Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
656 681
-

Zobacz także:


F Franklin
-3 / 5

CERN... "Najlepszy europejski ośrodek naukowy"... No comments.

Odpowiedz
Rus7y26
-1 / 11

Gratuluje Panom, tylko teraz takie pytanie przyziemne : na cholerę mi w telefonie aplikacja, która służy jako detektor promieniowania? Ma to jakieś PRAKTYCZNE zastosowanie w życiu codziennym typowego kowalskiego?

Odpowiedz
PowrotDoNormalnosci
+9 / 13

Nie ma. Ktoś kto ma jakąkolwiek styczność z promieniowaniem na pewno posiada lepszy i bezpieczniejszy sprzęt. Uświadamia jedynie jak Europa jest daleko za murzynami. My się cieszymy z takich wynalazków i przyznajemy nagrody, a tym czasem w Chinach skończono przygotowania do wyprawy na Marsa. I nie to, że chce naszym chłopakom coś ujmować. Era łatwych wynalazków się skończyła 100 lat temu. Teraz by cokolwiek badać bądź wynaleźć trzeba mieć pieniądze. Europa i Polska ich nie ma, mając ogromny ciężar i hamulec jakim jest socjalizm. Dlatego my się cieszymy i piszemy o aplikacjach na smartfona, a chińczycy już 5 lat temu w swoich mieli TV, 2 karty sim, wodoszczelność czy mini projektory (ps. Co jak co ale wytłumaczy mi ktoś czemu w telefonach na Europejskim rynku nie ma aparatów z 2 SIM co jest normą i ogromną wygodą. Pokazuje to, w jakim średniowieczu cała Europa żyje). Ale co z tego, 95% ogłupionego społeczeństwa uważa socjalizm za coś dobrego, bo tak w TV im powiedzieli.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 November 2013 2013 16:45

K Knajcior
+1 / 1

są z 2 sim tylko nie tak powszechne, sam mam xperie tipo dual sim.

PowrotDoNormalnosci
+1 / 3

@Knajcior wiem, że są. Jednak to już dawno powinno być normą w większości telefonów. Sam sobie z Chin sprowadziłem telefon lenovo a820 za niecałe 400 zł wraz z przesyłką. Jak to jest, że w tych 400 zł jest opłata za transport paczki przez tysiące kilometrów w kontenerze. Sram na europejskie produkty przereklamowane i 2-3x droższe, oferujące 2x mniej funkcji. Dlatego Europa umiera, a Chiny lecą w kosmos.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 November 2013 2013 17:06

V votum1
-2 / 2

Mieć nie ma ale nie o to w tym wszystkim chodzi. Chodzi bardziej o to, że oni mają wielki potencjał. I ten potencjał będą mogli wykorzystać np. w CERN. A do pana PowrótDoNormalności: chyba pan nie wie o czym pan pisze. Grafen - Manchester, pomiar i manipulacja pojedynczych układów kwantowych - Francja i Stany, teoretyczne odkrycie mechanizmu, który pomaga nam zrozumieć pochodzenie masy cząstek subatomowych - Szkocja i Bruksela. Sami nobliści z Europejskich Uniwersytetów. No fakt, nobla za technologię transmisji światłowodowej dostał chińczyk z Hong Kong Univ ale współpracujący również z USA i UK. Era łatwych wynalazków? Panie, daj pan spokój. Wynalazki nigdy nie były i nigdy nie będą ( i tutaj pana zacytuję ) "łatwe", bo jakby takie były to nie były by nazywane wynalazkami. Co jak co ale Europa ma pieniądze. Świadczy o tym chociażby CERN. Jednak wg mnie to USA są przodownikami co nie zmienia faktu, że Europa też daje radę. Loty w kosmos? Może i Chiny sobie coś tam wysyłają ale to z Cape Canaveral poleciało ich dotąd chyba najwięcej, no i Rosja też tam sobie jakoś radzi. Jak Pan lubisz tak te chińskie wynalazki to może i ryż pan zacznij jeść i pandy hodować? Bo lenovo A820 to chyba jeszcze nie to. Co więcej, z tego co kiedyś czytałem to jakość chińskich artykułów naukowych nie idzie w parze z ich ilością. Także więcej wiary w Europę panie PowrocieDoNormalności i poszerzania wiedzy ;) Pozdrawiam

PowrotDoNormalnosci
0 / 0

@Gandalf512 Skoro w Chinach panuje komunizm, to ja chce być tam komunistą! Pisałem już o tym wielokrotnie, że w Chinach robiony jest kapitalizm pod przykrywką komunizmu, a w Europie robiony jest euro-socjalizm pod przykrywką kapitalizmu. I myśle, że to jest jasne i zrozumiałe do ludzi, którzy mają coś w głowie i sami potrafią myśleć. Chyba, że serio ktoś chce tu ze mną dyskutować, że w Chinach rządzi komuna? @votum1 Sami nobliści słusznie, tylko badania robione za państwowe pieniądze (czyli wszystkich podatników) przez państwo jest zwykle wielokrotnie droższe niż prywatne. Chińczyka na Marsa wysyła prywatna firma. Co do wynalazków sie zgodzę, jednak nie powiem nic nowego, że żeby coś w dzisiejszych czasach wynaleźć potrzeba dużych nakładów pieniężnych. Gdyby państwa w Europie nie pobierali tak olbżymiego haraczu jakim jest podatek dochodowy np, to Europejskich miliarderów było by stać na postawieniu 5 takich CERN albo jednego wielkiego na całą Europę. Co do ilości lotów w kosmos to spokojnie, 40 lat temu Chiny były 20-krotnie biedniejsze od Polski, teraz lecą na Marsa dajmy im troche czasu jeszcze bo wszystko idzie w dobrą dla nich stronę. I akurat ustrój jaki mają Chiny nie są ich wynalazkiem, więc z jedzenia ryżu i hodowania pand zrezygnuję. Wolny rynek najpierw funkcjonował w Europie i to Europa była najpotężniejsza na świecie. Przykład Chin tylko potwierdza to, o czym mówiła szkoła austriacka w ekonomii, i potwerdza słuszność założeń partii KNP. I Wiara w Europę nic tu nie pomoże, wszystkie dane wskazują na jej upadek. Trzeba patrzeć na liczby i wyciągać z nich wnioski. Bo z osobami z takim samym zdaniem jak Pan, dyskutowałem wielokrotnie. Ale po co sprawdzić i poczytać, lepiej swoje widzimisie o całej sytuacji przytoczyć i jak sądze dostać poparcie u głupszej większości."Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, że został oszukany". Zatem panu życzę owocnej nauki, a nie powielanie błędnych ogólnie znanych stereotypów. Również pozdrawiam ;)

V votum1
-2 / 2

@PowrótDoNormalności Badania za państwowe pieniądze może i są droższe dla kieszeni podatników, ale wg mnie ważniejsze jest to, czy te badania są owocne, a jak widzimy – są. Tylko Japonia i USA maja około 50% światowych patentów. Chiny mają około 8% więc jeszcze im daleko do czołówki. Odnośnie tych CERN-ów, spokojnie. Na pewno nie 4 i nie 5. Może i podatki dochodowe kształtują się na poziomie +/- 25%. No ale z drugiej strony możemy dostawać dotacje unijne na przedsiębiorstwa czy na inne takiego typu rzeczy. I nie gdybajmy, bo gdybać to każdy by gdybał. Skoncentrujmy się na tym, co jest a nie na tym, co mogłoby być. Bo każdy obiecuje złote góry ale jeszcze nikt ich nie pokazał. Eh, te loty w kosmos – Chiny dopiero zaczynają, misja na Marsa jest tak naprawdę pierwszą większą dla tego państwa. Chiny są obecnie najszybciej rozwijającą się potęgą gospodarczą na świecie, to fakt. No ale jak już mówiłem, coś za coś. Nierówności społeczne są tam zdecydowanie wyraźniejsze niż w Europie. Liczba mieszkańców żyjących tam za mniej niż 2$ dziennie wynosi około 380 mln co daje nam 28% Chińskiego społeczeństwa. Warunki bytowe? Fakt, bardzo dużo osób przeprowadza się teraz ze wsi do miasta. Ale gdzie dokładnie? Do bloków budowanych obok fabryk dla swoich pracowników. Często w takich mieszkaniach mieszkają rodziny wielopokoleniowe gdyż Chiny nakładają obowiązek prawny opieki nad rodzicami na dzieci. No i ta cenzura. Chiny to póki co tania siła robocza i na tym budują swoją potęgę. A według mnie państwo nie tylko powinno dbać o gospodarkę ale i również o swoich obywateli. Pozdrawiam.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 November 2013 2013 10:12

