Niestety nigdy tego nie zobaczysz w Polsce. Jestem optymista ale nawet moje dzieci i ich dzieci tego nie zobacza w Polsce. Taki mamy kraj. Nikt nie troszczy sie o polskie sprawy. A złodzieje chcą aby na nich głosować , Ryje z plakatow.
Rok 2014: Francja ustanawia nowy rekord predkosci TGV
Rok 2064: Ostatnie fragmenty torow zostaly rozebrane po tym jak prezydent Adbullah Mohamad Ibrahim zakazal rozwoju technologii bo sa niezgodne z prawem Shariatu
Rok 2114: Francja ustanawia nowy rekord predkosci w jezdzie na wielbladach
Takie pociągi to przyszłość, mogą być dobrą alternatywą dla przelotów wewnątrz kontynentalnych, bo są bardziej ekologiczne (prędkość przelotowa np. Airbus A380 to 1020 km/h, ale spalanie aż 4 litry benzyny lotniczej na każdą sekundę lotu). W dodatku elektryczne mogą(?) odzyskiwać energię przy hamowaniu. Problemem może być tylko wybudowanie odpowiedniej infrastruktury.
Kolej tradycyjna raczej nie jest dobrą alternatywą. Natomiast kolej magnetyczna jak najbardziej. W przypadku tradycyjnych szyn i kół tarcie a co za tym zużywana energia jest nie porównywalnie większa. Jedyny opór w przypadku Magleva to opór powietrza. Pozatym tak duża prędkość w pryzpadku TGV wymagała wielu modyfikacji - podniesione napięcie zasilania, specjalny skład pociągu z wiekszą ilością członów napędząjących czy dobór trasy bez żadnych łuków a sam pociąg rozpędzał się na odcinku kilkunastu kilometrów gdzie Maglev ustanawiający rekord potrzebował zaledwie kilku. Kolej magnetyczna jest w stanie osiągać prędkości takiego rzędy w codziennej eksploatacji - linia testowa w Japonii która przewozi pasażerów z prędkością 500km/h. Jeśli tylko pojawiłaby się technologia nadprzewodników które zachowują swoje właściwości w temperaturze pokojowej ilość energii potrzebnej do zasilenia takiego pociągu jeszcze by spadła, choć już teraz jest minimalna w porównaniu z koleją tradycyjną. Jedyny problem to bardzo wysoki koszt wybudowania odpowiedniej infrastruktury. Jednak taka kolej byłaby bezkonkurencyjna jeśli chodzi o transport na odległościach do 1000km.
@aghahowa silniki elektryczny mają najwyższą sprawność ze znanych nam silników. Jeśli nawet zachodzi spalanie całkowite to i tak następuję straty chociażby w postaci wydzielanego ciepła. A prąd można generować na różne sposoby nie tylko w elektrowniach węglowych.
Dobra a może ktoś dysponuje danymi jaki dystans pokonał zanim rozpędził się do tej astronomicznej prędkości? Po co robić takie pociągi skoro zanim się rozpędzą to muszą już hamować?
film ma 7 lat..:) ale swoją drogą, jak mknie się autostradą we Francji w kierunku Paryża, to jedzie się obok torów TGV..:) TU na blacie 150..:) a pociąg mija nas jakbyśmy stali..:) Na początku mój organizm nie wiedział jak to przełknąć, bo z reguły jak u nas jedzie się obok torów to my mijamy pociągi..:)) tam pierwsza myśl, wyprzedzę go..ale zaraz zaraz..przecież on leci ponad 300..rozsądek zwycięża..
A stań przy torach i spróbuj trafić kamieniem....
OdpowiedzNo wlasnie a sprobuj zrobic zdjecie hhahaha ciekawe czy komus na tym wiadukcei to sei udalo:_)
OdpowiedzMiałem okazję stać na przejeździe gdy przejeżdżało tgv. Uczucie niesamowite, a prędkość była "tylko" około 200 km/h.
Odpowiedzfajnie, jak będzie taki pociąg z Krakowa do Katowic to zamiast 2,5 godzin będę jeździł 8,5 minuty,
OdpowiedzNiestety nigdy tego nie zobaczysz w Polsce. Jestem optymista ale nawet moje dzieci i ich dzieci tego nie zobacza w Polsce. Taki mamy kraj. Nikt nie troszczy sie o polskie sprawy. A złodzieje chcą aby na nich głosować , Ryje z plakatow.
No chyba nie sądzisz, że Polska będzie mieć takie pociągi ;D
Przecież to oczywiste dlaczego robią tak szybkie pociągi będzie III wojna światowa to po kapitulacji czymś będzie trzeba uciekać po świecie ...
OdpowiedzPiosenka w tle fajna. Ktoś może wie co to za muzyczka? Będę wdzięczny, bo jestem ich największym fanem, ale nie znam nazwy zespołu jeszcze.
OdpowiedzDzięki, nie wpadłem do razu na to, żeby tam zajrzeć. A jak o tym pomyślałem to już mi napisałeś. Muszę szybciej myśleć niż pisać...
Rok 2014: Francja ustanawia nowy rekord predkosci TGV
OdpowiedzRok 2064: Ostatnie fragmenty torow zostaly rozebrane po tym jak prezydent Adbullah Mohamad Ibrahim zakazal rozwoju technologii bo sa niezgodne z prawem Shariatu
Rok 2114: Francja ustanawia nowy rekord predkosci w jezdzie na wielbladach
Takie pociągi to przyszłość, mogą być dobrą alternatywą dla przelotów wewnątrz kontynentalnych, bo są bardziej ekologiczne (prędkość przelotowa np. Airbus A380 to 1020 km/h, ale spalanie aż 4 litry benzyny lotniczej na każdą sekundę lotu). W dodatku elektryczne mogą(?) odzyskiwać energię przy hamowaniu. Problemem może być tylko wybudowanie odpowiedniej infrastruktury.
OdpowiedzKolej tradycyjna raczej nie jest dobrą alternatywą. Natomiast kolej magnetyczna jak najbardziej. W przypadku tradycyjnych szyn i kół tarcie a co za tym zużywana energia jest nie porównywalnie większa. Jedyny opór w przypadku Magleva to opór powietrza. Pozatym tak duża prędkość w pryzpadku TGV wymagała wielu modyfikacji - podniesione napięcie zasilania, specjalny skład pociągu z wiekszą ilością członów napędząjących czy dobór trasy bez żadnych łuków a sam pociąg rozpędzał się na odcinku kilkunastu kilometrów gdzie Maglev ustanawiający rekord potrzebował zaledwie kilku. Kolej magnetyczna jest w stanie osiągać prędkości takiego rzędy w codziennej eksploatacji - linia testowa w Japonii która przewozi pasażerów z prędkością 500km/h. Jeśli tylko pojawiłaby się technologia nadprzewodników które zachowują swoje właściwości w temperaturze pokojowej ilość energii potrzebnej do zasilenia takiego pociągu jeszcze by spadła, choć już teraz jest minimalna w porównaniu z koleją tradycyjną. Jedyny problem to bardzo wysoki koszt wybudowania odpowiedniej infrastruktury. Jednak taka kolej byłaby bezkonkurencyjna jeśli chodzi o transport na odległościach do 1000km.
@aghahowa silniki elektryczny mają najwyższą sprawność ze znanych nam silników. Jeśli nawet zachodzi spalanie całkowite to i tak następuję straty chociażby w postaci wydzielanego ciepła. A prąd można generować na różne sposoby nie tylko w elektrowniach węglowych.
Kolej magnetyczna to pieśń przyszłości.
I weź tu człowieku spróbuj się rzucić pod pociąg, tak żeby ci nie uciekł :D
OdpowiedzFrancuzi potrzebują czegoś żeby uciekać podczas wojny :P
OdpowiedzO ile mi wiadomo, to we Francji pociągi jeżdżą lewym torem (być może nie dotyczy to TGV)?
OdpowiedzDobra a może ktoś dysponuje danymi jaki dystans pokonał zanim rozpędził się do tej astronomicznej prędkości? Po co robić takie pociągi skoro zanim się rozpędzą to muszą już hamować?
OdpowiedzChyba bym się bała jechać taką torpedą... ;)
Odpowiedzfilm ma 7 lat..:) ale swoją drogą, jak mknie się autostradą we Francji w kierunku Paryża, to jedzie się obok torów TGV..:) TU na blacie 150..:) a pociąg mija nas jakbyśmy stali..:) Na początku mój organizm nie wiedział jak to przełknąć, bo z reguły jak u nas jedzie się obok torów to my mijamy pociągi..:)) tam pierwsza myśl, wyprzedzę go..ale zaraz zaraz..przecież on leci ponad 300..rozsądek zwycięża..
Odpowiedz