Tylko przy kilku pasmowej drodze niech motocykliści jadą określonym pasem, niestety w mieście często widzę że raz mnie mijają z jednej raz z drugiej a takie jeżdżenie slalomem jest uciążliwe. Tam samo niech przestaną wymijać auta między pasami podczas jazdy, nie zawsze człowiek jest w stanie pilnować co się dzieje z przodu tyłu i po bokach jednocześnie.
@kibishi
A motocyklista musi ogarniać co się dzieje dookoła i to nam zostaje prowadząc katamaran :)
W korku nie pojadę jakimś pasem powiększając korek tylko tam gdzie się zmieszczę. Uciążliwe jest upewnianie się że kierownik samchodu mnie zauważył i ocenić czy to nie buc któremu przeszkadza skuteczność motocykla.
@Leo_ Dziwne jak motocykl nie przepycha sie między autami tylko stoi w korku jak reszta to nie widziałem kierowcy który miał by problem z zauważeniem go.
Zresztą jak robi to w korku i ostrożnie to mi nie przeszkadza :P ale jak wyprzedza na trzeciego w czasie jazdy pomiędzy pasami (czytaj dwa pasy w jedną stronę na obu są auta a tu nagle motocykl między nimi) to jest to wkurzające. Tak samo wkurzające jak motocyklista którego nie dotyczą ograniczenia prędkości (kierowca samochodu który tak myśli też jest do dupy).
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 czerwca 2023 o 9:54
@kibishi jak auta jada raz przy lewj krawędzi pasa raz przy prawej, niektórzy trzymają się środka pasa inni drogi no to jest jak jest. Często zdarza się że 2 kółka mają dużo miejsca po prawej.... kilka aut później mają po lewej.
@Elterchet To jest właśnie kwestia do dogadania lub nawet jakoś dopasowania przepisów aby to ułatwić, przy 3 pasmowej jezdni w Warszawie stojąc w korku na środkowym pasie często zdarza mi się widzieć motocyklistów wymijających jednocześnie po lewej i prawej jak patrzę w lusterka lub jadą tak w odstępie kilkunastu sekund, o takich sytuacjach mówię.
@mmosiek1
Wyprzedzanie też jest dozwolone bez zmiany pasa, więc jak jedziesz po ludzku/zgdnie z przepisami samochodem to się motocykl (często) zmieści. Co do prędkości, to inny wątek, tu dyskutujemy o jeździe między samochodami. Uwierz, zanim się zdecyduję kogoś tak wyprzedzić mocno się zastanawiam czy mnie widzi. Niektórzy po prostu robią miejsce i wtedy jest LWG jak jest bezpiecznie (Lewa W Górę) :)
@Dabronik myślę, że Ci wyjaśniła, dlaczego nie może. W obecnej pogodzie dodałbym jeszcze - Ty masz w puszce klimatyzację. A ja skórzaną kurtkę. Ale, tak po prawdzie, to rzeczywista przyczyna jest inna - mianowicie taka, że tam w normalnej sytuacji jest miejsce, to po co stać jak miejsce jest. Chyba, że trafisz na buraków, którzy korytarza nie tworzą.
@Dabronik, może ale nie musi. Ty byś, jadąc motocyklem, stal w korku w upale lub w deszczu? Wątpię.
Za to prezentujesz typowo polską postawę: Z jakiej racji inni mają mieć lepiej.
@Dabronik no właśnie jak ktoś nie jeździ na motorze to nie rozumie, że stanie w korku dla motocyklisty ubranego w ciepłą kurtkę i kask to nie jest sytuacja wskazana. W Samochodzie masz klimatyzację i ubierasz się lekko - na motorze nie. Tak trudno to zrozumieć?
Ja ustępuję motocyklistom, byle jeździli tak abym ich widział na drodze. Z drugiej strony co mi to szkodzi, że przynajmniej ktoś przemiszecza się w korku? Ja w samochodzie i tak będę stał.
Część kierowców w autach robi miejsce i rozumie, że po co motocykl ma stać skoro może pojechać pomiędzy autami. I tak jest w całej Europie. Natomiast część zazdrości i nie chce, aby biker miał lepiej. To jest frustracja i ludzka podłość. To samo się dzieje, gdy się wyprzedzi jakiegoś sebixa w starej bmc'e. Gościowi odwala... W niektórych komentarzach widać sposób myślenia o którym piszę.
Przykro mi dziewczyno, ode mnie nie będzie taryfy ulgowej.Za dużo wariujecie na ścigaczach, za dużo hałasowania bez sensu, przepalania, strzelania, i bezmyślnej szybkiej jazdy. Kiedyś na widok motocykla w lusterku zjeżdżało się, a jakże, od razu na prawo, ale teraz na drogach jest za dużo szympansów w kaskach. Chociaż takie porównanie to obelga dla szympansów raczej.
@mafouta
Hałasują bo nie patrzysz w lusterka troglodyto w passerati TDI. Rozumiem że wolisz żeby motocyklista się przesiadł do katamaranu i powiększał korki? Nie ogarniasz jak to działa? Na jednym miejscu parkingowym też zmieszczą się 4 motocykle, a i na chdniku taki mało przeszkadza.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 czerwca 2023 o 20:49
@mafouta no tak, a każdy Polak to złodziej, więc wszystkich wrzucimy do jednego worka. Jesteś złodziejem? Nie jesteś? No proszę. W PL zarejestrowanych jest ponad 1 mln motocykli (czyt. jeden milion). Niech z tego jeździ połowa, to masz 500 tysięcy. Trochę dużo na generalizowanie.
