Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
850 884
-

Zobacz także:


xxwielebnyxx
+3 / 11

przypomnisz mi jak to było z FSO ? jak to niby o miejsca pracy walczyli związkowcy ? zrzucisz to na PO ? czy może za młody jesteś by o tym wiedzieć ? mogłeś wyłożyć kasę i zainwestować w związkowców

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 29 February 2016 2016 21:29

Odpowiedz
Qrvishon
+4 / 4

@xxwielebnyxx wiele polskich zakładów upada przez związki zawodowe. Teraz widać to w kopalniach. Związki te powstawały na przełomie XIX i XX wieku kiedy to nie było praw pracowniczych, była duża umieralność w fabrykach, kopalniach, hutach itp. Teraz oprócz tego że jest prawo pracy narzucone odgórnie przez państwo to jeszcze każdy zakład ma swoje zasady i podpisując umowę godzimy się na nie, po co więc związki? Bo ktoś trzepie na nich ogromną kasę i w dupie ma zakład czy pracowników, byle się nachapać ile się da(wmawiając że są potrzebni) - tacy politycy społeczni niby.

K kubakw
+4 / 4

@Qrvishon Związki zawodowe są jak feministki. Najliczniejsze są tam, gdzie już dawno ich nie potrzeba. Oczywiście, że trzeba dbać o prawa pracowników, ale dzisiaj jest to doprowadzone do takiego absurdu, że często jest więcej tych "dbających" niż pracujących, a redukcja zatrudnienia też zwykle obejmuje tylko tych, którzy rzeczywiście jakąś pracę wykonują.

juby3331
+2 / 4

"macierzysty zakład w niemczech" - tutaj trochę nie trafiłeś. Po pierwsze to największy zakład w Niemczech który produkował Astrę (poprzednie modele) został zamknięty około 1-2 lata temu. Więc co rozumiesz przez macierzysty? No i po drugie o czym zapewne też nie słyszałeś w "cudownych internetach" to większość podzespołów produkowana jest w polskich zakładach (dokładnie POLSKICH! - z polskimi właścicielami i zarządem) a niemieckie są jedynie testy, częściowo konstrukcja i wymagania i tu jedynie masz rację, bo właścicielem projektu jest niemiecka firma ;)

Odpowiedz
J Jorn
+4 / 4

@juby3331
Firma jest amerykańska – General Motors.

juby3331
0 / 0

Jorn zależy jak rozumieć że jest amerykańska ;) i jak już to GM jest koncernem więc z samą produkcją części ma tyle wspólnego że wie gdzie je najtaniej kupić ;)

~nocecałe
+5 / 19

Nikt im nie każe tam pracować , zgodzili się więc pretensje do siebie

Odpowiedz
~tojaaaa
-2 / 4

@Shiukaku Jestem pracodawcą, zatrudniam między innymi osoby do składania opakowań kartonowych i wkładania do nich produktów, praca nie wymaga żadnego wykształcenia, doświadczenia, szkolenia itp więc w pracownikach mogę przebierać jak chcę, umowa o dzieło, płaca zależna od ilości zapakowanych produktów i uwaga najlepsze, miesięcznie wychodzi na rękę średnio 600 zł (praca 8 godzin dziennie 5 dni w tygodniu na dwie zmiany). Nikogo nie oszukuje, warunki i stawki podane z góry, rotacja jest dość duża, a z nią stawka coraz niższa, dlaczego? Ponieważ za każdym razem po tygodniu od wystawienia ogłoszenia w sieci mam 10-20 CV z czego da się wybrać te jedną osobę która ostatecznie się podejmie pracy. Perełkami są osoby z wyższym wykształceniem które sporadycznie ale również się zdarzają, zazwyczaj jednak kiedy dochodzi do rozmowy taka osoba oczekuje że jest to praca na czarno i dostanie coś więcej.
Może nie jestem człowiekiem, sam się dziwię że ludzie godzą się na taką pracę, ale dlaczego to ja mam naprawiać system? To mi się po prostu bardziej opłaca i nikogo nie oszukuje.

aguero90
+2 / 2

@Shiukaku Obawiam się że raczej jest gnojkiem, który nie ma pojęcia co to jest praca...

