@phronesis @mazona -oczywiście, jednka dzisiaj priorytetem jest odsunięcie pis-u od władzy , nie program nie socjal. Konfederacja chce likwidacji 500 + i mają 40 % poparcie ? nikogo nie obchodzi konfederacja.
@Bse Pierwszy z brzegu orlen który dyma kierowcow aż kukle swędzą cytując klasyka. Następnie PGE, taurony itd. No i wiśienka na torcie - TVP. Nie ogladam tego syfu a musze płacić w podatkach na to by motłochowi PiS mógł prać mózgi.
A może by tak zacząć kontrolować, na co to 800+ tak naprawdę idzie? Bo jeśli na przechlewanie, 3,14-R-doły, nowe pazurki dla maDki to wypadałoby je natychmiast zabrać, i jeszcze karę finansową za niegospodarność dołożyć.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 maja 2023 o 21:54
@Wolfi1485 Skąd ja to znam... Koleżanka ma 4 bąbelków od kiedy weszło pincset plus, powiększanie ust, kosmetyczka, a ostatnio operacja za kilka tysi... oczywiście nie ratująca życie... baba 45 lat i myśli że jej to pomoże w znalezieniu gacha.... alimenty z funduszu, kasa z MOPSu i można się bawić !!!
@amroth_86 Ja raczej miałem nadzieję, że te kontrole w większości pokazałyby niegospodarność i dały podstawę do odebrania tego 800 plus, a kasa by wróciła do budżetu...
@PMY Jaki cel? Każdy ma różne potrzeby - jeden wyśle dziecko na kolonie, drugi kupi farbę, żeby dziecku odmalować pokój, a trzeci powie, ze potrzebuje dołożyć na konsolę PS5 dla dziecka a czwarty, ze chce kupić mięso żeby dziecku obiad ugotować. Kontrola tego systemu była by trudna i kosztowna.
@Wolfi1485
Bez szans,
Były by problemy z przeprowadzaniem kontroli, potem z jej weryfikacją a potem są jeszcze odwołania do naszych wolnych sądów.
Była by taka sama ściema jak z kontrolą płacenia abonamentu.
@Ella111111 to jest gorzej niż włóż, bo w włożyć kasę brzmi jak dobrowolny wybór a nie państwowy i socjalny przymus. Specjalnie mówię socjalny, bo ten kto bierze tą moją kasę sam nie pracuje i domaga się więcej.
@Ella111111 wszystkie tarcze covidowe dla firm kosztowały 350 mld zł, czyli 16% PKB rozdane prawie bez kontroli praktycznie w 2 lata.
500+ w ciegu 7 lat kosztowało 223 mld zł.
Pierwsza przyczyna inflacji to właśnie te tarcze + wzrost kosztów energetycznych spowodowana opłatami za CO2 + "Putinflacja".
Znam pełno pracodawców, którzy otrzymali kasę, choć obiektywnie patrząc, nie powinni. Nastąpił wtedy skokowy wzrost zakupów samochodów luksusowych.
Dla przykładu: mój pracodawca przytulił prawie 4 mln zł - spadek obrotów w 2020 -3.5%, 2021 + 35%, 2022 + 9%. W 2021 r. dostaliśmy 5% podwyżki i od tego czasu nic, no bo "trudne czasy", ale nowy 4 samochód klasy premium jest w jego garażu i synowi wybudował oraz wyposażył nowy dom.
500+ w nikłym stopniu wpływa na inflację - czy jest sprawiedliwe: no nie bardzo (syn szefa pobiera 500+, bo dają), weryfikacja np. dochodów, byłaby nieopłacalna, juz teraz 2% zgarniają MOPSy za obsługę; - kto najgłośniej krzyczy: a no Ci z którzy podatków płacą tyle co kot napłakał i mali pracodawcy oraz Januszexy, którzy narzekają, że nie ma kto na nich robić (są wyjatki).
Macie teraz szansę na zmianę tej chorej sytuacji. Wystarczy nie siedzieć w domu w dniu wyborów. Nie mieć na wszystko wywalone, tylko ruszyć d.py do urny i przedstawić swoje poglądy towarzyszą z *IS. Do boju rodacy. Bo Nieroby nie omieszkają zagłosować na swoich i swój dobrobyt.
Uczciwa władza stwarza warunki uczciwym ludziom do zarobienia na swoje dzieci.
Inteligentne społeczeństwo to rozumie.
Żadne z powyższych w Polsce nie występuje.
@be4bee niestety łatwo zaobserwować, że na całym świecie najbardziej do władzy garną się ludzie nieuczciwi. A obecnie, też na skalę światową, odkryli oni, że lepiej niż batem nad myślącymi rządzi się manipulacją na idiotach. Dlatego żadnej władzy nie potrzeba inteligentnych, tylko tępe lemingi.
