Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
342 352
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
H hermeusz
+17 / 21

to się wszystko zgadza. Dzieci mają być głupie, wystarczy żeby potrafiły postawić krzyżyk.
Nie potrzebujemy dobrych nauczycieli

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bongo123xyz
+9 / 13

A górnicy dostali 42% podwyżkę. Teraz średnio zarabiają 12800zł/mc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzychad
-3 / 5

@Bongo123xyz propaganda dostali 15.4% podstawy a to o czym piszesz to jest jednorazowa wypłata/2 rekompensaty za rok 2022
wynagrodzenie górników/pracowników powierzchni:
podstawa od 2do 4 tyś - 2 początkujący, 4 inżynier z dużym doś. i długim stażem
karta górnika uzależniona od lat max to 60% po 20 latach przepracowania
premia - stała 37% jeśli nie nawija to mniej nie dostanie
barbórka 120% przeciętnego miesięcznego
13 120% przeciętnego
węgiel 8 ton
kartki żywnościowe

przypuśćmy 10 lat pracy brutto:
3 tyś podstawy
1,2 zł premii
1tyś karty górnika
500 kartki żywnościowe
500 - 1/12 barbórka
500 - 1/12 13 wypłata
1000 - 8twęgla/12 założenie 1.5k za tonę do wypłaty, lepiej wychodzi się w tal
8 tyś brutto około 6tyś na rękę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 marca 2023 o 11:17

L konto usunięte
0 / 14

Po pierwsz: takie z d... to porównanie, przeciętna pensja też tak w relacji do minimalnej wygląda. Chore jest to że minimalna pensja jest tak podnoszona.
Po drugie: dowód może anegdotyczny, ale wśród nauczycieli których znam jeden jest tym z powołania. Reszta to roszczeniowe nieroby. 30h (1,5 etatu), zero legendarnego przygotowywania do lekcji, 4 miesiące wakacji, "nadgodziny online" spędzane z nami na imprezach ... i kilku podobnych.
Po trzecie: pensja ma odzwierciedlać efekty i wartość pracy. Jak nauczyciel WOS, historii i czy innego politycznie namaszczonego przedmiotu zarabia tyle co dobry matematyk czy fizyk to nie dziwię się że ich potem w korpo widzę przebranżowionych na programistów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzychad
-1 / 13

@Leo_ sprawdźmy bo widzę że stereotypy o nierobach i osobach takich jak ty wiedzących o zawodzie, o którym nic nie wiesz
1. nauczyciel fizyki - 18 h przy tablicy - (45min)
2. lekcja fizyki jest 1 x w tygodniu - nauczyciel robi 1x kartkówkę w miesiącu (są 2 ale dla Ciebie dam 1) 18klas x 31 osób = 558 kartkówek (przypomnę 1x w miesiącu), kartkówkę sprawdza się około 10 min + 5 min na edziennik = 8370min/60min = 139,5h / 20 dni - to dziennie poświęca 7h extra - czy ty nie pracujesz 8? a do tego jeszcze 3 godziny przy tablicy - JESZCZE RAZ DLA CIEBIE 1 KARTKÓWKA W MIESIĄCU
3. podczas pytania oceny same nie wpadają do edziennika to nauczyciel robi w przerwie lub po lekcjach niech zajmie to 1h dziennie
4. jedna godzina tygodniowo dla rodziców, i jedna godzina dla wyrównania - to są kolejne 2 godziny tyg.
5. przygotowanie do zajęć/ dyżury - to robi yyyy wtedy kiedy pije kawę czy żre pączka :D
6. pilnowanie młodzieży na wycieczkach - nauczyciel jest w pracy 24h przez ten okres on nie ma wycieczki tylko za nich odp. płacone ma NIE za 24h tylko za 3.6h i nie ma znaczenia czy jest to sobota, niedziela ! Nie ma delegacji, nie ma nieprzespanej nocy! - nauczyciele nie chcą jeździć ale jest to ich obowiązek - jak coś się stanie to MADKA ZROBI AWANTURĘ Z KURATORIUM WŁĄCZNIE
7. wywiadówki - nauczyciel jest po godzinach pracy one zazwyczaj są 1x w miesiącu 2-h - dolicz
8. konferencje i omówienie problemów co 2 tygodnie 2h - dolicz
9. wakacje są dla uczniów nie dla nauczycieli - 2 tyg. po ukończeniu zajęć nauczyciele maja papiery/zamnięcie roku, przygotowanie do nowego roku, rekrutacje i cała ta szopka -
10. MADKA JAK NIE MA CO Z BĄBELKIEM ZROBIĆ TO MOŻE WYSŁAĆ DO SZKOŁY - to nauczyciele mają dyżur.
11. kto ogarnia rekrutacje? woźny czy sprzątaczka
12. rozpoczęcie roku zaczyna sie dla nauczycieli tydzień wcześniej przed rozpoczęciem roku
13 urlop mają fakt więcej ale jest to od 7-8 do 25-8 i tylko w tym okresie!