M mankiva
+1 / 1

jakiego potu? bez przesady. praca na linii montażowej w dzisiejszych czasach to nadzór maszyn, ewentualnie przykrecanie śrubek. Pot się leje co najwyżej z grubasków

~opelGMMP
+2 / 2

@mankiva nie wypowiadaj się jak nie wiesz jaka tam czy w innych fabrykach jest praca! nadzór maszyn to masz na tłoczniach, spawalniach i lakierni, największy udział człowiek jest jednak na największym obszarze czyli montażu :) sam pracuję w Gliwicach i wiem jak ci młodzi, a nawet o ironio starzy pracownicy wylewają pot bo taka jest specyfika pracy na tej linii :) zapisz się na wycieczkę po fabryce zobaczysz jak to extra wygląda z boku, ale weź na bok pracownika zobaczymy co ci powie... a co do zarobków, fakt w skali naszego regionu są dla pracowników Opla duże ale i tak nieadekwatne za te samą robotę w innych fabrykach, czy to robią Astrę Corsę czy Insignię :) my 3yś oni 3tys €...

~Dukov000
0 / 0

@opelGMMP Ale wspomnij może o tym, że są dwie przerwy, że nie jest tak, że ktoś na linii Cię musi zastąpić. Nie biegasz po części, tylko dowiezie Ci je robot, w porównaniu do innych firm, to GM jest świetnie przemyślany i zorganizowany. Nie wiem ile tam zarabiacie, ja byłem tam na kontroli jakości jestem zadowolony. Aczkolwiek oczywiście nie to co na zachodzie. Teraz jestem na Fiacie i spostrzeżenia mam takie, że jeślibym stracił tę pracę, to wolałbym zdecydowanie robić na Oplu, niż na Fiacie. A porównując do jeszcze innych firm, w których pracowałem (poza obecną) to wolałbym Fiata. WIęc Opel w tym momencie to najlepszy zakład na jakim byłem. Najbardziej szanowali pracownika.

~The__Atheist
+4 / 10

Ale przynajmniej mają pracę. I to się powinno chyba liczyć przede wszystkim, a nie jakiej narodowości są właściciele koncernu.

Odpowiedz
K kubakw
+2 / 4

Zgadzam się. Nie ma znaczenia skąd płyną pieniądze, jeżeli trafiają do uczciwych pracowników i pomagają utrzymać rodzinę. Tyle osób krzyczy, że marne zarobki i zagraniczny koncern, ale jakby zeszli na ziemię to by sobie uświadomili, że wybór realnie jest pomiędzy marnymi zarobkami od zagranicznego koncernu, a bezrobociem. Realia są takie, że nie mamy i nie będziemy mieć krajowego producenta masowych samochodów. Ja nie widzę nic złego w godnym życiu, za które płaci zagraniczna firma.

K kubakw
0 / 2

@Shiukaku Zejdź na ziemię. Wszyscy wiedzą, jakie byłyby korzyści, gdybyśmy mieli krajowy przemysł i wielkie firmy oparte o polski kapitał, ale tak nie jest. Wszyscy wiedzą, że winę za to ponoszą zarządzający tym krajem, stanowiący w nim beznadziejne prawo i nakładający tylko kolejne podatki. To nie jest żadna nowość. Tylko, że dla szeregowego pracownika i jego rodziny nie ma znaczenia, kto płaci i ile płaci, bo alternatywą jest bezrobocie. Nie wiem, gdzie twoim zdaniem ktoś zachwala taką sytuację. Ludzie po prostu chcą pracować i godnie żyć.

~The__Atheist
+1 / 1

@Shiukaku nie sprzedane zostały kopalnie. Wiemy jak stoją. Stocznie też by taki los miały gdyby im nie pozwolono upaść. A małe prywatne radzą sobie świetnie. Jak kończy zarządzane przez "państwo" widzimy na przykładzie pewnych stadnin o których ostatnio się trochę mówi przy okazji odwołania ich szefów z ponad 15 i prawie 20letnim doświadczeniem. Ale tak, wyprzedanie w ręce które dają prace i się przy tym nie dokłada nic z kasy państwa to złe. Tylko dla kogo?

~fernsehen
+1 / 7

ale w czym problem...pogonić niemieckiego okupanta z Polski, niech sobie zakłada obozy pracy gdzie indziej, Polacy mają godność nie będą w szwabskiej fabryce pracować, przecież nie będzie niemiec pluł nam w twarz i dzieci nam germanił.