PowrotDoNormalnosci
0 / 0

@votum1 dlaczego uważasz, że badania w prywatnych firmach były by nieowocne? Mogą nawet Ci sami ludzie to badać w tych samych budynkach po niższej cenie, bez opłacania machiny biurokratycznej. Z tymi patentami to sam odpowiadasz sobie na pytanie "łatwych wynalazków". Z tym, że daleko im do czołówki można jedynie oceniać na podstawie ilości, a nie jakości. Z tymi dotacjami pisze pan jakby się wczoraj urodził. Nie muszę chyba tłumaczyć, że żeby ktokolwiek mógł nam coś dać, musi najpierw nam zabrać bo rząd nie ma żadnych swoich pieniędzy. Wiedząc, iż banknoty przechodzą przez przez machinę państwową z całą pewnością mówię, że około 50% jest marnowane. I ja tu nic nie gdybam, bo chyba każde dziecko wie, że CERN +urzędnicy państwowi > sam CERN. Piszesz pan, że z lotami w kosmos dopiero zaczynają. A co mają robić? w porównaniu do Europy deklasują nas pod każdym względem technologicznym. Kiedy w takim razie Europa zacznie jakiś projekt kosmiczny? Bo jak narazie to w kalifikacji najwyższych budynków na ziemi, Europejski zajmuje dopiero 130 miejsce. Pisze pan o nierównościach społecznych nie wiedząc, że patrząc na proporcję w Polsce też jest 28% biednych (a nawet więcej). Chiny mają 1,4 miliarda ludności. Czemu pisze pan o 380 mln biednych, nie mówiąc o 1 miliardzie średnio-zamożnych, bogatych i bardzo bogatych? Co do cenzury to fakt. W przeciwieństwie do Europy tam można mało mówić, ale dużo robić. U nas jest odwrotnie można dużo gadać, a nic nie można robić. Ja osobiście wolałbym, by było tak jak u nich bo gadać to sobie każdy może. Pisze pan o taniej sile roboczej, nie wiedząc że dzięki temu mają tanie państwo. Nie mam nic przeciwko zarabianiu 2$ miesięcznie, jeśli za te 2$ będzie mnie stać wyżywić i ubrać całą rodzinę bo produkty dzięki wyzyskowi człowieka pracy są bardzo tanie. No i mamy inne spojrzenie na istnienie państwa. Moim zdaniem państwo ma zapewnić jedynie ochronę przed bandytami (policja), i bronić granic (wojsko). Państwo może tylko przeszkodzić gospodarce, a nie jej pomóc. Polecam się odwołać do mechanizmów rynkowych i wolnego rynku. Ja nie chce by państwo się mną opiekowało za moje pieniądze. Jestem dorosły sam potrafię się opiekować sobą i moją rodziną. I nie życzę sobie, żeby państwo wydawało za mnie moje ciężko zarobione pieniądze (po drodze kradnąc 40%), dla mojego dobra. Bo państwo chce naszego dobra, a nam zostało już go tak niewiele.. Pozdrawiam

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 11 November 2013 2013 17:34

