Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
4757 5139
-

Zobacz także:


R RedCar
+152 / 172

Tylko człowiek człowiekowi taki los może zgotować ...
Ale demot (+) :)

Odpowiedz
Doda
+115 / 153

Mój kolega powiedział że jedyną szansą na przepędzenie islamu są kobiety bo one najbardziej cierpią przez tą religie gdyby we francji czy innych krajach zachodu rządziły kobiety to islam miał by lipe nie ?

CavOla
+120 / 136

Aż mnie coś zabolało...

Michellea
+94 / 110

mmss4, po pierwsze przypominam Ci, że niektórzy islamscy ekstramiści właśnie uważają naszą religię za złą i chcą się jej pozbyć (święta wojna). Poza tym jest różnica między tolerancją dla danej religii a godzeniem się na tego typu zabiegi, jakie ukazane zostały w democie.

Ferethon
+82 / 86

Teraz przydałby się jakiś prorok czy ktoś kto mógłby im wytłumaczyć, że to co robią jest
złe i jak nie przestaną to zginą... czy coś takiego. Jakby jeszcze ogniem rękoma władał to na
pewno by uwierzyli. (Żeby nie było - post pół poważny, pół żartobliwy.)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 18:57

Ferethon
+35 / 53

@mmss444, dlatego najlepiej utkać swoją religie z najbardziej odpowiadających poglądów, nie
tych wpajanych z pokolenia na pokolenie. Wiecie ile rzeczy z Bilblii, Koranu itp. było prawdą? Nie więc podchodźcie do tego z dystansem, a nie jak zombie do tłumu.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 19:02

Z zeedo
+13 / 23

zielnik, przecież powiedział o sobie i swojej grupie (chrześcijan), nie powiedział, że Ty też do niej należysz. Co się burzysz?

Monicza
+102 / 108

kobiet? Przecież to są najczęściej kilkuletnie dziewczynki...

dracodemonicus
+19 / 31

Michellea - święta wojna dotyczy walki z grzechami a nie dosłownej wojny. Co do demota to okropny (w sensie pozytywnym, bo demotywuje). Nie rozumiem prymitywizmu ludzi. To nie religia - to prymitywność. Nic więcej. (mówię o tym przypadku jakby co)

jakub77b
+61 / 67

"Kwiat Pustyni" - książka o kobiecie którą poddano takiemu prymitywnemu zabiegowi w afryce, a która potem została modelką.

placek
+51 / 51

Doda- przypomniał mi się demot jednej osoby, niestety nie pamiętam nicku, ale na zdjęciu była właśnie Muzułmanka a podpis; brzmiał mniej więcej "zamiast mówić gdzie kończy się feminizm, pomyśl gdzie powinien się zacząć"... no i fakt im by się to przydało, tylko podstawowy problem polega na tym, że większość z nich nie zdaje sobie sprawy że można inaczej. A nawet jak ktoś wie to boi się walczyć bo wiadomo czym to grozi...

Z zeedo
+18 / 26

niestety jedyne lekarstwo to najechać, a potem odpowiednia polityka. Gdy Arabowie najechali Hiszpanię, wiele chrześcijan przeszło na islam. Dlaczego? Byli bardziej rozwinięci technologicznie, przechrztom obniżano podatki itd. Podobno za czasów kolonii w Afryce(po jakimś czasie), Murzyni wcale nie czuli się aż tak ciemiężeni, bo Biali faktycznie podnosili im poziom. Odpowiednia polityka.

instalacja
+4 / 10

@dracodemonicus - myślę, że powinnaś to wytłumaczyć psychopatom z Afganistanu i Bliskiego Wschodu, którzy rozpływają się na myśl wysadzenia czegoś w powietrze. ### gdzie są teraz ci cwaniacy, co to chcieli "samostanowienia narodów" w Afryce albo uważają, że to świetne zagranie było?

malleo
-5 / 27

i kuj z tego że jest XXI wiek? wqurwiają mnie takie teksty... to że się cyferki w naszym kalendarzu zmieniły to znaczy że wszyscy ludzie na świecie mają być nagle światli? jepnij sie pan w łep, chociaż pewnie autor to kobitka. A pozatym, no w afryce i azji mamy prymitywów i barbarzyńców, i co? to jakieś odkrycie?

Jingo
+31 / 31

Najgorsze jest to, że pieczę nad tym całym 'obrządkiem' najczęściej sprawują inne kobiety (coś w rodzaju seniorek rodu). To jest coś jak na zasadzie działania efektu fali. Istna masakra.

W Waise
+13 / 23

W democie nie pada słowo o Islamie. Co mnie cieszy, bo obrzezanie kobiet w Afryce było znacznie wcześniej niż Islam. Islam próbował ten proceder zmniejszyć poprzez uregulowanie sytuacji jaka musi zajść, żeby kobietę można było obrzezać. To co się dzieje w krajach afrykańskich bierze się zarówno z ich wcześniejszej tradycji, jak i z nadinterpretacji. "skoro czasem jest to ok, to czemu nie robić tego zawsze. Będzie jeszcze lepiej". Oczywiście ktoś napisze "czemu Islam w ogóle na to pozwala". Ja powiem, że wydaje mi się, że jednostkowe sytuacje w których było by to wskazane, naprawdę można znaleźć. A jeśli Islam przyzwala na więcej niż te jednostkowe sytuacje, to dodam, że muzułmanie wierzą, że Islam nie jest religią ostateczną, a zostanie ona jeszcze przekształcona - poprawiona, ponieważ za życia jednego proroka nie da się wszystkiego przekazać (co jest właściwie podstawą, ponieważ muzułmanie wierzą, że każdy kolejny prorok rozszerza wiarę, i należy wierzyć w te "najaktualniejsze" nakazy). Może wtedy sytuacje w których obrzezanie kobiety jest dozwolone, zupełnie znikną. A może wtedy poznamy prawdziwy sens tego procederu.

K kasiek33
+5 / 11

Polecam Wam książkę lub film '' Kwiat Pustyni" naprawdę warto oglądnąć jest na eoline.pl
na samym końcu aż płakać się chce... prawdziwa historia modelki współczesnej pisarki.

A atlantis86
+10 / 14

@Doda: Niestety nie masz racji. Obecnie na zachodzie bardzo popularny jest tzw. "kulturowy relatywizm" będący jednym z aspektów dziwacznego prądu intelektualnego zwanego postmodernizmem. Zakłada on, iż wszystkie kultury są równe, nie istnieje obiektywna rzeczywistość ani prawda - są tylko różne poglądy (mity, narracje itp.) uzależnione od lokalnych warunków. W takim rozumieniu takie zachodnie wartości jak humanitaryzm, prawa człowieka czy naukowy sceptycyzm stanowią po prostu jeden z "mitów" - równy wobec innych, wyznawanych w pozostałych częściach świata i odpowiadających za takie m.in. potworności.
Poglądy te przyjmują często ludzie, po których kiedyś spodziewalibyśmy się zdecydowanego sprzeciwu (np. niektóre feministki).