@mafouta Masz obowiazek trzymać się prawej strony pasa robisz to ? Bo nikt wiecej od ciebie nie wymaga natomiast jesli zajezdzasz innym drogę to sam jestes szympansem
@Azheal Nie ma obowiązku trzymania się prawej strony tylko jazdy możliwie blisko prawej strony, co oznacza, że istnieją uzasadnione sytuacje, gdy nie jest to możliwe i wtedy m prawo jechać blisko lewej strony. Taki sam obowiązek ma motocyklista.
@mafouta Oczywiscie - powiedz mi co by sie musialo stac w korku zeby nie moc trzymac sie prawej strony? A motocyklista moze cie wyprzedzic i zjechac na prawa strone nie ma problemu
@Gorgonek
Gościu, co Ty opowiadasz. Motocykliści bardzo rzadko tak postępują, po prostu szanują innych.
Samochodem 7 osób - dobre. Jeszcze lepsze że takie katamarany mieszczące 7 osób przewoża 1 maks 2 osoby :)
@Leo_ moja Verso jest 7 osobowa, mieści się na jednym miejscu parkingowym i przewozi najczęściej od 3 do 7 osób... Tacy motocykliści o których piszesz, 4 na jednym miejscu, to w bajkach i mitach tylko :)
@Gorgonek
A mój roadster mieści 2, SUV 5 no i co? Fajnie że jeździsz dziadkowozem, ale jakoś nic to nie udowadnia. Rozumiem że jak nie zbierze się min 3 osoby to samochód zostaje w garażu? Masz jakie żale do ludzi z zajawkami? Żona nie pozwala? Samochodem jeżdżę często sam, więc podążając Twoim tokiem myślenia to wszyscy tak jeżdżą?
Nasz parking na kilkaset samochodów, na każdy samochodód przypada najczęściej JEDNA osoba. Ten sam parking, wyznaczone miejsce dla motocykli, na jednym "samochodowym" miejscu stoją min 4 motocykle.
Wracając do tematu: to że jesteś sfrustrowany jeżdżąc "praktycznym" jeździdłem nie oznacza że masz przeszkadzć motocyklistom. Masz możliwość to go przepuść, a jak tak bardzo nas nie lubisz to może wystosuj pismo żeby zabronili nam jeździć bus-pasami i parkować za darmo w Krakowie.
LWG
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 czerwca 2023 o 8:46
@Leo_ misiu o małym rozumku, walisz głupotę i obracasz kota? Nic dziwnego że masz IQ typowegovmotocyklisty :) Odwołałem się do twojej anegdotycznej bzdury i pseudo statystyki. Jak nadal te jednorożce i 4 motocykle na jednym miejscu parkingowym widujesz, może pora leki nowe wziąć? Zaraz się okaże że 100 tam zmieścisz, a bez kozery to nawet 1000 ;)
@Gorgonek
100 to nie ale 4 spoko, nie będę robił zdjęć, nie muszę niczego Ci udowadniać.
Anegtyczny jak to określiłeś przykład ro reprezentatwna próbka a nie obserwacja sfrustrowanego kierowcy ubera. Wykazałeś się w dodatku hipokryzją, podawanie swojego dziadkowozu jako przykład jest kwintesencją dowodu anegdotycznego, więc jak chcesz kwestionować czyjeś IQ to może się dokształć. Charakterystyczna argumentacja ad personum też słabo świadczy o Twoim poziomie.
Widzisz motocykliści to fajni ludzie, pozdrawiają się (LWG), pomagają sobie i innym na drodze, nawet frustratom którzy przesiedli się z passerati TDI do Verso.
Chcesz obrażać innych - to tylko Twoje zdanie, fakty są inne. Kierowcy jednośladów wykazują wyższe IQ, są lepszymi kierwcami katamarnów, są dużo mniej zestresowani....
Po prostu, ludzie z zajawką. Wypastuj swojego busa, odstresujesz się, może psażerowie zostawią większy napiwek ...
LWG
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 czerwca 2023 o 22:52
jestem kierowcą, motocyklistą i rowerzystą
problem nie tkwi w żadnej z tych grup.
Fakt jest taki że każda z tych grup przegina tworząc "Złą sławę " pozostałym.
żyj i daj żyć innym
Przepisy nie zabraniają motocyklistom jazdy pomiędzy samochodami, co więcej nawet nam sprzyjają nakazując trzymać się odpowiedniej strony pasa ruchu.
Najlepszym argumentem za przepuszczaniem motocyklistów jest niepodważalny fakt że ... zmniejszają korki. Mogę wsiąść do katamaranu i powiększyć korek, albo usunąć kilka metrów zatoru mieszcząc się obok samochodu, a do tego nie zużywają tyle miejsc parkingowych. Na złość kierownikom passerati TDI niektórzy włodarze miejscy dostrzegli te fakty i pozwalają nam poruszać się buspasami :)
Tak trudno ogarnąć że tu wygrywają wszyscy? Ale lepiej po polsku: niech inni mają nie lepiej niż ja?
LWG :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 czerwca 2023 o 20:49
@Leo_ O czym mówisz? O wymijaniu czy wyprzedzaniu jadącego samochodu.