V votum1
-2 / 2

@PowrótDoNormalności Nie uważam, że badania prowadzone w prywatnych placówkach byłyby nieowocne. Twierdzę tylko, że te za państwowe pieniądze są owocne i to jest najważniejsze. Poza tym żadna firma nie pozwoli sobie na straty więc jeśli prywatne przedsiębiorstwa będą coś badać to również będą chciały coś z tego zyskać. I nawet w razie niepowodzenia stworzą jakąś sztuczną potrzebę na rynku i będą nam coś wciskać żeby przynajmniej odzykać stracone pieniądze. Druga sprawa, nikt tutaj nie patentuje szmelcu. No a Chińczycy? Oni patentują wszystko, co się tylko da. A to dlatego, że np. firmy dostają ulgi podatkowe za ilość patentów, urzędnicy są wynagradzani od liczby zarejestrowanych wniosków. Chiny kupują nowe technologie od zachodu na potęgę. Co więcej, kopiują niektóre rozwiązania i patentują jako swoje. ZTE ma już założone kilka spraw za to. Następna sprawa, dotacje. No tak, zgadzam się, że komuś trzeba zabrać żeby potem komuś dać. No ale pisałem to już we wcześniejszym poście. CERN + urzędnicy państwowi > sam CERN owszem, no ale ktoś to wszystko musi kontrolować bo inaczej byłaby tutaj samowolka i anarchia. Co do tego kosmosu, nie zgadzam się zupełnie z panem. Odsyłam do informacji na temat Europejskiej Agencji Kosmicznej. Co prawda mamy kosmodrom dopiero w Gujanie ale to z racji równika. Teleskop Hubble’a to owoc współpracy ESA z NASA i z tego co wiem to Chin tam chyba nie było. Także mamy znaczne większe osiągnięcia niż państwo środka w tej dziedzinie. A, i na tym nieszczęsnym Marsie ESA już ma sondę, której misja kończy się w grudniu 2014. O ile się nie mylę to w 2014 Chiny dopiero będą wysyłać swoją sondę więc o co tyle hałasu? Następna sprawa. Według GUS około 7% Polaków żyje w ubóstwie (519zł/ms gosp. Jednoosobowe) więc nie wiem skąd pan ma te 28%. Następna kwestia, tania siła robocza Chin nie równa się tanim produktom w Chinach. Ok, koszty życia są niższe niż w Polsce ale nie aż tak drastycznie! Gwarantuje panu, że za te 2$ nie przeżyłby pan dłużej niż 5-6 dni u skośnookich. Ostatnia kwestia, jestem przeciwko anarchii i samowolki a taka zapanowałaby po obaleniu wszystkiego oprócz policji i wojska. Ale oczywiście jestem za zmniejszeniem ilości członków aparatu urzędniczego lecz nie jego całkowitemu rozpadowi. Pozdrawiam

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 11 November 2013 2013 21:55

