Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
362 368
-

Zobacz także:


K Kompleksowy
-3 / 11

Ani jedno ani drugie. Jest ufny. W firmach transportowych zatrudniani są spedytorzy, którzy sprawdzają stan trasy, mosty, tunele i ich atrybuty. Znając atrybuty samochodu jest w stanie określić, gdzie samochód się zmieści.

Odpowiedz
K Kompleksowy
+4 / 6

@Nace92 - hmm.. po Twoim wpisie zrozumiałem, że jedyną wartość, jaki mój wpis posiada, to wartość humorystyczna :)

A to w takim razie czym spedytorzy (logistycy) się zajmują? o.O

K Kompleksowy
+2 / 4

@Nace92 - to dlatego jest tyle filmików z "wpadek" kierowców, gdzie zrywa dachy, paki i inne takie :/

S stasiu112
+4 / 6

widzę że to jest rozmowa ludzi na poziomie.

komivoyager
+1 / 1

@Kompleksowy Jak już kolega wcześniej napisał, zwykły spedytor podaje kierowcy adres załadunku, rozładunku i ew. rodzaj ładunku. Spedytorzy z firm spedycyjnych do wyliczenia kilometrów i wytyczenia trasy używają "bardzo skomplikowanej" mapy Google, tacy to artyści-specjaliści. Jedynymi kompetentnymi spedytorami i logistykami są ci z firm zajmujących sie transportem ponadgabarytowym.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 March 2017 2017 14:14

X xXxDragxXx
+1 / 1

@Nace92 @Nace92 Przepraszam za stwierdzenie, ale niezłego pecha miałeś ;) Logistyk/Spedytor ma obowiązek zapewnić kierowcą jak najkrótszą, najbardziej ekonomiczną oraz zagwarantować dobry dojazd, to on planuję trasę z dokładnymi szczegółami. Do spedytora możesz zadzwonić w środku nocy, że dany tunel jest zamknięty, a jego obowiązkiem jest zagwarantowanie Ci odpowiedniego objazdu, taka sama sytuacja jest podczas, gdy auto ulegnie awarii, musi zagwarantować i podstawić w to miejsce inne auto które dowiezie towar do konsumenta :) a jeśli spedytor mówi, że "masz sobie jakoś poradzić" to szybko powinien wylecieć z roboty :)

X xXxDragxXx
0 / 0

@komivoyager apropo tych skomplikowanych map z google, to tutaj niestety kłaniają się realia polskie, ponieważ firmy często nie chcą kupować różnego rodzaju programów montować urządzenia do śledzenia kierowców (bardzo przydatne w wypadku gdy kierowca ma awarię, to od razu wiemy gdzie jest), czy też nowoczesnych programów nawigacyjnych, bo w końcu liczy się pieniążek, a nie późniejsze ewentualne korzyści płynące z zainstalowania takich programów :)

M macko40
+1 / 1

@Kompleksowy
mylicie określenie logistyk i spedytor, w logistyce transport odgrywa rolę drugorzędną, przede wszystkim logistyk planuje zapasy, efektywną produkcję i inne takie bywa też, że logistyk planuje ułożenie produktu w kartonach (ale to juz przy większych regularnych zamówieniach, co ma obniżyć koszty transportu przez zwiększenie ilości towaru na jednostkę ładunkową. Zgadza logistyk może wytyczać szczegółowo trasę, ale występuje to zazwyczaj w transportach ponadgabarytowych, albo intermodalnych, gdzie muszą określić w jakim punkcie ma zmienić się środek transportu, żeby było to najbardziej opłacalne. W przypadku zwykłych transportów krajowych i zagranicznych ciągników siodłowych z naczepami, jak i zwykłych ciężarówek i samochodów dostawczych logistyk ma w dupie co i jak będzie załadowane na samochód, tym się zajmuje własnie spedycja, która zgodnie z otrzymanym zamówienie z działu logistyki jakieś firmy, dobiera odpowiedni środek transportu i faktem jest to, że ma być to przede wszystkim tani środek transportu. Oczywiście kierowcy, którzy nie mają łatwiej pracy będą psioczyć na wyżej postawionych pracowników po studiach, którzy mają znacznie większą odpowiedzialność i nie odpowiadaja tak jak kierowca jedynie za dostarczenie ładunku na czas, tylko logistycy odpowiadaja za kilka transportów na raz, za ilość, jakość, czas i ogólnie 7 elementów, które mają być spełnione na dobrym poziomie. Oczywiście według magazynierów i kierowców logistycy pierdzą w stołek i zazdrośnie patrzą na tych wyżej, ale tak samo bywa, że ci wyżej niedoceniają tych szeregowych pracowników, którzy też mają znaczenie. Najzabawniejsze jest to jak pracownicy fizyczni i kierowcy zazdrośnie narzekają na logistyków, że nie przejechali nigdy trasy czy nie wiedzą jak wygląda praca na magazynie... ale zapominają o odpowiedzialności tych ludzi i nie mają pojęcia ile dodatkowych zadań mają, o których oni nie maja pojęcia bo oni zrobią swoje i mają w dupie, co dalej z tym się dzieje, a logistycy pracują też dużo po godzinach, są pod telefonem praktycznie cały czas i mają dużo więcej na głowie. Oczywiście są firmy, w których logistycy są jak święte krowy, a nie robią zupełnie nic, a są takie w których mają ogrom stresującej pracy
Pozdrawiam

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 27 February 2017 2017 11:25

B bwieczorek
+8 / 8

pewnie gościu jeździł tędy już wiele razy i wie, że się zmieści.

Odpowiedz
B bwieczorek
+15 / 15

poza tym z tego co widzę, to chyba USA lub Canada, a tam jak jest napisane 3,50 to tak jest, a nie jak w PL: na jednym wiadukcie napisane 3,20 a spokojnie przechodzi 4,00 a na innym napisane 4,00 a 3,90 nie przejdzie.

Odpowiedz
S stasiu112
+4 / 4

to jest prawda. Ale z drugiej strony to czasami mam wrażenie że amerykańscy kierowcy zapominają że jest takie coś jak wysokość, jadą dopóki nie staną

J JaJace
0 / 0

Często w Stanach widziałem takie obrazki. Myślałem sobie aaaaale. Komar ..uja nie wsadzi. Czasami problem polega na tym że jak Jony się rozładuje to wraca tą samą trasą i wtedy zahacza bo jest wyższy.

Odpowiedz
B bwieczorek
0 / 0

Hojny nie może być wyższy po rozładunku, chyba że ma uszkodzone sterowanie zawieszeniem.

Odpowiedz
komivoyager
0 / 0

@bwieczorek a jak jest na resorach?