Dopóki mamy demokrację, nie możesz się nie zgadzać żeby jakaś partia polityczna opierała swój program na rozdawnictwie. Oni mogą proponować co chcą, Ty masz prawo wybrać tę partię którą uważasz za lepszą. Niestety zawsze znajdzie się elektorat, któremu takie postulaty odpowiadają i niewiele da się z tym zrobić będąc w demokracji. Nie jest temu winny Kaczyński, Tusk, czy inny polityk, tylko fakt, że są ludzie których interesuje tylko to kto da im więcej.
@krzyche Ja tylko przypomnę, że budżet państwa jest finansowany przez wszystkich, nie tylko pracujących. Wszyscy, którzy kupują cokolwiek w sklepie składają się na różne wydatki państwa. Podobnie protestować można w przypadku np. remontów autostrad, z których nie korzystam, a co jest finansowane z moich podatków, z dofinansowania spółek kolejowych, LOTu, z wydatków na kancelarię prezydenta i premiera, chciałbym aby uczciwie rozliczano moje składki zdrowotne - tzn. żeby oddano mi nadpłatę składek, których nie wykorzystałem na własne leczenie. Przykłady mogę mnożyć wydawania forsy tam gdzie nie trzeba. Przypomnę tylko, że 500+ wyciągnęło wiele rodzin z nędzy, dzięki tym pieniądzom dzieci mogą wykupić obiad w szkole albo dzięki temu domowy budżet jest na tyle duży, aby zapewnić im minimalne potrzeby, których bez tych pieniędzy po prostu by nie było. Fajnie się propagandowo patrzy na takie obrazki, ale nie zapominajmy, że pieniądze z 500+ biorą także ludzie normalnie pracujący i zarabiający, a nawet ludzie bogaci, którym te 500+ w ogóle nie jest potrzebne. I oni płacą więcej niż w zamian dostają. Te 500+ jest taką rekompensatą, podobnie jak ulga na dzieci, pozwalająca odliczyć część podatku dochodowego. Szkoda, że dzieci tutaj nie widzą tego, że program pomógł wielu rodzinom wyjść na prostą w swoim życiu. Łatwo powiedzieć komuś "zmień pracę i weź kredyt", ale nie zawsze jest to możliwe. I żeby nie było - z uwagi na obecną sytuację ekonomiczną w kraju absolutnie nie jestem za waloryzacją tego świadczenia
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 maja 2023 o 8:54
@jasiek661 Tusk złożył propozycję szybszego uchwalenia, żeby jasno pokazać że to wyborcza kiełbasa. Czy mu się to udało ? To już każdy może sobie ocenić. W Sejmie byłaby szansa na debatę o sensowności takiej podwyżki i dopytanie o źródła finansowania.
No ale skoro nie rozumiesz zasad tego teatru to możesz faktycznie odnieść wrażenie, że PO ściga się z PiSem.
@Goretex "możesz faktycznie odnieść wrażenie, że PO ściga się z PiSem."
Wrażenie? Od kilku lat faktycznie, to się z nimi ścigają...
Kredyty 0% to też żart? Babciowe, wcześniejsze rozszerzenie 500+ na pierwsze dziecko, mieszkanie prawem itd.
"Kiedy wygramy i utworzymy rząd, to ja osobiście będę pilnował tego, żeby nikt niczego w Polsce nie stracił - tak szef PO Donald Tusk odpowiedział w piątek na pytanie o przyszłość programów socjalnych."
Jakie koszty kontroli? Wystarczy narzucić obowiązek cotygodniowego wysyłania zdjęcia paragonu i zdjęcia zakupów z parogonu do konkretnego pracownika mopsu. Czego nierozumiecie?
@veraclixuk a ten pracownik, poza godzinami swojej pracy i za darmo, będzie kontrolował czy ten paragon jest poprawny. Stąd pochodzi, czy ktoś go już nie dodał, etc? A co jak rodzina pojedzie na wakacje i tam coś kupi?
Tego typu wsparcie powinno polegać nie na rozdawnictwie pieniędzy z podatków, tylko na systemie ulg i zwolnień podatkowych, np. 0 vat na artykuły tylko dla dzieci.
Poza tym wszelka pomoc socjalna powinna być obwarowana ograniczeniami - jak ktoś nie pracuje i nie chce podjąć pracy, jest alkoholikiem, narkomanem, pali papierosy, rodzina ma niebieską kartę - to nic nie dostaje, do puki nie ogarnie się i nie zmieni postępowania.
@David_2000 nie no super opcja, mam płacić całe życie o wiele wyższe składki emerytalne niż pieniądze które odbiorę na emeryturze, a dodatkowo jakby tego było mało mam płacić dodatkowo na cudze dzieci dodatkową "składkę emerytalną" bo system jest niewydajny (abstrahujac od tego że te programy wcale dzietności nie zwiększyły, także ten). Każdy zaradny woli żeby po prostu mu nie zabierano, a nie "dzieci innych będą cię utrzymywać", gwarantuje ci ze beneficjentami tego systemu nie są pracujący, a na pewno nie pracujący zarabiający powyżej średniej krajowej.
Ja korzystam jeszcze z 500+. Podatku i zdrowotnego place 3x tyle co dostaje. Z mojego punktu wolałbym ulgę podatkową, ale możemy sobie woleć co chcemy, PIS rozdaje karty
To zwiększa popyt wewnętrzny napędzając tym samym gospodarkę, taki trochę państwowy interwencjonizm ze szkoły J.M Keynesa - ok, teraz możecie mnie teraz "zjeść " w komentarzach. :)
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ja jestem za 800+. Nie, nie dlatego, że popieram rozdawnictwo i finansowanie patusów i nierobów. Jestem za bo mam dwójkę dzieci i w ten sposób odzyskam przynajmniej 1600 zł. miesięcznie z podatków, które płacę. Wolałbym odzyskiwać więcej, ale dobre i to. Rozumiem jednak stanowisko ludzi bezdzietnych, którym to się nie ma prawa podobać.
@Quant_ tylko, Jestem osobą pracująca, jeszcze bezdzietna i też widzę pewne plusy tego programu. Ciężko jednak nie dostrzegać, że są rodziny, w których cały budżet domowy opiera się na tym zasiłu. Narobić dzieci, które są zaniedbane, mieszkać w śmierdzącym lokalu komunalnym i żyć w konkubentem za 500+ i co 4 lata grzecznie wrzucić głos na PiS. Gdyby program funkcjonował w formie odpisania od podatku, albo innych ulg - dopłaty do przedszkoli, żłobków, zajęć dodatkowych, koloni etc. to by miało sens i było rzeczywiście rozwój dzieci. W obecnej formie różnie z tym bywa.
@Karlitoska - program 500+ nigdy nie miał na celu dbałości o dzieci czy dzietność. Taki jest oficjalny komunikat partii rządzącej, ale to czysta fikcja. Prawdziwym powodem wprowadzenia tego programu było budowanie poparcia w elektoracie. Ale motywy rządu nie zmieniają faktu, że z ekonomicznego punktu widzenia jest to narzędzie redystrybucji pieniądza. Mamy tu generalnie 3 grupy ludzi:
1. ludzie mający dzieci, którzy pracują płacąc podatki - część tych podatków wraca do nich w postaci 500+. 2. ludzie mający dzieci, ale nie pracujący - są to beneficjenci netto (dostają de facto pieniądze za nic).
3. ludzie pracujący i płacący podatki, ale nie posiadający dzieci, względnie posiadający dzieci dorosłe - są to płatnicy netto (płacą i nie dostają nic w zamian).
O ile dla pierwszej grupy świadczenie się bilansuje z płaconymi podatkami do wysokości 500 zł., o tyle pomiędzy grupą 3 a grupą 2 dochodzi do przepływu pieniądza (oczywiście w sensie ekonomicznym, a nie w postaci bezpośredniego przepływu). W ten sposób bezdzietni pracujący finansują niepracujących.
Gdyby świadczenie zostało skonstruowane tak, jak proponujesz, to nie byłoby takiego przepływu innymi słowy, 500+ przestało by pełnić funkcję redystrybucyjną. Dla dzieciatych i pracujących nic by się nie zmieniło, pracujących i bezdzietnych w ogóle by to nie obchodziło i nie dotyczyło, ale niepracujący mający dzieci byliby niezadowoleni. Sęk w tym, że to właśnie ta grupa jest istotną częścią elektoratu PiS, dlatego dopóki rządzi PiS, to świadczenie nie będzie tak działało.
Tylko nie liczysz tego że z 2 tys musi Ci najpierw prezes zabrać żeby Ci łaskawie dać. Dzietność czy bezdzietność nie ma tu nic do rzeczy. Bezdzietny też musi jeść a napędzanie inflacji raczej nikomu na dobre nie wyjdzie. Krew mnie zalewa jak słyszę np o 13, 14ej emeryturze a jednocześnie prognozę że dla mnie emerytur nie będzie mimo że mam już 50l.
Jak już ktoś wcześniej napisał- dzieci nierobów nie będą pracowały. Normalna młodzież też raczej ucieknie na zachód z tej komuny bo nie ma tu żadnych perspektyw, będzie coraz gorzej. Nie można też zapominać ile z tych dzieci które pobierają 500+ po wojnie wróci na Ukrainę.
Oni zrobią wszystko żeby utrzymać się przy władzy. Niestety, sądzę że będą "rządzić" kolejne 4 lata. Gospodarkę kompletnie rozlegulują i kraj zadłużą. Co rusz przez swoją niekompetencję będą musieli kolejnym grupom dopłacać, rekompensować, żeby ludzie na ulicę nie wyszli i zabawek (kasy) im z rąk nie odebrali.
Nie ma już ratunku dla tego kraju. Będzie tylko coraz większe rozdawnictwo. Wyhodowany został socjalny elektorat który jest przekupywany pieniędzmi zabranymi innym, bardziej przedsiębiorczym grupom społeczeństwa. Ten elektorat pójdzie w ogień, za każdym kto mu obieca pieniądze, z obawy że ktoś inny, gdy dojdzie do władzy zabierze im łatwą kasę. Wątpię czy ktoś jest w stanie przelicytować PiS, który w ogóle nie ma żadnych zachamowań w rozdawnictwie nieswoich pieniędzy. PiS ma jeszcze jeden atut. Zrobił sprytny ruch poprzez połączenie elektoratu socjalnego + prokościelnego, co wobec podzielonej opozycji zapewni im wygraną w każdych wyborach.
Goretex oczywiście, że mu się udało... Pokazać swoją ignorancję skoro nie wie, że budżet i wydatki z niego uchwała się przed rozpoczęciem roku budżetowego. Wprowadzenie 800 + teraz to tak... To jest właśnie kiełbasa wyborcza.
Likwidować wszelkie formy "dawania" publicznych pieniędzy na socjal.
Zamiast płacić 500 / 800 na "bąbelka", generując przy tym wielokrotność tej kwoty w postaci kosztów obsługi tego całego "programu", wystarczy przewidzieć ulgi w podatku dochodowym za każde dziecko. Pracujesz i wychowujesz dziecko, płacisz niższy podatek. Masz więcej kasy, bez "dostawania" jej "za darmo". Nie pracujesz, nie dostajesz żadnej kasy na dzieci, tylko... idziesz do roboty, jak normalni, zdolni do pracy ludzie. Tak samo "bezpłatne" miejsca w żłobkach i przedszkolach powinny być tylko dla dzieci, których rodzice pracują i nie mogą się nimi zajmować przez cały czas.
to nie zniknie, to pis narzuca zasady tej gry .
@dokturbasen To fakt, nie zniknie, ale jest szansa że inne partie nie podniosą stawki.
@dokturbasen raz wprowadzony zasiłek ciężko zlikwidować. Im się teraz NALEŻY!!!
@phronesis @mazona -oczywiście, jednka dzisiaj priorytetem jest odsunięcie pis-u od władzy , nie program nie socjal. Konfederacja chce likwidacji 500 + i mają 40 % poparcie ? nikogo nie obchodzi konfederacja.
A ja mam dość płacenia na księży, korporacje i setki innych rzeczy.
@pawelkolodziej Zgadzam się z Tobą - każdy powinien płacić za siebie.
@pawelkolodziej podobno większość korporacji ze strachu już zwołuje nadzwyczajne posiedzenia. A tak serio to na jakie korporacje płacisz
@Bse Pierwszy z brzegu orlen który dyma kierowcow aż kukle swędzą cytując klasyka. Następnie PGE, taurony itd. No i wiśienka na torcie - TVP. Nie ogladam tego syfu a musze płacić w podatkach na to by motłochowi PiS mógł prać mózgi.
@Bse na przykład na korporację pod nazwą Kościół Katolicki;)
@kikurenty Chyba przesadzasz*. PAP podaje, że Polacy masowo wracają z Wielkiej Brytani, do kraju.
Źródło: https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1572273%2Cbrytyjskie-media-polacy-wracaja-do-kraju-ktorego-gospodarka-przezywa-boom
* To sarkazm oczywiście.
@bartoszewiczkrzysztof Po resztę rzeczy :)
@Bse Wszystkie zagraniczne w tym tą najbogatszą KK
@kikurenty Akurat te podane organizacje są aktualnie organami partii rządzącej, a nie kapitalistycznymi korporacjami. Choć takie udają.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2023 o 17:40
@FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8 Też tak myślę.
@bartoszewiczkrzysztof Co tam można oglądać? Tylko pakiet TVP?
'Bo wszyscy Polacy to jedna rodzina..' Nie dobryś jeśli szczędzisz grosza swoim braciom i siostrom.
A może by tak zacząć kontrolować, na co to 800+ tak naprawdę idzie? Bo jeśli na przechlewanie, 3,14-R-doły, nowe pazurki dla maDki to wypadałoby je natychmiast zabrać, i jeszcze karę finansową za niegospodarność dołożyć.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2023 o 21:54
@Wolfi1485 Skąd ja to znam... Koleżanka ma 4 bąbelków od kiedy weszło pincset plus, powiększanie ust, kosmetyczka, a ostatnio operacja za kilka tysi... oczywiście nie ratująca życie... baba 45 lat i myśli że jej to pomoże w znalezieniu gacha.... alimenty z funduszu, kasa z MOPSu i można się bawić !!!
@Wolfi1485 A kto i jak miałby tego pilnować? Koszty takiej kontroli (jeśli miała by być szczelna) zapewne przerosły by koszty programu.
@Wolfi1485 Czyli do głupiego rozdawnictwa chcesz dołożyć jeszcze więcej kasy. Kontrole nie będą za darmo
@mudia Wystarczą bony na konkretny cel i skończy się eldorado.
@PMY jak by ten program był kiedykolwiek na dzieci to tak by było, a tak to jest sprytnie zawolowana papa wyborcza.
@Karlitoska Doskonale o tym wiem.
@amroth_86 Ja raczej miałem nadzieję, że te kontrole w większości pokazałyby niegospodarność i dały podstawę do odebrania tego 800 plus, a kasa by wróciła do budżetu...
@PMY Jaki cel? Każdy ma różne potrzeby - jeden wyśle dziecko na kolonie, drugi kupi farbę, żeby dziecku odmalować pokój, a trzeci powie, ze potrzebuje dołożyć na konsolę PS5 dla dziecka a czwarty, ze chce kupić mięso żeby dziecku obiad ugotować. Kontrola tego systemu była by trudna i kosztowna.
@JurnyHeniek
Alimenty są od ojca i to on ma je zwrócić jeśli ktoś coś za niego wypłaca.
Z MOPSu to drobnica jest ....
@Wolfi1485
Bez szans,
Były by problemy z przeprowadzaniem kontroli, potem z jej weryfikacją a potem są jeszcze odwołania do naszych wolnych sądów.
Była by taka sama ściema jak z kontrolą płacenia abonamentu.
@mudia A tak trudno przy rejestracji zgłoszenia 500+ określić te potrzeby?
@PMY Ty naprawdę chcesz rozbudować aparat biurokratyczny, prawda? ;)
hahaha aleś naiwny - możesz sobie mieć dość ale i tak nic z tego nie wynika...
@Ella111111 PS nie dotyczy osób niepracujących
@Ella111111 to jest gorzej niż włóż, bo w włożyć kasę brzmi jak dobrowolny wybór a nie państwowy i socjalny przymus. Specjalnie mówię socjalny, bo ten kto bierze tą moją kasę sam nie pracuje i domaga się więcej.
@Ella111111 Nad górną kieszenią powinno być napisane "niech ktoś włoży 700 zł bo Tobie się należy"
@Ella111111 wszystkie tarcze covidowe dla firm kosztowały 350 mld zł, czyli 16% PKB rozdane prawie bez kontroli praktycznie w 2 lata.
500+ w ciegu 7 lat kosztowało 223 mld zł.
Pierwsza przyczyna inflacji to właśnie te tarcze + wzrost kosztów energetycznych spowodowana opłatami za CO2 + "Putinflacja".
Znam pełno pracodawców, którzy otrzymali kasę, choć obiektywnie patrząc, nie powinni. Nastąpił wtedy skokowy wzrost zakupów samochodów luksusowych.
Dla przykładu: mój pracodawca przytulił prawie 4 mln zł - spadek obrotów w 2020 -3.5%, 2021 + 35%, 2022 + 9%. W 2021 r. dostaliśmy 5% podwyżki i od tego czasu nic, no bo "trudne czasy", ale nowy 4 samochód klasy premium jest w jego garażu i synowi wybudował oraz wyposażył nowy dom.
500+ w nikłym stopniu wpływa na inflację - czy jest sprawiedliwe: no nie bardzo (syn szefa pobiera 500+, bo dają), weryfikacja np. dochodów, byłaby nieopłacalna, juz teraz 2% zgarniają MOPSy za obsługę; - kto najgłośniej krzyczy: a no Ci z którzy podatków płacą tyle co kot napłakał i mali pracodawcy oraz Januszexy, którzy narzekają, że nie ma kto na nich robić (są wyjatki).
@Ella111111
https://www.slaskibiznes.pl/files/Reck/biostat/IP-20-DWP-F-5.jpg
Jak widać zarówno za PO jak i za PiS wkładaliśmy tyle samo ( nawet za PiS nieco mniej ).
Ale za PiS jest 500+ a za PO te pieniążki się rozpływały.
Nadprezes jest ekonomicznym ignorantem.
@Marecki384
PO ściga się z Pisem na rozdawnictwo
https://www.rp.pl/polityka/art38478881-tusk-proponuje-800-plus-od-czerwca-pis-odrzuca-taka-mozliwosc
@jasiek661 Tusk chciał pokazać, że to wyborcza kiełbasa i lepiej lub gorzej, ale mu się to udało .
@Goretex Też tak myślę
Macie teraz szansę na zmianę tej chorej sytuacji. Wystarczy nie siedzieć w domu w dniu wyborów. Nie mieć na wszystko wywalone, tylko ruszyć d.py do urny i przedstawić swoje poglądy towarzyszą z *IS. Do boju rodacy. Bo Nieroby nie omieszkają zagłosować na swoich i swój dobrobyt.