PowrotDoNormalnosci
0 / 0

Czyli idąc pana tokiem rozumowania, pieniądze które idą od podatnika pod przymusem na badania państwowe mogą przynosić straty? Łatwo marnotrawić i zarządzać cudzym mieniem. Tu jest właśnie ta zasadnicza różnica między sektorem państwowym a prywatnym. Prywatny inwestor wykłada SWOJE pieniądze, i nikt lepiej niż on sam nie zadba o to by te pieniądze się zmarnowały. I powiem panu z całą pewnością, że przypilnuje projekt lepiej niż jacyś urzędnicy bo to jego własne pieniądze są inwestowane. Coś co jest państwowe jest tak naprawdę niczyje, więc zaczyna się kombinowanie kto więcej przywłaszczy dla siebie. Nie ma tu mowy o samowolce bądź anarchii. Co do kopiowania patentów się zgadzam, że Chiny kopiują na potęgę. Jednak głupotą są długoterminowe patenty gdyż blokują one rozwój. Co do eksploracji kosmosu to pisałem dajmy Chiną czas, w latach 70 ubiegłego stulecia były 20-krotnie biedniejsze od Polski. Mógłbym przytoczyć kilka argumentów dot. EAK, ale uważam to teraz za mniej istotne. Na danych z GUS radziłbym się nie opierać gdyż jest to mylne ze względu na to, iż pieniądze te są wypłacane z nieustannie rosnącemu długowi publicznemu. Polska ma 3 BILIONY długu i ciągle się zadłuża, dlatego mylne są takie porównanie gdyż Polska dopłaca do tego, by tak źle to nie wyglądało. Dla porównania Chiny nie mają długu, lecz 250 miliardów $ nadwyżki. I Pana gwarancja "że za te 2$ nie przeżyłby pan dłużej niż 5-6 dni" musi być błędna, gdyż oznaczałaby że za tydzień zginie 380 mln Chińczyków gdyż za taką pensję nie byliby w stanie przeżyć. Coś w tym musi być, że jednak opłaca im się za taką kwotę pracować. I nikt tu o żadnej anarchii nie pisze. Ma być państwo prawa, i to prawo ma być przestrzegane. Tym się różni nurt liberalny od socjalistycznego. I uprzedzając pytanie, aparat urzędniczy będzie ale w wielkości około tysiąca osób, a nie jak teraz 600.000. Podatki również będą, ale 3-5% a nie jak teraz 80. Po więcej informacji polecam zapoznać się z rozwiązaniami, które oferuje np Nowa Prawica. I nie są to jakieś nowe wymyślone pomysły, to wszystko było, funkcjonowało i sprawdzało się nim do władzy dorwali się czerwoni. To w tym okresie kraje Europejskie dorobiły się takich ogromnych pieniędzy, że do dzisiaj stać nas by je marnotrawić. Ale tymi sprawami to już trzeba się indywidualnie zainteresować i poczytać :) Pozdrawiam

V votum1
-2 / 2

@PowrótDoNormalności Ad.1 Nie do końca ale nie wszystko zawsze będzie przynosiło zyski a i nie zawsze wszystkie straty da się wkalkulować w zyski. Ad.2 Oczywiście, inwestor najlepiej zadba o swoje pieniądze, jednak porażka na polu prywatnym o wiele bardziej boli ( patrz Suntech czy Schlecker ). Ad.3 Długoterminowe patenty to nie to dokładnie o co mi chodziło, blisko połowa Chińskich patentów to utility-model patents których wymagania nie są tak restrykcyjne jak o zwykłe patenty i mają raczej znaczenie kosmetyczne. Więc patentują dużo, ale wnoszą mało. Ilość, nie jakość w tym przypadku. Co więcej, skłania to do licznych nadużyć i ocenia się, że właśnie nadużycia praw autorskich i patentowych kosztują zachodnie firmy około 16mld dolarów rocznie. Ad. 4 No ok, dajmy im czas, ale dalej nie zmienia to faktu, że to Europa jest troszkę bardziej do przodu z kosmosem a nie Chiny jak pan to sugerował. Ad. 5 No może i racja ale orientacyjnie te 7% można przyjąć co jest dużo lepszym wynikiem niż 28% w Chinach. Ad.6 Pan z tymi 2$ to na poważnie? Przykładowo, Warner Home Video sprzedawał swoją płytę DVD za 2$, a butelka wody kosztuje średnio 4 juany czyli circa 0,6$, za taką wypłatę można sobie 3 butelki wody kupić, rodziny raczej się nie wyżywi, coś innego muszą kombinować – rolnictwo? No już pomijam aspekt traktowania tych ludzi w pracy, nie wiem czy słyszał pan o liście włożonym w zabawkę z Chin przez tamtejszego pracownika? Ad.7 Niestety, ja dziękuję za takie państwo, w którym prawa człowieka i prawa obywatelskie są nagminnie łamane. Państwo prawa owszem, ale nie państwo znęcające się nad mieszkańcami w imię wzrostu gospodarczego. Apartheid czy hukou to nie jest to, czego bym tutaj chciał. Pozdrawiam i dobrej nocy.

