jakoś perspektyw na samodzielne wejście do sejmu nie mają...
@PitBull9010
Konfederacja jest za całkowitym zakazem aborcji. Od nich pochodzi Kaja Godek. To skrajni klerykałowie jak Bosak. Który zresztą jest za 500+. Polecam posłuchać Karoluka
@CP666 co nie zmienia faktu, że jest gorszym złem niż PISdusie, aczkolwiek mają tam kilku mondryh lódziów xD
...a bosak to chyba największy hipokryta w tej partii...
...niby to ośmiesza, niby wytyka błędy, niby demagoguje PiS, niby ma jakiś program, niby jest przeciw większości (sam twierdzi, że przeciw wszystkiemu...), co Nam Kaczafi i Al-PISdia Nam serwują...
...a prawda jest taka, że sami wyrządzają więej krzywdy tymi swoimi kłamstwami, machlojkami, fałszywą polityką i dwulicowością, niż otwarte złodziejstwo (za które też trzeba pisowcom łapki poupierdzielać...), kłamstwa Pinokia, afery (do których Konfa tak czy inaczej też łapę przyklepałą...)i cała reszta...
...więc TA CAŁA KONFA MOŻE IŚĆ TEŻ SIĘ RYPAĆ, BO IM NIE WIERZĘ...
KAJA GODEK TO ZAPRZYSIĘONA POSŁANKA PRAWICY (Z PISLANDU0, A KONFA TO TAK JAKBY LEWICA (dlaczego tak jakby: patrz wyej)...
KONFA UDAJE TYLKO, ŻE JEST OKONIEM WOBEC PISU, A TAK NAPRAWDĘ KASĘ ZA GŁOSY OD NICH TE DOSTAJĄ...
szczerze chciałbym, żeby w polsim parlamencie zasiadło gremium ludzi, którzy będą znali się na swojej robocie, będą z pasją i prawdziwym zaangażowaniem i oddaniem diałąć na rzecz kraju, w którym (na dzień dzisiejszy) przyszło Nam nieszczęśliwie mieszkać...
zastanawiam się, czy dla funkcjonowania państwa i dla poziomu i sposobu życia ludzi zamieszkujących to państwo te zagadnienia są chociaż trzeciorzędne. I wychodzi mi że nie
@TyleByloDni interesuje. Dlatego trzeba krk odciąć od koryta. Dzięki temu zaoszczędzi się miliardy a sam krk nie będzie wspierać pisuaru za kasę. Czyli odsunie się największych szkodników i socjalistów od koryta. Dodatkowo krk zacznie płacić podatki tak jak inne organizacje. Same plusy.
Niezła ta dyskusja. Że są ważniejsze rzeczy, że ekonomia się liczy, że się nie dostaną do sejmu, że Spurek, itd. Pytanie było czy jest taka partia, która obiecuje 4 konkretne rzeczy. I taka jest - NOWA LEWICA. Jeśli dla Ciebie ważne są tylko te 4 postulaty, to masz na kogo głosować.
... I dzięki temu Polska stanie się krajem mlekiem i miodem płynącym.
Zalecam mniej TVN a więcej książek, przy okazji polecam niemodną dziś i prawie zapomnianą czynność zwaną myśleniem, dla zaawansowanych z kolei poziom o nazwie samodzielne myślenie. Dopiero wtedy mamy szansę gdzieś dojść, bo nie tam leżą problemy dzisiejszej Polski gdzie widzą je Środy czy inne Biedronie. Tam leżą po prostu problemy Biedroniow i Śród. Zostawny ich w spokoju i zajmijmy się faktycznymi wyzwaniami.
@agalaura może swoje "złote rady" sam/sama zacznij stosować. Problemem jest pasożytowanie krk na Polsce. To są miliardy wyciągnięte z budżetu + miliardy nie wpłacane do budżetu przez krk. Dodatkowo ciągną za sznurki pisuar wprowadzając szkodliwe prawo.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 marca 2023 o 21:36
A kwestie polityki gospodarczej, modernizacji kraju, wysokości opodatkowania, polityki zagranicznej wobec Europy i świata - to nieistotne? A Tylko kościół i kościół? Tym się mają zajmować rządzący? Serio? Rośnie pokolenie zainteresowane wyłącznie sobą i swoimi najwspanialszymi poglądami, a nie dobrem wspólnym.
Właśnie przez takich dzbanów mamy to co mamy. Bo najważniejsze tematy to religia i kościół, tylko dwie różne strony walczą ze sobą. Co tam drogi, inflacja, bezrobocie. Nie będzie religi w szkołach i cel życiowy osiągnięty. Jesteś człowieku żałosny.
Pomysł piękny tylko świadomi wyborcy... mniejszościowi niestety. Ale co się dziwić jak po szkole nikt nie ma pojęcia jak działa gospodarka, przepływ pieniądza, ale pamięta wszystkich króli, budowę pantofelka czy wzory skróconego mnożenia które normalnemu człowiekowi się zazwyczaj na codzień nie przydadzą do niczego....
Ale Wy jesteście prości xD Wystarczy wygenerować opinię, pokazać wam że jest beee i że macie warczeć jak ją widzicie, powtórzyć to kilka razy dla utrwalenia, i tą opinią w was później rzucać. Będziecie ujadać wszyscy bo nie posiadacie zdolności samodzielnego myślenia :D Może i dobrze, lepiej się wami rządzi jak sami nie myślicie a wstrzykuje się wam myśli i uczy reakcji na nie :D
@votum1 No jasne że jesteś jedyny posiadający zdolność samodzielnego myślenia, a wszyscy inni mają poglądy "wstrzyknięte". "Pozdro dla kumatych" i "włącz myślenie". Efekt Krugera-Duninga, każdy dzban uważa się za najmądrzejszego, a mądry jest mądry dlatego, że się wciaż uczy od innych.
@Geoffrey Jedyny nie, jest więcej osób świadomych tego zjawiska, ale to ułamek w stosunku do tego, którzy poddają się jego działaniu. "Pozdro dla kumatych", "włącz myślenie" i Kruger-Duning są tutaj błędną diagnozą, ja zauważam mechanizm, który uczy sposobu zachowania na emitowany bodziec i opisuję go wraz ze wskazaniem powodu, dla którego obieg kończy się sukcesem oraz odizolowuje się od tego poprzez tworzenie relacji Ja-Wy, bo nie jestem uczestnikiem tej tresury. A to już nie jest Kruger-Duning. Wysnuwam wniosek, że większość ludzi to nosiciele myśli, tylko nie swoich, i stosunkowo łatwo jest nanieść na kogoś tok myślowy.
@votum1 Przecież reakcja komentatorów nie jest na "bodziec", tylko na informację. Jeśli informacja jest sprzeczna z tą, którą uznajemy za własną, pojawia się reakcja obronna. Ludzie reagują na informację według klucza - czy się z nią zgadzają, czy nie. A skąd tę wiedzę uzyskali, czyli kwestia wiarygodności źródła, to już inna sprawa.
@Geoffrey Informacja może być również bodźcem, a reakcja nań zależna jest to od warunków środowiskowych i kontekstu, w którym dochodzi do odbioru. Z wiarygodnością źródła się zgadzam jak najbardziej. I tutaj należy dodać, że obecne źródła informacji masowej podają gotowe interpretacje. Te same źródła są przeważnie unilateralne, a wtedy mamy do czynienia z sytuacją, gdzie informowany zaczyna uważać tylko jeden emiter prawdy jako ten właściwy, uznawany za "własny" i jedną prawdę zgodną z narracją swojego informatora. Wtedy taka oto predefiniowana interpretacja informacji niweluje potrzebę dokonania samodzielnej oceny przez słuchacza. I tu jest klucz do tresury o której piszę wyżej.