Aronek
-1 / 7

@Michaella, nie rozumiesz, że alkaida to są islamscy pojeby? 500 lat temu było dużo więcej chrześcijan zabijających dla boga niż teraz to robi islamczyków. A to obrzezanie to element chorej KULTURY, NIE RELIGII. Sam islam nie jest gorszy od chrześcijanizmu. Ale nie, islamczycy rozwalili WTC, bo tak mówią amerykanie, więc każdego islamczyka trzeba zabić.

arsenalista
+17 / 19

Co za debilne wypowiedzi w stylu "co ma do tego islam", czy "kim jesteście żeby oceniać innych".. Kim jesteśmy..? Ludźmi.. A bycie istotą rozumną zobowiązuje.. Trzeba być palantem, idiotą.. żeby popierać, albo nawet milcząco przyzwalać na takie praktyki. Przecież to jest chory wymysł.. Zasranych pajaców myślących jedynie k*tasem, cholerni psychole. Jak można tak katować, znęcać się nad nic niewinnymi istotami, młodymi dziewczynkami?! Nie mieści mi się to w głowie.. Nie potrafię się wczuć w psychikę takich ludzi.. Potworów.. Nawet gdyby islam nie miał nic do praktyk obrzezania, to oni i tak traktują kobiety jak ścierwo, podludzi.. Jestem dumny, że jestem europejczykiem.. Pozostały jeszcze jednostki, w których pozostała choć cząstka z legend o honorze i rycerstwie.. Obowiązkiem mężczyzny jest bronić kobiety.. Nie ważne ile ma lat i skąd pochodzi.. To przecież człowiek, one czują i myślą tak samo jak wszyscy inni.. Kto dał tym chorym palantom prawo do krzywdzenia niewinnych, bezbronnych istot? J*bać tą ich religię, to jest przecież nieludzkie.. Nie ma żadnego usprawiedliwienia.

bazienka
+9 / 15

lezenie na brzuchu przez kilka dni tak? tylko te "kilka" to zazwyczaj ok miesiac. do 40stu mniej wiecej. a potem comiesieczna telenowela z okresem plus krwawe rozdziewiczenie przez meza. plus bardzo ryzykowne porody. niektorzy to maja nasrane we lbie...

G GuitarSadam
+3 / 7

Kolejny demot o tym, że wojny, kłamstwo, alkohol i obrzezanie przyszły z XXI wiekiem?

Qrvishon
+11 / 15

I tam USA nie wprowadzi demokracji, bo nie ma ropy.

S ssiruuvi
+2 / 2

@aronek islamista jak juz ;]... islamczyk brzmi jak obywatel jakiegos kraju :D

P pat1ryk
+6 / 10

każda religia prowadzi prędzej czy później do krzywdy drugiego człowieka nawet w Polsce w szkołach dyskryminowani są wyznawcy innych religii niż katolicka (mam koleżankę która jest świadkiem jehowy i w gimnazjum wiele razy szydzono z jej poglądów co prawda robiła to tylko niewielka gróbka klasowych debili ale jednak jej nie było do śmiechu). Świat bez religii byłby światem uboższym o kolejny powód do dyskryminacji i ogłupianie ludzi

N Nexeferiy
-2 / 4

Ach tak... Czytanie komentarzy najlepszym sposobem na zepsucie dnia. Islam tak naprawdę nie jest jakąś strasznie złą religią, złe są wynaturzenia wprowadzane przez ich jak im tam "proroków". W XI wieku chrześcijanie zanim zaczęli świętą wojnę w roku 1095 na synodzie zwołanym przez papieża Urbana II, byli traktowani w miarę normalnie kościoły mogły stać w miastach muzułmańskich o ile nie bili dzwonami na mszę ( co jest szczerze mówiąc wkur*iające ) i kościoły były niższe od meczetów. Tak więc obrzydliwi są ekstremiści i nakazy przywódców religii muzułmańskiej. A co do obrzezania to nie sądzę żeby coś się zmieniło, od wieków jest tak samo i nie leży w naturze każdego człowieka aby to zmienić.

Herendil
-2 / 4

PytonZielony
a ja bym zabił ciebie. Co do demota, to mimo iz nie jestem kobietą, dziwnie mnie "zabolalo" w kroczu :/ plus bez kitu! a pozatym to juz chyba w 16 wieku takie mądrosci wymyslali, albo wczesniej

zielnik
+1 / 1

zeedo, może masz racje, ale byłem pijany jak to pisałem, więc włączył mi się "anti-katol mode"

X xsior
-1 / 7

Co wy na to żeby wypie*rdolić Środę i te inne femi-babska do Afryki? Ciekawe czy tam bądą takie mocne w gadaniu, że w Polsce jest dyskryminacja kobiet, bo bezczelne społeczeństwo nie chce zrozumieć, że kobieta i mężczyzna mają pracować, a dziecko to musi wychować państwowe przedszkole.

Michellea
+2 / 2

dracodemonicus - zależy o jakich muzułmanach mówimy. Jedni pojmują to jako walkę z grzechami, a ekstremiści w nieco inny sposób.

kaosmage777
+5 / 5

Ile jeszcze mordów i zbrodni zostanie dokonanych z przyczyn ideologicznych, religijnych, kulturowych?? Ludzie często używają określeń zwierzęcych by siebie nawzajem upodlić(bo uważają siebie za "lepszych") ale zwierzęta stoją na wiele wyższym poziomie od nich... W oczach głodnego wilka jest mniej(wcale nie ma) zakłamania niż w twarzach pobożnych, moralnych i przykładnych obywateli, chrześcijan czy muzułmanów...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 January 2011 2011 18:45

jakub77b
+3 / 13

Zazwyczaj staram się aby moje wypowiedzi były na poziomie itp. ale teraz po prostu nie wytrzymałem. PRZESTAŃCIE DO KU*WY NĘDZY MIESZAĆ W TO RELIGIĘ, czy to Islam czy Chrześcijaństwo !
Ten rytuał z demota to obrządek KULTUROWY, NIE RELIGIJNY. Tak samo jak zabijanie karpia na święta to nie wymysł Kościoła Katolickiego ale nasza TRADYCJA która jest elementem, powtórzę to jeszcze raz: KULTURY a nie RELIGII! Ja jestem Chrześcijaninem i tak jak nie pozwalam obrażać swojej wiary, to też nie mogę pozwolić na to w przypadku innych religii ,bo je też wyznają inni LUDZIE, tacy jak JA, równi mi. RELIGIE NIE SĄ NICZYM ZŁYM, ludzie którzy w nie wierzą już nie zawsze, dlatego mamy Islamskich ekstremistów czy mieliśmy Kościół który zwoływał krucjaty itp.

Lunka124
+1 / 3

Aż mi się chce płakać. Jak można robić coś takiego? To tak jakby obciąć facetowi ... A co gdybym urodziła się w jednym z tych krajów? Ten świat jest porąbany, zamiast odkopywać chrzanione dinozaury zajęliby się tym co na prawdę ważne.

L litwoojczyznomoj
0 / 0

@doda - dzięki kobietom jesteśmy tak otwarci i toleraqncyjni ( również wobec wyznawców innych kultur, w tym islamu). Dzięki temu islamiści kolonizują nasz kontynent. Gdyby nie kobiety, to faceci przegonili by to całe towarzystwo z powrotem do Azji i Afryki. Nasza otwartość doprowadzi do powolnej islamizacji Europy. A jak już oni będą w większości to wtedy nie ma co liczyć na ich wspaniałomyślność. Patrz: traktowanie katolików w Azji mniejszej i sporej części krajów islamskich.

CocaineBusiness
0 / 0

To są poje*y ! Albo te "Honorowe morderstwa" kilka dni temu w USA ojciec zabił swoją córkę ponieważ ubierała się jak jej rówieśniczki, czyli normalnie a nie jak przewiduje islam. Powiedział też, że dobrze zrobił i takie tam a dziewczyna była wręcz piękna :( wpiszcie sobie w google "honorowe zabójstwo, USA 2011"

T tynka1003
0 / 0

na top 10 !
wreszcie kos o tym pisze. trzeba pisac o tym bardzo duzo. Dla zainteresowanych polecam książki Waris Dirie kwait pustyni

CzystaPrawda
+57 / 59

były rozmowy z obrzezanymi kobietami w rozmowach w toku. opowiadały one ze szczegółami i wielkimi emocjami, jak wygląda proces obrzezania z ich punktu widzenia. osobiście liczę, że jak najszybciej odejdzie się od tego bestialstwa, bo inaczej tego nazwać nie moża

Berz
0 / 10

Mnóstwo ludzi w polsce i nie tylko chodzi co niedzielę do kościoła, modli się do wydumanej, wszechmocnej istoty i żyje wg zasad zapisanych w książce... W imię czego? Bo kiedyś, dawno dawno temu jakieś "tęgie" głowy wydumały, że istnieje bóg.

KillerKitty
+30 / 34

To okropne! Nie wiem jak można takie coś robić drugiemu człowiekowi... To naprawdę straszne i smutne :(
Za demota (+)

Odpowiedz
vein666
+11 / 37

Ten demot do dowód na to, że religia robi z człowieka potwora.

