Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
6455 7247
-

Zobacz także:


ToMeK3001
+233 / 261

Czekamy na demota korygującego te informacje.

gryncek1
+2 / 42

To ja też poszukam czegoś na wiki i dam na demoty, na główną...albo nie, w końcu tu mają być DEMOTYWATORY...

R rafikl
+80 / 90

według tych głupot napisanych o sercu człowiek żyję 8 lat

P pikacz
+2 / 18

heh ale to wszystko za sprawą jednego jeb**go wielkiego wybuchu ! :D

L Lelu27
+56 / 60

Co za głupki o tych płucach napisali? Ilość oddechów może się zgadzać ale... jakoś nie widzę możliwości wdychania/ wydychania 80 litrów powietrza na raz. 80 litrów to 2 duże torby sportowe albo co lepsze... człowiek średnio jest niewiele lżejszy od wody (mam na myśli gęstość) Można przyjąć, że człowiek który waży 85kg ma objętość właśnie 80 litrów.
Podaje się, objętość płuc waha się od 4 - 8 litrów w zależności od wielkości człowieka (dorosłego). Tak czy siak, przy normalnym miarowym oddechu nie używamy pewnie więcej niż 15 - 20% tej objętości. Oczywiście fachowcem nie jestem, ale nie potrafię wybrazić sobie jak te 8 litrów przeciska się przez moje dziurki w nosie w ciagu w/w 3,5 sekundy....
Tak samo sprawa ma się z tym biciem serca... Zgodnie z tym co tu jest napisane, człowiek powinien żyć nie więcej niż 8 - 9 lat.
tron012, do Twojego komentarza nic nie mam, chciałem tylko, żeby mój był widoczny wyżej ;D

G Grzesioo6
+21 / 31

cwaniaczku, 300 mln uderzeń/ 100 tys na 1 dzień = ~2900 dni

2900 dni to 8 lat, na przyszłość wymyśl cos lepszego

T Tenistis
+18 / 24

Cudem to jest to, że większość w te wszystkie informacje wierzy.
Cudem jest też to, że niektórzy jeszcze myślą i piszą sensowne komentarze potrwierdzające błędność niektórych zawartych tu twierdzeń.

mar1o18
+2 / 16

z tymi kościami chyba jednak nie tak, skoro twardsze od betonu to skąd są złamania otwarte, które łamią kość na pół w starciu z betonem?

L lovevietnam
+78 / 86

demot:Admin:zdaje w tym roku biologię

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 13 February 2011 2011 13:17

P przemczar93
+4 / 12

@mar1o18:
Właśnie zazwyczaj coś co jest twarde jest odporne na ściskanie, ale łatwo łamliwe, a rzeczy niełamliwe są zazwyczaj elastyczne, miękkie i łatwo ściskalne.

P Paranormal
0 / 12

nie jestem biologiem ale lubie matematyke i gołym okiem widać ze dane nie są poufne. Serce bije 101 tys. razy na dzien . a na całe życie 300 mln. Czyli 101 tys= 1 dzien , 1mln= ok. 10dni, 300mln= ok 3000dni. 3000 dni : 355 1/4(rok) = ok 8 lat. Czyli wychodzi z tego ze człowiek żyje 8 lat.

M MoTyMo
+7 / 9

Przynajmniej wszyscy teraz wiedzą, że informacji z głównej nie można przyjmować jako prawdziwych(chyba że średnia długość życia człowieka wynosi 8 lat..co uważam za wątpliwe..

Vnc91
+19 / 21

Zakładając średni, fizjologiczny rytm serca, tj. 72x/min., to:
w ciągu godziny serce bije 4320
razy, w ciągu doby 103'680 razy, w ciągu roku 37'843'200, a w ciągu życia (załóżmy 75 lat)
2'838'240'000 razy (blisko 3)! W takim razie fenomenem jest bardziej, że okres rozkurczu komór
wystarcza sercu na odpoczynek w czasie ciągłej pracy. A od siebie dodam ciekawostki, że przewód
pokarmowy ma ok. 13 m długości, z czego jelita mają blisko 10 m (długość 13 m, to długość
pośmiertna, czyli kiedy mięśnie gładkie są już bez napięcia fizjologicznego) i są upakowane
w jamie brzusznej, która za wielka przecież nie jest. Druga ciekawostka: gdyby rozwałkować płuca
pokryłyby powierzchnię 2-2,5 kortów tenisowych (chodzi mi o powierzchnię wewnętrzną -
pęcherzyki).

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 13 February 2011 2011 14:17

crypto
+5 / 15

Zacznie się przerabianie filmików z youtube na obrazki?