@votum1 A ty tak serio dodajesz sobie autorytetu wyszukanym słownictwem, mój ty "emiterze prawdy"? Czy jaja sobie robisz? Informowany uważa za prawdziwą tę informację, która potwierdza jego stanowisko. Gdy informowany natrafi na informacje niezgodne z jego zdaniem, zaczyna wymyślać bajki, jak to wszyscy wokół są tresowani, a tylko on potrafi myśleć i przeciwstawiać się głównemu nurtowi. Natomiast gdy jego poglądy są zgodne z nurtem, nie przeszkadza mu, że jest "tresowany".
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 marca 2023 o 19:24
cofnie 500+ i inne dodatki dla nierobów, a zastąpi większymi ulgami dla najbiedniejszych i dofinansowaniem do obiadów, artykułów szkolnych i wycieczek dla dzieciaków z biednych rodzin...
@marconiqwer nie koniecznie, są rodziny wielodzietne w których rodzice, lub jedno pracuje za najniższą stawkę. Poza tym, nawet jak rodzice są nierobami, to dzieci nie powinny na tym cierpieć brak jedzenia czy odpowiedniego wykształcenia. Nie rozdawał bym natomiast pieniędzy ani bonów...
My tu sobie gadu gadu o kościele i aborcji, a nasi politycy cieszą się, że zapchali nas tematami zastępczymi i kradną nasze pieniądze na potęgę.
Przyjdzie kolejna władza - dalej będziemy okradani bo pokazaliśmy, że się na to zgadzamy. Siedząc w domach daliśmy politykom przyzwolenie do okradania nas. Uprzedzę pytania - ja również siedzę w domu. Nigdy nie uczestniczyłam w żadnym strajku.
@Binu666 ciemny lud to kupuje więc o co chodzi ?? :P już Morawiecki gdy był doradcą Tuska to zauważył nawet go nagrali jak mówił "To niewiarygodne że ludzie są tak głupi że to działa"
Ciekawostka odnośnie konkordatu. Nie ma w nim nic absolutnie nic o przymusie trzymania funduszu kościelnego. Fundusz kościelny powstał z własnej woli polityków i bez wypowiedzenia konkordatu dałoby się go usunąć ale politycy przez 30 lat praktycznie robią Was w ch*ja, że nic nie mogą zrobić bo konkordat a on nie ma nic do rzeczy
@Crollo fundusz kościelny to opłata za przejęte mienie kościoła. Jest to jak opłata najmu najmu i nic więcej. W dodatku wielkości takiej ile kosztuje utrzymanie kancelarii prezydenta. Czyli jeden przezydent przeżera tyle ile idzie na fundusz kościelny w skali kraju. Oczywiście majątek można zwrócić i wówczas kościół będzie go sobie sam wynajmował na własną rękę po cenach rynkowych i to by było najuczciwsze.
Zdaje się, że Partia Możemy pasuje do tych oczekiwań. Ogólnie, są to postulaty libertariańskie, więc Partia Libertarianie i Partia Możemy powinna mieć to w programie.
@solarize @snycesz89 @adam1111 @janosik2000 Mniej gadania, więcej robienia. Zamiast myśleć o założeniu partii, najpierw rozeznajcie się w tym, co faktycznie jest. Nijak nie zyskamy na tym, że powstanie 2137 malutkich ugrupowań, które nie potrafią się zorganizować. Jeśli podzielacie takie poglądy i nie jest wam po drodze ani z lewicą, ani z prawicą, ani z komuchami, to sprawdźcie sobie dwie partie libertariańskie, które powstały w ostatnich latach (są już zarejestrowane). Jak wam się podoba idea, to zamiast robić wszystko od zera, zobaczcie co możecie zrobić z nimi, może się przyłączyć, może ich wesprzeć, może zacząć działalność polityczną razem z nimi. Największy problem to nie założyć partię, a zbudować jej całe struktury i znaleźć wystarczająco ludzi aby odnieść sukces. Gdybym mieszkał i planował żyć w Polsce, to z pewnością bym zaczął współpracę z jedną z nich aby spróbować coś zmienić. Nie robię tego, bo mogę co najwyżej zagłosować z list polonii (o ile partia jest w okręgu w Warszawie, bo tylko ten trafia na wybory dla polonii). Mogę za to trochę uświadamiać ludzi w tym, że istnieją alternatywy i warto o nich mówić. Nie stoją za nimi wielkie media czy miliarderzy, nie mają Korwinów czy Wiplerów, którzy budzą kontrowersję i tak wybijają się w publice. Potrzebują jakiejś medialnej pomocy. https://www.libertarianie.org/program https://partiamozemy.pl/tag/program/
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 marca 2023 o 4:05
I to są porządne postulaty. Po co komu sprawne państwo, ograniczenie biurokracji, uproszczenie i obniżenie podatków, zaprzestanie wydawania kasy z kredytu na durnoty i socjale dla patusów. Aborcja i wypowiedzenie konkordatu i mamy raj.
aborcja do 18 roku życia a powyżej 18 roku życia to eutanazja :P
Resztę postulatów spełnia KRLD. No i konkordat na pewno główny problem kraju że ktoś może ślub wziąć w kościele bez dodatkowych wizyt w urzędzie:P
Marecki384 na prezesa komitetu centralnego komunistycznej partii aborcyjno-robotniczej przemysł aborcyjny rozwiąże wszystkie problemu kraju :P
PS. Głupich nie sieją sami się rodzą jak mawia stare powiedzenie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 marca 2023 o 8:37
Skończcie z tą bzdurą wypowiedzenia konkordatu. Powtarzacie jakieś idiotyczne hasła zamiast poświęcić 5 minut na wgłębienie się w temat.
Konkordat ma 11 stron A4. Dodatkowo jest pisany dwujęzycznie, więc to tak naprawdę niecałe 6 stron.
I konkordat MUSI ISTNIEĆ. Bo państwo MUSI określać formy zrzeszania instytucji pozarządowych. Tak samo jak określamy jak działa fundacja czy stowarzyszenie. Tj. jak wybiera się tam władzę, jak dziedziczy majątek, jak pozyskuje fundusze, z kogo składa się zarząd, kto odpowiada za powierzone ruchomości i nieruchomości.
Instytucja kościoła jest na tyle dużą i międzynarodową organizacją, że powinna taki dokument mieć, bo nie mieści się w prostych definicjach organizacji pozarzadowych.
Tak więc konkordat jest do ZMIANY, renegocjacji. Natomiast dotyczy to paru punktów.
Była to wszyscy krzyczeli "Komuniści" ...
@wawrzynkor Problemem komunistów była niedemokratyczność ich rządów, a nie wszystkie konkretne ich postulaty i decyzje.
@pawel89def nie można mieć wszystkiego,
;-) wskazałem autorowi na PZPR zgodnie z jego oczekiwaniami, więcej postulatów nie napisał...
@wawrzynkor wiesz jak dla mnie problem polega na jednym detalu, nie ma znaczenia, która partia będzie wrzucać do siebie takie postulaty, ale która to zrobi. W ten sposób, jedyne w co potrafię uwierzyć, to kwestia aborcji.
dodaj do tego likwidacje programu patologia+ i jestem za
@Duergh 500+ nie trzeba likwidować, wystarczy jedna zasadnicza zmiana - 500+ płacone jest w podatków rodziców. Pracujesz, płacisz podatki - dostajesz 500+. Nie chce ci się pracować, no cóż...
@Duergh popieram, ale wtedy od razu stracą z 20% możliwych głosów.