teraz zapytaj takiego nauczyciela czy chciał by karte nauczyciela czy zwykły etat od - do

teraz koszty: dojazd miedzy szkołami, nauczyciele mają łączone zajęcia dla pełnego etatu
szkolenia co 2 lata ze swoich pln - dodatkowe kwalifikacje do nauczania dodatkowego przedmiotu - 5 tyś rocznie :), co do nauczania zdalnego - nie ma czegoś takiego, chyba że sytuacja z uczniem wymaga aby nie było kontaktu - uczniowie nie mieszkają w szkole tylko porozrzucani są po całym województwie - czy jadą szkolnym autobusem ? czy na własny koszt ? oczywiście wpada im 30 zł z czego opłacają dojazd, i czas dojazdu - niech to będzie 30 min od szkoły czyli 30 zł za 2h - nie ma czegoś takiego jak dojazd :) wyłącz propagandę w TVP, chyb że masz na myśli wf, religie :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 marca 2023 o 10:24

L konto usunięte
0 / 6

@krzychad
Powielasz narzekania upasionych kocurów powołujących się na zarobki początkujących, a zdanie że nie znam zawodu jest .. Twoim zdaniem
Akurat nauczycieli fizyki czy innych przedmiotów ścisłych bym dopieścił o ile robią co do nich należy - czytaj ze zrozumieniem
Kartkówka - ocena zawsze wg klucza, absolutnie nie ma dyskusji jak uczeń zrobił dobrze, ale poza schematem. Przecież to wysiłek dal nauczyciela.
Wycieczki - przecież nie uczą podczas wycieczek, nie mają obowiązku jechać, ale za darmochę to co nie pojadę.
Oceny są wpisywane na lekcji (1h = 45min), więc ?
Ja też płacę za dojazd, co to ma do rzeczy?
Nie podoba się - zmienić zawód, a nie rządać od innych.
Nie piszę o nauczaniu zdanym, a o fikcyjnych nadgodzinach (szkolenia itp).
I taki "nauczyciel" wyciąga ~90k netto rocznie za kombinowanie.
Sprywatyzować, publiczną zostawić jak kogoś nie sać na czesne. Zobaczysz kto zostanie w publicznych szkołach.
Stereotypy skąś się biorą, a pryztoczone przeze mnie przykłady są z życia. Możesz dyskutować, ale faktów nie zmienisz.
BTW: jak piszesz elaborat na kilka stron znaczy rozwadniasz argumenty: ilość zamiast jakości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bartes123
+2 / 2

@krzychad Bardzo dobrze napisane, wiem bo mam żonę nauczyciela, według mnie z powołania. A że dodatkowo jest wicedyrektorem (za dodatek a nie za podstawę, więc przy chorobowym adieu dodatku) to jeszcze o 23:00 zdarza się jej odbierać telefony, że któryś nauczyciel chory i musi wtedy po nocy ogarnąć zastępstwo, bo bombelki przyjdo rano i nie będzie nauczyciela i co tero? Te sprawdziany to już nawet nic nie mówię. To samo zliczanie ocen dwa razy w roku, chociaż teraz akurat edzienniki nieco sprawę ułatwiają. Ale też pogarszają, bo rodzic o 19:00 napisze pytanie przez edziennik i następnego dnia o 8:00 idzie do szkoły z ryjem że się odpowiedzi nie doczekał. Sam firmowych maili nie odbiera po 16:00 bo on już w pracy nie jest. Jak bombelek jeden z drugim wpadnie w czasie wycieczki szkolnej, bo jednak płukanie pochwy coca colą po stosunku bez gumy nie zapobiega ciąży, jak im się to wydaje, to odpowiada nauczyciel. Jak bombelki na wycieczce się naprują albo upalą to wina nauczyciela bo nie pilnuje, ale jak facet nauczyciel wejdzie do pokoju uczennic, to jest gnój że próba molestowania...

I wreszcie zadam wam jedno ważne, ale to cholernie ważne pytanie.

Czy naprawdę chcielibyście, aby najważniejsze dla was na świecie istoty, wasze dzieci, wasze skarby największe, przebywały przez 12 lat pod opieką kogoś, kto zarabia najniższą krajową???? Serio?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+2 / 2

@Leo_
"Po drugie: dowód może anegdotyczny, ale wśród nauczycieli których znam jeden jest tym z powołania."
moze dlatego ze na kasie w biedronce mozna zarobic wiecej i liczyc na wiekszy szacunek spoleczny niz nauczyciel, pomijajac juz to ze ktos kto jest w miare ogarniety, to pojdzie do pierwszego lepszego korpo gdzie bedzie mial mniej odpowiedzialna prace za wieksza stawke i nikt nie bedzie sie go czepial o to ze pije kolejna kawe zamiast pracowac

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dekaron0789
-1 / 7

@krzychad

1:7h dziennie sprawdzanie kartkówek....hahahahhah, nie wiem kogo ty chcesz na to nabrać.
moja siostra to właśnie nauczycielka fizyki, jak ja zapytałem czy przez 7h dzień w dzień sprawdza kartkówki to mnie wyśmiała.
2:Do czego sie przygotowuje nauczyciel nawet z 2 letnim letnim stażem?
Materiału nie opanował?
to niech wraca do szkoły i niech zabiorą mu dyplom..

A końcówka to juz szopka do kwadratu
w jakim zawodzie płaca ci za dojazd do pracy?
Kto komu płaci jak che podnieś swoje kwalifikację?"
Uczniowie których szkół sa porozrzucani po całym województwie?
Może powiesz mi że uczeń podstawówki jedzie 3h rano do i potem z szkoły?
Słyszałeś o czymś takim jak okręgi szkolne?

W szkole w okresie wakacyjnym to jest dyrekcja/kadry i sprzątaczki.
tak samo w ferie czy okresy świąteczne, o których tutaj jakimś dziwnym trafem zapomniałeś.
Tak jak o tym, ile ludzi, wszystkich zawodów marzy o tym, aby mieć urlop w wakcjie, i móc spędzić go z rodzina, ze swoimi dziećmi.
Spytaj Policjanta/strażaka/ratownika czy pracownika fabryki w systemie 4 brygadowym kiedy maił urlop w lipcu albo sierpniu.
Ze o kierowcach np autobusów miejskich nie wspomnę.

Dziwnym trafem, jak podnosi sie postulat, o likwidacji karty nauczyciela, to związki zawodowe podnoszą larum.
ciekawe dlaczego skoro tak im ta karta nauczyciela ciąży
hmm?

Jak najbardziej jestem za likwidacja karty nauczyciela.
Od 8 do 16 w szkole.
Potem bezwzględne prawo do odpoczynku, nie ma dzwonieniach po tych godzinach.
Ale
Tak jak wszyscy 26 dni urlopu.
Żadnych przerw świątecznych/ferri/wakacji/rocznej przerwy na podreperowanie zdrowia itp
Jeżeli nauczyciel nie weźmie urlopu, to 27 grudnia ma byc za swoim biurkiem w szkole.

Problem z nauczycielami jest taki, że oni poszli sobie po przedłużonym dzieciństwie, jakim są studia do 1 pracy, właśnie jako nauczyciel
i im sie wydaje że mają ciężko, bo nie maja porównania.
Każdy kto ma nauczyciela w rodzinie, to dobrze wie jak to wygląda.
Z reszta akzdy bym uczniem, to dobrze wie jak wygląda "nauczanie"





Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 marca 2023 o 12:27

V votum1
-5 / 5

@krzychad buhahaha licz licz, zaraz wyjdzie, że nauczyciel pracuje 24/7 i jeszcze traci na tej pracy xD Jaka praca, taka płaca. Chętnych uczniów na korepetycje jest masa. Jakby byli dobrze nauczeni, to korepetycji nie trzeba by było. Poziom nauczania to dno: zadanie pierwsze, drugie, trzecie, a czwarte do domu i tak w kółko. Uważam, że są nauczyciele, którzy potrafią nauczyć i robią to dobrze. Tacy zasługują na dobre pensje i powinni je dostać. Reszta to zwykli zjadacze chleba będący w tej pracy nie wiedzieć czemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
-2 / 2

@mieteknapletek
Nie nie można. Opowiadanie jak mało zarabiają to se niech do działu fantstyki włożą. Pokaze pasek 13 pensji i jęczy że mało, gdzie większość ma 12 pensji w roku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
-3 / 3

@bartes123
Gościu, jak jest managerem to jej wybór. Kadrze zarządzającej nie płaci się za nadgodziny.
Mnie ściągali z urlopu jak się projekt walił, praca po nocach ...

Jak nie będzie nauczycieli to co? Kogo stać se wynajmie, kto umie nauczy a 600 000 nauczyecieli co zrobi jak nic nie potrafią?

Czy naprawdę chcielibyście, aby najważniejsze dla was na świecie istoty, wasze dzieci, wasze skarby największe, przebywały przez 12 lat pod opieką kogoś, kto zarabia najniższą krajową???? Serio? - znaczy jak zapłacę więcej podatków to co? Nagle zaczną lepiej uczyć? Nie pasuje - zmienić pracę.

Skończylem studia takie jak chciałem (techniczne piekielnie trudne), materriału z fizyki czy matematyki miałem tyle co na UJ na matematyce czy fizyce razem wziętej, pracuję nie do końca w zawodzie wyuczonym , ale pokrewnym (IT), cały czas się uczę i uczę innych, moja pensja wynika z rachunku ekonomicznego, więc jak jej mało niech zmieni pracę. Pierwszy tydzień u nas i prosiłaby o powrót do szkoły za połowę swojej poprzeniej pensji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzychad
-1 / 3

@dekaron0789 masz kartkę a5 - patrzysz tylko na wyniki czy sprawdzasz czy uczeń nie napisał bzdur a wynik dostał od innego i ile czasu potrzeba na 1 kartkówkę według Ciebie? 1min, czy rzucamy kartki w powietrze i cyk stół 5, krzesło 4, półka 3, dywan 2, parkiet 1? oczywiście kontakt kartkówki z w/w elementem od razu przenosi do edziennik :D - to ten temat mamy już rozpisany - nie dyskutuje z tobą jeśli uważasz że tak to powinno wyglądać,
-
co do sprawdzania z klucza czyli według @Leo_ to tylko wynik się sprawdza i uczeń jak przychodzi że co ma źle to wtedy analizuje prace? no oczywiście że nie- więc ten klucz to jest tylko dla testów nie kartkówek:) to już mamy drugi temat
-
dojazd do pracy temat 3 - logika kuleje, pracujesz w firmie serwis przychodzisz do pracy i dostajesz zlecenie naprawy na drugim końcu miasta (teraz sie proponuje skupić) pracodawca odlicza ten czas od pracy? no oczywiście że nie, ale nauczycielowi trzeba odliczyć bo co bo ma 1 etat w 3 szkołach i to jego problem ?
-
podnoszenie kwalifikacji - mnie płacą - wysyła mnie pracodawca na szkolenie za które firma ponosi koszty, w przypadku nauczycieli może pracować na pół etatu lub jak chce to może zrobić drugi fakultet i uczyć np. jeszcze chemii, lub czego innego tu im nikt nie każe, zawsze może mieć pół etatu. wiec decyzja należy do nauczyciela, tyle że jeśli ktoś znajdzie się z 2 przedmiotami to zastąpi obecnego, teraz wiesz dlaczego muszą podnosić kwalifikacje ?
-
nauczyciele w czasie wakacji - rok szkolny dla nauczyciela kończy się 7-lipca - zamknięcie roku/konferencje.... natomiast zaczyna się tydzień przed końcem wakacji, oczywiście sprzątaczki układają plany, załatwiają rekrutacje, wizyty rodziców itp. proponuje zapoznać się z zawodem a nie pieprzyć farmazony.
-
znajdź 1 nauczyciela który by nie chciał pracować od 7-15 tylko 18 godzin rozwalonych na cały dzień, a spotkania dla rodzica o 18, czy dyskoteki do 21, lub pracownik jedzie na wycieczkę(praca) i za nadgodziny nie dostaje nic, problem w tym ze to rząd nie wyrazi na to zgody
-
co do nauczycieli - nic się nie bój, starzy pójdą na emerytury a nowych nie będzie, głupim społeczeństwem się łatwiej rządzi, a ty jak będziesz chciał aby Twoje dziecko będzie coś więcej to szkoła priv. niestety 2-3 tyś zniknie z portfela, lub korpetycje - dobrzy rząd zadbał aby kosztowały dużo - student za korki liczy 100+
-
nie widzę sensu dyskusji bo każdy uważa ze to darmozjady 45min mają lekcje i w momencie naciśnięcia klamki teletransport przenosi do pomieszczeń dla nauczycieli a ci co stoją na korytarzach na dyżurach to androidy :D
-
dodam tylko że nie jestem nauczycielem, mam spokojną prace w corpo, ale obracam się w środowisku nauczycieli - na bro raczej się nie umawiam z nimi bo nigdy nie mają czasu, a jak wpadłem z bro to siedział w papierach :( takie realia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 marca 2023 o 14:40

