Eksperci z całego świata byli zgodni. Najpiękniejszym pociągiem jest polski Dart. Na konkursie iF Design Award polski produkt pokonał 5295 produktów i projektów z 53 krajów.
F DESIGN AWARD to jeden z najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursów wzornictwa przemysłowego. Nagroda jest przyznawana od 1954 roku. W obecnej edycji zgłoszono 5295 produktów i projektów z aż 53 krajów.W skład jury konkursu wchodzą specjaliści z dziedziny wzornictwa przemysłowego z całego świata.Pociąg wyposażony jest w klimatyzację, nadajniki wi-fi, stojaki na rowery, monitoring i przedział barowy. Są także miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, winda ułatwiająca wjazd do pociągu pasażerom niepełnosprawnym oraz przystosowana dla nich toaleta. Wartość kontraktu PESY dla PKP Intercity to 1 mld 320 mln zł.
Problemem polskich kolei jest fatalny stan torowisk. PESA czy Newag produkują dobre lokomotywy które nie odbiegają od zachodnich. A prędkość co z tego że Pendolino może pędzić 250 km jak nigdzie(poza odcinkami testowymi takiej prędkości nie rozwinie)} ba nawet prędkość 200 km rozwinie tylko na kilku odcinkach tras,Dlatego polskie rządy powinny zajmować się modernizacją torowisk.aby doprowadzić stan torowisk do dobrego stanu gdzie można rozwijać prędkość od 150(lokalne trasy) do 250(głowne) trzeba 10-15 lat,
Wygląd to nie wszystko. Niektóre laski też fajnie wyglądają na dyskotece. Szczególnie jak są wypindrowane, a chłop ma wypite 0,7 litra... Ten pociąg to największy syf jaki jeździ po polskich torach...
Ładny jest, ale żeby był tak samo dobry, nieawaryjny i dostarczany na czas to byłoby już super. Na razie tylko ładnie wygląda, bo eksploatacja tego to tragedia.
Ten demot został chyba stworzony w Internet Explorerze, bo nagroda została przyznana w styczniu tego roku... inforail . pl / dart-z-nagroda-design-award-2016_more_81426.html
Piszesz o tym pięknym pociągu który jest fatalnie wykonany? O tym, w którym co chwile wychodzą niedoróbki, jest głośny? Piszesz o tym producencie, gdzie jego dwa produkty (dart i gama) należą do najbardziej zawodnych produktów IC?
Tylko idiota w ogóle porównuje Darta i Pendolino, bo to pociągi dwóch różnych klas. Tak jakby porównać autobus podmiejski z PKS do autobusu międzynarodowego (bo też autobus).
Od razu dodam dwie rzeczy- jakoś Flirt też jeździ po "słabych" trasach i jest bardziej niezawodny. Druga sprawa to niech nikt mi nie pisze o "chorobach wieku dziecięcego" które trwają rok...
Czemu średnio raz na miesiąc na demoty trafia jakiś syf informując jakie to zarąbiste bo Polskie, jednocześnie procując chłam? Dobre są pierogi czy gołąbki, a jak chcemy produkować dobre pociągi to musimy się jeszcze wiele nauczyć.
czy to już powstało za "polska w ruinie za PO" czy za dojnej zmiany pis-u
Odpowiedz@xxwielebnyxx PESA jako spółka akcyjna pojawiła się jeszcze w latach 90 tylko pod inną nazwą. Jako spółka skabu państwa była na straju bankructwa.
byłam w pesie i go widziałam, zajefajne są ;)
OdpowiedzBartosz Piotrowski, tak nazywa się główny projektant. Wypada wymienić choć to jedno nazwisko.
OdpowiedzProblemem polskich kolei jest fatalny stan torowisk. PESA czy Newag produkują dobre lokomotywy które nie odbiegają od zachodnich. A prędkość co z tego że Pendolino może pędzić 250 km jak nigdzie(poza odcinkami testowymi takiej prędkości nie rozwinie)} ba nawet prędkość 200 km rozwinie tylko na kilku odcinkach tras,Dlatego polskie rządy powinny zajmować się modernizacją torowisk.aby doprowadzić stan torowisk do dobrego stanu gdzie można rozwijać prędkość od 150(lokalne trasy) do 250(głowne) trzeba 10-15 lat,
OdpowiedzSzkoda, że pociągi są tak bardzo awaryjne i sam serwic nie we co im dolega czasami ;E
OdpowiedzI tak na nic nam on skoro nie ma na czym jeździć.
OdpowiedzWygląd to nie wszystko. Niektóre laski też fajnie wyglądają na dyskotece. Szczególnie jak są wypindrowane, a chłop ma wypite 0,7 litra... Ten pociąg to największy syf jaki jeździ po polskich torach...
Odpowiedzjaki piękny! naturalny i bez makijażu
OdpowiedzŁadny jest, ale żeby był tak samo dobry, nieawaryjny i dostarczany na czas to byłoby już super. Na razie tylko ładnie wygląda, bo eksploatacja tego to tragedia.
OdpowiedzKolejny "cudo-złom" z Pesy. Może i wygląda, ale nie nadaje się do normalnej eksploatacji.
OdpowiedzNo to wypada jeszcze przypomnieć, że PO nie chciało tych pociągów, wolało zagraniczne a samą PESĘ wpędziło w problemy. Zapytajcie bydgoszczan.
OdpowiedzAkurat łazienka to nie jest dostosowana nawet do potrzeb pełnosprawnych.
OdpowiedzWygląda jak 90% współczesnych pociągów. Oj, daleko mu do Pendolino, i wyglądem i osiągami.
OdpowiedzTo tak samo można by porównać BMW serii 3 do 7 z dupy porównanie pociągów które zatrzymują się na każdej wiosce do dalekobieżnego expresowego.
Ten demot został chyba stworzony w Internet Explorerze, bo nagroda została przyznana w styczniu tego roku... inforail . pl / dart-z-nagroda-design-award-2016_more_81426.html
OdpowiedzPiszesz o tym pięknym pociągu który jest fatalnie wykonany? O tym, w którym co chwile wychodzą niedoróbki, jest głośny? Piszesz o tym producencie, gdzie jego dwa produkty (dart i gama) należą do najbardziej zawodnych produktów IC?
OdpowiedzTylko idiota w ogóle porównuje Darta i Pendolino, bo to pociągi dwóch różnych klas. Tak jakby porównać autobus podmiejski z PKS do autobusu międzynarodowego (bo też autobus).
Od razu dodam dwie rzeczy- jakoś Flirt też jeździ po "słabych" trasach i jest bardziej niezawodny. Druga sprawa to niech nikt mi nie pisze o "chorobach wieku dziecięcego" które trwają rok...
Czemu średnio raz na miesiąc na demoty trafia jakiś syf informując jakie to zarąbiste bo Polskie, jednocześnie procując chłam? Dobre są pierogi czy gołąbki, a jak chcemy produkować dobre pociągi to musimy się jeszcze wiele nauczyć.
@polischmen Być może w swoim uniesieniu nie zauważyłeś, ale demot mówi o walorach estetycznych, a nie jakości wykonania.