@Zyzol Trudno. Albo działają w interesie Polski, albo w interesie partii.
@ubooot zerowy PIT (do 250zł na każdego rodzica)
@ubooot No 500+ jako ulga od podatku mogło by przejść, przestało by to promować patologiczne zachowania a rzeczywiście pomogło rodzinom z wydatkami na dzieci i znacznie obniżyło koszty operacyjne tego programu jako że każdy samemu rozliczając sobie pit by to robił.
@ubooot @Duergh 500+ nie ma sensu ruszać, bo to tylko zrazi część wyborców. Przy tej inflacji wystarczy tego nie waloryzować.
@ubooot popieram!
ja proponuję, aby z naszych podatków np. 10% było przekazywane naszym rodzicom - miej dzieci, spraw, żeby mieli dobrze płatną pracę, a będziesz mieć prifity
@Duergh Ja bym wprowadził program 500 minus. Masz dziecko to płać państwu co miesiąc dodatkowe 500 złotych celem refundacji opieki pediatrycznej, szkolnictwa itd. Pracujesz - ulga w podatku na dziecko miesięcznie 500 zł od pracującego rodzica. Program 500 minus jest do wykorzystania - zachęcam gorąco wszystkie partie.
@ubooot trzeba jeszcze regulacje dyscyplinarne w wydaniu tego dla patolii
@hermeusz PiS wprowadził zerowy PIT do 2500 zł. A dla osób do 26 lat bez PIT.
@ubooot Jeśli pracujesz, to masz zwolnienia z podatku. im mnie ty nieudaczników urzędników, tym lepiej.
@ubooot Wystarczy to zamienić na ulgę na dziecko w kwocie 6tyś rocznie, tańsze i z założenie skożystają tylko pracujący rodzice.
@ubooot i to jest absolutna racja i pod tym się podpiszę obydwiema rencami. Dodatkowo partia, która mało że "letko" rozgraniczy kościół od państwa, to zabierze się za banksterski dziki zachód, zwłaszcza lichwiarskie kredyty hipoteczne ze zmiennym oprocentowaniem, które na zachodzie nie mają prawa bytu, oraz ukróci patodeweloperkę, bo mamy warunki mieszkaniowe jak w Chinach, a zaludnienie jak... no nie wiem jak gdzie, ale bardzo bardzo słabe.
@SteveFoKS Też o tym myślałem. Moim pomysłem jest wprowadzenie centralnej bazy gdzie wszystkie, jakiekolwiek datki się sumują. Dostanie z jednego, z drugiego koryta cokolwiek, to może na trzecie będzie już za dobrze zarabiający. Proste i eliminuje patologię, gdzie niepracujące mamuśki i wieczni menele zgarniają więcej niż ludzie na etacie.
@voolke polecam demokracje bezpośrednią
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 marca 2023 o 16:58
@ubooot jeśli będzie to dla bezdzietnych to niech będzie twój pomysl
@ubooot No i co to zmieni? Dalej będziesz miał rozdawnictwo pieniędzy. Jak sam napisałeś/aś, pieniądze na 500+ idą z podatków, aby dostać 500 zł musisz zapłacić 700 zł w podatkach, normalnie interes życia na tym robisz.
@ubooot Spora ilość rodziców nie płaci podatku PIT bo obejmuje ich kwota wolna i ZUS.
Co za głupki mnie minusują. Przecież to prawda. Chyba, ze nie chodzi o prawdę o tym gorzej dla prawdy.
to nie są najistotniejsze rzeczy
Tak. Bo to zmini całe moje życie. Po czymś takim cały kraj w rok będzie wyglądał jak Szwajcaria :)
@Arek942 dało by to olbrzymie oszczędności, grunty, dzietność by miała szansę wzrosnąć. No generalnie dobry start
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2023 o 10:55
@hermeusz wiadomo że to było by dobre posunięcie ale to są pierd.ly w porównaniu do innych problemów np. socjalizmu który nasz ogranicza
@Arek942 dla mnie ryzyko śmierci lub zniszczenia sobie życia to nie jest pierd*ła.
@hermeusz Konkordat grozi ci śmiercją, czy może lekcje religii w szkole? Aborcja do 3 miesiąca? Może lepiej do 12'tego. Taka późna aborcja ma pewne zalety - możesz przekonać się czy bycie rodzicem ci naprawdę pasuje, a i przeprowadzić taką aborcję można trochę bardziej humanitarnie niż tą konwencjonalną.
@Arek942 Pewien facet mieszkał w małym domku. Na środku pokoju gościnnego leżało gówno. Facet tego nie sprzątał bo czy od tego jego dom się powiększy? Nie,niech więc gówno lezy dalej. .
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2023 o 17:59
@sancho Argument z równi pochyłej, czyli pozamerytoryczny sposób argumentacji. Spróbuj uzasadnić dlaczego sądzisz, że taki będzie efekt końcowy. Ew. możesz pokazać przykład kraju w którym zrobienie tego pierwszego kroku doprowadziło do skutków takich jak w twoim postulacie.
@Rocannon2
Włącze się do dyskusji i jako przykład takiego kraju podam czechy.
@MG02 To w Czechach można przeprowadzać aborcję na życzenie do 12 miesiąca? Bo jak ostatnio sprawdzałem to do trzeciego. Można też do szóstego ale to już nie na życzenie tylko ze względów zdrowotnych. Nie słyszałem o żadnym kraju który pozwalałby na to powyżej szóstego miesiące niezależnie od przyczyn. Mylę się?
@Rocannon2
Ja to tak bardzoej o zerwaniu konkordatu niż o aborcji. Ale jeśli chodzi o aborcję, to jestem zdania, że po 12 misiącach ciąży powinna być nawet obowiązkowa. Baaa... jeśli kobieta jest w ciąży dłuzej niż 9-9,5 miesiąca to nawet bez skierowania i jakiego kolwiek pytania. Wtedy to się chyba jednak nazywa poród a nie aborcja.
@Arek942 a utrzymywanie nieproduktywnych darmozjadów w sutannach to nie socjalizm?
@MG02 Poród to poród. Aborcja po 9 miesiącu to po prostu zabójstwo, ale widzę, że większość nie zrozumiała hiperboli.
@sancho zdradzę Ci sekret.... ciąża trwa 9miesięcy nie 12.
@MG02 Naprawdę Szerloku? To mnie zaskoczyłeś. Wiedzę, że mam do czynienia z intelektualistą naprawdę najwyższej rangi, więc tłumaczę i objaśniam. "Aborcja" do 12 miesiąca oznacza, że możesz zabić dziecko jeszcze przez 3 miesiące po urodzeniu. Dlatego napisałem, że ma to swoje zalety - masz całe 3 miesiące, żeby się przekonać, czy faktycznie pasuje ci bycie rodzicem czy nie, no i humanitarnie bardziej można to "załatwić", bo się odpowiednią kompozycję środków farmakologicznych poda i będzie to absolutnie bezbolesne. Zadanie domowe dla Ciebie: zapoznać się z pojęciami "sarkazm", "ironia", "hiperbola".
@sancho
Woooww dzięki za wyjaśnienie. W życiu bym się nie domyślił, albowiem twe hiperbole zwiłe i skompliwoane takowóż są, że człowiek nie wie czy należy się niedostateczny z bologii czy może celujący z polskiego. Ps
posługiwania się sarkazmem nie zwalnia z umiejtości jego rozpozwnawania.
@MG02 Są dwie możliwości. Albo jednak nie zrozumiałeś i wyjaśnienie było konieczne, albo zrozumiałeś i twoje odpowiedzi były po prostu głupie. W obu przypadkach może i siliłeś się na sarkazm, ale nie wyszło.