S ShakinYour
+20 / 40

Nie religia, a pogańskie zwyczaje ludowe !

teh74
+1 / 27

No, nie każda. Ale te największe(chrześcijaństwo, islam) tak.

Exe19
+5 / 9

Wielkie religie nie są takie, bo po prostu nie mogą. Takie rzeczy są po prostu miejscowymi gałęziami/nurtami/sektami/itp. Nie możemy na podstawie kilu złych owoców (miejscowa dewiacja, np. to) oceniać całą roślinę (wszyscy członkowie głównego ruchu religijnego, np. całego chrześcijaństwa, islamu itd). Z islamem jest dodatkowy problem, bo nie jest scentralizowany, głosić może każdy, "kto został natchniony", a różni ludzie się trafiają.

A atlantis86
+8 / 8

Tylko widzicie - sam fakt, że nie ma o tym mowy w Koranie nic nie znaczy i wcale nie jest argumentem za religią. To bestialstwo wyrosło z tradycji religijnej, szczególnie charakterystycznego dla trzech wielkich religii monoteistycznych demonizowania seksualności. Wiele strasznych rzeczy robiono w imię religii, chociaż "Święte Księgi" bezpośrednio tego nie nakazywały. Czasem przeraża mnie to, jak łatwo można użyć religii celem przekonania dobrych ludzi, aby dopuszczali się straszliwych czynów sądząc, iż postępują moralnie.

ShawnHBKMichaels
0 / 4

@teh74
no to zapodawaj mi przykłady z ostatnich 50 lat mordów które wykonywali chrześcijanie w imię wiary? Oprócz konfliktu w Belfaście(choć tam spór religijny był tylko tłem) nie mogę sobie nic takiego przypomnieć. Tak wiem, kiedyś była zła inkwizycja, i wyprawy krzyżowe...

zxccxz
+8 / 10

Każda religia to zabobon i bzdura. Może poza buddyzmem, ale dlatego, że nie ma tam bogów, krasnoludków i innych tego typu pierdół.

Z zeedo
+75 / 81

okropny ten opis! w ogóle jak myślę o mężczyźnie muzułmaninie to mam wrażenie, że oni jakieś straszne komplexy mają czy nie wiem co, że tak bardzo się boją zdrady i to, że chcą panować nad czyimś życiem. u nas by powiedziano, że ktoś ma poważne zaburzenia osobowości! w ogóle nie ma to jak być czyjąś prywatną kurvą, w dodatku traktowaną jak zwierze/rzecz.

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 18:44

Odpowiedz
G Ging
+58 / 60

@Teleskop, mężczyźni też je spowodowali...

ckarmel
+35 / 37

A kobiety w tym czasie może zrywały kwiatuszki i plotły wianki? I jak słusznie zauważył Ging, to mężczyźni te wojny, krucjaty spowodowali.

Z zeedo
+5 / 11

na obu Testamentach, z tym, że ten nowszy uważa się za ważniejszy.

Michellea
+9 / 13

@RadomM wybacz, ale nie rozumiem związku cytatów z Księgi Psalmów z resztą Twojej wypowiedzi.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 19:59

Iskierka
+25 / 35

@CzlowiekFretka: istnieje prawo, że impotenci nie mogą być kapłanami (http://wiadomosci.onet.pl/kraj/kandydaci-na-ksiezy-nie-dla-impotentow,1,3734681,wiadomosc.html z braku lepszego źródła). Więc cokolwiek penis ma do kapłaństwa, najwyraźniej ma... A już w pierwszych wiekach chrześcijaństwa powstało prawo, że nie mogą być nimi kastraci. Rozumiem taki tok myślenia gdyby omawiana religia skupiała się wokół Boga Płodności z fallusem na 100m, ale dlaczego męska siła seksualna jest tak istotna w religii, która promuje jak największe oczyszczenie życia seksualnego i skierowanie ku duchowości? To jest dla mnie totalnie abstrakcyjny element. Poza tym irytuje mnie, ale już nasza polska osobliwość, że u nas kobiety praktycznie nie uczestniczą w mszy świętej jak ministranci czy lektorzy. Czyli: wara od ołtarza, możecie sobie gdzieś tam śpiewać w bocznej nawie. Ja zawsze chciałam być ministrantem.

Z zeedo
+3 / 13

iskierka, wyjedź i dołącz do Babtystów (chyba to oni) to sobie przy okazji fajnie pośpiewasz i poklaszczesz. :-) A co do zagadnienia impotencji... Pamiętajmy, że święte księgi mają po kilka tysięcy lat! widocznie kiedyś impotent nie był uważany za mężczyznę, tak jak dziś niektórzy mówią, że np. Justin Bieber bo cośtam ;-] Kiedyś kapłan to był prestiż i władza! Będąc mężczyzną w tamtych czasach, chciałabyś, aby przewodziła Ci jakaś "ciota"? (przepraszam za słowo, ale takie bardziej oddaje to, co mam na myśli niż osoba z zaburzeniami seksualnymi)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 20:58

A atlantis86
+6 / 8

Mnie osobiście śmieszy jak łatwo chrześcijaństwo przywłaszcza sobie wielkie osiągnięcia myśli oświeceniowej - demokratyzację, zniesienie niewolnictwa czy wprowadzenie idei państwa obywatelskiego. Co jakiś czas słyszę jakiegoś publicystę katolickiego, który próbuje wmówić niedouczonej opinii publicznej, że to Kościół wymyślił demokrację (podczas gdy dziewiętnastowieczni papieże dość ostro piętnowali ten ustrój).

instalacja
-2 / 4

peacekeeper został zminusowany za to, że napisał oczywistości, brawo społeczności... jak napiszę, że mężczyźni są statystycznie wyżsi i silniejsi też obrzucicie mnie minusami, kretyni? nawet słowo "generalnie" nie dało wam do myślenia? --- @atlantis86 jeśli jakiś kato-publ. tak mówi, to jest idiotą: po co przypisywać sobie stworzenie tak debilnego ustroju? (co fajnego jest w tym, że dwóch meneli ma więcej do gadania niż jeden rozgarnięty człowiek? no co to za wartość, do cholery?!) i dobrze, że piętnowali! dziś wokół widać, jaki to "mądry" ustrój

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 January 2011 2011 1:30

A atlantis86
+1 / 1

@instalacja: Demokracja nie jest idealnym ustrojem, ale w tej chwili niczego lepszego nie wymyśliliśmy. Zgodziłbym się z Tobą co do jednego. Moim zdaniem każdy człowiek powinien mieć prawo do decydowania O SOBIE, ale już nie koniecznie ma kompetencje do decydowania w sprawach OGÓŁU. Dlatego jednak wprowadziłbym niewielki cenzus wykształcenia. Bo w przeciwnym razie później dochodzi do takich chorych sytuacji, że ludzie lecą na "kiełbasę wyborczą" (wyssane z palca, niemożliwe do zrealizowania obietnice) albo wybierają na podstawie takich kryteriów jak prezencja kandydata, a nie jego merytoryczne argumenty.
Ale co do krytyki demokracji ze strony KRK to nie masz racji, bo nie była ona przeprowadzona z tej perspektywy (chodziło raczej o obronę "tronu" w naturalny sposób powiązanego z "ołtarzem"). I nie zmienia to faktu, że jest to cynizmem ze strony współczesnych katolickich publicystów, którzy albo nie mają pojęcia o historii, albo celowo ją fałszują.

robal14
+1 / 1

@Iskierka, zdarzało mi się być na mszach, gdzie ze zdumieniem odkrywałem, że przy ołtarzu w charakterze ministranta usługuje grupka... dziewczyn. Tak, to była parafia rzymskokatolicka.