"Artykuł 16. PoRD wskazuje wprost, że w przypadku wyznaczonych pasów ruchu pojazd „nie może zajmować więcej niż jeden pas”. Motocyklista może więc znajdować się na jednym pasie ruchu wraz z samochodem, jednak jednocześnie w żaden sposób nie może zajmować (chociażby wystającą kierownicą) pasa znajdującego się obok" https://motopomocni.pl/artykuly/poradniki/jazda-motocyklem-korku-przeciskaj-sie-zgodnie-prawem/
@abaddon81
No i? Myślisz że tego nie wiem? Jadąc samochdem masz obowiązek jazdy przy krawędzi pasa ruchu, a nie jego środkiem - trybisz? Więc nie przeszkadzaj z zawiści/złośliwości tylko stosuj się do przepisów, skoro od innych wymagasz. Pasy najczęściej są na tyle szerokie że moto i osobówka się mieści.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 czerwca 2023 o 12:57
motocyklisto, skoro uważasz, że jeżdżenie w korku pomiędzy samochodami jest zgodne z przepisami to dlaczego, jak dojeżdżasz w tym korku do świateł to nie zatrzymujesz się tak jak jechałeś czyli pomiędzy samochodami, tylko wjeżdżasz na środek pasa? Skoro jazda pomiędzy była ok, to jedz tak dalej. Mam bardzo zrywny samochód i niezwykle rzadko zdarza się, że motocyklista po zmianie światła rusza szybciej ode mnie. Dlaczego to ja (lub inne samochody) mam być blokowany przy ruszaniu przez motocykl? Ja nie utrudniam szybkiego ruszenia innym i tego samego oczekuję od innych. Motocykliści podobnie, ale ich racja w ich mniemaniu jest ważniejsza od innych.
@glupiobywatel Zgadzam się, że ktoś, kto cię minął w korku, nie powinien cię blokować przy ruszaniu. O ile to możliwe. Ale jeśli motocykl stanie między samochodami i naraz wszyscy spróbują ruszyć to bardzo łatwo o kolizję. Stanięcie przed autem to jedyne bezpieczne rozwiązanie. Natomiast wtedy oczywiście powinien ruszyć jak najszybciej.
@glupiobywatel
Jak stoisz przed światałmi to jak tam jeszcze wciśniesz cokolwiek? Na pasach?
Gratuluję zrywnego samochodu, ale 3-4s do setki robi spora część motocykli, samochodów - ułamek promila, ale zawsze sie znajdzie kozak w katamaranie który MUSI coś udowodnić. Blokowany przez motocykl - tego jeszcze nie grali :) Zawsze jesteś w pierwszym rzędzie na światłach?
Zawsze się znajdzie słabszy/niedoświadczony biker... Dzisiaj jakiś kierownik passeratti czy innego AUDI TDI zajechał mi drogę wjeżdzając na czerwonym - nie spodziewał się że w samochodzie jest biker startujący w chwili zmiany światł na zielone, więc podążając Twoim tokiem myślenia, kierowcy samochodów to daltoniści? Mnie na światłach blokują wyłacznie samochody o ile jadę samochodem.
@Hermes_Trismegistos
Taa, dostawcy żarcia z plecaczkiem zasłaniającym wszystko :) Ale to najwyżej 125, więc kat. B się łapie, a 50 to nawet dowód osobisty wystarczy i taki dziadek w "orzeszku" ... Proszę nie utożsamiać ich z motocyklistami, oni nawet nie wiedzą co to LWG :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 czerwca 2023 o 9:32
@rafik3001 Ale skuterkiem to obciach jeździć, a 125 cm3 rozpędza się do góra 110 km/h. Jeśli sądząc po zdjęciu jeździ VStromem, to w tej klasie ciężko o jakiś wiele lżejszy motocykl :) Lepiej ponarzekać, że świat mógłby być piękniejszy, bo mi trudno...
Se hulajnoge kup jak ci motor za ciężki. Wpieprzacie się z najmniej oczekiwanych momentach. Wyskakujecie z dupy nagle z prawej strony. I tyle resztę se sama dopowiedz
Zawsze, gdy zbliżam się do korka, odsuwam się lekko w prawo. Właśnie dlatego, żeby motocyklista mógł przejechać, bo kierowca samochodu ciągle nie zagląda do lusterka. Jeśli ma okazję, to niech ucieka z korka. Miłe uczucie, kiedy "motorniczy" podziękuje kiwnięciem dłoni zapuszkowanemu użytkownikowi drogi. Że o LWG nie wspomnę, bo to już wyróżnienie;-)
Zapraszam każdego kierowcę samochodu, żeby wsiadł na motocykl i spróbował jazdy na zatłoczonych ulicach. Wtedy zrozumie. Stosunek do motocykli to jeden z aspektów, który negatywnie odróżnia nas od "normalnych" krajów. Tak trudno wielu kierowcom zrozumieć, że jest to równoprawny środek transportu i ma swoje prawa? Poza tym ocenianie motocyklistów na podstawie stereotypów (dawcy organów, świrusy itp.) jest chore. Nikt nie ocenia kierowców jako "pijaków" i szeryfów" tylko dlatego, że wśród nich zdarzają się takie jednostki i zatrważają statystyki pijanych kierowców. Po prostu pogódźmy się z tym, że motocykl ma trochę inną kulturę poruszania się, czasem odrębne, niż samochody, inne prawa, możliwości i specyfikę jazdy po ulicach. I że wśród motocyklistów, tak jak i wśród kierowców, zdarzają się kretyni. Ale większość chce jeździć bezpiecznie. Kultura, zrozumienie i przestrzeganie prawa. Tylko tyle i aż tyle. Agata - dzięki za apel, trzeba takie rzeczy uświadamiać - i szerokości!