@hermeusz A jak ćpiesz, to nie boisz się zniszczenia życia i śmierci. Ryzyko całkiem duże, a zwolenników przybywa.
@sancho
Dziękuję i z wzajemnością. Róznież nie jestem pewnien, czy Twoje wyjaśnienie nie jest wymówką wymyśloną przez Ciebie dla ukrycia, że nie wiedziałeś o tym, że ciąza u człowieka trwa 9 a nie 12misięcy...... ps. To był sarkazm :)
Nie ma i nie będzie w najbliższym czasie.
Popatrz na lewicę i ich "przedstawicieli": Sylwia Spurek; Magdalena Ogórek (tak wiem, teraz jest prawicowa). A prawica jest: umoczona albo w ruskich albo w obrońców pedofili, lub tak religijna, że nigdy na coś takiego nie pójdzie.
Ale jeśli taka znajdziesz daj znać - poczytam program i się zapiszę.
@Zyzol była nowoczesna, teraz są w KO, ale dalej możesz głosować na kogoś konkretnie z Nowoczesnej na liście KO i się jakoś potem podzielą tymi mandatami
@Zyzol Od grudnia 2021 zarejestrowana jest Partia Libertarianie:
https://www.libertarianie.org/program
Od stycznia 2023 zarejestrowana jest Partia Możemy:
https://partiamozemy.pl/tag/program/
Obie są partiami libertariańskimi o nieco innym profilu. Jedna jest bardziej skierowana do przejmowania elektoratu bardziej lewicowego, druga bardziej stonowana dla elektoratu prawicowego, ale ogólnie obie mają kierunek libertariański i przede wszystkim różnią się formą narracji. Koncept sam w sobie świetny według mnie, bo łatwiej będzie stworzyć dwie partie libertariańskie skupiające się na wciąganiu elektoratu z dwóch różnych stron niż stworzyć jedną i przekonywać ludzi z obu stron, że mogą to robić razem.
Czym różni się narracja? Jednym powiemy, że o ile aborcja do końca ciąży by była najwyższą formą wolności, to możliwość bezwarunkowej aborcji do końca pierwszego trymestru jest najmniej szkodliwa dla zdrowia i jednocześnie daje każdemu pełne prawo do przerwania ciąży, więc z takim ograniczeniem nie tracimy żadnej wolności, a zmniejszamy ryzyko nadużyć. Drugim powiemy, że całkowity zakaz aborcji jest szkodliwy z wielu powodów i uzasadnimy, że chociaż ten pierwszy trymestr powinniśmy pozostawić do dyspozycji człowieka niezależnie od przyczyny ciąży i powodu jej przerwania. Człowiek najlepiej wie, czy będzie w stanie dziecku zapewnić godny byt i jeśli według niego nie jest w stanie, to powinien mieć możliwość nie mieć dziecka nawet, jeśli antykoncepcja zawiodła.
Masa ludzi nie jest skrajnie prawicowa i lewicowa, uciekają w skrajności tylko w strachu przed drugą skrajnościa, a odpowiednia narracja pozwala masę tych średnio przekonanych sprowadzić do punktu, który zadowoli wszystkich w podobny sposób.
To przypomina przeciąganie liny. Jeśli chciałbym, aby lina pozostała na środku i jedna strona ciągnie za bardzo w jedną stronę, to będę ciągnął w przeciwną. Stąd takie przeskakiwanie z jednej na drugą. Danie jednym i drugim możliwości czegoś skierowanego w inną stronę może wiele zmienić, ale inaczej trzeba rozmawiać z osobami o poglądach bardziej prawicowych i bardziej lewicowych. Co jednak najważniejsze, gdyby obie partie udało się wcisnąć do władzy, to z pewnością by ze sobą mogły współpracować, bo ich programy w większości się pokrywają.
Też chcę taką, ale jeszcze żeby nie dotowała developerów i patoli moimi pieniędzmi
a jak nie ma to nic nie zrobisz i zostawisz nowotwór by cie zjadł do końca a obajtek z morawieckim miał radochę na 3 kadencję ?
Wszystkie te punkty ma w programie lewica, PO ma ten ostatni, reszta partii żadnego.
@Pletiks Z tym że lewica to patologia pod względem gospodarczym. Chociaż o tych kwestiach autor nie wspominał.
Polecam Partie Libertarianska bo dodatkowo to znaczna likwidacja socjali i znaczne zmniejszenie opodatkowania - dostajesz obywatelu swoje zycie w swoje rece!
@Xar chciałabym im zasugerować zlikwidowanie przywilejów dla fikcyjnych "rolników", którzy za sam fakt posiadania hektara nieużytków mają zapewnioną emeryturę i nawet wczasy w specjalnym sanatorium. Proponowałbym wręcz specjalny podatek od nieużytków, tzn od gruntów rolnych (nie budowlanych), z którego zwolnieni będą wyłącznie ci właściciele, którzy albo swoją ziemię uprawiają, albo dzierżawią pod uprawę, albo chociaż o nią dbają i wykorzystują w inny sposób. Zarośnięte nieużytki to większe ryzyko pożarów, siedlisko szkodników, miejsca meliny dla marginesów społecznych, często blokada rozwoju całej okolicy bo np właściciel nieuchwytny, nie da się poprowadzić tamtędy mediów itp a taki "rolnik" jeszcze dostaje z tego profity na koszt reszty podatników.
@Xar Robiłeś porównanie między Libertarianie i Możemy?
@ByleBadyle Powtórzę się jak stara płyta, ale co tam. LVT - Land Value Tax. Podatek nakładany adekwatnie do wartości i przeznaczenia gruntów. Jeśli nikt nie chce tego gruntu uprawiać, to wartość rynkowa jest nikła i nie ma podatku. Jeśli trzymasz nieużytki, a inni by chętnie je kupili i uprawiali, to wartość idzie w górę i płacisz większe podatki. To samo dotyczy wszelkich gruntów. Trzymasz działkę na przedmieściach bez mediów i drogi, wartość jest nikła, bo nikt tam i tak nie zamieszka. Powstały drogi, dociągnęli media pod granicę, teraz ludzie chętnie by tam zamieszkali i wartość wystrzeliła w górę. Za trzymanie nieużytków będziesz płacić dużo więcej, bo jest duży popyt i mała podaż. To zachęca do inwestowania w grunty o małej wartości i trzymanie ich jako inwestycje, a jednocześnie zachęca do sprzedawania tych, na które jest duży popyt i już mają dużą wartość. Korzystają na tym wszystkie sektory, zarówno rolnictwo, przemysł jak i mieszkaniówka. Popyt określa rzeczywistą wartość lokalizacji, sam określasz wartość dla siebie. Czy mowa o dochodzie z prowadzenia działalności w tym miejscu, czy mowa o wartości mieszkania w tym miejscu. Jeśli uważasz, że twoje wykorzystanie jest mniej wartościowe od rzeczywistego potencjału (a więc wartości gruntów), to zawsze możesz go sprzedać komuś, komu się to opłaci.
