Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
515 525
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar agronomista
+1 / 1

Jak pierwszy raz kupiłem samochód, to w komplecie były zimowki na oddzielnych felgach. Jak przy zmianie je dokręciłem(bałem się, że mi się coś odkręci w czasie jazdy), to na następny sezon klucz rozwaliłem odkręcając przez rurę. W życiu bym tego w trasie nie odkręcił przy potrzebie zmiany na dojazdówkę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+2 / 2

@agronomista wiesz czemu klucze do kół które daje producent auta są takie krótkie? Byś nie dokręcił kół za mocno. Jeśli ważysz 70-90kg to wystarczy że staniesz na tym krótkim kluczu, będzie aż za mocno. Jak masz klucz długi na 0,5m to wystarczy się na nim lekko uwiesić. 120Nm w zupełności wystarczy a na dłuższym kluczu to nie jest duża siła.

Poza tym lepiej dokręcić nieco za słabo niż za mocno. Bo jak ci się koło poluzuje to będzie tłuc. Zatrzymasz się i zobaczysz o co biega. Jak dokrecisz za mocno to rozwalisz gwint albo pęknie śruba i pozamiatane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@rafik54321 Chyba częściej się zdarza sprasowanie flanszy w felgach stopowych, która się odrywa od reszty felgi. Wtedy koło odpadnie, a śruby dalej na miejscu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@ZONTAR Też może się wydarzyć, choć widziałem już popękane śruby, zwłaszcza przy felgach stalowych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ricochet69
+1 / 1

Czemu tu się dziwić skoro większość personelu różnych warsztatów, klucz dynamometryczny zna jedynie z obrazków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+5 / 5

Mam wrażenie, że co pół roku widzę tego samego demota...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nighthawk7
+2 / 2

Koła z reguły zmieniam w tym samym warsztacie od dobrych 10 lat. Auto serwisuje w innym warsztacie od jakichś 5 lat. I w jednym i w drugim warsztacie koła przykręcają kluczem dynamometrycznym i nie ma żadnych problemów. Na szczęście coraz więcej warsztatów ogarnia tak prosty temat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pan_grajek92
+1 / 1

Co roku ten sam demot :) Pomyśleć że wystarczy użyć klucza dynamometrycznego, skalibrowanego oczywiście. Jak kogoś to przerasta to z dala od takiego warsztatu. Pamiętam jak w młodym aucie przyjaciel tak dokręcił koła że później piasty były krzywe :) Zdarzały się też złodziejki do zwiercania czy wyciągnięty gwint. Prosta czynność a dla wielu jednak tak trudna :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojti23
0 / 0

STARE.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar d4rek
+2 / 2

Jeśli w serwisie do którego jeździsz nadal odkręcają koła ręcznie to zmień ten warsztat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fim
+2 / 2

@d4rek Tam gdzie jeżdżę wkręcają wstępnie pneumatykiem, ale dokręcają ręcznym dynamometrycznym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar d4rek
0 / 0

@Fim uwaga nie była do Ciebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fim
0 / 0

"Dokręcił"? Cóż za kulturalny oponiarz. Przeważnie słyszy się "do" + wszelakie możliwe wulgaryzmy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem