Niekoniecznie sciema. Biorac pod uwage ze w manualach w ciezarowkach skacze sie zazwyczaj po 2 3 biegi to zaczynajac od 3 i przeskakujac po 2 3 wczale nie jest juz tak zle. 18 19 20 sa obok siebie co jest podczas normalnej jazdy najbardziej potrzebne
@ban3an na dolnej skrzyni mozesz pomijac. Na pusto ruszysz z duzej 3, zaladowany z 2 lub malej 2. Na gornej na pusto mozesz wejsc z 4 na 6 ale zaladowany idziesz na gornej skrzyni po kolei uzywając połówek.
Żeby z 4 przełączyć się na 5 trzeba po drodze wbić neutral, albo 12, a aby następnie wbić 6, ponownie trzeba przejść przez 12, po czym aby wbić 7, trzeba po drodze znowu wbić neutral... Toż to jakaś bzdura. Wbijanie biegów po kolei, w krótkim czasie rozwaliłoby skrzynię.
@yahoda
po pierwsze albo to jedna z pierwszych w900 (wcale nie L), albo archaiczna już skrzynia...
po drugie, ilość i rodzaj bieggów zależą od samej skrzyni, a już niekoniecznie od modelu ciężarówki, np. taki EATON ma "tylko" 6 biegów, ale już ALLISTER ma ich 18...
po trzecie, W900L jest dość nowoczesną ciężarówką (lata 90-te), więc tam racej upatrywałbym automatów, albo chociaż półautomatów, a nie takiego "pajączka"...
to, co Ty pokazałeś, na filmiku, to akurat taka "pośrodku" tych dwóch, co wymieniłem, i ma "zatrważające" 13 biegów (z 2 zakresami i dwoma "splitterami" 52), nazywa się EATON-FULLER, montowany do bodajże 91 roku, kiedy 900 przeszła poważną modyfikację wylądu i technologiczną...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
3 czerwca 2023 o 1:41
przynajmniej 1 i 2 są obok siebie
I co, niby Amerykanie to ogarnęli? :D
Ściema
Niekoniecznie sciema. Biorac pod uwage ze w manualach w ciezarowkach skacze sie zazwyczaj po 2 3 biegi to zaczynajac od 3 i przeskakujac po 2 3 wczale nie jest juz tak zle. 18 19 20 sa obok siebie co jest podczas normalnej jazdy najbardziej potrzebne
@ban3an na dolnej skrzyni mozesz pomijac. Na pusto ruszysz z duzej 3, zaladowany z 2 lub malej 2. Na gornej na pusto mozesz wejsc z 4 na 6 ale zaladowany idziesz na gornej skrzyni po kolei uzywając połówek.
Żeby z 4 przełączyć się na 5 trzeba po drodze wbić neutral, albo 12, a aby następnie wbić 6, ponownie trzeba przejść przez 12, po czym aby wbić 7, trzeba po drodze znowu wbić neutral... Toż to jakaś bzdura. Wbijanie biegów po kolei, w krótkim czasie rozwaliłoby skrzynię.
@Quant_ ta skrzynia ma zazębienia kłowe i mozna zmieniac bez sprzegla
gunwo prawda, ta ciężarówka ma trzy dźwignie, z czego jedna od połówek
https://www.reddit.com/r/videos/comments/3g6ga4/mind_boggling_shifting_on_a_kenworth_w900l_starts/
Jak naprawdę wygląda zmiana biegów w tej ciężarówce można zobaczyć na filmie
https://youtu.be/8lEYaTvvq4g
@yahoda
po pierwsze albo to jedna z pierwszych w900 (wcale nie L), albo archaiczna już skrzynia...
po drugie, ilość i rodzaj bieggów zależą od samej skrzyni, a już niekoniecznie od modelu ciężarówki, np. taki EATON ma "tylko" 6 biegów, ale już ALLISTER ma ich 18...
po trzecie, W900L jest dość nowoczesną ciężarówką (lata 90-te), więc tam racej upatrywałbym automatów, albo chociaż półautomatów, a nie takiego "pajączka"...
to, co Ty pokazałeś, na filmiku, to akurat taka "pośrodku" tych dwóch, co wymieniłem, i ma "zatrważające" 13 biegów (z 2 zakresami i dwoma "splitterami" 52), nazywa się EATON-FULLER, montowany do bodajże 91 roku, kiedy 900 przeszła poważną modyfikację wylądu i technologiczną...
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 czerwca 2023 o 1:41