Iskierka
0 / 0

@robal, ale w Polsce? Myślę, że też coś takiego widziałam, ale to nie była zwykła polska parafia, albo jakaś nadzwyczajna msza. W Krakowie kompletnie nie kojarzę takich miejsc, nie jestem przekonana, że ich nie ma, ale jednak zdecydowana większość parafii wyklucza taką możliwość z jakiegoś powodu. Akceptuję, że świecenia kapłańskie są tylko dla mężczyzn, po tradycja, dobra, ale chociaż taka podstawowa pomoc przy mszy.. Chyba, że spotkałeś się z kobietami-ministrantami wiele razy w wielu parafiach, wtedy to oznacza, że to ja nie umiem szukać :)

Z zeedo
+2 / 2

siła fizyczna (tego nikt raczej nie negował) to co innego niż wmawianie ludziom, że są ułomni i najlepiej niech się zakują w kaftan, bo pewnie mają depresję, bo tak. nie widzę związku między podatnością na manipulację a płcią. zarówno kobiety jak i mężczyźni robią różne głupoty dla poklasku rówieśników. religia - co, może nie ma na świecie ateistek? ja potępiam stereotypy. sugerujesz, że niższość kobiet w religiach wynika z ich głupoty. nie. to wynika z zastraszenia, z wychowania powielanego od wielu tysięcy lat. z resztą dawniej to nie było tak jak dzisiaj, że możesz się zbuntować, zgolić łeb na łyso i tak chodzić. kiedyś za takie rzeczy był publiczny lincz, by coś zmienić trzeba mieć poparcie większości. co, miały kobity może swoich mężów zadźgać, gdy spali? jako ciekawostkę powiem, że były religie, gdzie czciło się kobiety, z racji tego, że dają życie. być może miały na to gorsze postrzeganie wpływ wojny, w których kobieta stawała się łupem.

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 15 January 2011 2011 14:37

Iskierka
+5 / 5

Równocześnie mówi, że żona jest podwładna wobec męża jak Kościół wobec Chrystusa, co się
kłóci z podstawowymi humanistycznymi ideami naszego wieku. Dla mnie te początkowe słowa
brzmią jak "traktuj dobrze swojego konia, nie bij go i dobrze karm".

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 January 2011 2011 18:35

instalacja
0 / 0

@atlantis86 proszę bezmyślnie nie cytować Churchilla - naprawdę nie potrafisz sobie wyobrazić lepszego ustroju niż demokracja? nie mam zielonego pojęcia, co jest w niej takiego super, poza tym, że dwóch głupków ma dwa razy tyle do gadania co jeden rozgarnięty gość. wykształcenie nie ma tu nic do rzeczy, bowiem "studiuje połowa młodych Polaków", a debile z tej grupy różnią się od reszty tym, że mają mgr przed nazwiskiem. przykłady lepszych ustrojów: republika (NIE MYLIĆ Z DEMOKRACJĄ, siostrą bliźniaczką ochlokracji) (USA, XIX w.), monarchia konstytucyjna (KuK; UK, XIX w.), technokracja...

Lamborgini97
-1 / 1

Idioto zrozum, że to nie ma nic wspolnego z islamem. W Koranie nie ma nawet słowa o obrzezaniu kobiet więc ty i reszta "specjalistów" od islamu niech zamknie mordy. Poza tym kobiety w krajach arabskich są bardzo dobrze traktowane. Pojedź na przykład do Jordanii to zobaczysz a nie pier**lisz głupoty.

A abeille
+103 / 103

Zabrakło jeszcze tego zdania: ...a w trakcie nocy poślubnej mąż rozrywa żonie rany, które do końca nigdy się nie zagoiły, rozrywa prowizoryczne szwy sprawiając, że każdy stosunek seksualny jest katorgą.

Odpowiedz
M Mlasta
+35 / 35

... stosunek seksualny, a co dopiero powiedzieć o urodzeniu dziecka! Najgorsze jest to, że emigranci z Afryki próbują przenosić ten nieludzki zwyczaj do Europy. Było głośno we Włoszech i Francji właśnie na temat FGM.

instalacja
-2 / 2

no co, kwestionujecie doktrynę UE No 8435-B "TOLERANCJA DLA WSZYSTKIEGO (nie dot.
chrześcijaństwa)" podpunkt "Obca kultura jest tak samo dobra, a nawet lepsza"?! jak możecie!
towarzysze z UE zaraz do was przyjadą i nauczą tolerancji, zacofane polaczki! /dla mniej kumatych:
to ironia!/ EDIT: ech, myślenie przyczynowo-skutkowe widzę zmarło śmiercią tragiczną

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 January 2011 2011 21:43

J jola87
+44 / 46

Jak to jest możliwe ze w XXI wieku nikt nie potrafi temu zapobiec:( smutne

Odpowiedz
robal14
+20 / 22

Może jakiś pomysł? Najlepiej taki, który nie wymagałby użycia czołgów. Któryś z moich przedmówców mógłby zacząć wzniośle mówić o nietolerancji. Akcje edukacyjne i tłumaczenie jakie to złe też się na nic nie zda, bo "to przecież tradycja".

T travis911
+6 / 8

Mamy tolerancję, nie możemy zabronić im ich zwyczajów :( Tolerancja i poprawność polityczna teraz są skrajnościami równie niebezpiecznymi jak kiedyś niewolnictwo i holokaust.

instalacja
+3 / 5

sorki, pacyfiści: albo czołgi, albo rżnięcie kobiecego ciała zardzewiałym nożem. zrzucanie ulotek i edukowanie seksualne na nic się nie zda, mimo najszczerszej wiary w skuteczność tak żałosnych metod. przykro mi, świat jest brutalny

N nitro
-2 / 6

A niby jak można zapobiec takim praktykom? Ludzie żyjący w tamtej kulturze nie uznają tego za coś złego, to jest dla nich NORMALNE ! Obrzezane były ich matki, babki i prababki i to dla tego matki tych dziewczynek to nadzorują. Ktoś pisał,że relatywizm kulturowy to postmodernistyczna ściema więc ja się pytam na jakiej podstawie chcesz stwierdzić która kultura jest obiektywnie lepsza od drugiej? Pewnie chchiałbyś robić to z perspektywy jakże najdoskonalszej kultury zachodniej którą kształtował i kształtuje konsumpcjonizm, bezduszny kapitalizm i ogólnie hedonizm, przecież cały świat powinien być tak rozpustny jak nasz! Inne kultury są złe bo są bardziej rygorystyczne i ich nie rozumiemy. Nie twierdze,że takie praktyki jak obrzezanie nie są brutalne czy bestialskie ale nie powiem,że są złe bo nie jestem w stanie tego ocenić ani ja ani prawdopodobnie nikt kto wchodzi na demoty bo myślimi kategoriami naszej kultury, która jest zupełnie inna !

Z zeedo
+6 / 6

no jak dla mnie, jeżeli komuś zadajesz ból, do rany przykładasz kupę, po czym dana osoba umiera z powodu jakiegoś zakażenia, to wg mnie jest to coś co należy zmienić, a więc dobre na pewno nie jest. może oceniając co jest dobre a co złe powołajmy się na taki choćby wrodzony instynkt samozachowawczy? uniwersalna miarka dla wszystkich kultur

instalacja
+2 / 2

@nitro twój euro-tolerancki bełkot przyprawia o mdłości, śpieszę z wyjaśnieniem: kultura zachodnia wyrosła na: greckiej filozofii i mądrości, rzymskim prawie i sile, chrześcijańskiej (ojej, ojej, parzy, co za słowo, tfu!) tradycji, oświeceniowym duchu innowacyjności i wolności. taka mieszanka przewędrowała także do Ameryki i się okazało, że zaprowadziła białych (w skrócie) do opanowania niemal całego świata. my podbijamy kosmos, podróżujemy, by zrozumieć świat i innych ludzi, oni rżną żyletkami kobiece łono - twierdzenie, że kultury są równe czy równoważne jest co najmniej śmieszne. oczywiście, kapitalizmowi (patrz: wolność działania i oświecenie) też się oberwało, ale to mnie po takiej dawce bzdur nie dziwi nic a nic

robal14
+32 / 32

Najgorsze jest to, że często tego typu operacje przeprowadza się niewysterylizowanymi narzędziami. Oczywiście nie pomaga to w powstrzymaniu epidemii wirusa HIV w Afryce.