Uczciwa władza stwarza warunki uczciwym ludziom do zarobienia na swoje dzieci.
Inteligentne społeczeństwo to rozumie.
Żadne z powyższych w Polsce nie występuje.
@lector - po co PiSowi inteligentne społeczeństwo?
@be4bee niestety łatwo zaobserwować, że na całym świecie najbardziej do władzy garną się ludzie nieuczciwi. A obecnie, też na skalę światową, odkryli oni, że lepiej niż batem nad myślącymi rządzi się manipulacją na idiotach. Dlatego żadnej władzy nie potrzeba inteligentnych, tylko tępe lemingi.
Dopóki mamy demokrację, nie możesz się nie zgadzać żeby jakaś partia polityczna opierała swój program na rozdawnictwie. Oni mogą proponować co chcą, Ty masz prawo wybrać tę partię którą uważasz za lepszą. Niestety zawsze znajdzie się elektorat, któremu takie postulaty odpowiadają i niewiele da się z tym zrobić będąc w demokracji. Nie jest temu winny Kaczyński, Tusk, czy inny polityk, tylko fakt, że są ludzie których interesuje tylko to kto da im więcej.
@krzyche Ja tylko przypomnę, że budżet państwa jest finansowany przez wszystkich, nie tylko pracujących. Wszyscy, którzy kupują cokolwiek w sklepie składają się na różne wydatki państwa. Podobnie protestować można w przypadku np. remontów autostrad, z których nie korzystam, a co jest finansowane z moich podatków, z dofinansowania spółek kolejowych, LOTu, z wydatków na kancelarię prezydenta i premiera, chciałbym aby uczciwie rozliczano moje składki zdrowotne - tzn. żeby oddano mi nadpłatę składek, których nie wykorzystałem na własne leczenie. Przykłady mogę mnożyć wydawania forsy tam gdzie nie trzeba. Przypomnę tylko, że 500+ wyciągnęło wiele rodzin z nędzy, dzięki tym pieniądzom dzieci mogą wykupić obiad w szkole albo dzięki temu domowy budżet jest na tyle duży, aby zapewnić im minimalne potrzeby, których bez tych pieniędzy po prostu by nie było. Fajnie się propagandowo patrzy na takie obrazki, ale nie zapominajmy, że pieniądze z 500+ biorą także ludzie normalnie pracujący i zarabiający, a nawet ludzie bogaci, którym te 500+ w ogóle nie jest potrzebne. I oni płacą więcej niż w zamian dostają. Te 500+ jest taką rekompensatą, podobnie jak ulga na dzieci, pozwalająca odliczyć część podatku dochodowego. Szkoda, że dzieci tutaj nie widzą tego, że program pomógł wielu rodzinom wyjść na prostą w swoim życiu. Łatwo powiedzieć komuś "zmień pracę i weź kredyt", ale nie zawsze jest to możliwe. I żeby nie było - z uwagi na obecną sytuację ekonomiczną w kraju absolutnie nie jestem za waloryzacją tego świadczenia
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2023 o 8:54
@misiunio1234 "budżet państwa jest finansowany przez wszystkich, nie tylko pracujących"
Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Jak to możliwe?
PO ściga się z Pisem na rozdawnictwo
https://www.rp.pl/polityka/art38478881-tusk-proponuje-800-plus-od-czerwca-pis-odrzuca-taka-mozliwosc
@jasiek661 patrz kampania zapowiada się na tyle kiepsko, że radzę zrobić porządne zakupy https://www.youtube.com/watch?v=LVu3cf9DpCA&ab_channel=TVPInfo
@jasiek661 Tusk złożył propozycję szybszego uchwalenia, żeby jasno pokazać że to wyborcza kiełbasa. Czy mu się to udało ? To już każdy może sobie ocenić. W Sejmie byłaby szansa na debatę o sensowności takiej podwyżki i dopytanie o źródła finansowania.
No ale skoro nie rozumiesz zasad tego teatru to możesz faktycznie odnieść wrażenie, że PO ściga się z PiSem.
@Goretex "możesz faktycznie odnieść wrażenie, że PO ściga się z PiSem."
Wrażenie? Od kilku lat faktycznie, to się z nimi ścigają...
Kredyty 0% to też żart? Babciowe, wcześniejsze rozszerzenie 500+ na pierwsze dziecko, mieszkanie prawem itd.
"Kiedy wygramy i utworzymy rząd, to ja osobiście będę pilnował tego, żeby nikt niczego w Polsce nie stracił - tak szef PO Donald Tusk odpowiedział w piątek na pytanie o przyszłość programów socjalnych."
Jakie koszty kontroli? Wystarczy narzucić obowiązek cotygodniowego wysyłania zdjęcia paragonu i zdjęcia zakupów z parogonu do konkretnego pracownika mopsu. Czego nierozumiecie?