Oczywiście ludzie są temu często przeciwni, bo to jawnie nakłada karę za kitranie gruntów jako inwestycji w miejscach, gdzie mają one dużą wartość. Przy takim prawie trzymanie nieużytków rolnych z dobrymi gruntami będzie przynosić straty. Inni by to kupili, uprawiali, więc pomimo podatku będą sporo na plusie, a ty nic z tym nie robisz i dalej płacisz podatek. Im lepiej wykorzystasz to pod produkcję, tym więcej zarabiasz w stosunku do podatku. To samo z mieszkalnymi. Masz sypiący się dom kilkurodzinny z blaszanym garażem w miejscu, gdzie jest ogromny popyt. Grunt ma klasyfikację pod budownictwo wielorodzinne, mógłby tam powstać blok, więc wartość jest wysoka. Stąd płacisz spory podatek, bo dla kilku rodzin zajmujesz miejsce, gdzie by mogło i chce mieszkać kilkadziesiąt. Płacisz za ten przywilej bycia w takiej lokalizacji. Jeśli jest ona dla ciebie tyle warta, spoko. Jeśli uważasz, że jest zbyt drogo, bo ta szkoła nie ma znaczenia skoro nie masz dzieci, bo pracujesz z domu, bo nie masz samochodu i ta autostrada niedaleko nie robi różnicy, to możesz się zastanowić, czy płacenie tyle za tą lokalizację ma sens. Może lepiej się przenieść tam, gdzie nadal masz wszystko potrzebne, a jest dużo taniej, bo dużo mniej ludzi by chciało mieszkać bez szkoły i dobrego dojazdu do miejsca pracy.
Oczywiście LVT służy do zastąpienia dużej części podatków dochodowych. Dzięki LVT wielki zakład przemysłowy w centrum miasta będzie płacić znacznie więcej, niż taki sam pod miastem. Wielkie biurowce w centrum będą płacić dużo więcej niż w mniejszych miejscowościach czy gdzieś pod miastami koło autostrad. To zachęca wszystkich do ewaluacji faktycznej wartości zajmowania tego miejsca. To, że zapłacisz 10 milionów za działkę w centrum Krakowa, to jedno. Mieć budynek w drogiej lokalizacji to dobra reklama, lepszy dostęp pieszo, ale pracownicy muszą albo dojeżdżać, albo cisnąć się w drogim mieście aby być blisko. Ich problem. Jak jednak policzysz, że i pracownicy żyjący w mieście muszą płacić wyższe podatki za mieszkania (a więc chcą więcej kasy lub częściej dojeżdżają do centrum) i sam musisz miesięcznie bulić za to, że masz firmę w tak popularnym miejscu, to może to już się nie opłacać, może lepiej biurowiec machnąć gdzieś pod miastem, mieć ładny dojazd dla ludzi z okolicznych miasteczek, mieć blisko do pociągów podmiejskich czy linii tramwajowej zamiast konkurować z innymi o skrawek gruntu w samym centrum dla prestiżu.
@ZONTAR nie piszemy o tym samym kolego.
Piszę o nieużytkach, który trzymane są tylko jako fikcyjna "rola", żeby należeć do krusu. Żeby nieużytek stał się wartościowy nie wystarczy że gdzieś w pobliżu będą media, trzeba teren jeszcze "odrolni'" i przede wszystkim w planie miejscowym musi się przeznaczenie takich gruntów zmienić.
Poza tym zwracam uwagę na problem nakładania przywilejów na fikcyjnych rolników, ty natomiast piszesz o inwestycjach w ziemię....
@ByleBadyle To działki rolne nie są nic warte? Nikt nie chce uprawiać roli, nie ma popytu na takie tereny? Jeśli nie, to jaki problem w tym, że to nieużytki? KRUS to inna para kaloszy, to już dawno powinno zdechnąć. Ogólnie system podziału społeczeństwa powinien zniknąć. To jest chore, że jedni mogą sobie kupić tani grunt rolny i zbudować willę, bo są z rodziny rolniczej i w życiu na roli nie pracowali, a innym nie wolno, bo nie. Prawo powinno być jednolite.
Jeśli jest popyt na grunty rolne, to podatki powinny być adekwatne do popytu aby najbardziej efektywni z tych gruntów korzystali. Naturalnie nieużytki będą największym obciążeniem. Jeśli grunty są niezbyt dobre i popytu na taki grunt nie ma, to zmienić przeznaczenie tych gruntów na coś, co jest bardziej potrzebne i znowu wartość pójdzie w górę, a trzymanie tego jako nieużytek nie będzie opłacalne. Opłaci się kitrać tylko to, czego i tak nikt w sumie do niczego nie chce, a więc klasyczne grunty inwestycyjne w miejscach, które jeszcze nie nadają się do budowy czegokolwiek ani jakiegokolwiek użytku.
@ZONTAR problem nie w tym, czy to użytki czy nie, tylko że ich właściciele udają rolników chociaż niczego nie uprawiają i maja dzięki temu przywileje z KRUS na koszt reszty podatników.
A nieużytki bywają całkiem dużymi problemami wbrew temu co ci się może wydawać ale to już inna para kaloszy, nie o tym tu piszę
I zlikwiduje 500+ oraz 13 i 14 emeryture.
Była, PZPR. Jakoś nie odniosła oszałamiających sukcesów ani gospodarczych, ani w kwestii utrzymania poparcia społecznego. Choć konkurencji nie miała.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2023 o 10:21
@MalaZlaCzarownica
PZPR miała się dobrze z kościołem. Nie za te postulaty była potępiona a za brak demokracji. Nie była to Polska partia a z nadania RoSSji. No i za państwowy kapitalizm state capitalism mylnie nazywany socjalizmem.
@CP666 "Brak demokracji" tak se tłumacz. Większość w pompce miałaby demokrację, gdyby nie musiała kombinować, co do gara włożyć.
Spotkał się kiedyś polityk z księdzem.
- Ksiądz mówi do polityka, ja utrzymam ich w ciemności a Ty ich utrzymaj w biedzie,
Twoje postulaty nie nie zmieniają, to tylko gadanie dla gadania a w Polsce nadal będzie bieda.
zakładamy??
@janosik2000 można spróbować ;)
Kiedyś była paria przyjaciół piwa.
I się dostali.
W Szwecji założyli partie chłopaki od piratebay. I się dostali ;)
@snycesz89 najwyższa pora! Tylko trzeba być realistami. Przy obecnym układzie nowa partia bez struktur nie ma szans się przebić i utrzymać na szczeblu krajowym. Trzeba zacząć regionalnie i cierpliwie budować struktury. Najlepiej byłoby zacząć od dużego miasta wojewódzkiego i ostro powalczyć o dobry wynik. Sęk w tym, że to jest robota na cały etat dla kilkunastu rozsądnych osób, a kasy z tego nie będzie.
@adam1111 i pojawia się drugi problem, w tych miastach wojewódzkich często rządzą od lat ci sami. I trudno się przebić. Tak jest chociażby w Trójmieście.
Ale racja, pierw należałoby znaleźć ludzi chcacy coś zmienić realnie i się temu poświęcić. Szkoda, że ci młodzi wolą jednak wyjechać z kraju za pracą niż walczyć o to by móc normalnie funkcjonować w Polsce. Tak, aby żadne pomoce typu 500+ nie były potrzebne nikomu, bo ludzie mieli szansę sami godne pieniądze zarabiać. A państwo w tym nie przeszkadzało. Tylko to wystarczy. Najlepsza pomoc to nie przeszkadzać ;)
@snycesz89 Jeśli chcecie zaczynać coś nowego, to szczerze życzę Wam powodzenia. Muszę Was tylko przed czymś ostrzec: Potrzebujecie naszykować się na potężne okropności. Jak tylko zyskacie na sile spotka Was taka seria upokorzeń, jaka nigdy nie miała miejsca w Waszym życiu. To może Was bardzo poważnie przytłoczyć, odebrać sens działania, dotknie też Waszego życia osobistego. Władza będzie chciała pokazać Was jako absolutnie zdemoralizowanych morderców, gwałcicieli i niedorajdów. Ludzie będą to łykać i wyzywać Was na ulicach. To nie jest dla wszystkich.