Odpowiedz
M Mlasta
+10 / 10

... taka dziewczynka musi najpierw się nie wykrwawić, nie złapać żadnego zakażenia itd.

instalacja
+4 / 4

myślę, że to, czy kroją ją skalpelem umytym czy nie jest co najmniej sprawą drugorzędną (ważniejsze znieczulenie, a najważniejsze zapobieżenie barbarzyńskiemu procederowi)

Z zeedo
+28 / 30

wiesz? tak się łatwo mówi. nie pamiętam nazwiska, ale była taka kobieta, co pisała książki walcząc o to równouprawnienie TAM. i ją zamordowano oczywiście.

RosaNera
+33 / 33

Czytałam już o modelce Waris Dirie, która nagłośniła tę sprawę, ale za każdym razem kiedy o tym słyszę jestem przerażona.

Odpowiedz
ckarmel
+34 / 34

Czytałam z nią wywiad w Newsweeku. Skutki obrzezania odczuwa do dziś. O ile pamiętam, to kobiety, które same były obrzezane, pomagały ją obrzezać. Smutne.

Lenusek
+16 / 16

Przeczytajcie sobie kwiat pustyni...

karoliskoo
+12 / 12

Ja oglądałam film "Kwiat pustyni" który opowiada historię Waris Dirie, naprawdę warto, ale szczerze nie wiem, czy odważę się przeczytać książkę. To że w dzisiejszych czasach, dalej dochodzi do tego typu aktów okrucieństwa po prostu nie mieści mi się w głowie.

M Mlasta
+10 / 10

Dla osób, które chcą zgłębić temat. Waris Dirie napisała książki "Kwiat pustyni", "Córka nomadów", "Przełamać tabu", "List do matki: wyznanie miłości". We wszystkich bardziej czy mniej przewija się tematyka FGM. Poza tym Khady "Okaleczona", Ayaan Hirsi Ali "Niewierna".

M Meshu
+22 / 56

religia = ból,cierpienie,głupota....
brak religi = tu sami możecie dojść do wniosków.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 18:43

Odpowiedz
Z zeedo
+11 / 17

w zasadzie, mogłaby być religia bazująca na tym, że nikomu nie czynimy najmniejszej krzywdy, ale raczej się nie przyjmie w momencie, gdy istnieją te jedyne prawdziwe.

kokoo
+22 / 26

Nie rozumiem, gdzie wyczytałeś o pobudkach religijnych. Obrzęd pochodzi z męskiej chęci traktowania kobiet jako swoją własność.

ShawnHBKMichaels
-1 / 23

Czy Katolicy zabijają w imię religii, zakazują ci czegoś, tną ci waginę/napletek?

kokoo
+5 / 13

ShawnHBKMichaels, złe pytanie, oczywiście, że zabijają w imię religii. Ale chodzi o to, czy ta religia tego wymaga. Zresztą, tematy religijne to tak krucha sprawa, że trzeba bardzo ostrożnie dobierać słowa, by kogoś nie urazić.

teh74
0 / 4

@zeedo Rastafarianizm, Kościół FSM, Dżinizm

Z zeedo
+2 / 4

katolicy nie zabijają już w imię religii, ale ponieważ interesowałam się smaczkami z Biblii, to wiem, że np w ST jest taka notka o tym, jak rzekomo Bóg nakazuje niszczyć ołtarze pogan itd., nie pamiętam, czy zabijać też, ale na pewno wszystkie takie rzeczy związane ze zdobywaniem miast na tle wojennym, a wojen bez zabijania przecież nie ma (pomijając metaforyczne znaczenia wojny)

N naxster
+2 / 8

zeedo, i właśnie dlatego Stary Testament powinien być traktowany raczej jako ogromna przypowieść. Bot am temat Boga każącego zabijać jest co chwila. A kto to pisał? "Prorocy"

peacekeeper
+5 / 5

Przeważnie to nie religia jest zła... Tylko ludzie są po$#%*&leni. Słuchają co (najczęściej nieczytaty i niepisaty) muła przekazuje w "natchnieniu"

ShawnHBKMichaels
+4 / 4

@kokoo
gdzie Chrześcijanie zabijają aktualnie w imię religii?
Być może zdarzają się jakieś bardzo odosobnione przypadki, ale tak jak piszesz: nasza religia tego nie wymaga, wręcz to potępia. Co innego Muzułmanizm, Judaizm. Ale w tych religiach też nie ma jakiejś narzuconej woli Boga, żeby zabijać innych- tam pisze o nawracaniu(Islam) lub traktowaniu innowierców jako podludzi(Judaizm).

Tak jak napisał peacekeeper: Religie są spoko, tylko zawsze znajdą się kretyni którzy spier.olą, i ją inaczej zinterpretują.

instalacja
0 / 2

swoimi rozważaniami o wpływie religii na głupotę i cierpienie powinieneś zainteresować pewien bardzo biedny, uciśniony naród, którego potęg... oj, sorki, nędzę, zbudowali w niespełna 150 lat (czy licząc do dziś - 250) w OGROMNEJ większości głęboko wierzący imigranci - ten "słabiutki" kraj to USA, gdzie do dziś jest jeden z najwyższych, nazwijmy to, "wskaźników wiary" wśród krajów rozwiniętych. jakieś pytania, zapluty antyteisto?

ShawnHBKMichaels
+5 / 5

Wiem, ze w średniowieczu osoby które "rządziły" wiarą katolicką zrobiły z niej cyrk, i sami interpretowali ją jak chcieli. Odpusty, wyprawy krzyżowe, inkwizycja i wojny religijne były głupotą(chociaż niektóre były odpowiedzią na wojujący Islam), ale te czasy minęły i teraz Chrześcijaństwo jest jedną z najbardziej pokojowych religii świata. Sam do kościoła nie chodzę, i w wielu sprawach nie zgadzam się z jego "nauką", bo jest przekształcona(nie tego nauczał Jezus- już sami apostołowie dość poważnie przekształcili jego naukę, nie mówiąc o średniowieczu), jednak wiem że kościół jest potrzebny, chociaż jako punkt dzięki któremu zachowujemy tożsamość narodową oraz jako przeciwwaga dla postępującej tolerancji bez granic i "pokojowego" Islamu.

Z zeedo
+1 / 1

A kto to pisał? "Prorocy" - ja wiem, że to pisali prorocy, no ale niestety, niektórzy wierzą, że to "słowa Boga", a więc nie prorocy a Bóg, który przemawiał ich ustami. Co do USA, tam kilkadziesiąt procent ludzi to kreacjoniści! Rozumieją Biblię dosłownie, a takie odkrycia nauki jak np. ewolucja uważają za dzieło Szatana, który chce odwieść ich od wiary.

elle90
+7 / 7

aż mi się niedobrze zrobiło;/ straszne!!

Odpowiedz
A adrs7
+21 / 29

Autor zapomniał czegoś dodać, że podziękować za to możemy muzułmańskim ekstremistom i Islamowi, "religii pokoju"! Aż mnie skręca że za obrażanie uczuć tych nieludzkich istot (czyt. fanatyków, ektremistów) w Europie można wylądować w więzieniu, (patrz proces Geerta Wildersa) w imię czego? poprawności politycznej i tolerancji? to ja takiej tolerancji nie chcę!

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 18:47

Odpowiedz
K klaudiaak
+38 / 40

Jak słysze o takim traktowaniu kobiet to aż mnie skręca w środku! To jest chore! Jak można byc az tak okrutnym?! Co te kobiety ku*rwa są winne ..?!! ja pier*olę...

Odpowiedz
teh74
+4 / 20

Ja też chętnie bym ich oberwał ze skóry i wrzucił do dołu z rotworem soli o stężeniu 20%. Tylko trzy rzeczy mnie obrzydzają: homoseksualizm, złe traktowanie kobiet i prostytucja. Mam nadzieję, że jak najszybciej to się skończy.

Z zeedo
+1 / 1

@teh74, powinieneś dodać też jakiekolwiek przestępstwa i przemoc, pomijając kary.

Phaet
+1 / 19

Nie wiedziałem, że kobiete można obrzezać. Koszmar.