Xar
+2 / 6

Niestety wkradl Ci sie blad-najwytrzymalsza koscia jest kosc udowa.Tylko ona ma wytrzymalosc podobna do wytrzymalosci betonu.

K kocur1191
+1 / 3

Serce zdrowego człowieka bije ok. 70 razy na minutę, a więc:
70*60=4200 razy na godzinę
4 200*24=100 800 razy na dobę (podobnie jak u ciebie)
100 800*365=36 792 000 razy rocznie
Średnia długość życia w Polsce to 75 lat:
36 792 000*75=2 759 400 000 razy przez całe życie

K Kass
+1 / 1

@Lelu27 - przy spokojnym wdechu w spoczynku objętość oddechowa wynosi około 500 ml tj. 5-10ml/kg masy ciała. Więc fakt, bzdura wychodzi z tymi 80l :P

V vulko
-3 / 5

pewnie byuo to wiele razy pisane, ale nie moge przeboleć :D dlaczego na główną trafiają demoty oszustów, którzy wynajdują pomysuy na takich stronach jak youtube czy wykop itp itd? troche wuasnego pomyslunku! (sory za to 'u' napewno bedzie klulo w oczy 'coponiektórych') pozdro!

S StoryOfMyLove
+1 / 3

Ehh... Kości są 4 razy twardsze niż beton? U mnie raczej nie, odwapnienie kości, ale pomarzyć można :)

S Sweasons
0 / 2

We are the prodigy!

O obiektywnyy
-3 / 3

demot na siłe. ciekawe jak sie teraz czują osoby niepełnosprawne itp..

R Ryszardenko
+1 / 5

zdecydowany -
te liczby są chyba z kosmosu albo głowy bezmózgiego autora, mrugasz 15 tysięcy razy dziennie? chyba dostałeś oczopląsu

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 February 2011 2011 16:26

L Lagger0
-2 / 2

obliczy mi to ktos ?

G grunge
+3 / 7

no tak, ale cud powielony 6 miliardów razy nie robi już takiego wrażenia...

L laja
-2 / 2

2762 głosów na tak , przechodzisz na główną .

M mati94ii
-1 / 5

I co się czepiacie że plagiat? teraz od razu znaleźli, tacy mądrzy to trza było zrobić tego demota a nie teraz dupe zawracać...demot super

Frogy07
+6 / 8

Zatrzymałem oglądanie już na biciach serca bo widać że coś nieprawdziwe te informacje. 300M : 101k : 365 = 8 lat -.- Skoro to według ciebie jest przeciętna długość wieku to czemu mam wierzyć w pozostałe informacje -.-
Krew przepływa 96 500 km dziennie? 96 500:24 = 4020. Mam rozumieć że krew zapierdziela z prędkością 4020km/h? To impulsy elektryczne są chyba najszybsze i one pędzą ok 300km/h. Cały ten artykuł to jedna wielka bzdura widzę. Jak ktoś zrobi demota poprawkę to będzie miał główną gwarantowaną. Sam bym zrobił ale mi się nie chce. Jadę pograć w piłkę

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 February 2011 2011 17:03

K Kass
0 / 0

@Frogy07 - chyba popełniłeś błąd w rozumowaniu. Bo wg Twoich obliczeń przepływa tyle w godzinę, a nie NA godzinę. To nie prędkość, ale suma długości wszystkich naczyń w organizmie człowieka, którymi ta krew płynie.

S szaramyszka
+1 / 1

Ja zamierzam żyć dłużej niż 8 lat o.O
w sumie to już tego dokonałam.. :D

B breakspeak
+9 / 9

Szkoda, że nie policzyli ile litrów gazu można wypierdzieć w ciągu doby.

T tuton
+1 / 1

Na początku człowiek nie składa się z dwóch strun DNA tylko z 92 strun (46 chromosomów)

M miska00
+3 / 3

Jak jutro wstanę to zacznę liczyć każde mrugnięcie

K karolzg
+5 / 9

demot:duże liczby:budzą zachwyt

B Barmanix
+1 / 1

A'propo uderzeń serca to wygląda to mniej więcej tak:
24h x 60min x 74uderzenia na minutę x 365dni w roku x 79lat średnia życia europejska = 3.074.657.600 uderzeń w ciągu całego życia.