Gdy motocykl omija pojazdy w korku a nie stoi pomiędzy samochodami to skraca korek i wszyscy przejadą szybciej dlatego mnie to nie boli gdy któryś z nich spokojnie sobie przejedzie.
Czasem mnie tylko niepokoi gdy miejsca jest na 'żyletkę' a się jakiś motocykl pcha na siłe ale puki co żaden nic nie zarysował. Na takie ewentualności mam i polecam kamerkę
Mieszka w Belgii gdzie społeczeństwo żyje na innym poziomie i najwyraźniej jest bardziej rozwinięte :) U nas Polak Polakowi polakiem czyli standard. Jeżdżę na motocyklu i spotykam się z podobnym zachowaniem. Część ludzi zrobi miejsce ,co zasługuje na szacunek a część specjalnie blokuje przejazd. Mam taką upośledzoną znajomą którą wkurza takie omijanie motocyklem aut w korku. Gdy zapytałem dlaczego ją to wkurza odparła "bo ja muszę stać i czekać" :) Zwykła zawiść i ból życi, nic więcej. Wyznaję zasadę że jak nie pomagasz to przynajmniej nie przeszkadzaj.
@pan_grajek92 mnie wkurza bo już nie raz motocykl mi przerysował lakier lub trzasnął w lusterko, a jeden nie utrzymał motoru i się z nim wywrócił wgniatając mi lewy błotnik. Szybko wstał i uciekł, na nagraniu z kamerki nie uchwyciło tablicy (lawirował między dwoma pasami), a ja nie miałem go nawet jak gonić.
@Gorgonek Czegoś takiego nigdy nie będę akceptował. Po to mamy OC żeby z niego pokrywać koszty. Nienawidzę jak jakiś śmieć ucieka z miejsca zdarzenia. Gdyby Ci się zdarzyło ponownie, to zgłoś na policję albo rozejrzyj się czy gdzieś w okolicy nie ma kamer. Jeśli Ty nie uchwycisz, to może zrobi to ktoś inny. Wiadomo że łatwo się mówi, ale warto mieć pod ręką telefon albo zapamiętać numer rejestracyjny. Najpiękniejsze jest to że przy ucieczce OC nie działa, frajer płaci z własnej kieszeni.
Nie za bardzo pani ogarnia te przepisy. Jak wielu innych, ale szkoda tlumaczyc w komentach bo tu i tak kazdy ma swoja wiedze wlasnie ustalona we wlasnej glowie
eh daleko.nam jeszcze do europy a nawet do Rumuni...w Polsce nie ma.wogule kultury i pragmatyzmu jazdy. w całej Europie jakoś ciężarówkom się ustępuje motory jadą srodkiem(w Paryżu z każdej strony) I jakoś nikt nie ma problemu. ale u nas każdy jest cesaz i on nie popusci bo musi być pierwszy..każdy nie ważne że utrudniacie ruch. jeżdżę po całej Europie od Rumuni po Holandię i takiego dziadostwa i braku kultury jazdy jak u nas nie ma.nigdzie. zamiast wprowadzać coraz to.nowsze kary i zakazy lepiej zrobić jak w Rumuni i niech znaki są sugestia a każdy zrobi co zechce i wszyscy będą jeździć po swojemu i będzie szybciej i paradoksalnie bezpieczniej. zakaz skrętu w lewo spoko niech inni nie skręcają ale ja musze to skręcam ale jak ktoś jedzie z tyłu widząc znak zakazu skrętu wie że ktoś tutaj właśnie skręci i wszystko jasne i oczywiste. ktoś pisał że ciężko ogarnąć jak motocykliści jadą z każdej strony-jesli nie widzicie motocyklistów czy jadą za szybko nie jeździjcie albo zróbcie psychotesty jak kierowcy tirów bo może nie nadajecie się za kierownice, oddajcie prawko będzie bezpieczniej także dla was
Dziwi mnie ten wpis bo jednak korytarze życia działają i powinna tylko mignąć. Chyba że to korek do bramek, to niech stoi w kolejce i tyle.
Tylko przy kilku pasmowej drodze niech motocykliści jadą określonym pasem, niestety w mieście często widzę że raz mnie mijają z jednej raz z drugiej a takie jeżdżenie slalomem jest uciążliwe. Tam samo niech przestaną wymijać auta między pasami podczas jazdy, nie zawsze człowiek jest w stanie pilnować co się dzieje z przodu tyłu i po bokach jednocześnie.
@kibishi
A motocyklista musi ogarniać co się dzieje dookoła i to nam zostaje prowadząc katamaran :)
W korku nie pojadę jakimś pasem powiększając korek tylko tam gdzie się zmieszczę. Uciążliwe jest upewnianie się że kierownik samchodu mnie zauważył i ocenić czy to nie buc któremu przeszkadza skuteczność motocykla.
@Leo_ Dziwne jak motocykl nie przepycha sie między autami tylko stoi w korku jak reszta to nie widziałem kierowcy który miał by problem z zauważeniem go.