Odpowiedz
effica
-2 / 10

straszne ... Słyszałam o tym wcześniej i modelka, która nagłośniła tą sprawę nie sprzeciwiała się temu zabiegowi tylko braku higieny
A co do stwierdzenia że religia to samo cierpienie to się nie zgadzam, bo to tak samo ja oceniać że każdy człowiek jest najgorszym itd

Odpowiedz
noonespecial
+48 / 52

Jestem w stanie zaakceptować niemalże wszystko, prócz islamu. "Dla mnie ludzie mogą sobie wierzyć nawet w kamień, byleby nie zaczęli nim rzucać"

Odpowiedz
W Workis
+59 / 65

Dodałbym jeszcze do tego opis polewania wrzątkiem i WYDŁUBYWANIE łechtaczki za pomoca patyka znalezionego obok, tez sie nie rzadko zdarza.
Dziwne jest to, ze sytuacja ta dzieje sie nie tylko w krajach zacofanych typu Kongo, ale rowniez np. w Egipcie (!), gdzie wielcy turysci wyleguja sie na plazac popijac sex on the beach, a pare kilometrow dalej, kobieta cierpi tak, ze zaden facet tego w zyciu nie odczuje, bo amputacja penisa nie jest do tego porownywalna.
Tylko ta sytuacja wystarczy, zebym ja, facet, chylił czoło przed wszystkimi kobietami i uznawał je za istoty lepsze.

Odpowiedz
darek1234
+18 / 18

A ja słyszałem, że nie jest tylko odcinana, ale też "skrobana" np. nożem... brr... aż mnie ciarki przeszły.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 21:29

kudlik
+1 / 5

zgadzam się z zielnikiem. Pamiętam że czytałem kiedyś o sytuacji gdy niezrównowarzony lekarz (chyba na Węgrzech albo w rumunii) Obciął pacjentowi penisa podczas operacji. Ten facet musiał byc leczony w szpitalu, miałza sobą kilka prób samobójczych i na swoje zyczenie pozostanie w szpitalu jużdo końca życia. Więc wydaje mi się że można to porównac. Aczkolwiek uważam, że nienormalne było wrzucenie tu takiego linka, zielnik. Nie będę dociekał jak wygrzebujesz takie rzeczy ale trochę to nieodpowiednie miejsce.

zielnik
+1 / 1

kudlik, przecież napisałem, że dla osób o twardym żołądku, mogłeś nie otwierac ;)

D dimi
+12 / 28

Należałoby wziąć pod uwagę, że zabieg jest wykonywany przez kobiety, więc nie są one zupełnie niewinne. To całościowo chory system moim zdaniem...

Odpowiedz
ckarmel
+20 / 22

Innymi słowy: patologia. Ale to mężczyźni tym kobietom wpajają do głowy informację, że nie mają prawa odczuwać przyjemności podczas odbywania stosunku, więc powinny być obrzezane...

G Ging
+22 / 24

Dokładnie, to jest strasznie smutne. Kobieta przeżywająca taki horror, za parę lat może zrobić to samo swojej córce...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 19:24

Z zeedo
+19 / 21

są też kobiety które odcinają innym kobietom, głównie swoim córkom, a potem wypalają... piersi. Nie dlatego, zę taka jest tradycja, ale dlatego, zę tak wysoki wskaźnik gwałtów. uważają, że tak oszpecone córki będą mogły być bardziej bezpieczne.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 19:34

placek
+4 / 8

dimi - to akie błędne koło - można to porównać do kocenia w wojsku, czy pierwszaków w szkole - każdy nim był, wie jak to jest, często okrutnie, ale mimo wszystko czyni to drugiemu

Q qkimaster
+25 / 25

klaudiaak a mnie dziwi i martwi twoja wypowiedź ponieważ napisałaś to tak że jakby robili to mężczyznom to nic by się nie stało. Niezależnie od wszystkiego żaden człowiek nie powinien robić krzywdy nikomu ani innym ludziom ani zwierzętom ani nikomu.
PS(rozumiem że to Demot o kobietach , ale zawsze trzeba pamiętać o wszystkich ludziach)

Odpowiedz
anblu
+6 / 6

...obrzydliwe,szkoda, ze prawdziwe...oczywiscie+ i szkoda ze jestem na tyle kulturalna,ze nie napisze przeklenstw jakie puscilam ogladajac demota...eeech

Odpowiedz
GinnyWeasley81
+12 / 12

Aż ciarki przechodzą... na dodatek obrzezają takie młode dziewczyny, niewiele młodsze ode mnie (mają chyba 12 lat wtedy...)

Odpowiedz
Z zeedo
+28 / 28

ja nie chcę by ONI do nas imigrowali! jak ja bym się miała czuć widząc przechodzącą obok mnie kobietę w burce i mając świadomość tego jak jest traktowana? To tak jakbym miała akceptować, że sąsiedzi, którzy koło mnie mieszkają są pedofilami i każdy o tym wie, ale nic nie może zrobić!

Odpowiedz
Porta
-3 / 13

Co ma wspólnego ten zabieg z islamem? odpowiedź: NIC wywodzi się on z wierzeń plemiennych wiec nie piszcie takich kompletnych BZDUR islam to naprawdę zróżnicowana religia (porównajcie choćby kulturę muzułmanów z Sudanu z żyjącymi w Polsce Tatarami) a z tego co widze większość polaków nie ma o niej bladego pojęcia

Z zeedo
+4 / 10

co ma wspólnego? to, że wyznawcy tej religii właśnie to robią.

S ShakinYour
+6 / 8

@Zeedo. Wszyscy wyznawcy religii praktykują obrzezanie mężczyzn. Polega to na tym że często w warunkach na pustyni, zardzewiałym nożem odcina się chłopcu napletek (oczywiście tatarzy w Polsce czynią to w bardziej cywilizowany sposób). A obrzezanie kobiet praktykują tylko ludy Afryki północnej i nie ma to nic wspólnego z islamem.

B Betty007
+4 / 4

aż mnie ciarki przeszły jak to czytałam... jak można tak krzywdzić druga osobę?

Odpowiedz
S Sohka
+74 / 78

Takie tematy, to mnie zawsze bulwersują! Szowinizm mężczyzn w Afryce i i Indiach sprawia, że najchętniej pożyczyłabym do Putina parę atomówek i je tam zdetonowała. Jak to do pier*** kur*** ma być, że facet może zgwałcić kobietę, a ta jest chłostana za co?! Za seks przedmałżeński! A co ona do cholery miała zrobić z 6 ch... Boliwia: kobiet są bite nawet w 8 mieś. ciąży, a potem im się wypomina, że dziecko z defektem; Namibia: Jeszcze lepiej, żone sobie kupuje za 3 krowy, bez jej zgody ani zdania bo "pie... tradycja nakazuje", a potem jak dziecka nie, to się ją pożuca. Ona nie może nic powiedzieć, bo jak piknie, to afera na całą wioskę i zazwyczaj wypędzenie; dalej Afryka! Kobiety są trzymane jako żywe inkubatory, mają rodzić dzieci i już! Idnie: Kobiety mdleją i umierają z powodu przegrzania! Dlaczego? Bo jakiś "Mahomet" naćpał się, na haju wybełkotał "słowa Allaha", po czym kobietom kazano chodzić (pożl się borze) CZARNYCH burkach. TAM DZIEWCZYNKI JUŻ W WIEKU 8 LAT WYCHODZĄ ZA MĄŻ, A W WIEKU 10 MAJĄ PIERWSZY STOSUNEK! To nie zgodne z naszą genetyką! Te dziewczynki nie mają nawet okresu, sprzedaje się je za (bagatela) ok. 100 dolarów, a dalej róbta co chceta. Zamyka się je w ciasnych komórkach, nie pozwala wychodzić przez wiele dni. Ni ch... nie mogą nic zrobić tylko dawać dupy i przyjmować ciosy. Może to wina złej interpretacji Islamu, bo Allah aż taki zły (wg. tego, co pisze koram)nie był, ale facetom się w dupach poprzewracało, i źle to rozumieja! Kolejne: Zabójstwa honorowe! Teściowa może zabić synową bez powodu pozorując pożar w kuchni! I mimo udowodnienia winy, nic jej nie robią!!! Do kur... nędzy, gdzyby nie było kobiet na świecie, to jak, cholera, te jeb... skur... miały by się rodzić??? No trochę szacunku!!! Z nielicznymi wyjątkami (np. pajaki) ŻADEN, powtarzam ZADEN GATUNEK NIE TRAKTUJE INNEJ PŁCI W TEN SPOSÓB! Że zmusza, że znęca się, że głodzi, że to, że tamto! Tylko my jesteśmy taką zj*baną anomalia. Moim zdaniem trzeba zreformować Koram i afrykańskie poglądy, bo jak nie, to ja poważnie pogadam z Putinem!