M mmartuusia
-1 / 3

Jest masa błędów widzialnych na pierwszy rzut oka, bez obliczeń. Mimo wszystko idea demota jest dobra. Pokazuje, że człowiek nie szanuje swojego ciała, często narzeka i ma kompleksy na tematy absurdalne, typu o milimetr za długi nos, włosy lekko rude zamiast brązowych. Ciało człowieka jest cudem i to co się dzieje wewnątrz, te miliony ról, które odgrywają komórki, tkanki, narządy są zapierające dech w piersiach. Jest to wystarczajacy powód, by mieć szacunek i podziw dla swojego ciała, które jest wspaniałą maszynerią stworzonę przez naturę. Zdając sobie sprawę jak cudownie nasze ciało jest skonstruowane, abyśmy mogli żyć i funkcjonować powinniśmy się uwolnić od pseudo-kompleksów nt jednej głupiej fałdki tłuszczu itp. Niech każdy człowiek, który niepotrzebnie krytykuje swoje ciało poczyta podręcznik anatomii i zachwyci się oraz uświadomi sobie jak wielki dar posiada.

B Barthlomez
-1 / 3

złodziej pomysłów...kopiowanie ssie...

C cloudbuster
0 / 2

plagiat- MINUS

teraz i każdy demot tega autora

Niech każdy wyśle mu wiadomosć prywatną ;).

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 February 2011 2011 21:58

myjsie
-4 / 4

właśnie uczyłam się na biologię. racja +

coperfield90
+4 / 6

Tak, jestem cudem. Jednym z 7 miliardów na tej Ziemi.

J Jacamann
0 / 0

Następnym razem radzę sprawdzić czy podane informacje nie mijają się z prawdą. Jeżeli serce bije 101 tys. razy dziennie a w ciągu całego życia 300 milionów razy to wychodzi z tego że przeciętny człowiek żyje tylko 8 lat. Pierwszy bubel.

Jeżeli człowiek każdego dnia bierze 23 tysiące oddechów, to niestety płuca nie wdychają 2mln. litrów powietrza. Pojemność płuc dorosłego człowieka wynosi około 5 litrów. Czyli 23 tysiące pełnych oddechów to nie 2 miliony litrów powietrza tylko 115000 litrów. Drugi bubel.
Każda komórka nie wykonuje 6 trylionów czynności na sekundę. Trzeci bubel. Krew nie przemierza 96,5 tys. kilometrów dziennie, itd. ,itp.

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 14 February 2011 2011 0:59

Cyjanekpotasu
-2 / 2

interesujące ciekawostki ale z tym "cudem"to już przegiołes bo to dla nas współczesnych nazywa to
się biologia,biochemia itd,a jeśli ty nadal żyjesz w średniowieczu i takie zjawiska określasz
mianem "cudów" to współczuje.Czym tak naprawdę jest osławiony cud?,jedynie tym co jeszcze jest
dla nas słabo lub ogóle nie poznane i niczym ponadto nie ma się wiec czym podniecać,ale swoja
drogą miło ze przypomniałeś o paru ciekawostkach,nie wiem czy wszystko się zgadza bo nie jestem znawca tematu i nie będę się wymądrzał ale przyjemnie się czyta;)

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 14 February 2011 2011 2:19

Dager474
+1 / 1

Ah... to stare "człowiek jest wyjątkowy" ^^ Jak ja tego samolubnego stwierdzenia nie lubię -.- Niektóre z nawet o wiele mniejszych zwierząt ma ciekawszą budowę od nas. Ale poo co przejmować się jakimiś zwierzętami? Przecież to głupie i na instynktach tylko! (sarkazm)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 February 2011 2011 7:18

K kaiken
0 / 0

jako biolog z wykształcenia większych głupot nie widziałam.

długość DNA ludzkiego wynosi 2 metry, komórki somatyczne mają ograniczoną liczbę podziałów do 40, tylko kom nowotworowe, macierzyste, oraz generatywne i niektóre limfocyty (gdzie jest aktywna telomeraza) mogą dzielić się nieskończenie...
długość naczyń krwionośnych... wszystko tutaj to durnota.

Człowieku usuń tego demota, jest żenujący. Cudem jest to, że takie durnoty trafiły na główną i to nie 1 raz...

K kamilian1989
-1 / 1

300 000 000 / 101 0000= 2970dni /365dni= 8lat 1 miesiąc i 20dni czy taka jest naprawde dlugość zycia człowieka czy może co taki czas przeszczepiamy sobie serce?!

F Felix
0 / 0

beszczelnie ściągnięte z filmiku !!!

B Brono
-3 / 39

Z tymi kośćmi to gówno prawda. Polecam obejrzeć "anatomia sztuk walki" na youtube, tam jest to dobrze wyjaśnione. Reszta też pewnie nieprawdziwa, ale nie chce mi się sprawdzać. A ten
"demot" trafi pewnie na główną, bo ostatnio takie gówniane, ckliwe historyjki mają wzięcie... -

Odpowiedz
Ratford
+62 / 74

Wy też mrugneliście czytając o mruganiu?