@solarize @snycesz89 @adam1111 @janosik2000 Mniej gadania, więcej robienia. Zamiast myśleć o założeniu partii, najpierw rozeznajcie się w tym, co faktycznie jest. Nijak nie zyskamy na tym, że powstanie 2137 malutkich ugrupowań, które nie potrafią się zorganizować. Jeśli podzielacie takie poglądy i nie jest wam po drodze ani z lewicą, ani z prawicą, ani z komuchami, to sprawdźcie sobie dwie partie libertariańskie, które powstały w ostatnich latach (są już zarejestrowane). Jak wam się podoba idea, to zamiast robić wszystko od zera, zobaczcie co możecie zrobić z nimi, może się przyłączyć, może ich wesprzeć, może zacząć działalność polityczną razem z nimi. Największy problem to nie założyć partię, a zbudować jej całe struktury i znaleźć wystarczająco ludzi aby odnieść sukces. Gdybym mieszkał i planował żyć w Polsce, to z pewnością bym zaczął współpracę z jedną z nich aby spróbować coś zmienić. Nie robię tego, bo mogę co najwyżej zagłosować z list polonii (o ile partia jest w okręgu w Warszawie, bo tylko ten trafia na wybory dla polonii). Mogę za to trochę uświadamiać ludzi w tym, że istnieją alternatywy i warto o nich mówić. Nie stoją za nimi wielkie media czy miliarderzy, nie mają Korwinów czy Wiplerów, którzy budzą kontrowersję i tak wybijają się w publice. Potrzebują jakiejś medialnej pomocy.
https://www.libertarianie.org/program
https://partiamozemy.pl/tag/program/
Mało kto pójdzie na wypowiedzenie konkordatu. Jak mi się wydaje ubocznym skutkiem byłoby znów robienie 2 ślubów (a nadal spora osób chce mieć ten kościelny), a to wkurzy ludzi bo raz dodatkowe koszty a dwa zacznie im to przypominać czasy ich rodziców i dziadków czyli PRL.
Chyba najłatwiej pójdzie z liberalizacją aborcji.
@Jacek83218 62% i spada, a bierz pod uwagę że to często tylko żeby zamknąć starszych członków rodziny.
@hermeusz
62% to nadal dużo. i starsi członkowie rodziny długo się nie skończą. Może zajdzie zmiana jak nasze post PRLowskie pokolenie doczeka się ślubu własnych dzieci.
Lewica ma to w swoim programie, cena - jedyne 75% twojego dochodu. Ewentualnie libertarianie, ale im się raczej nie uda zarejestrować
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2023 o 10:33
@krys89 dlatego o libertarianach trzeba mowic, zeby ludzie wiedzieli ze jest inna alternatywa niz ograniczanie wolnosci gospodarczej+wolnosc osobista lub ograniczanie wolnosci osobistej+wolnosc gospodarcza. Warto wiedziec, ze jest jeszcze opcja wolnosc osobista+wolnosc gospodarcza, wraz z odpowiedzialnoscia ktora sie wtedy za siebie bierze
Oby takiej partii nie było, po 10 tygodniu to już na pewno jest człowiek, ma serce, mózg, tętno etc. Więc aborcja do 3 miesiąca to morderstwo.
@Grur wskaz mi gdzie 10tygodniowy zarodek ma dzialajacy mozg xD
@Xar w badaniach naukowych, https://mamadha.pl/10-tydzien-ciazy-zmiany-rozwoj-plodu-usg?psafe_param=1&gclid=CjwKCAjw5dqgBhBNEiwA7PryaJlf3l9OKLbkmZcSr-yuNDLFI2IN05fOrBdeRrSSVCRNDpQ7a2p3WRoCBn4QAvD_BwE
@Xar W zarodku najpierw bije serce, 10 tygodniowy wygląda jak malutki człowieczek , tak z 5 cm. Ma głowę. tułów,ręce,nogi i resztę. Można sprawdzić w necie.
@stanbo Ludzik Lego też wygląda jak malutki człowieczek, można sprawdzić w necie.
Niesamowicie merytoryczne argumenty.
@Grur mam wrazenie, ze sie nie wczytales. To, ze sie pojawia zalazek nie oznacza, ze to funkcjonujacy organ. Tak samo, jak sie uczysz alfabetu innego niz lacinski i jego pochodne, nie oznacza ze czytasz ze zrozumieniem tekst np. po koreansku
@stanbo to,ze wyglada jak,nie oznacza, ze nim jest.
@solarize W ludziku lego nie bije serce i nie płynie krew.
@Xar mimo to z definicji życia, połączone 2 komórki z nowym dna to już jest człowiek. A od 10 tygodnia ten człowiek ma puls, ma ręce, nogi i nimi rusza.
@Grur wedlug jakiej niby definicji zycia? Ktorego punktu: Cechy konieczne, by dany obiekt uznać za żywy:
jest wyodrębniony ze świata zewnętrznego
Dotyczy zarodek?
@Xar oczywiście, pasożyty, bakterie, wirusy, grzyby, potrafią nigdy nie opłacić ciała człowieka a są żywe.
@Xar Ma własne DNA.
@Xar W głowie. Sprawdz w internecie.
Czyli ideologia, zero ekonomi.
Kolejny debil.
Jak niewiele potrzeba idiokracji, idealnie obrazują te 4 postulaty. Nic o gospodarce, za to 3 religijne i jeden dotyczący aborcji. Po prostu kwintesencja setek lat zaborów, dwóch wojen światowych, 45 lat komuny i rządów bękartów tych poprzednich po 89. Elita została wycięta w pień, została sama popelina umysłowa.
@igsmwd zacne podsumowanie
i to jest teraz najważniejsze? nie inflacja, nie drożyzna, nie podatki tylko kościół i religia?
Lewica to wszystko obiecuje :)
@Agitana Obiecanki,cacanki. PO też mnóstwo obiecało a żyło się coraz gorzej-15% bezrobocia.
@stanbo Tymczasem liczba bezrobotnych za PiS zmniejszała się w identycznym tempie jak przybywało emerytów (którzy już jako bezrobotni się nie rejestrują). Statystyki również trzeba czytać ze zrozumieniem kontekstu.
@solarize Znam dużo osób które pobierają emeryturę i pracują bo chcą i zdrowie im na to pozwala.
@stanbo
Bzdura z tymi procentrami bezrobocia. Wzrosło z powodu światowego kryzysu i to max 12% a od końca 2012 już spadało
@stanbo Te osoby, które znasz nie są i nie będą zarejestrowane jako bezrobotne, więc nie będzie ich w statystyce, nieważne co zrobią.
@solarize To dlaczego w Polsce jest prawie najniższe w UE /3 miejsce.
za
Konfie niewiele do tego brakuje, ale...
...jest zbyt skrajna w swoich niezbyt trafionych ideologicznie i gospodarczo programach, a jakoś perspektyw na samodzielne wejście do sejmu nie mają...
@PitBull9010
Konfederacja jest za całkowitym zakazem aborcji. Od nich pochodzi Kaja Godek. To skrajni klerykałowie jak Bosak. Który zresztą jest za 500+. Polecam posłuchać Karoluka
@CP666 co nie zmienia faktu, że jest gorszym złem niż PISdusie, aczkolwiek mają tam kilku mondryh lódziów xD
...a bosak to chyba największy hipokryta w tej partii...
...niby to ośmiesza, niby wytyka błędy, niby demagoguje PiS, niby ma jakiś program, niby jest przeciw większości (sam twierdzi, że przeciw wszystkiemu...), co Nam Kaczafi i Al-PISdia Nam serwują...