Zresztą jak robi to w korku i ostrożnie to mi nie przeszkadza :P ale jak wyprzedza na trzeciego w czasie jazdy pomiędzy pasami (czytaj dwa pasy w jedną stronę na obu są auta a tu nagle motocykl między nimi) to jest to wkurzające. Tak samo wkurzające jak motocyklista którego nie dotyczą ograniczenia prędkości (kierowca samochodu który tak myśli też jest do dupy).
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 czerwca 2023 o 9:54
@kibishi jak auta jada raz przy lewj krawędzi pasa raz przy prawej, niektórzy trzymają się środka pasa inni drogi no to jest jak jest. Często zdarza się że 2 kółka mają dużo miejsca po prawej.... kilka aut później mają po lewej.
@Elterchet To jest właśnie kwestia do dogadania lub nawet jakoś dopasowania przepisów aby to ułatwić, przy 3 pasmowej jezdni w Warszawie stojąc w korku na środkowym pasie często zdarza mi się widzieć motocyklistów wymijających jednocześnie po lewej i prawej jak patrzę w lusterka lub jadą tak w odstępie kilkunastu sekund, o takich sytuacjach mówię.
@mmosiek1
Wyprzedzanie też jest dozwolone bez zmiany pasa, więc jak jedziesz po ludzku/zgdnie z przepisami samochodem to się motocykl (często) zmieści. Co do prędkości, to inny wątek, tu dyskutujemy o jeździe między samochodami. Uwierz, zanim się zdecyduję kogoś tak wyprzedzić mocno się zastanawiam czy mnie widzi. Niektórzy po prostu robią miejsce i wtedy jest LWG jak jest bezpiecznie (Lewa W Górę) :)
A motocyklista nie może tak jak inni stać w korku tylko musi pchać się do przodu między samochodami?
@Dabronik myślę, że Ci wyjaśniła, dlaczego nie może. W obecnej pogodzie dodałbym jeszcze - Ty masz w puszce klimatyzację. A ja skórzaną kurtkę. Ale, tak po prawdzie, to rzeczywista przyczyna jest inna - mianowicie taka, że tam w normalnej sytuacji jest miejsce, to po co stać jak miejsce jest. Chyba, że trafisz na buraków, którzy korytarza nie tworzą.
@Dabronik
A czytać umiesz?
W 17 linijce zaczyna się wyjaśnienie dlaczego stanie w korku jest dla motocyklisty trudniejsze niż dla rowerzysty.
@Dabronik chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem...
@Dabronik
Może np wsiąść do samochodu i powiększyć korek. Goścu, nie ogarniasz że motockliści między samochodami zmniejszają korki?
@Dabronik, może ale nie musi. Ty byś, jadąc motocyklem, stal w korku w upale lub w deszczu? Wątpię.
Za to prezentujesz typowo polską postawę: Z jakiej racji inni mają mieć lepiej.
@Dabronik no właśnie jak ktoś nie jeździ na motorze to nie rozumie, że stanie w korku dla motocyklisty ubranego w ciepłą kurtkę i kask to nie jest sytuacja wskazana. W Samochodzie masz klimatyzację i ubierasz się lekko - na motorze nie. Tak trudno to zrozumieć?
@Dabronik To może jeszcze rowerzysci niech stoja bo jest korek? Glupi czy ogranioczny?
Ja ustępuję motocyklistom, byle jeździli tak abym ich widział na drodze. Z drugiej strony co mi to szkodzi, że przynajmniej ktoś przemiszecza się w korku? Ja w samochodzie i tak będę stał.
Część kierowców w autach robi miejsce i rozumie, że po co motocykl ma stać skoro może pojechać pomiędzy autami. I tak jest w całej Europie. Natomiast część zazdrości i nie chce, aby biker miał lepiej. To jest frustracja i ludzka podłość. To samo się dzieje, gdy się wyprzedzi jakiegoś sebixa w starej bmc'e. Gościowi odwala... W niektórych komentarzach widać sposób myślenia o którym piszę.
@Krzysztofsensei
100% racji..prawie :)
Co do sebixów w becie konkret: w stosunku do bikerów są spoko :) Przynajmniej z moich obserwacji.
@Leo_ też to zauważyłem. Oni w tym wypadku akurat zjeżdżają. LwG. ;)
@trolik1
wyczuwaja swojego:)
a powaznie, to jesli zauwaze motocykliste, to tez staram sie zjechac na bok
@mieteknapletek ja również, mimo że nigdy nie jeździłem i nie będę jeździł betą
Przykro mi dziewczyno, ode mnie nie będzie taryfy ulgowej.Za dużo wariujecie na ścigaczach, za dużo hałasowania bez sensu, przepalania, strzelania, i bezmyślnej szybkiej jazdy. Kiedyś na widok motocykla w lusterku zjeżdżało się, a jakże, od razu na prawo, ale teraz na drogach jest za dużo szympansów w kaskach. Chociaż takie porównanie to obelga dla szympansów raczej.
@mafouta Tylko że tak naprawdę nie musisz mu zjeżdżać. Wystarczy że nie będziesz specjalnie zajeżdżał drogi gdy zobaczysz zbliżający się jednoślad.
@mafouta
Hałasują bo nie patrzysz w lusterka troglodyto w passerati TDI. Rozumiem że wolisz żeby motocyklista się przesiadł do katamaranu i powiększał korki? Nie ogarniasz jak to działa? Na jednym miejscu parkingowym też zmieszczą się 4 motocykle, a i na chdniku taki mało przeszkadza.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 czerwca 2023 o 20:49
@Leo jakoś zawsze 1 motocykl zajmuje jedno miejsce parkingowe... a autem 5 do 7 osób przewieziesz.