@veraclixuk a ten pracownik, poza godzinami swojej pracy i za darmo, będzie kontrolował czy ten paragon jest poprawny. Stąd pochodzi, czy ktoś go już nie dodał, etc? A co jak rodzina pojedzie na wakacje i tam coś kupi?
Tego typu wsparcie powinno polegać nie na rozdawnictwie pieniędzy z podatków, tylko na systemie ulg i zwolnień podatkowych, np. 0 vat na artykuły tylko dla dzieci.
Poza tym wszelka pomoc socjalna powinna być obwarowana ograniczeniami - jak ktoś nie pracuje i nie chce podjąć pracy, jest alkoholikiem, narkomanem, pali papierosy, rodzina ma niebieską kartę - to nic nie dostaje, do puki nie ogarnie się i nie zmieni postępowania.
tylko pamiętaj że potem oni będę cię utrzymawac....
@David_2000 kto? Dzieci nierobów? Przeciez nieróbstwo jest dziedziczne.
@David_2000 nie no super opcja, mam płacić całe życie o wiele wyższe składki emerytalne niż pieniądze które odbiorę na emeryturze, a dodatkowo jakby tego było mało mam płacić dodatkowo na cudze dzieci dodatkową "składkę emerytalną" bo system jest niewydajny (abstrahujac od tego że te programy wcale dzietności nie zwiększyły, także ten). Każdy zaradny woli żeby po prostu mu nie zabierano, a nie "dzieci innych będą cię utrzymywać", gwarantuje ci ze beneficjentami tego systemu nie są pracujący, a na pewno nie pracujący zarabiający powyżej średniej krajowej.
Ja korzystam jeszcze z 500+. Podatku i zdrowotnego place 3x tyle co dostaje. Z mojego punktu wolałbym ulgę podatkową, ale możemy sobie woleć co chcemy, PIS rozdaje karty
@bubro A ulga podatkową w postaci wpływu co miesiąc na konto pewnej kwoty, przystał byś?
To zwiększa popyt wewnętrzny napędzając tym samym gospodarkę, taki trochę państwowy interwencjonizm ze szkoły J.M Keynesa - ok, teraz możecie mnie teraz "zjeść " w komentarzach. :)
To nie pracuj, wydatki na 800+ równają się z przychodami z PITa, czyli PiS okrada pracujących i rozdaje swoim
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ja jestem za 800+. Nie, nie dlatego, że popieram rozdawnictwo i finansowanie patusów i nierobów. Jestem za bo mam dwójkę dzieci i w ten sposób odzyskam przynajmniej 1600 zł. miesięcznie z podatków, które płacę. Wolałbym odzyskiwać więcej, ale dobre i to. Rozumiem jednak stanowisko ludzi bezdzietnych, którym to się nie ma prawa podobać.
@Quant_ Bardzo fajne podejście, większość ludzi nie rozumie tego, że to jest zwykły zwrot podatku tylko trochę w innej formie.
@Quant_ tylko, Jestem osobą pracująca, jeszcze bezdzietna i też widzę pewne plusy tego programu. Ciężko jednak nie dostrzegać, że są rodziny, w których cały budżet domowy opiera się na tym zasiłu. Narobić dzieci, które są zaniedbane, mieszkać w śmierdzącym lokalu komunalnym i żyć w konkubentem za 500+ i co 4 lata grzecznie wrzucić głos na PiS. Gdyby program funkcjonował w formie odpisania od podatku, albo innych ulg - dopłaty do przedszkoli, żłobków, zajęć dodatkowych, koloni etc. to by miało sens i było rzeczywiście rozwój dzieci. W obecnej formie różnie z tym bywa.
@Karlitoska - program 500+ nigdy nie miał na celu dbałości o dzieci czy dzietność. Taki jest oficjalny komunikat partii rządzącej, ale to czysta fikcja. Prawdziwym powodem wprowadzenia tego programu było budowanie poparcia w elektoracie. Ale motywy rządu nie zmieniają faktu, że z ekonomicznego punktu widzenia jest to narzędzie redystrybucji pieniądza. Mamy tu generalnie 3 grupy ludzi:
1. ludzie mający dzieci, którzy pracują płacąc podatki - część tych podatków wraca do nich w postaci 500+. 2. ludzie mający dzieci, ale nie pracujący - są to beneficjenci netto (dostają de facto pieniądze za nic).
3. ludzie pracujący i płacący podatki, ale nie posiadający dzieci, względnie posiadający dzieci dorosłe - są to płatnicy netto (płacą i nie dostają nic w zamian).
O ile dla pierwszej grupy świadczenie się bilansuje z płaconymi podatkami do wysokości 500 zł., o tyle pomiędzy grupą 3 a grupą 2 dochodzi do przepływu pieniądza (oczywiście w sensie ekonomicznym, a nie w postaci bezpośredniego przepływu). W ten sposób bezdzietni pracujący finansują niepracujących.
Gdyby świadczenie zostało skonstruowane tak, jak proponujesz, to nie byłoby takiego przepływu innymi słowy, 500+ przestało by pełnić funkcję redystrybucyjną. Dla dzieciatych i pracujących nic by się nie zmieniło, pracujących i bezdzietnych w ogóle by to nie obchodziło i nie dotyczyło, ale niepracujący mający dzieci byliby niezadowoleni. Sęk w tym, że to właśnie ta grupa jest istotną częścią elektoratu PiS, dlatego dopóki rządzi PiS, to świadczenie nie będzie tak działało.
@Quant_ ładnie to uporządkowałeś, ale wniosek jest dokładnie ten sam, o którym pisałam - 500+ to program kupowania głosów przez PiS
A ja mam dość płacenia teraz na czyjeś emerytury jednocześnie mając świadomość, że sama na emeryturę z ZUS w przyszłości nie mam co liczyć
@Agnieszka_bo_tak Zmień sobie umowę - jeszcze można nie płacić na ZUS, ale zdaje się unia chce to wymusić.
@kondon place najmniej jak się da - jestem księgową wiec ogarniam trochę ;)
wole (a nawet i muszę) odkładać na prywatną emeryturę
@Agnieszka_bo_tak Ja się nie znam, więc pouczać Cię nie będę, ale na umowie o dzieło chyba nic się ZUSu nie płaci.
@kondon tylko nie każdą pracę można wykonywać na umowie o dzieło
patrz a jak napisałam gdzieś, że nfz nie jest obowiązkowy to mnie zminusowali...
Zbliżają się wybory, trzeba zdobywać elektorat.
Tylko nie liczysz tego że z 2 tys musi Ci najpierw prezes zabrać żeby Ci łaskawie dać. Dzietność czy bezdzietność nie ma tu nic do rzeczy. Bezdzietny też musi jeść a napędzanie inflacji raczej nikomu na dobre nie wyjdzie. Krew mnie zalewa jak słyszę np o 13, 14ej emeryturze a jednocześnie prognozę że dla mnie emerytur nie będzie mimo że mam już 50l.
Jak już ktoś wcześniej napisał- dzieci nierobów nie będą pracowały. Normalna młodzież też raczej ucieknie na zachód z tej komuny bo nie ma tu żadnych perspektyw, będzie coraz gorzej. Nie można też zapominać ile z tych dzieci które pobierają 500+ po wojnie wróci na Ukrainę.
Oni zrobią wszystko żeby utrzymać się przy władzy. Niestety, sądzę że będą "rządzić" kolejne 4 lata. Gospodarkę kompletnie rozlegulują i kraj zadłużą. Co rusz przez swoją niekompetencję będą musieli kolejnym grupom dopłacać, rekompensować, żeby ludzie na ulicę nie wyszli i zabawek (kasy) im z rąk nie odebrali.
Nie ma już ratunku dla tego kraju. Będzie tylko coraz większe rozdawnictwo. Wyhodowany został socjalny elektorat który jest przekupywany pieniędzmi zabranymi innym, bardziej przedsiębiorczym grupom społeczeństwa. Ten elektorat pójdzie w ogień, za każdym kto mu obieca pieniądze, z obawy że ktoś inny, gdy dojdzie do władzy zabierze im łatwą kasę. Wątpię czy ktoś jest w stanie przelicytować PiS, który w ogóle nie ma żadnych zachamowań w rozdawnictwie nieswoich pieniędzy. PiS ma jeszcze jeden atut. Zrobił sprytny ruch poprzez połączenie elektoratu socjalnego + prokościelnego, co wobec podzielonej opozycji zapewni im wygraną w każdych wyborach.
dowal im demotem
Goretex oczywiście, że mu się udało... Pokazać swoją ignorancję skoro nie wie, że budżet i wydatki z niego uchwała się przed rozpoczęciem roku budżetowego. Wprowadzenie 800 + teraz to tak... To jest właśnie kiełbasa wyborcza.
Likwidować wszelkie formy "dawania" publicznych pieniędzy na socjal.
Zamiast płacić 500 / 800 na "bąbelka", generując przy tym wielokrotność tej kwoty w postaci kosztów obsługi tego całego "programu", wystarczy przewidzieć ulgi w podatku dochodowym za każde dziecko. Pracujesz i wychowujesz dziecko, płacisz niższy podatek. Masz więcej kasy, bez "dostawania" jej "za darmo". Nie pracujesz, nie dostajesz żadnej kasy na dzieci, tylko... idziesz do roboty, jak normalni, zdolni do pracy ludzie. Tak samo "bezpłatne" miejsca w żłobkach i przedszkolach powinny być tylko dla dzieci, których rodzice pracują i nie mogą się nimi zajmować przez cały czas.