Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Tesla nie za bardzo ogarnia

0:30

www.demotywatory.pl
+
228 234
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar dokturbasen
-2 / 6

nauczy się, i to jest problem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M matyyys007
0 / 0

@dokturbasen pomimo że dzięki technologii zrobiliśmy gigantyczne postępy jak np. w medycynie to raz na sto decyzję musi podjąć człowiek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
0 / 0

@matyyys007 niebawem to będzie raz na tysiąc

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 11

I to jest odpowiedź dla którego Musk podpisał jakieś tam porozumienie o ograniczeniu rozwoju AI.

Zwyczajnie jego algorytmy dość mocno odstają od światowej czołówki i zwyczajnie Musk gra na czas. Chodzi o to, aby światowa czołówka spowolniła pracę, by podobny jemu "peleton" dał radę dogonić światową czołówkę i miał szansę nawiązać równą konkurencję. Ot cała zagwozdka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@rafik54321
biorac pod uwage sukcesy jakie osiagnela tesla w kwestii stworzenia w pelni autonomicznego pojazdu calkowicie sie z toba zgadzam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+2 / 4

@mieteknapletek Co jeszcze durniejsze, niby jest autopilot w tesli, ale i tak musisz go nadzorować (to po cholerę ci autopilot? XD), a jak komputer auta uzna że i tak będzie kaaabooom, to wyłącza autopilota co by nie było że wypadek spowodował autopilot :/ . Czyli w zasadzie system uwalnia kierowcę od najprostszej i najprzyjemniejszej części jazdy czyli po prostu zwykłej, relaksującej jazdy.

Więcej sensu by miało, jakby to właśnie autopilot się załączał jak wykryje że będzie kaaboom i sam jakoś wymanewrował żeby jednak kaboom nie było. Wtedy to tak XD...

A bardziej by się przydał system noktowizji/termowizji w autach. Jedziesz nocą, lampy się jako tako sprawdzają. Przydałoby się coś, co na szybie by oznaczało żywe obiekty, takie jak ludzi czy zwierzęta. To by był fajny bajer.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
-2 / 4

@rafik54321 tesla zrobi update i wszystko bedzie ok a ty nadal bedziesz debilem:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 1

@phronesis a pomyślałeś że to może nie być problem tylko natury oprogramowania? Ale również efekt niedoskonałości czujników? Popraw zdalną aktualizacją to XD... Powodzenia.

Jak się kiedyś NASA śmignęła i ktoś w teleskopie skopał soczewkę to poprawki oprogramowania guano dały. Trzeba było odrębną specjalną misję wysłać XD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
-1 / 1

@rafik54321 więcej uśmieszków wtedy argument będzie bardziej poważny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@rafik54321
"Czyli w zasadzie system uwalnia kierowcę od najprostszej i najprzyjemniejszej części jazdy czyli po prostu zwykłej, relaksującej jazdy."
po czesci tak, wiesz jak dla mnie najmniej przyjemna czescia jazdy jest stanie w korkach, a w kwestii zatrzymaj sie przed pojazdem przed toba, podjedz kilka metrow i znow sie zatrzymaj to bym akurat zaufal autopilotowi
ewentualnie w sytuacji gdzie jestem na autostradzie i chce jechac ze stala predkoscia na swoim pasie

"Więcej sensu by miało, jakby to właśnie autopilot się załączał jak wykryje że będzie kaaboom i sam jakoś wymanewrował żeby jednak kaboom nie było. Wtedy to tak XD..."
tak masz tutaj racje, ale co jak ai jedyne co zrobilo to zmneijszylo potencjalne szkody i wypadek ktory mogl byc smiertelny skonczyl sie w szpitalu. kto bierze na siebie wine? tesla czy kierowca ktory prowadzil wczesniej?

"A bardziej by się przydał system noktowizji/termowizji w autach. Jedziesz nocą, lampy się jako tako sprawdzają. Przydałoby się coś, co na szybie by oznaczało żywe obiekty, takie jak ludzi czy zwierzęta. To by był fajny bajer."
zrob i opatentuj:) kilka czujnikow w samochodzie + komputer ktory analizuje dane i interface ktory je wyswietla uzytkownikowi
w ramach interfejsu mozna bylo by wykorzystac okulary ar, a te mozna juz zbudowac za 100-200zl, tak ze koszt takiego prototypu to bylo by okolo 1000-2000zl

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@mieteknapletek tylko znów w korku ten autopilot też się może gubić. I co to da?

"kto bierze na siebie wine? tesla czy kierowca ktory prowadzil wczesniej?" - a teraz kto bierze jak było auto na autopilocie? Kierowca...

Nie mam takich umiejętności by to wykonać, choć nie powinno to być technicznie aż tak trudne.
A zawsze to jest olbrzymim problemem dla kierowców. Zauważyć obiekty. Zwierzęta wydzielają ciepło, a to ciepło widać często nawet przez ścianę. Zresztą też kierowca nie musi wiedzieć co dokładnie łazi po drodze. Ważne żeby wiedział gdzie to coś łazi XD, napruty Zdzisiek czy łoś - obojętne haha.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@rafik54321
"tylko znów w korku ten autopilot też się może gubić. I co to da?"
tutaju nie chodzi o nic ambitnego tylko to zeby podjechal kawalek do przodu, nic ambitnego jak zmiana pasa itp, takie cos nawet student informatyki po uczelni rydzyka bylby w stanie zrobic tak zeby dzialalo

"Nie mam takich umiejętności by to wykonać, choć nie powinno to być technicznie aż tak trudne."
zbudowanie prototypu nie jest trudne, jak dla mnie jedyne wyzwanie w czyms takim to kalibracja okularow z czujnikiem, ale to tez jest do zrobienia, a im dluzej nad tym mysle, tym bardziej mam wrazenie ze okulary ar sa lepszym rozwiazaniem niz wyswietlacz na szybie bo i tak trzeba bylo by to skalibrowac do polozenia oczu kierowcy

co nie zmienia faktu ze jest to cieakwy projekt

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 maja 2023 o 13:06

avatar rafik54321
0 / 0

@mieteknapletek To nawet by nie musiało być cholera wie jak dokładne. Jakby pokazało że jest coś żywego 2m obok tego gdzie faktycznie jest, to pół biedy, grunt aby wgl to pokazywało.

Zresztą, de facto już teraz przecież są różne kamery i wyświetlają obraz. To czemu nie zrobić po prostu wyświetlacza na szybie XD.

Podobnie producenci aut jakoś mają duży problem wkomponować w deskę rozdzielczą uchwytu na telefon. Przecież to powinien być dziś standard.
W autach użytkowych (np busach czy dostawczakach) nie potrafią ogarnąć jakiegoś dobrego miejsca na dokumenty, długopisy. Haczyka na kurtkę, schowka pod siedzeniem pasażera... To bardzo przydatne rzeczy, a bardzo duża część busów tego po prostu nie ma wcale.

Wręcz mam wrażenie, że czasem auta projektują ludzie, którzy nigdy autami nie jeździli XD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@rafik54321
"Jakby pokazało że jest coś żywego 2m obok tego gdzie faktycznie jest, to pół biedy, grunt aby wgl to pokazywało."
moglo by to powodowac problemy, ktos rozjechal sasiada ktorego nie lubil, po czym siue tlymaczyl w sadzie ze bylo ciemno a kamera pokazywala go w innym miejscu

"Zresztą, de facto już teraz przecież są różne kamery i wyświetlają obraz. To czemu nie zrobić po prostu wyświetlacza na szybie "
bo utrudnilo by to kalibracje, oraz zwiekszylo by koszty wymiany szyby

"Podobnie producenci aut jakoś mają duży problem wkomponować w deskę rozdzielczą uchwytu na telefon."
czy ja wiem czy bylnby to taki dobry pomysl? bo w zaleznosci od tego do czego uzywasz telefonu w samochodzie mozesz chciec go miec w innym miejscu

"...Haczyka na kurtkę,..."
zabawne ze o tym wspomniales, bo z tego co pamietam to chyba duzy fiat mojego dziadka mial takie haczyki:) a z mowszych samochodow to chyba skoda reklamowala swoje citygo ze mialy wieszaki zeby powiesic garniutir

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hubertnnn
0 / 0

A najgłupsze jest to że tesla teraz ledwie sobie radzi z tymi pseudo-autonomicznymi samochodami, a w stanach są firmy co od kilku lat mają bezzałogowe taksówki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pan_grajek92
+1 / 1

A coś ty się spodziewał po gruzie który w każdej chwili może dostać samozapłonu i nie zrobi nawet 500 kilometrów na 1 ładowaniu :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem