W ostatnich kilku latach była masa takich zakupów. Kupowano za setki milionów i miliardy dolarów również projekty które nawet nie zarabiały za bardzo - jak Whatsapp za 19 miliardów dolców. Chodzi o bazę klientów - rzeczy, które znalazły dziesiątki milionów odbiorców i fanów jarają analityków finansowych i sprzedają się za ogromną kasę. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest to, że finansiści dysponujący absurdalnie gigantyczną kasą mają problem z ocenianiem realnej wartości produktów na rynku nowych technologii.
http://notch.net/2014/09/im-leaving-mojang/
Tu wyjaśnił o co chodzi. Nie lubi kierować ogromną firmą, tylko bawić się w programistę, odkrywać. Dawno już porzucił rozwijanie MC, bo przestało go to bawić. Teraz chce tylko w zaciszu tworzyć małe projekty, eksperymentować.
Tu nie chodziło o pieniądze, tylko o zwykły spokój.
no nie wierze na serio Microsoft nie ma nic robić z hajsem tylko wydawać go na takie guffno jak majnkraft? Jeśli po prostu mają go nadmiar niech nam trochę dadzą.
No popatrz, a tymczasem u mnie kilkuletni komputer warty dzisiaj góra 800zł wyrabia.
Poza tym to jedna z najczęściej kupowanych gier, więc jednak wyszła. A to przecież projekt, który napisał z nudów.
Sama Java jest w sumie szybsza na dłuższą metę od takiego samego kodu w C++, który jednak wystartuje szybciej i nie będzie potrzebować tyle pamięci. Jednak Java gdy przekompiluje już bajtokod na kod maszynowy staje się już bardzo szybka.
miliardow ? no chyba nie
Odpowiedzyup 2,5 mld, tyle że nie za samego MC ale za cały Mojang https://mojang.com/
W ostatnich kilku latach była masa takich zakupów. Kupowano za setki milionów i miliardy dolarów również projekty które nawet nie zarabiały za bardzo - jak Whatsapp za 19 miliardów dolców. Chodzi o bazę klientów - rzeczy, które znalazły dziesiątki milionów odbiorców i fanów jarają analityków finansowych i sprzedają się za ogromną kasę. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest to, że finansiści dysponujący absurdalnie gigantyczną kasą mają problem z ocenianiem realnej wartości produktów na rynku nowych technologii.
Za tyle kasy to pewnie z radością sprzedał Mojang lol
OdpowiedzNotch miał chyba 50% udziałów w Mojang, tak więc jeśli MS wykupił całą firmę, to prawdopodobnie Persson otrzymał 50% z 2,5 mld dolarów.
Odpowiedzhttp://notch.net/2014/09/im-leaving-mojang/
OdpowiedzTu wyjaśnił o co chodzi. Nie lubi kierować ogromną firmą, tylko bawić się w programistę, odkrywać. Dawno już porzucił rozwijanie MC, bo przestało go to bawić. Teraz chce tylko w zaciszu tworzyć małe projekty, eksperymentować.
Tu nie chodziło o pieniądze, tylko o zwykły spokój.
I dzieki temu kolesiowi ludzie nagrywajacy Minecrafta sa slawniejsi niz naprawde oryginalne osoby.
OdpowiedzJaki zarząd pozwolił firmie kupić Microsoft Minecraft?
OdpowiedzPodejrzewam że była to naprawdę dobrze przemyślana decyzja i przyniesie sporo więcej kasy niże te "marne" 2,5mld
no nie wierze na serio Microsoft nie ma nic robić z hajsem tylko wydawać go na takie guffno jak majnkraft? Jeśli po prostu mają go nadmiar niech nam trochę dadzą.
OdpowiedzTak dobrze mu wyszła ? chyba to jakiś żart ... Gra zrobiona w Javie, 0 optymalizacji, Komp za 8k nie wyrabia na full detalach.
OdpowiedzNo popatrz, a tymczasem u mnie kilkuletni komputer warty dzisiaj góra 800zł wyrabia.
Poza tym to jedna z najczęściej kupowanych gier, więc jednak wyszła. A to przecież projekt, który napisał z nudów.
Sama Java jest w sumie szybsza na dłuższą metę od takiego samego kodu w C++, który jednak wystartuje szybciej i nie będzie potrzebować tyle pamięci. Jednak Java gdy przekompiluje już bajtokod na kod maszynowy staje się już bardzo szybka.