@mafouta no tak, a każdy Polak to złodziej, więc wszystkich wrzucimy do jednego worka. Jesteś złodziejem? Nie jesteś? No proszę. W PL zarejestrowanych jest ponad 1 mln motocykli (czyt. jeden milion). Niech z tego jeździ połowa, to masz 500 tysięcy. Trochę dużo na generalizowanie.
@mafouta , nie widzisz, jak swoim wpisem udowadniasz, że jesteś jednym z tych szympansów, tyle, że w samochodzie?
@mafouta Masz obowiazek trzymać się prawej strony pasa robisz to ? Bo nikt wiecej od ciebie nie wymaga natomiast jesli zajezdzasz innym drogę to sam jestes szympansem
@Azheal Nie ma obowiązku trzymania się prawej strony tylko jazdy możliwie blisko prawej strony, co oznacza, że istnieją uzasadnione sytuacje, gdy nie jest to możliwe i wtedy m prawo jechać blisko lewej strony. Taki sam obowiązek ma motocyklista.
@mafouta Oczywiscie - powiedz mi co by sie musialo stac w korku zeby nie moc trzymac sie prawej strony? A motocyklista moze cie wyprzedzic i zjechac na prawa strone nie ma problemu
@Gorgonek
Gościu, co Ty opowiadasz. Motocykliści bardzo rzadko tak postępują, po prostu szanują innych.
Samochodem 7 osób - dobre. Jeszcze lepsze że takie katamarany mieszczące 7 osób przewoża 1 maks 2 osoby :)
@Leo_ moja Verso jest 7 osobowa, mieści się na jednym miejscu parkingowym i przewozi najczęściej od 3 do 7 osób... Tacy motocykliści o których piszesz, 4 na jednym miejscu, to w bajkach i mitach tylko :)
@Gorgonek
A mój roadster mieści 2, SUV 5 no i co? Fajnie że jeździsz dziadkowozem, ale jakoś nic to nie udowadnia. Rozumiem że jak nie zbierze się min 3 osoby to samochód zostaje w garażu? Masz jakie żale do ludzi z zajawkami? Żona nie pozwala? Samochodem jeżdżę często sam, więc podążając Twoim tokiem myślenia to wszyscy tak jeżdżą?
Nasz parking na kilkaset samochodów, na każdy samochodód przypada najczęściej JEDNA osoba. Ten sam parking, wyznaczone miejsce dla motocykli, na jednym "samochodowym" miejscu stoją min 4 motocykle.
Wracając do tematu: to że jesteś sfrustrowany jeżdżąc "praktycznym" jeździdłem nie oznacza że masz przeszkadzć motocyklistom. Masz możliwość to go przepuść, a jak tak bardzo nas nie lubisz to może wystosuj pismo żeby zabronili nam jeździć bus-pasami i parkować za darmo w Krakowie.
LWG
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 czerwca 2023 o 8:46
@Leo_ misiu o małym rozumku, walisz głupotę i obracasz kota? Nic dziwnego że masz IQ typowegovmotocyklisty :) Odwołałem się do twojej anegdotycznej bzdury i pseudo statystyki. Jak nadal te jednorożce i 4 motocykle na jednym miejscu parkingowym widujesz, może pora leki nowe wziąć? Zaraz się okaże że 100 tam zmieścisz, a bez kozery to nawet 1000 ;)
@Gorgonek
100 to nie ale 4 spoko, nie będę robił zdjęć, nie muszę niczego Ci udowadniać.
Anegtyczny jak to określiłeś przykład ro reprezentatwna próbka a nie obserwacja sfrustrowanego kierowcy ubera. Wykazałeś się w dodatku hipokryzją, podawanie swojego dziadkowozu jako przykład jest kwintesencją dowodu anegdotycznego, więc jak chcesz kwestionować czyjeś IQ to może się dokształć. Charakterystyczna argumentacja ad personum też słabo świadczy o Twoim poziomie.
Widzisz motocykliści to fajni ludzie, pozdrawiają się (LWG), pomagają sobie i innym na drodze, nawet frustratom którzy przesiedli się z passerati TDI do Verso.
Chcesz obrażać innych - to tylko Twoje zdanie, fakty są inne. Kierowcy jednośladów wykazują wyższe IQ, są lepszymi kierwcami katamarnów, są dużo mniej zestresowani....
Po prostu, ludzie z zajawką. Wypastuj swojego busa, odstresujesz się, może psażerowie zostawią większy napiwek ...
LWG
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 czerwca 2023 o 22:52
jestem kierowcą, motocyklistą i rowerzystą
problem nie tkwi w żadnej z tych grup.
Fakt jest taki że każda z tych grup przegina tworząc "Złą sławę " pozostałym.
żyj i daj żyć innym
Przepisy nie zabraniają motocyklistom jazdy pomiędzy samochodami, co więcej nawet nam sprzyjają nakazując trzymać się odpowiedniej strony pasa ruchu.