S Szczekoscisk
+11 / 19

Ratford- Ja próbowałem jak najdłużej nie mrugać ;p

S Szarbi
+24 / 26

Nie Ty, Twoje ciało. Przepraszam za zniszczenie marzen. ^^

kiraftw
+35 / 41

to juz wiem czemu wiecznie jestem zmeczony

Odpowiedz
N Niigga
-1 / 11

Fajnie przeczytać coś takiego przed wywiadówką :|

Odpowiedz
BlackRosee
+1 / 5

żeby później pokazać to rodzicom, aby odwrócić ich uwagę od ocen? pomysłowe

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 February 2011 2011 20:52

T TheDarkSined
-1 / 17

Jest bład... Nie 200km na godzine tylko na seckunde...;P
To jest puls elektryczny...:) Ma pretkosc błusku (tak zeby sobie można było wyobrazic...;P)

Odpowiedz
P pasqdnik
+4 / 10

"puls elektryczny"? "pretkość"?

W wojta121
+3 / 3

Tylko, że włókna rdzenne przewodzą impulsy z prędkością 120 m/s a bezrdzenne 0,5 m/s a to dlatego, że rdzenne przewodzą impulsy skokowo a nie liniowo!

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 13 February 2011 2011 15:15

A aggga
0 / 0

pomijając ortografię Twojego komentarza to miałam pisać to samo ale chciałam sprawdzić czy ktoś jeszcze to zobaczył... ten koleś chyba jest "lekko opóźniony"; )

T TheDzejDzej
0 / 0

jest w ogóle coś takiego jak 'prędkość błysku" (zakładam że to chciałeś napisać)? do tej pory słyszałem tylko o prędkości światła i wynosi duuuużo więcej niż 200 km/s ..... Poza tym podpisuje się pod wypowiedzią wojta121, sam mam taką notatkę ;)

Shaka2303
-2 / 10

Jeśli dostanę to na sprawdzianie i pisząc te dane, dostanę 0 pkt, to Cię znajdę;) A tak poza tym mocne

Odpowiedz
L Lawilet
+3 / 3

radze Ci zacząć go szukać ;p

T Trandeos
+1 / 11

według danych z tego demota ( dokładnie o sercu ) wynika, że przeciętna długość życia człowieka wynosi nieco ponad 8 lat ;p

Odpowiedz
P pasqdnik
+5 / 13

to prawda bo jak większość informacji w tym democie ta również jest bzdurna. Ilość uderzeń serca na dzień jest mniej więcej poprawna ale w ciągu życia powinno być ok 2,5 miliarda razy. Ale takich bzdur jest tu więcej jak pojemność płuc np (80 litrów a powinno być 5), ilość wdychanego powietrza, "struna DNA" i absolutny hit czyli KAŻDA komórka wykonująca 6 tryliardów "czynności" na sekundę (bo jak wiadomo każda ludzka komórka przecież pracuje tak samo intensywnie, zarówno komórka tłuszczowa jak i mięśniowa, hepatocyt czy np komórka nerwowa :-P)
Autor nawet się nie wysilił żeby sprawdzić informacje, które tu zamieścił a co więcej nawet prostych obliczeń nie wykonał i wyszły kwiatki jak płuca mające 80 litrów pojemności czy przeciętna długość życia 8 lat

focus009
0 / 2

Tak dla ścisłości to faktycznie z demota wynika, że jednym wdechem wdychamy 80 litrów powietrza co jest bzdurą ale nie wdychamy też 5 litrów jak niektórzy tu sugerowali. Jeden wdech to ok 0.5 litra - 5-6 litrów to całkowita pojemność płuc przy czym większość jest używana jako zapasowa pojemność do maksymalnego wdechu i wydechu.

D Divisimo
+1 / 1

Szczegółów? To bzdurne informacje!

bocianqa
-1 / 15

jaką pracę? wymyślił te liczby i dodał ładne obrazki -.-

B Betinka33
+13 / 21

Policzyłam bicia serca. Dajmy na to że w ciągu minuty bije 70 razy (jak u zdrowego człowieka) W ciągu 1 godz. udeży 4200 razy. W ciągu dnia zabije 100800 razy,w ciągu roku 36276000 razy. U człowieka który żyje 70 lat serce udeży 2434320000 razy czyli 2 miliardy 434 mln. i 320 tyś. U człowieka który ma 80 lat zabije 2802080000 razy czyli 2 miliardy 802 mln. i 80 tyś razy. Nie wierzcie w wszystko co piszą w demotach bo to mogą być bzdury. I to nie tylko bicie serca. Inne rzeczy też się ni zgadzają.

Odpowiedz
P pasqdnik
+7 / 13

Masz rację ale i tak Cię zminusują bo przecież lepiej wierzyć, że autor napisał prawdę niż choć spróbować się zastanowić czy Ci, którzy wytykają mu błędy mają rację

B Betinka33
+3 / 7

Niestety, masz rację. Naiwność niekturych ludzi nie zna granic...

