Dla jasności, liczba oktanowa jest wyznacznikiem odporności benzyny na spalanie detonacyjne i przeważnie wraz ze wzrostem liczby oktanowej wartość opałowa paliwa maleje, co powoduje tak naprawdę spadek mocy, a nie jej wzrost. W żadnym przypadku wyższa liczba oktanowa nie podnosi mocy silnika sama w sobie.
@Rafał_W Cyba Ci się pomyliło z CNG w którym liczba ta jest w przedziale 110~120 LPG ma zwykle 106~108 "oktanów" a po za tym liczba oktanowa dla tych paliw jest nieco inaczej wyznaczana niż dla benzyny,wyznacznikiem dla tego typu paliw na odporności antystukową jest liczba metanowa, ale już lepiej nie rozwijać tematu. Nie czujesz urwania dupy bo liczba oktanowa to parametr odporność na samozapłon w trakcie sprężania mieszanki paliwowej w silniku a nie stopień kaloryczności paliwa, mówiąc najprościej jak się da oktany są po to w paliwie żeby zbyt wcześnie nie doszło do przedwczesnego samozapłonu w silniku. Do podniesienia kaloryczności paliw stosuje się różne dodatki
Ktoś tutaj ma problemy ze składnią. Od kiedy piszemy słowo kiedy na początku zdania?
Odpowiedzzawsze znajdzie sie jakis madrala
nowy gatunek powstał, są mniejwięceje i teraz dołączyli do nich kiedziarze.
@consternatious http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/spojnik-na-poczatku-zdania;2374.html
http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Nie-zaczyna-sie-zdania-od;14589.html
Dla jasności, liczba oktanowa jest wyznacznikiem odporności benzyny na spalanie detonacyjne i przeważnie wraz ze wzrostem liczby oktanowej wartość opałowa paliwa maleje, co powoduje tak naprawdę spadek mocy, a nie jej wzrost. W żadnym przypadku wyższa liczba oktanowa nie podnosi mocy silnika sama w sobie.
Odpowiedz"wrrrr k*rwa, za*ierdolę was wszystkich!"
OdpowiedzGif dobry ale opis słaby. Oktany nie dodają mocy silnikowi.
Odpowiedzino te motory i motory u nas na wsi szyscy jezdzom i tylko wziuuuuuu i wziuuuuu...... k**** m***
OdpowiedzJechał na pleyback'u
OdpowiedzLPG ma 120 oktan i jakiegos urwania dupy nie czuje z tego tytułu
Odpowiedz@Rafał_W Cyba Ci się pomyliło z CNG w którym liczba ta jest w przedziale 110~120 LPG ma zwykle 106~108 "oktanów" a po za tym liczba oktanowa dla tych paliw jest nieco inaczej wyznaczana niż dla benzyny,wyznacznikiem dla tego typu paliw na odporności antystukową jest liczba metanowa, ale już lepiej nie rozwijać tematu. Nie czujesz urwania dupy bo liczba oktanowa to parametr odporność na samozapłon w trakcie sprężania mieszanki paliwowej w silniku a nie stopień kaloryczności paliwa, mówiąc najprościej jak się da oktany są po to w paliwie żeby zbyt wcześnie nie doszło do przedwczesnego samozapłonu w silniku. Do podniesienia kaloryczności paliw stosuje się różne dodatki