...a prawda jest taka, że sami wyrządzają więej krzywdy tymi swoimi kłamstwami, machlojkami, fałszywą polityką i dwulicowością, niż otwarte złodziejstwo (za które też trzeba pisowcom łapki poupierdzielać...), kłamstwa Pinokia, afery (do których Konfa tak czy inaczej też łapę przyklepałą...)i cała reszta...
...więc TA CAŁA KONFA MOŻE IŚĆ TEŻ SIĘ RYPAĆ, BO IM NIE WIERZĘ...
KAJA GODEK TO ZAPRZYSIĘONA POSŁANKA PRAWICY (Z PISLANDU0, A KONFA TO TAK JAKBY LEWICA (dlaczego tak jakby: patrz wyej)...
KONFA UDAJE TYLKO, ŻE JEST OKONIEM WOBEC PISU, A TAK NAPRAWDĘ KASĘ ZA GŁOSY OD NICH TE DOSTAJĄ...
szczerze chciałbym, żeby w polsim parlamencie zasiadło gremium ludzi, którzy będą znali się na swojej robocie, będą z pasją i prawdziwym zaangażowaniem i oddaniem diałąć na rzecz kraju, w którym (na dzień dzisiejszy) przyszło Nam nieszczęśliwie mieszkać...
zastanawiam się, czy dla funkcjonowania państwa i dla poziomu i sposobu życia ludzi zamieszkujących to państwo te zagadnienia są chociaż trzeciorzędne. I wychodzi mi że nie
Nawet jeśli ktoś taki się znajdzie to szybko zostanie zniszczony przez system. Pamiętasz co stało się z Lepperem?
A gospodarka to kogoś interesuje w tym kraju?
@TyleByloDni interesuje. Dlatego trzeba krk odciąć od koryta. Dzięki temu zaoszczędzi się miliardy a sam krk nie będzie wspierać pisuaru za kasę. Czyli odsunie się największych szkodników i socjalistów od koryta. Dodatkowo krk zacznie płacić podatki tak jak inne organizacje. Same plusy.
Krk?
O tak, byłbym za taką partię, jeszcze lepiej jak zdejmą patologiczne dodatki społeczne jak 500.
Całe szczęście że nie mamy problemów gospodarczych i te postulaty są na szczycie priorytetów.
Moim zdaniem są ważniejsze rzeczy, ale ok.
Kościoła nie trzeba opodatkować im wystarczy przestać dawać hajs z budżetu i niech się utrzymuję tylko z tego co imi dadzą wierni
@GramDaKościół jest opodatkowany. Kościołów w Polsce jest 168 i przepisy dotyczą wszystkich.
Twoja jak bedziesz tak odważny zalozysz i przebijesz sie
Niezła ta dyskusja. Że są ważniejsze rzeczy, że ekonomia się liczy, że się nie dostaną do sejmu, że Spurek, itd. Pytanie było czy jest taka partia, która obiecuje 4 konkretne rzeczy. I taka jest - NOWA LEWICA. Jeśli dla Ciebie ważne są tylko te 4 postulaty, to masz na kogo głosować.
Interesują Cię wyłącznie sprawy światopoglądowe przy wyborze partii?
... I dzięki temu Polska stanie się krajem mlekiem i miodem płynącym.
Zalecam mniej TVN a więcej książek, przy okazji polecam niemodną dziś i prawie zapomnianą czynność zwaną myśleniem, dla zaawansowanych z kolei poziom o nazwie samodzielne myślenie. Dopiero wtedy mamy szansę gdzieś dojść, bo nie tam leżą problemy dzisiejszej Polski gdzie widzą je Środy czy inne Biedronie. Tam leżą po prostu problemy Biedroniow i Śród. Zostawny ich w spokoju i zajmijmy się faktycznymi wyzwaniami.
@agalaura może swoje "złote rady" sam/sama zacznij stosować. Problemem jest pasożytowanie krk na Polsce. To są miliardy wyciągnięte z budżetu + miliardy nie wpłacane do budżetu przez krk. Dodatkowo ciągną za sznurki pisuar wprowadzając szkodliwe prawo.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 marca 2023 o 21:36
A kwestie polityki gospodarczej, modernizacji kraju, wysokości opodatkowania, polityki zagranicznej wobec Europy i świata - to nieistotne? A Tylko kościół i kościół? Tym się mają zajmować rządzący? Serio? Rośnie pokolenie zainteresowane wyłącznie sobą i swoimi najwspanialszymi poglądami, a nie dobrem wspólnym.
Z takimi wymaganiami to ty chyba będziesz musiał zostać w domu albo iść na duże kompromisy.
Właśnie przez takich dzbanów mamy to co mamy. Bo najważniejsze tematy to religia i kościół, tylko dwie różne strony walczą ze sobą. Co tam drogi, inflacja, bezrobocie. Nie będzie religi w szkołach i cel życiowy osiągnięty. Jesteś człowieku żałosny.
Pomysł piękny tylko świadomi wyborcy... mniejszościowi niestety. Ale co się dziwić jak po szkole nikt nie ma pojęcia jak działa gospodarka, przepływ pieniądza, ale pamięta wszystkich króli, budowę pantofelka czy wzory skróconego mnożenia które normalnemu człowiekowi się zazwyczaj na codzień nie przydadzą do niczego....
Ale Wy jesteście prości xD Wystarczy wygenerować opinię, pokazać wam że jest beee i że macie warczeć jak ją widzicie, powtórzyć to kilka razy dla utrwalenia, i tą opinią w was później rzucać. Będziecie ujadać wszyscy bo nie posiadacie zdolności samodzielnego myślenia :D Może i dobrze, lepiej się wami rządzi jak sami nie myślicie a wstrzykuje się wam myśli i uczy reakcji na nie :D
@votum1 No jasne że jesteś jedyny posiadający zdolność samodzielnego myślenia, a wszyscy inni mają poglądy "wstrzyknięte". "Pozdro dla kumatych" i "włącz myślenie". Efekt Krugera-Duninga, każdy dzban uważa się za najmądrzejszego, a mądry jest mądry dlatego, że się wciaż uczy od innych.
@Geoffrey Jedyny nie, jest więcej osób świadomych tego zjawiska, ale to ułamek w stosunku do tego, którzy poddają się jego działaniu. "Pozdro dla kumatych", "włącz myślenie" i Kruger-Duning są tutaj błędną diagnozą, ja zauważam mechanizm, który uczy sposobu zachowania na emitowany bodziec i opisuję go wraz ze wskazaniem powodu, dla którego obieg kończy się sukcesem oraz odizolowuje się od tego poprzez tworzenie relacji Ja-Wy, bo nie jestem uczestnikiem tej tresury. A to już nie jest Kruger-Duning. Wysnuwam wniosek, że większość ludzi to nosiciele myśli, tylko nie swoich, i stosunkowo łatwo jest nanieść na kogoś tok myślowy.
@votum1 Przecież reakcja komentatorów nie jest na "bodziec", tylko na informację. Jeśli informacja jest sprzeczna z tą, którą uznajemy za własną, pojawia się reakcja obronna. Ludzie reagują na informację według klucza - czy się z nią zgadzają, czy nie. A skąd tę wiedzę uzyskali, czyli kwestia wiarygodności źródła, to już inna sprawa.
@Geoffrey Informacja może być również bodźcem, a reakcja nań zależna jest to od warunków środowiskowych i kontekstu, w którym dochodzi do odbioru. Z wiarygodnością źródła się zgadzam jak najbardziej. I tutaj należy dodać, że obecne źródła informacji masowej podają gotowe interpretacje. Te same źródła są przeważnie unilateralne, a wtedy mamy do czynienia z sytuacją, gdzie informowany zaczyna uważać tylko jeden emiter prawdy jako ten właściwy, uznawany za "własny" i jedną prawdę zgodną z narracją swojego informatora. Wtedy taka oto predefiniowana interpretacja informacji niweluje potrzebę dokonania samodzielnej oceny przez słuchacza. I tu jest klucz do tresury o której piszę wyżej.