K krzychad
0 / 0

@votum1 program nauczania nie ustala nauczyciel :D tylko rząd, materiał który jest narzucany jest pobieżnie, dlatego są korepetycje, czyli twoje pieniądze - które zamiast przepić z ziomkami wydasz na korki :)

widzę że dopatrzyłeś się błędu w obliczeniach - pokaż swój tok liczenia :P być może, ktoś doceni za optymalizację pracy - tak jak jest to w firmach produkcyjnych gdzie człowiek zastąpiony jest maszyną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V votum1
-4 / 4

@krzychad Wiem, że programu nauczania nie ustala nauczyciel, ale sposób nauczania to ustala akurat nauczyciel, i dlatego istnieją różne metody nauczania. Ten sam temat można zrealizować na różne sposoby. A większość leci po najmniejszej linii oporu. Korepetycje nie są dlatego, że rząd ustala materiał, a dlatego, że uczniowie nie rozumieją albo nie zostało im to przedstawione w odpowiedni sposób, albo w ogóle nie zostało im coś przedstawione.

Błędu się nie dopatrzyłem, ale prześledzić Twoje obliczenia to trochę męka, wiele założeń, bo tam widziałem, że 7h dziennie nauczyciel kartkówki poprawia :D To może nie warto robić kartkówek a przekazywać wiedzę w taki sposób, żeby sposoby jej weryfikacji zajmowały mniej? Albo weryfikować ją rzadziej a z większej ilości materiału? Może optymalizacja pracy jest tutaj kluczem a nie jej dokładanie i żądania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dekaron0789
+1 / 1

@krzychad

Ale ja ci nie mówię jak to powinno wyglądać, tylko jak wygląda.
Bajki o 7h sprawdzania kartkówek to włóż sobie w książkę i postaw na półce.
może twoje dzieci znajda i sie uśmieją.


Mam ponad 40 alt, i pamiętam jak zawód nauczyciela wiązał sie z "prestiżem" , mam teraz 3 nastoletnich dzieci i widzę że w mentalności nauczycieli nie zmieniło sie nic.
Nie przeczę ze sa wartościowi nauczyciele, ale większość nie zasługuje nawet na minimalna.
Uczniowie nie osiągają cos dzięki nauczycielom, tylko pomimo ich.

Płaca ci za podnoszenie kwalifikacji w ramach swojego zawodu.
rozumiem że elektrykowi pracodawca opłaca studia informatyczne?
wiec z jakiej racji nauczyciel np fizyki ma miec cos finansowane z geografii/?
Logika kuleje.

Mogę ci znalesc tysiące takich nauczycieli co nie chca pracować od 8-16.
Nie znasz ich?
wpisz sobie ZNP
Oni nie cha likwidacji karty nauczyciela.
Cos kiepsko sie orientujesz.
widzisz, poprosiłeś o 1 a ja ci dałem tysiące, bądź wdzięczny za moja dobroć.

