Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Airplane Struck By Lightning

Lightning strikes airplane. Airplane struck by lightning. Video prior to the lightning strike: http://www.youtube.com/watch?v=P89kqc3OQdc

Samoloty mogą przetrwać uderzenia pioruna Według statystyk, każdego roku jakiś samolot zostaje uderzony przez piorun. Incydenty te występują zazwyczaj bez żadnych niebezpiecznych skutków, ponieważ nowoczesne samoloty mają specjalną powłokę, która chroni je przed wyładowaniami elektrycznymi

Dlaczego światła są przyciemnione, a rolety muszą być podniesione podczas startu i lądowania? Jest to zabezpieczenie na wypadek awarii. W przypadku ewakuacji pasażerowie i załoga będą już przystosowani do ciemności. To z kolei będzie pozwalać im poruszać się szybciej. Rolety mają być otwarte z tego samego powodu, ale gdy bierzemy pod uwagę ewakuację w dzień. Pasażerowie będą korzystać z naturalnego światła podczas ewakuacji, podczas gdy personel pokładowy będzie mógł dokonać oceny sytuacji zewnętrznej i zdecydować, z której strony będzie bezpieczniej przeprowadzić ewentualną ewakuację

Jeżeli jeden silnik zawiedzie, samolot może dotrzeć do miejsca przeznaczenia przy użyciu tylko jednego Myśl, że silnik w samolocie może przestać działać jest przerażająca dla każdego pasażera. Na szczęście, współczesne samoloty są gotowe do poradzenia sobie z taką ewentualnością. Ponadto trasy lotów są zaprojektowane w taki sposób, aby w razie awarii mogły dolecieć do najbliższego lotniska tylko z jednym sprawnym silnikiem

Najbezpieczniejsze miejsce w samolocie nie istnieje Wyniki badań pokazują, że prawdopodobieństwo przeżycia wypadku samolotowego jest wyższe, jeśli pasażer siedzi w tylnej części samolotu. Jednak jak wynika z danych amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa, nie ma czegoś takiego jak bezpieczne miejsce w samolocie. W sytuacji awaryjnej występuje tyle zmiennych, które wykluczają jakikolwiek możliwości szacowania ryzyka dla poszczególnych miejsc

Niektóre samoloty mają tajne schowki dla personelu pokładowego Na rejsach długodystansowych członkowie załogi mogą pracować aż przez 16 godzin. Aby umożliwić im trochę odpoczynku, niektóre samoloty mają małe pomieszczenia do spania dla 6-10 osób

Dlaczego jedzenie w samolocie nie ma smaku? Często okazuje się, że jedzenie na pokładzie jest niesmaczne, ale nie jest to wina linii lotniczych. Niska zawartość wilgoci i ciśnienie wewnątrz kabiny zmniejszają czułość naszych receptorów smakowych. Badania wykazały, że w takich warunkach tracimy zdolność do wyczuwania smaku słodkiego i słonego o 30%

Opony samolotów nie mogą pęknąć przy lądowaniu pony na kołach w samolocie mogą wytrzymać obciążenie 38 ton. Można na nich przeprowadzić ponad 500 lądowań przy prędkości 280 km/h po czym należy je wymienić. Ciśnienie wewnątrz nich jest około sześć razy większe niż ciśnienie w oponach samochodowych. Wymienia się je przy użyciu podnośnika podobnie jak w aucie

Pokładowe maski tlenowe są przystosowane do pracy tylko przez 15 minut Gdy spada ciśnienie w kabinie, każdy pasażer musi założyć maskę tlenową. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że mogą one być używane przez maksymalnie 15 minut. Jest to czas potrzebny na sprowadzenie samolotu do wysokości, w której pasażerowie mogą z powrotem normalnie oddychać bez masek

Zabronione jest palenie w samolocie. Więc dlaczego jest popielniczka w toalecie? Palenie na pokładzie samolotu jest surowo zabronione, ale w każdej toalecie jest popielniczka. Czemu? Ci, którzy ustalają zasady podróży lotniczych podejrzewali, że niektórzy pasażerowie mogą nadal próbować potajemnie palić. Aby upewnić się, że niedopałki papierosów nie będą wyrzucane do toalety, a tym samym tworzyć ryzyka pożaru, zainstalowali popielniczki w toaletach. Nie znaczy, że warto próbować ich używać. Wszystkie toalety są wyposażone w czujniki dymu, a każdy pasażer, który łamie zasady będzie ryzykować zarówno otrzymaniem grzywny jak i zakazem ponownego korzystania z usług danej linii lotniczej