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 12 November 2013 2013 0:45

V votum1
-3 / 3

No ok pewnie pan już nie odpowie no ale mimo wszystko dziękuję za w miarę kulturalną dyskusję - coś, co rzadko można spotkać zarówno tutaj jak i ogólnie w internecie. Życie łączy, poglądy dzielą. Najpierw rodzimy się ludźmi, później dopiero podlegamy sztucznie stworzonym podziałom czy też kategoriom. Ja jednak życzę powodzenia w życiu, bo polityka bez życia nie istnieje. Tak czy owak, do zobaczenia w komentarzach :)

~Mój_Nick
+2 / 4

Nie zauważyłem tytułu artykułu. Nie zauważyłem podkreślonego tekstu. Nie zauważyłem tekstu wziętego w ramkę. Na całe szczęście autor dodał oryginalny i wyjaśniający wszystko podpis, bo nie wiedziałbym o co chodzi. Brawa dla chłopaków, a słownik synonimów dla autora demota.

Odpowiedz
~knowhowhow
+2 / 2

@Rus7y26 Pewnie myślisz że skoro nie wybuchła żadna bomba u nas ani elektrownia ostatnio to promieniowania nie ma, błąd promieniowanie jest na całej kuli ziemskiej z różnych powodów w polsce chociażby z zanieczyszczeń przy spalaniu węgla dla elektrowni min. w Gliwicach, Katowicach lecz równie dobrze może być w Warszawie.

Odpowiedz
~qrxx
+1 / 1

Raz nic nowego nie odryli izynier z Niemiec napisal znacznie lepsza aplikacje i to dlugo przed nimi. Dwa aplikacja moze nie ta, ale wlasnie tego Niemca - "Radioactivity Counter" ( play .google. com/store/apps/details?id=com.rdklein.radioactivity&hl=en) ma bardzo praktyczne zastosowanie. M.in mozna w sklepie sprawdzac jedzenie czy aby napewno jest ok. To ze nic nie mowia nie znaczy ze nic sie nie dzieje. Obecnie mamy wielkie zamiatanie pod dywan i trzymanie wody w ustach przez wiekszosc mediow. A tym czsem niezalezni eksperci bija na alarm. Fukushima to extinction level event (ELE) . Wystarczy jesli tylko podcas planowanego usuniecia kilku tysiecy zuzytych pretow paliwowych dojdzie do trzesienia ziemi - niewielkie obsuniecie podczas wysuwania pretu moze doprowadzic do katastrofy. W zbiorniku z zuzytymi pretami paliwowymi moze dojsc do reakcji lancuchowej - do zaplonu calego zbiornika a ilosc matarialu radioaktywnego jaki sie wtedy wydostanie 100 przekroczy to co wydostalo sie z czarnobyla (nie wspominajac o tym co juz sie wydostalo i nadal sie wydostaje). Japonia bedzie skonczona lub "conajmniej" Tokyo bedzie musialo byc ewaukowane w CALOSCI a kraj przedzielony pasem ziemi skazonej. Cale zachodznie wybrzerze usa oraz kanady bedzie musialo byc ewakuowane (tak czy siak bedzie - jego kierunku zmierza wyspa radioaktywnych smieci po tsunami wielkosci texasu). W najgorszym przypadku skazenie moze dotknac sporych obszarow polnocnej polkoli. A obecnie codziennie do pacyfiku przedostaje sie 400 TON silnie radioaktywnej wody. w takim tempie wg przeprowadzinych symulacji w przeciagu 6 lat niemal CALY pacyfik moze zostac skazony. Juz obecnie obserwuje sie gigantyczne spustoszenie posrod tamtejszej fauny morskiej a wieloryby, foki oraz inne zwierzeta sa znajdowanie z oznakami silnej choroby popromiennej. Wszytko to kumuluje sie w lansuchu pokarmowym. Takwiec aplikacja (niemiecka) na pewno potrzebna i niezbedna podobnie jak "Fukushima plate" - talerz z wbudowanym detektorem promieniowania.

Odpowiedz
~koieta
-2 / 2

Super pomysł, troszkę mało funkcjonalny, ale brawo! Teraz jak jesteście już znani...zadbajcie o wygląd!!!

Odpowiedz
A Adder
0 / 0

Porażka.