Najlepszym argumentem za przepuszczaniem motocyklistów jest niepodważalny fakt że ... zmniejszają korki. Mogę wsiąść do katamaranu i powiększyć korek, albo usunąć kilka metrów zatoru mieszcząc się obok samochodu, a do tego nie zużywają tyle miejsc parkingowych. Na złość kierownikom passerati TDI niektórzy włodarze miejscy dostrzegli te fakty i pozwalają nam poruszać się buspasami :)
Tak trudno ogarnąć że tu wygrywają wszyscy? Ale lepiej po polsku: niech inni mają nie lepiej niż ja?
LWG :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 czerwca 2023 o 20:49
@Leo_ O czym mówisz? O wymijaniu czy wyprzedzaniu jadącego samochodu.
"Artykuł 16. PoRD wskazuje wprost, że w przypadku wyznaczonych pasów ruchu pojazd „nie może zajmować więcej niż jeden pas”. Motocyklista może więc znajdować się na jednym pasie ruchu wraz z samochodem, jednak jednocześnie w żaden sposób nie może zajmować (chociażby wystającą kierownicą) pasa znajdującego się obok"
https://motopomocni.pl/artykuly/poradniki/jazda-motocyklem-korku-przeciskaj-sie-zgodnie-prawem/
@abaddon81
No i? Myślisz że tego nie wiem? Jadąc samochdem masz obowiązek jazdy przy krawędzi pasa ruchu, a nie jego środkiem - trybisz? Więc nie przeszkadzaj z zawiści/złośliwości tylko stosuj się do przepisów, skoro od innych wymagasz. Pasy najczęściej są na tyle szerokie że moto i osobówka się mieści.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 czerwca 2023 o 12:57
motocyklisto, skoro uważasz, że jeżdżenie w korku pomiędzy samochodami jest zgodne z przepisami to dlaczego, jak dojeżdżasz w tym korku do świateł to nie zatrzymujesz się tak jak jechałeś czyli pomiędzy samochodami, tylko wjeżdżasz na środek pasa? Skoro jazda pomiędzy była ok, to jedz tak dalej. Mam bardzo zrywny samochód i niezwykle rzadko zdarza się, że motocyklista po zmianie światła rusza szybciej ode mnie. Dlaczego to ja (lub inne samochody) mam być blokowany przy ruszaniu przez motocykl? Ja nie utrudniam szybkiego ruszenia innym i tego samego oczekuję od innych. Motocykliści podobnie, ale ich racja w ich mniemaniu jest ważniejsza od innych.
@glupiobywatel Oj tam oj tam. Idzie lato, zaraz się pojawią skuterki:D I o ile motocykliści ruszają sensownie to skutermani już nie bardzo:)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 czerwca 2023 o 8:01
@glupiobywatel Zgadzam się, że ktoś, kto cię minął w korku, nie powinien cię blokować przy ruszaniu. O ile to możliwe. Ale jeśli motocykl stanie między samochodami i naraz wszyscy spróbują ruszyć to bardzo łatwo o kolizję. Stanięcie przed autem to jedyne bezpieczne rozwiązanie. Natomiast wtedy oczywiście powinien ruszyć jak najszybciej.
@glupiobywatel
Jak stoisz przed światałmi to jak tam jeszcze wciśniesz cokolwiek? Na pasach?
Gratuluję zrywnego samochodu, ale 3-4s do setki robi spora część motocykli, samochodów - ułamek promila, ale zawsze sie znajdzie kozak w katamaranie który MUSI coś udowodnić. Blokowany przez motocykl - tego jeszcze nie grali :) Zawsze jesteś w pierwszym rzędzie na światłach?
Zawsze się znajdzie słabszy/niedoświadczony biker... Dzisiaj jakiś kierownik passeratti czy innego AUDI TDI zajechał mi drogę wjeżdzając na czerwonym - nie spodziewał się że w samochodzie jest biker startujący w chwili zmiany światł na zielone, więc podążając Twoim tokiem myślenia, kierowcy samochodów to daltoniści? Mnie na światłach blokują wyłacznie samochody o ile jadę samochodem.
@Hermes_Trismegistos
Taa, dostawcy żarcia z plecaczkiem zasłaniającym wszystko :) Ale to najwyżej 125, więc kat. B się łapie, a 50 to nawet dowód osobisty wystarczy i taki dziadek w "orzeszku" ... Proszę nie utożsamiać ich z motocyklistami, oni nawet nie wiedzą co to LWG :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 czerwca 2023 o 9:32
Proponuje kupic lżejszego bzyka jak ten za ciężki
@rafik3001 Ale skuterkiem to obciach jeździć, a 125 cm3 rozpędza się do góra 110 km/h. Jeśli sądząc po zdjęciu jeździ VStromem, to w tej klasie ciężko o jakiś wiele lżejszy motocykl :) Lepiej ponarzekać, że świat mógłby być piękniejszy, bo mi trudno...
Nie jestem motocyklistą ale rozumiem i popieram.
Se hulajnoge kup jak ci motor za ciężki. Wpieprzacie się z najmniej oczekiwanych momentach. Wyskakujecie z dupy nagle z prawej strony. I tyle resztę se sama dopowiedz
Zawsze, gdy zbliżam się do korka, odsuwam się lekko w prawo. Właśnie dlatego, żeby motocyklista mógł przejechać, bo kierowca samochodu ciągle nie zagląda do lusterka. Jeśli ma okazję, to niech ucieka z korka. Miłe uczucie, kiedy "motorniczy" podziękuje kiwnięciem dłoni zapuszkowanemu użytkownikowi drogi. Że o LWG nie wspomnę, bo to już wyróżnienie;-)
@szteker
I to rozumiem :) Szacun
LWG
Zapraszam każdego kierowcę samochodu, żeby wsiadł na motocykl i spróbował jazdy na zatłoczonych ulicach. Wtedy zrozumie. Stosunek do motocykli to jeden z aspektów, który negatywnie odróżnia nas od "normalnych" krajów. Tak trudno wielu kierowcom zrozumieć, że jest to równoprawny środek transportu i ma swoje prawa? Poza tym ocenianie motocyklistów na podstawie stereotypów (dawcy organów, świrusy itp.) jest chore. Nikt nie ocenia kierowców jako "pijaków" i szeryfów" tylko dlatego, że wśród nich zdarzają się takie jednostki i zatrważają statystyki pijanych kierowców. Po prostu pogódźmy się z tym, że motocykl ma trochę inną kulturę poruszania się, czasem odrębne, niż samochody, inne prawa, możliwości i specyfikę jazdy po ulicach. I że wśród motocyklistów, tak jak i wśród kierowców, zdarzają się kretyni. Ale większość chce jeździć bezpiecznie. Kultura, zrozumienie i przestrzeganie prawa. Tylko tyle i aż tyle. Agata - dzięki za apel, trzeba takie rzeczy uświadamiać - i szerokości!
Witamy w Polsce.. Tu ludzi du pa boli o cokolwiek o ile widzą że inni mogą mieć lepiej.
Gdy motocykl omija pojazdy w korku a nie stoi pomiędzy samochodami to skraca korek i wszyscy przejadą szybciej dlatego mnie to nie boli gdy któryś z nich spokojnie sobie przejedzie.
Czasem mnie tylko niepokoi gdy miejsca jest na 'żyletkę' a się jakiś motocykl pcha na siłe ale puki co żaden nic nie zarysował. Na takie ewentualności mam i polecam kamerkę
Mieszka w Belgii gdzie społeczeństwo żyje na innym poziomie i najwyraźniej jest bardziej rozwinięte :) U nas Polak Polakowi polakiem czyli standard. Jeżdżę na motocyklu i spotykam się z podobnym zachowaniem. Część ludzi zrobi miejsce ,co zasługuje na szacunek a część specjalnie blokuje przejazd. Mam taką upośledzoną znajomą którą wkurza takie omijanie motocyklem aut w korku. Gdy zapytałem dlaczego ją to wkurza odparła "bo ja muszę stać i czekać" :) Zwykła zawiść i ból życi, nic więcej. Wyznaję zasadę że jak nie pomagasz to przynajmniej nie przeszkadzaj.
@pan_grajek92 mnie wkurza bo już nie raz motocykl mi przerysował lakier lub trzasnął w lusterko, a jeden nie utrzymał motoru i się z nim wywrócił wgniatając mi lewy błotnik. Szybko wstał i uciekł, na nagraniu z kamerki nie uchwyciło tablicy (lawirował między dwoma pasami), a ja nie miałem go nawet jak gonić.
@Gorgonek Czegoś takiego nigdy nie będę akceptował. Po to mamy OC żeby z niego pokrywać koszty. Nienawidzę jak jakiś śmieć ucieka z miejsca zdarzenia. Gdyby Ci się zdarzyło ponownie, to zgłoś na policję albo rozejrzyj się czy gdzieś w okolicy nie ma kamer. Jeśli Ty nie uchwycisz, to może zrobi to ktoś inny. Wiadomo że łatwo się mówi, ale warto mieć pod ręką telefon albo zapamiętać numer rejestracyjny. Najpiękniejsze jest to że przy ucieczce OC nie działa, frajer płaci z własnej kieszeni.
Nie za bardzo pani ogarnia te przepisy. Jak wielu innych, ale szkoda tlumaczyc w komentach bo tu i tak kazdy ma swoja wiedze wlasnie ustalona we wlasnej glowie
eh daleko.nam jeszcze do europy a nawet do Rumuni...w Polsce nie ma.wogule kultury i pragmatyzmu jazdy. w całej Europie jakoś ciężarówkom się ustępuje motory jadą srodkiem(w Paryżu z każdej strony) I jakoś nikt nie ma problemu. ale u nas każdy jest cesaz i on nie popusci bo musi być pierwszy..każdy nie ważne że utrudniacie ruch. jeżdżę po całej Europie od Rumuni po Holandię i takiego dziadostwa i braku kultury jazdy jak u nas nie ma.nigdzie. zamiast wprowadzać coraz to.nowsze kary i zakazy lepiej zrobić jak w Rumuni i niech znaki są sugestia a każdy zrobi co zechce i wszyscy będą jeździć po swojemu i będzie szybciej i paradoksalnie bezpieczniej. zakaz skrętu w lewo spoko niech inni nie skręcają ale ja musze to skręcam ale jak ktoś jedzie z tyłu widząc znak zakazu skrętu wie że ktoś tutaj właśnie skręci i wszystko jasne i oczywiste. ktoś pisał że ciężko ogarnąć jak motocykliści jadą z każdej strony-jesli nie widzicie motocyklistów czy jadą za szybko nie jeździjcie albo zróbcie psychotesty jak kierowcy tirów bo może nie nadajecie się za kierownice, oddajcie prawko będzie bezpieczniej także dla was
Olaboga, jak taka delikatna i zmęczona to niech jeździ rowerem.