Dlaczego samoloty zostawiają białe ślady na niebie? Te białe linie są po prostu wynikiem kondensacji. Podczas lotu silniki samolotu uwalniają parę wodną, która rozprasza się w zimnej atmosferze. Rezultatem jest widoczny z ziemi biały ślad. Działa to na dokładnie tej samej zasadzie, jak gdy puszczamy parę z ust w zimie

Co robi ta dziura między szybami? Okno w samolocie w rzeczywistości składa się z trzech różnych płyt akrylowych. Ze względu na różnicę temperatur na różnych wysokościach, płyty muszą być w stanie wytrzymać duże napory ciśnieniem. Mały otwór pomiędzy środkową i zewnętrzną warstwą umożliwia regulację ciśnienia między szybami, co zapobiega jej roztrzaskaniu. Chroni również okno przed zamarznięciem i zaparowaniem

+
59 65
-

Zobacz także:


Kiciulek90
+7 / 9

bezmyślne ctrl+c, ctrl+v... w dodatku niedokładnie...

Odpowiedz
V Voitcus
+10 / 10

Nie zgadzam się co do braku smaku i że nie jest to wina linii lotniczej. Czemu moje własne posiłki są smaczne, a te lotowskie nie? Jak lecimy ze szwagrem na Majorkę czy do Hurgady, to nasza kiełbasa, jajka czy ogóreczki smakują tak samo dobrze jak na ziemi.

Odpowiedz
P Puolalainen
+9 / 9

@Voitcus Właśnie przypomniały mi się wycieczki szkolne, gdzie każdy miał swoją wałówkę i zawsze był ktoś, kto miał bułkę z jajkiem i cały bus potem śmierdział.

D daro97
+7 / 7

Czyli siedząc z tyłu są większe szanse na przeżycie, ale nie da się stwierdzić, na których miejscach są większe szanse na przeżycie. Ok.

Odpowiedz
~lotny_lotnik
-2 / 8

Bzdury ! Przed wrzucanie takich teorii proponowałbym doczytać co nieco. Silnik wytwarza parę wodną ? A może drobiny ze spalin tworzą tzw. jądra kondensacji, co ?

Odpowiedz
Jellycrusher
+6 / 6

No jasne, przecież rozpylają ogłupiacze. Zwolennicy "teorii" spiskowych doskonale to potwierdzają :D

bp2345
+2 / 2

Niby taki lotny lotnik a na chemię mu się nie chciało chodzić.

B butterfly922
0 / 0

Nigdy nie leciałam samolotem, dlatego ciekawi mnie parę rzeczy odnośnie latania. Może ktoś, kto się zna mógłby mi odpowiedzieć na parę pytań.
1. Od czego zależy czy komuś zatyka uszy podczas lotu? Ostatnio słyszałam od jednej osoby, że w ogóle nie odczuwała żadnego zatykania uszu. A mi to nawet zatykało jak wjeżdżałam windą na Pałac Kultury, więc nie wyobrażam sobie co by było w samolocie.
2. Samolot leci z dużą prędkością. Jak więc taka prędkość jest odczuwana przez pasażerów?
3. Czy nad wielkimi miastami (typu Nowy Jork) ciągle widać na niebie samoloty? Na flightraddar24 przy takich miastach są wielkie skupiska samolotów, więc mnie to zastanawia czy ciągle słychać nad nimi huk samolotów?
4. Czy jak wylatuje się z Polski to piloci i obsługa są Polakami a jak wracamy do Polski przykładowo z Francji to są to zazwyczaj Francuzi, czy to w ogóle nie zależy od tego?

Odpowiedz
V Voitcus
+1 / 1

@butterfly922 Ad. 4 Latałem ostatnio sporo RyanAir (tanie linie lotnicze z Irlandii) i generalnie jest tam chyba tak, że samolot leci (nazwy przypadkowe) np. rano z Warszawy do Wrocławia, wieczorem z Wrocławia do Barcelony, rano z Barcelony do Mediolanu, wieczorem z Mediolanu do Warszawy. W RA obsługa pasażerów (tzw. stewardzi) jest często mieszana, może być Polak, Hiszpan, Włoch (kraje które odwiedzimy) i np. Anglik. Piloci są różni, kiedyś trafiłem na Polaka, ale mają raczej angielskojęzyczne (może irlandzkie) nazwiska. Z tego powodu nawet w locie krajowym z Polski do Polski można trafić na cudzoziemskie stewardessy, to zależy, dokąd samolot leci następnym kursem. Nigdy nie spotkałem samych Polaków.