Odpowiedz
zielnik
+13 / 25

Sohka, kobiety są hmm, jak powiem zajebistą rzeczą, to głupio zabrzmi, są wspaniałe! Więc nie rozumiem jak można byc takim sadystą i tak znęcac się nad kobietą. Powtarzam jeszcze raz: kobiety są super!! @CzlowiekFretka chrześcijaństwo też.

N nagasuka
+20 / 20

Całkowicie się zgadzam. Aż mnie w sercu coś ściska gdy czytam o tym jak traktowane są kobiety w niektórych krajach. To niewyobrażalne jak one cierpią. Najgorsze jest to, że jesteśmy w tej kwestii całkowicie bezradni. Możemy mieć tylko nadzieję, że to jak najszybciej się skończy i ludzie pójdą po rozum do głowy... Oby nie dopiero wtedy, gdy kobiet w ich krajach już nie będzie.

Z zeedo
+5 / 11

nie pójdą po rozum do głowy! u nas kobiety przestało się traktować w ten sposób z kilkaset lat temu!

placek
+10 / 10

i najgorsze jest to, że często nie zdają sobie sprawy z tego, że gdzieś indziej jest lepszy świat i ludzie nie prowadzą takiego życia

zxccxz
+1 / 3

Każda religia teistyczna jest ch*jowa.

P Plina
+22 / 22

"Amputację penisa"? Raczej urwanie jaj. To pod sadyzm podchodzi! I pomyśleć, że one nie mają wyboru i są zmuszone do takiego życia

Odpowiedz
S ShakinYour
+8 / 8

Większość z nich popiera takie praktyki, a matki obrzezają swoje córki (podobnie jak ojcowie synów). To są chore narody, do których nigdy nie nagciągnęła edukacja i cywilizacja Europejska.

L Lavo
+19 / 19

Taki islam. I te barbarzyńskie brudasy już wdzierają się do Europy. Francja zaczyna mieć z nimi ogromne problemy. Polecam filmik na YouTube "ISLAM: O czym Zachód powinien wiedzieć" oraz "Islamizacja Paryża ostrzeżeniem dla Zachodu ". Obejrzyjcie koniecznie wszystkie części!
Mówi się, że Islam to religia pokojowa. Owszem, są pokojowi, kiedy nie mają przewagi liczebnej. Jak zyskają przewagę, to oni nie będą mieli takiej tolerancji wobec nas...

Odpowiedz
Z zeedo
+9 / 11

może świeckość, gdzie naczelną zasadą byłyby prawa człowieka? dyskryminacja kobiet z powodów religijnych nie byłaby wtedy niczym usprawiedliwiana.

teh74
-1 / 5

Matriarchalizm(nie wiem jak się to odmienia :/ ). Kiedyś był demot o państwie, gdzie rządziły kobiety. Mi to i tak pasuje, bo jestem masochistą :P

C CzerwonoOka
+4 / 18

Na religii facetka mówi nam o innych wierzeniach ludzi. Dzięki temu zrozumiałam, że religia to nic innego jak tylko 'wierzenia' w coś co nie istnieje. Teraz nawet ksiądz nie zachowuje się jak powinien. I nie mówcie że to nie prawda, wiecie sami jak jest.... Gdyby 'zdjęli' celibat, pewnie każdy mężczyzna chciałby być księdzem, wiecie sami jaką teraz kasę zgarniają księża, za co? Za 1godz. modlenia się mają trochę kasy, a msze są codziennie (przy najmniej u mnie) A babki dają co mają, zamiast dać je wnuczkom ;P

Demot na WIELKI + :)
pzdr.:*

Odpowiedz
instalacja
+2 / 2

z tego co wiem, na tacę ludzie rzucają dobrowolnie, bez pistoletu przy skroni. a, że ktoś ze strachu "co ludzie powiedzą" chodzi posłusznie wbrew sobie na mszę, to widocznie woli spełniać czyjeś widzimisię niż działać zgodnie z sumieniem. więc, dziecko, rozumiem że jazdy po klerze są ostatnio dżezi, ale z głową, Z GŁOWĄ!

klauudzia101
+13 / 27

taa.. byle facetom byłoby dobrze.. patologia to nie fer :/ kibiety i mężcyzsni są równi i nie ma zadnego ale ... i wku..ia mnie to ,że faceci sie rządzą i sobie robią dobrze :/

Odpowiedz
instalacja
-2 / 2

otóż informuję, że kobiety i mężczyźni nie są równi, nie są tacy sami ani nic z tych bzdur. są różni. mężczyźni statystycznie/z natury (wybierz dowolne) częściej leją się po mordach, panie częściej zachwycają się bobaskami. kobiety lubią z reguły kwiatki, faceci giwery i samochody. kropka. i dobrze, że się różnimy - dzięki temu my, faceci, możemy podziwiać kobiety :) (i odwrotnie, ale to rzadziej ;) )

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 15 January 2011 2011 1:59

Z zeedo
0 / 2

ale różnice jakie wymieniłeś nie są powodem, aby kogoś można bić/niewolić itd. dyskryminować. mówimy o równości w tym kontekście. równość praw nie równa się te same zainteresowania, predyspozycje i ciągotki. A co do tego, że "faceci robią sobie dobrze"... Mmmm... ;]

Z zeedo
+1 / 3

kobiety w tamtych krajach nawet nie mogą same iść do lekarza! muszą mieć zgodę męża. w ogóle chyba nie mogą nigdzie iść same bez towarzyszącego meżczyzny, choćby ten miał 7 lat. czy to nie jest uwłaczające?

instalacja
0 / 0

to była odpowiedź na jęki klauudzi101, która jak widać nie pojmuje, że natura stworzyła mężczyzn tak, że bardzo często mają większe zdolności przywódcze od kobiet. i ona o tym mówiła. to, że nie wolno naruszać czyjegoś ciała to nie żadne prawo kobiety, a człowieka! czło-wie-ka. nie potrzeba tu rozróżniania na płeć

D daniel93
+7 / 9

To jest coś przerażającego, jak w ogóle można takie coś robić... Samo czytanie o tym jest straszne, bo nieźle działa na wyobraźnie

Debilom którzy to robią powinni obcinać **** !

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 19:05

Odpowiedz
stroinka
+18 / 18

"Kwiat pustyni". to książka które opisuje te wydarzenia. Tam jeszcze poza obcinaniem ostrymi narzędziami, brano tępe noże lub łechtaczkę wyrywano żebami... Coś strasznego

Odpowiedz
yyer
+7 / 7

też to czytałam .. Nie rozumiem, po co taka tradycja, naprawdę .. to jest CHORE ..

K katrina03
+3 / 3

Oglądnijcie sobie film pt. 'Kwiat pustyni' Tam jest wszystko pokazane.. [+]

Odpowiedz
borsuk71225
+12 / 14

Nie będę się rozpisywać, bo po przeczytaniu wszystkich komentarzy musiałabym je po prostu skopiować. Aż mnie zabolało, jak to czytałam...