Głupim społeczeństwem łatwiej rządzić.
Masz rację
Tylko tobie sie wydaje że szkoła czegokolwiek uczy.
Nie uczy niczego przydatnego,nie rozwija,nie zachęca do nauki.
Paradne jest to że nauczyciela umieją strajkować w matury, dla podwyżek, ale w celu zmiany tego chorego programu nauczania to juz nie za bardzo.
ciekawe czemu?

Nauczycieli brakuje moze w warszawie, albo innych większych miastach.
Tak samo jak elektryków/ślusarzy i każdego innego zawodu.
Natomiast tu gdzie mieszkam ( miasto powiatowe) to te stanowiska sa wręcz dziedziczne.



Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzychad
0 / 0

@votum1 uuu fakt założenia jedna kartkówka na miesiąc i że nauczyciel ma 18 klas czyli tyle ile uważa się że pracuje i że w klasie jest 30 osób :P - czas na 1 kartkówkę 10 min i uzupełnienie w systemie :D

sprawdzający kartkowi właśnie tak się czuje zastanawiając się co uczeń miał na myśli ... ale prześledzić Twoje obliczenia to trochę męka, wiele założeń... i rozpisać gdzie błąd popełnił - oczywiście rzucając kartkówki i ocena od tego gdzie spadnie to inny temat :P

nie dyskutuje bo to nie ma sensu - z pielęgniarkami i lekarzami też społeczeństwo krzyczało, bo to darmozjady, pracują 15 min ,w 5 przychodniach i zarabiają 10 tyś - teraz nie ma problemu:
- nfz wizyta za 3 lata a prywatnie za tydzień tylko że portfel chudszy - i państwo zyskuje :)
- ze szkołami będzie podobnie pisać, czytać (najlepiej bez zrozumienia) + religia a resztę prywatnie lub korepetycje - będzie bogobojny idiota :D nie obrażając wierzących :)

proponuję się zapytać tych co mieszkają z nauczycielem lub są nauczycielami a nie klepać na prawo i lewo, bzdury zasłyszane z TVP - ciekawostka od rządu w 2023 - plan na podniesienie zarobków nauczycieli - podnieść pensum :) co to znaczy:
1 - brakuje nauczycieli i jakoś trzeba sobie radzić
2 - podniesienie pensum czyli nic więcej jak dać nadgodziny w zarobku normalnej godziny :)
... to jak by szef do Ciebie przyszedł i powiedział że możesz 20% dostać podwyżki pod warunkiem że 2 h dłużej będziesz w pracy ... - geniusze - bedzie że nie 18 tylko 22 h pracują ;P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bartes123
-2 / 2

@Leo_ życzę powodzenia w życiu. Rozumiem że Ciebie akurat stać na "wynajęcie". O ile masz jakieś dzieci, skoro jesteś tak zajęty pogłębianiem wiedzy, przekazywaniem jej innym i równaniem rachunków ekonomicznych. Twoja pensja nie wynika z rachunku ekonomicznego, a z tego, że jest zapotrzebowanie na IT. I spoko, rozumiem to, sam w IT pracuję i nie narzekam. Tylko że, parę lat temu jak likwidowali stocznie to tak samo peowcy mówili stoczniowcom - zawsze można się przekwalifikować i kwiaty sprzedawać. No nie można. Tak to sobie możesz pielgrzymować i sprzedawcom w sklepie też mówić, jak się nie podoba praca to trzeba było się uczyć. W społeczeństwie są różne prace i dlatego różne zawody. Ty po prostu stoisz na stanowisku pysząłka - ja się naumiałem bo miałem ciężko to mi się należy. A inni to kij im w krzyż, niech robią za grosze. Powiedz mi tylko jedno, sam się naumiałeś? Czytać, pisać liczyć? Rodzice Cię naumieli? Prywatny nauczyciel Cię naumiał? Nie sądzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
0 / 0