L luki44
-1 / 1

a jak byś biegał dziennie parę godzin albo bardzo często uprawiał sex. to byś miał 4 miliardy uderzeń, chciałem napisać że około 4 mln uderzeń serce wykonuje w życiu ale byłeś szybciej:)

Daga33
+3 / 17

demot: A łyżka na to...:Niemożliweee...

Odpowiedz
pwnzor1337
+4 / 6

Łyżka nie istnieje.

Solmyr666
0 / 2

I ja się dziwię, że jestem taki zmęczony :D Każdy mi mówi, że nic nie robię, a tu proszę.

Odpowiedz
L Lawilet
0 / 0

jeżeli dowartościowało Cię to że wg informacji o biciu serca umrzesz w wieku 8 lat no to widze że wiele nie trzeba ;)

K kornel17
-2 / 2

Teraz już wiem dlaczego zawsze nic mi się nie chce i jestem zmęczony ^^

Odpowiedz
KrOOq
-1 / 3

Jako typowy polak skwituję to słowami : o kurrwa

Odpowiedz
B Betty007
+2 / 6

no nie wiem czy kości są 4 razy twardsze niż beton... w starciu beton vs moje kości wygrał niestety beton... ale demot i tak dobry ;)

Odpowiedz
B Betinka33
0 / 2

Ja pier*ole!!!! Jak admin mógł wstawić takie bzdury na główną?!?!?!

Odpowiedz
P pooka18
-2 / 2

nie chce mi się zagłębiać czy to na pewno prawda z tymi danymi ale fanie się to czyta^^+

Odpowiedz
T tonio56
-3 / 3

101.000 razy dziennie? (czyli sto tysięcy) czyli 36865000 na rok zakładając, że rok ma 365 dni. Dzielimy uzyskaną wartość przez 300mln i żyjesz :0,122883333 roku, jesteś cudem matematycznym.

Odpowiedz
K kset
0 / 0

a po co dzielisz ta wartosc przez 300 mln?

jakbys podzielil 300 mln przez ta wartosc, to jeszcze by ci cos wyszlo, jak np. cos miedzy 8 a 9 lat, czyli zakladana przez autora srednia dlugosc wieku czlowieka.

legier
+2 / 4

Chciałbym zauważyć, że w momencie zapłodnienia komórka posiada pełny zestaw chromosomów, czyli nie 2 nici DNA, ale 92, gdyż człowiek posiada 23 pary chormosomów - każdy to 2 nici

Odpowiedz
Vnc91
-1 / 1

Ale potocznie (a może i formalnie?) też można powiedzieć, że ma 2 nici DNA i nie będzie to błędem. Jeśli połączyć chromosomy w jedną całość, to DNA będzie dwuniciowe. Ty po prostu poszatkowałeś zawarte DNA.

G gooziec
-1 / 1

Wykop ogladasz, ale komentarzy pod nim juz nie czytasz. Przepisujesz glupoty, nie sprawdzajac tego. Policz sobie oddechy, czy bicia serca...

Odpowiedz
M McAwesomeville
0 / 2

Krew przepływa 95,6k km dziennie, czyli ma prędkość nieco ponad 1 km na sekundę? Ogarnij się, bo mnie zdemotywowałeś tym demotem, ale nie w
sposób, który chciałeś. I znowu bujdy na głównej?

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 February 2011 2011 12:44

Odpowiedz
L Lawilet
-1 / 1

też mnie to zastanawiało, przy takiej prędkości to musielibyśmy mieć serce wielkie jak dzwon przy jeszcze większej liczbie udeżeń na minute... no może troche przesadziłem, ale to jest kolejna bzdura w tym democie, a przynajmniej tak mi się wydaje

K Kass
+1 / 1

Ale tam nie ma nic o prędkości, ludzie, pomyślcie trochę zanim bzdurnie krytykujecie. Przepływa 96,500 km dziennie, czyli 4020 km w godzinę, nie na godzinę, czyli sumując długość wszystkich naczyń w organizmie, to przez godzinę krew pokona taką trasę. Nie wnikam w prawdziwość tej informacji, ale nauczcie się czytać ze zrozumieniem.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 February 2011 2011 18:20

M maly660100
-3 / 5

z długością naczyń krwionośnych się chyba nie zgadzam. Bo gdzie one sie mieszczą?

Odpowiedz
B Betinka33
-1 / 3

Policzyłam bicia serca. Dajmy na to że w ciągu minuty bije 70 razy (jak u zdrowego człowieka) W ciągu
1
godz.
udeży 4200 razy. W ciągu dnia zabije 100800 razy,w ciągu roku 36276000 razy. U człowieka który żyje 70
lat
serce
udeży 2434320000 razy czyli 2 miliardy 434 mln. i 320 tyś. U człowieka który ma 80 lat zabije 2802080000
razy
czyli
2 miliardy 802 mln. i 80 tyś razy. Nie wierzcie w wszystko co piszą w demotach bo to mogą być bzdury. I
to nie
tylko
bicie serca. Inne rzeczy też się ni zgadzają. Jeszcze raz wstawiam ten komentarz bo jestem wkurzona że to trafiło na główną...

Zmodyfikowano 4 razy Ostatnia modyfikacja: 13 February 2011 2011 12:40

Odpowiedz
jozek
-4 / 4

z tą prędkością jest błąd. 200km/h to ja ogórkiem jeżdżę. Jesli już to na sekundę.

Odpowiedz
kazelot
+1 / 1

to akurat prawda - impulsy nerwowe są stosunkowo wolne- stąd np. bierze się efekt "deja vu" - kiedy jedna z półkul już zanalizowała informacje a druga dopiero ją dostała - i "wydaje jej się" że to już było..
poza tym stąd właśnie wynika sporo róznic miedzy ludźmi (refleks, szybkość myślenia (inteligencja) - to wszystko w pewnym stopniu zależy od szybkości przewodzenia nerwowego

Vnc91
0 / 0

Najszybsze przewodzenie we włóknach mielinowych to 120 m/s czyli 430 km/h (z hakiem). No ale skala jest malutka, dlatego reagujemy w ułamku sekundy.

M miros
+1 / 3

jest błąd - pisze się "6 tysięcy", a nie "6 tysiący"

Odpowiedz
L Lawilet
0 / 2

mniejsza o błędy ortograficzne, spójrz na treść..

A aikkan
+2 / 4

A mama mówi ze nic nie robię w ciągu dnia...

Odpowiedz
K Koleta
-1 / 3

Dlaczego mozna oddac tylko 1 glos?! :| świetne!

Odpowiedz
M mateo18
0 / 4

a prawda jest taka, że większość tego to gówno prawda... jak by moje serce biło 101 tysięcy razy dziennie, a w ciągu całego mojego życia 300 mln to by znaczyło, że żyłbym troche ponad 8 lat... jeedno wielkie GÓWNO PRAWDA !!

Odpowiedz
L Lelu27
-2 / 2

też na to uwagę zwróciłem... durni ludzie wierzą w coś zamiast mózgu używać na sprawdzenie, tego co w stanie sprawdzić jest każdy poczytalny człowiek...

K Kass
0 / 0

@mateo18 Powtarzasz to, co już kilkanaście osób zdążyło dawno powiedzieć.

Z zlodzieje
+4 / 4

Widzę, że wystarczy dodać trochę liczb by informacja wyglądała mądrze. Fajnie, że człowiek żyje 8 lat (wyliczyłem z informacji o sercu).

Przypomina mi się tutaj informacja klasyfikująca się do tzw. miejskich legend jakoby badania naukowe dowodziły, że używamy około 5% swojego mózgu (różne źródła podają inne, zazwyczaj małe, wartości procentowe). Sęk w tym, że nie ma żadnych badań w tym kierunku. Ale wystarczy podać informację, że "naukowcy udowodnili/zbadali" i jakąś liczbę i już wygląda to wiarygodnie ;-)

Był na ten temat ciekawy artykuł w "Wiedzy i życiu" z lipca 2007 r - http://www.wiz.pl/main.php?go=1&op=4&id=26

Co prawda w tym linku ni będzie treści tej publikacji, ale... podałem link - wygląda to mądrze ;-)

Odpowiedz
A aggga
+1 / 1

ja słyszałam że 10%, ale rzeczywiście kłamstwo powtórzone 100 razy staje się prawda i tak oto każdy człowiek w całym wym życiu zamiast jednorazowo używać kilka ponad 13% swego mózgu to przez całe życie używa tylko 10 %

WiŻ!; )

A atlantis86
0 / 6

Nie mam czasu na weryfikowanie tych informacji, więc przyjmę, że autor demota je sprawdził. Ale ja ni o tym. Dodałbym tu jeszcze argument z "Rozplatania Tęczy" Richarda Dawkinsa - mamy niesamowite szczęście, że to WŁAŚNIE MY się urodziliśmy, biorąc pod uwagę ogromną ilość możliwych kombinacji genów naszych rodziców. Już samo to czyni z nas niebywałych szczęściarzy. ;)

Odpowiedz
V vajron
-1 / 5

dna po rozciagnieciu ma 6 metrow czlowieku a nie 6 tysiecy razy do ksiezyca 0.o

Odpowiedz
kazelot
-1 / 3

chyba dna komara ;)

K Kass
0 / 0

Pojedyncza nić DNA ma 2 metry.

R robsonx91
-1 / 1

serce jesli bije 101000 razy dziennie, to przy sredniej dlugosci zycia ok. 60 lat bedzie bilo 2 211 900 000, bo 101000 * 365dni * srednia dlugosc zycia 60lat = 2 211 900 000, a nie 2 miliony, po 2. przecietnie czlowiek na minute bierze od 16 do 24 oddechow, wiec przyjmijmy srednia 16, bo jesli nie jestesmy zmeczeni, a wiec 16 * 60 (bo tyle minut na godzina) * 24 (bo tyle godzin ma doba) wiec wychodzi w przyblizeniu 23 000, wiec jest ok. kazdy oddech to 0,5 litra powietrza, co daje nam ok. 11,5 tysiaca litrów dzinnie a nie 2 miliony!! reszta wydaje sie byc w porzadku :)

Odpowiedz
L lucyfer821
-1 / 1

z tego wynika że żyje jakieś 9 lat... , albo moje serce ma wolne co 2 dzień i jutro umre ;O

Odpowiedz
W wojtek903
-1 / 3

nie wiem co za kretyn dodaje lub zatwierdza te demoty, ale prosty przykład. o ile to prawda że serce bije 101tysięcy razy w ciągu dnia, to w ciągu 8 lat bije ok 300 milionów razy. to co ktos pisze jakies pier.,.,doly ze w ciagu zycia ? od kiedy ludzie zyja 8 lat?

Odpowiedz
M Maragt
-3 / 11

Coś tak bardzo skomplikowanego mógł stworzyć tylko Bóg.

Odpowiedz
kazelot
+5 / 7

to jesli bog jest tak zaje**sty ze stworzyl cos takiego, to dlaczego te jego wspaniale cuda rodza sie z wadami gentycznymi albo umieraja na raka?? (o ile pojawienia sie zła i tak wytlumaczycie soba "wolną wolą", o tyle śmierci 3latka na raka nei wyjasnisz nijak - wiec sie dziecko ogranij i zacznij używać mózgu.. jesli juz wierzysz w tą swoją bozie to i tak nie dała ci chyba mozgu po to żeby głowa ładniej wyglądała nie?

L Lawilet
+4 / 6

@kazelot śmierć 3-latka na raka wyjaśnią słowami "bo bóg tak chciał" nie możesz walczyć z tym czego nie widać więc pozwól im oślepiać się ich własną głupotą... Jeżeli stworzył nas Bóg to jest sadystą, poza tym można tą wszechmocność Boga podważyć: Powiedzcie mi skoro Bóg jest wszechmocny i potrafi stworzyć wszystko to czy umiałby stworzyć kamień którego by nie mógł unieść? Jeżeli on rzeczywiście istnieje to albo się po prostu bawi naszymi żywotami, albo jesteśmy jakimś kiepskim eksperymentem, możliwe że stworzył nas z miłością ale teraz nie umie powstrzymać naszego postępującego samozniszczenia... Jedno wiem na pewno, jeżeli Bóg istnieje to nie jest taki wspaniały jak wszyscy mówią, na pewno nie można być wszechmogącym, zawsze znajdzie się coś czego nie moglibyśmy zrobić, to tyle w temacie...

zxccxz
+1 / 1

Maragt, widać ewolucja potrafi więcej niż wyimaginowany koleś z chorobą psychiczną.

kazelot
0 / 2

lawilet - mnie sie najbardziej podoba teoria, że jesteśmy symulacją w jakiejś durnej grze jakiegos durnego 13-latka z epoki kiedy komputery osiagna taka moc obliczeniową że takie symulacje będą mozliwe nawet na komórkach (co najwazniejsze taki coś jest statystycznie nieuniknione - rozwój technologii MUSI osiagnąć stan pozwalajacy na takie symulacje, a to z kolei sprawi, że codziennie bedą symulowane miliony jesli nie miliardy istnien ludzkich i tak przez tysiąclecia - czyli wynika z tego, że 99999999:1 ludzi to symulacje, a tylko niewielki odsetek to prawdziwi ludzie tworzacy cywilizacje... więc raczej małe szanse zebysmy my buli prawdziwi :)

K karolzg
0 / 0

@kazelot
Fajna teoria tylko jedno jest zastanawiające, czy gdybyśmy byli nieprawdziwi to czy bylibyśmy świadomi że żyjemy ?