Odpowiedz
I IncorrectGirl
+15 / 15

nie rozumiem jak można robić takie straszne rzeczy. tamte kobiety muszą czuć ogromny ból, który nie jest możliwy do opisania a nawet wyobrażenia sobie! Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. a robienie czegoś takiego w imię religii to już jest kompletna paranoja.. ;/
poprzez takie obrzezanie pozbawia się kobiety godności, kobiecości... pomyślcie sobie, jak one muszą się po takim czymś czuć.. :( nie wiadomo nawet czy może po takim czymś urodzić dziecko. szczerze w to wątpię..

Odpowiedz
L LubianCiastka
+6 / 8

gdyby po obrzezaniu kobiety niebyły w ogóle w stanie rodzić wszyscy ci psychole by już dawno wyginęli

A assassin85
+4 / 4

nie dobrze mi jak czytam o takim czymś , że takie coś sie dzieje w tych czasach i nikt nic z tym nie zrobi

Odpowiedz
M maatey100
+4 / 6

zdecydowane zacofanie tamtejszego społeczeństwa, mam na myśli średniowiecze.....gdzie za kare robiono lewatywę wrzącym olejem.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 19:24

Odpowiedz
L LoLa73
+3 / 9

Według mnie dla kobiet, które je obrzezają.

SuperError
+6 / 8

Wcisnąłem 666 mocne. A i myślę że jest to oczywiście odrażające ale nie da się z tym walczyć dopóty dopóki te kobiety wieżą że taki jest porządek wszechrzeczy.

Odpowiedz
S Sohka
+16 / 28

Jak powstała religia? To bardzo proste: Kiedy człowiek był na poziomie (moich kolegów z szkoły) mniej rozumnym niż teraz, nie umiał wytłumaczyć zjawisk przyrody np. tsunami, trzęsień czy piorunów, no to sobie wymyslil bóstwa i wszystko nimi tłumaczyli. I byłoby dobrze gdyby nie jeden mały szczególik. Otóż dosyć daaawno temu nastąpiła mała zmiana w mózgu samców, jako że byli myśliwymi ich mózg deczko szybciej się rozwinął. Prawdopodobnie zaczęli wtedy wykorzystywać wierzenia na własną korzyść. No i się zaczęło! Religia to nic innego ja ZABOBONY! Nie chcę nikogo obrażać, naprawdę, ale jak słyszę, że aborcja jest zła, że antykoncepcja, że seks przed małżeński też zły, że wszystko złe, to aż mnie mdli! A jak potem widzę Rydzyka w BMW to mnie ściska. Wiara była po to ,żeby wyjaśnić nam prawa świata. Teram mamy naukę, i ona nie jest już potrzebna. Naprawdę wk..rwia mnie, że sadyzm i okrucieństwo szerzą się tylko z powodu jakiś tam wymysłow! A islam to już najgorsze gów.o jakie można by wymyśleć!

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 19:30

Odpowiedz
Z zeedo
+5 / 7

to raczej kwestia przewagi fizycznej niż rozwijania mózgu.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 January 2011 2011 20:04

L Labud27
+3 / 7

Sam doszedłem do takich wniosków już dawno temu ;] Ale za komentarz + 100% prawdy

Z zeedo
+1 / 3

ale tak naprawdę to moralność pojawiła się przed religiami. dzięki temu nasz gatunek przetrwał. mam na mysli takie sytuacje, gdzie np. prehistoryczny Umbopa chce pomóc rannemu, którego znalazł gdzieś w lesie. to są ludzkie odruchy. empatia, solidarność. myślę, że bez religii ludzie dysponowaliby nimi równie dobrze. patrząc na historię religia wyrządziła więcej złego niż dobrego.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 January 2011 2011 15:13

noonespecial
-1 / 1

do pieca z tymi uogólniającymi tępymi rasistami.

L LoLa73
+13 / 13

Obrzezają młode dziewczynki. Żeby po małżeństwie mąż miał pewność, że jest dziewicą. Później zaszywają ją i zostawiają małą dziurkę na krew, siku i kał. Następnie zostają sprzedane jakimś starym napalonym facetom, oni podczas stosunku rozcinają je.
Polecam przeczytać książkę Kwiat pustyni. Jest o takiej tematyce.
Pozdrawiam ;)

Odpowiedz
A abeille
+14 / 14

Od kału jest inna 'dziura'.

TheJackal
+5 / 7

Bo niektorzy ludzie to nie ludzie.. sprowadzajcie wiecej tych czarnych zacofancow do Europy, to za 100 lat bedziecie mieli to tez tutaj

Odpowiedz
Doorcia
+2 / 4

Jest świetny film o kobiecie która wyrwała się z Somalii bodajże... Film nazywa się 'Kwiat Pustyni' czy jakoś tak. Ta kobieta też właśnie opowiada o obrzezaniu. To straszne.

Odpowiedz
A ashe01
+29 / 29

Ja to w ogóle proponuję wspomnieć, że choć cały czas nazywamy ofiary obrzezania kobietami, tak naprawdę w ponad 93% są to małe dziewczynki w wieku 4-7 lat. Czasem nawet młodsze. Więc myślę, że mamy błędne pojęcie o obrzezaniu (w sensie wieku) myśląc, że tylko te najsilniejsze przeżywają. A jeśli dziewczynka umiera, sprawa nikogo nie obchodzi, są wręcz oburzeni. Po prostu stwierdzają, że skoro umarła, to była nieczysta. To znaczy, że już miała za sobą stosunek seksualny.
A jeśli chodzi o to, że wykonują te zabiegi kobiety już obrzezane, to nie jest tak że one to robią specjalnie. Nie bronię tego ani ich. Po prostu wierzą w swoją (co prawda do dup*y, ale jednak) religię.
Przeczytałam kika porządnych artykułów na temat obrzezania i dowiedziałam się, że wielu lekarzy, ministrów i tak dalej - ludzi wpływowych - usiłuje namówić muzułmanów do symbolicznego nacięcia łechtaczki. Oczywiście w warunkach sterylnych. I właściwie bardziej skłaniałabym się ku temu rozwiązaniu. Jestem tolerancyjną osobą. Nie jestem wierząca, ale tolerancyjna i nie uważam, by jakakolwiek religia zasługiwała na wytępienie. Co najwyżej - lub aż - na poprawienie lub całkowite wyplenienie pewnych praktyk. W tym tak okrutnego obrzezania kobiet.
Co do uznawania kobiet za istoty "niższe" przez wszystkie religie - jest to prawda. Irytuje mnie to, ale to prawda. Sohka nieco wybuchowo, ale dobrze to wyłożyła.
Ktoś powiedział, że kobieta nie może być księdzem... Tutaj tą osobę wyprowadzę z błędu, bo może :) Nie w Polsce, co prawda, ale w tych krajach "bardziej" rozwiniętych, w USA na przykład.

Odpowiedz
S Sohka
+4 / 4

czlowiekwoda, to nie tylko murzyny, większość takich dramatów rozgrywa się w indach - kraju bardziej rozwiniętym niż afryka

Odpowiedz
M milkAnonim
+7 / 7

Obrzezanie dziewic- uznałem że zbyt brutalne na demota lecz rok temu na innym kącie to wrzuciłem a jedyne co dostałem od admina to archiwum :(

ale(+)

Odpowiedz
SuperError
+16 / 16

I jeszcze zapomniałeś/aś dodać że pochwę zaszywa się sznurkiem zostawiając małą dziurkę na mocz i krew miesięczną a co za tym idzie załatwianie się jest torturą. Prz pierwszym stosunku facet musi rozerwać zaszytą pochwę i jeśli uda mu się za pierwszym razem to świadczy o jego męskości gdy kobieta już urodzi dziecko pochwa jest znowu zaszywana żeby facet miał pewność że jak już ludzie mówili kobieta go nie zdradza i wrażenie że za każdym razem uprawia sex (a może raczej gwałci) dziewice...

Odpowiedz
klaudia192
+3 / 3

To okropne co się tam dzieje. Z całego serca współczuje tym wszystkim kobietom, za to co ich spotkało. Polecam książkę "Kwiat Pustyni" (nie film!), napisaną przez Dirie Waris, która również zostaje obrzezana w młodym wieku. W "Białej Masajce" Hofmann Corinne, również jest opis obrzezania młodej dziewczyny z wioski.

Odpowiedz