Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Stać na wiadukcie pod którym przejeżdża pociąg z prędkością 574.8km/h - bezcenne

To rekord świata ustanowiony we Francji TGV dla pociągów tradycyjnych na kołach

www.demotywatory.pl
+
216 259
-
H howmanytimes
+3 / 3

No wlasnie a sprobuj zrobic zdjecie hhahaha ciekawe czy komus na tym wiadukcei to sei udalo:_)

Odpowiedz
G grescio
+2 / 4

Miałem okazję stać na przejeździe gdy przejeżdżało tgv. Uczucie niesamowite, a prędkość była "tylko" około 200 km/h.

Odpowiedz
~krkkat
+6 / 8

fajnie, jak będzie taki pociąg z Krakowa do Katowic to zamiast 2,5 godzin będę jeździł 8,5 minuty,

Odpowiedz
~max31
0 / 2

Niestety nigdy tego nie zobaczysz w Polsce. Jestem optymista ale nawet moje dzieci i ich dzieci tego nie zobacza w Polsce. Taki mamy kraj. Nikt nie troszczy sie o polskie sprawy. A złodzieje chcą aby na nich głosować , Ryje z plakatow.

panziutek
0 / 0

No chyba nie sądzisz, że Polska będzie mieć takie pociągi ;D

~Francja21
+4 / 4

Przecież to oczywiste dlaczego robią tak szybkie pociągi będzie III wojna światowa to po kapitulacji czymś będzie trzeba uciekać po świecie ...

Odpowiedz
C chodnik
0 / 0

Piosenka w tle fajna. Ktoś może wie co to za muzyczka? Będę wdzięczny, bo jestem ich największym fanem, ale nie znam nazwy zespołu jeszcze.

Odpowiedz
C chodnik
+1 / 1

Dzięki, nie wpadłem do razu na to, żeby tam zajrzeć. A jak o tym pomyślałem to już mi napisałeś. Muszę szybciej myśleć niż pisać...

K khaleesi00
+7 / 7

Rok 2014: Francja ustanawia nowy rekord predkosci TGV
Rok 2064: Ostatnie fragmenty torow zostaly rozebrane po tym jak prezydent Adbullah Mohamad Ibrahim zakazal rozwoju technologii bo sa niezgodne z prawem Shariatu
Rok 2114: Francja ustanawia nowy rekord predkosci w jezdzie na wielbladach

Odpowiedz
Claucroft
-1 / 1

Takie pociągi to przyszłość, mogą być dobrą alternatywą dla przelotów wewnątrz kontynentalnych, bo są bardziej ekologiczne (prędkość przelotowa np. Airbus A380 to 1020 km/h, ale spalanie aż 4 litry benzyny lotniczej na każdą sekundę lotu). W dodatku elektryczne mogą(?) odzyskiwać energię przy hamowaniu. Problemem może być tylko wybudowanie odpowiedniej infrastruktury.

Odpowiedz
~medivho
+2 / 4

Kolej tradycyjna raczej nie jest dobrą alternatywą. Natomiast kolej magnetyczna jak najbardziej. W przypadku tradycyjnych szyn i kół tarcie a co za tym zużywana energia jest nie porównywalnie większa. Jedyny opór w przypadku Magleva to opór powietrza. Pozatym tak duża prędkość w pryzpadku TGV wymagała wielu modyfikacji - podniesione napięcie zasilania, specjalny skład pociągu z wiekszą ilością członów napędząjących czy dobór trasy bez żadnych łuków a sam pociąg rozpędzał się na odcinku kilkunastu kilometrów gdzie Maglev ustanawiający rekord potrzebował zaledwie kilku. Kolej magnetyczna jest w stanie osiągać prędkości takiego rzędy w codziennej eksploatacji - linia testowa w Japonii która przewozi pasażerów z prędkością 500km/h. Jeśli tylko pojawiłaby się technologia nadprzewodników które zachowują swoje właściwości w temperaturze pokojowej ilość energii potrzebnej do zasilenia takiego pociągu jeszcze by spadła, choć już teraz jest minimalna w porównaniu z koleją tradycyjną. Jedyny problem to bardzo wysoki koszt wybudowania odpowiedniej infrastruktury. Jednak taka kolej byłaby bezkonkurencyjna jeśli chodzi o transport na odległościach do 1000km.

@aghahowa silniki elektryczny mają najwyższą sprawność ze znanych nam silników. Jeśli nawet zachodzi spalanie całkowite to i tak następuję straty chociażby w postaci wydzielanego ciepła. A prąd można generować na różne sposoby nie tylko w elektrowniach węglowych.

Claucroft
-1 / 1

Kolej magnetyczna to pieśń przyszłości.

R repsol07
+2 / 4

I weź tu człowieku spróbuj się rzucić pod pociąg, tak żeby ci nie uciekł :D

Odpowiedz
sfzgkkp
0 / 0

O ile mi wiadomo, to we Francji pociągi jeżdżą lewym torem (być może nie dotyczy to TGV)?

Odpowiedz
~Szarim_Musty
0 / 0

Dobra a może ktoś dysponuje danymi jaki dystans pokonał zanim rozpędził się do tej astronomicznej prędkości? Po co robić takie pociągi skoro zanim się rozpędzą to muszą już hamować?

Odpowiedz
~pol2
+1 / 1

film ma 7 lat..:) ale swoją drogą, jak mknie się autostradą we Francji w kierunku Paryża, to jedzie się obok torów TGV..:) TU na blacie 150..:) a pociąg mija nas jakbyśmy stali..:) Na początku mój organizm nie wiedział jak to przełknąć, bo z reguły jak u nas jedzie się obok torów to my mijamy pociągi..:)) tam pierwsza myśl, wyprzedzę go..ale zaraz zaraz..przecież on leci ponad 300..rozsądek zwycięża..

Odpowiedz