L Lawilet
+1 / 1

@karolzg to możnaby zaprogramować tak samo jak oddychanie lub nasze tętno, komputery rzeczywiście są coraz bliżej do stworzenia idealnej sztucznej inteligencji która będzie potrafiła żyć samodzielnie, więc skoro takie coś powstanie to co za problem stworzyć program takiego świata? kto wie może bóg to po prostu programista który chce zobaczyć jaka będzie kolej wydarzeń na tym świecie, tak jak mówiłem, możemy być po prostu eksperymentem naukowym, a nasze życie może nic nie znaczyć

kazelot
0 / 0

@lawilet - na początku pewnie to byly eksperymenty naukowe, ale wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej komputerow takie "doskonałe" symulacje stały się elemntem kazdej gry na PC... mam tylko nadzieje ze w naszym swiecie sie to jeszcze nie stało, i to moje dzieci będą grać w takie gierki :)

kazelot
+1 / 1

@karolzg - oczywiscie - bo jestesmy doskonałą symulacją.. ludzka świadomość pochodzi z mózgu, a mózg to bardzo bardzo skomplikowana siec nauronalna - przy odpowiedniej mocy obliczeniowej (i odpowiednim rozwoju psychologii) będzie to jak najbardziej możlwie (być moze nawet bez psychologii, bo prawdopodobnie się okaże że nawet emocje itp, są czysto mechaniczne, tylko że jak na razie nie dysponujemy odpowiednią technologią zeby odtworzyć tak skomplikowane systemy)

L Lawilet
0 / 0

@kazelot no ja osobiście też mam nadzieje że żadną symulacją nie jesteśmy ;p na pewno jesteśmy jednak coraz bliżej tego żeby zaczęło dochodzić do przełomów w nauce na ten temat, możliwe że za naszych czasów już będziemy mogli coś takiego podziwiać bo komputeryzacja idzie do przodu w zastraszającym tempie, kto wie może kiedyś gdy ludzka rasa wyginie odpowiednio zaprogramowane roboty doprowadzą do odrodzenia się naszej cywilizacji, ale pozostaje nam na razie tylko gdybanie nad tym albo wzięcie się do roboty, by jak najszybciej można coś takiego osiągnąć

B Betinka33
+2 / 6

Dajmy na to że w ciągu minuty bije 70 razy (jak u zdrowego człowieka) W
ciągu 1 godz. udeży 4200 razy. W ciągu dnia zabije 100800 razy,w ciągu roku 36276000 razy. U człowieka który żyje
70 lat serce udeży 2434320000 razy czyli 2 miliardy 434 mln. i 320 tyś. U człowieka który ma 80 lat zabije
2802080000 razy czyli 2 miliardy 802 mln. i 80 tyś razy. Nie wierzcie w wszystko co piszą w demotach bo to mogą być
bzdury. I to nie tylko bicie serca. Inne rzeczy też się ni zgadzają. Już trzeci raz wstawiam ten komentarz bo jestem
wkurzona że ten demot trafił na główną...

Odpowiedz
M Malina11
-1 / 1

Hm, mogłeś chociaż podać źródło do filmiku z którego to wszystko wziąłeś!

Odpowiedz
M MoTyMo
-2 / 2

Obawiam się tylko że te informacje nie są do końca prawdziwe, jedyne co potrafiłem wiarygodnie sprawdzić to mruganie"Przeciętna częstość mrugania waha się od 10 do 20 razy na minutę." 10x60x16(nie 24 bo śpimy przecież około 8h)=9600" a autori pisze że mrugamy PRZYNAJMNIEJ 15 tys razy dziennie..Margines błędu nie jest znowu aż tak duży jednak nie jest to informacja do końca prawdziwa więc można przypuszczać że inne również takie nie są..ale + za pomysł

Odpowiedz
C Chabrosik
+2 / 2

Z tego co pamiętam to w technikum babka od biologi mówiła że że DNA po wyprostowaniu i rozciągnięciu ma 2 metry. Ale oczywiście mogę się mylić. Jak komuś się chce niech sprawdzi.. :)

Odpowiedz
moderator3
+2 / 4

Też tak słyszałem. Za parę dni pewnie pojawi się na głównej odpowiedź na tego demota i okaże się że połowa z tych "faktów" to bujda.

K Kass
0 / 0

@CzlowiekFretka - gdzie Ty widziałeś komórczaka u człowieka?! O_o

K Kass
0 / 0

Bez przesady :) wystarczy mi, że wyprowadziłam Cię z błędu :P Btw, mięśnie to syncytia :)

M MoTyMo
0 / 2

Co do twardości kości nie znam jeszcze przypadku w którym ktoś uderzył by o beton niszcząc go i nie uszkadzając kości:)

Odpowiedz
S Sticky789
+1 / 1

Chciałeś mi powiedzieć, że mrugam co niecałe 6 sekund??? -

Odpowiedz
2 2back
0 / 0

ale to są demotywatory a nie motywatory