Odpowiedz
cargo123
+2 / 2

Dokładnie. Proponuję dumnie pobierać zasiłek dla bezrobotnych. A tak btw to opel należy do amerykańskiego GM.

ninjasam123
+1 / 1

tylko, że opel od dawna należy do genrals motors czyli amerykanów...

K Knihtee
+1 / 1

Akurat Opel należy do Amerykanów teraz

D dizerr
+1 / 1

Niech jeszcze 14 osób napisze że Opel należy do amerykańskiego GMu.

~Kiolo
+2 / 4

Ten płacz cebulaczków jaka to Polska jest nieszanowana, jaka bita, upodlona i w ogóle w ruinie jest już żenujący.

Odpowiedz
pandoro
0 / 2

szkoda że jeszcze nie wspomniałeś ilu polskich przymusowych pracowników ginie przy wyprodukowanej 1 Astrze!

Odpowiedz
W Walczy
+1 / 1

Niemiecki opel? To koncern GM do którego należy opel nie jest amerykański? Co do jakości.. to jest chińska. Bawią mnie te reklamy, że niemiecka jakość.. kto ma opla to wie jak tandetnie je teraz produkują

Odpowiedz
ErenJaeger
0 / 0

Jak to mówią .Nadzieja umiera ostatnia - powiedział właściciel Opla kupując drut do migomatu.

stachuW
-1 / 3

To przestań głosować na socjalistów, proste. Ale nie, lepiej narzekać.

Odpowiedz
~daneks73
+1 / 1

Niemiec zarabia to samo. 2500 i ja 2500 ale ceny za wysokie. tam paliwo po 1.50 a u nas 4

Odpowiedz
tytusz
+4 / 6

A mogli zainwestować w Słowacji (jak wiele innych koncernów) i nie byłoby problemu niepotrzebnego polskiego potu.... Głupota tego typu nacjonalistycznych bredni poraża. Po pierwsze poddostawcy Opla to w znakomitej większości Polacy - z racji świetnej jakości oraz bliskości logistycznej. Po drugie, podatki (PIT, VAT, CIT, ZUS) płacony jest w Polsce, a nie w Chinach czy na Słowacji i kazdy polski patriota powinien to popierać. Po trzecie takie zakłady daja utrzymanie wielu, wleiu polskim rodzinom. Po czwarte polepszają bilans handlowy kraju. Mógłbym tak długo, ale po co, skoro populistyczne hasełko lepiej się przebije?

Odpowiedz
~nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
0 / 0

@tytusz Nawwt taki Orban łapie tych inwestorów ile wlezie. W samym Gyor pracuje ich 20 tyś i jemu nie przeszkadza, że pracują dla Audi.

yoy123123
+3 / 3

tak to lepiej żeby fabrykę zamknęli produkcję przenieśli do Niemiec a pracownicy tak samo musieli wyjechac do Niemiec

Odpowiedz
~Moj_Nik
+3 / 3

nie boj nie boj juz jego koledzy w Niemczech nie zarabiaja bo zamkneli fabryke (Bochum)

Odpowiedz
agronomista
+1 / 1

Mogliśmy mieć własne zakłady. Jednak związki zawodowe......

Odpowiedz
S Shihura
0 / 0

E tam niema źle w ramach podziękowania za to ,że pracujemy przy tworzeniu Astry 5 generacji dostaliśmy Po serniku i ciastu czekoladowym xD a mogli by przynajmniej dać jeszcze premie uznaniową 500 było by miodzio xD A po za tym tu jest tylko kawałek artykułu. Bo oficjalnie zostało napisane ,że dzięki zakładowi GM w Gliwicach. Przez co pewnie tych w UK szlag trafia bo tylko Polska (Gliwice) i zakład w UK produkują Astre 5 generacji. A by było śmiesznie to GM Gliwice wprowadzał na rynek Astre 5.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 2 March 2016 2016 20:33

Odpowiedz
~JWK
0 / 0

Ten model NIE POWSTAJE w Gliwicach. Model powstaje w biurach konstrukcyjnych w Russelsheim. W Gliwicach nie prowadzi się pracy twórczej, lecz tylko odtwórczą.

Odpowiedz