@votum1 A ty tak serio dodajesz sobie autorytetu wyszukanym słownictwem, mój ty "emiterze prawdy"? Czy jaja sobie robisz? Informowany uważa za prawdziwą tę informację, która potwierdza jego stanowisko. Gdy informowany natrafi na informacje niezgodne z jego zdaniem, zaczyna wymyślać bajki, jak to wszyscy wokół są tresowani, a tylko on potrafi myśleć i przeciwstawiać się głównemu nurtowi. Natomiast gdy jego poglądy są zgodne z nurtem, nie przeszkadza mu, że jest "tresowany".
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 marca 2023 o 19:24
cofnie 500+ i inne dodatki dla nierobów, a zastąpi większymi ulgami dla najbiedniejszych i dofinansowaniem do obiadów, artykułów szkolnych i wycieczek dla dzieciaków z biednych rodzin...
@cobri To że zmieniłeś nierobów na najbiedniejszych to przecież żadna różnica :P
@marconiqwer nie koniecznie, są rodziny wielodzietne w których rodzice, lub jedno pracuje za najniższą stawkę. Poza tym, nawet jak rodzice są nierobami, to dzieci nie powinny na tym cierpieć brak jedzenia czy odpowiedniego wykształcenia. Nie rozdawał bym natomiast pieniędzy ani bonów...
Czyli antyreligijna?
Podziwiam osoby, które za jedyne albo najważniejsze problemy w naszym kraju dostrzegają wyżej wymienione...
Oby takich partii jak najmniej.
@Grur
Odezwał się onuca konfederata targowicki
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 marca 2023 o 0:44
My tu sobie gadu gadu o kościele i aborcji, a nasi politycy cieszą się, że zapchali nas tematami zastępczymi i kradną nasze pieniądze na potęgę.
Przyjdzie kolejna władza - dalej będziemy okradani bo pokazaliśmy, że się na to zgadzamy. Siedząc w domach daliśmy politykom przyzwolenie do okradania nas. Uprzedzę pytania - ja również siedzę w domu. Nigdy nie uczestniczyłam w żadnym strajku.
@Binu666 ciemny lud to kupuje więc o co chodzi ?? :P już Morawiecki gdy był doradcą Tuska to zauważył nawet go nagrali jak mówił "To niewiarygodne że ludzie są tak głupi że to działa"
Do tego jeszcze likwidacja programów z serii patol+ i wszelkich trzynastek, czternastek itd. no i oczywiście rozliczenie PIS.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 marca 2023 o 0:26
'wy nie musicie nic dawać społeczeństwu, wystarczy, że nie będziecie zabierać ' ... A.Lepper Rullez
Ciekawostka odnośnie konkordatu. Nie ma w nim nic absolutnie nic o przymusie trzymania funduszu kościelnego. Fundusz kościelny powstał z własnej woli polityków i bez wypowiedzenia konkordatu dałoby się go usunąć ale politycy przez 30 lat praktycznie robią Was w ch*ja, że nic nie mogą zrobić bo konkordat a on nie ma nic do rzeczy
@Crollo fundusz kościelny to opłata za przejęte mienie kościoła. Jest to jak opłata najmu najmu i nic więcej. W dodatku wielkości takiej ile kosztuje utrzymanie kancelarii prezydenta. Czyli jeden przezydent przeżera tyle ile idzie na fundusz kościelny w skali kraju. Oczywiście majątek można zwrócić i wówczas kościół będzie go sobie sam wynajmował na własną rękę po cenach rynkowych i to by było najuczciwsze.
Zdaje się, że Partia Możemy pasuje do tych oczekiwań. Ogólnie, są to postulaty libertariańskie, więc Partia Libertarianie i Partia Możemy powinna mieć to w programie.
@solarize @snycesz89 @adam1111 @janosik2000 Mniej gadania, więcej robienia. Zamiast myśleć o założeniu partii, najpierw rozeznajcie się w tym, co faktycznie jest. Nijak nie zyskamy na tym, że powstanie 2137 malutkich ugrupowań, które nie potrafią się zorganizować. Jeśli podzielacie takie poglądy i nie jest wam po drodze ani z lewicą, ani z prawicą, ani z komuchami, to sprawdźcie sobie dwie partie libertariańskie, które powstały w ostatnich latach (są już zarejestrowane). Jak wam się podoba idea, to zamiast robić wszystko od zera, zobaczcie co możecie zrobić z nimi, może się przyłączyć, może ich wesprzeć, może zacząć działalność polityczną razem z nimi. Największy problem to nie założyć partię, a zbudować jej całe struktury i znaleźć wystarczająco ludzi aby odnieść sukces. Gdybym mieszkał i planował żyć w Polsce, to z pewnością bym zaczął współpracę z jedną z nich aby spróbować coś zmienić. Nie robię tego, bo mogę co najwyżej zagłosować z list polonii (o ile partia jest w okręgu w Warszawie, bo tylko ten trafia na wybory dla polonii). Mogę za to trochę uświadamiać ludzi w tym, że istnieją alternatywy i warto o nich mówić. Nie stoją za nimi wielkie media czy miliarderzy, nie mają Korwinów czy Wiplerów, którzy budzą kontrowersję i tak wybijają się w publice. Potrzebują jakiejś medialnej pomocy.
https://www.libertarianie.org/program
https://partiamozemy.pl/tag/program/
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 marca 2023 o 4:05
I to są porządne postulaty. Po co komu sprawne państwo, ograniczenie biurokracji, uproszczenie i obniżenie podatków, zaprzestanie wydawania kasy z kredytu na durnoty i socjale dla patusów. Aborcja i wypowiedzenie konkordatu i mamy raj.
Ja proponuję aborcja do 18 roku życia a od 18 eutanazja. resztę postulatów spełnia KRLD !!!
aborcja do 18 roku życia a powyżej 18 roku życia to eutanazja :P
Resztę postulatów spełnia KRLD. No i konkordat na pewno główny problem kraju że ktoś może ślub wziąć w kościele bez dodatkowych wizyt w urzędzie:P
Marecki384 na prezesa komitetu centralnego komunistycznej partii aborcyjno-robotniczej przemysł aborcyjny rozwiąże wszystkie problemu kraju :P
PS. Głupich nie sieją sami się rodzą jak mawia stare powiedzenie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 marca 2023 o 8:37
Same najpilniejsze rzeczy.
Skończcie z tą bzdurą wypowiedzenia konkordatu. Powtarzacie jakieś idiotyczne hasła zamiast poświęcić 5 minut na wgłębienie się w temat.
Konkordat ma 11 stron A4. Dodatkowo jest pisany dwujęzycznie, więc to tak naprawdę niecałe 6 stron.
I konkordat MUSI ISTNIEĆ. Bo państwo MUSI określać formy zrzeszania instytucji pozarządowych. Tak samo jak określamy jak działa fundacja czy stowarzyszenie. Tj. jak wybiera się tam władzę, jak dziedziczy majątek, jak pozyskuje fundusze, z kogo składa się zarząd, kto odpowiada za powierzone ruchomości i nieruchomości.
Instytucja kościoła jest na tyle dużą i międzynarodową organizacją, że powinna taki dokument mieć, bo nie mieści się w prostych definicjach organizacji pozarzadowych.
Tak więc konkordat jest do ZMIANY, renegocjacji. Natomiast dotyczy to paru punktów.