@bartes123
Wiesz że używasz argumenatcji ad personam? Do tego lecisz socjalizmem. Nie umie ale mi dejcie. W społeczeństwie są różne role i mam szacunek do sprzątaczki która wykonuje swoją pracę, ale nie do nauczyciela który bardziej indoktrynuje niż naucza i do tego narzeka że mu mało płacą. Poza wykonywanym AKTUALNIE mam kilka zawodów, a i pracy fizycznej się nie boję, więc jaki problem z przebranżowieniem? Każdy wg możliwości , każdemu wg potrzeb? Jesteś czystej krwi komunistą. Jak już odbierzsz tym co sobie radzą i dasz potrzebującym to świat się stanie lepszy? Tak się właśnie rodzi totalitaryzm - nie naumieli nauczuciele?
W Polsce uczy się ~4,9 mln ludzi vs 520tys nauczycieli, czyli trochę ponad 9 ucznia na nauczyciela - jest ich o wiele za dużo, są źle zorganizowani, przepłacani, ale jest ich ilość w "demokracji" się liczy.
Zapotrzebowanie to właśnie rynek, jest popyt przy małej podaży więc czego nie rozumiesz? Nauczyciele Cię nie naumieli? Pojęcie IT jest pojemne, zapewniam że moje zapewnie Ci na co dzień komfort czy bezpieczeństwo, ale spoko. Możesz iść do strumienia zamiast użyć pralki autoamtycznej, iść z buta zamiast pojechać bezpiecznym samochodem, możesz ewakuować budynek po ciemku ... Wszystko możesz o ile nie naruszasz prawa czy suwerenności innych.
Czytac i liczyc naumieli mnie mama, a co, Twoi byli niepiśmienni? W szkole średniej byłem karany za to że umiałem mimo że się nie naumiałem tylko zrozumiałem i potrafiłem opdowiedzić poprawnie, ale niezgodnie z kluczem belfra. Moje dzieci mają tak samo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
0 / 0

@krzychad
co do sprawdzania z klucza czyli według ...
Otóż mylisz się, odnisłeś się do tematu, ale bez zrozumienia. Nauczyciel niby sprawdzi całość (czasem), ale mimo że było dobrze to było rozwiązane inaczej niż nauczyciel pokazał. Jak dziecko może być takie kreatywne...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pirlipati
-1 / 1

Każdego kto zastanawia się czemu w szkołach jest tak jak jest i czemu szkolnictwo i nauczyciele nie są szanowani polecam tego Teda. https://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_learning_revolution?language=pl Każdy z nas pamięta swoich nauczycieli i ogólnie to z tego powodu nie lubimy przedstawicieli tego zawodu ( z pewnymi może wyjątkami). Nauczanie powinno być zmienione i dostosowane do naszych czasów. Pieniądze nie zmienią tego że szkoła jest w tym kształcie nikomu niepotrzebna!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudamudamuda
-1 / 3

no i dobrze, chcą sie bawić w komusze relikty typu Karta Nauczyciela(która decyduje o wynagradzaniu nauczycieli, w tym o kwotach - fun fact: przy wprowadzaniu Pisowskiego Wału pisowce zapomnieli ją zaktualizować, przez co w zeszłym roku nauczyciele przez jakiś czas zarabiali poniżej minimalnej), nie chcą kopnąć w dupę komuszego ścierwa z ZNP, to niech robią za minimalną. Polska szkoła i tak nikogo niczego pożytecznego jeszcze nie nauczyła, inaczej mafia magdalenkowska byłaby dawno zakopana

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 marca 2023 o 14:56

H HochLieck
-1 / 3

To płaca minimalna sztucznie rośnie, więc zbliża się do każdej innej. Nie widzę powodu, żeby akurat nauczycieli wyróżniać.
Dążymy do socjalistycznego ideału - wszystkim po równo. Czy się stoi, czy się leży, 3 tysiące się należy.
No, oczywiście nasi demokratyczni reprezentanci, czyli dobroczyńcy, którzy nam taką równość zapewniają, są równiejsi, więc im się należy więcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ludek_z_lasu
0 / 0

Tendencja spadku wynagrodzeń powinna dotyczyć "psów" , nie chronią Obywateli a Rząd. Źle się dzieje w takim kraju gdzie policjant zarabia więcej od nauczyciela powiedział kiedyś jakiś mędrzec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C camper52
0 / 2

Ale o co chodzi? Nie jeden magister zarabia minimalną

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

Bo o to PISowi i KK chodzi. Społeczeństwo ma być głupie, niedouczone i słuchać "jedynej prawdy objawionej" płynącej z ust prezesa, "dziennikarzy" TVPIS i księdza na ambonie.
Dlatego wartościowym i wykształconym ludziom się zabiera, by dać nierobom i/lub pracującym fizycznie za najniższą krajową.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem